Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: EESTI VAJAB AUTOMAKSU!

13:04 18.12.2015
v_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Kui ettevõtja müüb oma auto maksab ta riigile selle müügi hinnast käibemaksu tagasi. See on puhas eestlaslik rumal kadeduseuss, et näe ostab 20% odavamalt Porsche. Aga kui müüb, peab müüma 20% kallimalt! Selle peale nagu ei mõelda, et maha müües peab nagu ettevõtja maksma sellesama käibemaksu ära. Teeme ettevõtjate elu kibedaks ja tulemuseks on see, et rändad Soome tööd otsima kuna siin varsti niimoodi töökohti ei ole!

Edukad riigid meelitavad kõikvõimalike vahenditega ettevõtjaid. Leedus on ettevõtluskeskkond täna Eestist parem ja tulemused on näha. Teiste balti riikide majanduskasv on kordades suurem. Meie aga nämmutame ettevõtjate ümber, selle asemel mõelda, et kuidas riik saaks muutuda rahvusvaheliselt ahvatlevaks ärikeskkonnaks, tõstame meie primitiivselt makse ja piirame ettevõtjate valikuvabadust.

Huvitav ongi see, et pilgud on ettevõtjate peal, kes hoiavad seda riiki üleval. Samal ajal kui peaks olema pilgud riigitöötajate suunas kes elavad maksurahast ja peaks andma laitmatut eeskuju riigi maksumaksjatele. Lõpetage see kadetsemine ja mõelge peaga. Selliselt edasi minnes oleme varsti Lätist ja Leedust valgusaastate kaugusel maas.
14:29 18.12.2015
RS (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Saan aru, et ettevõtjaks olemine tähendab kohe paljudele seda privileegi, et ostetud luksusautolt peab saama tagasi käibemaksu? Tuletan meelde, et käibemaksu võib tagasi küsida otseselt ettevõtlusega seotud tegevustelt/sisendilt... Ühe viimase ettevõtte etteotsa asudes (ettevõtte oli kehvas seisu) sain ülesandeks kulusid vähendada, efektiivsust ja tootmismahtu suurendada, müüki suurendada jne. Esimene kulurida mille koheselt ellimineerisin oli ettevõtte juhtivtöötajate sõidukipark (Land Cruiser-id, A6-d jne) - kokkuhoid rahavoogudes oli märkimisväärne (sh. kütus, hooldused jmt) Teeme enne ettevõtte tugevaks, seda nii efektiivsuse, tootlikuse kui rahalise poole peal - siis võime endid premeerida - alustame õigest otsast.
19:33 08.01.2016
Solksolk_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Tuleb muidugi arvestada, kui ettevõtte müüb oma käibemaksuvabalt ostetud auto maha, siis teeb ta seda odavamalt, kui ostes.
Ehk siis see 20% käibemaksu ei ole enam nii suur summa maksta, kui ta ise algselt ostes säästis, seda enam, et sõita sai ka.
Lisaks, kui müüa teisele firmale, siis võib õnnestuda müüa vähe parema hinnaga, kuna ostev käibemaksu kohuslane firma, saab samuti ju käibemaksu tagasi, mistõttu võib see firma osta selle näiteks vaid 10% käibemaksu kaotusega.
19:34 08.01.2016
Solksolk_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Aga seda kindlasti, et ettevõte tuleb teha enne tugevaks, enne, kui hakata sinna kalleid autosid ja muid kalleid asju ostma, mida otseselt vaja pole.
Seda raha saaks kasutada ettevõtte arendamiseks ja palju paremate kasumite saavutamiseks hiljem.
20:15 08.01.2016
kõigil võrdsed võimalused (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
ja kuidas sinu ettevõttel läheb?
15:24 02.12.2016
heitgaasipõhine (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
"

Kui algselt plaanis uus võimuliit maksustada autosid võimsuse ehk kilovatipõhiselt, siis nüüdseks on rahandusministeerium kavandamas riigilõivu vastavalt CO2 heitele.

Koalitsioonileppe kohaselt kehtestatakse sõiduautode registreerimise tasu. Tasu kehtestamise eesmärk oleks suunata inimesi eelistama väiksema kütusekulu ja keskkonnamõjuga sõidukeid..."

http://uudised.err.ee/v/majandus/67b9bae0-361d-4e43-95d1-d6d
84b0bfbbc/automaks-tuleb-siiski-heitgaasipohine
17:55 02.12.2016
teine eesti (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Egomaks on igati õigustatud ja tervitatav. Teisalt egolaksuga patsiendid hakkavad siis rohkem raha kulutama meditsiinile, antidepressandid ja rahustid.
Sest ohh seda häbi ja alandust kui VAGinaator peab hakkama Daciaga sõitma.
Surnud ring igati selle niigi õhukese riigi maksude fileerimisega.

Oleks ma valitsuses, ma kehtestaks õhumaksu - mida suurem kopsumaht ja tarbitud õhukogus, seda suurem maks. Metsajooksjad ja muud sportlased maksavad nii et hing kinni, sest toodavad rohkem süsihappegaasi ja reostavad seega rohkem. Inimestele tehakse kohustuslikuks õhukululugejate paigaldamine (Map, Maf). Suitsetajad maksavad veel ekstra koefitsenti, röntgenipildi järgi - mida mustem ja tahmunum kops, seda suurem korstnamaks.
15:35 05.12.2016
assa.. (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!

Kui algselt plaanis uus võimuliit kehtestada autodele esmaregistreerimisel riigilõivu, siis nüüdseks on jõutud kavani maksustada 2018. aastast alates ka omanikuvahetust.

Maks on sõltuvuses auto heitgaaside hulgast ehk CO2 näitjast (g/kg), selle puudumisel mootori võimsusest (kW), tutvustas rahandusministeerium esmaspäeval.

Näiteks, kui C02 näitaja on kuni 100g/kg kohta, on riigilõiv 58 eurot ning lõiv kasvab järk-järgult. Vahemikus 151-160 g/kg kohta on lõiv juba ligi 300 eurot.

http://uudised.err.ee/v/majandus/493cf8cc-ea4d-451b-bd0f-117
31e750337/automaks-rakendub-ka-omanikuvahetuse-korral
16:11 05.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
mulle tundub see juba topeltkaristusena- kui on miski maks, siis kord juba makstuna on ta oma eesmärgi täitnud, aga selline korduvalt maksustamine lõhnab juba lihtsalt väljapressimisena ega täida enam oma eesmärki. sellisel juhul võiks juba esimest omanikku igal aastal üha uuesti maksma sundida- sõidad, reostad, järelikult maksa.
16:40 05.12.2016
maaks
Re: Eesti vajab automaksu!
Automaksu kui vahendi riigikassasse täiandava tulu toomiseks vastu ei ole minul isiklikult midagi. Tavalise sõiduauto (~140...150g/kg, ~110kW) hinnale lisanduv ~250...300€ ei jäta kedagi autot ostmata (odavam kui metallikvärv).
Aga kui nüüd aga siia juurde lisada, et see lisanduks igakordsel omanikuvahetusel, siis see enam õiglane ei tundu - hoiad autot 1a või 10a aga maksad 1x?!
Sellisel juhul peaks makse olema juba iga-aastane, mis on ebaõiglane aga nende suhtes, kes vähe sõidavad aga vajavad autot elementaarseks liikumiseks (maapiirkonnad).
Seega ainus õiglane ja kõige võrdsem viis koguda automaksu, oleks läbi kütuse tarbimise maksustamise. Kes rohkem tarbib, see ka rohkem maksab.

Muudetud 5.12.16 16:41

17:04 05.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
kütuseaktsiis on niigi juba lakke aetud ja tõstmine ajaks asja veelgi hapumaks ehk siis näiteks läti tanklad jälle rõõmustaksid. üldiselt pilt on selge- ei oska meil ükski valitsus muud midagi targemat teha kui vaid makse tõsta.
kuidas aga hakkab see maks mõjuma odavamate kasutatud autode ostmisel, on veel nägemata- mõni paari-kolmetonnine autoaia kaup läheks keskmiselt viis sotti kallimaks- arvele võtmine + "saastemaks" avaldavad juba tuntavat mõju.
17:12 05.12.2016
mondeoman (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Naastumaks oleks õiglane. Saan aru, et maainimesed oleks vastu, et kuidas nad muidu saaksid, kuid fakt jääb faktiks - naastrehvid kulutavad teid kordades enam.
17:22 05.12.2016
Deus
Re: Eesti vajab automaksu!
"Seega ainus õiglane ja kõige võrdsem viis koguda automaksu, oleks läbi kütuse tarbimise maksustamise. Kes rohkem tarbib, see ka rohkem maksab."

Kulla inimene, kütusest lähebki % juba riigikassasse. Mida rohkem ma tangin, seda rohkem ma riiki toetangi!
17:41 05.12.2016
teine eesti (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Miljonilise rahvastikuga riigil, kes ei tooda mingeid väärtusi ja kellel ei ole maavarasid, on väga kulukas pidada. Ainuke lahendus ongi maksud ja rahva rahakoti kallale minek. Ses suhtes kõlab võib olla julmalt aga rahva heaolu seisukohalt oleks odavam olla kellegi kubermang või olla üks Soome maakond/osariik.
19:18 05.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
ega siit enam head nahka tule- maksud, maksud, maksud- kogu me elu...
19:26 05.12.2016
63amg (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
olen kahe käega poolt,et eestist saaks Saksamaa liidumaa.palk oleks 3000-4000 euri.maksaksin hea meelega igal aastal automaksu 500.- euri
19:31 05.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
mida see saksamaa selle näljariigiga peale hakkab... ahjaa, saab oma migrandid siia jalust ära saata.
kuid lpg gaasiautod, mis teadupärast reostavad tunduvalt vähem- nende puhul vist ei arvestata midagi, maksad oma kilovati eest ja kogu lugu.
21:13 05.12.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ega asi ei ole saastamises vaid riigieelarve täitmises. Gaasiaktsiisi tõstetakse ka iga aasta 25% kuigi see on puhtamaid energiallikaid üldse. Aga gaasi puhul on aktsiisi tõstmise põhjenduseks, et gaas tuleb Venemaalt.
21:17 05.12.2016
looder23
Re: Eesti vajab automaksu!
lugesin artiklit ja ikkagi selgub, et kogu selle jama peab kinni tampima kõige vaesem kodanik. temal ei ole võimalust soetada liisinguga (rääkimata kohesest väljaostust) keskonnasõbralikku sõidukit. tema peab ikka selle kõige odavamaga läbi ajama. kui see rikki läheb ja tuleb uus soetadaa sama vana auto, sest uut ei jõua osta, tuleb karistus kanda ja riigile maksta auto registreerimise eest rohkem kui auto väärt on. lahe. teine asi, kas enam hakkabki neid registreerimisi olema, sest tehakse passis andmete muudatus ja ostja vormistatakse vastutavaks kasutajaks. järgmine ostja peab taas vana omanikuga kontakti võtma ja uue vastutava kasutaja laskma määrata. autode registreerimine jääb jälle soiku. autosid hakatakse ostu-müügi lepingutega müüma või sõidetakse arvelt maas autodega.

igatahes, praegu välja käidud maksustamine on pask kuubis. pigem juba teha sümboolne aastane automaks kui selline registreerimiselt tehtav maks.

ja miks registreeritakse kõige rohkem 2007-2008 aastaseid sõidukeid, sest uuemate sõidukite puhul käib riiki toomisel/arvele võtmisel maksuameti poolne räige pano ilma vaseliinita. ja siis imestatakse, et miks on meite autopark nii vana ja saastav.

Muudetud 5.12.16 21:28

21:37 05.12.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Igaaastane automaks lööks kõige vaesemat veelgi enam kuna nemad sõidavad ühe autoga 10 ja enam aastat. Kui vahest maapiirkonnas liikuda siis päris populaarne sõiduk on seal endiselt audi 80 mille tootmine lõpetati 23 aastat tagasi. Aga nagu postimehest lugesin siis Tesla mehed saavad nagu nende õigustatud ootus on, ikka maksusoodustust, ehk siis ühekordne lõiv 130 euri samas kui 2,5 l diisli mees maksab 20 aastat vana 110 kw eest 218 euri.
21:44 05.12.2016
qp (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Vaatasin seda energiatabelit. Mul ühel autol on 140 grammi. Selle järgi on maks 218 €. Kui ma aga varjan energiatähist, siis KW järgi tuleb maksta ainult 36€!!! Ossaraks, milline vahe.

21:46 05.12.2016
to looder23 (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Vanade ja väga vanadeautodega tulebjust päris soodne see värk. Toksisin siin erinevaid autosid, sh. enda omasid ja ka rahvaautosid väljalaskega kuni 2002 sisse ja oh üllatust, see jube "saaste" e. see, mis kaasneb igasuguse tööga/elutegevusega e. süsihappegaas, polegi nendel autodel märgitud...lisanduv automaks siis sinna 40 tuuri maksimaalselt. Aga vot kui nüüd enda 2014. aasta mikromootoriga ökomöko pilli vaatasin, siis üle 200... normaalne pole see kummalgi juhul muidugi, ühekordsest tasust ja lisandunud autost ma saan aru, aga kas sellega sõidab persoon A või BCDE....vahet ju ei ole ( va. muidugi, et tore on raha kantida).
22:28 05.12.2016
looder23
Re: Eesti vajab automaksu!
iga aastane sümboolne maks, ei pea olema mitusada raha, sellega saab ja teab arvestada omanik. aga kui maa piirkonnas on teed, eriti kruusa teed, pisut korrast ära, siis võib käia raksakas ja pead arvestama niigi uue auto ostuga, ja lisaks sinna veel mingi kopsakas raha juurde panna. ja sellised asjad teadupärast juhtuvad alati kõige ebasobivamal ajal.

to to looder 23

no sul siis veab.
ma ühe auto eest maksaksin kilovattide järgi 98 euri lisaks ja teise eest 298
euri lisaks. autode müümisel tähendab see seda, et auto hinnad lähevad madalamaks, sest ostja ei taha eriti rohkem välja käia raha.

98 euri on üle 10% auto väärtusest ning 298 euri on enam vähem 10%.

qp, kui arkis on märgitud see 140 grammi, siis maksad 218 euri nii, et veri ninast väljas. sinu varjata ei ole seal midagi.

just vaatasin tehingu ajalugu. oleks see maks kehtinud varem, siis oleksin liisingusse võttes tasunud selle 298 ja liisingust välja saades jälle 298 euri.


õnneks ei ole ma eriline autodevahetaja, aga ikka tuleb ette neid oste/müüke ja nii mõnelgi korral10-50% auto ostule lisaks maksta, no ma ei tea. aga kindel on see, et hakatakse sõitma arvelt maas autodega või teadmata ostu/müügilepingutega.

Muudetud 5.12.16 22:33

10:08 06.12.2016
AntiOpel (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Nojah- see igakordne maks paneb tõsise litaka vaesema elanikkonna rahakoti pihta. Naljakas on see olukord ikka- vahet ei ole, kes on riigi eesotsas- rahvast kooritakse ikka igatpidi. RE vähemasti hoidis sellegi maksu ära niikaua, kui suutis.
Aga mis see kaasa toob- skeemitamisi. Esiteks, osa inimesi hakkab oma autosid Lätis arvel pidama, kasutatud autode turul hakkab massiliselt levima ostu-müügilepingutega edasimüük, et jumala eest ei peaks maksma kellelegi midagi ning väga odavate vanade autode turg kuivab kokku. Pole ju mingit mõtet osta 1000€ eest vana autot, kui selle ümbervormistamisel pead riigile maksma 300€ lisaks tavalisele riigilõivule.
Küll aga kasvab kindlasti uute ja keskkonnasõbralikemate, mikromootoritega autode müük. Iseasi on muidugi, kui suur osa meie elanikkonnast täna endale päris uut ökoautot soetada suudab (ja iseasi, paljud neist seda ka soovivad üldse- mina näiteks ei soovi, kuigi suudaks). Uute normaalsete autode müügis ilmselt väga ei muutu midagi. Võtan kasvõi CR-V näiteks: 1.6 i-DTEC AT, 118kw diisel, heitmenorm 139g/km. Auto hind alates 33690, automaks 218€. Sellise auto hinna juures see 218€ pole küll mitte mingi näitaja enam. 5a liisingu korral lisaks see igakuisele maksele ca 4€. Pole midagi tapvat. Mõte on selles siis, et kes on jõukam ja suudab osta uue auto, nende jaoks ei muuda see maksumuudatus eriti midagi. Kõige suurema laksu saab ikka (nagu alati) vaesem elanikkond. Irooniline on asja juures see, et igasugu muude sammudega KE väidab, et üritavad tõsta vaesemate sissetulekuid ja elatustaset...see on ikka nii, et ühe käega anname, aga kahega võtame. Ükskõik, on seal siis KE või RE või SDE või IRL pukis- kõik nad riisuvad ühtmoodi.
10:43 06.12.2016
maaks
Re: Eesti vajab automaksu!
IRW: "Vaesematel elanikel" ei tohiks nüüd kurtmiseks küll mingit põhjust olla - nemad saavad ju täiendavad maksuvabastused uuelt valitsuselt :-)
Huvitav millal meie valijad lõpuks aru saavad, et kõik need hea elu lubajad tegelikult hiljem ikkagi seljataha hiilivad ja pepupragu himustavad?!
Reaalsus on ju ikkagi see, et kogu riigistruktuur ja valijaskonnale tehtavad nn.kingitused tuleb alati kinni maksta nendelsamadel valijatel (ükskõoik mis nende maksude nimi siis parajasti on).
Aga ehk me areneme kunagi (mina vähemasti loodan, et Eestlane ikka valima läheb ja lõpuks ise mõtlema hakkab)!
11:05 06.12.2016
hlm (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
AntiOpel, minu teada on Lätis juba ammu automaks, millisel kujul ja kui suur see on ei tea. Küll aga tehti lätlastel, kes tahtsid sõidukeid maksuvabades riikides registreerida kiirelt üks null riigi poolt. Läti elanikele kehtestati keeld sõita teises riigis registreeritud sõidukitega. Asi see lüke meie kulbiliigutajatel ära teha.
11:12 06.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
11:38 06.12.2016
AntiOpel (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ei kindlasti, ma ei väidagi- kui hakatakse massiliselt autosid mujal riikides registreerima, küll siis mingi lipslane pastakast eelnõu välja imeb ja vesi peale tõmmatakse mõttele. Lätis peaks olema kaks maksu autodel peal, kui mälu ei peta- on CO2 põhine ning lisaks veel ka liiklusmaks teedel.

Neid tabeleid on meedia juba viimased 2päeva täis- erinev kuju, aga sisu on täpselt üks ja seesama. Aga klikke peab ju koguma. :)
12:04 06.12.2016
........ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
eks me ise kõik need maksud ikka alla neelame. oma autot müües tuleb lihtsalt hinda niipalju alla lasta, et ostja huvitatud oleks. läänest toodud auto puhul nagunii arvelevõtmise lõiv ligi kaks sotti, lisa veel see jobumaks ning pead vägisi kalkuleerima, milline sõiduk osta. autoaiad vaevalt et hinda eriti alla lasevad. samas müüakse piisavalt palju tonniseid või alla selle autosid ja koos ümbervormistamisega tuleb ikka paarsada või enamgi lisaks välja anda- ostja seda maksma ei kipu, müüja tahab ka mõistlikku hinda saada- pigem siis juba ise edasi sõita kuni kuusakoski ükskord kutsuma hakkab.
13:00 06.12.2016
vanames
Re: Eesti vajab automaksu!
Mina olen vaene inimene ja on kaks autot praegu , sest töölt ei tohi ära jääda , kui ühega miskit juhtub. 95 aasta A6 avant 1.9tdi ja 93 aasta Audi 80 avant 1.9tdi.
Selle seaduse järgi lihtsalt hoian neid masinaid liikvel niikaua kui vähegi võib, mis või kesta väga kaua :) kuna hoian neid korras, kui veidigi miskit viltu saab kohe korda tehtud, kõik on ise tehtav nende sääreväristajate juures ja oma pead üldse selle seadusega ei vaeva.
21:05 06.12.2016
kupu_3 (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
21:52 06.12.2016
Deus
Re: Eesti vajab automaksu!
11:06 07.12.2016
kupu_3 (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Lätlaste taksid on arusaadavad ja õiglased. Meil on asi nii, et samal autol, millel sama mootor, sama võimsus, sama vanus saab olla isegi mitmekordse vahega automaks... Oleneb, kummast otsast lugeda ;-) Kummaline...
14:20 07.12.2016
karvanejakole
Re: Eesti vajab automaksu!
Venelase lollusega ja sakslase täpsusega loeb eesti ametnik kõik eurodirektiivid enda kahjuks ja nii saamegi hakata automaksu maksma igakordsel ümberregistreerimisel. Huvitav, et teistes riikides käib teistmoodi? Ehk on seal mõtlemavad ametnikud? Kui sellisel kujul muudmoodi ei saa maksustada, tuleks maksu põhimõte ikkagi muuta nn esmaregistreerimismaksuks vähemalt EU-st toodud autodele, sest kuskil riigis on see maks juba makstud. Teise variandina võiks müüja selle ümberregistreerimisel tagasi saada.
18:52 07.12.2016
Deus
Re: Eesti vajab automaksu!
[iroonia] Auto lõpetab ju koheselt saastamise ära, kui sa ta edasi müüd või noh, astub koheselt tehasest uuesti välja [/iroonia]

Rahva koorimist isegi ei üritata varjata enam. Vaadates, et minu üks auto on omanikku vahetanud 5 korda tähendab, et riigile oleks juba läinud pea 2k euri. Ei tundu väga suur summa muidugi 10 aasta peale aga kui iga kord võtta tasu tähendab see nagu seda, et auto hakkaks iga uue omanikuga veel rohkem saastama.
21:45 07.12.2016
299482
Re: Eesti vajab automaksu!
loen päevi, mil see kesikute bande Toompealt minema lüüakse
22:20 07.12.2016
Marko
Re: Eesti vajab automaksu!
Paar kuud rabelevad, siis keeb karikas üle rahval.
23:21 07.12.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ei löö keegi neid kuhugile. Järgmine valitsus moodustatakse RE + KE ning peaminister on Miikael Kadri Simsoni valitsuses.
23:37 07.12.2016
rmmrs (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ma ei saagi aru sellest registreerimisel makstavast maksust. Keevitagu siis igale autoomanikule konkreetne maks ( näiteks kw põhine) mingi keskmiselt 20€ aastas ja raha laekuks ehk sama palju, aga enamus oleks rahul. Plaanitava süsteemiga on varsti rahvas tänavatel protestimas. Muudest maksumuudatustest ei hakka siin rääkima - jaburus kuubis.
14:24 08.12.2016
kergliikluskohvi (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Kahe käega tervitan automaksu. See suretab rondiäri välja. Inimesed hakkavad hoolsamalt autosid ostma ja 9 korda paremini kontrollima tausta ning rondid ei rända käest kätte nagu kuumad kartulid vaid ostetakse kontrollitud taustaga auto pikemaks perioodiks. Emotsionaalsed ostud-müügid vähenevad. Lihtsam on teha vigadega auto korda kui et panna müüki ja uue ostul plekkida jälle automaksu.

Aga tegelikult on asi veel lihtsam. Eestlane natuke vingub ja pobiseb midagi omaette ja maksab ning nohiseb edasi. Hangud ja vikatid võetakse välja 700 aasta pärast sest eestlase kannatus on pikk.
14:43 08.12.2016
tiit_ (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
"Keevitagu siis igale autoomanikule konkreetne maks ( näiteks kw põhine) mingi keskmiselt 20€ aastas ja raha laekuks ehk sama palju, aga enamus oleks rahul."

Kas tead, et peale mingi maksu kehtestamist tekib varsti soov seda maksu jälle tõsta kuna sealt on raha puudu, ja sealt ja sinna oleks ka hädasti vaja jne jne.
Kas bensiiniaktsiis on meelest läinud kui teede remondiks mõeldud raha hakati eelarveaukudesse loopima samas iga aasta tõstetakse aktsiisimäära või töötuskindlustusmaks mis läheb nüüdseks juba ei tea kuhu.
Muidugi see ka päris normaalne ei ole, et kortermajades on ühe pere käes 3 autot millest kaks seisavad 24/7 maja ees ja võtab parkimiskohti ära. Sellessuhtes oleks mingisugune õiglane maks vajalik.
14:47 08.12.2016
Kui nii, (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
siis tuleb arvatavasti põrriautosid teedele rohkem. Kiirused vähenevad, kütuse kokkuhoid, loodussaaste väike, parklates lahe jne...
16:17 08.12.2016
... (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Rondiäri ei kao kuhugi, vaat et läheb hullemakski. Ise saab sellest teada kunagi siis, kui MuPole, Politseile, kindlustusele ja tont teab kellele veel tõestama peab hakkama, et tegelikult on auto müüdud sellele isikule. Või mõni tore inimene su autot otsustab rihtida/mõlikda. Toredad paberivabad ARKid jt. võõrandamist võimaldavad asjad on muidugi toredad abimehed, aga ei maksa eeldada, et kõik teavad-oskavad. Juba hetkel on see suur 61 vms eurot suur probleem.
20:00 27.04.2021
Kärss
Re: Eesti vajab automaksu!
23:29 27.04.2021
kraabitud maanteed (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Automaks oleks vast liiast, aga naastrehvide maks oleks suht õiglane.
23:46 27.04.2021
Kärss
Re: Eesti vajab automaksu!
# Automaks oleks vast liiast, aga naastrehvide maks oleks suht õiglane.

Huvitav, miks? Ma sõidan ju naastrehvidega jäätunud kruusateedel ja kraabin-kulutan jääd mitte teed? Palju loogilisem oleks maksustada igasugune autokasutus nendes kohtades ja nendel kellaaegadel, kus on olemas alternatiiv ühistranspordi näol. Ehk siis sisuliselt maksustada linnaummikud. See, kes alustab/lõpetab oma töö linnas peale ühistranspordi tegevuse lõpetamist, ei oma alternatiive ja tema maksustamine vähendaks riigi kui terviku konkurentsivõimet (nagu ka naastumaks seal, kus naastude kasutamine on põhjendatud - õigemini riigi jaoks odavam kui teede hooldamine).

Minu arvates see on just üks kõige tugevamaid argumente automaksu vastu, et mida rohkem autosid mul on, seda optimaalsemalt suudan ma neid kasutada. Näiteks kui talvel maasturi ja naastudeta maal elada ei saa, siis linna tulekuks ei pea ma võtma maasturit, vaid võtan väikese lamellrehvidega ökoliikuri (ja maksan mh ka vähem kütuseaktsiisi:)
00:44 28.04.2021
ddig
Re: Eesti vajab automaksu!
Ummikumaksu osas oleks vast hea rootslastelt nõu küsida. Neil see kaamerasüsteem üle 10a käigus olnud ning peaksid oskama öelda, kas on end õigustanud.
06:24 28.04.2021
. (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ma sõidan ju naastrehvidega jäätunud kruusateedel ja kraabin-kulutan jääd mitte teed


ja asfalttee alguses kui kruusatee lõpeb ootab mind lamellidega auto
06:45 28.04.2021
ConnorFlint
Re: Eesti vajab automaksu!
Maksude valguses vajab Eesti hoopis kulutuste kärpimist.
Seda siis riigimasina vaatevinklist, va hariduse, meditsiini ja avaliku korra valdkond.
Eesti on nii kuramuse väike riik, et tolle juhtimisstrateegia võiks olla hoopis teistsugune.
A see juba pire sügavam teema ja väga otseselt automaksuteemaga ei haaku...

Muudetud 28.4.21 08:51

08:29 28.04.2021
See on primitiivne (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
mõtlemine ja usukumatu, et üks professor sellist juttu ajab. Tegelikult laekub riigiile Väga Pirakas Hunnik Raha kütuse aktsiisidest, teekeasutustasudest ja raskeveokimaksust. Suur osa sellest rahast ei lähe mitte teede korrashoiuks vaid eelarve teiste kulude katmiseks, võimalik, et ka kõrgharidusele ning sealsete professorite palkadeks. Automaksuga kaasneks lihtsalt täiendav lisakulu auto omanikele, teede korrashoiule ei pruugi see midagi anda. Raha läheb riigi muude kulude katteks: sotsiaalkulud, meditsiini- ja kaitsekulud ning võib-olla ka kõrghariduskuludeks, kust järjekordsed professorid endale sissetuleku saavad
08:58 28.04.2021
püha naiivsus (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Ajalugu on näidanud, et sama jalgratast saab leiutada mitu korda. Kui kütuseaktsiise kehtestama hakati, siis oli lubadus, et see läheb teedeehitusse, sest teedeehituse jaoks raha ei olnud. Peale aktsiiside kehtestamist need samad poliitikud sirge näoga seletasid, et kusagil pole kirjas kütuseaktsiisidest tee ehitamine, parandamine.
10:33 28.04.2021
x3 (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
Olen ka ise selle teema peale mõelnud ja põhimõtteliselt oleks ise nõus automaksuga, AGA ainult juhul kui see läheks tõesti 100% uute taristute projektideks, ol.olevate korrashoiuks jne, et meil kõigil oleks turvalisem ja mõnusam liigelda. Aga noh, suure tõenäosusega läheks see automaks lihtsalt ühte suurde "potti" ja võibolla ka mingi pisku teedesse, kuid sellega ma nõus ei oleks.
10:41 28.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
"transpordiamet lubas"...ei ole ju lubada, kui amet ise sõltub valitsuse otsusest ehk siis riigist. Ja seda ütles ka TA ülem hr Padar oma teleesinemises. Võrdles veel suht tabavalt seda olukorda hambaarsti juurde mitteminemisega rahapuuduses. Kogume nüüd paar aastat raha, samal ajal hambad lagunevad edasi ja ravisumma nt 2 aasta pärast mitmekordne...Ehk siis vaesed jäävad vaesemaks.
Ja tundub, kui riigil raha vähe, ei lähe ametnikud mitta oma palkade kallale vaid püüavad kuidagi teisiti.
10:41 28.04.2021
mati1222 (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
alustada tuleks valitsuse kärbetest. küll tehti aktsiisid, siis raskeveokimaks, soos veel teemaks veokitele, ikka raha valesse auku.
16:34 28.04.2021
63amg (registreerimata)
Re: Eesti vajab automaksu!
mõned inimesed teenivad vähe,aga neil on alati raha.teised teenivad korralikult,kuid alati on nendel näpud põhjas.eesti riik võib kehtestada mis tahes maksud,kuid ikkagi raha ei jätku

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.