Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: SAAB 9-3 II FACELIFTIKS EHITAMINE

01:47 25.06.2017
olavike1
Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Tere, lugupeetud Saabi-spetsialistid

Küsimus siis selline: kas keegi on kunagi vahetanud ´03-´07 isendil kliimaplokki (seda "100 nupuga") ümber ´07-´11 oma vastu (kus paneelil ülevalpool "3 nuppu" - neist kesmine 4-sektsiooniline - ning nende all 3 mikrolülitit: keskel ohutulede lüliti jm.)?
Ehk siis: kas uuema ja vanema kliimaploki pistikud on samad (sel juhul säilib lootus, et: ka juhtmed on veetud pistikute samadele klemmidele)? Või on neid kliimaplokke samuti X-eri versiooni (analoogselt tulede kõrguse regulaatorile)? Et "eestpoolt" kõik samasugused - ent tagaküljel erineb ...pistikute kuju ja arv? Endal oli viimane üritus (sama GM-kontserni ja sama põlvkonna) Cadillac SRX: "tavaraadio" asendamine Navi-eraani eviva mudeliga lõppes ..kohe, kui raadio oli pesast välja tõmmatud - USA versioonil olid pistikud teised (õnneks sai selle "imehinnaga" ehk 50.- ostetud Navi ümber vahetada: 20.- juurdemaksuga müüjalt ..veidi roostes raamiga, ent ..teisaldatava peaga veokonksu vastu)!

Antud teksti võib "teadjamees" võtta ka kui ..tööpakkumist!

Autoks siis ´06 Saab 9-3 Cabrio ("päris turboga" ehk 154KW) USA-versioon. Kuna niikuinii sai juba ksenonid "maha progetud" (sõbraliku Leedu vennasvabariigi ...konstruktorid olid juba eelnevalt külge pookinud ..katkised "inglased"), siis olen suksu "välimuse noorendamise" osas optimistlik! Vahetada vaja ju vaid:
1)esistange (soovitavalt Aero - kui keegi siin Eestis omab sellist komplektsena - siis andku julgesti teada)
2)iluvõre = "kõik 3 neeru"
3)esitiivad
4)kapott
5)esituled (ksenonid osutusidki 2 a taguse ´09a. "projekti" puhul "kirstunaelaks": leedukas tõi need tellimise peale Saksa lammutusest 590.- eest, ent halogeenid ju "B-na" saadaval 200.-/tk (seda siis nö. halvemal juhul: kui 100-150.- tükihinnaga kasutatud orig.-halogeene ei õnnestu saada)
6)kapotilukutala?
7)esipaneel (või tuleraamid)?
8) tagatuled
9)tagaluugi kroomliist ja pidurituli
10)tagastange - selle plaanin ainsana jätta vahetamata: "1-sumbutiavaga" Cabrio Aero-alaspoileriga stangenahka lihtsalt ei õnnestunud hetkel kusagit (netiavarustest) leida ;-(

Kokku arvestan "noorenduskuuri" lisakuluks ca 900-1200.- (sõltuvalt: mitu õiget värvitooni keredetaili õnnestub teel "kliinikusse" kaasa haarata). Samas: "vanuri" esistange Aero-alaspoileri eest tuleks niikuinii 100.- "välja käia" (praegune "tavaline" ripendab paremalt irvakina katkisena küljes), samuti esistange niikuinii vaja üle värvida - ehk see kulu +120.- ja ka ...nina niikuinii vaja "lahti harutada"("konstruktorid" olevat jätnud ette kõvera stangetala ja "pisiplastikud"- tuulesuunajad jms. kõik puudu). KUNA mu suksu "sõidab" (mitte ei konuta lömmis näoga hädiselt sepikojas) - siis saan temaga minna otse "kliinikusse" (Vilniuse spets Saabi-Volvo lammutusse - kus kõik "pisipudinad" kohe käepärast võtta) - mistõttu selle "ilukirurgia" julgengi ette võtta!

Eelnenud heietus (täpsemalt muidugi selle tulemus ehk: mis on vaja välja vahetada ja mida mitte) ehk huvitab ka mõnda (Saabi)klubiliiget: aasta-paari möödudes ei tohiks juba ka selle "9-3 2.2 versiooni" jupid enam ..üle mõistuse kallid olla (vähemalt "tavaliste" = sedaanide/univ.-de omad)? Kuna mina "klubiliige" pole, siis võin ju sellise ...lapsesuuga (bimbosuuga) välja öelda: 2.1 versioon on ...kole - aga 2.2 (´07-´10) on "ilus" (on ka 5a möödudes "klassika": kuna see on ju ..viimane)! Ise muretsen tegelikult rohkem ...katuse ümbervahetuse õnnestumise pärast (sisemises laepolstris rebend), samuti ..turvavööde asendamise käigus tekkida võiva "airbagitule akuutse põlemajäämise" pärast (praeguste turvavööde kohta kehtib ..leedukate vanasõna: kui kuidagi ei saa - siis .."2-oomistega" ikka ..saab). "Ilukirurgia" ei tohi ju ..lõputult kalliks minna: selle 2a taguse "kirstunaela" taastusravi käigus selgus nimelt, et: esilogarid samad, "võileib" (radikad +ventikakoda) samad, ja (poolakate väitel) isegi esistange alaosa katteplastik (nn. naeratus) ehk mootori põhjakaitse jätkutükk, olevat sama:-)

Siit jõuabki ..pika kaarega tagasi algusesse. Ehk siis: kui suksuke ongi "välise noorenduskuuri" edukalt läbinud - siis: sisse istudes hakkab (vähegi teadjamale) kohe silma too ...vana, "100 nupuga" kliimasedeade! Algmaksumus "mõni tuhhi" on juba ..2-kordistunud! No ...Navi-raadio ekraan ei ole ka "7-tolline", aga: on vähemalt "ekraan" (mitte "triip") - ja las see sellisena olla edasi! Kliimapaneeli samaväärsega asendamine poleks probleem (praegu salongiventika lülitikaaned ära kulunud. leedukatel kogu plokk 10-20EUR), aga: äkki saaks ikka selle ..uuema plokikese.
09:47 25.06.2017
jee.kim (registreerimata)
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Vales kohas oled, siin kiidetakse Saksa "kvaliteetautosid" !
http://www.saabiklubi.ee/foorum/

edu
12:10 25.06.2017
kapsamoosikeedis (registreerimata)
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Võid ka Opeli foorumitest uurida. Saab 9-3 = Opel Vectra.
01:46 26.06.2017
olavike1
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Tänud info eest!
Paraku Saabi ja Vectra raadiod-kliimaplokid ei ole päris 1:1 samad (ehkki - on sarnased: mõlemil "nupumeri"). Sama on neil vaid alusvanker ja mootorid-käigukastid. Kabriolett-Vectrast pole üldse kuulnud:-)

Sain vahepeal "pilte vaadates" juba ise piisavalt targaks (nii tavaliselt teadmisi kogungi:-)) - et spetsialistile konkreetne küsimus esitada! Kõik universaalkerega 9-3 alates 2006 (sõltumata varustustasemest) evivad juba "uue tüübi" kliimaplokki. Ehkki: kuni ´08 on ka need "vana ninaga". Samuti kõik "vana ninaga" ´07 mudelid. Järelikult: salongi facelift tehti kere omast aasta varem! Nüüd jääb üle vaid küsida: kas "komfordiplokk" muutus 2007 - või jäi samaks (samade varuosakoodidega). Kui CAN-siin/mugavusplokk jäi samaks - siis 99,9% õnnestub ka uuemate plokkide külgeprogemine:-)
E-Bays müüakse ka uusi Navi-plokke (väitega, et sobivad 9-3le). Kindlasti on need toodetud juba peale ..Saabi pankrotti. Järelikult: peaks saama ka vanemaid tehase originaale ümber tõsta (kui juba näit. 2015 seadme saab "istutada" ...2003.a autole - siis miks ei peaks saama seda teha 2009. seadmega)?

Ümber tõsta tuleb muidugi kogu "keskkonsooli tehnika": uuemal kliimaplokil polegi ju "oma" displeid - temperatuuri näidud kuvatakse järelikult raadioga ühisele ekraanile. Aga: vähemalt minu "vanakese" puhul tasuks see (100-200.- suurusjärgus) kulutus end ..kuhjaga ära. Oletan, et ..tulevane ostja on ehk nõus max. 500.- rohkem "välja käima" - kui vanema mudeli "kõrvad kusagilt välja ei paista":-) Sest vähemalt praegu (suvel) tundub küll, et nö. hinnahüpe 9-3 "tegeliku/ päris" 2.2 ja vanema 2.1 cabrio-versiooni vahel (ja just 154kw puhul) on vaat et ...4-5 tuhhi! Umbes nii, et "ühe ´08 mudeli eest saaks ´05 isendeid ..2tk!"
02:45 26.06.2017
Marko
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Kas see on äriprojekt? Uus nina, navi ja müüki?
06:35 26.06.2017
............. (registreerimata)
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
"Jaan Tatikas" üritab siin midagi leiutada või kellegi arvelt hiljem teenida. "Aga see pole ju facelift mudel?" . "Oi vabandust, kuulutuses on kogemata vale aastaarv läinud". Ja kui läheb läbi siis läheb läbi, mis on kaheldav, Saabi ostab ainult mingi saabi fanatt ja neid sa ei peta.
11:54 26.06.2017
jarmolai (registreerimata)
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
jutumärke kasutatud rohkem kui mõnes ilukirjanduslikus teoses otsekõne jms tarbeks. raske oli lugeda mõistukõnet.
12:41 26.06.2017
Kunnnn (registreerimata)
Re: Saab 9-3 II faceliftiks ehitamine
Ükski saabifänn sellist pornotuuningut ei ostaks, kui siis odavamalt kui originaal seisukorras.
Sellise kompoti võid ainult mõnele rullnokale hiljem maha müüa, aga need teatavasti mingi opeliga ei sõida.
Asjast ka, uuem kliimaplokk ei sobi kindlasti vanemale vanemale mudelile, kui siis pead kogu armatuuri koos juhtmete ja teiste plokkidega paigaldama ja siis ei pruugi ka kõik asjad korralikult tööle hakata.
Väljast võid uuemaks teha aga arvesta, et juppide eest küsitakse väga kõrget hinda- hiljuti sai ühte avariilist taastatud ja lõpuks tuli soodsam osad detailid uuena esindusest osta.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.