Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: ODAV 4X4

08:36 06.03.2018
dzoods
Odav 4x4
Paluti nõu. Tavalistest sõiduautodest tean üht teist, kuid maastureid pole omanud, sellepärast küsin teadjatelt. Lastega perekond maal soovib osta odavat maasturit, 2002 -, ehk umbes 3000€. Sõit rohkem asfaldil, kuid talvel vaja ka korralikku nelivedu. Silma on jäänud Hyndai Santa Fe ja Kia Sorento, diislid kindlasti. Kumba eelistada, või veel midagi kolmandat?
08:45 06.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Odav 4x4
SantaFe, Terracan, Tucson, Sorento, Pajero, Terrano, X-Trail, Rexton, RAV4, XC70..
Muud nagu polegi vist selle raha eest.
08:47 06.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Kui Terranol on kere enam-vähem, siis eelistaksin seda kõigile teistele..
09:04 06.03.2018
Jah, (registreerimata)
Re: Odav 4x4
aga nii vana läbi roostetamata Terraanot on peaaegu võimatu leida.
09:07 06.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Kui leiab soojemast kliimast Eestisse tuua üks viimaste aastate Terrano, oleks ideaalne diil..
09:38 06.03.2018
onu lempu (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Terrano oleks päris hea valik jah, korraliku nelikveoga. Muudest asjadest kannatab vaadata x-traili, sellel on ka päris arvestatav nelikvedu. Ford mavericku võib ka vaadata, kuid need on enamasti 3.0 bensukad, see tähendab suuremat küttekulu.
09:58 06.03.2018
PS (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Ei-ei-ei. See uuem Maverick, mis on Mazda kloon, ei kõlba kuhugi. Vanema versiooni Maverick, mis oli Terrano kloon, on kindlasti ära ussitanud, sest tema tootmine lõppes hulga varem kui Terrano.
11:22 06.03.2018
ollju (registreerimata)
Re: Odav 4x4
No aga Opeli oli ka ju jeep tootmises sel ajal ja diisliga. Frontera oli nimi kui ei eksi.
11:29 06.03.2018
ollju (registreerimata)
Re: Odav 4x4
tegelikult tuleks ikka eelarvesse juurde laenata ja võtta see Dacia:
http://www.auto24.ee/used/2770006
11:36 06.03.2018
ahhhh (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Tegelikult tuleks Dacia suure kaarega mööda käia ,selle olematut mugavust ja taburett istmeid ei suuda normaalne inimene kannatada...
Tehnilise poole pealt ei komenteeri ,ei ole sellist omanud .Aga kaasreisijana tean rääkida.
19:53 06.03.2018
Koreakaid (registreerimata)
Re: Odav 4x4
liigub teedel üsna palju. Ühel tuttaval 2004a. diisel Santa Fe aga pole küll kuulnud, et ta seda laidaks või vahetada tahaks, kuigi sõidab palju kruusateedel. Hea olevat see, et vajadusel saab lülitada pidevale sund neliveole.
20:35 06.03.2018
m6 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
soovitaks subaru outbacki, läbivus on sama kui sorentol, aga juhitavus ja teelpüsivus maanteel oluliselt parem, subaru 2,5bensiin on sama küttekuluga kui kia 2,5 diisel,11l100km. ise olen mõlemat aastaid omanud.
21:14 06.03.2018
marita57
Re: Odav 4x4
Kuna valikust jooksis läbi ka RAV4, siis see pole vast kõige maastikuvõimekam, aga veidi raskemates oludes saab hakkama küll. Oluline on aga vastupidavus - noor pere, raha niigi vähe, ei pea pool palka remondiks kulutama.
22:11 06.03.2018
professor_sammaljalg
Re: Odav 4x4
Hääletan ka uue Dacia poolt. Kui eelarve on väike, teeb mõistlik inimene kompromisse.
22:12 06.03.2018
. (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Rav i kliirents nagu sõiduautol,tilluke salong,teljevahe jne jõle kole ka veel. X tralli võtaks,sõidumugavus +läbivus ,suur pagas, kui istmed all jääb sile põrand. Pole ka küttekulud päris maasturi omad.
22:18 06.03.2018
299482
Re: Odav 4x4
julgeks ka soovitada uut Dusterit. Foorumites rahvas on rahul
22:25 06.03.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Daciat ja renault pidanud/pidava inimesena ütlen, et vastupidavusega suurt muret pole, välimus on maitse asi, mugavuse pead oma tagumikuga üle mõõtma.

Samas kui eelarvesse jääda, siis mina mõtleks foresteri peale.
12:06 18.03.2018
anni 20 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Millegipärast on tekkinud soov ka maastur soetada, ise ka ei saa aru miks? (ilmselt poosetamiseks) pole reaalset vajadust, raha ka nagu õieti pole, no mingi terrano2 saaks,ja sümpatiseerib. Kas sellisega igapäevaselt on mugav sõita?
tegelikult ei raatsi ma isegi oma 1,9d golfigi kütti osta
13:02 18.03.2018
Kollam (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Nissan kipub kuidagi lõbusalt roostega sõbrustama, muidu veereb hästi.
16:23 18.03.2018
ss (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Korraliku ja odavat ,see jääb unistuseks,terrano mädaneb jh väga magusalt meie maal,oli kalalkäimiseks 3 ukseline lühike, ei tahaks selle villisega kül iga päev sõita. Need masinad rohkem tööautod või maainimestele. mugavalt sõitmiseks on S klassi mb!
16:34 18.03.2018
SS (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Ja noorele perele soovitaks nissan X-TRAILI,se kirik keset küla, ja 3 kilo eest võiks mingi liikuva preparaadi juba leida we?
22:01 27.07.2018
gsarana
Re: Odav 4x4
Ega ma päris hästi ei kujutagi ette mida saab kolme kilo eest, seisukord ja kere ?
Olen ise omanud Nissan X-Traili ja seda kandilise kerega linna maasturit enam ei ole liinil kuid asemele tuli parketi jublakas.
Aasta oli sellel 2008 ja sõitsin sellega aastaid, ei mingeid pretensioone ja mis kõige tähtsam, täitis täiesti maasturi nõuded kuigi tal elektrooniline nelik jaotus ja loc mis lülitub järelt ära suurema kiiruse saavutamisel.
13:06 04.08.2018
Külakutt (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Tahaks ka kõrgemat autokest. Puhuge miskit asjalikku selle Santa Fe kohta, neid vanemaid müügis päris odavaid. Nt. 2003 2,0D, kas sellest oleks veel veerejat, või tuleks unustada? Millist vanakest 4x4 üldse maale (külaelu asfaldil) vaadata, va paberit on lihtsalt vähevõitu!
17:44 04.08.2018
stammer (registreerimata)
Re: Odav 4x4
paned otsingusse maastur ja hinnapiiriks 3000€ ja hakkad vaikselt selekteerima.
Kui joppab, siis võib isegi enam-vähem heas konditsioonis isendi leida.
21:52 09.09.2018
Terivery (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Meeldib ka x trail CA 2005 Kas 2,2 dci on väga kapriisne, v. On kindlam valik 2,0 Ben's.
14:15 20.09.2018
riisiraketike (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Odavat ja 4x4, mis sind ka suurest tatist ja lumest läbi veaks ei ole olemas. Kui tahad vähegi maastikusuutlikku, siis pead otsima säherduse isendi, millisel on olemas eraldi lülitatav aeglusti. Ülejäänud on kõik tillipikendused ehk pargimaasturid. Kui rahakott pitsitab, siis kaeksin pargikatest kindlasti Daciat. Hiljuti autoehes või oli TM pikk jutt tollest imesaanist - täiesti aksepteeritav vastupidavus. Kui aga Subaru,Nissan või Toyota- jupid ikka väga kirved. Enamusel neist (peale subaru) tuleb teine sild viskosiduriga järgi. Väheke tatisemat kevadist "kruusateed" ning lähed töökotta siduriketast ja korvi vahetama. Pargikatest ka Suzuki toimiv. Neid järelturul nagu ka Daciaid üsna soodsalt saada. See nagu nõuka ajal mossega- häbi sisse istuda, aga sõita kõlbas küll. Kui pappi vähe ei pea välimusele-nimele tähelepanu pöörama. Praktilisus ennekõige.
15:26 20.09.2018
VL (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Mis siduriketta jura see aegajalt siin läbi käib. Mul on juba üle kümne aasta, iga päevaselt 2x5 km sellist kruusateed, mida tuisu järgselt, enne lõunat lahti ei lükata ja kevadeti kraabib saviliiv vastu põhja. No ei ole ühtegi ketast ega korvi pidanud veel vahetama, ei nelja- ega kaheveolisel.

P.S Mainitud 4x4 Dacial on esimene käik aeglusti asemel. Tavaliikluses käib kohalt minemine teisega.
12:06 21.09.2018
Aepi (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Sõbral oli Dacia tööauto. Miski neli aastat veeres iga päev mööda kruusateid. Vähemalt selle aja jooksul ma küll ei kuulnud kordagi, et midagi viga oleks olnud. Koreakatest ei tea miskit arvata, aga veereb neid palju ja naiste saunajutu järgi pidavat mõni neist kaunis tegija olema.
16:48 21.09.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Sidur läheb neliveolisel siis, kui kasutaja seda libistama hakkab, mitte ei:
a) kasuta aeglustit
b) anna nii palju gaasi, et mootor välja ei sure ja siduri libisemise asemel kaabivad rattad.

Kui kasutaja sidurit kasutada oskab, ei ole tegemist väga probleemse detailiga.
19:04 22.09.2018
Grandmaster B (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Miks keegi Opel Frontera B maininud ei ole? Frontera A oli suhteliselt õnnetu pill, aga B igati õnnestunud auto. Seda eriti odavama otsa maasturina - raamil kere, aeglusti, lülitatav nelivedu. Opeli kurikuulsat roosteprobleemi sellel autol ka ei esinenud (vähemalt katastroofilises mastaabis mitte). Lisaks lihtne tehnika (loe: soodne remontida). Odavama maasturi huvilisele peaks Frontera B igati huvi pakkuv variant olema. Seda eriti siis, kui auto on pärit Euroopa lõunaosariikidest st. rasket maastikku - metsa, sood, põldu, soolast talve - vaevalt et näinud on.
22:35 22.09.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Fronteral pole sellepärast opeli hädasid, et see pole opel. See on isuzu, opeli kleepsuga.
08:16 23.09.2018
Maaaks (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Mis aastal see Fronteera B sündis? Oli ka mõte saada vanema X Traili omanikuks, aga see kõrvalistuja jaoks mõeldud näidikuplokk ei sobinud mitte. Äkki sellega harjukski, aga soetamata ta jäi.
10:14 04.10.2018
Pinsipeal (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Pean tihti maapiirkonnas seeniore linna arstile ja poodi vedama. Kõrgemasse masinasse neil lihtsalt parem sisse ja välja ronida ning talvel lumes ka kindlam. Sellepärast uurin kah neid vanu (2000+) odavamaid maasturi sarnaseid tooteid. Lühidalt, kui valida 2 - 3000€ vanade maasturite Dacia, Hyndai, Kia, Niiva hulgast, siis mida ostaksite?
13:44 04.10.2018
maaks
Re: Odav 4x4
Kui jutt sisse ronimise mugavusest, siis unusta Niva kohe ära - sel 3 ust ju ainult ja kui juht + 2 inimest vaja vedada, siis keegi peab taha pugema.
Dusterit hakati 2009a tootma alles, kas neid saab 2-3tuh kätte?
Santa Fe I põlvkonna või odavama otsa Terracani võiks saada või siis Kia Sportage I põlvkonna.
Vali selline, millel autot kõige rohkem alles on, vanad autot kipuvad lõpus kiiresti ära pudenema :-)
14:59 04.10.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Subaru võta selle raha eest. Või vitara. Või kui kütusekulu ei ole tähtis ja mugavus meeldib, siis grand cherokee viisakama võiks ka selle raha eest saada.
23:16 19.10.2018
vaba mees (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Kui inimesel raha vähe ja kindla peale vaja sopast läbi saada siis frontera peaks ju sobima,ei mingit libavedu,inglaste toode,nii et roosteprobleemid puuduvad küttekulu mõistlik ja mootorite valikuvõimalus ja üpriski lai. Läbivus hea,kui ikka midagi teelaadset ees on. Ise olen 40 sm tihedatest tuisuvaaludest läbi trüginud ja ka metsasihtidel pole tarvis olnud traktori järel käia. Ise oman ühte 92 aasta isendit ja raam ning kere veel igati sündsad,sisu ei kannata küll kriitikat,kuna viiane 7 aastat ainult tööauto ,aga see on juba teine teema
08:22 20.10.2018
väike vend (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Arvan ka, et odavalt head asja ei saa. Hinnasiht peaks olema 4-5 tuhat, mitte 2-3 tuhat. Sest lõpptulemus on ikka see, et 2-3 tuhat maksva küll ostad, aga remondid lõpuks ikkagi sinnamaale et tegelik kulu on 4-5 tuhat.

4-5 tuhande juures on aga valik juba päris hea. Eelistada tasuks ennekõike suuremaid raamil ja aeglustiga maastureid, millel on ka massi, et lükkamata lumest end läbi suruda. Tahoe, Suburban, Yukon, Durango, Expedition, Terracan, Pajero, Patrol, LC90 ja LC95.

Väi kui väga suurt ei taha, siis Blazer, Trailblazer, Explorer, Frontera, Trooper, X-Trail ja Jeepi bensiini või CRD-ga mudelid. Kui pere väga pikad ei ole siis ka Suzuki Vitara ja Grand Vitara.

Kui maasturit tahad, siis loodan et ikka funktsiooni pärast, mitte poosetamiseks. Funktsiooni pärast tuleks valida aga kõige suurem, robustsem ja roostekindlam asi, mis võimalik. Nii et saaks nii peret kui ka käru vedada aga hädapärast võiks ka ATV salongi lükata või saha ette panna.

Üks asi veel maasturi puhul on väga olulised rehvid. Seega tasuks alla panna kõige karvasem ja kangema klotsiga rehv, millega vähegi igapäevaselt sõita kannatab. Neliveost on äärmuslikes oludes vähe kasu kui rehv ei pea. Seega võimalikult karvane AT (Wrangler Duratrack, Insa Turbo Ranger või Traction Track) või siis lahja MT (Hankook Dynapro MT vms, Insa Turbo Dakar jms.) Soovitus oleks sellisele lasta lamillid ka sisse lõigata, siis piisab ühest rehvikomplektist aasta ringi.
08:25 20.10.2018
väike vend (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Vabandan kirjavigade pärast, uus ja harjumatu klaviatuur.
10:44 20.10.2018
. (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Parem öelge mulle eestis selline maakoht,,kus reaalselt maasturit igapäevaselt vaja läheks? Eluliselt kohe mitte lõbu pärast.
11:10 20.10.2018
djdkl (registreerimata)
Re: Odav 4x4
lapsed on kuulunud inimese ellu juba aegade algusest ja ilma nendera inimest ju polekski . Küll aga kestame ilma autota. sigivus on peamine tervise näitaja looduses.
inimene kes pole seepärast lapsi hankinud et endaga hästi hakkama saada, petab ennast.
11:13 20.10.2018
oopeliants (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Dacial peaks ju olema ka pidev nelivedu olemas. Ja inimeste kogemuste põhjal, mida kuuldud, on ta ka tehniislet vastupidav, kuigi kvaiiteedi võrdlustabelites ikka lõpuosas.
subaru kohta pole midagi hed kuulnud viimase 10 aasta jooksul tehnilise vastupidavuse osas.
12:19 20.10.2018
Juhhhhuuuuuuu.... (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Subaru on senikaua hea, kui remonti ei vaja. Kui remondiks läheb, palju õnne rahakotile.
12:36 20.10.2018
väike vend (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Võin näiteks tuua mõned maakohad, kus läheks igapäevaselt maasturit vaja. Ja talvel sahkamisest pole üldse mõtet rääkida.

Harju maakonnas, mitte kaugel Padisest. Talukoht keset metsa. 11ha. Maanteeni on 2.5km mööda metsateed, mida sõiduautoga läbib ca 20-25 minutit. Maasturiga kuni 2x kiiremini.

Seal samas lähedal teine talukoht mere lähedal. ca. 10ha. Ainus ligipääs on 800m metsakasvanud pinnasteed.

Vana talukoht Pärnumaal. 20ha. Lähima riigiteeni (mis on kruusakattega) on 800m mööda künklikku pinnasteed, mis on sõiduautole läbimatu.

Usun, et selliseid näiteid saab veelgi tuua.
19:11 22.10.2018
aimpsike
Re: Odav 4x4
oman santafe juba 2 aastat 2004 a 2,0 d ja yli rahul 4 wd pole veel hätta jätnud meid soovitan
20:23 22.10.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Üsna suvalises maakohas kulub maastur tegelikult ära, kui sa ei ole maal ööbija, vaid eladki maal, eriti aga siis, kui teenid elatist põllul või metsas. Isegi mitte selle pärast, et hullu offroadi vaja sõita on, vaid selleks, et põhi kõrge oleks, koormat peale kannataks laduda, suuremat käru vedada või midagi pukseerida nii, et auto esimese asjana katki ei läheks. Maasturile tööd jätkub, aga selleks peab olema majapidamine natuke suurem, kui 1000m2 niidetud muru.
17:32 23.10.2018
k... (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Mul on tuttavatel maal Sukisuki Samurai. Arvel pole, mingist metskonnast vist ostetud. Talupidamiseks. Veab käru ja tuleb metsast läbi nagu kevadine tuul läbi raagus puude...
13:44 09.12.2018
Walter2 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Teed libedaks muutunud ja aastaid turjale kogunenud. Hea oleks neliveoline. Neid valida on, aga naine toob külamehe maapeale tagasi. 2000 - 2005 neliveolistest meeldib Kia Sorento, diisel. Enamus sõitu ikka asfaldil. Äkki ütleb keegi teadjamees selle masina kohta midagi.
21:22 09.12.2018
walterile (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Olen sorentot omanud 4aastat.Kui rehvil mustrit jagub siis kehval külateel kinnijäämisest ära unista.Asfaldil ei ole ennast kah ebamugavalt tundnud.Kütusekulu raske masina kohta vastuvõetav(8-11 sajale sõltuvalt oludest).Varuosad soodsad,kui just originaali taga ei aja ja masina ehitus lihtne,tahad remondi ise ei taha saad ilma esindusse minematta asjad korda.
Salongis ruumi jagub piisavalt.Paraku on ka tilk tõrva meepotis ja selleks on rooste.Ühed ja samad kohad sorentodel mis mädanevad.Muidu on sorentos maasturi hing sees,parketikast on asi kaugel.
22:18 09.12.2018
vaba mees (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Kui ainult libedahirm ja sõit enamasti vaid asfaldil, siis tasub ehk pigem investeerida karvasematesse ja pidavamatesse papudesse. Igal neliveoskeemil on oma iseärasused ja vead, halvim võimalikest on oma äraarvamise lülituv viskosidur. libedaga teelhoidmise võtted on erinevad ja tahavad harjumist, lisaks vana masina äraarvamatud kiiksud.
Mul on omal õue pealt neid nelivedulisi hulgem läbi käinud ja kolm on neid momendil, kuid asfaldil kulgen prantslaste sedaaniga. Maasturit tarvitan ikka vaid siis kui tõsine vajadus.
10:13 10.12.2018
maaks
Re: Odav 4x4
Selle aastakäigu Sorento on tagaveoline millele lülitatakse esisild juurde. Kahesuguseid Sorentosid on olemas, ühel saad pöördlülitiga valida "2Hi 4Hi 4Low" vahel, teisel on "Auto ja 4Low".
EDIT: 4wd-st on abi kui vaja paigalt minema saada, kui vaja seisma saada, siis on 4wd ja 2wd "võrdsed" :-) (ja see võib halvasti üllatada)

Muudetud 10.12.18 10:18

12:21 10.12.2018
Walter2 (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Tänud. Üks tähtis asi veel, nendesse maastikusuutlikutesse sisse ja välja ronimine on mugavam ning vaade ka kõrgemalt parem. Kui Sorento, siis kuhu peaks tähelepanelikult vaatama, et seda tüüpilist roosteussi kohta näha?
13:23 10.12.2018
maaks
Re: Odav 4x4
Põhja alla äkki? Selles mõttes et kuhu siis veel vaadata. Minu Avensis on vist ainus auto maailmas, mis katusest (kivitäke) roostetama hakkas :-)

Muudetud 10.12.18 13:23

13:45 10.12.2018
walterile (registreerimata)
Re: Odav 4x4
Kindlad rooste kohad.Avad mõlemad tagauksed ja roostes on uste seespool asuv topeltplekk ja tiiva ääred mis jäävad kinnise uksega kaetuks.Tagumine kojamehe ümbrus.Tähelepanelikult uuri põhja alt raami.Külje plastikute alla neid maha kakkumatta muidugi ei näe aga kui serva alt midagi ei paista siis käib veel.Kui nüüd uksed ja tiivaääred on korralikult siis suure tõenäosusega on neid juba tehtud.Pole võimalik,et 2002-2006 aasta omadel need originaalid on.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.