Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: ERINEVUS REHVIDE ANDMETES

15:45 25.08.2018
xtoomas
erinevus rehvide andmetes
Kumb peaks olema primaarne rehvide lubatud mõõtudele ülevaatusel (ja võimalik et ka kindlustusjuhtumi korral), kas tootja poolne silt auto juhipoolsel uksepostil või ARK-i poolt registriandmetesse kantu?
Näiteks 2013 aasta Ford Fiestal on 15" velgedest tehase poolt antud 195/50 ja 195/60 (ning lubatud isegi ka 205/40 R17), kuid ARK-i andmetesse on kantud 195/50 ja 195/55 (17" pole üldse)?!
17:39 25.08.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Vahet pole. Samas ei ole ARK mingi "ütleja" kuna nende andmebaas on vägagi puudulik, näiteks on nad nõudnud 210km/h rehve kui autol on spidomeetril viimane number 190 … Kui ARK andmebaas "saadab" mind otsima vin-koodi mootoriruumi ja tegelikkuses on see vasakpoolsel tagumisel tugipostil … Kui ARK andmebaasis on pakutud AINULT üks rehvimõõt ja autodata annab KAHEKSA erinevat rehvivalikut … Kui ARK andmebaas teatab, et autol ei ole katalüsaatorit ja tegelikkuses on nii lambda kui katt … Kui jne. jne. Kõige adekvaatsem rehviteema on uksepostil ja kui seda seal ei ole siis võib ju autoesindusest küsida või vaadata mida pakub andmebaas "Autodata".
17:45 25.08.2018
xtoomas
Re: erinevus rehvide andmetes
tänud vastuse eest!
21:36 25.08.2018
. (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Vähemalt on kiiduväärt, et härra Millert ei aja näpuga pimesi järge MNT ilmselgelt puudulikult sissekantud rehvisuuruse andmetes.

Küll aga tekkis sportlik huvi järgnevas küsimuses. Auto rehvisuurus klapib MNT andmetega, rehvide koormusindeks klapib aga kiirusindeks on suurem kui andmetes "ette nähtud". Kas see üldse saab olla aluseks VOV, OV või korduva saamisele?
23:23 25.08.2018
Vello. (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
see rehvi mõõtmete kontroll pidavat ära kaduma, naised saunas rääkisid et vastavasisuline ettepanek peaks kuskil võimukoridorides juba ringlema.....
09:33 26.08.2018
jarru (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Oli Tallinnas juhus, kui inimene läks linnavalitsusse kahjunõudega lõhutud rehvi ja velje asjus. Luugi puudumine kaevul, linna maa. Vastus tuli huvitav. Keeldume maksmast, kuna tehas ei ole seda mõõtu rehvi ette näinud sellele autole. Kusjuures kannatanu kasutas kõrgemat, mitte madalamat rehvi. Kas tehase mõõduga oleks asi terveks jäänud? Vähemalt sellises suunas liiguvad meie ametnike mõtted. Ja maksame suht vabatahtlikult palka sellistele ametnikele. Nad tunnevad, et ei ole ellu kutsutud rahvast teenima, vaid hoopis rahva vastu võitlema. Kahju.
10:29 26.08.2018
jarrule (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Tegelen ise ka kommunaalametiga lõhutud rehvide teemal. See millise põhjenduse nad sulle mittemaksmiseks toovad pole oluline. Ise oled loll, et elad Tallinnas ja veel lollim kui liikled autoga. Üksküik, mis seisukorras on tee või tee peal on või ei ole, ikka on kommunaalameti arvates juht süüdi. Kui ei usu kirjuta neile ja Tarmo Sulg saadab sulle oma allkirjaga vastuse.
12:19 26.08.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Millert ei aja näpuga järge sellepärast, et temas on veel säilinud kübeke erialast uhkust veel sellest ajast kui ülevaatajat usaldati – ka riigiametnike poolt. Täna seda usaldust ei ole kusagilt tunda sest riigile on ainuke arvestatav partner ülevaatusärimees.
Kui auto all oleva rehvi kiirusindeks on suurem tootja pakutust siis kindlasti ei loeta seda probleemiks ja pärast seda kui tegin mõned kirjad maanteeametile, enam ei nõuta spidomeetri viimasest numbrist kiiremaid rehve talverehvide puhul. Q kategooria ehk 160 km/h on see alumine piir, küll MS rehvile kuid kuna selle rehviga võib sõita ka suvel siis ei tohiks olla probleemi.
Rehvi mõõtmete kontrollist niipalju, et seda nõuti eriti veoautode puhul, kus ka C märgise puudumist loeti kordusülevaatuse vääriliseks. Kuna aga meie riigis ilma ühegi haamrilöögita tehakse sõiduautodest veoautosid paari näpuvajutusega arvuti klaviatuuril, siis tekkis vastuolu. Vastuolu seisnes selles, et sõiduautona tehasest väljunud masinal ei ole nn. c-rehve, aga kui sama masin muutus üleöö veoautoks siis neil nõutakse ju (C – cargo) teisi so. tugevdatud rehve. Sõiduautost veoautoks muutunud masinatel ei kantud rehviandmeid reg, tunnistusele kuna sõiduautode puhul seda ei tehta. Päris veoautode registreerimistunnistusele hakati kandma märkuste lahtrisse lubatud rehvimõõtusid ja kuna mõnel masinal oli neid mõõtusid „liiga palju“ siis usutavasti mõistsid ametnikud, millise tobedusega nad välja tulnud on. Asi selles, et mõne reg. tunnistuse märkuste lahter sai ääreni täis rehviandmeid ja teisi olulisi märkeid enam teha ei mahtunud. Selleks oleks vaja olnud luua uus reg. tunnistus … Reg. tunnistuse temaatika on ülevaatajatele palju peavalu tekitav kuna sellest dokumendist on jäetud välja meile vajalikku informatsiooni ja seal on palju absoluutselt mittevajalikku. Näiteks peetakse vajalikuks anda teada, et antud sõiduautol on KAKS telge … Enam aga ei peeta vajalikuks teha märget, kas tegemist on 4WD masinaga mis tähendab seda, et nii mõnigi 4WD saab „vägistatud“ piduristendi poolt kuna autol ei ole ühtegi viidet vastavale veoskeemile. See on üks näide ja teema vajaks pikemat arutelu kui kellega arutada kui mind ei kuulata ja ülevaatajate käest ei küsita kuidas oleks parem? Ärimeeste käest küsitakse ja sellepärast on muutumas ülevaatusreeglid üha rohkem sarnaseks amatöörautojuhi nägemusele autotehnika ohutusest (kuni 29 VO puudust on OK peetis masinaga võib sõita kuni 60 päeva). Oletan, et rehvimõõtmete kontroll ei kao kuid neid mõõtusid enam ei hakata reg. tunnistusele sisestama. Ja üleüldse „minu naised saunas“ teadsid rääkida, et tulevikus reg. tunnistus ei ole enam kohustuslik st. kes tahab see saab ja kes ei taha sellele ei väljastata reg. tunnistust.
Jarru jutt on nii tuttav. See, et riik oma jobuametnike armeega rahvast lollitab ja parasiteerib on siin banaanivabariigis muutumas nii tavaliseks, et enamus meist on sellega harjunud – kahjuks. Näiteks on majaomanikul kohustus hoida kõnnitee puhtana mis siis, et tegemist on riigimaaga. Samuti on süüdi autojuht kes valis vale sõidukiiruse mis sest, et talvine teehooldaja on lohakas või võimetu. Kõige värskem näide riigi parasiteerimisest on riigiasutuse Maanteeamet poolt ülevaatusfirmadele pandud kohustus osta videosüsteemid. Mina ostsin 1700€ maksva kaamerasüsteemi kõige muu hulgas ka selleks, et riigiasutus ei peaks kulutama raha ülevaatuspunkti inspekteerimisele. Nüüd ei pea inspektor kontorilaua tagant lahkuma, et saada videopilti sellest mis toimus auto kontrollimisel 3 kuud tagasi. Ma ei tea kui kallis on ülevaatuspunkti inspekteerimine kuid kindlasti mitte odav kui näiteks Maanteeamet lõpetas ülevaatuse teostamise väikesaartel pidades seda Liiga kalliks. Meile on video vajalik 1% ja riigiametile 100% seega tellivad nemad muusika meie raha eest – puhtakujuline parasiitlus või mis? Eks aeg näitab kui palju siis on kasu riigi kodanikele neist nn. korruptsioonikaameratest mille abil on näha mis värvi ja mis marki auto tuli ülevaatusele, kas auto all ikka käidi ja kõik ohurihmad uksest välja venitati, kas mõnel masinal ka rattakoobas traatharjaga puhastati vin-koodi tuvastamiseks, kas tulesid kontrolliti? Täna saab öelda, et tänu ülevaatajaid frustreeriva videokaamera olemasolule on kordusülevaatuste hulk mitte põleva mittekohustusliku eesmise udutule pärast hüppeliselt tõusnud.
12:51 26.08.2018
... (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
siis tuleb enne sissesõitmist teha õues eraldi ülevaatus ja veenduda, et auto kaamerate all igati ontlik välja näeks ja kõik tuled põleksid. kui miskit valesti, siis ütled omanikule, et mine tee need asjad korda, enne kaamerate alla sõita ei saa.
13:41 26.08.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Kaamerate alla saab sõita, lihtsalt on väheke tobe tunne kui peab vormistama kordusülevaatuse sellepärast, et autol on eesmised udutuled probleemiga. Need valgustid ei ole kohustuslikud ja kui ees udutuli ei sütti siis piisab eesmiste udutulede eemaldamisest. Sama palju räägitud teema numbrituledega, mille ümber on toimunud mõttetu arutelu 20 aastat. See, et puudus vajab fikseerimist on õige, aga kas tegemist on ikka nii olulise puudusega, et ta vajab korduskontrolli on küsitav. Mida aasta edasi seda rohkem tahaks esitada küsimusi. Ülevaatajaid koormatakse mittevajalike kohustustega, mis absoluutselt ei puutu liiklusohutusesse. Näiteks kui autos on üks iste vähem siis peetakse seda oluliseks puuduseks, mis paneb kukalt kratsima AGA NEIL on võim ja sellega ka õigus teha reegleid. Riigiametnike arrogantsus tekitab trotsi ja seisneb selles, et ülevaatajatele ei anta vajalikul määral selgitusi kasvõi eelmainitud istmeteema kohta - et miks? Alles hiljuti oli vähem istmeid = VO puudusega. Hiljuti anti ainult lühike selgitus, et auto identifitseerimise juurde kuulub ka sõiduki ja reg. tunnistuse andmete võrdlemine. Kas teate kui palju võib mõne masina puhul selline identifitseerimine aega võtta? Oi oi kui kaua, näiteks mõne masina juba ainuüksi vin-koodi oleme otsinud 15 minutit, vaatamata sellele, et see on tuvastatud andmesildil ja tuuleklaasi juures... Tean juhtumit kus ARK andmebaas saatis seda otsima tagavara ratta juurest tagumisest pakiruumist kui tollel maasturil asub tegelikkuses tagavara ratas tagauksel … Riik jällegi istub ülevaataja kukile kuna meil ju saab autoostu sooritada seal kus on internet. Kui autot on vahepeal muudetud siis tihti sellest ei teavitata ja autot ei pea esitama ostu/müügi korral ja nii võibki juhtuda, et uus omanik ei teagi vahepeal toimunud muudatustest. Nüüd siis on pandud ülevaatajale riigiameti kohustus vaadata kas dokumendi andmed vastavad tegelikkusele. Kas ja kes ja kui paljud seda teevad? Arvan, et üksikud ja nii ongi reegleid täitvate ülevaatajate jaoks - ülevaatuse olemus kaugenemas sellest mis ta algselt oli planeeritud.
10:42 30.08.2018
paar mõtet (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
1.Kui raske on vähemalt korra aastas kontrollida tulede toimimist?
2.Kuidas kontrollida istmete puudumisel nende kinnitumist/kinnitusi ja turvavööde korrasolekut?
3.Kuidas kontrollida esimese udutule reguleeritust kui tuli ei sütti?
11:16 30.08.2018
Kummalised autoomanikud (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Mu oma tuttav selline imelik. Ülevaatuseks pesid kogu perega autot, neljakesi, hambaharjad, mikrokiud jms ka abiks.
Ma küsisin, et milleks selline filigraanne puhasus... "Ülevaatusele- puhas sõiduk garanteerib ülevaatuselt läbisaamise, ülevaataja näeb kohe, et omanik on hoolas."
Mnjahhh...
Ei garanteerinud ikka küll, sest kaks tuld ei põlenud, amort sirinal lekkis, pihustite ülevool oli puru ja diisel jooksis mööda külge, ABS tuli ka põles ja esimesed klotsid olid kutud.
Mees oli marutige, et teda "kukutati läbi".
Sa pesed terve päeva autot, aga kaks tuld ei põle!? Ja ronid nii ülevaatusele? Hästi- ülejäänud vead on ehk tõesti võhikule tuvastamatud, aga tuled ja ABS?
12:02 30.08.2018
Mahno3 (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Samas mingi porikäiaga on ka nagu imelik minna - ülevaatajal ebameeldiv tometada ju. Ma mäletan väga hästi, kui vastik oli sarisuitsetajate täiskonitatud arvuteid omal ajal parandada - pane või kindad kätte. Milleks siis teisele samamoodi teha? Ma ei mõtle, et hambaharjaga hõõruda - pesulast läbi käia on küllalt.
14:53 30.08.2018
Ole nüüd, batka (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Jutt polnud porikäiast, jutt oli viimase piirini läikimalöödud 20 aastat vanast ühe firma kunagisest lipulaevast, see vahatati ja poleeriti ka käsitsi ülevaatuseks. Tulesid-vilesid ei vaadatud aga üldse. Omanik pole ka päris adekvaatne muidugi.
16:51 30.08.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Kõik kes arvavad, et tema/auto "läbi kukutatkse" võiksid esmalt tutvuda ülevaatusmääruse MKM 77 lisa 4 sisuga (mis kahjuks ei lähe kokku 100% ülevaataja arvuti programmis olevaga) siis ei tohiks tekkida konflikti ülevaatajaga kelle iga liigutus salvestatakse nii eest kui tagant. Jah mitte kõik ei jää videosse kuid ühte koma teist ikkagi, näiteks LED seal kus ta ei käi, tumeklaasi taga pidurituli, mittepõlev udutuli, laternapesu mitte toimimine, lendureid pimestav lähituli ja sellest vahel piisab, et klient küsiks: "Mis sa norid?" Mina ei nori, ma olen jobu kes kardab eksida reeglite vastu, mis võib lõpptulemusena maksta ülevaataja litsentsi - teades, et videot kontrollitakse väga harva.
13:37 15.11.2018
Segaduses rehvidega (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Ma tuleks korra tagasi algse teema juurde - erinevus rehvide andmetes.
Väikebussile (M1 kategooria mahtuniversaal, 6 kohta) on ette nähtud rehvid 195/70R15C 96T. Ehk see varem välja toodud C-täht, mis viitab kaubiku rehvile.
Kui sellel bussile panna alla rehvid 195/70R15 RF 97T, kas siis need on lubatud või ei vasta nõuetele? Olen saanud mõlemas suunas tagasisidet, et justkui võib ja ei või ka.
C-tähte ei ole kuid tegemist on tugevdatud rehviga (RF) ning rehvi koormusindeks 97 (730 kg) on kõrgem kui mudelile ette nähtud 96 (710 kg).
Ehk mis on primaarne, kas see C-täht või koormusindeks?
14:55 15.11.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
M1 kategooria masinatel ei pea olema nn. C-rehve.
C=Cargo
C=Commercial
16:22 15.11.2018
Lihtsalt minu kogemus (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Viisime vanema hobiauto värvi vahetuse tõttu MNT spetsialistidele üle vaatamiseks. Värv oli nede jaoks kõige väiksem asi. Eriti tegi neile rõõmu see, et rehvid ei olnud selles mõõdus, mis nende andmete järgi pidi olema. Hakkasime siis sarnaste autode omanikelt otsima laenuks "õige" mõõduga rehve. Raske oli, sest see mõõt ajas kõiki naerma. Lõpuks selgus, et MNT-s oli kunagi tüübikat väljastades sinna kantud kahed erinevad suverehvid ja ühed talverehvid. See, et valmistajatehas lubas kasutada veel mitut erinevat mõõtu ametnikke ei puuduta. MNT on asutus kus ametnikud saavad autoomanike peal lihtsalt mingeid oma haigeid fantaasiaid välja elada.
17:44 15.11.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Viimase auto ümberehituse tegin aastal 2005-2006. Siis oli võimalik veel mnt tegelastega mingil määral asjast rääkida. 2018 Septembris oktoobris tegin nö kolme ümberehituse spetsialisti telefonidele 26!!! telefonikõnet, millele mitte keegi ei vastanud. pärast kahte nädalat telefonitsi pommitamist soovitati sekretäri poolt saata mail. Saatsin kahe nädala jooksul kolmele aadressile neli maili ja viimasele mailile saabus sisutu vastus kümne päeva pärast. seega läks 5 nädalat kui keegi suvatses midagigi vastata... kui mnt peaks kunagi midagi kobisema tehn poole pealt, võiks neile vabalt heebliga kaelataha anda...see on koht kust riik saaks olulise osa oma 50% koondatavatest töökohtadest
17:53 15.11.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Mind tahtis direktori asetäitja läbi otsida, et leida helisalvestajat. Ta astus sammu minu poole ja tõstis oma käed veel kahe kolleegi juuresolekul, et alustada "kabistamist". Astusin sammu tagasi ja ütlesin, et minul ei ole peidetud salvestit. Väga kahju, et ei olnud sest siis oleks kõik saanud kuulda kuidas minu peale karjuti ja mind alandati. See toiumus rohkem kui 10 aastat tagasi aga sellegipoolest tundub minule, et selles majas on jätkuvalt ka täna liiga palju KURJUST. Tavaliselt tekitab kurjust vähene kompetents kui ametnik on liiga tihti nurka surutud kodaniku argumentide ja loogikaga ja parema autotundmisega.
18:47 15.11.2018
vanames
Re: erinevus rehvide andmetes
See C rehvi värk on ikke väga segane
Minu autoke transporter t4 9 kohaline on M1 aga MNT lehel annab ainult 15 tollise C rehvi.
Tehas lubab kasutada ka tavalisi sõiduautorehve ja isegi 16 ja 17sic! tolliseid.
Loomulikult sõidan 16 tolliste valuvelgedega ja ülevaatuseks sai plekid C rehvidega alla krutitud ja .. ei tuntud minu rataste vastu mingit huvi...
Ainult tühi vaev ja 2 korda rataste ümberloopimine :(
19:26 15.11.2018
... (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
ega see jama enne lõpe kui inimesed hakkavad sääraseid jaburdusi süstemaatiliselt kohtusse kaebama. rehv peab vastama auto kaalule ja kogu lugu. muidugi kui sa väga lollusi ei tee ja tavagolfi alla just 285 laiusega rehve 20" velje peal ei topi.
19:41 15.11.2018
C tähisega rehv (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
on kauba veoks nagu Mait juba eespool mainis. Tänapäeval kasutatakse inimeste vedamisel tugevdatud külgedega "sõiduautu" rehve.
20:57 15.11.2018
63amg (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
huvitav,kas kauba kaal ja inimese kaal on eraldi võrreldavad
09:31 16.11.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Rääkides tarbesõidukitest on minu arvates absoluutne riigiametnike tölplus nõuda c-rehve kui ei tea kui intensiivselt kasutatakse konkreetset autot. "Tööloomale" on asjalik tahta selliseid rehve ja eks autoomanik teab kõige täpsemalt kui rasketes tingimustes peavad rehvid töötama. Selline liigselt aktiviseeritud riigipoolne patroneerimine ja läbi ülevaatustegevuse autoomaniku imbetsillina kohtlemine on alandav. Meil ei ole kiirteid, meil ei ole kurvilisi mägiteid ja vahemaad on väikesed, on valdavalt väikefirmad kus N1 masina töökoormus on väike ja MEIL ON ISEKAD ning elukauged riigiametnikud kes ei oska oma peaga mõelda ja ei vastuta ühegi rumala nõude pärast. Meil on autotehniline kontroll muutunud paljuski riigiametnike lõbulavaks kus üks diletant mõtleb rumaluse välja ja siis naudib seda täiega vaadates kõrvalt kuidas tema mõte realiseerub. Rehviteema on olnud üks minu prioriteetidest ja siin on pärast aastatepikkust minupoolset survet Maanteeametile mõni asi paremaks muutunud näiteks talverehvi võib kasutada ka Q kiirusindeksiga mis oli absoluutselt mõeldamatu ajal kui 190km/h spidomeetriga masinale nõuti ametlikult 210km/h rehve. Ma lausa unistan ajast kus riigiametnikud on muutunud tehnikataiplikeks kui näiteks "220 spidoga" masinale lubataks 190km/h rehve juhul kui spidomeetri akna juures on vastav kleebis kus number 190km/h punase ringi sees ... Täna kahjuks on tüübikinnitusel autol all olnud rehvid primaarsed liiga paljudele ja see näitab ainult seda kui abitud ka tegelikult on meie riigiametnikud ja sellega süstitakse abitust ka ülevaatajatesse.
11:34 03.12.2018
Täpne sim (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Auto andmetes antud 195/60 R15 ja 185/70 R14 rehvide suuruseks - kas tekib probleeme ülevaatusel kui alla panna 175/65 R14?
13:33 03.12.2018
.......... (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Probleemid tekivad esmalt spidomeetrinäiduga ja teine teema, kas 175 rehvi koormusindeks vastab nõutule. Ülejäänu sõltub ülevaatajast.
21:27 03.12.2018
Sull12
Re: erinevus rehvide andmetes
185/70 vs 175/65 erinevus on ikka päris suur. Ametlikud rehvikalkulaatorid ütlevad, et ei sobi, kuna erinevus liiga suur. Nagu mänguauto ratas masina all.
Küsiks siis nii, et miks selline valik?
21:27 05.12.2018
Täpne silm (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Ega see polegi mu algne valik, sellepärast uuringi.. Otsisin Civicule rehve netist ning keegi müüs rehve velgedel väites, et need tulnud sama aastakäigu Civicu alt.. See mu siia pöörduma panigi :)
22:38 05.12.2018
Uno78 (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Pigem arvesta nende mõõtudega, mis tehnilises passis antud. Selline mõõt ei ole ka uuena kuigi kallis. Säästad teine kord end rehvikoja visiidist ning korduvülevaatuse 'viiekast'.
23:48 05.12.2018
Kuule Uno (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Kui tehnilisel tunnistusel polegi märget rehvi-veljemõõtude kohta siis lasen rummude peal või? Mu masina (XC90) tunnistusel näiteks pole märget. Samal mudelil kasutatakse velje mõõte enamjaolt alates 16''. Minu omal 19 (tootja originaalid). Mida soovitad?
00:26 06.12.2018
Uno78 (registreerimata)
Re: erinevus rehvide andmetes
Minul ka pole. Lükkad taustakontrolli oma auto nr-i sisse ja krutid väheke alla. Voila, nendest andmetest lähtutakse ka ülevaatusel.
Piilarilgi peaksid rehvimõõdud kirjas olema. Minul näites kõiki piilaril olevaid mõõte pole millegi pärast sisse kantud. Idee poolest ei tohiks isegi plekkvelgi alla panna, kuigi tehasest on lubatud.
Tahaks isegi teada, kuidas siin nüüd asjad kehtivad. Kas see piilaril olev kleeps oleks ülevaatusel mingiks tõendiks või mitte?
17:25 06.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: erinevus rehvide andmetes
Kõlbavad kõik andmebaasid ja kui piilaril või kütusepaagi täiteava luugil ei ole, kui MA andmebaasis ei ole aga autoesindus annab täpsustatud info siis võib ka neid kasutada mis ei ole kirjas masinal või MA lehel. Vahel piisab isegi andmebaasist "Autodata" mis ei ole ametlikult kuulutatud kasutamiseks kuid abiks ikka, et tekitada tahtmine teemat arendada kui nõni bürokraat hakkab pressima.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.