Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: GOODYEAR SOUNDCOMFORT KUNI 50% VAIKSEM?

13:32 13.10.2018
marx001
Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Juhtusin just vaatama üht reklaamsaadet (ainuke eesti autosaade, Roolivõim), kus väideti et goodyeari uued soundcomfort rehvid vähendavad müra kuni 50%.
Super uudis ju :D Kõik me teame kui suur müra teevad rehvid, eriti naastrehvid. Vähendada seda kuni 50% oleks ikka väga suur edasiminek.

Arvan et paljud jookseks kohe selliseid rehve ostma, mis siis et hind 10..20% kallim. Jookseks ise ka, aga hakkasin loogikaga mõtlema ja täpsemalt uurima, et siin peab mingi konks olema.

Goodyear väidab et müra salongis väheneb kuni 50% või kuni 4dB. Aga minuteada on keskmise sõiduauto salongimüra u.70dB, seega 50% oleks ju u.35dB, mitte 4dB. Ok võtame arvesse selle maagilise "KUNI", et ideaaloludes jne. aga ikkagi oleks see 4dB ju ainult umbes 6% (70st).

Hakkasin lähemalt uurima, et kas olen mina loll ja ei saa loogikast aru või on tegu järjekordse "ulmelise müügijutuga sinisilmsete lollitamiseks", ning mis siis selgus.
Müra autosalongis põhjustavad kümned erinevad tegurid ja rehvimüra on neist vaid üks. Rehvimüra omakorda koosneb ka paljudest erinevatest müradest, üks neist on õhumullide resonants, ehk siis rehvi sees oleva õhu vibreerimine. Nüüd see müra (rehvi sees oleva õhu vibreerimine) ongi kuni 50% vähenenud. Sõltuvalt selle müra vähenemisest on salongimüra kuni 4dB väiksem, ehk tüüpiline 70dB salongimüra on nende rehvidega umbes 66dB (salongimüra väheneb umbes kuni 6%).
Kas kuni 6%-line salongimüra vähenemine tasub ära 10..20% kallimat hind, see on igaühe enda otsustada.

Kokkuvõttes järjekordne müügitrikk kus räägitakse "aiaaugust" ja kui ise omale asju selgeks ei tee ning suurte reklaamkirjade peale kohale jooksed, saad võimaluse ootustes pettuda :P
(.........just my 5 cents)
13:59 13.10.2018
jääkristall (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Lõpuks ometi on rehvitootjad asunud selle teemaga tegelema. Rehvimüra on tänapäeva autos kõige suurem müra. Ammu oleks aeg olnud. Ma juba aastaid ootan seda uudist.
Vanasti olid autodel teemaks ka tuulemüra ja mootorimüra. Ajal millal autokeresid hakati muutma voolujoonelisemaks ning esiklaas viidi suurema kalde alla ning parandati tihendeid ustel ning isoleeriti salong paremini mootoriruumist tulemüüri juures, ei ole tuule ja mootorimüra enam probleemiks. Sõitke vana Ladaga millel esiklaas nagu sein ees püsti, millelt tuul voolujooneliselt üle ei saa. Vihiseb ikka küll. Pole topelttihendeid ustel ja jälle suurem tuulemüra.

Helistuudioid osatakse ehitada. PC-si vaiksemaks vooderdada. Ruume pehmete materjalidega vaiksemaks teha aga rehvidel võttis nii kaua aega. Iga pehme materjal summutab ruumis müra. Löö omal tuba mööblist tühjaks ja vaata kuidas hakkab kajama ja iga sõna tundub lärmakas. Sama on ka autorehvi sisemusega.

Vaatasin ka ise seda saadet ning mõtlesin et ehk ei olnud tehnoloogiat ning ei osatud seda müra vähendavat vahtu sinna kinnitada effektiivselt. Eks aeg näitab kas see polster seal ka viie aasta pärast püsib, sest rehv paendub ja saab kõva väntsutamist sõites.

14:13 13.10.2018
3g54ge (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Palju oleneb ka teekattest, kus sõidetakse. Alati ei saa rehve selles süüdistada.
15:11 13.10.2018
to marx001 (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
4dB on ikka päris suur vahe, ise olen mõõtnud ühes odavklassi japsis 72dB ja natuke kallimas japsis 69dB - ühes peavad tagaistujad ettepoole kummarduma ja tugevdatud häälel sulle miskit ütlema, kui kuulda tahad. Teises saad häält tõstmata rääkida ka tagumiste kodanikega. dB on logaritmiline mõõtühik, seal ei saa päris nii võtta et pool 70-st on 35.
16:06 13.10.2018
jääkristall (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Muidugi sõltub teekattest ja ega praeguse tehnoloogia juures müra olematuks ei saagi teha sest müra tekkib ennekõike ikkagi rehvi ning teekatte kokkupuutel.
Ma kujutan ette et rehvi saaks vaiksemaks kui ta oleks seest täis mingit elastset tahket materjali, mitte aga õhku kus saab see müra tekkida.

Kes leiutab esimesena sellise kummi või mis iganes materjali, mis on vaikne kokkupuutel teekattega ja samas ka peab igas olus ning patenteerib selle, see saab väga rikkaks.
16:11 13.10.2018
tiit_ (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
70 dB poole võrra vähem ei ole 35 vaid helivaljuse graafik on logaritmiline. elementaarne 5 klassi füüsikakursus.
20:47 13.10.2018
Vänto (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Issand sa näed ja ei mürista. Kui täna on 10 sooja ja homme on 5 sooja, kas siis homme on poole jahedam? Sai ka omal ajal paar talve külakooli käidud, aga tänapäeva tegelased ikka ilmutavad teadust
10:35 15.10.2018
maaks
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
See dB logaritmiline graafik on jah üks selline asi, millega väga tihti alt minnakse. Wikipediast oleks igati abi :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Decibel
Samas tasub haridussüteemi tunnustada - protsentidega tehted on suudetud selgeks õpetada.
13:10 15.10.2018
Navara3000 (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Just just. Üks rehv teeb 70dB müra ja metsaveok 16 rattaga kogunisti üle 1000dB
14:37 15.10.2018
stammer (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
" Kui täna on 10 sooja ja homme on 5 sooja, kas siis homme on poole jahedam?"

Omalpoolt lisaks veel sama loogikaga sellise lihtsa variandi. Kui täna on viina 1L ja homseks on järel 0,5L. Kas seda on siis poole vähem või?

Rehvide kohta ka. ILmselt on tegemist järjekordse müügiedendamisega, sest kuidagi moodi on ju vaja teistest parem olla.
15:13 15.10.2018
......... (registreerimata)
Re: Goodyear Soundcomfort kuni 50% vaiksem?
Kui liitrist on kadunud 0,5l, siis on kadu 50% ehk pool.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.