Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: 4X4

21:17 07.01.2019
kallekulkin
4x4
tere küsimus siis selline et kuidas käitub superbi nelik vedu ja miss on vedamis valem
22:09 07.01.2019
v-kaheksa (registreerimata)
Re: 4x4
Automaatselt lülituv Haldex nelikvedu. Auto on kuival teel sõites esiveoline, tagasild lülitub sisse ainult siis, kui esirattad libisema hakkavad. Teel sama hea kui pidev nelikvedu, kütust võtab tublisti vähem, maastikul eriti ei aita. Tihti hakkab tagasild tööle alles siis, kui auto on juba lootusetult kinni jäänud.
Tõeline pidev nelikvedu on preagu kadumas, kui tahad seda mittemaasturil, on Subaru vist ainus valik.
10:33 08.01.2019
AntiOpel to v-kaheksa (registreerimata)
Re: 4x4
Jah, Superbi puhul on maastikusuutlikus tõesti kõva argument.
Haldex on väga okei sõiduautole, tavaoludesse. Maanteel pole sul vaja pidevat nelikvedu, samas libedal saad paremini kohalt minema, on ka pisut kindlama juhitavusega kurvides, kui esiveoline. Ka linnamaasturi puhul on selline lahendus okei.
Kui maastikule minna, võiks ikkagi vaadata autot, mis on selleks mõeldud- LandCruiser, LandRoverid, Sorentod jms asjad, kus on nö päris nelikvedu koos lukustavate difrite ja asjadega. Sõiduauto puhul aga pole ükski selline asi oluline.
12:24 08.01.2019
Minu teada (registreerimata)
Re: 4x4
on automaatkastiga Subarud samuti normaaloludes 95% ette ja tagasild tuleb juurde olude muutudes. Erilist kütuse kokkuhoidu see siiski ei anna, pigem on auto ehitamine libaneliveoga odavam.
13:46 08.01.2019
veoskeem (registreerimata)
Re: 4x4
Variaatorkastiga Subarul läheb normaaloludes 60% veojõust ette ja 40% taha. Viimane tõsiseltvõetava veoskeemiga Subaru Outback toodeti 2014. aastal, mil 3.6 liitrise isendil oli peal veel 5-käiguline vanakooli käigukast. Sellel läks 55% taha ja 45% ette ja veoskeem oli igas mõttes asisem kui 2,5-se mootoriga autol. Eestis müüdi viimased sellised 2012. aastal, kuna Euroliidu heitmenormid osutusid neile liiga karmiks.
13:57 08.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Pullikaka.
Subaru Forester,Legacy/Outback on kõik 60/40 või 50/50. WRXid 45/55 või 41/59
13:59 08.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Minu kirjutis siis seltsimehele Minu teada (registreerimata)
14:47 08.01.2019
maaks
Re: 4x4
Minu teada jutt ei ole sugugi Pullikaka! Ka https://www.awdwiki.com/en/subaru/#All_vehicles arvates on vanematel automaatkastiga mudelitel momendi jaotus 90:10 ja 96-dast aastast 80:20, ehk siis enamasti esiveolised.
Forester alates 2009 on 60:40 (sama XV)
Manuaalkastiga autod on 50:50 mis võib muutuda kuni 80:20...20:80.

Muudetud 8.1.19 14:52

16:51 08.01.2019
v-kaheksa (registreerimata)
Re: 4x4
to maaks
Subarul ikkagi tagasild alati mängus, Superbil jm tänapäeva nelikveolistel on tavaoludes 100:0.
to AntiOpel
Lihtsalt mudasel metsateel sõitmiseks LC/LR osta oleks küll üleliigne, tavaline nelikveoline auto saab seal ka hakkama. Ning mõnel talvepäeval on ka osa Tallinna tänavaid esiveolise jaoks läbimatu maastik. Autotootjadki seda teavad ning vorbivad C/D klassi autodest aina rohkem cross country versioone. Tõsi küll, pidev nelikvedu neil enamasti puudub...
17:51 08.01.2019
AntiOpel (registreerimata)
Re: 4x4
No just, aga milleks siis sogada mingist maastikusuutlikkusest, kui vaja sõita vaid mudasel teel? Seal saab haldexiga sõiduauto ilusti hakkama.
18:39 08.01.2019
jõudu tööle (registreerimata)
Re: 4x4
Teemaalgataja küsib Superbi kohta, kogu jutt käib Subarust. vägev :)

Mul on 4x4 Superb (III põlvkond). Ei tea tema süsteeme, aga ta on suht esiveolise auto sarnase juhitavusega libedas kurvis (pigem alajuhitav, kõiksugu kontrollid sekkuvad väga varakult). Samas kohalt saab tõesti hästi minema ning sügisel sattusin ka pori sisse ning oli julgem tunne küll. Kuid vana Volvo XC70 (2009a) oli Superbist lõbusam, tagumised rattad lükkasid rohkem.

22:31 08.01.2019
kodiaqi omanik (registreerimata)
Re: 4x4
Huvitav, Kodiaqil peaks ka olema sama Haldex, mis viimase põlvkonna Superbil, aga õige kenasti loobib saba, vb kaalujaotus teine, polegi uurinud asja.
01:16 09.01.2019
v-kaheksa to AntiOpel (registreerimata)
Re: 4x4
Libavedu saab mudasel teel hakkama kui see on tasane. Kui tee ülespoole läheb, on vahe märgatav:
https://www.youtube.com/watch?v=XyLgYskj-oc
https://www.youtube.com/watch?v=dOblAyRQKZo
(Volvo - Haldex, Subaru/Audi - pidev nelikvedu)
09:47 09.01.2019
maaks
Re: 4x4
See "märgatav" vahe tuleb rehvist ja kaalujaotusest, mitte aga veoskeemist. Kui vaatad viimast videot, siis Volvo tagasild kraabib kaasa järelikult haldeks teeb oma tööd korralikult (esimeses videos annab tõenäoliselt parempoolne tagumine ratas järgi).
15:17 10.01.2019
kodiaqi omanik (registreerimata)
Re: 4x4
Huvitav mis superbist teemaalgataja räägib? Viimase superbi Haldex on videodes oleva (kurikuulsalt halva) vana volvo haldexiga võrreldes ikka suht erinev. Vean viimase põlvkonna škoda nelikuga väga tihti mitmetonnist haagist, sõidan lumes ja kergemal maastikul, saab kenasti hakkama ja näiteks III põlvkonna grand cherokeega erinevust praktiliselt ei tunneta (nelikveo osas),
Vb uuematest selline video, siin saab Skoda AWD kiita:
https://www.youtube.com/watch?v=-vtuAOJBphU
17:55 10.01.2019
Randlase Poeg (registreerimata)
Re: 4x4
Kodiaq´i lubatud suurim piduritega haagise mass on 1600 kg, mitmetonnise haagise vedamine pidevalt pole selle riista ampluaa, erinevalt siin mainitud Grand Cherokeest

Võib olla teed kanepi popsu ka, mis sa sellest avalikus foorumis kuulutad. Poisiotsad võtavad äkki tõsiselt seda jutt ja arvavad, et ongi vedur.
18:05 10.01.2019
kodiaqi omanik (registreerimata)
Re: 4x4
Muidugi teen popsu, sina vist ka hetkel, diisel 4x4 2300kg.
22:41 15.01.2019
veel natuke (registreerimata)
Re: 4x4
veel natuke haldexi võrdlust, siinkohal quattroga, midagi pole vahet...
https://www.youtube.com/watch?v=9RpIBy4UgHw
23:45 15.01.2019
grigoori
Re: 4x4
Pärleid sajab siin mõnusalt.
Nii Skodal, Volvol, kui Audil (põikiasetusega mootoritel) on nelikvedu lahendatud Haldexiga.

Subaru kasutab oma viskoossidurit, mis on lihtsam, kui Haldex, aga käitumine on suht sama.
Kui mingist asjalikust Subaru neliveost rääkida, siis vanematest Legacytest ja Forresteridest, millel olid aeglustid ja lukustatavad difrid.

Ning kui mõne mehe neliveoline Skoda kipub alajuhitav olema, siis lülita ASR ehk veojõukontroll välja ja auto muutub hoobilt ülejuhitavaks. Ning muidugi võiks gaasi ka veidi vajutada, muidu oled lihtsalt kulgeja.

Skodal läheb tavaoludes 95% veojõust ette ja 5% taha. Kohalt võttes on nelivedu alati taga.
Superb II kasutab Haldex 4 ja Superb III Haldex 5.

Haldex 5 on lubatud ratta maksimaalne läbilibisemine enne süsteemi aktiveerumist 20 cm.

Muudetud 16.1.19 00:08

11:43 16.01.2019
v_ (registreerimata)
Re: 4x4
Masendav milline tase siin foorumis tegelikult. Ja kust neid teadmisi küll võetakse. see on ka täielik müstika. Ilmselt mõltlevad mõned ise neid kodus teki all välja. Kuna olen realist siis esimene asi on tehasepoolsed auto tehnlised andmed.

Haagise mass sõltub mootorist. Ega siis kõigil passis sama number ei ole. Võta kodulehelt lahti tehnilised andmed ja on ilusasti kirjas:

4x4 2.0TDI 2500kg – tehases lisatud haagisekonksuga 1M6.

Sobib tehase andmete järgi paremini haagise vedamiseks kui mõni teatud mootoriga Cherokee. Kui ostad mingi mikromootoriga isendi siis on see sinu probleem, et saad ainult väikse käru taha panna ilma tehnikat kasutamata. Niipalju võiks ikka silmaringi olla, et autode tehnilisi andmed osata vaadata.
12:00 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Minumeelest on elukogemuse puudumine palju masendavam.
Mõni võibki puhta kullana võtta seda juttu, et Yeti oma 2500 kg lubatud haagisega ongi 4x ägedam veok, kui vana D22 Navara oma max lubatud 650kg kerghaagisega
12:50 16.01.2019
to Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Sinupoolse sõnaseadmise nimetus on demagoogia, esiteks kasutad ühel autol valesid andmeid (Yetil ei ole ilmselt 2500kg lubatud), teiseks võrdled lubatud piduriteta haagise massi piduritega haagise massiga, ilmselgelt jätad meelega asja täpsustamata. See ei ole aus ega viisakas.
13:55 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Nimeta seda siis demagoogiaks kui tahad. Siin lähipäevil ilustasti lund lubab. Pange see lubatud 2-2,5 alust Fibo kärule ja Tallinn-Tartu mnt-le, tehke kaks otsa ja siis räägime uuesti sellest demagoogiast sitikneliveoliste teemal
14:13 16.01.2019
. (registreerimata)
Re: 4x4
Ega need kastikad ka mingisugused ideaal käru vedajad pole. Suht õõtsuvad ja ujuvad tegelased,kitsad ja kõrged. Suur kaubik on raskele haagisele palju parem vedaja.
14:31 16.01.2019
looder23
Re: 4x4
navara, räägime siiski legaalsetest koormatest. kui poller sätib sulle ilma vaseliinita panema, siis ei huvita teda see, mis asi sul seal seda käru veab ja mitu korda sa seda käru vead. selge on see, et kui ma laon 2-2,5 alust fibot haagisele, siis tallinn tartu mnt-le ma schumacherit mängima ei lähe. seal mängib juba rolli sõiduasendi mugavus. kui mul on vaja kas või iganädalaselt sellist koormat liigutada, siis vaatan juba veidi teise sõiduki.pealegi, sa võrdled ju täiesti erinevaid asju. navara tõmbab 3500kg haagist, skoda 2500. ja 2-2,5 aluse fiboga veab üks ülekaalulist haagist, teine suht täpselt normis.
15:49 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
D22 Navaral oli passis 2300kg ja Skodal on 2500. Alus fibo on 1000-1200kg olenevalt ploki mõõdust


16:40 16.01.2019
v_ (registreerimata)
Re: 4x4
Erinevalt Navara3000 fantaasiatest, võtsin lahti taas tehaseandmed ja mis näen. Kõige võimsam 2.0TDI 4x4 Yeti 2000kg haagis lubatud. Mingil moel ei saanud Yetil olla passis 2500kg. Vähemalt mitte tehasetoodangul.
16:42 16.01.2019
looder23
Re: 4x4
huvitav küll, siis on alused kergemaks läinud. omal ajal sai veetud fibot, siis alla 1200 ei saanud me aluse kaaluks mitte ühegi mõõdu puhul, pigem rohkem. fibo5 1500+kg. eriti värske ja rammus materjal oli eriti raske. rehvid kandilised ja ploki vahelt sirises vett. aga see selleks. üks asi oli nn. arvestuslik kaal, teine asi oli tegelik kaal.
aga kui haagise tõmbevõime on sama, tühikaalud suht samad, siis ei näe küll mitte mingit vahet sellise haagise tallin tartu maanteel tirimisel.
16:57 16.01.2019
v_ (registreerimata)
Re: 4x4
Juhin veel tähelepanu, et miks on paljudel suurtel maasturitel kahtlaselt väiksed haagisemassid on see, et ülekanne on ilmselt nõrk ja auto ise raske. Mootor võimaldaks vedada raskemaid koormaid kuid tehas ei luba, katkeb koheselt garantii kui peaks auto puru minema lubatust raskema haagise vedamisel. Paljuski jääb asi mitte mootori vaid just käigukasti taha. Nii on näha autode tehnilisest andmetest näiteks, et mõni variaatoriga auto omab väiksemat lubatud haagise massi kui täpselt sama mootoriga manuaalkastiga või DSG kastiga auto... Kuigi auto on suur ja mõnus ning stabiilne raskema koormaga ning tundub ahvatlev, et võiks ju panna paadi taha. Nii juhtus tuttavaga kes suure Volvoga rasket kaatrit merele vedas. Niisama need näidud tehase poolt antud ei ole. Ja kindlasti kellegi kiusamiseks pole ka need välja mõeldud. Alati saab auto ostul valida milline versioon soetada ja kui käru vedamiseks vaja siis tuleb jälgida ka neid parameetreid. Samal mudelil olenevalt komplekteeritusest võib lubatud haagise mass kõvasti varieeruda. Näiteks seesama kurikuulus Skoda Yeti 1.2TSI lubatud piduritega haagise mass: 1200kg ja teine komplekteeritus 2.0TDI 4x4 lubatud piduritega haagise mass 2000kg.
18:48 16.01.2019
to Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Ära unusta haagise enda massi siin arvutades, piduritega kaheteljeline on ise ka mingi 500 kg vast (täpselt tõesti ei tea, ei viitsi otsida ka), kui sinna kaks ja pool alust fibo peale panna, siis on kogukaal mingi 3000 alla, see siiski 2500st märgatavalt enam. Täna sõitsin päev otsa linnas ringi 2500sega, vedada jõudis küll, aga pidurdades pidi ikka arvestama, sest ei olnud piduritega haagis (ära nüüd hurjutama hakka).
Kui nüüd panna 2500kg Kodiaqi taha (ilmselt räägid algusest peale sellest, mitte Yetist, sellepärast ka andmed sul ekslikud) ja 2500kg vana D22 Navara taha, siis olen ikka suht kindel, et Kodiaqiga on maanteel mõnusam, sest nende masinate juhitavuse vahe on tohutu ja massivahe ikka suht väike ning sõltuvalt versioonist võib Kodiaq isegi raskem olla.
19:19 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Jah minu 2 teljeline Respo on vist 463kg. Ma ei pea silmas ainult vana D22-te, see on ju paljude teistega ka nii. See jutt, et Superbi või Kodiaqi käiguosa on tugevam, kui lukkude/plokkidega maasturil, no andkeandeks.
19:36 16.01.2019
to Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
No minul 2-teljeline piduriteta 3,5m pikk näitas koos autoga tühimassiks 2500kg, seega käru selgelt üle 500kg.

"Ma ei pea silmas ainult vana D22-te, see on ju paljude teistega ka nii."
Mis mõttes "ka" nii, ma just tõestasin, et ei ole nii ja sina kirjutad ikka et "ka" nii?
Järgmise teema juurde, vastupidavus, siinkohal ei tea kaasa rääkida veel, sa ka ei tea, liiga uued asjad, ainult oletada saad, aga oletan ise ka, et vana raud on "paksem" ja vastupidavam, samas see ei haaku mitte kuidagi sinu "fibotestiga".
19:57 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Ei haaku Fibo testiga. Vana Navara täismass on 2,9 tonni, Kodiaqil 2,3. Edasi arutle ise mida füüsika ja matemaatika tunnis õpetati.
20:01 16.01.2019
grigoori
Re: 4x4
4x4 Kodiaqi täismass siiski 2,5 tonni.
20:09 16.01.2019
Navara3000 (registreerimata)
Re: 4x4
Skoda Laagri andmeil diisel 4x4, 2340kg
20:25 16.01.2019
grigoori
Re: 4x4
5 kohaline alates 2350 kg, 7 kohaline 2500 pluss miinus mõned kilod.
22:10 16.01.2019
Randlase Poeg (registreerimata)
Re: 4x4
Hei seltsimehed unetud!

On siin ikka teksti trükitud vahepeal!Inimene küsis 4 veoskeemi kohta aga kus siis hakka tulema:
1 vend kiidab , et Skodal on sama hea 4 vedu kui lukkude ja aeglustiga WK jeepil ja teine kiidab takka , et viimatimainitu käruvedamiseks ei kõlbagi , küll aga on oluline küsimus fibo kaal ja see kas Yetil on lubatud 2000 või rohkem konksu riputada!

Erinevad kaalud samal mudelil on seetõttu, et rammusamal konel on reeglina suuremad pidurid.
Ainus tarkus mis siit teemast tasuks mainida on käigukastide teema. On ainult aja küsimus kus see Kodiaq ´iga multitonnide vedaja märgade silmadega uurib kuidas saaks odavalt kasti Lätis remontitud. Vahet pole kas passis lubatud on 1000 või 2500 kg.
Ei ole Skoda kasutusjuhendit lugenud aga Audil , mis on põhimõtteliselt sama tehnika , on nt. S-Tronic (DSG)kastil juba tehasest piiratud launch 200 korraga. Kas see rohkem kasti koormab kui suur käru ?
Igaüks võib ise mõelda kas ja kui mitu korda seda käru kasutada saab, eriti kui on veel kuskilt pehmest vaja tõmmata.

Ei ütle , et Skoda on kehv mark aga Iga töö jaoks ikka õige riist.
22:42 16.01.2019
to Randlase poeg (registreerimata)
Re: 4x4
Kui pole lubatud massi ületanud, milles siis probleem, garantiiajal ikka garantii ja peale seda järgmine tööauto, märja silma jutt jäta ikka oma popsuaegadesse, üritaks ikka vähem emotsiooni ja rohkem mõistust panna oma postitustesse. Jeepil justnimelt hakkas kast ja tagasild jamama 200tuh peal, seega ma väga seda siin ei kiidakski.
23:09 16.01.2019
grigoori
Re: 4x4
_On ainult aja küsimus kus see Kodiaq ´iga multitonnide vedaja märgade silmadega uurib kuidas saaks odavalt kasti Lätis remontitud. Vahet pole kas passis lubatud on 1000 või 2500 kg._

Hakkab jälle kilde tulema.
Mul on Superb II sabas vähemalt poole läbisõidust olnud 1,7 tonni (käru 440 ja koorem 1250 kg) piduritega massi. DSG kast, auto on läbinud 380 000 km.
12:26 21.01.2019
jõudu tööle (registreerimata)
Re: 4x4
Grigoori kirjutas:

//Ning kui mõne mehe neliveoline Skoda kipub alajuhitav olema, siis lülita ASR ehk veojõukontroll välja ja auto muutub hoobilt ülejuhitavaks. Ning muidugi võiks gaasi ka veidi vajutada, muidu oled lihtsalt kulgeja.//

Proovisin järgi. Nii ongi. Veojõukontroll väljas sõidab tõesti hästi. Nõme, et seda igal käivitamisel peab välja lülitama ning selletõttu 3 erinevat kollast tuld armatuuris põlema läheb. Aga sõita on tõesti lõbus nii. Soovitan. (Superb III, 4x4, bensiin, 206kw)
17:24 21.01.2019
to jõudu tööle (registreerimata)
Re: 4x4
Jah, ASR väljas on lõbusam, kui veel pikemalt all hoida, lülitab mingisse sport režiimi. Pingevabam on muidugi sõita neid abisid sees hoides, kui näiteks sõidu ajal telefoniga räägid vms.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.