Kunagi räägiti Leedu ajalooga autodest hirmujutte, et need on mitmest erinevast masinast kokku klopsitud.
Kas tegu on müüdiga, või peaks veel tänapäevalgi suhtuma Leedust toodud autodesse umbusklikult?
Leedust saad sama auto nagu siit, ainult kübeke odavamalt, kuna siiatoojate vaheltkasu pole otsas. Igasugu kokkukeevitamine ja trussiku laadis taastamine tasub ära kallima otsa autodel, suvaline mõnetonnine rahvaauto ei ole seda mässamist väärt.
Kui ise asja ei jaga, autot ei tunne, kogemust pole, arvutivõimekust koos oskustega pole, siis ei soovita õnne otsida. Kui oskad hästi valida, pole probleemi ega vahet, kust osta. Kindlasti tuleb võtta transiidid, vastasel juhul võib autole Eesti registris politsei järgi tulla, kuna ta on kuskil riigis mingil põhjusel tagaotsitav. Tean mitmeid juhuseid, kus just nii läks. Sõidetakse koju (Leedu varjamiseks ja kulude optimeerimiseks) mingite isetehtud lepingute ja Itaalia vms. numbritega ja siis tuleb üllatus.
ei ole asi nii hull kui räägitakse see et keegi on petta saanud ja jutu lahti laseb mina olen toonud ligi 50 autot ja kõik on arvele saanud ja ilusti sõitnud pole häda mindgi ka hetkel sõidan leedust ostetud autoga
Eelmisele- see, et auto arvele sai, ei tähenda veel mitte midagi. Ega nad seal palju vaata, peaasi et ühel kerel 3 erinevat vin-koodi poleks.
Kui tead, mida teed ja otsid mingit erilist/eriliste lisadega autot, võib küll Leedu poole vaadata. Kui kogemusi pole, tuleks seda vältida. Kui otsid suvalist hall-metallik-diislit A-B liikumiseks, pole suurt mõtet ka.
Petta saad nii siin kui mujal.Kui ise asjatundja pole ,siis ära mine. Ise toonud umbes 20tk ja pole nad halvemad kui siit ostes,pigem valik oluliselt suurem.
Eesti turu probleem ongi selle väiksus, mujal valik suurem ja hinnad paremad. Turgude mastaap on lihtsalt erinev. Ja petta saab ka Eestist ostetud autodega.
Kui keegi võrdleb leedu turgu ja eesti turgu võrdseks(pask) pole vist kunagi leedu romulaid näinud. Leedust tuuakse müügiks, mitte endale (odavalt pask kätte ja hinge kinni hoides kärmelt müüki) Eks meie turul on ka saasta, see on fakt, kuid niivõrd hulle raipeid on ikka oluliselt vähem.
...autot ostavad ainult hinna järgi, st. võimalikult odavalt, saavad igal turul petta. Need kes, peale kiiskava välimuse ja hirmodava hinna, auto juures midagi kontrollida mõistavad- sõidavad ja naeravad. Kuigi Leedu turg on ka juba kalliks läinud, sest rahvast( Eesti, Läti, Poola, Valgevene, Ukraina, Venemaa) käib päris palju ja hea hinnaga korralikku masinat on praegusel ajal päris raske leida. Need kes arvavad, et Eesti autoaedades müüdavad masinad on kõik toodud avarii- või rikkevabadena- on ikka väga lihtsameelsed kui mitte pehmelt väljendudes rumalad. Mõne üksiku Leedust toodud masinaga on väikeseid probleeme olnud aga enamusega, kordan veel kui ise oskad autot kontrollida, sõidad koju, võtad arvele, läbid ülevaatuse, sõidad ja naerad.
Kui linnapiiril mootorituli veel pime, siis juba pool võitu. Kui midagi viga, siis alati vabandus, et andur läbi.
Taastavad siiani ikka väga hulle romusi ülesse.
Hooldusraamatust ja arvutiga kontrollimisest võid unistada ainult.
On paremaid/ausamaid auomüüjaid aga nende hind sama, mis eestis, siis ei ole üldse mõtet sealt tuua.
Leedu autoaia leiad ka Tallinnas punaselt tänavalt, ei pea nii kaugele sõitma.
....keegi Leedus keeldunud kui arvutiga soovid autot kontrollida. Ma alati teengi niimoodi kui mingi kahtlus. Punasel tänaval arvatavasti need odavad Leedu rondid mis otseselt müügiks toodud, endale ostetud autod on midagi muud. See on küll õige, et korraliku masina hind praktiliselt sama mis Eestis st. endale sõitmiseks tuleb krammike odavam sealt osta aga müügiks tuues ei tasu kulutatud vaev ja aeg ennast ära. Mitmed tuttavad kellel rahakott puuga seljas pole on palunud abi, et odavamalt soovitud auto muretseda ja sõidavad nendega juba aastaid- mingit probleemi pole kuigi ühel oli õige läbisõit 390 000 ja esinduses kontrollitav ajalugu algusest lõpuni olemas. Kaubelda saab korralikult-kui oskad seda teha. Üks kord oli ka selline juhus, et auto oli kobe ja korralik aga pappi lihtsalt rohkem polnud. Ütlesin mehele, et 500.- jääb ikka veel puudu koju ka vaja saada. Tegelane ütles OK ja lõime käed- mõlemad rahul:)))
Arvutiga kontrollid keredetailid, veermiku, moto ja kasti olukorda ?
Veakoodide omamine ja nägemine on elementaarne. Viimane Ok auto mis toodi, tundus ka normaalne, kah arrrvutiga sai üle vaadatud. Vaatas esindus üle siis 1200 euri veermiku remont+ tööraha..ja kujutad ette et ei kolisenud väga ja väga sült ka polnud.
Persest saamise % on maru kõrge ja küsimus pole kas sa saad petta vaid kui suurel sa saad. Kerenumbrite probleem on endisel 21 sajandil seal olemas. Keskmine leedukas, ei suuda või ei taha oma autole isegi normaalseid rehve osta.
1200+ tööraha???? Naljanumber. Kogu veermik vahetati uue vastu???
Väga ei kolisenud? St. olid kolinad aga ikka ostsid?? Oma viga.
Tõsi ta on, et kui arvutiga ainult veakoode mõistad lugeda siis ei ole auto ostu juures sellest targast aparaadist Sulle ka tõesti mingit abi. Proovisõit veel abiks ja on ka tõstuki peal Leedus käidud enne auto ostu, kindluse mõttes, alusvankrit logistamas ning kui mingi vahetatud keredetail takistuseks siis tõesti tuleb uus auto esindusest osta:))) Keskmine eestlane ei teagi kui palju uusi autosid meil müüakse millel juba keredetaile vahetatud:)))
Vanasõna tõesti ei valeta
Ahjaa, niipalju veel, et pole elus kordagi esinduses käinud midagi remontimas ega diagnostis ja ei kavatse minna ka edaspidi. C' est la vie:)))
kas mingi osa inimesi käibki ootabki, et kasutatud auto on nagu uus või praegune omanik on selle neile uueväärseks remontinud?
Kui sõites "sild ei kolise" ja esinduses(miks?) küsitakse 1200 raha siis midagi ikka ei klapi selles jutus.
Odavad autod on igal pool põhjusega odavad. Leedukatel lühem maa neid kokkuvedamas käia.
Tead, mõnel autol maksab 1 amort juba 700.- Ja see sõiduk müüdi lõpuks 3700 kasumiga maha, niiet kõik on hea mis hästi lõppeb.
Esinduses ei käi ? Pole raha või? Esinduses tehakse mõned asjad odavamalt kui kuskil nurgataga õlide juures, kõigele lisaks püherdab tavotise vatipuslatiga õli sinu autos, et sisse ja välja ajada. Pärast saad paberid tehtud töödele ja jupid võetakse kohapealt. Mitte ei pea kõigepealt üle vaatama, laskma koostada doto listi, sebima loomulikult kõige odavamast poest prügist juppe ja uuesti tagasi. Mugavus maksab ka. Kõige rohkem vigu on alati olnud leedukate surmade juures, rekord veakoodide arv on olnud 84. Leedust tuuakse auto müügiks, mitte endale. Õhk on samuti vist saastunud, sest igakord hakkab iiveldus pihta kui pead kohalikes romulates ringi vaatama...lõppudelõpuks läheb lollidele kõik kaubaks :)
Seni, kuni inimene tahab oma viimase raha eest osta turu kõige odavamt autot, see jama ka jätkub. Odaval hinnal on alati põhjus ja kuigi ärikad keevitavad ka romule korraliku kasumi juurde, niiet hind on justkui turu keskmine, tuleb alati eeldada, et kõik pole nii ilus kui pealtnäha tundub ja hoida tagataskus lisaraha ostujärgsete probleemide lahendamiseks. Eriti just nende klassikaliste 180 000 sõitnud dislade puhul. Eriti peaks lambikene süttima selliste pakkumiste puhul, kus normaalhind kuulutuses on 20K ja soodushind 13K- no ei ole võimalik, et sealt mingi ausa diili saad.
Küsin ka siis. Vaatan kallimaid autosid sealt just endale. Turg tõesti kirev ja huvitav. Mõnel autol on "not exploited in LT". Kas see tähendab, et tuleb veel tolli/käibemaks vm maksud veel tasuda, kui auto on USAst?
Üks auto pakub eriti palju huvi. Samamoodi "not exploted in LT". Usast toodud auto. Müüa ütleb et "kiire kiire" ja kõik EU tolli/km makstud. Temaga rääkides, ütles et ta võib leedus ka ta enne müüki ära registeerida kui mul nimodi lihtsam. Mida siin olukorras tähele panna ja mida juurde küsida?
Leedust on selgelt kõrgendatud risk. Igasuguste türklaste, poolakate, leedukate kätte liigub liisinguautode oksjonitelt selliseid pille mida normaalsed edasimüüjad ei soovi. Näiteks jälgisin ühe 15 tonnise auto käekäiku mis jõudis eesti turule. 180 tuhande peal on õli vahetamata/hooldus tegemata jäetud ja auto läbisõit oli liisingufirmast ostes 197 tuhat. Nüüd "ärikas" saab selle auto tuhandeid eurosid odavalt kätte. Kerib alla 159 tuhande peale. Sina lähed kontrollid, jah viimane esinduses käik oli 150 tuhande peal. Kõik ok. Auto puhas kuld, täiesti avariivaba pealegi. Ometigi peas ei hakka tiksuma tuluke, et kuidas see auto jõudis ärikas Vassili kätte?
Selliste vendade kätte aga kulda ei jõua mitte kunagi. Kuld liigub kallima hinnaga mainekamate edasimüüjate kätte kes annavad pruugitud autole garantii. Vassili garantiid ei anna. Vassili on ärikas kes elab lollide arvelt päris hästi. Aastatepikkuse huiamise tulemusena on saanud isikust tipptasemel proff kes teab kuidas selliseid autosid turustada autoostjatele kes omast arust on kavalad ja targad, kes kasutavad internetis auto ajaloo tuvastamise programme jne... Ostes probleemse auto võib ta manipuleerida auto ajalooga, enne muidugi võtab ise esindusest auto ajaloo välja, et näha mis ajani ta saab manipuleerida. Vassili on keskmisest "tegijast" autoostu spetsist peajagu targem ja kavalam. Ta rebib ligi ainult probleemseid autosid (mida viisakamad edasimüüjad ei soovi) saab müüa kenasti VIN koodiga, kontrollitava ajalooga jne. Ja ostjaid on palju, kes pärast ei mõista kuidas "originaal läbisõiduga" avariivabal puhta kullana soetatud autol on õlikulu nii suur. Ehk ongi sellel tootjal sitad mootorid, targutatakse hiljem foorumis.
Keritakse igal pool, isegi Saksamaal juba. Sellised lähevad ainult expordiks, sest müük toimub ilma garantiita ja vahendajal mingit vastutust pole. Endal kogemus Austria autoga mis oli eelmisel omanikul Itaaliast ostetud. Itaalias oli enne müüki tagasi keritud ja Austria servised kõik kenasti uue, väiksema, läbisõiduga algasid.
EU liikmesriigi registris oleva auto Eestis registreerimisel ei tohiks erilisi probleeme tekkida kui just parempoolse rooliga pole. Selle usa auto võib Leedu registris kohe enda nimele ka registreerida ja hiljem kodus ümber vormistada Eesti registrisse kui päritolumaana kirja minev Leedu pärast häirima ei hakka
Aga lase leedukal auto arvele võtta ja ülevaatus ka ära teha. Peale seda teed Sa EU sisese ostu millel olemas tüübikinnitused ja importija poolt tasutud vajalikud maksud. Mis lisamakse sinult peaks veel saama nõuda?
Mntametist öeldi et leedus registeerimisel pole vaja tüübikinnitust. Seega siin vaja ikka EU sertifikaat teha. Ühesõnaga leedus registeerimine midagi juurde ei anna.
Uuri, mis kujul see auto USA- st teele pandi. Niipalju, kui mina neid näinud olen, siis sellises autos küll olla ei tahaks, kui midagi juhtub. Eks ole ka mõni erand, kuid uuri, maksa veidi portaalidele ja näed, milline litakas oli.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.