Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: TEHNOÜLEVAATUSE MUSTALT TEGEMINE VÕIMALIK IKKA VEE

20:28 03.02.2019
tkt234
Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ostsin auto ja sellel olid vead küljes sellised millistega tavaliselt ülevaatusest läbi ei saa. Läksin siis maanteeameti taustapäringusse, panin enda auto reg. nr sisse ja leidsin sealt tehnoülevaatuse koha kes väga tõenäoliselt mustalt tegi tehnoülevaatust. Nii et see on siis võimalik veel? Autol on ikka mõned vead küljes ja ma väga kahtlen kas nendega ametlikult läbi saaks tehnoülevaatusest.
+ eelmine omanik tunnistas mulle et oli nende vigadega ülevaatusest läbi saanud
20:50 03.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Millised puudused siis on, kas auto on Teie arvates ohtlik või võib muutuda ohtlikuks aasta jooksul kui puudus edasi areneb?
06:43 04.02.2019
... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
kui inimene ei räägi konkreetselt, mis vigadega tegu, siis on tema jutt bullikaka.
06:55 04.02.2019
................ (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Räägi asjast, millised vead ? 25 aastat vanal autol oli küljekarbilt värv maas?,Roostetäpid,
09:14 04.02.2019
vanames
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Mustalt ei tea, aga selliseid kohti on küll ja küll kus suhtutakse sinusse kui inimesse ega otsita luubiga su auto küljest kriime.
Kirjuta need vead välja ja siis saab kohe otsuse teha , ehk muidu on see teema tõesti pulli asi :)
Vast on lihtsam auto korda teha?
NSR agentuur ütles et kõige odavam mustalt tegemine algab 100+ euri pluss ülevaatuse tasu.
13:42 04.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Ülevaatuselt nn. läbisaamine on paljuski sõltuv kontrollijast endast. Ülevaatust kureerivas riigiasutuses kohtab töötajaid kes on erinevatel arusaamistel õigest ülevaatuskorraldusest. Üks ametnik kiidab mind kui ma ei fikseeri avastatud olulist puudust kui selline veakirjeldus ei ole kajastatud ülevaatusprogrammis Aris-2 ja sama oskonna teine töötaja pragab kui tsikli kriimusid ei fikseerita ülevaatusprogrammis kus EI ole vigade nimekirjas sellist veakirjeldust. Üks ametnik nõuab ülevaatusdirektiivi 2014/45 (Käesolevas lisas loetlemata puudusi hinnatakse vastavalt liiklusohutusele avalduvale riskile) nõude rikkumist, teine nõuab haldusõiguse rikkumist (kui MKM 77 lisa 4 tabelis ei ole puudust kirjeldatud siis sellest kontrollaktile märget ei tehta). Täites ülevaatusdirektiivi peab rikkuma haldusõigust, täites haldusõigust peab rikkuma eurodirektiivi.
15:52 04.02.2019
Siil udus! (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Aga olgem ausad, eks meil ole tegelikult see ülevaatuse teema nii üle võlli keeratud ka kohati. Kui palju on teada juhtumeid, et just ülevaatust mitte omava autoga on tehtud raske avarii. On kuskil selline statistika ka olemas...vaevalt. Reeglina on avariidesse sattutud ikka valedest sõiduvõtete tagajärjel ja ülevaatust läbinud autoga, mitte tehniliste puuduste pärast. Eks neid tule ka ette, aga väga väike protsent siiski. Sellepärast valin mina ka alati ülevaatajaks inimese, kes ei koti iga pisima vea pärast sind, vaid suhtub inimlikult, mitte bürokraatia masinavärgi ühe osana, kelle ainus eesmärk on näpuga kellegi ette kirjutatud seadustes järge veerida nii piinliku täpsusega, et hulluks ajab.
Samuti sirgselgselt, käed kõrval(Ratas) ja ustava pioneerina täidetakse Brüsselist tulevaid käske ja seadusi meil valitsuses vastuvaidlemata, nagu truu alam ikka oma juhile. Meenutab kangesti kunagist Nõukogude liitu ja järjest hullemaks läheb!
16:12 04.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Suuresti on üle võlli keeratud just ametnike poolt, millega antakse teada, et ülevaatajad on nende jaoks lükata ja tõmmata. Venemaal suurenes avariide hulk 1% võrra. Meil ei tehta statistikat selle kohta kui palju on toimunud avariisid sõiduki halva tehnilise seisukorra pärast. Kujutage ette kui selgub, et otseselt tuksis pidurite või olulise sõlme liigendi lagunemise tagajärjel on olnud 0,1% avariidest - siis ei saa õigustada juhtivate riigiametnike jätkuvat hädakisa korruptsioonist ülevaatusel ... Ette kujutades kui ulatuslik oli korruptsioon ja lohakus Venemaal oli sealse statistika järgi 1% avriidest põhjustatud tehnoseisundi pärast, nüüd on 2% kui tehnoülevaatus erasõidukitele ei ole kohustuslik. Mis puudutab nn. "kottimist" siis seda on rohkem pärast salvestavate videosüsteemide kohustuse läbisurumist MA poolt. Ei hakka ju ülevaataja videole jäädvustatud ilmselge rikkumisega riskima oma töökoha pärast ja tagumise udutule mittesüttimisega peaks vormistama kordusülevaatuse või numbritule mittepõlemise puhul. Kui seda ei tehta siis on ainult aja küsimus millal vahele jäädakse? Siis võetakse ette kolme kuu salvstus mille läbivaatamisel leiab niipalju tähelepanu hajutamisest toimunud pisirikkumisi, et sab mehe jätta litsensist ilma teatud tähtajaks ...
12:21 05.02.2019
vot nii on asjad (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Maanteeamet on ikka täitsa ära pööranud. Ülevaatajad kes on ise oma sõidukile ülevaatuse teinud käivad kapo-s vestlusel ja ülevaatus tühistatakse.
12:53 05.02.2019
nii peabki (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
samuti tuleb tühistada kõigi sugulaste ja tuttavate ülevaatus. Ja kuna väikelinnades kõik tunnevad kõiki siis peaks ülevaatusi tegemas käima hoopis 100 kilomeetri kaugusel oma kodukohast. Siis pole mingit pettust
13:30 05.02.2019
...... (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Kui valetada, siis usutavalt. Ülevaatuse eest kaposse kutsumine ei ole enam usutav.
13:51 05.02.2019
V (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Seni oli jah veel KRI-PO.
14:13 05.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Maanteeamet ei ole ära pööranud vaid korruptsioonivastaneseadus ja selle tõlgendamine kus räägiti 2013 aastal nn. huvide konfliktist. Nüüd on kasutusel mõiste toimingupiirangu rikkumine mis keelab ülevaatajal lähisugulaste suhtes otsuste vastuvõtmist. Keelab alluval oma rikkurist ülemuse so. palgamaksja (on raha piisavalt autoremondiks olenemata remondisummast) autole ülevaatuse teostamist - kuid ei keela veelgi kõrgema ülemuse so. Maanteameti ülemuse autole ülevaatuse teostamist, so. isiku, kes saab otsustada ülevaataja litsentsi kehtivuse üle. Maanteamet võtab seda teemat minu arvates liiga tõsiselt (kuna ülevaatustegevus käib videokaamerate vaateulatuses liiga tõsiselt) nii nagu mina võtan Maanteeametit liiga tõsiselt. Käin oma autoga ülevaatusel kollegi juures, keda pean heaks sõbraks kes ... ma ei jätka lauset. Tegelikkuses on Steven-Hristo Evestus see kes liigselt tolmu üles keerutanud sest täna on ajad teised aga ametnikud endised. Ametnikud kes oma suhtumise ja tegudega näitavad, et ülevaatajad on pätid ja kaabakad. Ametnikud kes oma kirjalike seisukohtadega püüavad ülevaatajatesse sisestada, et iga klient võib omada ärandatud autot millel peab ülevaataja üles leidma tehase peidetud vin-koodi.
15:22 05.02.2019
jrls (registreerimata)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Aga siis ma tahaksin küsida, et kellele krt see ametnike peapesu ülevaatajate suhtes kasulik on? Kes kontrollib neid ametnikke omakorda, et nemad käituvad ja lähtuvad seadustest õiglaselt? Need krdi eurodirektiivid on saatanast ma ütlen!
Siin lõhnab kangesti kellegi väga suure ja mõjuka inimgrupi mõttelaadiga, et keelame, käseme, poome ja laseme, kuid meid ei puudu keegi!
Umbes teema: "Kui ma tapan kuninga, kas ma siis ise saan kuningaks?"
16:45 05.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Ametnike peapesu ülevaatajate suhtes on kasulik ametnikele kuna siis nad saavad näidata oma ülemustele kui usinalt nad tööd teevad. Olles lugenud üle viie ja alla kümne ülevaataja kontrollimise akti, on minul tekkinud kahtlus selles, et mõni kasutab oma ametiseisundit selleks, et oma madalat enesehinnangut kuidagi üles tõsta. Selleks on täna palju rohkem võimalusi kui palju aastaid tagasi sest on muudetud ülevaatuse põhimõtteid kuna nüüd ei kontrollita kas masin on liikluseks ohutu, nüüd kontrollitakse kas masin vastab nõutele milles ei ole kellegiga kokku lepitud. Käib mäng ühte värvasse ja nõuetele mittevastavust võetakse reeglina kui mittekorras autot mis on suurim rumalus sest ülevaatusreeglites ligi 50% mittevastavusi ei tee masinat veel ohtlikuks. Oma osa on siin ka euroliidu tehnoülevaatusdirektiivil. Varemgi on kuninga tapja saanud kuningaks. Mis iganes riigiametis tegutsevate mõnede ametnike ülbus ja karistamatuse tunne kasvab kui puudub ametnike üle kontroll ehk meie riigis ei ole kontrolli kes kontrolliks kontrolli!
09:11 12.02.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
ABS tuli põleb koguaeg armatuuris
Auto all summuti vajas keevitamist sest 2 toru olid katki, aga odava remondimehe juures Tln-s sain tehtud 30 euroga
Roostet ikka on, aga suht vähe
Ja veel see asi et maanteeameti taustapäringus näitab kõik rohelised linnukesed kõikide asjade ees selle
tehnoülev. poolt pandud. Väga kahtlane...
Ja kohe 1 korraga läbi + auto eelmine omanik ise tunnistas mulle seda et ABS tulega armatuuris said nemad tehnoüv. läbi

Muudetud 12.2.19 09:15

09:14 12.02.2019
tkt234
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka veel!?
Ja veel 1 asi mis äratab kahtlust, nimelt auto eelmise omaniku ja tehnoülevaatuse koha vahemaa on üle 200 km!

Muudetud 12.2.19 09:14

15:14 12.02.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Tehnoülevaatuse mustalt tegemine võimalik ikka vee
Mustalt tegemine on ikka võimalik kuid vähem võrreldes selle ajaga kui kaameraid ei olnud st. doonorauto kasutamine on vähenenud tunduvalt. Pigem on sullerdamist vähendanud "näidispoomised" ja karistuste avalikustamine ning tingimisi vanglakaristuse saanute hulk. Kaamerate vaateväljas saab heitgasidega "mängida" (25% võrreldes enne kaamerate tulekut), tagatelje sõidupiduriga (lisades seisupiduriga pidurdusjõudu sinna kus sõidupidur nõrk), tuuleklaasi praoga, lähituledega (ei allu reguleerimisele), auto all kontrollitavaga 100%. Maanteeamet ja politsei on kinnitanud, et kaamerate ülesanne on fikseerida kes autot kontrollis, kas käis ülevaatusel sarnane masin ja kas autot ikka kontrolliti ülevaatusmahus (kas ikka loksutatakse üles/alla kõikide aknaklaasid, kas vin-koodi otsitakse jne.). Kogu selline kaameravärk läks üleriigiliselt maksma rohkem kui 200 000€ mis on kui kahuriga varblase laskmine. Ülevaatuspunktidele pandi peale kohustus muretseda süsteemid mida sisuliselt vaja ei lähe sest ka klientide ja ülevaataja vaheliste konfliktide lahendamisel pole kaamerapildist suurt tolku kui helisalvestus on keelatud? Küll aga võin mina sisse lülitada diktofoni kui klient hakkab häält tõstma ja ei nõustu, et elektriline seisupidur peab rakenduma sama kiiresti kui seda teeb käsipidur. Kirjutades siin rahakulutuse mõttetusest, tekib minul kassiahastus mõeldes, et ülevaataja pitsatid korjati ära kuna Maanteeametil kulus pitsatimajandamisele aastas 2000€ ... Minule mõjus pitsati tühistamine kui pagunite rebimine sõjaväelaselt, nii alandavana tundus see kuidas meile koht kätte näidati so. - lõuad pidada ja edasi teenida!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.