Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: UUS SCALA

14:28 04.06.2019
wigry
Uus Scala
Sai käidud siis uue Scalaga proovisõidul ning tulemused siis alljärgnevalt.

Esiteks minu soov autost on imelihtne. Soovin vaikset sujuvat rahulikku sõitu kus mitte miski ei häiriks. Olen seda kogemust aastate jooksul paljudest autodes otsinud, mõnest ka leidnud kuid väga harva. Uskuge või mitte aga Scala suutis minu nõudmised seekord täita mida poleks sellest hinnaklassist oodanudki. Seega palju midagi negatiivset ei tule kuna see mida tahtsin oli olemas ja väga midagi silma ei jäänud ega ka paaniliselt ei otsinud.

Aga nüüd siis järgemööda.

Autoks 1.5DSI 7k-DSG ning üllatavalt toimis see kooslus sujuvalt. Umbes 2 aastat tagasi sai proovitud Superbi 1.4TSI ja DSG koosluses ja see vibreeris jubedalt. Scala oli vagur ja mahe ning roolist mingit vibrat tunda polnud.

Roolist rääkides, oli see meeldiva raskusega mitte kerge tallesaba nagu enamikel autodel tänapäeval moeks. Auto käitus ootuspäraselt ja stabiilselt ja seda ka 110km/h maanteekiirusega sõites. Rajahoidmisabiline oli meeldiv - kui hakkasid joont ületama siis rool läks oluliselt kergemaks ning aut püüdis hästi kergelt vastu roolida. See polnud selline rooli käest haaramine vaid mahe meenutus, et äkki püüad oma reas püsida. See kõik toimis ilma igasuguse helisignaalita nii et ainult käest oli tunda auto reaktsiooni. Meeldiv üllatus ja konkurentidega võrreldes väga suur edasiminek. Automaatset raja hoidmist ma ei testinud, ma ei tea kas seda tal üldse ongi.

Istmed olid VAGile kohaselt kõvemapoolsed ja toekad ning mulle just sellised meeldivad. Nimmetoe sai kenasti paika sättida. Mis aga väga üllatas oli käetugi. Mu praegusel autol käetuge pole ja seetõttu olen harjunud, et mul miskit segavat asja keskel küünarnukki togimas pole. Enamasti on uutel autodel see käetugi väga kehval kõrgusel või asendiga et hakkab häirima. Scalal aga tuleb ta sellise langeva nurgaga ette ja see oli väga käe järgi. Täna soe ilm ja sõitsin lühikeste käistega ja siis see kangas hakkas tunnise sõiduga natuke nahka tundlikuks tegema aga käetoe sai ka eest ära lükata ja käe ka kenasti sealt ära võtta. Ühesõnaga üks väheseid autosid, millel käetoega olen rahule jäänud (teine oli C-klassi mersu).

Püsikiirusehoidja on eraldi kangi all sest ju siis klientidele seal suunatule kangi otsas sebimine pole sobinud. See toimis kenasti ja mis väga meeldivalt taas üllatas, oli mahe ja sujuv adaptiivse kiirusehoidiku töö. Seda polnud absoluutselt tunda - lihtsalt nägid et kiirus on valitud näiteks 110 aga ees olnud Itaalia tsiklimeeste bande hoidis umbes 106km/h ja auto tundis kenasti need kahes reas kõrvuti sõitvad tsiklid ära ja hoidis kenasti vahet - kiiruse muutuseid keha ei tajunud, vaid spidomeetril numbrid kõikusid. Olin väga meeldivalt üllatunud. Viimati sai käidud uue Camryga sõitmas ja see ikka raksas korralikult pidurit kui leidis eest teise auto, mis sest et see oli 50m kaugusel ja ruumi küll. Aga Škoda tegi kiirusemuutuseid sujuvalt ning see oli vast esimest korda kus ma tundsin, et oleksin nõus adaptiivse kiirusehoidjaga maanteed neelama.

Panoraamkatusele sai kenasti sirmi elektriliselt ette kerida, et kuum suvepäike salongi liiga kuumakse ei kütaks. Vast see kliimaseade tundus natukene kas lahja või miskit või oli asi jah selle panoraamkatuses ja keskpäevases päikses (õues 29 kraadi sooja) aga 21 kraadise salongi temperatuuriga jättis natukene palava mulje. Vähemalt selg tahtis tummises sportistmes higiseks minna. Kliima osas veel nii palju, et füüsiliselt saab reguleerida vaid temperatuuri, siseõhuvõttu ja istmesoojendust. Kõik muu on ekraanilt toksides. See tähendab ka õhu suunamist soovitud kohtadesse (põrand, aken salong jne) ning samuti ventilaatori kiirust saab vaid ekraani paremast servast reguleerida kui kerimisribal sõrmega tonksida. +/- klahve seal ei olnud ja pidid lihtsalt otse valima ventilaatori kiiruse. Oleks tahtnud väikematki kiirust, kuna see ventilaator ikka mühises aga no palavaks kiskus.

Nii et autoga olin väga rahul ja peale proovisõitu läksin ka uurima ostuvõimaluste kohta. Kahjuks aga öeldi, et kui soovite 1.5TSI + DSG kooslust siis ENDISELT on nõudlus nii kõrge, et Scala ooteaeg oleks 6-7 kuud parimal juhul. Ja seda vist peale 2-3 aastat kui 1.5TSI välja tuli.

Muudetud 4.6.19 14:34

09:28 05.06.2019
Skuuda (registreerimata)
Re: Uus Scala
Vaatasin, et 1.5TSI mootorile manuaalkasti ei pakutagi, vastab tõele?
09:56 05.06.2019
wigry
Re: Uus Scala
Vaata ametlikku hinnakirja siit:
http://www.skoda.ee/esindused/hinnakirjad

Siin kenasti 1.5TSI manuaal järel kaks tärni mis tähendab et tootmise algus oktoober 2019

Muudetud 5.6.19 09:57

10:36 05.06.2019
Ain1232 (registreerimata)
Re: Uus Scala
Ja mis sellise koosluse hind on?
12:32 05.06.2019
wigry
Re: Uus Scala
Eks hinnakirja järgi saab idaüks ise endale masina kokku panna aga lisavarustust muidugi pakutakse. Võimekas mtor, automaat kast, LED tuled, panoraamkatus, edevam tagaklaas, digitaalsed näidkud, helisüsteem ja mis kõik veel ja 25k€ pole mingi probleem ette kruvida. Samas arvatavasti ostetakse ikka plankusid nii et ilusaid edevaid Scalasid vaevalt et linna peal näha on.

Siin hea põhjalik ülevaade mida masin endast kujutab - ka värv vähe teistsugune - Rally Green. https://www.youtube.com/watch?v=4shjmkfd-zs
14:32 05.06.2019
v_ (registreerimata)
Re: Uus Scala
Scala on suurendatud MQB A0 ehk Polo analoog tehniliselt (veermik jne), ehk B segment. Ega seal midagi nagu nõuda ei olegi. Skoda puhul ilmselt loomulik, et kõik pisikesed VAG platvormid tehakse maksimum suurusele.
20:55 05.06.2019
...... (registreerimata)
Re: Uus Scala
Eraldi kang ongi siis, kui adaptiivne hoidja on. Normaalse püsikiirusega on kang endiselt suunatulede otsa peal.

Tore, et sulle acc meeldis - mind jälle segas, kahjuks pole adaptiivsust võimalik ka välja lülitada. Kurb, et seda tootja nii agressiivselt peale surub. Näiteks VW puhul pole võimalik osta LED tuledega masinat ilma ACC-ta. Õnneks mõnel teisel VAG grupi analoogil esialgu veel on.

1.5 TSI ja DSG töötavad tõesti koos väga kenasti ja auto jaksab ka möödasõite teha.
18:44 08.06.2019
grigoori
Re: Uus Scala
_Tore, et sulle acc meeldis - mind jälle segas, kahjuks pole adaptiivsust võimalik ka välja lülitada._

Pole päris kindel, kuna pole testinud, aga Kodiaqil on "assistants" nuppu vajutades displayl kaks varianti - kas ACC rezhiim või kiirusepiiraja rezhiim. See viimane võiks ehk tava - kruiis olla?

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.