Arvamusi on igasuguseid... Seepärast küsin ka siit foorumist nõu, missugune auto võiks esimeseks autoks naisterahval olla. Kindlat marki pole, kuid on kindlad kriteeriumid tulevasele autole, et ta peaks olema sutsu mahukam ja kõrgem, kui tavalised sõiduautod. Olen ka ise pikemat kasvu. Summa võiks jääda 2000-3000 piirimaile ja auto väljalaske aasta võiks ka olla nii 2005 ja hilisem. Bemmid, Audid, vanad Volvod ja Mersud ei meeldi.
Meeldivad näti. Citroen Xsara Picassod, aga pidid lagunema?? Nissan Note"d, Suzuki SX4, Ford Focus C-max ja veel mõned. Mis oleks teie valikud veel?
vahet ei ole, selle raha eest ja selles vanuses on nad lagunemises võrdsed. ise valiksin nissani ja suzuki vahel. igasugu opelid ja fordid on selles vanuses probleemsemad.
eks see mahutavus ole omaette teema- kas vedada diivanit või kokkupandvat lapsekäru on kaks eri asja. ei ole note, c-max ja sx4 just kõige suurema pakiruumiga, aga allaklapitavad istmed annavad lisaruumi küll. berlingo tüüpi on siiski kaubikud, kõrgeks on nad aetud, näiteks talvel lume pühkimisega tegu, aga pakiruum ei ole paraku kõige sügavam. võib olla ka a klassi mersut vaadata.
Eks teema kategoorias iga L soovitab oma V.
No ja kui juba soovitamiseks läks:
Olen läbi sõitnud hetkeks kaks universaal Focust ja praegu läheb kolmas. Üldiste plussidena väga odav pidada ja suhteliselt praktiline. Üldise probleemina ressurss suhteliselt väike. Mõlemal algasid probleemid siis 160K pealt.
EI OMA NÄIDETEGA MINGIT SEOST!
Üks oli selline: https://www.auto24.ee/used/3097432
Pluss nagu mainisin odav osta, odav pidada. Üllatavalt mahukas pakiruum. Parklas tsingini kriimustatud ja mõlgitud tagatiib kahe talvega rooste ei läinud. Mina näppima ka ei hakanud, et mitte rohkem kahju tekitada. Uus omanik pidi kaaluma, kas puutuda või mitte. Kahjustus polnud ülemõistuse suur. Miinuseks väga kitsad istmed (ilmselt ka vasustustasemes kinni). Mootor uimane, kütusekulu varieeruv, aga keskmiselt 8-9L. Tagaistmel ruumi pole, kuna pakiruum on suureks venitatud. Taga võib istuda tõesti ainult väike laps. Lisaks veel imeliku kujuda tagastange (nimelt stanges oles "vann"), kuhu meie kliimas tekib lumi ja jää ning mõnel hetkel on võimatu tagaluuki avada. Üldiselt 0-160K probleeme ei esinenud. 160-195K läks probleemsemalt.
Teine näide: https://www.auto24.ee/used/3228547
Plussina jälle odav osta, odav pidada, ülemõistuse suur pakiruum (115 cm lai ja istmete allaklappides 150 - 180 cm pikk (oleneb, kuidas klappida, kaks erinevat viisi). Tagaistmele jälle ainult mõeldud väike laps. Mootor ikkagi uimane, kulu umbes 7L. Kole seest ja kole väljast. Ägedama varustusega kindlasti parem sõiduriist, lihtsama varustusega istmed ja rool. Probleemivabalt jällegi 0-165K, 165 - 217K probleemidega (mootori avariireziim teadmata põhjustel. mis programmeeriti hiljem välja ajust, nt ka S&S töötas kuni esimese valgusfoorini ainult hiljem, õnneks mulle see sobis).
Ehk siis odavaks transpordivahendiks võiks sobida.
Praegu kärutamisel sama mudeli facelift versioon. Juba parem, aga jätame lisakommentaarid hilisemaks, hetkel ainult 98K kellal.
Ehk siis kokkuvõtteks kui odav ja hea, siis kaks autot. Üks odav, teine hea. Kõigil on omad probleemid kindlasti. Fakt, et selle summa juures peaks vaatma hetkeseisukorda rohkem kui mõtlema millelegi muule ja kalkuleerima kui kaua on plaan sõita. Väikeste mööndustega võib öelda, et Focus kestab küll mingi aeg.
Loe läbi lähteülesanne ja saad aru, et vaja natukene kõrgema katusega autot natukene pikema kasvuga inimesele. Tavafocus on juba sisenemiseks natukene liiga madal ka keskmise kasvuga inimesele. Öko on see 1,6 74kw tavafocuse peal küll, aga samas üsnagi uimane ning c-maxi kapoti all veelgi uimasem ja kindlasti ka janusem, lisaks suuremast läbisõidust tekkinud mootoriprobleemid, ennekõike õlikulu. Samamoodi ei ole ka c-maxi 1,8 92kw bensukas just kõige pikaealisem ja kilovatte arvestades võiks ka minek parem olla. Endal olnud mõlemad- tavaline 1,6 focus ja 1,8 c- max. Lisaks hakkasid c-maxil lõpuks ka keti venimisest tingitud probleemid. Läbisõitu muidugi ei tea, ostes oli kellal 200, aga see ilmselgelt vale. Ja muidugi selle ajastu fordide rooste- sellest ei pääse karpidel ja tiivaservadel. Sõita nendega siiski kannatab, vedrustus võiks küll pehmem olla (üksi sõites), aga leides korraliku auto, on mõni aasta muretu.
kõik need sidrunipirukad on üldiselt piisavalt ära tallatud ehk siis kasutatud sihtotstarbeliselt ja lingil oleva piruka istmete külge on vist kakaseid käsi pühitud ja rool katki hõõrutud. lisaks on need mootorid võimelised igasugu vedelikke lekitama. tagasild sealjuures kõige väiksem mure.
s-max on ehk natukene liiga suur üksi sõitmiseks, ka ei leia selle raha eest korralikku autot, liiati veel diiselmootoriga. lingil oleva auto juhiiste tuulutusauguga, tagaistmed räpased ja üldmuljegi väsinud- kriimud, mõlgid, katkised plastdetailid.
touraniga võid saada kaasa kõik vead kui ostad valel päeval vale auto. lingil olev touran omas soomes läbisõitu 399 000km. tahad ikka seda osta?
crv on hea (vedrustus küll jäik), aga paras bensuröövel, maanteel alla 8 ei ole mõtet lootagi ja grandis (bens) samasugune röövel, kübe suuremgi. ei ole mõte vaadata vanu mahtuniversaale, eriti veel diisleid, sest need on kõik otseses mõttes vanad- teinud oma töö ära ja ootavad viimset puhkust ning müügikuulutused lausa kisendavad näkku- osta ta ära, ma tahan temast lahti saada, mul on siiber.
Aitäh sisutiheda ja põhjaliku analüüsi eest, professor. Kuid mis oli selle kirjutise mõte? Sa ise kirjutad ka eespool, et sellise raha eest lagunevad nad kõik võrdselt.
Liiati, inimene küsis, mida keegi valiks, mille jaoks oli vajalik eepos?
Ahjaa, lisaks- need autod pole ostusoovitused, pigem viited, mis võiks olla.
Ei oma ka ühegagi neist mingit sidet. Kas sa ei arva, et see vanad autod on vanad- lause käib kõikde autode kohta selles vanuses-hinnaklassis, mitte vaid mahtuniversaalide kohta?
esiteks on teatud autod, mis saavad rohkem rügamist nagu näiteks need sidurinipirukad. vähe on inimesi, kes ostavad sellise pereautoks ja sõidavad tasahilju om 15 000 aastas. teiseks on need mahtuniversaalid a la s-max samasugused töörügajad ja et enamus neist on toodud läänest ja diiselmootoritega (bensukaid müüdigi üsna vähe, sest olid janused), siis on ka need põhjalikult amortiseerunud. kirjutise mõte oli selles, et antud hinnaklassis ei ole mõtet selliseid vaadata- väga suure tõenäosusega satud romu otsa. teemaalgataja mainitud note ja sx4 on paremas seisus- enamasti linnaautod või linnalähipiirkondadest, läbisõidud pole suured ning autod ei ole ole olnud mingid 24/7 koormavedajad.
# teemaalgataja mainitud note ja sx4 on paremas seisus- enamasti linnaautod või
# linnalähipiirkondadest
...mis tähendab omakorda palju külmkäivitusi ning sõite külma mootoriga. Siit ka põhjus, miks taritakse Eestisse ligi miljon (maanteedel) sõitnud masinaid, keritakse need 150tkm peale ja sõidavad siin väheses kasutuses veel kümme aastat. Samal ajal kui teine ostab samasuguse auto siit kohapealt ja garantii lõpuks juba probleemidest tüdinenud. Tegelikkuses pole asi küll nii lihtne, aga kuna berlinkse jms müüakse ka pereautodeks, ei tähenda see, et kuna neid kasutatakse palju kaubikutena, oleks põhjus neil mitte silma peal hoida ja mitte otsida omale pereautona kasutuses olnud eksemplari.
Aga selles vanuses auto puhul tuleb osta ikka seisukorda, mitte marki ega mudelit. Ja peaaegu kõigil mudelitel on mingit kindlad tehnikakomplektid, mida oleks mõistlik välistada. St alati tuleks esmalt selgeks teha, mida on osta plaanis ja minna seejärel margi/mudeli eripärade endale selgeks tegemises kindlasti süvitsi, sest piltlikult öeldes tuhat kommentaari auto24 foorumis "A on halb auto" käib just nende õnnetute mudeliversioonide kohta, samal ajal kui teine versioon sellest võib olla töökindluse etalon (ja vastupidi tuleb süveneda ka kiidulauludesse konkreetse mudeli puhul). Nii tuleks suhtuda ka kallitesse tüüpvigadesse (googelda!), sest sageli tähendab see ühte suuremat investeeringut näiteks iga 200-300tkm järel ja kõik ülejäänu võib olla vägagi vastupidav.
Teema algataja jätab mainimata, kas bensiin või diisel (või gaas), manuaal või automaat jne. Kui sealt tuleb mõni piirang, oleks lihtne juba hulga variante välistada.
Mina olen ostnud/soovitanud nii peres kui tutvusringkonnas naistele (ja mitte ainult naistele) esimeseks autoks enamikel juhtudel manuaalkasitga tagaveolist. Nii tekib tunnetus, mida esiveolisega kunagi ei teki (st esiveolisega kipub selline tunnetuse puudumisest tekkiv stabiilse auto illusioon lõppema ühel hetkel kraavis või äärekivis) ja tagaveoline alati hoiatab enne, kui juhitavus kaob ning reflektoorne jala tõstmine gaasipedaalilt korrigeerib juba juhtimisvea. Esiveolisega peab juba teadma, mida selles olukorras teha, see juhtub alati suuremal kiirusel ja algaja/kogenematu jaoks tuleb see reeglina kõik ootamatult. Reaalsuses on selles hinnaklassis tagaveolistest võimalik valida pigem vaid lääpas ratastega ja äravajunud elustiiliautode vahel (mis vaatamata olulistele puudustele meil tehnoülevaatustel tänavakõlbulikuks tunnistatakse, sest ratta kaldeid, kokkujooksu jms seadus kontrollida ei käsi!!), nii et lähteülesannet muutmata polegi midagi valida ja jääbki vaid esivedu. Ei pea targaks valikuks algaja naisterahva jaoks, aga hakkama saab kõigega ja veoskeemi puudusi saab üsna edukalt tasalülitada õige rehvivalikuga (erinevate omadustega rehvid esi-tagasillal, teised rehvikõrgused ja -rõhud jpm). Aga ega esimene oma auto ei peagi algajat tähendama, sel juhul võib mu viimase lõigu vabalt ka lugemata jätta:)
On VÄGA naiivne arvata, et väikeauto/linnaauto on paremas seisukorras või vähem koormatud, kui näiteks maal olnud mahtuniversaal. Sellises hinnaklassis ei ole üldse mõtet marki vaadata, tuleb osta seisukorda. Samamoodi pole see oluline, kas tegemist on linnaautoga või mahtuniversaaliga.
Kärss, ilmselt inimene teab, kuidas sõita, sellest ka on jäetud veoskeem mainimata. Küll aga olen nõus, et vähemasti kütuseliigi oleks võinud ära mainida. See kõik aga ei tähenda, et ta siit asjalikku nõu saab. Sest küsimus on küsitud juba sellisena, mis eeldab, et käiku lähevad verbaalselt noad-kirved-tulirelvad.
Üldiselt ei ole mõtet naisterahva jaoks asju keeruliseks ajada mingite veoskeemide ja käimaritega. Esiteks ei saa mullilaadsetele tagavedu ja teiseks nii vana auto puhul ei ole automaat soovituslik, sest nende "eluaegne" kastiõli on tänaseks päevaks lootusetult aegunud ja probleemid tekivad lähitulevikus, kui just juba ei ole. Sellest müüjad aga paraku vaikivad. Ja nagu juba mainisin, siis suured mahtuniversaalid on selles hinnaklassis ammu utiili tasemel, sest oma põhitöö on nad saksas ära teinud ja eestis ootavad tegelikult oma surnuaiateed. Ja mõttetu hala külmkäivituste üle- olen ka piisavalt palju autosid omanud ja pole ükski külmkäivituste tõttu otsi andnud. Pidevalt tiksuv takso pole ka parem valik, sest mootorit kulutavad siiski ka töötunnid.
Aga kogu see teema kisub nagunii rappa, sest turg on täis igasugu isendeid ja sealt midagi korralikku leida on hiromandi töö.
Einoh, teema algul ju kirjutatud, summa tuleks 2000-3000 tugriku piirimaile. Sealt midagi head tulemas EI OLE. Varem või hiljem on sellise hinnaklassi masinal vähemalt poole ostusumma suurune väljaminek soolas. Kõik, mis kasutatuna müügis, ei näe sinna sisse, millal miski praksatab. Uut ei raatsi osta, liisingu sissemakseks käiks see 2000 ka kui Sandero võtaks, päris kõrge ka teine ja hea sisse kobida. Aga see selleks, kellele ema kellele tütar meeldib.
Punktikesele: kui Sa tahad, et lapsi trenni viies mõni naabermaja või naaberküla inimene ka Sinu lapsed peale võtaks, tuleb Sul mõnikord oma lapsi trenni viies ka nende lapsi vedada. Teine variant, et oledki üksinda oma lastele "taskojuht" ja sõidad iga lapse pärast eraldi neid sõite, sest eri vanuses laste trenniajad jms reeglina ei kattu. Ei tea mina, miks teema algataja just "mikromahtuniversaalide" suunas vaatab, aga ju tal on selleks siis mingid põhjused. FR-V puhul võiks hoida eemale 1.7L bensumootorist, kõik teised on head ja auto ise samuti.
tead, kärss, viin lapsi trenni ja mujalegi ja tean väga hästi, kuidas lapsevanema elu käib. on küll peres ka seitsmekohaline, aga siiani on 99,99% juhtudest piisanud viiekohalisest ehk siis juht +4. ära topi jälle siia oma isiklikke nägemusi elust.
FR-V tegelikult oleks päris hea valik, eriti veel 2.0 mootoriga bensukas, 1.7 liitrist tuleks vältida- janune ja jõuetu. 1.8 on ka täpselt paras sellele autole. Läänest toodud diislit poleks väga mõistlik valida.
Ruumi jätkub, töökindel on ka, nagu Honda ikka, sõidab hästi (Civicu põhjale tehtud, mulli kohta päris hea terava juhitavusega). 6-kohaline on ta pigem hädapärast. Ees kolmekesi kõrvuti väga mugav just pole. Samas vajadusel on 6.s iste olemas.
Ostul tuleks tähelepanu pöörata kahele asjale: mis seisus on kere (eriti just küljekarbid ja tagumised koopaservad) ja kuidas töötab kliimaseade. Esimene on pea 15a vana auto ostul nagunii elementaarne ning teine oli vanadel Hondadel kohati probleemiks- kui kliimaseadet/konditsioneeri ei kasutatud, siis võis kompressor kinni jääda. Veast annab märku vilkuv A/C nupu tuluke kliima/konditsioneeri paneelil.
Punktike, see olid praegu siiski Sina, kes hakkas targutama võõras teemas oma isiklikust nägemusest ja kiirkorras viie lapse tegemisest. Ei tea praegu keegi, kas on üldse lapsi või mis on üldse mahturi otsimise põhjuseks.
kui sa ei oska lugeda, et üheks põhjuseks osta tavalisest kõrgem auto on pikem kasv, siis sinu probleem. teine teema mahtuvuses osas on veel selgitamata, aga kui valikutes c-max, sx4 ja note, siis ilmselt kolimisteenust pakkuma ei hakata ja ilmselt ei vajata ka kuuekohalist autot. ju on naisisik ses mõttes piisavalt tark ja avatud silmadega, et saab ise aru s-maxi ja c-maxi mahutavuse erinevustest.
Tänud teile, kes te päris aktiivselt minu teemale kaasa elasite/elate. Minulgi põnev masinatest lugeda ja teada saada, eks ikka ka üht-teist ka kõrvataha panna.
Postituses jäi märkimata kütuse liik... see võiks olla siiski bentsukas, manuaalkastiga. Keegi soovitas tagaveolist... need jäävad sinna vanemasse aastaarvu ja neid ei soovi.Ka need suuremad mahtuniversaalid mitte ei lähe.
Lapsi pole ka enam väikseid, keda vedama peaksin... niiet tavalisest sõiduautost pisut kõrgemat autot tahan sellepärast, et ise korralikult sisse mahun ja sealt välja tulles ei peaks hoogu võtma, et püsti saada.
Selle raha eest on ainuke normaalne valik Note, kõik ülejäänud on selles hinnaklassis liiga suurte läbisõitudega ja seega potentsiaalsed probleemiallikad. Võiks ju ka Opel Merivat vaadata, aga nendega sama teema, et korralikumad autod kallimad.
Soovitaksin seda: https://www.auto24.ee/used/3198093
Hea auto korraliku võimsusega. Enne ostu tuleks kindlasti mingist töökojast läbi minna, sest sellistest kohtadest ostes võib tegu olla täiesti vigase autoga. Väljast näeb igatahes korralik välja.
Kas tõesti on raske aru saada, millist autot otsitakse? Ja mingi järelmaks platsilt ei osta normaalne inimene autot. Arusaadav, et otsid omale ullikest, kes sinu käest teenust ostaks, aga no leia siis ka auto, mida vajatakse, mitte mingi mersuraibe.
Tegin kolmele punktile kiire pealiskaudse taustakontrolli. Kuna oma kodulehel kirjutab ta peamiselt Ferraridest ja Corvette'idest, siis võime ta soovituse liigitada asjatundmatuse mitte reklaami alla :)
Mercedese soovitaja siinpool. Vabandan oma mittesobiva soovituse pärast. Värvierinevust esmapilgul tõesti ei märganud. Ei lugenud soove täpselt ja soovitasin lihtsalt autot, mida ma ise vaataks. Minu eesmärk ei olnud oma teenust müüa, ma ei oleks oma abi eest raha küsinud.
Soovid läbi lugenud, soovitaksin seda: https://www.auto24.ee/used/3242442
Läheb küll natuke eelarvest üle, aga läbisõit pole väga suur, ostetud uuena Eestist ja alati tehnoülevaatuselt vigadeta läbi saanud. Autolehe töökindluse edetabelis on Corolla Verso esikümnes.
Esimesele vastajale: ma kirjutasin, et tegu võib olla vigase autoga. Olen kuulnud
selle müüja autode probleemidest, kuid on ebatõenäoline, et iga nende müüdav auto on täiesti vigane.
Teisele: värvierinevus on tõesti nähtav, aga võib olla põhjustatud ka pildistamisel kasutatud ruumist, mitmetel teistel seal müüdavatel autodel paistab sarnane "värvierinevus" välja
Kolmandale: taustakontrollitulemused oleks võib-olla võinud enda teada jätta, aga tänan teid minu heade kavatsuste kinnitamise eest.
Mercedese kohta ütleksin, et väljanägemine on viisakas (kuigi seda on see peaaegu alati, seespool võib peidus olla hunnik vigu) ning selle mootoriga eriti probleeme ei ole. Selles hinnaklassis oleks see üks esimesi autosid, mida ma ise vaataks, aga ostaks alles pärast põhjalikku kontrolli.
Ah ... ära põe sellepäsast, mis keegi ütleb. Lihtsalt pruugitud autoturg on üles ehitatud petmiste peale. Kes rohkem, kes vähem- ise ka nad selle peale veel uhked:-) Pole võimalik leida hästi hoitud autot- need on juba omaringis kasutuse leidnud. Mingi veaga pead arvestama. Mulle pakuti 2003 passati, ilus, puhas kere, mootor ei suitsenud- kuid tema tüüpvead- õlipump ja pihustid ning samuti hetkel mitte töötav kliimaseade vihjab suuremale salongi lammutamisele.
Sattusin siia foorumisse taaskord juhuslikult/ajaviiteks.Tänud teile, kes te minu autoostusoovile tublisti kaasa elasite. Oman autot juba üle aasta ja valik langes Nissan Notele 1,6 sele. Üldiselt on mõnus auto, mulle meeldibja olen ostuga rahul. Ainukeseks probleemiks on , et sidur ja gaas on veidi tundlikud esimese käiguga sõitma hakkamisel ja kipub mul välja surema, kui seda õiget hetke ära ei taba... No ma ei teagi, kas see on minu või auto viga, aga saan hakkama.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.