Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: 93.A MB W202 HEITGAASID

23:43 30.05.2020
Temp0
93.a MB w202 heitgaasid
Tervist!

Sai siis esimest korda ülevaatusel käidud (algaja juht). Autoks 93.a MB w202 (bensiin). Tuli korduv, põhjuseks esimesed pidurivoolikud elastsed, rattalaagrites lõtk (sõidan igapäevaselt ning ei tähelda küll mingit probleemi sillas ja enne ÜV käis auto ka mehhaaniku juures ning terve esisild, tõsi v.a rattalaagrid said välja vahetatud kuid põhiprobleemiks heitgaasid. Nimelt CO kõrgendatud pööretel 0.39% (lubatud 0.3%) Muu oli korras.. Eelmine aasta tegi vana omanik ja sai kõigest 0.165% ja auto polnud minule tulles parimas seisukorras.. õli lekkis (lasin enne ÜV teha lihvi ja paigalda uued tihendid) lisaks auto ka tõmbles mille sain korda uute küünaldega, kõik filtrid ka vahetasin ära. Ühesõnaga ilmselt eelmine omanik lasi tuttaval ära teha... Siit kaks küsimust:

1) Kas tõesti ainult 0,09% rohkem vana auto puhul saab selletõttu korduvale saata?

2) Kuna ei taha autost loobuda siis mis võimalusega saaks korduvalt ÜV-lt läbi? Uus kat? Või tuleb tõesti teha nii nagu ilmselt eelmine omanik tegi..
20:50 31.05.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
Ülevaatuse vormistamise arvutiprogramm on nii koostatud, et ta ise vormistab kordusülevaatuse ülevaatajast olenemata ka nii väikese ületamisega. Ka parema tahtmise juures ei saa ülevaataja arvestada mõõtmistulemuse kohta otsuse tegemisel näiteks nn. mõõtehälbega kuna riigiametnikud on sellised ludrid kellel puudub võimekus kehtestada mõõteseadust sest see oluline õiguskord on alates 01.01.2019 mitte jõustunud. 0,3 on piir ja kõik, samas puhtalt uudishimust võiksite lasta teha uus test teises ülevaatuspunktis kuna on väike võimalus, et katalüsaatorit ei soojendatud piisava hoolikusega enne heitgaasitesti tegemist. Viimane variant on muidugi katalüsaatori vahetus.
08:27 01.06.2020
63amg (registreerimata)
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
mersul ei pea rattalaagreid vahetama,kui loks sees on.neid saab peale keerata.tavaliselt piisab veerand pöördest
13:36 01.06.2020
v6sa
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
Nagu mainiti, siis jah, selle 0,09 pärast saabki taaskülastuse automaagiliselt.

Mida saab ise teha: vahetada õhufilter uue vastu (või säästunipina võtta enne ülevaatuspunkti ette keeramist kusagil pimedas nurgataguses välja), tankida ülevaatuseks 98, soovitavalt Soome oma ja enne ülevaatust võiks kuskil pool tunnikest sõita maanteel vähemalt 3000 mootoripöördega. Ehk 90, III käiguga.

Kui siis ka läbi ei lähe, on tegemist kas A: ülevaatajaga, kes vanu autosid põhimõtteliselt läbi ei lase või B: katt on täiesti surnud.

0,39 näitab, et mootoril pole väga viga (tõsi, siis peaks ka HC näit olema napilt 100+, mitte mitusada ühikut) ning aastakese saab ilmselt juurde ilma jääkarude sulamist aeglustava tehnoloogia uuendamiseta.
16:39 01.06.2020
Temp0
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
to v6sa

lisan ka teised tulemused selgitamiseks:
pöörded lubatud 850 mõõdetud 840 p/min
CO lubatud 0.5 mõõdetud 0.4%
CH lubatud 100 mõõdetud 55ppm

kõrgendatud 2140 p/min
CO lubatud 0.3 mõõdetud 0.39%
CH lubatud 100 mõõdetud 56ppm
lambda lubatud 1 mõõdetud 1.010


panen 98 sisse, lasen soojaks ja käin tuttava juures möötmas. Järeldan õieti nendest tulemustest, et tegelikult ka lambda tahaks vahetamist?
19:25 01.06.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
Ei mingit lambda vahetamist. Lihtsalt kas katalüsaator poolpidune või laisk ülevaataja kes ei viitsinud katti mõõtmise ajal korralikult kuumaks ajada.
20:49 01.06.2020
v6sa
Re: 93.a MB w202 heitgaasid
Nende näitajate alusel võiks see auto peale 98 tankimist ja pooletunnist katikuumutust maanteel iseseisvalt ja ausalt ülevaatuse läbida.

Muidugi võib ka lambda ja kati vahetada, aga nende numbrite alusel on väga vähetõenäoline, et õiged numbrid peale väikest treeningut välja ei tuleks.

Ahjaa, maanteelt tuleks siis otse ülevaatusele sõita, mitte lasta katil tundidepikkuse parkimisega maha jahtuda.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.