Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KERGHAAGISTE LAIUSED

00:01 01.07.2020
Kärss
Kerghaagiste laiused
Tuleb vist millaski aasta teises pooles osta uus kerghaagis. Üritasin oma vajadusi kaardistada ja kuna enamus sõite õnnestuks teha sellisega, mille kasti siselaius on vaid 125cm, tundub loogilisem minna kitsama haagise peale (väiksem purjepind, ainult tavalise sõiduautoga vedamiseks). Igas seltskonnas, kus sellest juttu olnud, tehakse aga mu idee maha, sest 1,5m laiune maksab sisuliselt sama palju ja see lisaruum on niiöelda tasuta kaasas, et ära kunagi kitsast osta.

Kas kellelgi on äkki kogemusi mõlema laiusega ja oskab tuua välja numbriliselt nt erinevused kütusekulus (st tegelik tuuletakistus koos keeriste jms-ga, mida sentimeetritega mõõta pole võimalik) jm sõidumugavuses? Kui on vaja kubatuuri, siis kumma pealt tasub enne kokku hoida, kas laiuse või kõrguse pealt?

Ma enda jaoks mõtlesin välja muidu keevisraamil kallutava 125x325cm kastiga, portekõrgenduste ja tendiga (mitte plastikust kapuutsiga) haagise. Äärmisel juhul lepiks ka 3m pikkusega. Aga kui 1,5m lai, siis võtaks juba 3,5m pikkuse. Mul selles konkreetses nishis paraku kogemused puuduvad, sest kõik mu piduriteta kärud on elu jooksul olnud sellest väga erinevad (kas lühikesed või siis suured kuid olematu kandevõimega) ja rendikärud on igal pool 1,5m laiad, nii et kas see kitsam käru üldse mingit efekti annaks, seda kogemust vist ei õnnestugi kusagilt hankida. Golfi suuruses auto jaoks tundub pooltühja 1,5m kastiga käru vedamine mitte ainult mõttetu, vaid ka koomiline...

Kui keegi nüüd arvab, et peaks ikkagi piduritega haagiste suunas vaatama hakkama, siis pikalt ei saada ja kuulan argumendid viisakalt ära.

Kui kedagi huvitab, siis asjalikku juttu veel kärude valimisest leiab siit:

https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=49273

https://foorum.vwklubi.eu/viewtopic.php?t=137944

https://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=13218

Muudetud 1.7.20 00:02

02:49 01.07.2020
TT (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Mul soov just vastupidine - vahetada käru laiemaks.

Esimene põhjus: ehitusmaterjali (kips, osb, vineer jms plaadid) vedamisel on koorma kinnitamine tülikas või pea võimatu kui plaadi mõõdud on 120x250cm või pisut suuremad. Sisemised kinnitusaasad ja koormarihma konksud ja pingutid ei taha kuidagi veose ja portede vahele mahtuda ning välimistest aasadest pole madala koorma puhul abi.

Teine põhjus: kuna käru on autost kitsam ja madal, siis tagurdamisel käru ei näe. Kui emmast-kummast küljepeeglist käru paistma hakkab, on käru juba viltu. (Golfi puhul ilmselt seda muret ei tekigi).

Offtopic: tasub meeles pidada, et haagise registrimass ja auto registrimass kokku peab jääma alla 3,5T kui E-kat lube pole. Kui piduritega haagisel on tootja pannud registrimassiks 2T, siis ilma E-kat lubadeta on sobiva veduki leidmine problemaatiline.

Lõppude lõpuks taandub siiski kõik sellele, milleks käru vaja ja millega seda vedada.
08:27 01.07.2020
Nali (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
E kat nüüd küll vaja pole, kui just Kamazi pole plaanis osta. Ikka be katist räägime.
Ise ostsin piduritega just suurema kandevõime pärast. Aga eks pead ju ise teadma, mida vedama hakkad.
08:39 01.07.2020
maaks
Re: Kerghaagiste laiused
Kerghaagise (ilma piduriteta haagise, registrimass kuni 750kg) jaoks ei ole mitte kuidagi vaja E-kategooriat (ega BE-d), isegi siis kui veduk on 3,5tonni.
EDIT: Said aru küll mida mõtlesin @looder
On täis "E" ja beebiE :-) :-)

Muudetud 1.7.20 13:14

09:44 01.07.2020
looder23
Re: Kerghaagiste laiused
Nali, kas be kombo puhul polegi e-kat vaja? Loe uuesti. BE kombo..... See E täht seal. Linkab midagi?


Kärsa, eks selle laiuse teema pead ikka ise välja mõtlema. Sina ju tead mida sa vedama hakkad. Kitsama haagise puuduse tagurdamise korral tõi TT juba põhjuse välja. See on tõesti jama. Kui võtad laiema haagise ning esiluuki tihti eemaldama ei pea, siis oleks mõttekas tiislipeale selline kolmnurkne tuulesuunaja ehitada. Sellise kapi laadse asja kus sees tagavara ratas ja nt koormakinnitus vahendid. See peaks leevendama tuuletakistust.

Piduritega/piduriteta haagis sõltub jälle sellest, mida vead. Kas tuleb kerghaagise ülekoormamist, kus sõidad jne. Kuna sa siin varasemalt oled rääkinud põhja Soomes käimisest ja pikkadest tõusudest/langusest, siis ise eelistaks piduritega haagist. Ei ole meeldiv kui lisa 750 kilo selga surub.
09:50 01.07.2020
v6sa
Re: Kerghaagiste laiused
Mul on "äkknäkk" 1,25x2,65 Respo keevisraamil haagis aastast 2007 ja seda normaalmõõdus auto tagant ei näe ega tühjana oluliselt ka tunne. Päris tühja käru tagaluugiga mingi pisema punniga tõmmates (näiteks MKIV Escort 1,4 bensumootoriga) oli tunda, kui vastutuleva krusa õhupadi kärusse vajus.

Suure diiselmootoriga pereuniversaalide kütusekulu tühjast kärust mainitavalt ei muutu. No äkki tuleb mingi 0,5 sajale juurde tavapärase napi 8 peale. Bensumootoreid karistab vähemalt liitriga. Ikkagi 210 kg ka tühjalt järel.
Nüüdisaegseid mikromootoreid karistab enam, kui liitiriga, kui tahta liikluse rütmis püsida.

Kui täna hakkaksin käru ostma, siis valiksin 1,5x3 piduritega 1300 kg täismassiga haagise. Hind on vaid veidi kõrgem, aga esiteks tuleb lubatud koormat pea tonn (sõltuvalt haagise tühikaalust) ja teiseks mahub enamuse sõiduautodega B kati sisse. Maasturitega ka kood96 lubade sisse. Kuhu sama haagis 1500 kg täismassiga enam ei kipu mahtuma, 1700 kilost rääkimata.

Kui mingil põhjusel O2 ei ole vastuvõetav, siis keevisraamil 1,5x3 on hea valik, kuna sellele paned patuga pooleks 6-meetrise laua peale ja standardiks kujunenud 1,25 laia ehitusplaadi saad põhja külge kinni rihmata, nagu eespool juba õigesti märgiti. Kitsama puhul tuleb kas aluseid alla panna või leppida servade (ja rihmade) rikkumisega. Samuti olen olnud hädas heinarullidega, mis on laiemaks vajunud - vajutavad oma 1,2x laiusega portesid kummi, kui sisse toppida. Ning silorulli panemisel peab kopamees olema väga täpne, et mitte haagist lõhkuda. Laiemaga neid muresid ei ole ja 1,5x3 puhul jääb ühetelgsena kandevõimet ka üle 400 kilo. Siinkohal soovin, et ärplemine, kui palju keegi on vedanud seadust rikkudes ja oma kaitseingli kannatust proovile pannes, võiks jääda juba minevikku.

Selle kõrvale soetasin kahetelgse O2 täismassiga 2000 kg suuremate asjade veoks. On küll siledam (ehk tuuletakistust ei ole üldse), aga 570 kg eluskaalu tähendab enam, kui liitrit kütusekulule juurde (ja kuut meetrit autopikkusele). See pikkus on kõige tüütum, kuna haagis on väljast 2400 lai (1780 seest). Ja eeldab vähemalt BE olemasolu, kuna enamusel säärase käru veoks mõistliku suurusega autodel läheb lõhki nii 3500 kui 4250 kg.

Üleüldse on käru omamine nüüdisajal mõistlik vaid siis, kui rendihaagiste saadavus on nigel/kallis/tülikas (loe: elatakse maal, kaugel "tsivilisatsioonist") või oma haagisele tuleb rohkem sõidu-, kui seisupäevi (haagist on tõesti vaja). Või kärujagu raha on pangaarvel kasutult põlemas;)

Muudetud 1.7.20 11:11

11:03 01.07.2020
G60
Re: Kerghaagiste laiused
TT ütles juba head pointid, räägin enda vaate ka ära, ehk on kellelegi abiks.

Mina olen vedanud kaupa laenatud 1,25 laiusega haagisega korduvalt ja hiljem ostsin omale enda haagise, et ei peaks renti maksma, toon välja oma ostu põhjused.

Ma alguses ostsin omale 1,5m x 3m 1500kg ühe teljega Respo ja põhjused olid järgnevad, tähtsuse järjekorras:
1. 1,5m laiust sa näed peeglitest kuidas see järgi jookseb ja tagurdamine on palju palju täpsem, sa näed haagist varem.
2. Kuigi ehitusplaadid mahtusid ka 1,25m laiusele, siis neid samu plaate on palju mugavam haagises menetleda (välja-sisse tõsta) laiema põranda peal, lisaks kinnituse mugavus.
3. Laia kasti eelis tuleb välja ka siis kui on vaja kastis käia ja seda tuleb ette, siis on hea kui ruumi rohkem aga veel laiemat ei taha, sest siis on gabariit autost suurem.
4. Tahtsin tingimata 1 teljelist, sest see keeramise peal ei kraabi muru ära teise teljega, sest keerates ju ühed rattad panevad külg ees veidi ja mul on murul ukerdamist väga palju.
5. Tahtsin max tugevusega haagist, ja 1 teljeline ongi siis 1500kg, see on juba tugeva 2T teljega, tugevate rehvidega ja Respol 4 lehtvedru komplektiga (ilmselt teistel ka).
6. Piduriga haagis pidi olema selle pärast, et siis saab vedada ka kergema autoga ja koormaga haagis ei lenda nii innukalt selga, st. minu enda turvalisus. Tavaliselt on küll see haagis bussi sabas.
7. Minul on ta kaanega, sest mul seal ka vahest pikemalt kaup sees ja kaane saab lukku panna, iga teismeline ei saa sisse piiluda. Päris varga eest see ei kaitse muidugi.
8. Üheteljelist ma suudan tühjalt veel ilusti hoovi peal üksinda käsitsi veeretada ja ka keerata. Kaheteljelisega on juba palju „suuremat poissi“ vaja, kuigi see on tühjalt ka päris raske.

Miinused ka. See tugev Respo on raske, ta on paksust rauast, palju vedrupakke, raske piduri support jne, seda väiksema autoga tunneb ka tühjalt aga ma ei põe kui kulub gramm rohkem kütust. 1500kg on juba O2 millega peab iga aasta ülevaatusel käima, pole ka probleem, ta kontrollib seal ainult tuled, rehvid, kerenumbri, piduri osade välimuse ja üldise välimuse. Kellel suuri koormaid vedada pole vaja, siis vb. nii kapitaalse haagise iga kord peaaegu tühjalt kaasa vedamine pole põhjendatud. See kaalub tühjalt üle 400kg ja koos kaanega üle 450kg.

Tänaseks ma vahetasin selle Respo pikema 1,5 x 3,5m 1500kg Respo vastu, sest murutraktor koos lisavarustusega ei mahtunud täpselt 3m sisse ära. Ka 5+m prussi on palju parem vedada, see 0,5m annab uskumatult palju juurde mahutavuses ja ootamatult kaane avamine ei läinud raskemaks, sest sellel on vedrud tugevamad.

Ja mulle meeldib veel selle haagise pikk tiisel, mugavam manööverdada, mahub auto ja haagise vahele toimetama, saab grammi rohkem tagurdades risti lasta jne, väikesed nüansid. Mingi rendihaagis oli lühikese tiisliga ja see oli paras ikaldus.

Mul lubadel on kogu tähestik peal, seega kaalud pole minu jaoks teema ja autod on meil piisavalt suured.
11:37 01.07.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Mina vean 1,35 laia tonnise täismassiga piduritega tiki käru vaheldumisi 75kw rifteri ja 96kw TGI leoni sabas. Enamasti kõrge kupliga.

Mina ei tunneta kitsama (750kg) käruga võrreldes mingit kütusekuluvahet. Küll aga võiks teoorias talvel lumega isegi kokkuhoidu tulla, sest laiem käru jookseb autoga samas rattajäljes. Tagurdada on laiemaga parem, sest teda on peeglist näha (eriti halb oli kitsas käru transiti järel).

Pidurid on väärtus, eriti täis (üle)koormaga sõites. Võit on täitsa tunnetatav ja mõõdetav. Tühja või kerges lastis käruga pole suurt vahet.

Üks vs kaks silda - kahesillalisega olen vähe sõitnud, kuid see, mis BE õppesõidul ja eksamil sabas oli oli näiteks ristirööbaste puhul vastik laamendaja. Polnud küll minu auto, aga ebameeldiv ikkagi. Üheteljelist on käsitsi liigutada hulga lihtsam. Minu jaoks oluline, sest hoovis haagisega ringi pöörama ei mahu ja kui tahan tagurpidi ukse juurde ajada, siis tuleb 100 meetrit L kujulist teed tagurpidi sõita. Pole midagi ületamatut, aga tülikas küll. Tagurpidi on muidugi kaheteljelist kordades lihtsam ajada otse.

Väike aga oluline asi mida tahta - rihmakinnituse aasad põrandas. Vaja, et madalaid asju kinnitada. Poordi küljes olevaid selleks ei saa kasutada. Neid mul pole, aga kui aega saan, siis panen. Aga oskan juba tahta :)

Plastikust kuppel on väiksema mahuga kui tent, kuid kui kütusekulu on teemaks, siis kuppel on selgelt eelis. Tent on robustne puri ja lahjema veduki korral võib olla maanteel "pidurduslangevarju" tunne.

Kallutamisest - puiste maha laadimiseks tavakärul see ei tööta, mingi tünni või murutraktori laadimiseks aga küll.
11:43 01.07.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Muide, esimese ja ka tagumise porte kohta selline mõte, et nende eemaldamine võiks anda mingisuguse effekti kütusekulu koha pealt küll. Esiporte võiks saada fikseerida tiisli külge kuidagi kergesti allalastud asendis ja tagaporte võiks ehk selle peale saada panna. Autosse nad küll mahuvad, aga see on liiga tülikas, nagu ka rihmadega kuskile külge köitmine.
13:11 01.07.2020
maaks
Re: Kerghaagiste laiused
Müüdimurdjad testisid mingis saates pikape - kas luugiga/ ilma luugita/ võrguga luugi asemel on kütusekulus erinevust. Mäletamist mööda oli kõige kütusejanusem ilma luugita versioon.
13:53 01.07.2020
Kärss
Re: Kerghaagiste laiused
Tänan kõiki asjalike vastuste eest!

Midagi ekstreemset ei plaani, mitte mingit räiget ülekaalu vms, sõidud 99% Eestis. Tendiga haagise all pidasin silmas midagi sellist nagu pildil. Plastikkaant ei taha, sest see välistab kohe kõrgema koorma ja kaanealune oleks enamjaolt ikka niiöelda õhu kaasasvedamine - kaant ei saa ka koju jätta (saab, aga ei saa helistada abikaasale, et viska käru sappa, aga jäta kaas koju). Ausalt öeldes ei oska ka kaanealust mõistlikult täis toppida, kui on selline vajadus olnud (nt mitmed kolimiskoormaid järjest rendikäruga, isegi heina on lihtsam avatud käruga vedada jms). Võibolla see oskus tekib kasutuse käigus, kuid minul seda pole.

Golfist rääkides oli lihtsalt mingi vana Golf3 silme ees, mitte mingi konkreetne Golf (ja ammugi mitte uuem, mis on ka vanast Passatistki laiem). Lihtsalt illustreerimaks, et suht väike ja kitsas esiveoline sõiduauto. See kogemus on talvel olemas, kuidas lahtilükkamata maanteel on sõiduauto laiused jäise põhjaga roopad ja lai käru veereb nende kõrval paksus lumes nii suure takistusega, et linnakiirustki ei õnnestu hästi saavutada. Kuna ei pääse ka mööda... tahaksite sellises olukorras minu taga sõita? :) Siit ka põhjus, miks ma investeeriks meelsamini käru pikkusesse kui laiusesse (kuigi ka ehitusplaadid on hea point, mõtlen sellele, Mahno 1,35m laiune tundub selles valguses hästi mõistlik). Eks need ongi omad hirmud ja eelarvamused, teistel teistsugused kogemused, lõpuks tuleb nagunii mingi kompromiss teha.

Enne septembrit kindlasti ei osta, seni saan hakkama praeguste natuke ebasobivate kärudega ja vajadusel rendikatega. Sügiseni loen ja kuulan neid, kes enne mind käru valides oma ämbreid juba kolistada on jõudnud:P

Muudetud 1.7.20 13:56

21:27 01.07.2020
v6sa
Re: Kerghaagiste laiused
See Müüdimudjate teema oli seotud kabiini kõrguse, tagaseina kuju (peamiselt kalde) ja kasti pikkusega. Kütust aitab kokku hoida tekkiv keeris, mis auto pealt tuleva õhu "edasi rullib". Madala portega ja autost kaugel olevas kerghaagises mingit keerist ei teki.

Aga vastutuleva krusa õhupadi on kerges ja nõrga mootoriga vedukis täitsa kenasti tunda;)
22:56 01.07.2020
G60
Re: Kerghaagiste laiused
Sellise kujuga tendiga haagis on täiesti omal kohal osade vedude puhul, sellel on kuhjaga eeliseid. Haagis tulebki valida vastavalt vajadusele.

Mäletan kui läksin esimest korda kaanega haagisega killustikku tooma, siis kopamees vaatas mind küll sellise pilguga, et mis siis nüüd? Aga sokutas sealt selle koorma peale üsna ladusalt ja nüüd erinevad kopaga laaditavad tooted on saanud veetud. 3,5m pikkune plastkaas on selline mida ei taha ise maha tõsta, ka kahekesi on see tüütu. Mul õnneks enamus on kaane alla sobiv kraam.

Üks suur vahe mis veel tahtsin lisada on rehvide erinevus, kuni 750kg kerghaagisel on väga lihtsad (väikese koormusindeksiga) 13" rehvid, õrnad, õhukese külgseinaga jne, need olid ühtelugu katki, tegi mõni puuoks küljelt katki vms, koguaeg oli vaja tagavara rehvi kaasas hoida.
Piduritega (1500kg) tugeva haagise 14" C rehv on hoopis teisest puust, mul pole kordagi õnnestunud seda katki saada viimase 10 aasta jooksul, niiet siin on nüans mida vaadata, kui sul on võimalik tellides haagist ise komplekteerida, siis võta C rehvidega, nendega on elu kergem.

Muifugi Golgi puhul, mis ei kaalu ise eriti midagi, ma soovitaks ikkagi piduritega haagist, ükskõik millise pealisehitusega, omal turvalisem sõita kui tal sul iga nurga peal selga ei sõida. Jah, ise oskame sõita turvaliselt aga vot kui abikaas sõidab sellega?

Kergele autole sobib vb. Brentex, need on kergemad ja kohati parema ehitusega kui pildil olev. 4x4 foorumis tuuakse nüanse välja.
12:25 02.07.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
13" C rehv on ka täitsa olemas ja ma arvan, et kui uue ostmiseks läheb, on läbirääkimiste küsimus, mis sinna alla saab.

Minu mure 155/80 standardrehviga on see, et see upub pehmel pinnal tunduvalt varem kui auto (215/midagi rehviga).
Käru velje ET on 30, nii et sinna alla pole niisama lihtne midagi leida. Laialt saada olev vw kola sobib küll keskaugu ja poltide poolest, aga kipub vastu raami käima seespoolt (või jääb ülipisike vahe. Aga sõltub ka konkreetsest kärust, minu vanal kärul olid alla probleemideta ka opeli veljed. Võimalik et kunagi oli kitsale kastile pandud laiem sild alla.
13:16 02.07.2020
v6sa
Re: Kerghaagiste laiused
Härrased, me räägime kerghaagisest, millele langeb ühele rehvile staatiliselt maksimaalselt 375 kg...

Kes kardab rehvi pehme külgseina pärast, kasutagu Hiina odavrehve. Respol on vist MaxiMilerid - üsna jäigad igatahes. Eesti protid olid ka jube jäigad.

ET kohta käiv märkus on väga õige - paljud autorattad hakkavad seest vastu hõõruma. Eriti laiema rehvi korral. Japsidel on siin pisuke eelis - neil on väiksem nihutus. Samuti Škoda Favorit-Felicia kasutasid ET32 ja ET35 velgi. Need sobivad väga hästi. Neid täista liigub, üsna aitäh eest. Opelil oli 49 ja üsna tihti ka 6" lai velg.

Minu äkknäkil on praegu all Opeli alt pärit Ronali 51/2 laiad valuveljed ET41, millele peale tõmmatud 155 lai rehv - sees on näpu jagu ruumi. Samal veljel 185 lai rehv jättis ühele poole jälje plekile - sild pole täpselt keskel. Pinnal püsis muidugi kauem;)

Samas ei keela keegi tummisemat rehvi alla panna - kui rahakott vastu lööb, miks mitte.

Muudetud 2.7.20 13:18

22:31 02.07.2020
Jokkvärk (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Kunagi sai "ümber lõigatud" zubrjonoki raam ja kombineeritud tiki luukide ning külgedega, lisaks nelikant torust kolmnurk tiisel (nagu tiki, ainult pikem). Veokasti sisemõõtudeks sai timmitud 1,35x2,60(põhjaplaat veekindel vineer 1,2x2,6), rattad Hiace 185/65/14". Tiisel oli parasjagu nii pikk, et käru "porikad" paistsid ka Transiti peeglitest ja abiks olid ka nurgatuled, nagu kasutatakse veokatel. Haagis jooksis järgi pehmemalt/sujuvamalt kui tiki ja analoogid, kuigi vedrud olid tugevdatud. Sai veetud kipsi, pappi, veoka mootoreid. Haagis on tegelikult laste käes ka täna olemas ja kasutusel- registris omavalmistatuna.
Hetkel (just ostsin kasutatuna) "timmin" "brentexi"(1,25x2,55) natuke kasutajasõbralikumaks. Tiisel pool meetrit pikemaks +nurgatuled ( et peeglis näha oleks) ja 14" rattad alla. Kõige hullem ongi see ET teema. Minu kärul on nende originaal haagise 155stega raami vahe vaevalt paar senti, tuleb sillatala kallale minna.
Jutt tuli pikk, aga mõte on see, et lihtsate vahenditega on võimalik muuta ebamugav haagis mugavamaks. Kasutusotstarve määrab ära, millist haagist täpselt vajatakse.
07:23 03.07.2020
........ (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Haagis ostetakse selleks, et midagi vedada ja see miski on tavaliselt suurem, kui auto pagasnik. Kui nüüd ei suudeta välja mõelda, mida vedama hakata, siis ilmselt pole ka haagise ost vajalik. Need, kes teavad, mida vedama hakkavad, oskavad ise sobivad mõõdud välja mõelda. Vineeri või kipsplaadi jaoks sobib üks haagis, kanalisatsioonitorude jaoks teine, auto transportimiseks kolmas, puisteainete veoks neljas, penoplasti, soojustusvilla jms kraami paneb põhimõtteliselt igale haagisele, diivanit veab vist ka 1,25x2,5m haagisega. Jah, tagurdamise jaoks on parem kui haagis peeglitest paistab, samas on alati võimalik haagis küljest võtta ja käsitsi natukene maad manööverdada. Selleks tuleb vaid tugiratas lisaks osta kui komplektis ei ole.
08:24 12.07.2020
arvamuss (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Eks need kes sõitmisega hakkama ei saa ,peavad kitsama käru (järelhaagise) ostma .
Minul on 2,5 laiusega autotreiler-kasthaagis ja käin sellega ka ehituspoes kipsplaadi ja lauajupi järgi . Kerghaagist mul vaja ei lähe.
Kaasaegsed kerghaagised on odavalt tehtud plekijunnid,pidevalt kasutades lagunevad koost ära ruttu. Elektrisüsteem on alla igasugu arvestust ,tagatulede klemmid roostetavad läbi paari aastaga.
09:17 12.07.2020
. (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Viimasele,,oma täiskeevis 3,00#1,50 respo juba viisteist aastat vedusid saanud,sild on omatehtud tugevam ja suuremate rehvidega,kere osa on sama tugev nagu ostes midagi ei lagune kui tead mida ostad ja kuidas tarbid.

Raudne reegel,parem suurem kui väiksem. Need küttekulud ja tuuletakistused ja kõik muu on selline pseudoprobleem kui igapäevaselt käru ei tea.

Kärsal see lihtsalt uus teema,mitte millestki midagi arutleda. Aga elavdab foorumit vähemalt.
Sest see mis siin kirjutatud on nagunii elementaarne ja ei midagi uut.
09:30 12.07.2020
Uued ajad, uued asjad (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Oleme tagasi ajas ca 30 aastat, selle kommentaari:
"Kaasaegsed kerghaagised on odavalt tehtud plekijunnid,pidevalt kasutades lagunevad koost ära ruttu. Elektrisüsteem on alla igasugu arvestust ,tagatulede klemmid roostetavad läbi paari aastaga." kontekstis.
Olid ajad, mil tehasest tuliuue sõiduki saamisel oli esimene soov sellega jõuda sihtkohta. Tavaliselt see jamadeta esimesel korral ei õnnestunudki, kui just kvartalilõpus sõjaväerohelist masinat ei saanud, mis oli militaaridele tehtud ja seega korraliku koostekvaliteedi ja sõlmedega.
Nt Gorkist toodud taksoks ehitatud VOLGA tuli koost lahti võtta ja kokku panna, sest takso oli kõikvõimalikest kõverikest kokku pandud ja kooste oli ligaloga. Ühele oli tagaistme selja toele kirjutatud "Prostite rebjata" ehk siis "Andestage poisid"
Aga- sõitis pärast kokku-lahti tegemist, mis päevi võttis, kuni pool milli maha.
Nüüd on käes sama olukord, mil garantiiajal lagunevad sõidukid ja isegi haagised tuleb peale ostmist ise üle käia.
Nt need tuled, pistik jms tuleb klemmide osas määrde alla panna ja teha korpused veekindlaks ise, mis on küll pisut kummaline, sest haagised on niigi ülehinnatud. ja need protseduurid võinuks teha tootja, sest haagis sõidab veoki pasapilves nii ehk teisiti.
Pmt on ka "lääne vastupidav asi" saanud ajalooks.
12:28 12.07.2020
.................... (registreerimata)
Re: Kerghaagiste laiused
Eks ta ongi nii tehtud, et varsti uue võtaks, telliks uued tuled ja kaabelduse.
Nende haagiste tuledega on elupäevad jama olnud. Ei suudeta siis teha korralike niiskus ja veekindlaid tulesi ning kaablite läbiviike.
Teed ühe väga hea asja ja tavakasutuses olevat asja pole vaja enam kunagi uut osta, see pole väga toimiv ärimudel paraku, nii nagu tänapäeva plekkpurgi autod, 5 aastat ja parim enne hakkab lõppema.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.