Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: MOOTORIVAHETUSE REGISTREERIMINE MAANTEEAMETIS

18:42 03.08.2020
A__K
Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Ühel vanemal masinal sai kaasaegsem mootor peale aretatud. Lubatud suurimat teljekoormust ei ületa ja raami ei modifitseeritud.

Nüüd aga küsimus seisneb selles,et auto millelt mootor võeti, oli juba saanud mootorivahetuse. Aga seda ei registreeritud ei tehnoülevaatustel ega Maanteeametis.

Avaldusele tuleb märkida auto vin või reg. nr, millelt mootor võeti. Aga siis läheb passi vale koodiga mootor. Kuidas oleks mõistlik seda lahendada?

Lisainfo, et eelmine auto on nüüdseks "Registrist kustutatud kui lammutatud sõiduk"
19:04 03.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Registritemaatika on Maanteeameti rida ja ega ülevaatajat enam ei huvita milliste parameetritega mootor masinal on. Keegi ei vaata ülevaatusel kas mootori maht on sama mis reg. tunnistusel pigem vaadatakse kas teljekaaludega andmesilt ikka on olemas. Sellest tingituna on juhtumeid kus vahetatakse mootor ja kusagil tehnilisi näitajaid ümber ei registreerita. Nüüd ju saab käest/kätte autoostu vormistada ilma masinat ette näitamata ja nii võibki saada heauskne ostja võimsama mootoriga masina kui reg. tunnistusel kirjas ja keegi ei saa sundida mootori tagasivahetust.
21:25 03.08.2020
1234abcde (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Huvitav kas Maanteeametis selle peale pole tuldud et võimalik on osta kasvõi uus mootor,mis polegi veel autol olnud,või on aastaid kusagil riiulil seisnud ja keegi ei teagi mis autolt see on tulnud.Mida sellisel juhul avaldusele märkida?
23:13 03.08.2020
Petss36 (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Ehk siis vōib samahästi jätta ümber registreerimata. Eeldades, et co2 näit ei ületa originaali norme. Pos. küljena jääb odavam kindlustus.
07:42 04.08.2020
Ohäda, (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
kus lammari mootoritel need emaauto andmed on?
08:13 04.08.2020
K.T (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Lause klassikast:" Elu on nii keeruline!" . Vastus :" Ära Sina oma elu ise keeruliseks ela!"
Mootorivahetajale . Vaheta mootor ja naudi oma kätetööd -mitte kellelgi pole sellega asja ,kui Sa just ise ei nori.
16:25 04.08.2020
huvituja2221 (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Kuidas tehnoülevaatusel sellesse suhtutakse, et passis ei ole katalüsaatorit, aga peale mootori ja väljalaske vahetust on seal selline vidin? Kas selle läheb ka teema alla, et kui teljekoormus on normipiires ja silt on olemas, siis on O-K?
16:53 04.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Katalüsatori olemasolu ei fikseerita enam auto dokumentides kuid kui autol on tootja selle ette näinud siis peab see vidin seal ka olema. Mis veelgi kurvem siis ei fikseerita reg. tunnistusel ka 4WD mis tähendab, et on sagenenud juhtumid kus ülevaataja "Vägistab" ülekannet 2WD režiimil kui stend oleks pidanud olema 4WD. Jah seda, et oleks fikseeritud dokumendis, et sõiduautol 2 telge peetakse olulisemaks kui, et anda väga olulist infot ülevaatajale 4WD kohta sest paljudes kohtades on ülevaatuskanal alles pärast piduristendi ... Teljekoormus huvitab ainult niipalju, et reg. tunnistusel ja andmesildil oleksid numbrid ühesugused.
18:21 04.08.2020
63amg (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
kui klient tuleb tüv-i tegema,siis antakse esmalt tehpass ülevaataja kätte.mida ülevaataja sealt passist arvutisse toksib seda ma ei tea.kuid pole ju raske arvutist järgi vaadata,kas masin on nelivedu või mitte.
ennem oli häda,et ei viitsitud pagassist kustuti otsida,siis nüüd on häda ,et ei suudeta arvutist infot leida
19:14 04.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Häda on selles, et ülevaatust korraldavad ametnikud justkui nimme muudavad reegleid ja ikka selliseks, et teha ülevaatus kontrollija jaoks aina problemaatilisemaks. Kui peetakse olulisemaks infoks reg. tunnistusel ära märkida sõiduauto telgede arvu kui, et seda kas on 4WD siis on probleem. Probleemi nimetus on lugupidamatus riiki esindavate inimeste ees.
19:15 04.08.2020
K. T (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Inime ongi selline kummaline loom, et tal on alati häda ja kui häda ei ole, siis on häda, et häda pole
22:46 04.08.2020
Sumpa1 (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Aga mida selle peale öeldakse, kui ma teen sumbutaja viimase püti seest puhtaks? Ülevaataja näeb, et pütti on keevitatud...
10:54 17.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Eks on erinevaid ütlejaid ja ütlemisi kuid üks asi mida teeb reegleid täitev ülevaataja on see, et ta valib vigade nimekirjast - 5) Sobimatu parandamine või muutmine. = Kordusülevaatus.
23:39 17.08.2020
Sumpa1 (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Asi selge! Tänud!

Aga kui ostan sportsumbutaja (ma ei tea, kas EU sertifikaati sumbutajal üldse on)? Kas siis tuleb ka ütlemist, et teeb liiga kõva häält?
00:54 18.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Sportsummuti käib sportlikemale masinatele nagu Subaru ja omavad automargi järgi tähekombinatsiooni GT. Kui teil on tavaline tänavasõidu auto siis eeldab kogu heitgaasisüsteemi muutmist, et "ära petta" ülevaatajat kuna heitgaasitorustiku diameeter on suurem sportlikel masinatel mis omavad "moosiriiulit". Vaadake ka sportliku katalüsaatori ja resonaatori soetamise võimalust. Ülevaatajad on erinevate teadmistega ja erineva infoallikaga kus nii mõnigi teab täpselt, et Teie auto tuli konveierilt MITTE sportsummutiga. Heitgaasisüsteemi ümberehitamine on aga reeglite rikkumine mis võib tuua Teile kaasa mõttetu kulutuse. Minu arvamus ei ole lõplik tõde kuid omajagu praktilisi teadmisi siin on - sportsummuti on keelatud Teie autole ütlen lõpetuseks.
08:43 18.08.2020
ts (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Aga ära osta sportsummutajat, millel ei ole Eu serti, vaid osta hoopis eu serdiga summutaja, millega saad kaasa paberi, mis tõendab antud summuti sobivust sinu autole. Ja ülevaatajad on rahul (isegi kui tegelikult ei ole, siis peavad olema).

Ja kui rahakott sellist väljaminekut ei kannata, siis ära seda asja ette võta (eu serdita summuti puhul on garanteeritud selle kõrvajäämine ka politseiametnikele ning sellega kaasneb tihtipeale ka erakorralsiele ülevaatusele saatmine).
11:00 18.08.2020
Kahjuks on (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Maidul õigus, et ülevaatajad on erinevate teadmistega.
Minu kogemus on selline, et tehes sellel aastal 85 aastal valmistatud hobiautole ülevaatust hakkas ülevaataja nõudma, et sellele autole peab paigaldama katalüsaatori. Samal ajal hoidis ta käes registreerimistunnistust kus on kirjas mootori tähis ja katalüsaatorita. Hea oleks kui ülevaatuspunkti võetaks tööle vähemalt lugemisoskusega inimesi. See kas sõidukil on teine mootor või teistsugune väljalaskesüsteem on ülevaatuspunkti jaoks juba kõrgem pilotaaž. Teada tunda kõikide markide kõikide mudelite eripärasid ei ole lihtsalt võimalik.
13:07 18.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Selleks peab olema vastav varuosade veebipõhine kataloog ja tahtmist. Kuna tõesti on ülevaatajaid kes ei tohiks teha oma tööd teadmiste puuduse pärast siis Maanteeamet on see kes tunnistab ülevataja kõlblikuks ... Täna aga RIKUB eelmainitud riigiasutus tehnoülevatuse 2018. 20. mai kehtima hakanud euroopa direktiivi kuna jätkuvalt lubab koolitada ülevaatajateks inimesi kes ei vasta direktiivi IV lisa kohastele pädevuse ja koolituse miinimumnõuetele täies ulatuses.
18:04 18.08.2020
. (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Miks peab ülevaatajat üldse huvitama üks katalüsaator kui heitgaasid vastavad normile ja muid probleeme torustikuga ei ole? Kas tõesti on nii suur himu seadust täita või end tähtsa ametnikuna tunda või miskit muud? Kaameras ju seda näha ei ole, seega pole ka vahelejäämise pärast vaja põdeda.
21:48 18.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Miskit muud ikka – ehk missioonitunnetus või ametiau äkkiste? Ülevaatajatel peaks olema oma erialas vastavad teadmised, et nad oleksid suutelised mõistma mida nad teevad kuna ei ole ilus kui klient saab ebaõiglase otsuse või kohustuse. Mingi osa on ka keskkonnakaitsel kuigi see ei huvita kedagi kuna on minul varasemalt kogemus sellest kui üks ülevaataja pani normiks 3,0, teine pani 1,5 ja kolmas pani 0,51 - tegemist ühe ja sama autoga. Umbes 8 aastat tagasi tegin esildise Maanteeametile sooviga anda infot kui katastroofiline on ikkagi ülevaatajate teadmiste puudumine. Andsin dokumendid 200 juhtumi kohta kus ülevaatajad olid eksinud valides valed normid ja “kitumine“ oli vormistatud selliselt, et ülevaatajaid ei olnud võimalik tuvastada, küll aga selge rikkumine otseselt nähtav. Tegin seda selleks, et aidata kaasa vastava koolituse läbiviimisele ülevaatajate jaoks – aga see ei olnud piisav argument võtmaks kasutusele meetmeid. Oma osa on soovis kohelda kliente võrdselt ja võimalikult ausalt pakkudes lisaks oma teadmisi kaitsmaks autoesinduste ja töökodade kõige labasema varguse eest. Suurima kokkuhoiu - mis kliendile tekitasin saadi „United Motors´i“ vastu astudes ja summaks 7000€ mis remondikalkulatsioonis oli kirjas. Ma ei räägi siin kümnetest juhtudest kus kliendid said minna remonditöökotta minu tehtud selgituskirjaga ja otseselt saata neid pätte sinna kus jalad välja kasvavad. Kui õiglus ei pääsenud võidule siis riivatud eneseuhkus taastus inimestel keda olid lüpsnud remonditöökojad. Foorumis on leitav „Volvo lugu“ kus ma kaitsesin ülevaatajate au ja automüüjat ebaausa autoesinduse “Info auto“ ebaausate töötajate ja lihtsalt LOLLIDE pealtnägija meeskonna vastu. Tänaste arengute taustal olen veendunud, et ülevaatusega saab suures plaanis hakkama ka koduperenaine pärast paaritunnist instrueerimist. Mida rumalam ülevaataja seda odavam tööjõud tööandjale, mida rumalam ülevaataja seda suurem võimalus ametnikel vahelejäämise kartuseta arvele võtta sadu ja sadu autosid mis ei tohiks arvel olla. Esimene selline näide oli umbes 15 aastat tagasi 40 Opelit mis soetati politseile EBASEADUSLIKULT ja kui masinad rimakaks sõideti siis müüdi nad rahvale maha ja selgus – masinatel puudus katalüsaator. Tähendab, et neid autosid ei oleks tohtinud arvele võtta kuna kehtis vastav keskkonnanõue mis ei lubanud seda teha – aga näe tehti. Rumalusest veel nii palju, et täna esitati minu kohta kaebus kliendi poolt kes on absoluutne võhik ja pahatahtlik tülinorija kuna noor ja enesekeskne. Minul ei ole tahtmist selle jobu kohta teha avaldust politseile korruptsioonikuriteo kahtlustusega kuna ta nõudis minult heitgaaside mõõtmistulemuse tühistamist. Olen endas kindel kuna oman vajalikke teadmisi “panemaks paika“ ühe ülbiku tegemaks adekvaatse ja usutava seletuskirja MA inspektorile, millega ei saaks hakkama kõik ülevaatajad. Erialased teadmised aitasid minul päästa kolleegi kohtukulli eest ja mõnitada politseiuurijat ja prokuröri ja täna oleks ehk see mees kriminaalkorras karistatu nagu tehti alatult Pärnu ülevaatajaga.
00:11 19.08.2020
Sumpa1 (registreerimata)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
Aga mina ei mõista, kuidas on siis lubatud mootorratastel nii kõva plärinaga sumbutajad?!

Palju väiksemate mootoritega mootorrattad (kui seda on paljudel autodel) võivad oma plärinaga mööda tänavaid kulgeda ja kedagi ei koti, miks küll neil on lubatud ja autodel mitte???
00:31 19.08.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Mootorivahetuse registreerimine Maanteeametis
On siis nii raske aru saada, et tegelikkuses on keelatud kõva plärinaga summutid samas on vale toetuda subjektiivsele arvamusel kuna peab tegema mõõtmise. Olen kohanud kodanikku kes tõsimeeli arvab nagu oleks lubatud tumedad klaasid sõiduauto esiustel kuna naabrimees sõidab sellise autoga ... Et ei ole politseinikke teelkontrolliks piisavalt palju, et ei ole auto sattunud samasse kohta kus teelkontrollid, ei tähenda et oleks lubatud. Nii ka summuti müraga teema kui käiakse ülevaatusel sõelad summutis ja pärast ülevaatust muudetakse sõiduk plärisevaks. Lisaks veel korruptsioon asutuses, mis võtab arvele tsikleid kuna olen näinud tsiklit millel andmesildil tehase pakutud müratase mis on keelatud meie riigis. Olen näinud autot millel tehase pakutav heitmenorm ületab lubatu. On olemas määruse muudatuse parandusettepanek kus Maanteeamet ütleb "UPS" me kogemata võtsime arvele 200 autot mida ei oleks tohtinud teha. Muudame nüüd seadust, et tehtud korruptsiooni kuritegu ei oleks autoomanikele tagantjärele koormavaks kuna auto viimine nõuetele vastavaks maksab igale omanikule 700€.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.