Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: PEREKAUBIK

01:57 20.08.2020
Kärss
Perekaubik
On tekkinud soov vahetada välja praegune Sharalaxi millegi töökindlama vastu. Ega sel autol midagi väga viga polegi, aga tohutult on probleeme kõikmõeldavate pisiasjadega ja mind häirib, et autot ei ole võimalik saadagi täiesti korda, sest teisest otsast mitu uut asja juba poegivad. Iseenesest on soov saada asemele võimalikult odava hinnaga umbestäpselt samasugune (5 istekohta on piisav) üsna konreetsete tööülesannete täitmiseks (90% maanteesõit legaalsetel kiirustel 500-600km ühe soojaga), aga auto ise peab olema usaldusväärsem, et sel vahetusel ka mingi mõte oleks:))

Põhinõudmised on:
- 100km kütuse hind peaks jääma maksimaalselt 5-6e vahemikku (st diisel, mõeldav ka bensiinimootorile LPG paigaldamine);
- piisav kliirens ning läbivus (need 10%), ei midagi ekstreemset, eelkõige lumi talvel;
- praegune on täisvarustuses, oleks töökindluse nimel valmis loobuma peaaegu kõigest (välja arvatud püsikiirusehoidja);
- Autosse peab mahtuma (kasvõi peale teise istmerea väljaviskamist) üks euroalus pluss pool meetrit kõrget ruumi (kahte euroalust soovida oleks liig);
- peaks saama hakkama kuni tonnise käruga (harva, aga ka lumes).

Nõudmised on küll lihtsad, aga teema tegingi selleks, et kui hakata turul ringi vaatama, siis ega väga midagi nagu valida polegi... Mul esimesena meenusid need:
1: Sharalaxi 4WD diisel või lahjem bensukas+LPG, töökindlus on ka facelifti järgsel mudelil sama sitt. Kui sedagi...
2. Previa, juba läbitud etapp ajal, kui need autod veel üsna värsked olid, pudeneb, aga pudenevad teised asjad kui Sharalaxil, tervikuna mitte halb, pigem sobimatu.
3. Jumpy/Expert/Scudo, kunagi spetsiaalselt otsisin sellist ja korralikku, aga need kõik olid ka liisingu lõppemisel nii nutuses seisus, et polnudki midagi valida. MK1 isegi lepiks kui leiaks hea, MK2 vastu usaldus puudub, MK3 jääb kalliks.
4. Vanette/Serena, mind hirmutab nii kõrge/kitsa auto puhul tagavedu, kuna pool sõitudest (sh see nõudlikum osa) on alati väga kerge koormaga. Aegajalt tilgub müüki üsna viisakaid, nii diisleid kui bensiinimootoriga. Kui keegi erinevates oludes pikemalt trööbanud, võiks julgustada;)

Pisikesed muhviautod jäävad liiga pisikesteks. Transporterist ei soovi midagi kuulda. Vanema otsa (MK5) Hiace selle vanakooli 2,4D mootoriga oleks variant, aga neid annab otsida kahe istmereaga ja praeguseks juba nii vanad, et kipuvad olema üsna lõpuni sõidetud. Selle mudeli aeglustita nelivedu oleks ühelt poolt boonus, aga nii suur auto ise kipub viima juba km kulu ülesse. Sarnastest pisikaubikutest on aastaid kogemus ka Trähvikuga, selle vigade list oli enne 100tkm täitumist juba meeletu, kuigi uuest peast hoitud ja lakutud eeskujulikult. Vitot kardan samuti. Rohkem midagi ei meenu. Vahepeal käinud peast läbi juba mõte mõne endise kiirabi/kirstuauto osas, aga neil kipub olema puudus nii istekohtadest kui veokonksust. Eks valikut piirab ka eelarvamus kommonreilide osas (võimaliku probleemi ja auto väärtuse omavaheline suhe).

Küsimärk on veel uuem Hyundai H1, 125kW diisel koos tagaveoga tundub ahvatlev, ostuhind on krõbe, kütusekulu osas kah väga illusioone ei sea... aga nende kohta ei leia kusagilt infot, tänaval peaaegu ei kohtagi, eriti keegi tarbimisväärtust ei kiru ega kiida... siin oleks kuulujuttudestki rohkem rõõmu kui vaikusest.

On mõni väärt masin jäänud kahe silma vahele? Millegi osas eelarvamused põhjendamatud või mõne osas äkki hoopis ootused liiga kõrged? Praegu saan selle Saraga hakkama, tõenäoliselt veel ka "homme". Kuulan kõik vihjed ära ja kontrollin soovitused üle. Tänan!
03:23 20.08.2020
looder23
Re: Perekaubik
Voh, hea teema. Ise ka kaubikulaadse toote jahil, aga mulle piisab ühest istmereast küll. Praegu ka mingi kiiks tagaveolise järgi. H1 ja Serena/vanette ka silmapiiril.

Kellel kogemust kia pregioga, oli vist miski väiksemat sorti kaubik. Mul erilist kaubavedu pole ja nii pikki otsi laksata ka pole plaanis. Tore on kui miski EUR sisse mahuks. Enamuses siiski tööriistad, koormarihmad, aluspuud koju kütteks jne.
07:13 20.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Senikaua, kui te neid võimalikult odavaid autosid otsite, jätkuvad ka teemad, et laguneb rsk. Kuni uut ei osta, jäätegi halama.
09:12 20.08.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Perekaubik
Pregiod vist kõik juba läbi mädanenud, muidu oli täiesti talutav kaubik.
12:35 20.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Punktikesele: kirjutasin ju, et Trähvik oli ostetutud uuena ja ühel hetkel (u 50-60tkm juures) hakkas pudenema mis hirmus. Enne seda oli uuena ostetud Vito, mis pudenes hullemini (varem, sagedamini). Praegu on uus neliveoline Vito, peagi saab aasta vanuseks. See veel ei pudene, aga see on ka teine teema. Need kõik on olnud piinlikult puhtad ja teenivad end tagasi inimeste vedamisega. See teema on töötegemiseks mõeldud odavast "väikekaubikust" ja km hinnapiir on ees sellepärast, et ei peaks hakkama SELLE töö tegemisele peale maksma. Hetkel Sharalaxi vastab lisaks vajadustele ka täpselt sellele viimasele/eelviimasele kohale, kus ta kogu aeg igasugustest vastupidavustabelites-testides on olnud, aga selle kõige juures sõidab, läbisõitu pole veel ollagi, visuaalselt kulumata, igati meeldiv on sõita... aga minu ootused on seisukorra ja pidamisele kuluva energiamahukuse osas kõrgemad. Võiks olla ja püsida sama heas korras kui siin 500+ tkm sõitnud normaalsed autod:)

Minu arvates nii pole kah päris õige mõelda, et "midagi pole võtta". Oleks tulnud selle küsimusega lagedale 10 aastat varem, oleks sama vanu autosid vaadates olnud võtta head ja paremat küll ja veel. Ega neid ilma asjata massiliselt Aafrikasse ei veetud;) Aga aeg on edasi läinud ja nüüd julgen kaaluda veel vaid neid, millest hetkel veel ei tea ja keegi ei (oska?) rääkida pikemast pidamisest ei head ega halba...
12:49 20.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
# Pregiod vist kõik juba läbi mädanenud, muidu oli täiesti talutav kaubik.

Kas sellel polnud mitte sama 2,5TD mootor, mis kunagi Pajerodel/Delicatel/L300-del ja mis olid äärmiselt lühiealiselt toimiva (kuid samas remonditava) kaanega? Paistab, et Galloperidel sellest kaanejamast lahti ei saadud, aga kuidas värskematel? Pregio ise autona oleks täiesti sõidetav.
15:00 20.08.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kas universaal LOGAN'ile mahub euro sisse? Muidu on ruumi nii, et tapab...
Käru vedamisega läheb vist raskeks ja püsikiirushoidja?
15:22 20.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Tnx, Loganeid saab ka püsikaga (õe omal on), aga selles pole piisavalt kõrgust. Ka Dokker kipub jääma väikeseks (nagu Berlinksid jm lühemad muhviautod). Pikk Berlinks, Caddy jms on juba liiga uus ja kallis, et sel kõigel ka rahaliselt mingi mõte oleks. Kunnimaalt kusjuures leiab ka pikki vanu Berlinkse juba mõistliku hinnaga, aga ma pole veel kohanud seda vanemat pikakerelist 5-kohalisena, need olnud kõik puhtalt 2-kohalised kaubikud.
16:24 20.08.2020
63amg (registreerimata)
Re: Perekaubik
olgem ausad,kui kogu see eelpool mainitud autodepark on läbi sõidetud ja kõik meeletult lagunevad,siis tuleks ikkagi uus masin võtta.
19:11 20.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
H1 on tõsine kaubik tagasild nagu veoautol,kaubaruumi soob ära kumer kere. Salong on üks viisakamalt kaubikudest. Küttekulu kõrge. Tühimass suur.
Otsi uus Sharan mis on korralik nad viimased tootmisaastad. Omal oli kunagi 2000a galaxy sõitis mitu aastat midagi ei lagunenud.väga öko oli oma suuruse kohta .

Opel combo on ka päris mahuka ja kõrge kuudiga.samas odav ja lihtne.
19:53 20.08.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kui see nüüd lihtsalt üks järjekordne targutamise ja muljetamise teema pole, siis julgeks Toyotat soovitada.
20:13 20.08.2020
Viimasele (registreerimata)
Re: Perekaubik
Toyotaga samasse hinna, mugavus ja disainiklassi jääb ka armeenlaste autotööstuse lipulaev Jeraz, mida julgeks kindlasti soovitada. Lihtne, vastupidav, soodne osta ja pidada ning originaalsus ja emotsioonid pealekauba.
20:59 20.08.2020
siberia (registreerimata)
Re: Perekaubik
Mõni Opeli või Fordi ront vast? Kunagi otsiti mul töö juures Transporteri klassi autot ja proovisõidul oli kõige mugavam Ford + õige pikem tasuta lisavarustus. Toyota Hiace kohta arvati, et vabal tahtel sellega nii pikka teed kui Tallinnast Pärnusse ette ei võtaks. Lõpuks osteti ikka uus nelikveoline Transporter, sest see näitavat klassi :)
Tuttavad soomlased on samuti Fordi sõidumugavuse , panipaikade arvu jms pärast kiitnud. Neil vist saksa preemiumite jaoks raha pole. Neil on kas väikesed Transitid või Tourneod.
Veel ühel tuttaval, samuti soomlane, on juba pikka aega Opel Vivaro. Mina pole küll kuulnud, et see tal laguneks. Euroalus mahub taha ja tal on teise istmerea taga vahesein. Kõrgus minumeelest ca 1,90 nii et Tallinki laevas ei pea end haigeks maksma. Võib-olla on seda rehvikõrgusega reguleeritud. Teisalt saab kõrgemate rehvidega talveks jälle parema kliirensi.
3,5 tonnist haagist veab päris tihti kuigi vist ei tohiks. Tal on kaheteljeline käru + 2,7 tonni kaaluv seade seal peal.
Mingisugune Nissan on ka sama kerega.

Paari lumevaalu pärast nelikveolist osta on nagunii lollus, sest tavaolukorras võtab nelikveoline mehiselt kütust. Meie Transporteril oli 10 sajale kuival maanteel täitsa tavaline.


21:29 20.08.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Too mulle üks soodne jeraz.
08:27 21.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Päris huvitav oleks lugeda kärsa memuaare sharalaxy lagunemise kohta ja lisaks võiks ka selle vähesõitnud träfiku läbi lahata- tundub lausa, et jupirida maanteel järgi.
15:11 21.08.2020
H (registreerimata)
Re: Perekaubik
Sharalaxy oli teisel mingi umbe odav- 1000€ äkki ja mis hala laguneb. oi oi oi
Traffik oli vist kellegi tööauto- uuena ja sama hala, laguneb.

Nüüd on siis ulme soov oleks odav ja ei laguneks!

See on hea teema arutama mittemillegi üle
16:01 21.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Ootused vastupidavuse osas võiks olla sõltuvuses läbisõidust, mitte ostuhinnast. Millegipärast need autod, mis ära olen kinkinud, ei lagune kah nii nagu need, millest praegu jutt. Sharalaxi tervikuna ju toimib, aga kogu aeg on mingid pisiasjad: ükshaaval ukselukud, mingid peegli-esiklaasikütted jm ei lülitu igal hetkel sisse, aegajalt reguleerib kliimaplokk ennast ise, igasugused plastkatted on rabedad ja vastu puutumisel killud väljas, katuseluugi avanemisega-sulgumisega saab arvestada ainult 90% juhtudest, uste-luukide lülitid annavad aegajalt häireid jne. Tehnika osas kestab/laguneb nagu iga teine VAG. Minu jaoks lihtsalt harjumatu, kuna mõne teise auto puhul, mida pidanud juba üle 15a, pole peale vedelike, piduriklotside ja kojameeste midagi vahetanud ja auto püsib tõesti 100% korras. Trahvik oli abikaasa tööauto, eelkõige lennujaama ja erinevate Eesti linnade vahel lipsustatud inimeste vedamine (nüüd on selleks uus Vito), aastas 3-4 korda remondis käia ja iga kord nädal asendusautoga sõita ei ole minu arvates normaalne ja peale garantiid neid remonte kinni maksta auto väärtuse valguses pointless. Ehk sai nüüd uudishimu rahuldatud ja saab jätkata teemas püsimisega?

# julgeks Toyotat soovitada
Millist? Toyota vastav oleks varsti ehk ProAce, mis võiks selle sõsarmudelite kiiret hinnalangust nähes jõuda üsna lähedale sinna, mida tööauto eest välja tasuks käia, hetkel liigub alla 10K veel üksikuid ja seda on palju.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3395773

Muudetud 21.8.20 16:02

18:01 21.08.2020
63amg (registreerimata)
Re: Perekaubik
see galaxi on ju 25 aastat vana! veerandsajandit! ta peabki rabe olema ja lagunema!
00:03 22.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
# see galaxi on ju 25 aastat vana! veerandsajandit! ta peabki rabe olema ja lagunema!

Ei ole 25a vana, aga just sellel hetkel lähebki kõik untsu, kui hakatakse eeldama, et 25 aastat on auto puhul vanus, kus peabki olema rabe ja lagunema. Ei ole mul olnud terve elu jooksul ühtegi teist autot, mis 20 aasta vanuselt oleks rabe ja nii palju lagunenud. Ei ole ka teised VAGid (ka mitte 20 aastat vanemad!), ei japsid, prantslased, itaallased ega teised sakslased, pole ka nii "rabedat" vana ameeriklast kunagi kätte juhtunud. Absoluutne rekord on hetkel just selle Galaxy käes, olgugi et tehniliselt toimiv ja väikese läbisõidu tõttu igati meeldivat sõiduelamust pakkuv. Et natuke õli tulle valada, siis täna pudenes sellel kruusateel üks esimene udutuli küljest, loomulikult otse ratta alla ja sõitsin sellest ise üle... iseloomustab suurepäraselt seda, miks mul sellest autost natuke kõrini on:)) Ma pole mitte ühelgi autol elusees pidanud tulede kinnitusi üle kontrollima või pingutama ja mitte ühelgi pole ka tuli küljest ära kukkunud. Juulis tuli ühe tagaistme tagant plaat lahti (plastikust kinnitused andsid järgi, avastasin hommikul plaadi põrandalt). Maikuus tegelesin tagaluugi lukuga. Iga kuu mingi sarnase väheolulise lollusega tegeleda on lihtsalt jabur... Aga meie uuel autol tuli enne aasta täitumist samamoodi lahti üks istmete alune jalaosa - garantiikeiss ja null raha, aga nõudis jälle spetsiaalselt Tallinnasse tulemist - "osta uus" pidev korrutamine ei päästa reaaalsetest probleemidest ja ajakulu on ikka suurem, kui aastas korra mõne ukselingi vms vahetamine (sedagi oskan juba silmad kinni teha ahvikiirusel, lihasmälu:). Järgmiseks keegi kirjutab, et iga muu auto on vist parem. Seda kinnitavad ka kõikmõeldavad autotestid:)

PS: pilt ei ole sündmuskohalt - sealt koristasin kiiresti tekitatud rämpsu ära ja klõpsu tegin suuremast mudrust kodus enne prügikasti viskamist.
07:13 22.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Sul s.tt karma lihtsalt. Mu oli 2001a galaxy üe 300 000km ls ja miskit ei pudenenud.
15:59 22.08.2020
V (registreerimata)
Re: Perekaubik
10:33 23.08.2020
63amg (registreerimata)
Re: Perekaubik
kui mulle mingi ese närvidele käib,siis ma viskan ta minema,või müün maha. milleks särki rebida ja võidelda! selliseid inimesi on tegelikult palju,kellele ei meeldi mitte miski ja ainult vinguvad.
11:24 23.08.2020
.-. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Eks ta jama ole jah kui katuseluuk ei tööta ja lülitid annavad errorit. Ma olen aastakümnetega unustanud katuseluugi vajalikkuse ja lüliteid näpin ainult nii palju nagu suuna- või lähi-kaugtulede jaoks vaja.
13:35 23.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
# lüliteid näpin ainult nii palju nagu suuna- või lähi-kaugtulede jaoks vaja.

Kui ma kirjutaks mitu lehekülge juurde kõigist neist pisiasjadest, millega nende aastate jooksul tegelema olen pidanud, kaasneks sellega endiselt vajadus näppida peale suunatulede kliimaplokki siis, kui see mõnikord kuuma ilmaga kuuma otsustab puhuda või külma ilmaga külma ega soostu eberspächerit järgi lülitama (vihje, miks katuseluuk osutub mõnikord vajaduseks mugavuse asemel:). Ei ole mõtet seda autot siin lõpuni lahata, seda on tehtud sadade inimeste poolt siin foorumis nii fordi, seatati kui voksvaagnate alajaotuses.

# kui mulle mingi ese närvidele käib,siis ma viskan ta minema,või müün maha.

+1. Huvitav küll, milleks see teema on tehtud? Ma pean ENNE leidma asenduse, kui selle maha müün või "ära viskan", sest ma ei soovi selle autoga väga konkreetselt seotud tööülesandeid ära öelda. Seniks aga liigub, värskelt kõik hooldused tehtud ja tehnika poolelt on sellel ressurssi tõenäoliselt veel üle miljoni kilomeetri:))
17:46 23.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
nojah... katuseluuk jupsib ja viskame auto minema. mina eelistan igal kümnel juhul töökindlat ja hooldatud tehikat, mis autot edasi viib, mitte mingeid tilulilusid, mida sihtkohta jõudmiseks tegelikult vaja ei ole.
00:07 24.08.2020
Tangainedmaitseained sulapekkj (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kui endal juba vaim väsinud masinast, siis muidugi vahetust vaja.Ise vaataks mingit esimest transit connecti. Pika kere ja kõrgema katusega aastatest näiteks 2008-2013. Mahutab palju, päris öko 1,8-ne mootor, suht soodsad ka praegu juba. Saad veel ilma tahmakata masina. Jubinaid, kui vaja, peaks ka olemas olema ja enam-vähem mõistliku hinnaga. Olen taolisega kunagi sõitnud ja ei ole nagu väga halba meenutada. Eesti päritolu masinatel võibolla vast rooste juba kimbutamas olla muidugi. Või siis pika kerega caddy või nissan NV200. Need ka juba soodsamad. Ford galaxy alates 2006 aastast ka korraliku mahutavusega ja praegusele samaväärse suurusega. NB.Sellest NV-st ei ole mul tegelikult vähimatki ettekujutust ega kogemust. Edu
08:29 24.08.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kui värvivalikuga hätta jääd, siis soovitaks valget- need on kõige kiiremad.;)
09:08 24.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kärsa monstrum teemadesse peabki omapärase kiiksuga..suhtuma kes veel pole aru saanud. Aga foorumi elavdamiseks hea küll.

11:03 24.08.2020
off7 (registreerimata)
Re: Perekaubik
Minul uuena ostetud 2016a trafic,105000km läbitud,täitsa muretu auto,aru ma ei saa kuidas kellegil juba 50t peal juba lagineb..
22:25 24.08.2020
qp (registreerimata)
Re: Perekaubik
Nissan Evalia. Sõitsin isendiga, millel 1,5 dci 110hj. Väike väljast, suur auto seest. 7 istekohta sõna otseses tähenduses kuigi keskel just laiutada ei saanud. Viimane rida käis külgakna ette püsti. Mootor väga hea, vedrustus täitsa normaalne, väikesed ja odavad rattad, äkkpidurdusel pead arvestama pikema teekonnaga, ökonoomsus on ulmevaldkonda tituleeritav. Ka täiskoormaga sõites. Tüüpilisele jaapanlasele on ergonoomika teisejärguline. Ntks telfi laadia on keskkonsooli all põrandal kuid telefoni kuhugi panna pole kui samuti põrandale- juhe üles ei ulatu. Uksesahtlid paremad polnud. Kliima on väga nõrk, ei jahuta mitte kogu autot vaid isegi esiosa ära. Samal ajal puhus paremale poole soojemat õhku... Tulede üle eriti nuriseda ei saanud. Tagumisi aknaid avada ei saanud, liuguksel olid siiski väikesed laskeavad.

Teine variant- Fiat Doblo. Pikk kere. Hoopis teisest puust ja tuntavalt kõrgema klassi auto Nissaniga võrreldes. Doblos ei saanud mitte millegi üle nuriseda, väga mugav juhiasend, ruumikas salong kuigi 7 kohalisena(ei soovita) on viimases reas kitsas, korralikud uksetaskud, kliima on üle prahi, vaikne, hea vedrustus, auto on väga stabiilne ka suurtel kiirustel- sõitsin 140 kmh- parem kui Berlinks ja kompanii. Pidurid on üsnagi tõhusad ja ei vea alt. Hea asi veel- kõik aknad on avatavad.
00:18 25.08.2020
arusaamatuu (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kärss on oma temadega 20 aastat ajas maha jäänud .Tänapäeval ei unista keegi Mazda ja Mitsubishi tagaveolistest kaubikust. Toyota Hiace on ka ajalukku vajunud nähtus (kungi rentisin sellise väikebussi ja inimesed küsisid kas autol on midagi viga ,et nii lärmab...) Kõik oli siiski koras. 20 aastat tambitakse toota sama autot, on katastroof . vahetus vaid iluvõre.
hyndai H1 on veidi värskem küll aga selle olematu sõidumugavus,suur kütusekulu ja lagunevad mootorid on kutsuv vaid autovõhikule.
Parim näide oleks.. 2005 a Kia Pregio on vist müügis juba auto24 seitse aastat ,kellegil pole sellist vaja.
16:51 25.08.2020
Inimesed on ikka naljakad (registreerimata)
Re: Perekaubik
"Pistik liiga madalal, telefoni ei saa armatuurile panna, juhe jääb lühikeseks"

Nii info mõttes võin jagada Teiega, et laadimiseks sobilikke kaableid müüakse eri pikkustes... Võib meetrise asemel kolmemeetrise osta ja polegi juhe enam lühike ja pistik madalal.
18:28 25.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Punktikesele: enne selle Sharalaxi ostmist oli ju kah teema ja nüüd ikkagi aastaid sõidetud. Eks ma ostes andsin endale aru, et igal pool sõimata saav mudel ei saa olla midagi väga head, aga siis oli kiiresti vaja. Praegu ei ole kiiret, sellepärast loengi meeleldi kogemustest, mida omal pole.

TO off7: see, et ühel ei lagune, ei ole vastuargument sellele, et teisel laguneb. Ma tean kah mitmeid, mis samuti ei lagune. Ja ka mitmeid, mis lagunesid veel varem ja veel hullemini kui endal. Selliseid autosid ei ole õige nimetada headeks ega halbadeks, vaid ebaühtlase kvaliteediga autodeks. Kui teaks juba ostes, millise saad, julgeks osta teinekordki, aga seda garantiid foorumis keegi anda ei taha;)

Thanks, qp, Evalia/NV200 oleks mulle mõõtude poolest täpselt paras, sisuliselt sama, nagu pikendatud kerega berlinks vms. Nende hinnad, millel ka istmed sees, kipuvad jääma praegu veel 5K+. Tundub paljuvõitu 10a vanuse auto eest. Ega ilma asjata sellest veel kümme aastat vanemad Hiaced sama palju ei maksa:)

Tänan ka Transit Connectide vihje eest. Hinnad on jah kahtlaselt head ja ei teanudki, et ka nii värskeid sai veel ilma tahmafiltrita. Uurin lähemalt.
19:12 25.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Juba aastakümneid õu autosid täis ja sa ei oska ikka veel endale järgmist sobivat autot leida? Pigem rahuldad foorumites oma suhtlusnälga.
Vihje edaspidiseks- siin üleval on nupuke "kasutatud sõidukid" - sealt saad valida erinevate autode, keretüüpide jms vahel ning mõtiskleda, milline sobilik oleks. Lisaks on google kui mõni spetsiifilisem küsimus vastust tahab. Edu.
19:32 25.08.2020
Ants08 (registreerimata)
Re: Perekaubik
Ärge tänitage siin- ega see Perekooli foorum pole. Täiesti mõistlik arutelu ja kui miskit öelda pole, siis pole ka miskit öelda vaja.
21:55 25.08.2020
63amg (registreerimata)
Re: Perekaubik
kes tänitab.selline tunne,et trafficuid on toodetud vaid 10 tükki.ühel tekkisid probleemid ja tänu sellele on see mudel välistatud
02:00 26.08.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Ei, Träfik on lisaks juba kogetud halvale ka janune ja suurem kui vaja. Ei ole soovi minna nii palju sõidumugavuses tagasi olemasoleva Sharalaxiga võrreldes.
07:25 26.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
äkki on mõistlik "uuele" kuluva raha eest sharalaxy korda teha? ega neid lagunevaid lüliteid seal nii palju ka ole.
17:26 26.08.2020
.............. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Lihtsam on teha uus teema ja kaaskodanike aega raisata!
20:24 26.08.2020
looder23
Re: Perekaubik
Mis mõttes kaaskodanike aega raisata? Kas sul on mingi kohustus siin foorumis käia, lugeda ja kommenteerida? Mina olen ikka aru saanud, et see on täiesti rangelt vabatahtlik.

Punktike, olen mina seda nuppu "kasutatud autod" vajutanud. On visanud sinna igasuguseid sõidukeid ette. Olen ka mõnele sobilikule vajutanud, aga mitte kunagi pole saanud tunda selle auto sõidu- , kasutus-, vastupidavus- ega mitte mingit muud kogemust. See on mingi kõrgem pilotaaž ja tavainimesed ei oma selliseid võimeid. Muide, oma suhtlemisnälga kustutada ikka sina siin, sest mitte kunagi ei räägi sa teemast, vaid et kõik on lollid ja ainult sina ratsionaalse mõtlemisega. Aga kui inimene pidevalt korrutab ühte juttu, et teised on lollid, siis kas see ei viita pigem rääkija hirmule, et ta kardab tõdeda tõika, et on ise hoopis ullike?
20:46 26.08.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Ahaa, et kuulutusi vaadates sa mingeid tundeid ei tunne, aga teiste kommentaare lugedes tajud kohe füüsiliselt kuidas auto käitub ja palju kola mahutab, sest kõik teised veavad ju täpselt sama kraami mis minagi ja kõikide tagumikud tunnevad sama mida minugi. No vot nüüd sain küll kohe hulka targemaks.
00:13 27.08.2020
looder23
Re: Perekaubik
Punktike, sa oled uskumatult rumal ja sa ei jäta kasutamata võimalust seda demonstreerida.

Kumb fakt annab sulle rohkem infot:
Auto x müügikuulutuses olev info, et pagasiruumi maht on kuni 1600L või autosse x mahutab kuni 60 cm kõrge euroaluse.

Auto y müügikuulutuses on kirjas, et auto on nii kõrge ja nii lai ning pagasiruumi maht kuni 1600L. Foorumis inf, et euroalust sisse ei pane või kui siis iste kõige ees ning seljatugi püstised asendis. Ülitundlik külgtuulele, eriti kõrge profiiliga rehvidega jne.

Muidugi sina vaatad kuulutust ja sul on kohe kõik selge. Kui sa oled vähegi sõitnud autoga, ma räägin autoga, kus tuleb oma peega tunnetada, mitte et kogu su eksimused silub elektroonika, siis oskad sa erinevaid juhtumeid ette kujutada mida on kirjeldatud.

Muudetud 27.8.20 01:12

23:00 24.09.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Esimeses postituses kirjutasin, et MK2 Jumpy/Expert jms ei äratanud usaldust. Oma suhtumisele kriitilise pilguga vaadates pean tunnistama, et selle suhtumise kujundasid enne 2015 aastat äsja liisingust saabunud autod, ehk siis need olid kõik 2010a või vanemad. Aeg on vahepeal edasi läinud ja kogu foorum on täis soovitusi, et osta tasuks alati mudelipõlvkonna viimaste aastate auto, mis saadi enne mudelivahetust just heaks:) On kellelgi kogemusi nende kõige viimastega? Need kõik on juba DPF-ga? Mul tekitab veidi kõhklusi see kütusekulu, mis andmete järgi on kahtlaselt lähedal oluliselt suurematele Masteritele jms-le ja tekitab omakorda küsimusi, kas sellisel juhul on üldse mõtet nii väikest autot kaaluda... Mõned näited, ei hakka neist ühtegi konkreetset hetkel veel ostma (soovin kindlasti manuaali, tagaustega luugi asemel ja ideaalis 9 asemel 8 kohalist). Kallimaid samuti väga kaaluda pole mõtet, sest meie riigi raamatupidamisreeglitest lähtuvalt tasuks siis võtta juba oma firmale ja päris uus.

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3415120
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2971728
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3416732
06:45 25.09.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
Mulle meeldib eriti see Canis OKP OÜ- koeranimega autorendifirma, mille autosid keegi ilmselt eriti ei rentinud, sest 5a vana bussike nii vähe sõitnud. Aga kõik on kena - ls alla 200 000 nagu meie turul olema peab.

Muudetud 19.11.20 19:37

22:38 08.10.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Tagasideks teemasse, et minu üllatuseks hakkasid mitmed sõbrad-tuttavad soovitama istumiskohad+kaubaruum soovist kuuldes pikakabiinilisi kastiautosid. Ikka USAkate fännid jänkirauda ja teised pigem sakslasi transporteritest transititeni. Üks selline 7-kohalie Sprinter läks kah hiljuti, mis isegi mõtlema pani, aga enamjaolt on sellised kastikad pigem 5-6 kohalised ja mind väga ei intrigeerinud mõte sellise masinaga sõitmisest. Siin mõni näide neist, mida pakuti, aga mida pean ise natuke liiga veoautolikuks (ebamugavaks):
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2996534
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3416056

Kirjutasin hetk tagasi ka haagiseteemas, et kuna ei leidnud sobivat haagiselahendust ja "perekaubikut" oli vaja, panin need mõtted kuidagimoodi kokku ja ostsin haagise asemel lõpuks ühe Renault Masteri bussi. See on nüüd suurem kui Sharalaxy ja võtab ka kütust umbes liitrikese rohkem, kui soov oli, aga tundus siiski mõistliku lahendusena, kui selletõttu õnnestus midagi ikkagi ostmata jätta. See buss jääb tõenäoliselt siiski ajutiseks lahenduseks, kuna ka selles jääb istekohtade arv alla 7, aga nii kauaks kruvin sinna tagumisse akendeta osasse paar turvavöödega istet juurde lootuses, et teepeal kinni ei peeta:) Sharalaxit praegu müüma/vahetama ei hakka, vaid lasen sel veereda edasi kuni võiduka lõpuni.
19:26 19.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Veel tagasisideks, et kuna ilma lollusi tegemata kogemusi omandada pole võimalik, sai ostetud juurde üks eelmise põlve Espace. On samuti poolik lahendus, kuna taga on luuk, mitte uksed, aga nüüd on olemas sile põrand ja vajadusel seitse kohta. On selle tillukse diisliga ja 6k kepikastiga, nii et ökonoomsuselt Sharalaxist tibake paremgi. Eks paistab, kas see õigustab end või mitte, aga kui ei proovi, ei saa kunagi teada ja kui ei sobigi, siis Eestis on seda võimalik alati kallimalt maha müüa. Plaan B on Masteri näol nagunii olemas.
11:40 20.11.2020
td (registreerimata)
Re: Perekaubik
Sharanil ju samuti sile põrand.,et põranda pinnalt ilmselt võitsid midagi. Aga suht samasugused ju.Et mis oli ostu mõte? Hinnad on muidugi kutsuvalt soodsad.
12:02 20.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Ma ju sõnastasin mõtte väga otseselt, et kogeda midagi uut:) Ja kui ei meeldi, ei takista ju miski sellest kogemisest loobumist. Võitsin eelkõige selle, et Sharan on küll viinud 100% kõik sõidud sihtpunktini, aga autot kui tervikut ei usalda, sest tagasilööke tuleb täiesti tühja koha pealt pidevalt ikka siit ja sealt... aga kuna auto ise kah vähe sõitnud ja sõita on tõeliselt hea, siis olen neid lollusi auto juures seni välja kannatanud. Ehk Espacega on kannatusi vähem. Võin vabalt ka eksida.
15:50 20.11.2020
h.h (registreerimata)
Re: Perekaubik
Selle asemel et olemasolevaid remontida, ostame lisaks.
Ja jube hea kiruda kus ikka laguneb ----olemasolev.
Nii tüüpiline masside tekst.
16:25 20.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
TO h.h.: kes oled Sina ütlema, kuhu on mõistlik tõmmata piir, kui palju lagunevat autot on mõistlik või mitte mõistlik remontida? Viisin ju ostes selle Shara sisuliselt uueväärilisse seisukorda ja seejärel tegelesin aastaid iga kuu mingi mõttetu jama parandamisega. Kas keegi peab nii sagedast remondivajadust normaalseks ja seda peakski nüüd lõputult jätkama? Kohe on ka Espace veatusse seisukorda saadud ja kui päris iga kuu midagi remontima ei pea, ongi juba parem. Samal ajal olen harjunud autodega, millel ülevaatuste vahel peale hoolduste ja elementaarsete kuluosade (kojamehed, piduriklotsid jms) üldse midagi tegema ei pea. Eks ma olengi kvaliteetsemate autode poolt ära hellitatud, aga ilma kogemusi omandamata ei saa ka teada, kumma kvaliteedistandardi esindajate hulka see eelmise põlve Espace kuulub. Oma rahakoti pealt teen seda kõike, ei peaks kedagi väga häirima ju...
17:12 20.11.2020
Võib-olla hoopis (registreerimata)
Re: Perekaubik
Hyundai H1 2.5 diisel?
18:22 20.11.2020
.... (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kunagi ta kirus, et Galaxy laguneb, nüüd, et sarann. Vahepeal ka träfik lagunes... Otsusta juba ükskord ära, mis auto laguneb ja osta see, mis ei lagune. Pappi peaks ju olema kui neid ronte õuele korjad, aga ehk piisab ühest korralikust.
18:46 20.11.2020
h.h (registreerimata)
Re: Perekaubik
Uus golf 4 jättis ka teepeale teise.
Isegi uus lagunes- hämmastav, ikka peaks rohkem peeglisse vaatama!!5B9
19:30 20.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Punktireale: neid on ikka üks, see on täisvarustuses 1.gen. Galaxy. Ehk Sharalaxy (kuna Fordiga seal peale embleemi suurt midagi pistmist pole) ehk Shara (sara). Miks nimetad rondiks autot, mis on viidud veatusse seisukorda? Kadedusest, et enda vanade autode eest nii palju hoolt ei raatsi kanda? Probleem on tõesti mu suhtumises, sest autot, mis on ühel ajahetkel tõesti veatu, ei saa sellisena müües reklaamida, kui ma tean, mis järgneks uuel omanikul sellega kuude või aastate pärast. Südametunnistus ei luba. Sellepärast ei müügi, sõidan ise lõpuni, aga pigem kodulähedaste sõitudega, sest ei usalda autot pikemateks reisideks. Huvitav, mitu korda peab kirjutama sama asja, et see kohale jõuaks?
TO h.h.: Jättiski, korduvalt. Selle analoog (Octavia) jättis u 650tkm juures ainult korra (telefoniga lugesin välja väntvõlli asendi anduri rikke, kiviviske kauguselt poest uus andur ja sõit jätkus, tuleb äkki midagi tuttavat ette, kui seda Golfi lugu mäletad?;). Eelmine uuena ostetud Vito kah pudenes kogu aeg, praegune pole üldse veel pudenema hakanud. Mis kasu oleks ebaühtlase kvaliteediga autode puhul peeglist?
20:35 20.11.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Perekaubik
No Sharaxyhambra ja Espace on ikka 2 eri asja-üks mugava sõiduga (Renault), teine kits!
21:37 20.11.2020
.... (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kopeerin: Võitsin eelkõige selle, et Sharan on küll viinud 100% kõik sõidud sihtpunktini, aga...


Seega Sharan.

Mis minusse puutub, siis peres kaks uut mahtuniversaali eri tootjailt ning ei oma mingeid kadeduspiinasid kellegi vanakeste uueksremontimise teemal.
00:32 21.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
Punktireale: sellepärast selgitasingi, kuna kasutan neid väljendeid läbisegi ja pole ka foorumis kunagi saladust teinud, millega tegemist. Sõbral on "samasugune", aga ma pole kunagi fikseerinud ära, et mis see täpselt on, kas VW, Ford või Seatatt.

TO jee.kim: neid Sharalaxisid müüakse väga erinevate vedrustustega. Minu oma on selle suht pika käiguga ja pehme vedrustusega, aga olen sõitnud ka selle "kits" versiooniga. Espace kohta ütleks sama, et suvekad on 17" madalprofiilirehvid ja täielik kits enda Shara kõrval. Talvekad said nüüd aga kõige suuremad balloonid, mis alla üldse mahuvad ja nendega on Sharast selgelt pehmem kulgemine. Shara on lihtsalt konkreetsema juhitavusega (pigem Passatiga võrreldav) kui Espace - olen pulli pärast isegi jäärajal ja kruusarajal sellega käinud. Espacega ei tuleks selline asi mõttessegi:) Muidugi ei välista, et äkki kunagi tekib ikkagi kiusatus...
03:42 21.11.2020
Siiilikas (registreerimata)
Re: Perekaubik
to Kärss

Kas nii paljude autode ülalpidamine kalliks/ tüütuks ei lähe? Ok, odav osta, pisivigade remont olematu raha ja lihtsasti ise tehtav jne, aga tahes tahtmata masinad raha neelavad. Kindlustus, õli vahetus, kaks jooksu rehve, pesemine- mulle oleks tüütu. Ok, autode kordategemisel turuväärtus suureneb aga...

Nii palju autosid ühes hoovis hoida tundub päris keeruline. Ok maamehel võib ruumi korralikult olla, aga viit allatonnist ja siis mõningaid kallemaid masinaid küll oma õuele ei tahaks (Italianod est kaunitare või Ameerika muskleid võiks rohkemgi olla:). Tent oleks muidugi ok lahendus isegi sellisel juhul.

Eks hobid on inimestel erinevad ja taaskasutus on ka tore. Edu.
06:48 21.11.2020
to siilikas (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kärsal pappi jätkub, tervishoiuteemadega teenib tänapäeval hästi.
10:46 21.11.2020
. (registreerimata)
Re: Perekaubik
See ongi igaühe oma valik.ostan ühe 30t maksva uue näitex Octavia,või kolm korraliku 10 t erinevat autot.

See vanade autode pidev lagunemine on omanikus kinni ja lihtsalt argument mida öelda,et oma 30t tühja investeeringut endale maha müüa.
Hetkel ka peres neli autot ,kaks vanemat, ei ütleks,et neile vanematele midagi rohkemat kulub kui uuematele.
00:14 22.11.2020
Kärss
Re: Perekaubik
# Kas nii paljude autode ülalpidamine kalliks/ tüütuks ei lähe?

Katsun anda ammendava vastuse, et see offtopik lõpetada. Ega reeglina ei lähe. Kallis on roimade elus hoidmine, aga kui valida autosid sealt kvaliteetsemast otsast, teed ise kohe KÕIK korda, siis edasi ongi kuludeks vaid hooldused/üv/kindlustus/kütus. Kindlustus on mõnel vähem levinud autol hooaja peale alla 20e (ma ei tea, mida Tallinnas maksma peaks), 200L vaadiga mootoriõli ostmine on väga palju odavam kui kanistriga jne. Lisanduv üksik väike erand (stabiikakondid: 3e/tk:) ei muuda suurt pilti, sest kulumisega seotud hooldusvajadus jaotub rohkemate autode vahel ning ma kasutan enamjaolt suvel ja talvel erinevaid autosid (ei vaja kahte rehvijooksu). Hoovis hoidmine on pigem pohhuisti või laisa inimese valik, sest nullist ehitades maksab ühe auto garaazhikoht ca 500e, mis ei ole auto kui terviku hinna juures nii oluline ja peale selle auto müümist jääb ju endale alles järgmise tarvis. Väljapakutud number on suhteline, sest ühe auto garaazhi nii odavalt ei ehita (plekkgaraazhe on ka odavamalt müüdud), aga 4 auto garaazhi ehitab valmis ka 1500e eest). Teema põhjus on aga see, et Sharalaxi pidamine võib ju olla odav, aga on samal ajal tüütult töörohke ja nii s!tt auto ei vääri minu silmis isegi mitte odavat garaazhi:) Pika lõigu võiks võtta kokku nimetades seda vaheldust armastava heteromehe jaoks suhteliselt süütuks hobiks, millesse Sharalaxi viis elamuste pakkumisel enam hästi mahtuda ei taha. Seda enam, et selles autoklassis on praktiline tarbimisväärtus olulisem elamusest.

Muudetud 29.11.20 20:56

12:16 22.11.2020
.... (registreerimata)
Re: Perekaubik
Ju sul s.tt karma kui s.ta galaxy otsa sattunud. On neid kunagi kaks tükki olnud, 1998 ja 2001a bensukad ning ei mingit ajudeke..., ainult tavakulumine, st 30 000km tagant vahetad stabikakondid ja kogu lagunemine. Piduriklotse sai vist ka vahetatud.
20:07 eile
E-lukas (registreerimata)
Re: Perekaubik
Kuule, mis sellel uuel Mesa mikrobussil pudeneb, plaan osta aga paraku CA 20 aasta vana.
21:10 eile
Kärss
Re: Perekaubik
Uuel Vitol (W447) ei ole midagi lagunenud, praeguseks juba 6 aastat tootmises olnud mudel. Vanem W639 Vito (enne Trafikuid) oli sealt alguse otsast, kus pudenes ikka väga palju asju. Kõige sagedamini vist küljeuks:) Arvatavasti mudelivahetusega paratamatult kaasnevad lastehaigused, sest suurt erinevust vastupidavuses räägiti ka W638 puhul juba. Aga see, et on väga mõnus sõita, ei kompenseeri sellist haiglast tähelepanuvajadust auto ja esinduse poolt. Eks uue auto puhul on ka ootused kõrgemad kui vana puhul.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.