Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: VIHJE.

See teema on vastusteks suletud.
17:28 02.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Vihje.
Maanteeamet on loonud võimaluse esitada arvamust vihje@mnt.ee kui Teie ei ole rahul ülevaataja tööga. Mida arvate?
17:47 02.09.2020
jumpo777 (registreerimata)
Re: Vihje.
arvamused on nagu p_rseaugud, igalühel on minimaalselt üks. paraku on ka lugu, et arvamused kipuvad olema tihtilugu kahjuks subjektiivsed ja sõltuvad mingist kuufaasist ja emotsionaalsest seisundist (kodus voodis till ei seisa, naine nimetab impotendiks, vihaselt lähed kodus ära nt) ning elatakse end mujal välja. kuna ametnikud ka tavaliselt ei viitsi, ei suvatse ning paraku teatud juhtudel ei saa ka täpsemat detailset infot, siis vihjetena võib hakata laekuma igasugust jama, mis võib täitsa ausa ÜV punkti ja töömehe halba valgusesse seada ning ametnikud ju armastavad peedistada, eriti siis kui käega katsutavaid tõendeid ei ole.
17:48 02.09.2020
Minule väga meeldib (registreerimata)
Re: Vihje.
Eks ikka lisa leppetrahve!
Nad võiksid panna üldse postkasti büroode uste ette, mil peal kiri "KAEBUSTE JAOKS". Asi lõppeb sellega, et saab juurde palgata paar-kolm või miks lausa mitte 13 toolinühkijat, mis hakkavad menetlema kaebusi "Naabri autol on roosteplekk kuid läbis ülevaatuse" või "Ülevaataja vaatas mind rahahimura näoga" ehk mis iganes värki ja siis andke muudkui aru, et mis ja kuidas.
Väga hea idee, ma vist vihjan, et mõned Maanteeameti töötajad on poolearulised- kui nad "arutavad" oma õigusosakonnaga Euroopa Kohtu lahendite õiguspärasust, küllap neil on ka meditsiinivaldkonna pädevus jne.
Viimase poolaasta sündmuste põhjal ma muide arvan, et seal töötavad ka Eesti kõige targemad inimesed kui mitte geeniused.
Igal elualal võtavad sõna, teostavad järelevalvet, põhiseadusega pühivad tagapalgeid, sest neile see ju ei kehti.
Aga muidu, tere tulemast Orwelli poolt kirjeldet maailma.
Kõik kaebama!
19:19 02.09.2020
. (registreerimata)
Re: Vihje.
Väga asjalik ,saavad lõpuks 90 ndad läbi ka sellel erialal.
19:33 02.09.2020
Minule väga meeldib (registreerimata)
Re: Vihje.
Selgita sootsiumile mida tähendab sinu hõige:
"saavad lõpuks 90 ndad läbi ka sellel erialal.".
Su sõnum jääb muidu täiesti ebaselgeks.
21:37 02.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Vastan ise punkti eest. Oletan, et 90 ndad all mõtleb kommenteerija totaalset altkäemaksu võtmist kui mindi autode garaažikoperatiivi ja toodi korraga 200 sõiduki reg. tunnistused millel iga dokumendi vahel kindel rahatäht. Seejärel alustati kabinetivaikuses perfokaartide täitmist kuhu tuli sisestada sõiduki vin-kood ja märge, et on kontrollitud. See oli aeg kus absoluutselt puudus igasugune kontroll ülevaatajate üle ja vingugaasi mõõtja oli osutiga ning ei väljastanud mõõtmise protokolli. See oli aeg kus ARK juhtfiguurid omasid ülevaataja templit vaatamata sellele, et nad ei töötanud ülevaatuspunktis tehnoülevaatajana ... Eks punktike on natuke utreerinud sest tegelikkuses ei ole tänased probleemid sarnased 90 nendatega. Minu arvates probleemiks on ametnikud kes lõhuvad tehnoülevaatuse alustalasid muutes tegevuse marionett teatrile sarnaseks, sellest aga täpsemalt kirjutises "Kuhu kadus tehnoülevaataja" mille saadan kõikidele ülevataajatele ja ametnikele kui valmis saan. Materjale olen kogunud paar aastat ja käib kokkuvõtva loo kirjutamine ja ma olen poole peal.
Kas ja kui vajalik on vihje võimalus ma kommenteeriks hiljem sest ka minu kohta on olnud mitmeid kaebusi mis lõppenud kaebaja lolliks jäämisega.
09:38 03.09.2020
Konstantinoopol (registreerimata)
Re: Vihje.
Saksa keele oskajatele videolink TÜV ülevaatuste teostamisest Türgis. Kuidagi nostalgiline tundub?
https://www.youtube.com/watch?v=Mx6aiHYVNak
16:55 03.09.2020
Minule väga meeldib (registreerimata)
Re: Vihje.
Selleks, et näha "türgi ülevaatust" ei pea seda Konstantinoopolis vaatama, piisab Saksamaale sõitmisest, sest seal on tänaseks ülevaatusevärk türklaste käes, ka samuti autode järelturg ja Eestisse võib sõita kenasti seal äsja tehtud ülevaatusega sõidukiga ja siin avastada, et nt piduritorud on mõned kinni needitud vms.
11:44 04.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Video ei ole nostalgiline, küll aga saab öelda, et Deja Vu tuli küll vaadates seda kuidas klient närveldas mingi tühise kustuti ja ohurihmade osalise puudumise pärast. Ka meie oleme pidunud põiklema rusikahoopide eest 15 aastat tagsi kui tegime diislitesti ja klient ei teadnud kuidas test peab käima. Ei olnud näha pidurite testimist ja muud sellist, seega Teie pakutud video ei anna ülevaadet kuidas siis asjad käivad tegelikkuses. Tegelikkus on aga selline, et ka Saksamaal on terve mõistusega inimesi kes EI LOKSUTA aknatõstukeid, uste tuuleriivisid ja klõpsi ohurhmasid sõiduautodel. Alles eelmisel kuul käis tuttava poeg saksas tehnilisel ülevaatusel kus tehnoülevaataja ütles, et oluline on auto enda ohutus ja inimeste ohutus autos sees on autoomaniku rida.

Ka minule väga meeldib, sellepärast panen temale ja teistele vahelduseks miskit mis päevakajaline kuna algas ju kool. Nii, et punn põhja ja edasi aga valjukad peavad olema head.
https://www.youtube.com/watch?v=EvIc6vBxwDI

13:01 07.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Kui teeks törts töömehe juttu alustatud teemas mis on ka nn. kahe otsaga asi ja sellepärast võiks ju arutada poot- ja vastuargumente. Näha on, et foorum hakkab vanaks jääma nagu ka administraator sest aktiivsus on vähenemas.

Kindlasti poolt argumendiks on see, et mõistlikkuse piirides ülevaatuspunktide järelvalve on õige asi kuna suurendab võrdse kohtlemise printsiibi võimalusi ja siin saate Teie asjale kaasa aidata. Mõistlikkuise all ma mõtlen mõistlikke kodanikke kes ei hakka vihjesaidile postitama mitteadekvaatseid kaebekirju. Oma vastutus oleks ka kontrollidel kelle asemel ma olla ei tahaks just suure vastutuse pärast sest peab tegelema lisaks juriidikale ka inimhingedega.

Poolt argumendiks oleks see, et võrdsema kohtlemisega ülevaatused regiooniski vähendavad survet ülevaatajatele endile kuna minuni on jõudnud negatiivsed signaalid. Signaalid sellest kus ülevatuspunkti omanik NÕUAB kordusülevaatuste % vähendamist palgakärbete ähvardusel kuna on palju kodanikke kes "hääletavad jalgadega" Maitene OÜ töötajad täidavad reegleid - ka neid millistel puudub loogika ning minagi näen käibe vähenemist 1/3 augustis võrreldes eelmise aasta augustiga. On tulemas tagasi "ülevaatusturism" kus kodanikud lähevad sinna kus "pigistatakse silma kinni" sest videokaamerad "katavad" 50% ülevaatusprotsessi kontrolli võimekusest.
15:35 07.09.2020
. (registreerimata)
Re: Vihje.
Kõik see jama tuleb sellest, et ülevaatus ei ole enam mõistlik. Ma tahan (või soovin), et auto ülevaatus oleks lihtne ja loogiline- sillad ei tohi logiseda, heitgaasid peavad olema normis (või mis on üldse norm- kellegi poolt kabinetis välja mõeldud number), tuled peavad põlema ja esmajoones need, mis liikluses vajalikud (näiteks udukad ei ole obligatoorsed), pidurid peavad pidama, klaasipuhastid töötama ja mõni nüanss veel- piltlikult öeldes saaks kümne punkti kontrolliga tuvastada auto teekõlblikkuse. Igasugune ajudek..p kõiksugu pisiasjade kallal ongi viinud kaks osapoolt stressini- ülevaatajad ja autoomanikud. Auto peab olema liikluses ohutu ja see ongi peamine ja seda tulebki hinnata, mitte kuskilt karup..st vin koodi välja kraapida või tulekustutit kopsida. Mida segasemaks ajada seadused, seda rohkem on tõlgendamisvõimalusi, vasturääkivusi, vaidlemisi jne. Saaks sellest krdi ametnikeriigist ükskord lahti, oleks saaks olema nii, et ametnik on kodaniku abiline asjaajamistes (nagu olema peakski), mitte väike kabinetifüürer, oleks elu siin riigis ehk ka ilusam ja inimesed õnnelikumad ning võib olla ka rikkamad. Aga vaevalt see juhtub.
16:51 07.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Tänan punkt, et minu mõtteid jagasite, sest nii mõnelgi tundub Millerti osutamine ülevaatust korraldavate ametnike poolt "ülereageeritud" olukorrale - kui halamine, Hea kui minu mõtetega nõustujaid on. Üks näide - Auto saab kordusülevaatuse kui reg. tunnistusel on sissekande read täis eelmisest ülevaatusest saadik ... Sellist seika loevad Maanteeameti eksperdid oluliseks puuduseks mille "Kaal" on sama mittekorras piduritega.
17:16 07.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihje.
Jah, kui inime on selline udupea, et ei suuda terve aasta jooksu uut teh.passi hankida siis mida ta veel liikluses unustab?
18:03 07.09.2020
. (registreerimata)
Re: Vihje.
Ah et udupea? Kas inimene on süüdi, et read täituvad? Kas inimene on süüdi, et digiajastul kirjutatakse hanesulega sissekanne reg. tunnistusele? Kas inimene on süüdi, et uue dokumendi saamine tähendab riigilõivu maksmist ehk siis kümnist selle eest, et keegi kirjutas passi täis? Raha, raha, raha... Ainult raha kooritakse meilt või karistatakse tegelikult süütut inimest. Kui saavad read täis, siis hea riik annab tasuta uue dokumendi, halb riik karistab udupäid.
18:11 07.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihje.
Autoga sõitmine ei ole kohustuslik tegevus!
Makse korjatakse ka mujalt ja suisa igapäevastelt tegevustelt, seega vähem paanikat!
10:47 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Hr,jee.kim miks Te nii kuri olete. On ju riigiametnikud selleks, et teenida oma rahvast. Olen riigiga pahuksis just selle pärast, et liiga palju on ametnikke kes on kui jupijumalad kuna teevad inimesi mõnitavaid reegleid. Kuidas mõjub autosid kontrollivale autoinseneri mõtlemisega ülevaatajale teadmine, et täis reg tunnistus toob kaasa sama sanktsiooni kui keskkonda saastav auto? Ülevaataja tahab olla riigile abiks, et suurendada liiklusohutust ja maksumaksja palgal olev bürokraat aga on selleks, et kiusata makse maksvaid kodanikk. Teie sellest aru ei saa kahjuks kuna ei tea fakti - reg tunnistuse vahetuse unustavad ära 90% klientidest just vanemad inimesed kes kõige haavatavamad - siis neid peab represseerima? Minule sobiks kui auto ei tunnistataks mitte korrasolevaks paberilipaka probleemi pärast. Inimlikum lahendus oleks kui auto tunnistatakse korrasolevaks ja kliendile öeldakse - kui tahad märget reg tunnistusele siis tule uue tunnistusega, muidu järgmine aasta ei võeta jutule...
11:14 08.09.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Vihje.
Miks üldse seda allkirjakest sinna tehnilisse passi vaja on, kui eesti-siseselt liigelda? Politsei kontrollib nagunii andmebaasist, sest tehnilist passi pole kaasas enamusel. Võiks olla samamoodi, kui rohelise kaardiga, et võtab see, kel vaja.
11:44 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Väga õige mõte ja siit edasi, et reg. tunnistust samuti ei ole vaja siseriiklikult. KUID kuna Maanteeametis sõidukite andmebaasi korrektsuse eest vastutavad töötajad on muutnud andmebaasi "Tootsi põlluks" siis on MA pannud ülevaatajatele lisakohustuse. Ülevaatajaid peavad näpu vahel reg. tunnistus käima ümber auto likvideerimaks MA ametnike korralagedust kui õigem oleks töötajad lasti lasta ametialase lohakuse pärast.
11:49 08.09.2020
looder23
Re: Vihje.
Aga rohelist kaarti ei ole ju vaja kui sa sõidad üle lõuna, lääne või põhja piiri. Piisab tavalisest poliisist. Kuidas lõuna riigi ametnik teab, kas ülevaatus tehtud?
11:56 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Ku muudetaksegi riigisiseselt reg, tunnistus mitte vajalikuks aga plaanid minna autoga Lätti joogi järgi - tellid enne reg. tunnistuse Maanteeametist neti vahendusel. Vanemad inimesed kes ei ole arvutisõbrad lähevad ARK- kohapeale, nii vist? Kuna meil on väga paljud autoomanikud käinud maanteametid taotlemas oma isikliku auto KASUTAMISE LUBA (lubatud kasutada ilma mõttetu andmesildita) siis see sarnaneb nõukaaegse autoostu loa taotlemisega. Vot nii tugevasti on meil ametnikud veel kinni nõukaajas. Asi see siis ei ole taotleda rohelist värvi lipakat saamaks õigust minna alkot ostma ....
12:28 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Mai ei saa aru milles paanika. Kui reg tunnistusel read täis aga sõiduk muidu korras ,saab ju valida vea nimetusega reg tunnistusel lahtrid täis, teha otsuse -esitada auto maanteeametisse reg andmete kontrolliks . Auto omanik läheb ARKi ,saab uue tunnistuse kuhu on ka järgmise ülevaatuse aeg sisse märgitud.
Peaks ju kõik rahul olema?
13:09 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Paanikat ei ole, on iroonia mis seisneb selles, et meil on riigiametnikud kes tõsimeeli mõtlevad, et lahtrid täis = OLULINE VIGA nii nagu on puhtjuriidiliselt sama oluline viga tossav summutiots... Probleemiks pean ametnikke kes ei tee vahet sõidukiohutusel ja paberimajanduse bardakil!!! Kui paned - esitada registriandmete kontrolliks siis see on VALE kuna ei ole kooskõlas kehtiva korraga. Kui palju on vaja üksteise otsa kuhjata valesid ja otseselt kehtiva korra rikkumist lubavaid juhendeid - MIS KOOLITAVAD ÜLEVAATAJAID samamoodi käituma st. keerutama ja vassima ning SÜLITAMA ÕIGUSE PÕHIMÕTETELE!!! Tsjort poberi pasalusta miks on vaja muuta ülevaatusreeglistik absoluutselt keeruliseks labürindiks ja ametnike suva järgi toimivaks?
Ja kõike seda vaatab tuima kalanäoga pealt ministeerium...
Kuna minul meeldib tuua paralleele siis Teie meenutate anektoodi kangelast kes läks arsti juurde puupind keeles. Arst küsib mis juhtus: "Ma tegin naisele suuseksi - no aga puupind? Ta alastipilt oli joonistatud plangule. Riiklik tehnojärelvalve ei pea paistma õige ja õiglane mõnede arvates - ta peabli olema õige ja õiglane ka tegelikkuses.
13:53 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Hr Millert võiks nüüd oma emotsioone maha võtta ja selgitada ka miks see on VALE. Palun konkreetselt .Anekdoote oskan ma ka ise jutustada ja nende koht vaevalt on siin foorumis.
13:57 08.09.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Vihje.
Kui sa oled vaadanud, mida sinna passi märgitakse? Kuupäev ja allkiri. Kuidas läti politseiametnik teab, et sa seda ise sinna ei kirjutanud?

Kui nüüd lätti vaja minna on (või mujale) siis käid suvalisest mnt ameti büroost või ülevaatuspunktist läbi, nad vaatavad arvutist, kui kaua su ülevaatus kehtib ja märgivad selle siis passi (või trükivad tõendi välja) ja korras. Jah, praegu nii ei saa, minister peab tegema paberi, mis seda lubab.

Härra xxxxxl - loomulikult saab seda passi vahetada, aga mis selle mõte on? Vahetamine vahetamise pärast ja mitte sisulise vajaduse tõttu. Auto on ju niikuinii üle vaadataud. Mäletate - vanasti olid erivärvilised kleepsud numbritele, mis anti välja peale ülevaatuse läbimist. Need kaotati ka mingil hetkel ära ja mitte midagi sellest halvemaks ei läinud. Miks siis mitte sellest kohustuslikust tehnilise passi märkest loobuda ja teha see vabatahtlikuks. Nagunii need pensionärid, kes omavad sama autot 10 ja rohkem aastat enamasti sõidavad siseriiklikult.
14:19 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Ülevaatajad on 10 ja rohkemgi aastaid töötavad toetudes VALELE (vale on tunnistada pidurid korrasolevaks kui nad seda ei ole, vale on teha piduritest autole aeglustuse mõõtjaga kuna ta ei näita pidurierinevust, vale on võtta ülevaatusele sõiduk kui ei esitata reg. tunnistust, neid näiteid on kordades rohkem) nii, et enam ei saa aru kus on reegel kus on õiglus, kus on liiklusohutus? Teil on suurepärane lahendusettepanek, minu oma vähem hea kuid neid täna kasutada ei saa sest see oleks vale kuna selline asjade käik ei ole seadusesse sisse kirjutatud. Mis puudutab foorumis anektoodi või muusikavideo aadressi äratoomist siis siin on tegemist ikkafi foorumiga mis on mõeldud RAHVA jaoks. ARK vastavasisuline foorim suri just sellepärast, et ta oli lakooniline ja kuiv seadusehaamriga lajatamine. Pärast ARK foorumi surma korjasin mina selle üles ja tegin ta sellise mis on vastu pidanud rohkem kui ükski teine foorum siin Eestimaal.
14:23 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Olen täielikult sellega nõus ,et seda paberilipakat pole siseriiklikult vaja. Lihtsalt kirjutasin kuidas praeguses olukorras saab tegutseda ,et mitte jooksutada klienti edasi-tagasi ülevaatuse vahet.
14:35 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.

MNT Tegevusjuhendis kirjas-
1.1. Kui sõiduki tegelikud andmed erinevad liiklusregistri andmetest ja sõidukil ei ole ühtegi
olulist või ohtlikku riket või puudust, siis on ülevaatuse otsus „esitada liiklusregistri
andmete täpsustamisele“. Otsuse valimisele eelnevalt tuleb ARIS2-s valida andmetega
seotud puudust kirjeldav puudus. Registriandmete puudused on loetletud jaotuses „0.3. Registriandmed“. NB! Sõiduk koos registreerimistunnistusega tuleb andmete kontrolliks esitada Maanteeametisse.

ARIS 2 vigade loetelus jaotuses 0.3. all olevas alalõigus 0.3.18 Registreerimistunnistuse ülevaatuse lahtrid on täis

Ma ei ole ise midagi välja mõelnud
Nende punktide alusel võimalik nii tegutseda - MIKS see VALE ??
14:38 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Kusjuures seda asja on korduvalt kasutatud ja see asi töötab
15:01 08.09.2020
looder23
Re: Vihje.
Maaks, sa ei ole ju ometi nii rumal. Töötad ametnikuna? Tundub küll, sest jutt käib küll nii, et inimene peab ametnike järgi jooksma. Kui ametnik töötab 24/7, olen nõus. Tegelik elu käib ka väljaspool ametnikke ja ametnike tööaega. Tuginedes su esimesele lõigule, siis pole eriline kunst ka seda rohelist kaarti välja printida. Ja mis kunst seda võltsitud registreerimise tunnistustki väljaprintida.
15:06 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Teil on tuline õigus - see töötab. Minu ja Teie erinevus on selles, et Teie lakute plangule joonistatud jäätist ja olete rahul ka mina hakkan edaspidi planku lakkuma kuid ei ole rahul. Mina olen rikkunud kehtivat korda oma 30 juhtumil kuna võtan vastu KÕIK masinad mis tulevad ilma reg. tunnistuseta - ja lakun planku... AGA see on ülevaataja ametiuhkuse, muserdamine kui karistatakse tulekustutil kleebise mitte vaatamise pärast ja sama organisatsioon saadab juhise A´la Maanteeametil ei ole midagi selle vastu kui teie RIKUTE kehtivat korda, sellisest juriidilisest anarhiast kirjutan viimased 5 aastat.

Minu jaoks on ka see vastuvõetanatu kui kodaniku kodus lebava reg. tunnistuse ülevaatusmärgete ruumi lõppemise info loetakse = sõiduki tegelikud andmed erinevad liiklusregistri andmetest.

Mitte ülevaatajad ei pea kohanema ebaadekvaatsete riigiametnike elukaugete ja kohati rumalate reeglitega vaid need tegelased tuleb minema kihutada. Asemele tuleb võtta need kes austavad Tehnoülevaatajat. Mina tunnen, et olen riigiametnike jaoks ese, mitte mõistust omav autotehnik - selle vastu ma protesteerin siin foorumis kuna teised võimalused on ennast naidanud kui herneste vastu seina viskamine.

15:42 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Miks Te ei vasta konkreetsete määruste ,seaduste ja tegevusjuhenditele viidates ,mis on siin vale? Milline määrus seda ei luba teha?
Tundub ,et olete ennast unustanud iseend kuulama ,kõik mis teevad teised on vale ja nad rikuvad seadust. Meenutate mulle meest kes läks arsti juurde ja lõi oma riista doktorile lauale." Milles probleem " ,uuris arst. Mitte milleski ,vastas mees. Aga miks te siis oma riista lauale lajatasite? päris doktor .Lihtsalt ilus vaadata-vastas mees
Teil on sama asi-teie tõde sobib -teiste oma mitte-isegi põhjendada pole seda vaja
Tegelikult ma ei ootagi mingit normaalset vastust. Minu jaoks on see teema end ammendanud
16:14 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Te ei valetagi oma 13:53 08.09.20 postituses jah tõesti oskate ja teate anektoote. Võtan selle oma andmebaasi sest mind ajas ta naerma.
Kui ma räägin sellest mida teevad minuga kui tehnoülevaatajaga elukauged riigiametnikud, mida isiklikult tunnen ja mida tunnevad paljud kolleegid loete iseenda kuulamiseks ka ebaadekvaatsed arvamused on arvamused. Mina olen süsteemis insaider ja Teie väljastpoolt ning minul ei ole midagi Teie pealiskaudsuse vastu sest olete pealtvaataja rollis. minule tundub. Teie ei mõista, et ühiskonna alustalaks on kokku lepitud reeglid ja nende täitmine. Riigihalduses on kasutusel haldusõigus oma erinevate määrustega. Halduse põhimõte on see, et kohustus mis reeglis kirjas, seda peab tegema ja igasugune omalooming ei kõlba sest reeglid on täitmiseks

Määrus mis ütleb, et peab võtma reg. tunnistuse onsiin: https://www.riigiteataja.ee/akt/122072011001?leiaKehtiv

Nõue on siin:
§ 7. Ülevaatusel nõutavad dokumendid
(1) Sõiduki korraliseks, korduv-, erakorraliseks ja eriliigiliseks ülevaatuseks peab sõiduki omanik, valdaja või kasutaja esitama ülevaatajale järgmised dokumendid:
[RT I, 01.09.2017, 1 - jõust. 04.09.2017]
1) sõiduki registreerimistunnistuse või selle B-osa;

Jah määrusesse ei ole kirjutatud, et ülevaataja peab võtma reg. tunnistuse mis Teie arusaamise järgi lubab teha ülevaatust ka ilma dokumendita? Teie õigusteadmised on nii fundamentaalsed, et võiksite minna Maanteeametisse või ministeeriumissegi.
16:18 08.09.2020
maaks
Re: Vihje.
Ma ole siin teemas sõna võtnud @looder 15:01 :-)
16:29 08.09.2020
xxxxxl (registreerimata)
Re: Vihje.
Lubasin ,et sel teemal sõna ei võta ,kuid söön oma sõnu:)
Hea Mait ,lugege veelkord ,mis teemal ma olen kirjutanud-kogu mu jutt käis sellest ,mida teha kui reg. tunnistusel on read täis. Mitte sõnagi ei ole ma maininud seda kas võib hakata ülevaatust tegema ilma tunnistuseta. Pole mõtet hakata rääkima aiast ja selle kohta tsitaate tooma, kui eelnevalt oli jutt hoopiski aiaaugust.
Ja anekdoote on mul kindlasti erinevate olukordade kohta päris palju. Kindlasti ka selliseid ,mida Te pole enne kuulnud
Aga nüüd kindlast lõpetan teemakäsitluse. Vastust ei oota!
17:31 08.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Mina oma 15:06 08.09.20 selgituses lõpetasin reg. tunnistuse märkeridadega seonduva teema ära järgmise lausega - Teil on tuline õigus - see töötab.
Minu viga, et ei pannud lõppu märget - teema lõpp.
Seejärel tegin uue vea kuna ei pannud järgmise selgituse ette - alustan uut selgitust mis haakub just lõpetatud dokumendiga seonduva teemaga. Seejärel tõin näite järgmisest ebakõlast mis samuti seotud reg. tunnistusega.
Minu viga et ma ei mõistnud mida tähendab Teie - Milline määrus seda ei luba teha?
Et minusugune vanainime mõistaks, võiks esitada küsimuse; Milline määrus ei luba täis saanud reg, tunnistusega saata inimest ARK kasutades valeotsust -suunatud registriandmete täpsustamisele.

Teie kirjutasite - Teil on sama asi-teie tõde sobib -teiste oma mitte-isegi põhjendada pole seda vaja.

Tunnen siin ära ühe konkreetse endise MA juhtivtöötaja ütluse ja lisan, et mina tahan seaduse järgi ja ainult see on õige, Teie ja teised kes udutavad ega suuda emakeelsetes haldust loovates lausetes toodud mõtet endale õigesti tõlgendada olete piduriks ja segaduse tekitajaks.
18:39 08.09.2020
looder23
Re: Vihje.
Vabandust maaks, minu viga. See oli mõeldud mahno3-le.
19:42 08.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihje.
Teh.passis on 18 TÜV rida. Kui inimene "unustab"aasta jooksul, et viimases ÜV's täideti viimane rida (sügavalt kahtlen, et 18+ aasta jooksul pole ühtegi omanikuvahetust toimunud), siis pole ka liiklusesse asja! Uus maksab 20(16)€ ja on 2 päevaga olemas.
Kas natukene vanemad Švejk'i on lugenud? Seal on hea näide, kuidas ühe külgeõmblemata nööbi pärast pandi soldat kartsa: kui eile unustas nööpi õmmelda, siis täna unustab püssi maha ja siis unustab keisri ja isamaa (vmt).
Sama tänapäeva inimestega:unustatakse suunatuli, unustatakse prügi tänavale..
Nende unustajate juurde ei tahaks sattuda, ilmselt on terve elamine prügi täis unustatud, autost rääkimata...
Suhtumine algab pisiasjadest!
20:59 08.09.2020
. (registreerimata)
Re: Vihje.
Üldistaja jeekim...
Näiteks mina ei teadnud, et sellise asja eest ülevaatusel karistatakse. Ei teadnud, sest pole selles olukorras olnud. Ilmselt mõni on olnud ja tulnud seegi talle üllatusena. Eriti karistuse faktor. On ta süüdi, et kõiki maanteeameti seadusi ja määrusi ei tea? Jeekimil ilmselt kõik une pealt selged ja pähe õpitud?
Mina näiteks ei tahaks igasugu jeekimite juurde sattuda- kitsarinnalised inimesed on ebameeldivad.
21:30 08.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihje.
Ei ole mul kõik peas!
Aga kui öeldakse(kui ise ikka veel aru ei saa), et teh.pass on täis, siis vahetan selle ära, mitte ei oota terve aasta!
00:03 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Kes on mõistlik see leiab reg. tunnistusel vaba pinna ülevaatuse fikseerimise leheküljel ja kirjutab sinna sissekande seejuures toonitades tungivalt vajadust vahetada reg. tunnistus.

Kes vormistab „esitada liiklusregistri andmete täpsustamisele” on lasteaia tasemel IQ-ga kui ei saa aru, et liiklusregister ei kogu andmeid reg. tunnistuse täituvuse kohta. Selline peaks pigem vihtasid valmistama ja nimetama neid luudadeks aga mitte esindama riiki sest ei ole suuteline tõlgendama lihtsaimat määruseteksti. Sellised tüübid vajavadki iga lihtsaima liigutuse jaoks juhendeid st. ka luua või viha tegemise juhendit kuna ei oska oma peaga mõtelda.

jee.kim on hea näide inimesest kellele ei ole oluline kuidas asju nimetatakse, neile pole oluline mis on kirjutatud reeglisse. Nimetades sõiduki registreerimistunnistust tehpassiks näitab et sellist inimest võib ka tobuks kutsuda - vahet pole.
07:23 09.09.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Vihje.
yee.kim on tobu, MKM'is ja MNT's töötavad lollid ja idioodid...
Raske on olla geenius!
08:08 09.09.2020
K. T (registreerimata)
Re: Vihje.
Loll on veel raskem olla, konkurente on palju!
08:14 09.09.2020
63amg (registreerimata)
Re: Vihje.
vahet ju pole,kas reg.tunnistus,või teh. pass. iga normaalne inimene saab aru mida sellega mõeldud on!
10:43 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Väga õige vahet pole. Aastaid tagasi kohtusid Tallinna piiri motellis "Peoleo" tehnoülevaatuspuktide omanikud ja Maanteeameti tehnoosakonna töötajad. Seal võeti teemaks tehnoülevaatuse sõnakasutus kus tehnoosakonna juhataja selgitas vajadust asju nimetada õigete nimedega. Ta tõi näite, et kuulliigend on nüüd pöördpolt, mis pani paljud muigama. Reeglites peab kasutama selgeid väljendeid ja lauseid samuti ei tohiks emakeelt risustada võõrkeelsete väljenditega. Kuidas nimetavad asju kodanikud see olgu nende asi ja ma ikka selgitan kui keegi tuleb minu juurde mõõtma väljaheitegaasisid siis ütlen, et see on vale väljend. Kahjuks tehnoülevaataja on tänaseks muudetud ülevaatajaks mis on vale ja ei käida kusagil ülevaatusel vaid tehnoiülevaatusel sest ülevaataja võib olla suvaline kontroll suvalises kohas ja ülevaatust tehakse ka teistel elualadel. Lohakus sõnakasutusel igal elualal tekitab arusaamatusi AGA riiki esindavates institutsioonides olgu kõikjal korrektne ja arusaadav. Mina kasutan sõna tehpass kui venelane ei saa aru mida temalt tahetakse. Töökohas ma ei nimeta halvas seisus sõidukit panniks ja räämas autot ma ei nimeta peldikuks kuna tehnoülevaataja peab olema natuke rohkem väärikas vähemalt töö ülesandeid täites. Raputan endale tuhka pähe ja ütlen, et liiga palju kasutan samuti sõna ülevaataja ja ülevaatus kuid õigem oleks ikkagi panna ette sõna tehno. Seda Te ju teate, et Tehnoülevaataja austava nimetuse on endale ebaausalt omistanud ülevaatusärimehed kuna nende organisatsioon kasutab nines sõna Tehno kuigi seal enamus ei jaga tänapäeva tehnikast ei ööd ega mütsigi.
11:18 09.09.2020
eelmisele (registreerimata)
Re: Vihje.
Ja palju Teie tänapäeva tehnikast jagate? Sügavalt kahtlen. Teete oma rutiinset kontrolli 20 aastat ja ongi kõik.
12:15 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Tean niipalju, et piisab järgmisteks edulugudeks: SELJATANUD oma teadmistega United Motors autoesinduse tekitades kliendile kokkuhoiu 7000€ sest selise arve esitas UM, Elke Auto sai nii, et tolmas ja nende tehnikadirektor tunnistas lennukis (tulles saksast automessilt), et Millertil on õigus ja nemad terve esinduisega ei mõistnud miks piduripedaal läbi vajub 2007 aasta Avensisel. Kutsusin korrale Opeli esinduse tehnikadirektori. Pidasin loengu Fordi esinduse töökojas ja pealt vaatamas oli 4 lipssärklast. Auto24 foorumist leiab teema "volvo lugu" kus ka viited videotele ja seal ma põrmustan "pealtnägija saate tegijad" ning leidsin kuidas Tartu Esma auto diagnostik VALETAB teleriekraanil (sigudiku selja taha jäi monitor kus jutu all oleva auto kohta diagnoosiotsus OK. Olen koolitanud 20 tehnoülevaatajat ja mitut ülevaatuspunkti omanikku, ka Maanteeametisse jagub minu õpilasi. Päästsin kolleegi rumala prokuröri ja veel rumalama kohtuniku küüsist. Mis puudutab uut tehnikat siis ma käin iga aasta oma teadmisi täiendamas Soome vabariigis ja ka täna on minul kutse arvutis külastamaks sealset automessi kus olen nii mõnegi autotootja esindajaga juttu puhunud ilma piinlikust tundmata. Selles on Teil õigus, et ülevaataja ei pea tänapäeval miskit teadma kuna ka koduperenaine oskab linnukesi teha märkeringidesse. põhjalikud teadmised tulevad kasuks sest siis ei jää häbisse kui töökoja juhataja ajab "käojaani" tarbijakaitses kus olen samuti esindanud klienti
14:01 09.09.2020
Kunnnn (registreerimata)
Re: Vihje.
Miks siis siin foorumites oma suurepäraseid tehnikaalaseid teadmisi ei jaga?
Inimesed küsivad siin iga päev tehnikaalast nõu, ei mäleta, et oleksite midagi tarka kirjutanud, ainult mingi hala ja sildistamine.
15:04 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
On minust targemaid, ma siin vihjan targematena autoremondi ja diagnostikute foorumeid kus on veelgi paremad spetsialistid. Minu teadmisi ei toeta remondipraktika kuid selleks, et anda Tööstushariduskeskuses loenguid oli piisav teadmistepagas minu kutsumiseks autodiagnostikutele ülevaatuse alaseid loenguid pidama. Ma seisan mõistuspärase ja teadmiste põhise ülevaatuskorralduse eest, Kirjutan sulaselget tõde ja nimetan asju õigete nimedega kuna iga argumendi taga on väljatrükitav otsus või kiri mille on teinud ametnikud. Teie nimetate seda halaks ja sildistamiseks olgu Teil selleks õigus. Mina nimetan jällegi Teid pealiskaudseks kibestunud tühikargajaks kes tuleb foorumisse selleks, et minu vaeva nimetada irooniliselt sildistamiseks. Teiesuguste pärast on meie riik omadega ummikus kuna Teiesugused ei näe millised probleemid on nähtavad igal elualal ja faktitõde on sildistamine - kahju. Minul on missioonitunnetus st. ma tahan aidata kodanikke keda on armutult lüpstud töökodades ja autoesindustes. Tahan taastada solvatud inimväärikuse kliendile ja lähen koos temaga remonditöökotta kutsumaks korral VARGAID. Õelge sellele 70 aastasel Eesti kuulsale südamekirurgile, kes enam ei praktiseeri kuid annab loenguid nii kodu - kui välismaal et Millert tegeleb hala ja sildistamisega. Öelge neile kümnetele solvatud ja kooritud klientidele kellele ma olen kaasa andnud kirjalikud süüdistused mittekompetentsete remondimeeste korralekutsumiseks. Teie missioon on mängida Kunnn´i
15:59 09.09.2020
kaitseingel62
Re: Vihje.
Millert ei saa selgelt aru mida teised mõtlevad sildistamise all.
Mitu sildistamist leidsid sina viimases Millerti postituses?
Mulle väga meeldis fraas "Kirjutan sulaselget tõde". Kui siin veel puid alla panna, siis ei tea mis juhtuma hakkab. Võtan külmkapist õlle ja jälgin põnevusega.
16:09 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Väljavõte netiavarustest - Sildistamist kasutatakse tihti provotseerivates mõttevahetustes, kus rünnatakse isikut, mitte tema mõtteid.

Mina ründan rumalaid otsuseid, rumalaid reegleid ja ei nimeta ametnike nimesid, et minu mõtted ja unistused paremast ülevaatuskorraldustest - on nii mõnegi foorumi külalise arvates sildistamine??? Näidates foorumis fotot nelja roomikuga, avatud kabiiniga, autorooliga, kallutava tagakastiga - MOOTORATAST on sildistamine?
16:51 09.09.2020
kaitseingel62
Re: Vihje.
Ei Millert. Sildistamine on see kui sa oma eelviimases postituses kirjutad:
Tsitaat "Mina nimetan jällegi Teid pealiskaudseks kibestunud tühikargajaks"
"Tahan taastada solvatud inimväärikuse kliendile ja lähen koos temaga remonditöökotta kutsumaks korral VARGAID"
Kui nimetad kedagi vargaks, siis sa sildistad ja seda täiesti alusetult, sest sina pole inimene kes saaks kedagi vargaks tembeldada. Sa saad ju aru küll.

Muudetud 9.9.20 16:53

17:10 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Nüüs sildistan ka Teid. Teie olete tati pritsija kuna toetute oletustele. Mina toetusin remonditöökoja poolt väljastatud arvetele. Vargaks pidasin töökoja inimesi kes vahetasid KOGU heitgaasitorustiku kollektorist kuni summuti otsani. Papi andis ära suure osa oma kirsturahast (tema ütles minuile seda) Probleemi oleks lahendanud kuumakindla teibiga sest heitgaasitorustikus oli tehnoloogiline praak st. 1 mm laiune ja 3 cm pikkune pragu torul mis ei olnud roostes. Mainitud südamekirurg andis minule remoindiarve mis mul olemas. See naine kelle auto tagasild vahetati TERVENISTI nõrga seisupiduri pärast ei jätnud minule arvet. Tule taevas appi ja korja siit foorumist oma ingel kes ei tea mida ta kirjutab. Mis puudutab sildistamistesse siis neisd on olnud umbes NELI korda kogu siin foorumis olemise aja jooksul. Sildistan neid kes esimesena ründavad mind sest mina ei keera ette teist põske kui mind lüüakse.
Minu ja Teie mentaliteedi vahe on see, et mina Sinatan suure algustähega Teie väikesega tähendab, et mõni kargab ka sellepärast, et mentaliteet pea olematu.
17:26 09.09.2020
kaitseingel62
Re: Vihje.
Tõsiselt või, et ainult neli korda Olete Hr. Millert siin sildistanud? Tavaliselt algab sõim ja sildistamine siis kui argumendid lõppevad.
Kui seda foorumit kasutaksid enamjaolt lumehelbekesed, siis suure tõenaosusega saaksite varsti tuttavaks Robert Sarvega. Siin aga on minusugused vanamehed ja meie juba ei võta isiklikult vaid jälgime huviga mida aastad inimesega teevad tema tõeotsinguil. Püüdke muuta neid asju, mida on võimalik muuta ja leppida asjadega mida Teie muuta ei saa. Ning mis oluline - neil kahel vahet teha.
Vabandan oma familiaarsuse pärast eelmises postituses kui see Teid kuidagi riivas.
17:54 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Mina ei kasuta argumente ma kasutan AINULT dokumenteeritud tõestusmaterjali ja neile materjalidele toetudes ma argumenteerin. Mis puudutab lumehelbekesi siis üks ärahellitatud näitsik tahtis algatada kriminaalasja minu vastu aga näe jäi ise lolliks, minul on ka selle kohta dokument kus politsei teatas, et Millerti vastu minekul ei ole jumet.
Naine kelle õigusi kaitsesin United Motorsi petiste vastu tervelt 7 kuud kestnud menetlusel, oli samuti õrna hingega (mitte lumehelbeke) kuna ta elas alatu töökoja juhataja valesüüdistusi ja vassimisi päris raskelt üle. Mina ei lepi aklandlikkuse ja orjameelsusega, sellepärast püüan muuta ka neid asju milleks TÄNA puudub võimekus. Ülevaatuse määrust 77 on juba muudetud mõned korrad minu algatatud vihjete selgituste peale.
18:03 09.09.2020
kaitseingel62
Re: Vihje.
Kas ma saan õigesti aru,et:
1. ärahellitatud näitsik on loll?
2. United Motors on peturlusele orienteeritud ettevõte?
3. United Motorsis töötab alatu töökojajuhataja, kes vassib ja esitab valesüüdistusi?

Palun kinnitage oma väiteid, et neid saaks hiljem vajadusel kontrollida.
Enne vastamist palun lugege erilise tähelepanuga seda artiklit. https://www.inimoigustegiid.ee/ee/teemad/valjendusvabadus-ja
-meedia/valjendusvabadus/laim/eristamine-fakt-voi-arvamus

Muudetud 9.9.20 18:05

19:21 09.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Ma ei kavatse rohkem Teiega arutada, vastan küsimustele ja panen Teiega arutamised enda jaoks lukku.
1. Ärahellitatud näitsik oli ära hellitatud ja nii loll, et läks politseisse esitama kirjalikku kaebust millel ei olnud mitte mingit mõtet. Näitsik oli nii loll, et kirjutas kaebusesse lausvale nagu oleksin mina teda tõuganud vaatamata sellele, et videos on näha minu ja tema vahel oli 3 meetrit, kui ta oma kontsadel koperdas ja kukkus selili jalad taeva poole.
2. United Motors EI ole petturlusele orienteeritud asutus, see on Teie liialdatud tõlgendus. Mina pidasin kirjavahetust ja kohtusin tarbijakaitses 2 UM nn. spetsialistiga kes ajasid kärbseid pähe sest nende töökojas purunes mootor, süüdistati aga naisterahvast. UM on samasugune firma nagu iga teinegi nagu Elke, nagu Info Auto st. igas asutuses võib komistada jobude otsa kes oma praaki peidavad valede ja ametialaselt tobedate õigustuste taha.
3.Alatu töökoja juhataja on Teie hinnang, mina ütlen, et oli ühe konkreetse juhtumi menetlemise kirjalikes vastustes ebaaus ja valelik millele annab kinnitust Londonis asuvast peamajast saadetud vabanduskiri ja UM poolt kinni makstud mootori vahetuse arve 7000€
Ma ei reageeri edaspidi Teie postitustele sest säästan Teie enda avalikust häbistamisest, kes te olete pikemat aega tõestanud foorumis kui nüri pliiats Teie ikka olete ja pahatahtlik pealekauba.
19:44 09.09.2020
kaitseingel62
Re: Vihje.
Tänan Teid vastuse eest!
Ka mina ei pea hetkel vajalikuks pidada Teiega edasist dialoogi, sest on selgelt aru saada, et uut postitust kirjutades ei loe te oma eelmises postituses esitatud väiteid vaid alustate tühjalt lehelt.
Ma pole Teie vastu pahatahtlik vaid viitan, et mõtetuid sõnu pole vaja sinna tänna pilduda. Kui seda teeks samade "viisakusavalduste" saatel mõni tavaline foorumi liige oleks ta juba ammu korrale kutsutud foorumi reeglite rikkumise eest ja tema postitused piiratud. Teile foorumi reeglid ei kehti ja sestap tunnete ennast siin vabalt.
Võtan uue õlle ja jälgin huviga teema edasist arengut.
14:19 10.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Vihje.
Tuleks nüüd teema "Vihje" juurde tagasi. Põhimõtteliselt iga mittevastavus ülevatusel peaks saama kõigepealt lahendatud ülevaatuspunktis st. klient esitab soovitavalt elektronkirjaga (nii jääb märk maha) kaebuse ülevaatuspunktile. Saades kirjaliku vastuse otsustab klient kas teda rahuldas vastus ja kui ei siis alles pöördutakse Maanteeameti poole, selline oleks õige asjaajamise kord. Kutsun Teid üles olema aktiivsemad sest Teie olete ju need kes kas lubavad või ei luba enda auto suhtes otsuseid mis paistavad valed olevat. Kui olen kuulnud klientidelt ütlust korralageduse kohta ülevaatusel siis tahaks vastata aga Teie ju lubate seda kui ei protesteeri!
Kuna ülevaatustele napib töötajaid siis on juhtumeid kus palgamaksja kaitseb eksind töötajat udutamisega - ikka lahe oleks "Ära teha" rikkurile või mis kui osutub tõeks, et firmaomanik ajab käojaani? Ka mina kaitseks oma töötajat viimase võimaluseni olles valmis valetama ja keerutama sest temata pean ise tööle hakkama...
See teema on vastusteks suletud.