Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HAAGISE MASSIDE VÄHENDAMINE.

11:42 16.09.2020
mao123
Haagise masside vähendamine.
Haagise registri ja täismaass on 800kg ehk piduritega ja kategooria O2

Kas on mingit lihtsat varjanti muuta kandevõimet 50kg väiksemaks, et saaks kategooriaks O1 ja ei peaks olema pidureid (pidurisüsteem on läbi ja taastamatu)?
18:58 16.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Haagise masside vähendamine.
Tuleb vormistada registrimass =750kg ja kõik on jokk. Seda praktiseeritakse juba väga kaugetest aegadest tagasi.
19:03 16.09.2020
mao123
Re: Haagise masside vähendamine.
Kus ja mis moodi seda vormistada saab ning ligikaudne hind ?

Võtsin ühendust ka maanteeameti nö. spetsialistiga ja tema jutu järgi on tootja määranud massiks 800 ja nii on. Kui soov vähendada peab uuesti arvele võtma omavalmistatuna.
19:05 16.09.2020
. (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
Kus saab vormistada?? Kus sa elanud oled? Meil tegeleb kõikide sõidukitega maanteeamet.
19:11 16.09.2020
mao123
Re: Haagise masside vähendamine.
Ega muidu ma ju ei küsiks kui nö. maanteeameti spetsialist mind pikalt poleks saatnud meili teel. Kui ma talle helistasin ja rääkisin, et olen kuulnud ka 1300kg haagise muutmisest 750kg, siis pakkus, et uuesti arvele ja omavalmistatuna - hinnaks pakkus 400eur kanti
20:12 16.09.2020
Marko
Re: Haagise masside vähendamine.
Registrimassi ei saa enam vähendada. Sellest olid kõik portaalid juttu täis paar? aastat tagasi. Seadusepügalale viidata ei oska. Seega ongi ilmselt ainult uuestisünd võimalik.
Mis nende piduritega nii hullusti on?

Muudetud 16.9.20 22:22

20:16 16.09.2020
. (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
Sõiduki ümberehitus

Sõiduki ümberehituseks tuleb sõiduki omanikul esitada avaldus.

Vabas vormis avalduse võib esitada digitaalselt allkirjastatuna e-posti teel aadressile info@mnt.ee või täites vastava blanketi liiklusregistri büroos. Kui esitaja ei ole sõiduki registrijärgne omanik, tuleb avaldusele lisada volikiri või ostu-müügilepingu koopia. Juriidilisele isikule kuuluva sõiduki korral peab avalduse allkirjastama juhatuse liige.

Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele, kuid nõudeid rakendatakse sõiduki esmase kasutuselevõtu ajast lähtuvalt. Soovitatav on sõiduki ümberehitamise protsessist teha fototabel ning hoida alles ümberehitusega seotud materjalide ja tööde ostuarved.

Maanteeamet kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust tehnonõuetele. Kui ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistab Maanteeameti tehnoosakond sõidukile ümberehituse otsuse.

Registriandmete muudatuste eest tuleb tasuda riigilõiv.


https://www.riigiteataja.ee/akt/108062011002?leiaKehtiv


Ilmselt on lihtsam ja odavam pidurid taastada.
20:35 16.09.2020
mao123
Re: Haagise masside vähendamine.
Pole enam midagi taastada - kõik võimalikud jupid aastaid tagasi eemaldatud.
Siiani on ülevaatuselt läbi läinud aga nüüd sattusid sellised ülevaatajad kes ka seda tähele panid. Samuti ei teadnud käru kasutaja, et sellega mingeid probleeme oleks.
20:45 16.09.2020
. (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
Siis tuleb rentida ajamasin ja minna aastate taha tagasi ning sellel pidurieemaldajal nägu täis sõimata, sest tänu talle on täna probleemid. Pidureid see muidugi tagasi ei too, aga vähe parema tuju ehk. Aga kuna pidurid on eemaldatud, siis ongi ümberehitusega pihta hakatud ning maanteeametile saabki ette näidata isetehtud käru.
09:46 17.09.2020
Mahno3 (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
No aga siis on veel võimalus pidurid korda teha. See nii üle mõistuse kallis ka nüüd pole. O1 eelis on muidugi see, et pead ülevaatusel üle aasta käima, O2 igal aastal.
09:51 17.09.2020
mao123
Re: Haagise masside vähendamine.
Ei hakka taastama midagi - kes tahab taastada, siis käru osta.ee oksjonil saadaval :)
10:15 17.09.2020
. (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
Selle ümber vormistamise summa eest saad uued sillad alla. Kui ei viitsi jamada müü maha ja osta uus nagu vist plaanis ongi. Kuigi mingit kosmost seal remondis ju pole.

Miks see Mait nii vait?
19:06 17.09.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Haagise masside vähendamine.
Mait on vait kuna hõivatud "Kuhu kadus tehnoülevaataja" artikli/arvamusloo kirjutamisega mis hetkel 14 lk. pikk. Mait on hõivatud haldusmenetlusega kuna ülevaatuspunkti töötaja on kahtluse all ja on vastav järelpärimine inspekteerijalt.
Teema järgmine, et 1991 aasta bemm võeti arvele 1 korda meie riigis eelmise aasta dets. keskel ja tuli kohe ka ülevaatusele. Eile so. 10 kuud hiljem saadeti järelpärimine A´la kuidas tehnoülevaataja ei märganud, et sõidukil absoluutselt suured roostekahjustused kandevkonstruktsioonil. Asi selles, et eelmisel kuul toimus omaniku vahetus ja eks siis uus omanik tahtis miskit remontida ja voilaa ongi ülevaataja omadega plindris. Point selles, et suure tõenäosusega oli toimunud enne sõiduki meil arvele võtmist "Makrofleksi remont" koos mastiksiga ja probleem tehnoülevaataja eest peidetud kuna fotodel on näha hiljuti ära rebitud puhta makrofleksi jälgi. Siit soovitus kolleegidele, et mis iganes põhjusel või siis ka vastu tulles kliendile peab olema valmis olukorraks, et auto müüakse maha ja uus omanik keda ei huvitanud auto seisukord enne maksmist - võib hiljem kraesse karata. Loomulikult võtab firma vastutuse ja ei puikle vastu aga me saime päris hea ja valuse õppetunni - kahtlusta alati ja kopsi vanemaid masinaid põhja alt ka siis kui kere on kui prillikivi.
20:37 17.09.2020
. (registreerimata)
Re: Haagise masside vähendamine.
No see oleks ka ime kui 91a bemmil poleks roostet.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.