Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: KUMB ON TÄHTSAM KAS EESKIRI VÕI OHUTU AUTO?

11:51 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kahjuks ei ole minul võtta direktiivi mis ütleb, et sõiduautol peab summuti väljundiots paiknema sõiduki taga. Nüüd siis olen Maanteeameti eksperdi poolt kahtlustatav omavolitsemises kuna vormistasin kordusülevaatuse sõiduautona arvel olevale diiselmootoriga Renault Trafic sest temal toruots auto keskel.
12:50 01.10.2020
AntiOpel (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
No aga nt Mercedes G63AMG- tehasest on summutiotsad küljepeale toodud, samuti nt Dodge Viper jt? Samamoodi jooksis ju summutiots paremale poole keskele välja Jumperil/Boxeril jt analoogidel.
13:18 01.10.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kas ma saan õigesti aru?
Sul ei ole kuskilt võtta direktiivi, mis määrab sõiduauto summuti väljundotsa asukoha ja seepärast määrasid kordusülevaatuse sõiduautona arvel olevale Traficule, mille summuti väljundots asus keskel. Ja nüüd siis keegi vaidlustas selle?

Ma ei saa midagi aru? Mingi sokk sootsiumile närimiseks või midagi enamat?
13:58 01.10.2020
Xa (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Väga lihne ju, kui Renault Trafic registreeritud sõiduautona M1 siis on probleem, kuna heitgaasid võivad sissetrügida salongi ja see on oluline viga, aga kui on N1 siis probleem puudub.
15:09 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
To:R.K.
Saite õigesti aru. Trafikul, mis sõiduautona tehasest tulnud on ALATI summuti ots viidid taha paremale 5 cm tagumisest välisgabariidist sisse toru ots suunatud nii, et heitgaasid "puhutakse" maha. Trafic mis kaubik, omab aga summutit mis lõpeb 1 meeter enne tagasilda ja on suunatud toru ots keskele. Konkreetne masin omab "veoauto" heitgaaside väljutuse skeemi kuid arvel M1 kategooriana. Mina ei ole varem sellist asja kohanud ja nüüd olengi "pahalane" kuna kaalutlen nii nagu ülevaataja algusaastatel kui karmilt nõuti summuti otsa kere alt välja toomist. Midagi "enamat" seisneb selles, et tehnoülevaatajatele korrutatakse ikka ja jälle - heitgaaside väljutuse süsteem peab olema tihe ja ilma aukudeta. Kui sõiduautol on auklik toru kere all siis selgitatakse, et sellest tingituna võivad heitgaasid sattuda salongi ja mõjuda halvasti reisijatele. Minu loos aga on heitgaasitoru ots diameertriga 7 cm suunatud auto alla puhuma diisliheitmeid ...

Neid asju kus juhend või ametniku poolne vale tõlgendus on tähtsam kui sõidukiohutus tuleb veel mitmeid, küll ma pudistan siia arutelulehele neid.
16:20 01.10.2020
algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Tervist!
Kas istmeid oli koos juhiga 9 või koos juhiga 3. Olen teinud ülevaatust VW Passatile mis registris kui N1.
16:28 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kui ma õigesti mäletan siis oli vähem kuigi kirjas 9 - mis lubatud kiirliidestega istmete puhul.
17:00 01.10.2020
puls
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Mait on jätnud mulje, kui adekvaatne ülevaataja ja ka tähte näriv selles. AGA antud teemas vist oli päeval paha tuju või või asi hullem, inimesest saamas tuim ametnik.
Antud kontekstis toon lihtsa näite. Paljud Taffikud, millel summuti ots all, on töömasinad, kus töömees lagedas kuudis asjatab töötava mootoriga pikemat aega, liikuv töökoda näiteks. Istmetega aparaadil on aga oluliselt asisem põrandaisolatsioon. Ja kuna neil masinatel on ka lisaks kliirens piisavalt kõrge siis "ohutust" otsides sedapuhku läks lappama.
Igatsugu seadusi on, mida täht-tähelt taga ajades saab jaburaid tulemusi. Sama ka ülemõtlemisega, ükskõikmillises teemas.

Kohati on ikka väga turakaks mindud. Autol taga nurgas mõlgikene, OI kurjam, tagatulede bloki kaitseplastikul mõra või killukene väljas, jama suur. Aga Mait on selliste jampsimistega kokku puutunud küllalt.

Lugupidamisega,
Abt
18:01 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Uskuge mind, ma närin tähte mille on kirjutanud riigiametnikud oma juhistele ja reeglitele. Ma "närin" ametnike kallal kes nõuavad liiga paljude juhistega ülevaatajatelt tühikargamist, so. sõidukiohutust mitte mõjutavate sõlmede asjade kontrolli mida kusagil maailmas ei tehta. Ma närin ka ametnike kallal kohati küsitava kaalutlusoskuse ja määruste vale tõlgenduste pärast. Tänasel teemaalgatusel esitasin õigustatud küsimuse kus küsin kas on normaalne kui sõiduautol auguga heitgaasitorustiku pärast tuleb kordusülevaatus sest on antud põhjendus ametnikelt - heitgaasid võivad tungida salongi... ja kui tossutoru on suunatud sõiduautona arvel auto keskele siis on OK? Ega siin ole täheneäimist Teie jaoks? Palun leidke üks minu postitus kus mina tundun tähenärihjana - ja pange siia sest on mõistlik kui arvamus tpetub konkreetsele näitele. Kas Te lugesite üle ridade, et ei saanud aru - mina kirjutasin SõIDUAUTOST, Teie aga topite teemasse kaubiku millel töökoda.
18:16 01.10.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Sa Mait oled nüüd oma avakommentaariga kuidagi rukkisse pannud või miskit kirjutamata jätnud.
Kirjutad, et sul pole sellist direktiivi, mis määraks sõiduauto summuti väljundava asukoha ja ometi saadad sellise auto, mille summuti väljundava asub auto keskel, kordusülevaatusele. Mis puhul? Kui direktiivi pole, siis pole ju ka probleemi. Või on siiski kuskil selline direktiiv, aga sul lihtsalt pole? Või mis see direktiiv siia üldsegi puutub? Kui heitgaasi torustik ei vasta valmistaja poolt ettenähtule, siis vist oleks küll loogiline kordusele saata, ka koos direktiiviga?
19:43 01.10.2020
Algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Ühest küljest hr. Millert saan ma Teist väga hästi aru. Aga samas, kas konkreetne auto tuli tehasest 9 kohaline, või olid need kiirliidestegs istmed paigaldatud hiljem ekspluatatsiooni käigus. Kui istmed olid juba tehases paigaldatud ja väljalaskesüsteemi pole hiljem muudetud siis on tal ju tehasest E kinnitus ja on tagatud reisijate ohutus. Pole mingit vahet, kas ta on registris M1 või N1, pigem on siin tegu omaniku majandusliku kaalutlusega. Ma kindlasti ei usu, et Te sellega taotlete seda, et ei peaks enam M1 väljalaskesüsteemi pihkamist kontrollima.
Lugupidamisega!
19:44 01.10.2020
. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Varsti kaotad kõk oma kliendid, sest ei suuda mõistlikult ülevaatust teha, vaid ajad mingit oma arusaamatut rida. Teised ülevaatajad oleks antud auto silma pilgutamata läbi lasknud ja eesti liiklus oleks jätkunud probleemideta.
21:33 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
To:R.K.
Ja kui olengi rukkisse pannud siis on hea, kui minule seda öeldakse, sest siis saan ennast parandada ja täpsustada mida tegelikult mõtlesin. Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto? - see oli tänase mõttearenduse algteema. Teema algatamise vajadus tekkis Maanteeameti poolt konkreetsest "süüdistuselõhnalisest" pöördumisest minu poole. Mõtlesin siin seda teemat arutada vastuolude pärast, kuna siiani (24 aastat tehnoülevaatajna töötanud) kontrollitud sõiduautodel on kõigil heitgaaside väljundtoru toodud tootja poolt sõiduki tagaosasse. Nähes esimest korda masinat kus diiselmootoriga sõiduauto tossutoru on suunatud sõiduauto kõhu alla, tekitas mõtlemises „tõrke“ sest seda varem ei ole olnud…
21:44 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
To: Algaja ülevaataja.
Mõistan, et Teie enda mõttearendus on olulisem Teile endale, kui minu algatatud teema - kas eeskiri on olulisem kui ohutu auto (mõtlesin reisija tervist halvas suunas vähem mõjutav)? Teie arendate teemat mis absoluutselt ei mõjuta sõidukis viibiva reisija õhukvaliteeti sest tunnete hoopiski huvi mitu istet oli ülevaatuse hetkel sõidukis mille kõhu all on "mürki sülgav" tossutoru. Mina püüan leida vastust küsimusele kas on normaalne kui minu poolt kümnete aastate jooksul 100 000 kontrollitud sõiduautost ühel on sõiduauto kõhu alla suunatud diislitossu väljutamise toru - kas see on normaalne?
22:00 01.10.2020
kellaendel (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
"Varsti kaotad kõk oma kliendid, sest ei suuda mõistlikult ülevaatust teha, vaid ajad mingit oma arusaamatut rida. Teised ülevaatajad oleks antud auto silma pilgutamata läbi lasknud ja eesti liiklus oleks jätkunud probleemideta."

Kuidas võtta? Eelmine aasta käisin Laki tn. ülevaatusel kõverate esipiduriketastega. Kuna pidurdusjõud olid ilusti paigas, siis probleemi ei tehtud. Sellel aastal käisin täpselt samade ketastega Pikaliivas. Olid ka pidurdusjõud paigas, aga ikka tehti korduv. Tule taevas appi! Sujuvamatel pidurdustel oli vibratsioon õrnalt tunda, järsematel oli muidugi rohekm tunda. Aga kelle asi see on? Kui see mind ei sega, miks see kedagi teist peaks segama? Sama hea, kui öelda, et teil on juhi-istme seljatugi pisut kõver ja te tunnete ennast ebamugavalt seal!
22:10 01.10.2020
R.K. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Auto juures on kindlasti asju, mis pole minu asi vaid puhtalt antud hetkel autos viibijate asi. Paraku pidurid nende asjade hulka ei kuulu. Nii et, tee see 100 eurone väljaminek ja vaheta oma kettad ja klotsid ära. Omal kah mugavam.
22:21 01.10.2020
kellaendel (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kui pidurdusjõud on täpselt sellised, nagu nad olema peavad, siis mis see probleem sinu jaoks siin on? Palun selgita!
22:36 01.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
To:.
Kuna ülevaatussüsteemis on hüppeliselt suurenenud pealekaebamise praktika (mina olen osaliselt süüdi kuna reklaamisin siin foorumis vihjete saiti) siis tahes-tahtmata tekib mõte - alatu ülevaatajast kes on huvitatud Maanteeametile "lojaalsuse näitamisest" andmaks vihjeid kolleegide kohta. Minul on sellistest kusikutest olemas kirjalikud kaebused arvutis. Ajalugu kubiseb näidetest kus jeestlased kaebavad naabri peale lootuses saada lemmikkitseks ja see on täna ka tehnoülevaatussüsteemis reaalsus mis tekitab minus ohutunde. Tunnistan avalikus foorumis, et ma kartsin (järgmine ülevaataja kaebab minu peale) lugeda reeglipäraseks sõiduauto heitgaaside süsteemiehituse mis on lahendatud kui veoauto oma...
Alles pidin lahendama 10 kuud tagasi vormistatud ülevaatuse probleemi kus esitati süüdistus "makrofleksi remondi temaatikas".
06:39 02.10.2020
. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
No ja edasi? Kaua sa niimoodi jätkad? Maanteeamet hoiab rusikat taskus, kliendid on üllatunud veidrate kordusotsuste peale- asi kisub ummikusse või ongi juba. Sa ei julge enam teha iseseisvaid otsuseid ja töötad vaid selle palga pärast, mis veel tiksub. Mõttetu värk?
10:25 02.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Ega vist kaua enam ei jätka sest varsti pensionile minek. Veidraid korduva otsuseid teevad ka teised ülevaatajad aga mis puudutab iseseisvatesse otsustesse siis ma neid teen ikkagi ega siis asjata ei ole minu vastu algatatud septembris tervelt 4 haldusmenetlust. Kõik selle pärast, et tegin iseseisvalt otsuseid. Näiteks viimane kaebus seisnes selles, et tunnistasin sõiduki korrasolevaks pärast juhiukse klaasi tumestuse mõõtmist kuna sain mõõteriistal läbipaistvuseks 70%. Kodanik läks Maanteeametisse lahendama andmesildi probleemi ja seal rebiti esiustelt kiled. Nüüd süüdistab kodanik mind, et miks mina tema enda nina all mõõtsin valesti ja tegin tema jaoks positiivse otsuse... Minu suhtes lõpetati kriminaalasi kuna tibi tegi kaebuse nagu mina oleksin tema pikali lükanud kasutades preili pikali lükkamiseks tema autot. Tallinna vangla endine direktor kaebas minu peale kuna ma ei otsinud teda ekstra järjekorrast üles andmaks selgitusi, et enne ülevaatusele tulekut oleks õige puhtaks tuuritada heitgaaside torustik. Järgmine toreinimeseloom kaebas minu peale, et mõõtsin mõõdulindiga esisilla lahkujooksu ja tuvastasin rehvide sisekülgedel tugeva kulumise kus traadiki juba väljas. Inimesed on hullumas ja mina olen loll-lakas kes tahab mõistusepärast tehnoülevaatust kuigi kõik see ülevaatustsirkus on Mõttetu värk.
17:38 02.10.2020
. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Siia sobib hästi see
https://parnu.postimees.ee/7076648/politsei-pidas-kinni-200-
kilomeetrit-tunnis-kihutanud-luksusauto-mille-roolis-oli-pai
de-linnavoliniku-13aastane-poeg


Inimeste lollusel ei ole piire ja kui tahad nende seas normaalne olla, pead vist ise ka veidi loll olema.
17:50 02.10.2020
looder23
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Ei ole küll kursis, mis aasta trafik oli ja palju neid üldse sõiduautona registris on. Kas väljalaske torustik on originaal või vahetatud? Kui on tehasest väljunud toru lõpp kõhu all, siis pole midagi teha. Nii on ja ülevaatsjs ei saa nõuda torustiku ümberehitust. Kui on väljunud tehasest pika toruga, kuid mingil põhjusel on sumps vahetatud, et kaubikuversioon on lühem ja odavam, liigitub see omavolilise ümberehituse alla. Muidugi, see läheb pikemaks vaidluseks. Esindusest kinnitus võtta, et millise sumpsiga auto välja tuli jne.
18:10 02.10.2020
63amg (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
milleks süveneda ja uurida.lihtsam on korduv anda ja pärast halada
18:40 02.10.2020
G60
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
kas eeskiri või ohutu auto?

See pole ju ülevaataja otsustada. Ülevaataja peab järgima talle antud eeskirju. Autode ohutuse tagamise ja eeskirjade välja mõtlemisega tegelevad teised seltskonnad, need kes tootjale tootmisküpse produkti tootmiseks loa annavad.

Direktiivid, seadused ja reeglid ongi selle pärast, et iga ülevaataja ei hakkaks ise oma peaga otsustama mis on ohutu ja mis mitte, see pole ülevaataja töö. Mis sellisel juhul saaks kui iga mees vastavalt oma entusiasmile hakkab välja mõtlema milline auto on ohutu? Nii ei saa.

Peavad olema täpsed reeglid ja juhised, ning ülevaataja peab neid järgima ilma omaloominguta.

Antud juhul ma olen üsna kindel, et see tootja on saanud sellele sõidukile EU heakskiidu nii M1 kui ka N1 puhul, nagu ka looder juba ütles aga siin on ka veel infokilde puudu, seega võib olla ka tegu tehasest tulnud N1 kaubikuga mille omanik on M1'ks ümber registreerinud ja ARK pole viitsinud lihtsalt paluda väljalasketorustikku ümber ehitada vms, võibolla ei pandud tähele, või siis ei peetud vajalikuks. Erinevad võimalused on võimalikud.

PS! Meil on ka firmas üks 5 kohaline N1 buss mille väljalasketorustik lõppeb täpselt teise istmerea all. Ei tule sealt midagi tuppa.
21:37 02.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Jah eks ta ole, elus tuleb kõike ette va.oma tagumik. Kui olen veerand sajandit kontrollinud 50 000 sõidukit ja ei ole kohanud sõiduautot M1 millel tossutoru lõpeb kõhu all siis ei oskagi teistmoodi kaalutleda kui mõelda, et küllap on heitgaaside süsteemi omavoliliselt muudetud? Sõidukil enne summutit näha keevitusjäljed mis veelgi suurendab kahtlust ümbertegemise kohalt. Ja enam ma ei usu juttu, et lekkiv heitgaasitoru auto all on probleem salongis sõitjale...
08:06 03.10.2020
m6 (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
10:26 03.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kõikidel CNG masinatel lõpeb toru vasaku tagaistme all kuna gaasil töötava masina heitgaasid on kordades puhtamad bensiini - või diiselkütusel töötavast mootorist. Mina räägin minu arvates probleemist kui diiselmootoriga auto heitgaaside väljund auto keskel kõhu all. Diisli tahmaosalesed on kantserogeensed ja 6% vähihaigetest saanud oma haiguse diislitahmast.
12:20 03.10.2020
jee.kim (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
80% inimesi sureb kodus(või oli see haiglas)!
Seega vältige antud kohtasid!
13:42 03.10.2020
uskumatumees (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Ja enam ma ei usu juttu, et lekkiv heitgaasitoru auto all on probleem salongis sõitjale..

Läks kord maamees linnas loomaaeda ja vaata kaelkirjakut , suu vajus imestusest lahti ja silmad läksid suureks nagu rattad. Jäi teine üpris tõsiseks ja läks minema , kuid tuli natukese aja pärast tagasi ja vaatas jälle kaelkirjakut ,kuid seekord ta nägu selgines ja sealt peegeldus suur rahulolu. Läks naeratades kaelkirjakupuuri juurest minema ja ütles:" Ei, ma ei usu ,sellist looma pole olemas!"
20:00 03.10.2020
eelmisele (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Päris hea..irw!
Kahjuks paljudes asjades on suhtumine selline...
23:41 03.10.2020
siberia (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Salongis sõitjatel tekib probleem siis kui kuskil väljalaskekollektori lähedal on leke ja tuulutus vingu salongi veab. Katkine summuti põhja all on suht savi kui kõrvakuulmist mitte arvestada. Heitgaasi põhjast läbitulemiseks peaks kere olema nii läbi roostetanud et ülevaatuselt ei saaks sellega eluilmas läbi ning seega vahet pole.

MB Sprintereid on sobivad toorikud millest on juba valmistajatehases väikebusse tehtud ja ümberehitajate juures kiirabiautosid jms . Minumeelest lõpeb neil kõigil summuti põhja all. Vähemalt ma pole märganud, et see mõnel tagant välja ulatuks.
Nad on M1 sõiduautodena kirjas ja kere tüüp on mahtuniversaal.

Üleüldiselt peaks aga ülevaatusel kehtima sama reegel kui kohtumajas ehk igasugused tõendamata jäänud faktid ja kahtlused tõlgendatakse kohtualuse kasuks. Niimoodi läheb asi absurdi kui ülevaataja hakkab mõtlema, et summuti peal on keevitusjäljed ja vist on ikka mingit omaloomingut tehtud. Kui on selge et omalooming siis nii on ja kui on mingid kahtlused siis ülevaataja asi on need ära tõendada. Kui ei suuda või ei viitsi siis on detail tehasekorras.
06:38 04.10.2020
. (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Tagasi teema alguse juurde:
Kahjuks ei ole minul võtta direktiivi mis ütleb, et sõiduautol peab summuti väljundiots paiknema sõiduki taga.

Seega pole klient selles süüdi ja peab saama ülevaatuse tehtud.
08:37 04.10.2020
algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kümnete aastate jooksul 100 000 sõiduautot!! kontrollinud tehnoülevaataja on ikka nii kõva boss, et kui direktiivi pole, siis teeb omale direktiivi.
Vabandan, et oma rumalate lapsikute mõtetega Teid häirisin.
Teie ei usu enam, et pihkav summuti on ohtlik ja mina ei usu, et Teie olete jõudnud kontrollida 100 000 sõiduautot + veel kaubikud, järelhaagised ja korduvülevaatused.
16:36 04.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Alles algaja ülevaataja aga juba ülbust täis - kas natuke vara ei ole? Kirjutasin, et olen vaadanud 50 000 sõidukit ja bossiks ma ennast ei pea. Mina ei tee endale direktiivi, ma ütlen, et ei ole varasemalt kohanud sõiduautot millel diislitossu toru kõhu all. Mind ei häiri lapsikud algajad ülevaatajad, ma koolitan neid.
17:19 04.10.2020
kellaendel (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
"Mina püüan leida vastust küsimusele kas on normaalne kui minu poolt kümnete aastate jooksul 100 000 kontrollitud sõiduautost ühel on sõiduauto kõhu alla suunatud diislitossu väljutamise toru - kas see on normaalne?"

Mina saan aru küll, et see number oli lihtsalt suurema efekti mõttes siia kirja pandud, aga et see kirjapanijal nii kiiresti ununeb, on tegelikult päris halb.
18:11 04.10.2020
algaja ülevaataja (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Võrreldes Sinuga algaja, muidu ikka mõned aastad töötanud.
21.44.10. 10.2020 selles kommentaaris muutusid isiklikuks ja hakkasid tegelema enesekiitmisega.
18:20 04.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Küllap jääb arv 50 000 ja 100 000 vahele ja ma tunnistan surmapattu ning lähen panen ennast nurka seisma tänaseks õhtuks. Tunnistan iga kliendi õigust omada sõidukit millel tossutoru auto kõhu all ja kui heitgaasitoru ulatub sõiduki taha siis gaaside lekkimise korral vormistan kordusülevaatuse ja kõik on juriidiliselt korrektne.
01:28 06.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Eeskiri on tähtsam kui ohutu auto sest 2002 paiku kadus vihje, et sõiduautol PEAB summuti väljund jõudma tagumise põrkeraua alla ja pigem vasakule. Küllap oli see seotud CNG sõidukite tulekuga kuid nagu vahel juhtub siis visatakse laps koos pesuveega ja nii ongi juhtunud. Sellele vaatamata jätkavad kõik autotootjad traditsiooni mis hoolib sõiduautos reisijast kes auto ummikus ei pea sisse hingama auto all lahti lastud heitgaase. Ja nüüd olen "kurjategija" kuna tean, et sõiduautol peaks heitgaaside väljund olema sõiduki taga ja teavitan sellest ka Teid. Teades kuidas meie riigis "tehakse" sõiduautod veoautodeks ainult ühe lausega reg. tunnistuse märkuste lahtris (Lubatud kasutada S1 sõidu ajal 4 istekohta) siis ma ei imesta kui veoauto vormistatakse sõiduautona. Konkreetsel sõidukil on veoauto heitgaasisüsteemi komplektsus ja veoauto rehvid (C-cargo/commercial) ja autoesindus raiub, et sõidukil on tüübikinnitus mis lubab vastavat heitgaaside väljundi komplektsust. Millegipärast ei lisa autoesindus, et tegemist on siis kas veoauto - või sõiduauto tüübikinnitusega kuna kasutatakse mõistet sõiduk... Tegelikkuses minu jaoks probleem ei ole mitte see üks autoomanik kellele kõlbab kui diislitoss vabastatakse sõiduki kõhu all vaid kompetentsi kadumine "otsustajate" keskelt. Oleme ju ainuke riik kus oli 12 aastat kohustus tunnistada korrasolevaks sõidukid mille pidurite erinevus oli palju suurem kui euronormatiiv... Nüüd oleme olukorras kus "koduperenaiste mõtteloogika" on vallutanud ministeeriumi ja riigikogu kuna meie riik on ainuke euroliidus kus p....s piduritega, heitgaaside ja rooliga sõidukid saadetakse liiklusesse kuni kaheks kuuks sest mitte korras sõidukeid saadeti 2019 aastal 84761 tükki liiklusesse omades võrdseid õigusi korrasolevatega... Kes aktiivsem see leiab minu arvamusartikli "Kuhu kadus Tehnoülevaataja" siis saab ka teada miks meie riik häbistab end lapsemeelsete reeglitega sest täna on ju võimalik läbida tehnoülevaatus (vastava skeemiga) kuni 29 pisipuudustega ja neid puuduseird EI PEA kõrvaldama. Põhjanaabrid irvitavad meie ametnike tolerastia peale ja ma arvan, et Tehnoülevaatus ei ole enam vajalik kui meil on sellised otsustajad...
15:22 07.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Täna tunnistasin sõiduki korrasolevaks ja rohkem ei protsessi selle teemaga. Kuid lisan järgmise. Kuna ülevaatusreeglid nõuavad istmete kontrollimist, nende istmetega kaasas käivate ohurihmade töökorras oleku kontrolli siis kuidas kontrollida neid istmeid mis kodus garaažis? Kui jätan sõidukil ohurihma kontrollimata siis vahele jäädes tuleb trahv. Kui aga on omanik kiirliidesega istmed eemaldanud siis ma ei saa kontrollida ja trahvi ei saa? Mind ei morjenda mitte see kui autoomanik kasutab sõidukit mittekorras ohurihmadega sest see on tema asi. Küll aga tekitab küsimuse, et miks mõnel on lubatud tulla ilma istmeteta ja teistel ei ole kubatud?
21:41 07.10.2020
väike vend (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Väga hea küsimus. Nii mõnigi ülevaatuspunkt (mida mina enam ei külasta), on asja lahendanud nii, et mulle on öeldud "kui järgmine kord ilma viimase kolme istmeta tuled, siis läbi enam ei saa." Ühelt poolt arusaadav. Teiselt poolt, 6 aasta jooksul, mil auto on minu käes olnud, on kolmas rida kasutusel olnud vaid 1x - siis kui auto ostsin, et see kolmas istmerida koju tuua ja toanurka visata.

Seega ongi absurdne olukord, ühelt poolt peaks kontrollima iga aasta ega neil kolmel turvavöölukustil pole midagi juhtunud seal toanurgas (nagu käia iga aasta end sotsiaalametnikule näitamas, et äralõigatud jalg pole tagasi kasvanud). Teisalt, kui iste kasutusel pole, mida siis kontrollida? Istme kiirkinnitusi ei saa ära ka võtta, sest see oleks ümberehitus ja nõuab omakorda luba.

Veel parem küsimus on, mida teha siis, kui autole on lähituledena ette nähtud sellist tüüpi gaaslahenduslambid, mida enam ammu ei toodeta, mille järelturusaadavus on null ja romulaosade saadavus üpris lähedal nullile. Maanteeameti tehnoosakonna vastus on suht selge: "uuri meie maaletoojalt, ega neil ei ole laos halogeenpirnidega sobivaid tulesid, mida ei ole isegi tootjariigis saadaval üle 15a." MNT tagavaravariant on "pane mida tahad, aga üle 2000lm valgusjõuga peavad kõrgusregulaatorid olema."
11:33 09.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kui istmerida on kiirkinnitusega, on siis nii raske puuduvaid istmeid 1 kord aastas paigaldada ülevaatuse läbimiseks? On siis nii raske kaasa võtta reg. tunnistust ülevaatusele? Kui ülevaataja ei leia Euro6 EOBD pistikut, siis ei peagi tegema autoaju skännimist heitgaasidega seonduvate probleemide väljatrükiks?
Tahan siin öelda, et ei ole oluline sõiduki korrashoid vaid samapalju on oluline ka AMETNIKE SUVA ja see on absoluutselt demoraliseeriv olukord, kui isegi Õiguskantsler tolereeris olukorda kus ametnikud on suurest osast seadusepügalatest kõrgemal ja tehnoülevaatajat saab trahvida 150€ selle eest kui videosalvestusel ei ole näha kuidas inimene uurib tulekustutil olevat kontrollikleebist või rõhumanomeetrit... Ametnike "juipijumalaks olemise" probleem on üleriigiline ja nii suur, et takistab npormaalset arengut kuna leidub ametnikunirusid kes tõsiselt teevad rumalaid reegleid millest on ehk ksau ainult ametnike enesetundele... https://www.youtube.com/watch?v=FV1_z8Rbe3s&t=5s
02:51 10.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Täna jäin "bürokraatia hammasrataste vahele" ja sain ettekirjutuse kuna mõõteriist pani temperatuuri mõõtmistulemuse kohale - mõõtmiseks vajalik temperatuur saavutatud. Eks ta ole, määruses on kirjas, et mõõtmistulemusel peab olema ka numbriliselt kirjas mootori temperatuur mõõtmise alustamise ajal. Olles 25 aastat teinud heitgaaside mõõtmisi tean, et olulisem on keskkonda mitte saastav auto kui, et väljatrükil oleks palju siis oli mõõtmisel mootori temperatuur. Täna on aga võrdväärse "kaaluga" kas on auto mootori õli temperatuur olemas või heitgaasid korras... Tegelikult on temperatuur tähtsam sest kui gaasid korras ei ole siis selle eest ei saa ettekirjutust sest arvuti praagib niikuinii sõiduki aga kui tempi numbreid ei ole siis on kuri karjas olgugi, et mootor ei saasta. On ju teada, et paljudel masinatel ei ole õli temperatuuri mõõtmise võimalust kuna ei ole õlivarrast kuhu toppida temp. andurit. On ju masinaid kus õlivarda toru sellise kujuga kuhu ei mahu mõõteriista temb. zond. On ju masinaid kus ei leita EOBD pistikuid siis selleks, et mitte sattuda kontrollide huviorbiiti on õigem võltsida mõõteprotokolli ja ise sisestada oma pisikeste sõrmede ja pastaka abil mingi temp. number mõõteprotokollile ja kõik on õnnelikud! Kas me sellist tehnoülevaatust tahtsimegi?
18:55 10.10.2020
4 aastat vaatamist (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Tere Mait! Jäta nende rumalatega vaidlemine,sest see ei vii kuhugi.Iga loll ja säästur saab omad vitsad ja peab auto remontma enne kontrolli,kui ei sobi söitku ilma "allkirjata".... nende valik!
02:03 11.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
15 aastat siin foorumis ei ole eriti aidanud kaasa muudatustele tehnoülevaatuse korralduses kuna reeglite tegijad on olnud ja jäävad ka edaspidi teatud kinnise klubi liikmete so. MKM, MA ja TÜL juhatuse inimeste mängulavaks. Jah on toimunud mõned muudatused ka siit foorumist saadud heade mõtete abil aga need on üksikud juhtumid. Sellele vaatamata ei tea mina ühtegi foorumit mis nii kaua oleks tegutsenud. Tähendab, et on piisav huvi olemas sest Millerti tohlem on osanud administraatorina hoida rahva huvi ja ka nii mõnigi kommentaator on andnud oma osa. Tunnistan, et alguses oli foorum nõuandvaks võimaluseks paljudele, siis järgmises faasis kasutasid paljud ametnikud seda foorumit, et ennast kurssi viia olukorraga tehnomaastikul. Nüüd kus tehnoülevaatus on muudetud diletantidest ülevaatusärimeeste ja nende pilli järgi tantsivate ametnike poolt tuimaks "laevadepommitamiseks" kus tehakse linnukesi tühjadesse ringidesse, ei ole siin foorumis enam suurt õppida ega teada saada. Ta on muutunud suuresti minu isiklikuks "konnatiigiks" kuhu ikka veel tullakse uudistama, et mida see Millert siis nüüd... Ei ole ju vajadust esitada küsimusi kui kõik vastused on ära toodud MKM 77 lisa 4 olevas tabelis https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1190/7201/9009/Lisa4_01
022020.pdf#
08:50 12.10.2020
osssaaa (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kas seda tabelit järgides jõuab ühele autole päevaga ülevaatuse ikka ära teha.
18:44 16.10.2020
sassxxxx (registreerimata)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Ford Transitid ehk olid ka taolised et n1 sumps lõppeb keset põhja,m1 aga ots taga.Nüüd kui on eestis tehtud ümberehitus ja lisatud istmerida,siis sumpa lõppeb tagumise istmerea all,aga maanteeamet on ümberehituse sedasi õigeks tunnistanud.Ise arvasin ka et kui summuti ots lõppeb kaubaruumi kohal,siis heitgaasid sedasi salongi ei trügi,aga nüüd lõppeb salongis...tundub et pole oluline.
10:20 17.10.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Kumb on tähtsam kas eeskiri või ohutu auto?
Kuna tehnoülevaatus on ametnike poolt muudetud HALDUSJÄRELVALVEKS siis sisuliselt võrdsustatakse sõidukit riigikodanikuga kus KÕIGE olulisem reegel, et kui seaduses ei ole kirjas siis ei saa karistada inimest. Nüüd on siis nii ka autoga, et kui ei ole sellest konkreetsest puudusest kirjutatud puudulikus määruse lisa 4 vigadetabelis siis on sõiduk vastavuses kehtiva korraga... Kui näiteks ei ole vigade nimekirjas juttu auto teelpüsivuse kohalt üliolulisest esisilla kokkujooksust miskit kirjutatud siis vastavalt heale "halduse tavale" tuleb paigast ära sillareguleeringuga masin tunnistada korrasolevaks. Nii olengi rääkinud kliendile, et: "Sul rehvide siseküljed juba nii kulunud, et kohe traadid välja tulemas - ja masina tunnistan korrasolevaks sest rehvide keskel 50% alas on mustrit küll ja rohkem... Siis jälle kui kuulen raadiost, et sõiduk kaldus kõrvale - tekib kohe mõte, et ehk järjekordne juhtum kus masin võis ülejuhitavuse pärast kurvis otse panna. Jah ei ole enam oluline kui summutiots on toodud kõhu alla (sest alates 2001 pole juhist mis seda nõuaks) ja seda kas heitgaasid tungivad salongi saab teada alles siis kui nad tungivad, seistes ummikus aknad lahti. Ei ole tähtis ohutu auto, on tähtid, et ta vastaks lipssärklaste poolt kontoris koostatud nõuetele.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.