Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: XENON TULEDEPESURID

20:44 24.11.2020
Plege32
Xenon tuledepesurid
Probleem järgmine, auto ise enam tulepesuritele signaali ei saada ja nii nagu orginaalis peaks olema pesurid enam ei tööta. (Iga viies esiklaasipesu toimub ka esituledepesu). Kas ülevaatuspunktile sobib kui lisan eraldi manuaalse nupu armatuuri kojamehe kangi kõrvale, mis aktiveerib esitulepesurid.
21:49 24.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Teie auto peaks korras olema. Esilaternate pesu töötab ühe nupuvajutusega kui on olemas konkreetne esilaternate pesu lüliti tootja poolt paigaldatud. Enamuses sõidukitel seda lülitit ei ole olemas ja laternapesu käivitub alles pärast 5 korda tuuleklaasi pesu lülitamist. Mõnel masinal hakkab esitulede pesur alles pärast 10 tuuleklaasi pesu lülitust ja mõnel saab ise programmeerida mitmendal tuuleklaasi pesu lülitusel alustavad laternapesurid oma tööd koos tuuleklaasi pesuga.
21:56 24.11.2020
Plege32
Re: Xenon tuledepesurid
Minu autol peavad pesurid töötama esimesel pesul ja siis peale poole tunni möödumist iga viies pesu jne, kuid aju enam releele signaali ei saada. Sellepärast tahangi paigaldada lisanuppu, mis saadaks releele signaali, mida aju enam ei tee.
22:59 24.11.2020
Tuleb loovalt läheneda (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Tee nõnda, et pane samale lülitile millega tuuleklaasi pesed. Lisaks pane vahele veel üks lüliti millega “katkestad”. Sel juhul on ülevaatuse jaoks okei ju kui pesed klaasi peseb ka tulesid. Ja see lisa lüliti välja lülitamiseks on oma tarbeks kui ülevaatusel käidud. No nagu lambi lüliti et ON või OFF mis siis ühendab lahti selle tegevuse et ta on koos tavalise klaasipesuga. A kust see iga viies tuleb?. Mul autol küll on iga klaasipesuga ka tulepesu (BMW). Ainult kui vedeliku paak hakkab tühjaks saama, siis lükkab tulepesu välja ja ainult klaasile
23:07 24.11.2020
Plege32
Re: Xenon tuledepesurid
Iga viies signaal tuleb gm3 moodulilt(2000a 7seeria bmw). Kuna vedelikku kulub kõvasti rohkem esitulesi pestes, siis on tehtud siuke lahendus, et peseb ainult viienda pesuga ja peale pesu on pool tundi blokk peal ja siis jälle viies pesu jne.
Kuna diagnostikaga hetkel moodulile ligi ei pääse siis on kiirem ja odavam variant kuidagi ise midagi aretada mis ülevaatuse läbiks.

Muudetud 24.11.20 23:08

23:25 24.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Sobib iga variant ka selline kus lüliti kontaktid on koos niikaua kui näppu lülitil hoida, selline on paljudel Toyota´del.
23:27 24.11.2020
Plege32
Re: Xenon tuledepesurid
Super, aitähh info eest!!
07:29 26.11.2020
. (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Kas ülevaatusel ei ole võimalik teha viit klaasipesu ja siis ülevaatajale näidata, et kuues läheb tuledele?
08:37 26.11.2020
.................... (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Ei, ei ole võimalik.
10:47 26.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Ülevaatajat ei huvita kas tulede pesur läheb tööle esimese tuulekaasi pesu lülitusega. Kui pesur ei hakka tööle ka 10 kordsel tuuleklaasi pesu lülitamisel siis vaatame kas pesuvesi on otsakorral. Meie valame vajadusel juurde ja proovime uuesti. Kui on eraldi lüliti millel tingmärk laternapesu kohta siis peaks pesu käivitume juba esimesel nupuvajutusel. Kui sõidukil on halogeentuled siis märgime, et ei tule pesuvett ja sellisel juhtumil jääb küll märge kuid ei tule kordusülevaatust.
16:15 26.11.2020
, (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
No aga tehku siis üv ukse taga need viis pesu ära ja kuues toimub kenasti üv ruumes üvaataja silme all. Ei tule sellise lihtsa asja peale, aga igasugu lüliteid mihkel vahele toppima.
16:16 26.11.2020
, (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Ah sry, teema selles, et üldse enam ei pese. No siis tuleb nuputada jah.
18:19 26.11.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Kui üldse enam ei pese siis halogeenpirniga laterna pesu mitte töötamine loetakse VO puuduseks mis ei too kaasa kordusülevaatust. Puudust ei pea kõrvaldama.
08:44 08.12.2020
Äge ikka (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Eesti " seadused".. Tuledele pesu ei tööta ja viga?! Nojah. Küsin nüüd- miks ül ei põõrata tähelepanu auto reaalsele korrasolekule? Tegeletakse igasugu tilu liluga ainult. Ei ole küll täheldanud, et see tuledepesu nüüd asja paremaks muudaks.
08:59 08.12.2020
Plege32
Re: Xenon tuledepesurid
Rohkem vist tegu Euroopa liidu seadustega ainult xenon tulede puhul..
10:03 08.12.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Eks ta ole ikka direktiivist võetud see nõue laternapesu kohta.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/PDF/?uri=CELE
X:32014L0045&from=CS

Tilu liluga tegelevad meie seadusesepad sellegi poolest, pannes direktiivile lisaks omapoolsed ohutusnõuded nagu andmesildi olemasolu kontrolli kohustus või varsti kehtima hakkavate uute nõuetega kus vajalik bensiinipaagi luugi loksutamine koos paagi korgi tiheduse kontrolliga.
07:57 09.12.2020
Äge ikka (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Lp Mait. Ei saa nüüd kohe aru kas teete nalja? Bensiinipaagi luugi loksutamine paagi korgi tiheduse ....
08:38 09.12.2020
stammer (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
....ja tihedust kontrollitakse põleva tikuga?

Sry, offtopicu pärast.
12:11 09.12.2020
Ülevaataja hauakivi (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
Maanteeameti poolearuliste tegevus võib lõppeda nii, et ülevaatajate haudadel on kivid kirjaga:

SIIN PUHKAB MEES,
KES TIKUGA VAATAS-
KAS BENSIINI PAAGI SEES
12:17 09.12.2020
huvitav mis (registreerimata)
Re: Xenon tuledepesurid
saab uuemate fordidega, neil juba tehasest pole korkki
13:50 09.12.2020
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Xenon tuledepesurid
Mida siis nüüd ikka vastata. Olen varsemalt väga palju kirjutanud nõuetest mis panevad “kulme kergitama“ ja seejuures kuidagi ei taha kiruda ülevaatuspunkti tööle hinnangut andvaid inspektoreid. Nemad teevad oma tööd ja saavad palka selle eest. Küll aga on minul “kana kitkuda“ reeglite tegijatega kes kooskõlastavad regulatsioone ülevaatuse ärimeestega kes ei oma tehnoülevaataja kvalifikatsiooni. Kui nüüd keegi tahab vastu vaielda ja öelda, et ärimees küsib ka autosid kontrollivalt inimestelt ja siis annab tema soovid edasi seaduseseppadele – ma vastan, et kui küsitaks tehnoülevaatajatelt siis ei oleks nii palju tobenõudeid…
Olen siin foorumis Teid informeerinud juhtumist millest selgus, et sõidukil kaasas käiva tulekustuti kontrollkleebise uurimine peab jääma videosalvestusele ja kui kontroll seda ei näe siis on “kuri karjas“ kuna haldusleping nõuab, et videosalvestusel peab olema maksimaalselt palju kontrollimisi näha. Ja kui ülevaataja nägi pagasiruumi põhjas kustutit siis see ei loe sest videos ei ole ju kustuti olemasolu näha. Siit edasi minnes on minul teada, et Maanteeamet saatis suhteliselt hiljuti kirja Tehnoülevaatajate liidule ja küsis, et mida nemad arvavad kui viiakse sisse tehnoülevaatajatele kohustus kasutada otsaesise kaamerat?
Jätkan küsimuste kommenteerimist. Kuna peab videos olema kütusepaagi korgi vaatlus sest täna kehtivas määruses on - 6.1.3. Kütusepaak ja -torud (sh kütteaine paak ja torud) 3) Kütuse leke, täiteava kork puudub või laseb läbi. – OV. Siis on igati loogiline, et varsti võib lugeda järjekordset leppetrahvi kus viidatakse ülevaataja lohakusele kuna videos ei ole näha kütusepaagi täiteava ette jääva luugi avamist… Seda enam, et järgmise ülevaatusmääruse täienduse projektis on - 6.2.3. Uksed (sh luugid) 9) Kütusepaagi korgi katteluuk ei avane või ei sulgu. – OV Kuna tehnoülevaatajad RIKUVAD massiliselt kehtivaid ülevaatusreegleid siis videofilmide nautijad saavad ajapikku üha targemaks ning võivad vabalt hakata (seadusele toetudes) nõudma näiteks päikesesirmi liigutamist vastu tuuleklaasi ja tagasi kuna kehtiv kord ütleb - 3.1. Vaateväli 4) Päikesesirm on kahjustunud või puudub. – OV. Ega siis ei ole kaugel aeg kus tehnoülevaataja saab kohustuse hakata analüüsima kas heitgaasid võivad kujutada ohtu tervisele sest on täna kehtiv määrusepunkt - 5) Kabiini või sõitjateruumi pääsevad heitgaasid või mootorisuits kujutavad ohtu reisijate tervisele. Seega oleneb tehnoülevaatajast kuidas temal on ohutunnetusega… Kuna Maanteeamet ja autoesindus ei näe probleemi selles, et sõiduautona registreeritud kaubikul on heitgaasitoru väljund auto keskel kõhu all siis mina ei mõista, miks üleüldsegi on teemaks heitgaaside sattumine salongi? See on aga teine tõsielu anektoot tehnoülevaatajate tööpõllult.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.