Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: KÄSIKAST PREMIUMIDEL

10:24 11.02.2021
wigry
Käsikast premiumidel
Mõtlesin et uurinn, mida arvate premiumautodest millel on käsikast. No näiteks 5. seeria või A6. Näiteks siin portaalis on aastatest 2011-2018 müügil 192 A6, neist vaid 6 on manuaalid millest sisuliselt vaid üks pole kõige plangum (kuigi müüa siiski väidab et manuaal säästab liigsetests kuludest). Võttes BMW 5. seeria samast ajavahemikust, siis kokku on müügil 256 masinat, neist manuaalkastiga on samuti 6 masinat. Neist vast 1-2 on sellised kus on auto varustusse ka veidi raha paigutatud ning esimene ostja võtnud ikka manuaali.

Seega kuidas on teil arvamus manuaalkastiga uhke autoga sõitmisest - midagi erilist või ikka paraskooner et automaati ei ostnud? Lisaks kas käiksite sellisest masinast kaarega mööda kui oleksite selle klassi masinat otsimas?

Isiklikult leian endiselt et manuaaliga sõitmine on tore tegevus kui selleks on meeleolu ja soov käike lapata ning peale iga käigu vahetust tunda masina dünaamikat. Ehk manuaaliga oled sõidule rohkem pühendunud.
10:51 11.02.2021
minu hinnangul (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Tunnetus ja käigu täpsus on kindlasti manuaaliga parem, eriti kui tahad kiirelt kurvist väljuda jne, olen palju automaate omanud ja kindlasti ostan ka edaspidi igapäevaseks liikumiseks automaadi, aga ükski automaat ei ole siiani täpselt aru saanud, mida tahan (kogemus igasugu uusi vanu, dsg, tiptronic, 3-8 käiku). Samas aga sellises masinaklassis ootad juba mugavust, eriti veel kui otsid kõrgema varustustasemega eksemplare, siis ilmselt väärtustad seda, et võimalikult vähe peaksid ise liigutama sõidu jooksul, seega manuaali otsingutest aru ei saa.
10:58 11.02.2021
Deus
Re: Käsikast premiumidel
Luksumise masin on ikkagi mugav automaagilise kastiga ja nende masinatega ringrajale nii kui nii ei roni. Maanteel 90'ga kasutad ka ühte käiku aind, olgu automaat või manual. Linnas tuleb vahe sisse, kas ummikus käike lappida ja tunda ennast kui ralliauto roolis järgmise foorini või kulgeda rahulikult. Meenub 7 seeria 4 lidrune BMW, mille sõber kunagi soetas ja oli manual. Tore sõita aga selle klassi masinaga kus peaks olema ikkagi kõik mugavus.... milleks... Kas mitte manualid tänapäeval juba kallimad pole kõrgema klassi masinatel kui Octaviad?

Muudetud 11.2.21 11:00

12:09 11.02.2021
maaks
Re: Käsikast premiumidel
Automaadid on invaliididele ja rolleritele ja ei kõlba ka "uhkesse" autosse minu meelest :-) Ise käin kaarega mööda kõigist automaadiga sõidukitest (loodetavasti jätkub meelekindlust ka tulevikus).
Paraskooneritele ongi see väljapanek siin a24-s, kes endale tehasest 10a tagasi väljunud "preemiumi" otsivad ja arvavad et nad on nüüd "special" :-) :-)

Muudetud 11.2.21 12:10

12:21 11.02.2021
Kärss
Re: Käsikast premiumidel
Esimesena märgiks ära jee.kimi postituse, et ka mina elan teisel planeedil, kus mingid viiesajased, aakuued, mazdakuued jms suva juustud ei ole premiumid. Sest vähegi lõbusam oktaavia maksab kah juba rohkem ja pakub ka rohkemat.

Nüüd edasi Deusi ja punktikesega enam päris 100% ei nõustu, sest üldiselt mida kallim auto, seda rohkem on panustatud arendusse ja ostja saab reeglina (küll mitte alati:) siiski veidi enamat kui paarkümmend cm pikema kere, salongi ümber üks kiht rohkem viltmatti ning mitte absoluutselt turu odavaimast vakstust istmed. Kellele sellest poolikust nimekirjast piisas... ok, sobib mulle, eks mõned vaid sellepärast ostavadki. Teised ostavad sellepärast, mida punktike mainis, et ehk naaber ei pea siis nii vaeseks. Kolmandad ootavadki otseselt mugavust ja kui keegi näeb seda tõesti neis viites-kuutes, mis mul selle vastu saab olla. Aga rääkides nüüd PÄRIS PREMIUMIST, siis seal tuleb autole juurde ka reaalseid sõiduomadusi: tekib juba mingisugune teetunnetus roolile, vedrustus teeb oma tööd natuke teisel tasemel jpms, mis pakub lisaks elementaarsele "mugavusele" ka otsest sõidumugavust. Õigem oleks öelda, et võib pakkuda lausa sõidunaudingut, mis on autogurmaani jaoks olulisem naabri või naiste arvamusest. Minu silmis on automaadi koht ikkagi foorist-foorini elurütmi elades või siis tõesti tulemustele orienteeritud maastikuautodega võistlejatel. Aga linna poole, ühest linnast teise vm tiksumine on manuaali või automaadiga S-klassis vms premiumis sama. Aga siis saab maantee otsa, algavad kuplite vahelised kruusateed, põldude vahelised pikad lauged kurvid jne - need on kohad, kus enamus inimesi muretseb ja kardab, aga kus autogurmaanid naudivad sõitmist selle otseses tähenduses. Teises kommentaaris öeldi juba ära, et pole näinud automaati, mis teeks täpselt seda mida tahan. Mina kah ei ole. Olen näinud paari üksikut, mis teeb ligilähedaselt, aga manuaal täidab mu soove alati paremini ettearvatavalt ja minu lugupidamine kuulub alati neile, kes just sõidunaudingu järele ihalevad ja seda octaviatest ja aakuutest kõrgemates autoklassides ka päriselt tarbivad.

Kuna haakub osaliselt teemaga, siis lihtsalt kommentaariks, et minu arvates on juba ammu lõpetatud selliste autode tootmine, kus sõitmist päriselt nautida saab ja kus see kepikast üldse vajalik on. Ühelt poolt on tiheda asustusega seotud piirangud, teiselt poolt annab juba Eestiski otsida kruusateid (rääkimata Lääne-Euroopast) ja autod ehitataksegi nn kiirteesuunitlusega, kus põhi on vastu maad, pidamist võimaldava rehvimõõdu asemel pannakse alla mingid niidirulle meenutavad vankrirattad (sest pidurikettad on suured ega mahuks väiksemasse ära), kaalujaotusele ei pöörata enam eriti tähelepanu ja pika käiguga pehmest vedrustusest võib vaid unistada, sest vedrustus on mõeldud kiirteel betoonplaatide vahekohtade silumiseks, mitte ebatasasel teel sõitmiseks. Sellele, et meil esineb ka külm aastaaeg, pole enam isegi Volvo disainerid viitsinud mõelda, teistest rääkimata (webasto ei ole sellele mõtlemine, vist ainult Jimyl on veel vihmaveerennid olemas, et ust avades lumi istmele ja ukses olevatesse lülititesse ei kukuks jms). Siit ka põhjus, miks minu kui autogurmaani silmis sai "premium" otsa umbes 15 aastat tagasi ning sealt edasi tähendab premium pigem arengupeetusega ja õppimisvõimetutele inimestele mõeldud autosid, kus auto ei tohi usaldada juhti ja peab tegema võimalikult palju otsuseid tema eest. Siis saab juht end hästi premiumina tunda:P

Ostsin mingid aastad tagasi kah ühe "raamidest välja" kepikastiga auto, mis ostes tundus üsna loogiline valik - Mustang GT 5,7L, ehk siis käesoleva aastatuhande masin, kus oli veel piisavalt palju alles vana ja samas mitte tervikuna arhailine. Ostes olin vaimustuses, et käib edasi kui kurat, järeleaidatud välimus pani kõigil pead pöörama, maanteel püsikaga lastes võttis kütust vähem kui mõni kaheliitrine pereauto ja oli isegi suhteliselt juhitav. Aga juba esimesel nädalal hakkas häirima teadmine, et ka parima tahtmise juures suudan ma sõita käänulisi kruusateid kiiremini mingi kergelt ülemotoriseeritud esiveolise Suzuki Altoga ja isegi aeglasemalt sõites pole selle auto juhitavus nii hea, et võiks naljapärast 100+ kiirusel keerata külje ette ja teha veel paljusid asju, mida liiklusvabadel maateedel teha meeldib. Ja kuna nii kiirem kui paremini juhitavam auto on nagunii kodus olemas ja selles peade pööramises väärtust näha ei oska, läkski auto juba paar nädalat hiljem edasi inimesele, kes sõitis sellega aastaid ja sai täpselt selle, mida tal vaja oli: tähelepanu ja samal ajal oli maandatud tema isiklik hirm automaagiliste kastide ees. Minu teada ei kräunutanudki ta seda kunagi piirajas, vaid sõitis igati eeskujulikult ja müüs edasi samasuguste ootustega inimesele. Täpselt sama ülesannet täidaks ju suurepäraselt iga teinegi kepikastiga S-klass, Jaanuar vm premium. Isegi tänapäevane.
12:43 11.02.2021
antsu viiul (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Kindlasti leiduks maailmas inimesi kelle sobiks ka käsitsi liigutatavad kojamehed, karbiidilambid ees, käsitsi liigutatava suunatuled külgedel, jne .............
12:47 11.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
korralikele preemiumitele ei saagi manuaalkasti.automaadil saab ju käiku alla vahetada,kui on vajadust.kiirematel möödasõitudel nii teengi
12:57 11.02.2021
. (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
kärss sai jälle klaviatuurile päevanormi jagu lööke teha ilma et midagi tarka oleks öelnud, aga siiski ühe väärt pirni panna- "...on veel vihmaveerennid olemas, et ust avades lumi istmele ja ukses olevatesse lülititesse ei kukuks"
minu mälu järgi pühkisin ma juba mosse rennidega ukselt enne ukse avamist lume ära, et see autosse ei kukuks ja see ei nõudnud teps mitte harja olemasolu, sest see ju kõikidel mõtlevatel inimestel autos peidus- piisas kinnastatud käelabast või sai suisa palja käega hakkama. elik varrukaga. aga automaat vs manuaal on nii pagana inimspetsiifiline teema, et igaüks valib omale sobiva, aga kuna teemaalgataja põeb näilise vaesuse kompleksi, mida teistele ei taha avaldada, siis tavainimese soovitused arvesse ei lähe.
ehk siis ainus soovitus on- osta automaat, sest kõik ju näevad, et sa nühid vaese inimese kombel kepikastiga ning lisaks jäävad automaadi puhul käed vabaks burksi, telefoni või mõne muu vajaliku tegevuse jaoks, mida iga kõvem mees rooli taga teeb.
13:38 11.02.2021
wigry
Re: Käsikast premiumidel
Teema selgituseks siis nii palju, et viiene ja kuuene on vast viimased kallima otsa Saksa masinad mida sai poest manuaaliga osta. Seistsmest/kaheksast nagu ka S'i pole ju kunagi manuaaliga pakutudki.

Lisaks mõte just, et need kes müüvad sellseid "eksklusiivseid" masinaid, püüavad neist lahti saada ning kui keegi juhtub ostma, siis potensiaalselt on selliseid masinaid raske müüa kuna lihtsalt pole huvilisi kes hindaks nende masinate juures käsikasti eripärasid.
13:48 11.02.2021
Kärss
Re: Käsikast premiumidel
# pühkisin ma juba mosse rennidega ukselt enne ukse avamist lume ära, et see
# autosse ei kukuks ja see ei nõudnud teps mitte harja olemasolu, sest see ju
# kõikidel mõtlevatel inimestel autos peidus- piisas kinnastatud käelabast või sai
# suisa palja käega hakkama. elik varrukaga

Selge, harja/kinnaste kaasasvedamine, palja käega lume lükkamine või varruka lumiseks tegemine on premium. Õnneks tähendab see mõiste meie jaoks erinevaid asju ja mida rohkem inimesi mõtleb minust erinevalt, seda lihtsam on minul leida endale sobivaid asju - Sinule jäi enda arvates õigus, aga minul on väiksem konkurents, win-win igal juhul!

# korralikele preemiumitele ei saagi manuaalkasti.automaadil saab ju käiku alla
# vahetada,kui on vajadust.kiirematel möödasõitudel nii teengi

Milline premium on nii nõrk, et see mingi tuntava eelise üldse annab? Teema esimese postituse konkurent E200D :)) Pigem on see vajalik just ostukärudel või üldse paarisajaeurostel autovanuritel, mis tõlgendavad kickdownina antud korraldusi oma äranägemise järgi. Minu jaoks on neist tomatikasti käikude lappamistest olnud rohkem rõõmu mägedes mootoriga pidurdades, et mitte sõidupidureid üle kuumutada.
13:57 11.02.2021
Erfs (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
See automaat vs manuaal on paljuski tunnetuse teema. Nt. mingi pirukaga või sportlikuma autoga sõited lappad käike ja kõik tundub omal kohal.

Istud mugavamasse pereautosse ja järsku see lihtsalt tundub niiiiiii vale. Häirivalt vale. Kuna olin ise esimesed 10a ainult manuaaliga nühkinud, siis ostsin manuaalkastiga (täisvarustuses) pereauto. Kui auto teeb kõike muud sinu eest, siis ise käike vahetada tundub idiootne.

Et jah premium ja käsikast ei käi kokku. Nüüd tagantjärele saan aru, miks see minu ostetud auto pea aasta aega müügis oli. Tip-top ajalooga ja ilma varjatud vigadeta, aga lihtsalt ebaloogiline kooslus.
14:06 11.02.2021
Kärss
Re: Käsikast premiumidel
Ma olen ise olnud roolis manuaalkastiga S-l (päris mitmel) ja seitsmesajasel (samuti mitmel), sõprade autod mingil ajal. Kaheksasajaseid manuaale olen näinud vaid müügis, oma silmaga näinud pole, need niigi rariteedid juba ammu.

# potensiaalselt on selliseid masinaid raske müüa kuna lihtsalt pole huvilisi kes
# hindaks nende masinate juures käsikasti eripärasid.

Auto edukaks müümiseks on vaja täpselt ühte huvilist, mitte huviliste horde. Minu isa näiteks ei ostaks ühtegi automaati enam olenemata sellest, kui soodsalt keegi pakuks. Aga vaatab just S-de, Jaanuaride jm suurte autode suunas, passib peale müüki tulevaid eksemplare ja kuuleb päevase hilinemisega helistades sageli, et juba müüdud... müügis püsivad pikalt ikka need, mida keegi ei taha, aga need põhjused pole mitte manuaalkastis, vaid auto tehnilises seisukorras (mis on sageli seotud sellega, et eelmine omanik oli kooner:). Ja kuna ostab autosid pigem kümneks aastaks, siis pole terve see aeg pole ka vaja vaevata pead müügiprobleemide pärast... pärast kah mitte, emex ei suhtu halvasti ühessegi klienti:) Nagu juba enne mainitud, siis automaadiga levinud autoklassides on manuaali otsijad täiesti omaette nish, mis ei kao niipea.

Sama käib ka "blank" varustustasemega versioonide kohta, sest paljud kardavad täiesti põhjendatult keerulise ajastu autode elektroonilisi ja mehhaanilisi probleeme ja neile piisab tänapäevasest baasvarustusest täiesti, kuna premium klassis sisaldab see nagunii juba elektriaknaid, kliimaseadet jm elementaarset.
14:22 11.02.2021
. (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Nüüd ajasid mind küll segadusse- kas siis reeling ja sealt mitte kukkuv lumi on preemium ja käega lume puhastamine rohkem selliste hallimassi mossemeeste värk? Või mis põhjusel ei suuda sina käega seda lumekest ilma reelinguta autol maha pühkida? Ja kas sõltumata sadanud lume kogusest jääb ta alati sinna reelingule toetuma? Isegi 20cm?
Ja teine asi jäi ka segaseks- su isa passib peale müüki tulevaid eksemplare, aga ostab auto kümneks aastaks- kas siis iga kümne aasta pärast hakkab passima või on pidev passija, aga paraku vaid kord kümne aasta jooksul satub sellise auto peale, mida keegi eest ära ei raba?
14:34 11.02.2021
Kpl (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Olete ikka kindlad kes siin väidavad, et viiene ja a6 pole premium klassis
15:49 11.02.2021
Deus
Re: Käsikast premiumidel
wigry, ma enne mainisin, et täitsa 740 on olnud kepikastiga olemas, isegi sõitnud sellega. BMW keeles rääkides, siis toidulisand E38 nimelt kuid E39 enam ei omanud iialgi manuali, aind miskid huvilised ise aretasid sinna selle.

Viimane A8 aga manualiga oli tööstusteras tähisega D2 generatsioon, peale seda jällegi, kõik eranditult päkapikkudega kastid. Mõni S8 kindlasti oli ka käsitsi õlisegamisega aga peast ei tule selliseid fakte, pole süvenenud nende massinate ajalukku väga.
16:14 11.02.2021
georgjoo
Re: Käsikast premiumidel
Premiumitest võite oma inglise keele õpetajatele rääkida. Eestis (!) liigitatakse sõidukeid siiski klassi-kategooriatesse -- A6 ja 5. seeria BMW on olnud aegade algusest kõrgema keskklassi autod, mitte ei kuulu mingisuguse Premium-Executive-Luxury-Edition kategooria alla.

Muudetud 11.2.21 16:20

16:38 11.02.2021
Burger King (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Suurematel ja vähegi luksuslikemal autodel tundub manuaalkast nagu 19 sajandil olev mõisavalitseja, kes koristab ja kasib ise endi ruume ja valdusi...selle asemel, et üks ori põllult tuppa tuua ja teda rakendada selleks.

Minu jaoks on asi lihtne. Väiksed "kähkusõidupillid" manuaalina, suured mugavad pillid automaadina. Vahepealsed vastavalt korrasolekule, eelistustele, tujule jne!
16:43 11.02.2021
63amg (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
inimesed on erineva tasemega! kui ütled s-klassi mercedes,siis nende jaoks tähendab see w-140.seda sai tõesti käsikastiga.kuid sellest on pea veerand sajandit möödas
17:45 11.02.2021
A66 (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
Käsitsi saab veel näiteks tainast sõtkuda, vilja peksta, pesu pesta ja väänata, telefoni ketast keerutada ja kui jalad väsinud on kõndimisest, siis käed maha toetada ja liikumisel appi võtta.
18:29 11.02.2021
kipsimees (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
mis möttes e 39 ei onud manuaalkasti .isegi 540 oli käsikastiga olemas.
19:12 11.02.2021
marita57
Re: Käsikast premiumidel
Mul on tunne, et wigry tegi enda teadmata mulle personaalteema. Kuigi hulk postitusi juba ees, tundub, et juttu jätkub kauemaks. Aga vaatan siis asja oma nina otsast, sest igaühel on meil oma seisukoht nkn.

Olen üle 30 aasta omanud ainult käsikastiga autosid. Ka praegu on peres ja ka lähisugulastel (sisuliselt laiendatud perekond) ainult kaks automaatkastiga autot. Pole ime, et mõlemad neist on Volvod, vanus ja seisukord on omaette ooper.

Premium on ingliskeelne võõrsõna, millele maakeeles tegelikult hulgaliselt vasteid on olemas. Enimlevinud on neid vast noobelmarkideks nimetada - aga samas tasub meenutada, et selline jaotus on üksnes turundajate ning autoajakirjanike koosloome sünnitis - millega mõlemad rahul on, aga ei enamat.

Mul endal on täiesti ükskõik, kas sõita käsikastiga või automaadiga. Näiteks täna hommikul läksin kodunt välja käsikastiga autoga, õhtul naasesin automaatkastiga autoga. Elo om säänne, latsed pole süüdi.

Miks peres nii vähe automaate on, seletub lihtsa põhjusega - mõistlik on, kui vähemalt enamus autosid on ristkasutatavad, ehk kõik saavad sõita kõigi autodega. Ent kui peres on üks erivajadustega inimene, kes saab sõita ainult käsikastiga autoga, siis määrab see ka suure osa autovalikust.

Tõsi, noobelmargid pole minu teetass, sest kümne aasta vanust käestlastud buumerit ma remontida ei tahaks (rahaga on muudki teha) ning lihtsa tööinimesena on Volkswagen minu luksuse lagi - üle selle ei ole võimalik kellelegi peale maksuameti adekvaatselt ära seletada, kuskohast ma nii palju raha sain :) Aga saab ka pisut vähem noobliga hakkama.

Muudetud 11.2.21 19:14

20:55 11.02.2021
. (registreerimata)
Re: Käsikast premiumidel
kõik oleneb..endal 2010a6 manuaal. Kõik muud lisad aga täielikult olemas,must lagi,kahe tooniga nahk jne. Ei oska öelda mis põhjusel selline kooslus kunagi kokku pandud.
Minul sai määravaks auto ülihea seisukord 5a tagasi ja väike läbisõit 140t. Nüüd teine 140 veel juures ja kulutusi ainult jooksvad osad. Kuna sõidan 90% maanteel siis see manuaal ei häiri. Peres ka mõni automaat millega linnas sõita.

Leian et kuna neid manuaale väga vähe,siis pigem müües eelis see,siiamaani on palju inimesi kes peale manuaali muud ei tahagi. Aasta tagasi soovis sõber ära osta,soovis just manuaali aga ei meeldinud just kena nahksisu ,seega kõigi maitse ongi erinev

Vanemal autol on igaljuhul üks kallis remonti vajav vidin vähem.
Kuna auto on teeninud hästi ja on väga heas korras siis polegi vahet kas keegi ostab või sõidan veel 140t .

Järgmist nn premiumi aga enam manuaali vist ei ostaks ja neid polegi saada enam.
Pöördesse on päris mõnus lasta küll.
11:18 12.02.2021
marita57
Re: Käsikast premiumidel
Näiteks värske Toyota Highlanderi puhul Premium tähendab lihtsalt üht kolmest varustustasemest. Tõsi, kallimat kui Luxury või Executive.

Käsikastiga ei saa seda autot muidugi mitte mingis varustuses, aga eks see ole lihtsalt aja märk ja paratamatus, millega aegamööda tuleb leppida.
11:58 12.02.2021
Kärss
Re: Käsikast premiumidel
# Vanemal autol on igaljuhul üks kallis remonti vajav vidin vähem.

Selline individuaalne ja väga kahe otsaga asi. Automaatkast vajab kindlasti rohkem/kallimat hoolt kui kepikast, aga kui kepikastiga kaasneb kahemassiline hooratas, võib selle eluiga olla 800tkm lähedusse, aga võib mõnel teisel olla ka 100tkm suurusjärgus ja sõltub vähemalt mingis osas ka kasutusest (nt haagissuvila vedamine jms). Järgmiseks sidur, et ühega sõidetakse lahti võtmata sinna miljoni kanti, enamikel poole miljoni kanti, tüüpiliste väikeste siduriketastega pigem 200-300tkm vahemikku ja äärmusena (nt diisel-Arbuusid) ei taha ka ideaalselt kasutades 100tkm välja kannatada. Üldse on juba ammu kepikastidega see probleem, et need ei kannata välja sellist väänet, mida taluvad automaadid ka pikema aja jooksul ja sellepärast ei saagi just paljusid võimsamaid versioone manuaaliga. Nii et reaalselt tuleks rääkida nii automaadi kui manuaali puhul reaalsetest omadustest ja konkreetsetest disainivigadest, sest nende tehnoloogiliste lahenduste võrdlemine töökindluses sõltub paljuski sellest, kas võrreldakse erinevaid või samu äärmusi.

PS: ma ise olen hoopis vahelduse armastaja, vist viimased 20a on olnud sõidus korraga nii manuaal, poolautomaat kui automaat. Aga see, millise autoga kodunt välja sõidan, sõltub käigukastitüübist küll kõige vähem. Ja tippmudeleid olnud nii manuaale kui automaate, kuna sellest ei sõltu, kas on fun, vaid et mil viisil on fun. Ja kui ei ole (enam) fun, läheb müüki ja tuleb asemele midagi, mis on.
13:28 12.02.2021
Deus
Re: Käsikast premiumidel
Minu viga. Mõtlesin E65 hoopis selle E39 asemel.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.