Ise ei plaani hetkel midagi osta, aga pidevalt küsitakse nende moodsate väikeste R4 diislite töökindluse/vastupidavuse kohta nende poolt, kellel arvele saamine/maksud vms on seotud CO2 piiridega ja sellepärast vanemad ning suurema töömahuga (juba 1,9L) diislid välistatud. Jutt käib nn pooluutest 5+ aasta vanustest liisingu esimeselt ja teiselt ringilt tagasi tulnud autodest. Mudelitele esialgu ei keskendukski, kuna mõnda pannakse peale nii mikroautole kui ka mikrobussile. Jagage kogemusi, eelkõige just halbasid:)
Mingi valik (laiendage nagu oskate!) mootoritest, mida mu küsimus puudutab:
Renaulti 1,5L (alates Cliost, vahele Daciad jne)
PSA 1,6L (Berlingod, Jumpyd jm mustmiljon mudelit)
Fordi 1,5L ja 1,6L (Fiestast Transititeni jne)
Kia/Hyundai 1,4L, 1,5L, 1,6L, 1,7L
Opeli/Fiati 1,3L ja 1,6L (Corsast Insigniani jne)
VAGi 1,5L, 1,6L (Polost Passatini)
Kuna neid ise võrrelda ei oska, on ka küsimus veidi laialivalguv ning pinnapealne ja täpsustamine ei teeks paha, kui keegi märkab, et juba küsides vigu teen. Natuke ka ise kahtlustan, et nt Renaulti sama kubatuuriga 107kW biturbodiisel mikrobussil ja 55kW Clio peale ei pruugi olla sama raua poolest ega seetõttu ka vastupidavuselt ega tüüpvigadelt.
Sellist tüüpi vastuste üle, et Y-tootja 55kW versioon on "sellelpõhjusel" parem 66kW versioonist või "sellelpõhjusel" tasub eelistada alati sellel mudelil 1,5L mootorit 1,6-le, rõõmustaks kõige rohkem;) Tänud kõigile kaasa mõtlemast!
Honda lõpetas siin mõned aastad tagasi 1.6 diisli tootmise, kõik mu tuttavad (3), kes selle mootoriga masina kunagi ostsid, sõidavad nendega tänase päevani ja kiidavad.
Väidetavalt üks töökindlamaid masuudipresse üldse mis viimase 10 aasta jooksul toodetud.
Sekundeerin eelmisele, et Honda 1.6 i-dtec pidi päris hea olema. CR-V-l jääb väidetavalt 88kw versioon nõrgaks, aga Civicul pidi jõudluse, ökonoomsuse ja vastupidavuse vaatest väga hea variant olema.
Endal on olnud kasutada uuest peast kaks 1.4 d4d 66kw toyota diislit. Mõlemad Aurised siis.
Mõlemaga sõitnud 150000 kanti 4 aasta jooksul ja 0 probleemi autoga üldse. Üks siiani endal kasutuses ja kiidan. Minek minu jaoks vägagi ok ja kütusekulu jääb aasta lõikes alla 5.
PSA 1.6 hdi on ka suhteliselt OK, aga jah, kui seda motot Volvode peal vaadata, siis võiks tähelepanna, et mootoritüüp oleks D4162T ja kindlasti MITTE D4164T. See viimane on siis vanem ja õnnetum 16v mootor.
Kui asja ei tea, siis kapoti alt ka suht keeruline esimese hooga ära tunda, aga esimene vihje on dokumentides, 8v mootor on 84kw, vanem 16v on 80kw.
16v mootoril oli mu mäletamist see "tore" süsteem, kus on 1 rihmaratas ja see on tagumise (eestpoolt vaadates) nukkvõlli küljes ja nukad on omavahel ketiga ühendatud, täielik ikaldus.
Pihustite enda ja pihustiklambrite probleeme on ka 8v mootoril, aga tunduvalt vähem võrreldes 16v mootoriga.
Tuttavad prantslaste mehhaanikud soovitavad alati millegipärast 2013+ masinaid, kui seda 1.6 mootorit vaadata. Ju siis tehti seal mingeid parandusi jälle.
Renault 1,5 Dci. Konkurentsitult parim diiselmootor. Pehme käiguga, ökonoomne ja vastupidav. Kõik maailma väljaanded kiidavad seda. Olen ise sõitnud 115 hj versiooniga.
Siimrasmusele, Traficul tõesti 1598ccm mootor, ajasin segi PSA toodanguga, kus u sama suurel mikrobussil minimootor kasutusel. Siin oleks kõige mõistlikum rääkida eelkõige konkreetsetest mootoritest. Ideaalis mootorikoodides, aga kui seda ei tea, siis piisava info peaks alati saama kätte ka mark/mudel/aasta/kw, sest VIN koodid ja nende lahtikodeerimine läheks liiga keeruliseks ja ületaks meist paljude oskused ja võimalused.
Tänud kõigile, kellel teemasse midagi sisulist lisada on olnud. Minu jaoks lahenes nt see PSA 1,6 diislite müsteerium, miks ühed kiidavad ja teised sõimavad, aga kuna omal kokkupuuteid pole, siis ise neil vahet teha ei osanud (teadnud), kust see piir täpselt jookseb. Hondade 1,6 disla olemasolu tuli üldse üllatusena:)
Mistahes küsimus üles tõstatakse, alati tulevad vastused Toyota ja Honda ülivõimsad. Paraku antud teemas on nad in memorian. Täna on euroopa diislid palju suutlikumad ja ökonoomsemad, kui jaapani hübriidid ning nende "jalajälg" on ka väiksem.
Tuleb asju natuke laiemalt vaadata. Kas oled mõelnud, et miks näiteks neid euro minidiisleid mujal maailmas ei ole? Äkki sellepärast, et seal pole neile, misiganes põhjusel, turgu? Ja miks japsid euroopas dislade tootmise ära lõpetasid? Äkki sellepärast, et nende põhiturud on mujal ja seal ei peeta minidiisleid millekski (tihti õigusega). Euroopas on palju euro-tootjate minidislasid, sest suur osa siinsest turust (euromääruste toel) nõuab seda, mujal maailmas on tarbijate ja paragrahvi leiutajate nõuded teistsugused.
Ja infoks et tulevaste Euro7 nõuetega läheb ka diislitel tunduvalt raskemaks, osad suuremad euroopa autotoojad on juba loobunud uute diislite väljatöötamisest, aetakse lihtsalt olemasolevatega läbi niikaua kui võimalik ja siis jäävad kas erineva "raskusastmega" hübriidid või täiselekter.
Asiaadid on selle arengu suhtes olnud kõvasti ettenägelikumad. Vihjeks: vaata, kes autotootjatest on süsinkukrediidi müüjad ja kes on ostjad.
Jah, ka japsidel on dislade kohapealt olnud mõningaid läbikukkumisi, Toyota 2.2 ja Subaru bokser-diisel tulevad lähiajast meelde. Aga keskmiselt on nende toodang siiski tublisti vastupidavam, kui euroopa oma. Väiksemate tootmismahtude tõttu on japsi dislad ka omajagu kallimad, see omakorda vähendas nende müüki veelgi.
Pika jutu lõpetuseks: Toyota ja Honda said aru, et pole mõtet toota (ja sertifitseerida!) minidiisleid turule, kus nende pakkumine on üleküllastunud ja seetõttu kasumivõimalused sisuliselt olematud. Lihtsam ja pikas perspektiivis kasulikum oli astuda samm edasi elektrifitseerimise suunas.
Ei ole sel 16 klapilisel hdi-l ka viga midagi. Kannatab 200 hobust välja võtta sellest mootorist. Uuem 8 klapiline ei hinga enam nii hästi. Ise kulgen 2.0 hdi-ga ja paremat pada ei oska välja mõelda.
Uuemate autode andmeid vaadates on tekkinud korduvalt küsimus, kuidas saab nt Dokker olla maanteel peaaegu liitri jagu ökonoomsem, kui igasugused partnerid-berlinksid? Kas selle taga on see Renaulti diisli fenomen (mis millegipärast muude mudelite puhul nii hästi välja ei paista) või on Dokker kuidagi muul viisil ökonoomsemaks saadud (mida on peale vaadates, puhtalt kuju/tuuletakistuse järgi üsna raske mõista)?
Ei ole sellesse Dokkerisse niiväga süüvinud. Üks meetod auto maanteekiirusel ökonoomsemaks saada on mootori pöörded madalamaks ja kui vaja siis 1-2 käiku juurde.
Audid millega ma sõidan on mõlemad 3liitrised quattrod. Vana variant 165 kw, 6 käiku, mootori pöörded maanteekiirusel ca 1500 ja kütusekulu 8 sajale.
Uuem on 180 kw, 7 käiku, pöörded 1200 ja kütusekulu.. no 6 või natuke vähem.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.