Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: TEED LÄHEVAD KIIREKS

18:38 03.05.2021
wigry
Teed lähevad kiireks
Paistab, et uued teelõigud kus lubatud 120km/h polegi enam head kõikidele autodele. Vanem masin kus viis käiku ja kehva ülekanne läheb sellisel kiirusel mootori kõrgete pöörete tõttu nii lärmakaks, et oma meeleolu huvides on mõistlik veidi kiirust alla võtta. Õnneks muidugi on need neljarajalised teed mistõttu saavad kõik ka aeglasemast kulgejast mööda.

Aga jah kui sellistel teedel rohkem liiklemist siis on ka see üks auto valikukriteeriume, et kas kannatab normaalselt ka sellistel kiirustel kulgeda. Ja asi pole mitte mingis vibras ega juhitavuses vaid just kõrgetes pööretes ja sellega kaasnevas kapoti alt kostuvas seakisas. Eelkõige on siis jutt tagasihoidlikumatest bensiinomootoriga autodest.

Muudetud 3.5.21 18:38

20:43 03.05.2021
. (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
120 ei olegi kohustuslik. elementaarne on, et juht valib sõidukiiruse ise ja just temale ning autole sobiva.
20:59 03.05.2021
tiit_ (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Mõni auto ongi mõeldud rohkem linnaliikluseks kui kiirteedel järjest sadu km läbima. PS: Eestis pole ühtegi kiirteed.
07:19 04.05.2021
Pupsti (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Eksole, elektrikate jaoks pole samuti mõistlikud suured kiirused. Ei kujuta üldse ette, kuidas on uhada nendega Saksas paani peal. Tippkiirused neil ju väikesed ja akut kulub ka kihutades mehemoodi.
08:07 04.05.2021
Inffi Soomest (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Soomest siis selline tähelepanek.
Näiteks Lahti kiirteel sõidavad hübriid ja elektriautod palju aeglasemalt kui on lubatud.
Ilmselt, kuna hübriid/elekter on soodus sõita just seal 90 km/h juures.
120 km/h sõites kaob see soodsalt sõitmine lihtsalt ära.
Uskuge mind, neid hübriidelektreid on juba päris palju.
08:53 04.05.2021
maaks
Re: Teed lähevad kiireks
Hübriidiga maanteel sõites sõidad niikuinii 100% bensiini toel, mis vahet seal on millisel kiirusel?
EDIT: 120 ei ole jah kohustuslik, aga kui peaksid kogemata 118-ga "kulgema" oled kohe "venija" ja "ilge tropp" :-) :-)

Muudetud 4.5.21 08:55

09:16 04.05.2021
ConnorFlint
Re: Teed lähevad kiireks
Kuidas on tekkinud see ühiskonna suhtumine, et kui liigud 120 alas 118ga, oled venija, ilge tropp ja mida kõike veel?
Pole nüüd viimastel aastatel Rootsis liiklemas käinud, kuid kunagi oli seal vägagi mõistev suhtumine, kui polnud soovi maksimumiga lasta. Ja egas saand ka pahandada, kui trassil lasid üle piirkiiruse (pisut rohkem kui +20km/h)
Küll aga said korralikult, ehk siis maksimumiga nahutada, kui 30ne alas, näit kooli v lasteaia juures, sõitsid 33ga. See politseile ei meeldinud kohe mitte.
09:34 04.05.2021
. (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
See mõtlemine,et oled tropp,see lihtsalt madalalaubaliste mure. Ju neil polegi muule mõelda.
10:10 04.05.2021
Tasuks normaalne auto siis ost (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
120 pole nüüd küll mingi kiirus, mille juures pöörded punases on. Ei tasu siis mingi 90ndate seljakotiga ronida maanteele.
10:41 04.05.2021
... (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Kui näiteks Tallinna ja Tartu vaheline maantee läheb täies ulatuses neljarealiseks(kaks ühes,kaks teises suunas),siis on kõigil ohutum liigelda,kuna ruumi selleks on rohkem.Neile,kes soovivad alla piirkiiruse liigelda,saavad seda teha parempoolset rada kasutades ning need kes soovivad piirkiirusega liigelda,need saavad seda teha vasakpoolset rada kasutades.Muidugi on inimesi kellele ka see varjant ei meeldi aga nemad ei ole võibolla oma eluga ka muul moel rahul,selleks virisevadki.
12:20 04.05.2021
v6sa
Re: Teed lähevad kiireks
I reas ökonoomitage terviseks. Tõesti on hulk (ka uusi) autosid, mille puhul 120 on paras piin.

II reas võiks ikka sõita ka, kui sinna on juba ronitud. 118 või 120, siin olulist vahet ei ole. Aga 89 km/h sõitvast veoautost kilomeerite kaupa 90 km/h mööda venimine on sigadus teiste suhtes.

Täpselt nii, nagu kella järgi 130 (tegelikult 122) sõitva auto seljas elamine ja tulede vilgutamine ja näpuviskamine. Ma ei reastu veoautole stangesse vaid selle pärast, et kellegi on taga kiire "sünnitust vastu võtma". Kannatad ära need kuus-kaheksa sekundit, kuni ma veoautost kümnekonna meetri kaugusele jõuan (mis on veel ka krusamehe suhtes paras käkk).

Muudetud 4.5.21 12:21

12:59 04.05.2021
maaks
Re: Teed lähevad kiireks
Kiiruste vahe 1km/h =0,27778m/s, see tähendab et 30m läbimiseks (rekka + s. autopikkus) kulub ca 110sekundit. Nüüd selle 110 sekundiga kaotad teepikkuses (90 vs 120km/h) 916m.
On ikka kuradi töllakas - rikub terve päeva ära sellega :-) :-)
14:41 04.05.2021
v6sa
Re: Teed lähevad kiireks
Palun lisa oma rehkendusse siiski vähemalt pool ohutut vahemaad maanteel (sellel kiirusel vähemalt 25 m mõlemal pool krusa ehk 50 m).

Ning sekundi tunnetuslik pikkus sõltub väga palju sellest, kummal pool kemmerguust parasjagu olla.

Päeva ei riku, aga tuju hetkeks küll.
17:02 04.05.2021
wigry
Re: Teed lähevad kiireks
Ehk siis konkreetne näide miks mõne autoga on 120km/h piin sõita. Kui panna sisse viimane viies käik ja mootori pöörded 1700 siis rattad hakkavad vurama kiirusega 55km/h. Kuna rohkem käike pole siis suurema kiiruse jaoks on vaja pöördeid tõsta. Kui jõuame kiiruseni 120km/h on pöörded 4000 ja seda on valus kuulata. 110 kannatab veel kuidagi ära, 90 oleks tegelikult paras sest siis pöörded 2700. Ja selliseid autosid toodeti veel aastal 2012. Tegelikult on jah kõik peaülekandes - kui see aeglane siis ongi linnasõiduauto ja maanteekl ainult vingub käes. Samas pöörded maksimaalse väände juures nii et kiirendamine pole probleem.

Muudetud 4.5.21 17:04

17:31 04.05.2021
hot dog (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
II rida võiks siiski kasutada ainult rea vahetuseks, mitte jääda sinna kümneteks kilomeetriteks tempot hoidma "ja küll ma siis ümber reastun, kui keegi tulesid vilgutab".

Millegipärast mõned arvavad võiks sõita ka pidevalt (II) vasakus reas, kui parem rada on tühi, "sõitku siis parema (I) kaudu mööda, kui on kiire"
17:31 04.05.2021
ahhh (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Rentisin kunagi Saksamaal mingi pisikese ,,junni Hyndai,, .Selle koht küll kiirteel ei olnud . 120 tundus unistuste tipp lausa. Tahokas 4000 p.m.täiesti jõuetu .Kiirteel mägedes tuli Veokas kõrvale ja andis signaali ... midagi teha ei olnud ,ei jaksanud mäest isegi 90 ga üles minna.
Toodetakse ikka käkke tänapäeval .
Endal on kodus vw 2,0TDI Ja 120km.h ei ole mingi kiirus.
18:35 04.05.2021
väike vend (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Minu arvates ei ole teadmatus, et linnas väga okei odav ökoauto ei ole kiirtee alumise otsa kiirustel ei öko, mugav ega ohutu mitte kuidagi väljavabandatav. Seda enam, et inimest, kes ei saa aru, miks tema maanteelaev linnas öko ei ole, vaadatakse universaalselt kui poolearulist (sest see on justkui enesestmõistetav). Minu jaoks on ühed mustad mõlemad.

Nagu varasemalt soovitati, tuleb soetada uuem ja rohkemate käikudega või vanem, võimsam ja vähemate käikudega auto. Gaasilised kütused aitavad suuri mootoreid ka ökonoomsemana hoida (vähemalt rahaliselt).

Olen viimastel nädalate pidanud palju Paide vahet käima ja ühiskondlik kokkulepe neljarajaliste kasutamise osas töötab väga edukalt. Kõik, kes tahavad sõita märgil näidatud kiirusel või aeglasemalt sõidavad I reas ja mina lendan 130 kellal 2200 mootoripöörde juures minutis II reas uhkes üksinduses (kui just keegi veel kiirem tagant ei tule). Kui nüüd saaks liiklejad maanteede kiirendusradu sihipäraselt kasutama (see tähendab lõpuni ja kiiruspiiranguni kiirendamiseks), siis oleks elu lill.
19:48 04.05.2021
marita57
Re: Teed lähevad kiireks
# Millegipärast mõned arvavad võiks sõita ka pidevalt (II) vasakus reas, kui parem rada on tühi, "sõitku siis parema (I) kaudu mööda, kui on kiire"

vastus küsimusele on siin:

# Kõik, kes tahavad sõita märgil näidatud kiirusel või aeglasemalt sõidavad I reas ja mina lendan 130 kellal 2200 mootoripöörde juures minutis II reas uhkes üksinduses (kui just keegi veel kiirem tagant ei tule).

Mis koht siin veel arusaamatuks jäi?

Kui ehk ainult see, et kui palju meil neid 120 alasid ikka on ja kui suure osa need moodustavad aastasest läbisõidust? Ilmselt piisavalt väikese, et selle pärast mitte autot vahetama hakata.
19:49 04.05.2021
................. (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
ongi esimene idioot, kes sõidab maanteel 2 reas ja ise ka rahul.
19:51 04.05.2021
marita57
Re: Teed lähevad kiireks
Punktirida, miks ta sellepärast idioot on? Ma sõidan regulaarselt Tallinn-Rakvere lõiku ja mõnikord ei saagi esimesse ritta, sest see on kogu aeg täis. Kas ma olen siis selle järgi teine idioot?
20:02 04.05.2021
väike vend (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Aga öelge siis mulle, miks ma pean kiiremini sõites nõeluma tühja II raja ja 90-110km/h sõitjate vahet I rajal? Sisuliselt on see 20-30sekundit I reas, siis möödasõit II rajal, siis jälle 20-30s kuni eessõitjale järel jõuan ja jälle möödasõit. Milleks!?

Eriti olukorras, kus ma jälgin pidevalt ega keegi tagant 140+ kiirusel ei lähene. Ja kui läheneb, siis vahetan rada ja lasen mööda. Ei mingit emotsiooni ega draamat.

St kui keegi suudab reaalse vea või probleemi sellise lähenemise juures välja tuua, siis ma saan õppust võtta ja käitumist muuta. Ahjaa, tagantpoolt 330km/h lähenev Audi S6 ei ole arvestatav probleem (vähemalt mitte minu liikluskäitumises).
20:02 04.05.2021
ahhh (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Siiski oli see junn Chevorlet Spark...
Ja ei tasu kiruda ,et vana auto ja rohkem ei lähe ....
Kaasaegsevad väikeautod on veel väiksemate mootoritega ja palju hullemad teod..
08:23 05.05.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Ega see teisel rajal sõidu keeld nii jäik nüüd kah ei ole, kui mõni mees kirjeldab. Kui ikka esimene rada "hõivatud" ja ma saan kiirust ületamata neist teisel rajal mööduda, ei pea iga üksiku auto taha tagasi reastuma vahepeal. Ainult operatiivautodele tee andmiseks, nii, et pilk päris tihti peeglis. Sõites gepsu kiiruse järgi, saame mööduda ka, et meid ei ohusta föönitamine. Olemas mõiste "mõõtmisvea määramatus". Püüame selle tegevuse juures siiski mitte üle 10 ületada.
11:23 05.05.2021
karvanejakole
Re: Teed lähevad kiireks
Väike vend, edasi-tagasi nõeluma ei pea, kuid kui autode vahe on kilomeeter, siis ei saa seda möödasõidumanöövriks lugeda. Eeskirjade järgi on lubatud ainult möödasõit. Muidu võiks nt öise inimtühja punase jalakäijafoori, mittekellelegi suunanäitamise manöövril või enamuse "stop" märkidest liikluse puudumisel üle lasta, sest justkui "vahet pole"
17:42 05.05.2021
2. rida (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
LS §45 lg8 

Kui asulavälisel teel on pärisuunavööndis mitu tähistatud sõidurada, siis tohib vasakpoolseid radasid kasutada ainult juhul, kui parempoolsed on hõivatud.


https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021
18:10 05.05.2021
ruutus silmadega rallimees (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
ja nüüd vaja leida õige tõlgendus sõnale hõivatud
19:08 05.05.2021
Kärss
Re: Teed lähevad kiireks
# ma jälgin pidevalt ega keegi tagant 140+ kiirusel ei lähene.

Ma mõtlen selle 140+ numbri peale iga neljapäeva hilisõhtul, kui politsei ülemistes esinejad laiali ajab ja siis eri seltskonnad liiguvad linnast välja igal suunal, et kusagil vaiksemas kohas hakata võrdlema, kelle m on pikem. Politsei jälgib sagel varjatult seda liiklemist ja alla 140 sõidab vaid osa (eelkõige vahtralehekesed). See on aktsepteeritud tegevus ja isegi ca 200-ga lendavate boliitide puhul eelistab politsei mitte end reeta, kuigi normaalse kiirusega liiklejatest lendavad nad mööda nii teise rea kui laiemates kohtades ka teepeenra kaudu. See on politsei sõnum noortele, et nii tohib.

Aga meil sõidavad ju ringi veel ka mingid lubadeta isakesed väga ekstreemsetel kiirustel, kes ei tajugi reaalsust ega suuda näha seoseid põhjuste-tagajärgede vahel ning pärast süüdistavad hukkunuid, et nad peeglitest nähtava pildi järgi ei suutnud hinnata, kui kiirelt neile läheneti.

Nii kaua, kuni kiiruse ületaja automaatselt kõigis avariides (sh peateele ette keerajate, reavahetajate jm puhul) süüdi ei jää, ei olegi näha, et midagi muutuks. Aga see võiks muutuda, sest vahet pole, kas ületatakse kiirust 150km/h või 1km/h - mõlemal juhul on tegemist üheselt mõistetava seaduserikkumisega ja kuna kõigil teistel on põhjust eeldada, et teised täidavad Liiklusseadust, saab ainult seaduse rikkuja ise hinnata kõige täpsemalt, mil viisil on tema rikkumine ohutu (ja ideaalis muidugi ka viisakas) kõigi teiste liiklejate suhtes ja sellepärast ei peaks ka keegi teine vastutama misiganes LE rikkumiste järel toimunud avariide eest.

# nüüd vaja leida õige tõlgendus sõnale hõivatud

Sellisele küsimusele vastas kunagi üks politseiametnik väga tabavalt, et kui lubada möödasõidul kiirust ületada, siis tipptundidel annakski see nagu õiguse viibida praktiliselt kogu tee teises reas või lausa vastassuuna vööndis. Nimelt 90-ga liikuvast kolonnist mööda süstimisega vahele jäänud õigustavad sel viisil tavaliselt oma kiiruseületamist - seda kasutatakse ettekäändena. Seadus käsib ju sisuliselt ühtviisi rivistuda tagasi esimesse ritta olenemata sellest, mitme realise teega on tegemist... miks peaks seda püüdma ise tõlgendada erinevalt 1+1 ja 2+2 maanteede puhul?
19:20 05.05.2021
ruutus silmadega rallimees (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
ühe mendi tõlgendus siin ei päde, kohus saab teha otsuse, samas tahaks näha kuidas nõelud tagasi 110 alas veokate vahele kes tuksuvad seal 88km/h ja neid on seal suurem hulk
20:34 05.05.2021
Meelis49
Re: Teed lähevad kiireks
Teate sõbrad, kuhu me niimoodi välja jõuame? Politsei loeb kindlasti ka seda foorumit ja varsti tulevad kiiruskaamerad 110 km/h ja 120 km/h lõikudele.
21:10 05.05.2021
Autojyht (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Vasakul real 2+2 tühjal teel koperdajad on Eestis igapäevane nähtus ,jumal hoidku et sellised idioodid mitte kunagi Saksamaale -kiirteele ei satuks.
Teised tropid on need kes rauteeülesõidul liikluse peatumisel seisma jäävad.
Eestis on tõkkepuud nõrgad ja läheneva rongi korral saab kõrvalt mööda põigata kuhugi ikka ja rongid liiguvad siiski aeglaselt .
Näiteks Hollandis linnades olen näinud selliseid tõkkepuid ,kus kinni pannakse kogu tee laius ja tugeva nagu aiaga.
Kui seal mõni ajukääbik nagu meiemaal ikka leidub peaks peatuma ,siis ei saa ta enam kuhugi minna ja rong tuleb 10 sekundi pärast ja nii kiirelt et vaevu näed mis värvi ...
22:04 05.05.2021
komvek
Re: Teed lähevad kiireks
Kodanik unustas ilmaolud mainimata.Teine post siis.

Muudetud 5.5.21 22:10

22:16 05.05.2021
looder23
Re: Teed lähevad kiireks
ja mis siis juhtub nende koperdajatega saksamaal? mitte essugi. küll ja veel nähtud, kui 3+3 kiirteel tormab mingi vend ennastunustavalt 70km/h keskmises reas. Terve veokite kolonn liigub esimeses reast sellest mööda. Belgias kihutas niimoodi poolakas miski igivana toyota hiacega. seljataga veokiga tuledevilgutamine ei aidanud, ega törts signaali. õndsalt sõideti edasi. ei ole see saksa miski eriline riik, kus kõik käib nööri mööda. selline bardakk, et anna olla.
22:43 05.05.2021
63amg (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
looder ei saa asjadest aru! äärmises vasakus reas pole kunagi näinud ühtegi koperdajat saksas! keskmine,ehk teine rida on hoopis midagi muud!
00:46 06.05.2021
Autojyht (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Saksamaal korjab ment rajalt ära need koperdajad keset teed. Niimoodi suudavad vaid jalus olla Moldaavlased ja Eestlased... Kahjuks olen näinud ma.
Vahemgi teavad mida tähendab kiri politsei autol BITE FOLGEN.
Või milline peab olema ummiku korral RETTUNGSGASSE.
Tüüpiline õnnetus,kui vasakule sattub aeglasem auto.

https://www.youtube.com/watch?v=MF85rI9oyeM
01:11 06.05.2021
Autojyht (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
vale video kahjuks .
Siin see mida mõtlesin rettungskasse. kõik kes takistavad politzei filmitakse ja trafid ja ka 1 kuu ilma lubadest.
https://www.youtube.com/watch?v=AHXQV3E2s5Y
09:11 06.05.2021
maaks
Re: Teed lähevad kiireks
Kogu aeg mingi iba teemal saksas, saksa kiirteel ...
Tänapäeval igas telefoni GPS, paljudes autodes samamoodi - vaadake enda asukohta kasvõi Google vahendusel - ei ole saksas vaid Eestis olete! :-)
Minul isiklikult (arvan, et ka paljudel teistel) on täiesti savi, mis saksas kiirteel toimub, nii et palun ärge postitage siia enda muljed vaid tehke seda trip.ee foorumis.
11:59 06.05.2021
. (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Need eesti kiiremad lõigud on nii vähesed ,et nende pärast üldse ei tasu erutuda. Kui ikka ajusid pole siis pole neid ka liikluses. Jah isegi nähtud kui mopeedauto sõitis vasakpoolses reas rahulikult,kuigi liiklus kees ümberringi. Liikluse tõttu närvi minna oleks küll viimane asi ehk vaadake peeglisse sel juhul.
12:07 07.05.2021
Per-Astra (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Tegelikult selleks ongi foorum, et oma kogemust jagada. Eestlane elabki omas mullis ja arvab kõik , mis siin toimub ongi kõige-kõige. Meil on tänavatel, teistega võrreldes kõige suuremad ja võimsamad autod, aga meil ei ole mägesid ega kiirteid. Eestlase unistuste auto; suur, kõrge, võimas, 4*4 ja hea, kui saaks aastaringselt veel naastrehvidega sõita.
See euroopa kultuur jõuab meieni, kuid väikese hilinemisega . Siin toodud näide on lihtne, kuidas teistest tuleb hoolida.
12:32 07.05.2021
Deus
Re: Teed lähevad kiireks
Sa pole vist Laki tänaval sõitnud. Sealt minu arust aind maasturiga saabki läbi nüüdseks.
17:54 07.05.2021
. (registreerimata)
Re: Teed lähevad kiireks
Kogu eesti elab laki tänavas?
19:44 07.05.2021
Meelis49
Re: Teed lähevad kiireks
Üldse ei imesta, kui mõni tallinnast sõidabki koseni selleks, et proovida sealt edasi 120 km/h + sõita, tulles tagasi ja tehes toobi vedelat leiba ning mõmisedes olles endaga rahul - JESSSSSSSS, päev läks korda!

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.