Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

[email protected]

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: NAASTREHVID

18:26 29.09.2021
Reimok2
Naastrehvid
Tervist!
Päris igat kahtlast hiinakat või koreakat alla ei tahaks osta ning meeletu hinnaga tippmudeleid samuti mitte.Kas on kellelgi kogemusi teil rehvidega:


*Triangle TI501 94T
*Sava Eskimo Stud 91T
*Laufenn ICE fit LW71
*Kumho Wintercraft Ice WI32 XL
*Marshal WinterCRAFT Ice WI31
*Toyo Observe G3 Ice 91T
*Pirelli Ice Zero XL M+S 3PMSF






PS! Pirelli toodangus on silma jäänd meie turul suht ainult: MADE IN RUSSIA,et kui palju neis kvaliteeti on väga küsitav?

Muudetud 29.9.21 18:49

18:50 29.09.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Kas venemaa macdonaldsis on burger ka sitem kui eestis? Miks kõik arvavad, et venemaal ainult sitta tehakse?
Ok see selleks. Ma ise kasutasin eelmine talv Habilead rehve. 255/55 r18. Naelad. Eelnevalt olen kasutanud continentalit ja peaks mainima, et tulevikus ostan taas habileadid. Terve talvega kadus nelja rehvi peale kokku ainult 1 nael. Minu sõidusrtiili arvestades on see väga hea tulemus.
20:51 29.09.2021
burgerkohv (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Venemaal tehaksegi sitta ,sealne Macdonals burger on ikka erineva maitsega kui meil.
21:03 29.09.2021
, (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Misasi see krdi Habilea on?
21:07 29.09.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Habilead on rehvi tootja. On olemas selline asi nagu otsingumootor (google, yahoo jne). Kaine peaga on kindlasti kergem asjale pihta saada.
21:13 29.09.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naastrehvid
tulevikus ostad jälle.sellised firmad on tavaliselt paari aasta pärast kadunud
21:25 29.09.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Tegelikult pole see üldse mingi lambine tootja. Aga ma ei sunni kedagi ostma. See on minu kogemus ja kõik valivad ise kas maksavad nime või kvaliteedi eest. ;)
22:05 29.09.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Habilead on samuti hiina tootja,mitte nii tuntud kui Sailun,Nankang ja Triangle.
Ainuke hiina talverehv,mida kasutanud ise olen oli Sailun Iceblazer.Ostsin kuna raadios ja FB tehti kõva reklaamikampaania: muster ja väljanägemine oli ilus küll aga kuidagi libe ja võrreldes nt taastatud protikaga Master pidamist polnud suurt ollagi??
Hetkel on asunud Triangle ennast meie raadiotes reklaamima ja kipun kahtlema kas on ikka hea.Soomes arendatud, soomlaste testitud ja mis kõik veel.Tundub rohkem promomine olema?
22:28 29.09.2021
looder 23 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
sellest nimekirjast julgen soovitada sava eskimot. sõitnud kahe auto all (mõlemad nelikveolised, erinevat mõõtu rehvidega). Ühe esivedulise alla kruvisin jinju naastud. Kui aus olla, siis oli igati väärt rehv. polnud mingit probleemi. sai hullatud nii lumes kui jääl. vähemalt värskena ja 2 poolikut hooaega. Siis olin sunnitud lamellid alla kruvima, kuna tuli minna kaugemale kui leedu-poola piir. läksid alla kõige odavamad lamellid (vist sama tootja oma) ning tuli nentida tõika, et polnud paha. kuigi värskelt sadanud märjas lumes kippus ratas rohkem läbi libisema kui naastuga, kohalt startides. mis seal salata, naastu muster oli sügavam ja laiema vahega. lamelliga sõitsin ainult pool hooaega. tollele autole eelmine talv ei kruvinudki talvekaid alla.
22:52 29.09.2021
Njah bljah (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Ostsin eelmine sügis omale need Triangle TI501. Uus mudel sisuliselt (2020 aasta rehv oli) ja peab tunnistama et hea kaup. Hinna ja kvaliteedi suhe väga ok. Naelte arv suur. Sõitsin terve hooaja ära (kuni kevadeni) ja kõik naelad alles. Rehv näeb välja nagu uus. Kartsin müra pärast, aga pole mingit müra ka. Ise ostaks veel neid tulevikus. Auto mul X5 4 vedu. Sain 4 rehvi 325 € (mul tehase mõõt 235/65/17)

Eelmine talv oli suht lumine, pidamisega polnud ka probleeme.
23:09 29.09.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
**Sava Eskimo Stud ehk endine Goodyear UG Extreme olen ka proovinud ühe talve,kuid rehvid olid siiski 7 aastat vanad ning autoga ostuks kaasas.
Siiski segu oli veel pehme ning tegi ilusti tööd ja pidas.Tuttuus Sailun Iceblazer jäi neile kohe kõvasti alla võin kinnitada ja kui vaja mürkigi võtta!

**Triangle TI501 olen nüüdseks kuulnud pidi jah suht hiina tipptase olema,et teste soomes tehtigi päriselt ning kummisegu pidi neil hea pehme olema ka suure külmaga.Naelu on aga tõesti palju,et ju ka jääl head.Kipun arvama,et müra ka:)
06:17 30.09.2021
Njah bljah (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Eks see müratase sõltub autost ka. Kui mul jaapanlased olid (mazda, toyota) siis oli mürataset kuulda erinevatel rehvidel. Nüüd bmw ja rehvimüra enam salongi ei tule
10:47 30.09.2021
vastuseks (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Sellest nimekirjast vast Sava on päris normaalne, Toyo vanemad mudelid olid ka suht ok, kuigi mitte nii odavad kui "hiinakad". Uuemate Toyodega kogemus puudub. Pirelli naast oli tööauto all kõige suurem pettumus, pidi püsikaga sõites kiiruse sättima sinna u 93-95 peale spidoka järgi. Teiste naastudega kannatas ka 100 ja rohkem spidoka järgi. Üle 95 tahtis müra täitsa eluisu ää võtta. Tööautoks on olnud erinevad VAG masinad.
Ja naast vs lamell teemavälisesse arutellu lisaks, et kui satud päris talvel ka kõrvalteedel liikuma, siis ikkagi on naast kohati hädavajalik.
10:52 30.09.2021
Deus
Re: Naastrehvid
Lamell vs Naast teema on olemas juba, minge madistage seal edasi ja jätke naelamehed nende teemas rahule.
11:17 30.09.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Tahtsingi uurida kogemuste kohta rohkem neid konkteetseid rehve kasutanutelt.
"Lamell vs naast viimane lahing" võiks jääda tõesti sinna teise teemagruppi materdamiseks.
Seniks Triangle ning Sava on jutuks tulnud ja nagu jutust selgub on rahule jäädud.
Sailun tuli ka lisaks juurde ja omastkogemusest öeldes,et sõita saab ja hätta küll ei jää:)

Nimekirjas teisi vist pole meiekandis väga osted?
Venemaal valmistatud Pirelli pakuks kindlasti huvi,kuna hind võrreldes teiste top10 tootjatega ikka väga soodne.Ehk on ikka keegi need Pirellid alla pannud ja jagab kogemusi?
11:36 30.09.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Kiidaks ka Savat - sommid on testinud, et pidamine kuival ja märjal teel on tippklassist:) Aga need teised "iinakad" on kindlasti paremadki...
http://colesa.ru/test/69049
13:09 30.09.2021
marita57
Re: Naastrehvid
# Kiidaks ka Savat - sommid on testinud, et pidamine kuival ja märjal teel on tippklassist:) Aga need teised "iinakad" on kindlasti paremadki...
http://colesa.ru/test/69049

Mnjah. Nokian on reeglina parim ja Sava kõige viletsam. Naastrehvi pidamine kuival asfaldil on muidugi kõige olulisem kriteerium.
Ära seda kõva häälega kuuluta, mõni usubki ja ostabki.
15:09 30.09.2021
AntiOpel (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Enda kogemus lubab küll Savat vaid kiita. Ei ole nad üleliia mürarikkad, lisaks kasutavad ju GY paari hooaja vanust tehnoloogiat, niiet täitsa asised on. Olid endal all Accordil 225/50R17 mõõdus ja väga okeid rehvid, midagi halba öelda ei saanud.
Muidugi viimastel talvedel olen jäänud eelistama Hankooki ja Continentali tooteid. Viimased on muidugi kallid, aga näiteks Hankook pakub väga head hinna-kvaliteedi suhet.
16:34 30.09.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Talverehvide testid on üldse huvitavat laadi.

Pannakse 10a tagasi konstrueeritud SAVA (Goodyear) vanem mudel konkureerima mitu põlvkonda uuemate just arendatud täiustatud tippmudelitega ja kirjutatakse kuidas rehv jääb kõigis kategooriates teistele alla.Väga "adekvaatsed" tulemused.

Tule eile meile???
19:20 30.09.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
#Pannakse 10a tagasi konstrueeritud SAVA...# Kui kavatsed 10 aastat tagasi nendega sõitma hakata siis ju igati ok valik... pakun, et 10 aastat tagasi olid need Savad samuti igas testis väärikal eelviimasel kohal. Sommid (Test World) testivad kõiki rehve ühesugustes kontrollitud oludes, igat katset tehakse u. 20 korda ja nii saadakse "adekvaatsed" iga testi keskmised tulemused. Ainuüksi mõni nende mõõteriist maksab 100 000€, osad katsed pea laboritingimustes...
Kuidas teie neid Savasid ja Huiangeleid testite ja sellised suurepärased tulemused saate? Kirjeldage palun...
20:22 30.09.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Noh, ega neis testides on ka juba päris palju hiina ja korea rehvi sees. Ja päris headel kohtadel. Siin tulebki see küsimus, et kas rehv mis maksab tükist 200 euri on 3x parem rehvist mis maksab umbes 60+ euri. Tõenäoliselt mitte, sest pehme segu kulub kiiremini ja on olnud probleeme ka deformeerumisega (michelin). Aga... Alati on sitta kallite rehvide seas ja väga häid rehve odavate seas. Tuleb lihtsalt need õiged üles leida.
22:30 30.09.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Testid mulle väga huvi enam ei paku,sest neis testivad üldiselt mingid rallimeistrid meeletutel kiiruste ja jäiste kurvdega.Üks tavalisem inimene sedasi oma autoga ju ei kupata,et rehvide viimast piiri kätte saada.Soomes on talvel paljudes kohtades max kiirus üldsegi 80km/h.
Minu arvates see teadmine elus väga edasi ei vii,kui tead kuidas su rehvid jäärajal 120km/h kurvides käituvad.
Kah proovisid kõik kuulsamad tootjad testidesse sokutada selliste segudega rehve,mis olidki vaid testideks eraldi nende "100000 eur" seadmetega valmistatud ja katsetatud ning tarbijad selliseid osta turult hiljem tegelikult ei saanudki.Igaüks võib siis ise hiljem liikluses testida palju ta 200eur rehv tegelt väärt on ja palju pidada suudab.

Muudetud 30.9.21 22:32

14:41 01.10.2021
Mahno3 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Üldiselt on kõikides normaalsetes testides siiski ära toodud erinevate kategooriate-testide tulemused. Kui sinu jaoks on olulised mingid muud parameetrid, kui seda on olnud ajakirjanikele, siis tuleb edetabel endal vastavate kaaludega kokku panna ja mitte vaadata ajakirjanike kokku liidetut.

Piirsituatsioonides testimine on siiski selles mõttes vajalik, et 30kmh veeredes oleks kõik rehvid väga head ja ainus vahe oleks hind. Paraku päris elus tuleb ette nii teeolude valesti hindamist kui valesti valitud sõidukiirust ja sel juhul muutub oluliseks see, millise rehvi pidamise piir kaugemal on ja mis käitub stabiilsemalt/vähemate ootamatustega/hoiatab enne minekut.

Need, kes on veendunud, et nad suudavad alati ja eksimatult valida teeoludele, auto tehnilistele võimalustele ja enda oskustele vastava sõidukiiruse, ongi ju lahendus väga lihtne - osta sobivat mõõtu odavaim rehv ja asi korras.
15:58 01.10.2021
looder23
Re: Naastrehvid
"Need, kes on veendunud, et nad suudavad alati ja eksimatult valida teeoludele, auto tehnilistele võimalustele ja enda oskustele vastava sõidukiiruse, ongi ju lahendus väga lihtne - osta sobivat mõõtu odavaim rehv ja asi korras."

Tegelikult peaks need tegelased peeglisse vaatama, mõtlema natuke ning hoopis enda ülehinnatud hinnangut ümber hindama.
18:58 01.10.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naastrehvid
tundub,et igal aastal tulevad uued mudelid ja segud.inimesed vist loodavad,et kunagi saabub aeg,kui füüsikaseadused ei kehti ja talvekatega saab talvel sama kiiresti pidama,kui suvel suvekatega.huvitav oleks võrrelda täna tootmises olevaid rehve ja nii u. 20 aastat tagasi valmistatud rehve
20:12 01.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
kuidas siis looder sõidab? mõtleb enne teeleasumist, et sellised rehvid on all ja sõidangi sedamoodi nagu rehvid võimaldavad.
23:22 01.10.2021
looder23
Re: Naastrehvid
punktike, loe mitu korda, mõtle, ja loe veel mitu korda. äkki hakkab kohale jõudma, mida nii mahno kui ka mina sellega öelda tahtsin.

ma küll kahtlen selles, aga proovida ju võid.

23:34 01.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Looder vaatas peeglisse, hindas oma võimeid ja sõidab nüüd bussiga. Sest nii on kõige turvalisem.
15:37 03.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
#sest neis testivad üldiselt mingid rallimeistrid meeletutel kiiruste ja jäiste kurvdega#
Pidurdamine jääl, kiiruselt 30 kiiruseni 5...
Nokian: 13.5m
Toyo: 18.1
Triangle: 20.5m
Kas kõigest mõnel tühisel meetril, sellisel meeletul rallimehe kiirusel (30km/h!!!), on tähtsust kõvemale mehele?
3m: https://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
Kui otsida ja kaubelda, saad alati parimat kaupa hea hinnaga... vahe saastaga tuleb lõpuks kõigest paar Bocki ja ostad need ju aastateks... või mis sa teed selle "säästetud" paarikümne euroga? Kuldset sumpaotsagi ju ei saa selle eest...
Ütle nüüd veel, et Trianglid jõuavad ju eest ära pidurdada ja hoiaksid avarii ära:)
18:29 03.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Savavänn mis Bock:st sa räägid siin?
Andsin Sava rehvidele pos hinnangu,et mis veel häirib nii väga.Neid Bock 'e võid lõbusasti ise nt Esna bussikas libistada,koos eluveteranidega.
Pole siin sellist komejanti tarvis teha.
Trianglit narrida ning Nokian Hakkapeliita:si jumaldada-kummardada võib mõnel muul saidil ja foorumis.
Aitäh siiski arvamuse eest ja ohutut liiklemist!

Muudetud 3.10.21 18:30

19:34 03.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Savavänn, imelik ka kui soome testides Nokia ei võidaks odavat hiina rehvi. Olen ka nokia rehvi kasutanud. Oli päris hea, aga oma hinda pole väärt.
23:57 03.10.2021
AntiOpel (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Minu jaoks on üldse küsitav, miks inimene, kes otsib endale rehvi (või üldse muud toodet), küsib siit nõu? Kui see mingi tilgateema ei ole (paraku tundub sellena), siis paistab, et Sava on välja valitud. Milleks edasi jämmida üldse?
Mine osta need Savad ära ja las ülejäänud kollektiiv möllab edasi. Elu on näidanud, et asjalikku nõu siit nagunii ei saa. Samas on naljakas lugeda...
13:59 04.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
AntiOpel kui mina oleksin sina siis küsiksin täpselt sama.
Kuna selles nimekirjas loetletud rehvid on saanud niipalju neg vastukaja siis ostan kuulsamad ja kallimad ning testides kiidetud naastrehvid ning jätan margi omateada.
Tänud vastamast!
16:15 04.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Vot see on üks tubli autoomanik- vaid testivõitja on parima valik.



Nii muuseas mainin, et ma ei ole küll soovinud oma naisest lahutada ega muul moel lahku minna, kuid vist juba viimased 6-7 aastat on tema autode all olnud sava eskimod (praeguse auto all tuleb nüüd teine talv) ja nii nagu naine on täie tervise juures, nii pole ka autod talve jooksul hoope saanud. Seega see negatiive tagasiside on niivõrd subjektiivne ja veebipõhine, et sellistesse asjadesse pimesi uskumine on suht mõttetu ja vahel ka rahakotile kahjulik.

P.S. tuli meelde, et enne sava tekkimist oli mul ühe enda auto all just see goodyeari ultragrip extreme ning seetõttu saigi pärast sava valitud, et goodyear lõpetas nö originaalide tootmise. Seega päris pikk kogemus nende rehvidega.
22:46 04.10.2021
Kärss
Re: Naastrehvid
#Kuna selles nimekirjas loetletud rehvid on saanud niipalju neg vastukaja siis ostan
# kuulsamad ja kallimad ning testides kiidetud naastrehvid ning jätan margi omateada.

See on suht lihtne ja "kindlapeale" minek, sest ega siin teemades vastused kipuvadki olema sellised, et iga üks kiidab enda oma ja üritab siis "kõige paremaks" nimetades trumbata üle teisi omasuguseid, erinemata ise neist mitte millegi poolest:)

Ega neid teste tulebki lugeda selle pilguga, mis on enda jaoks kriitiliselt olulised omadused. "Testivõitja" kujuneb kõigest punktide üldsumma pealt, kuid mõttega lugedes suudab ka sealt terad sõkaldest eraldada ja väga sageli on mingi keskklassi rehv mingites just mulle olulistes omadustest parem üldsumma võitjast. Heaks näiteks kasvõi seesama Sava, mis sobib paljudele, aga omale ikkagi eriti ei tahaks.

Samas, ostes elus kogu aeg ainult ühte ja sama "parimat", võetakse endalt võimalus avastada midagi veel paremat ja ühtlasi kindlustab see kitsa silmaringi püsimise;) Ja kust mujalt see võrdlusmomentki tulema peaks, et teada, mis on hea ja mis halb (ja kui halb)! Ma sellepärast ise, olles mõnikord dilemma ees, millest üks valik on tuttav ja teine peaks olema "umbes sama hea", valin alati selle, millega kogemusi veel pole, sest kust need muidu tuleks. Ühtlasi jagan lahkesti ka siin foorumis oma ämbreid:) Ja ka teid, mis viinud ämbriteni ja nende juurest siis eemale.
06:19 05.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
jess, kärss sai jälle ära panna ja oma ülimat tarkust teistele ülalt alla nõristada. kärsakene, asi on selles, et mind ei huvita lõputud "parima" otsingud, sest kui üks asi töötab nii nagu vaja ja eeldan, siis ta ongi selleks otstarbeks parim ja leida midagi veel paremat, mis peaks veelgi paremini töötama... no aga praegune ju töötabki just niimoodi nagu vaja. töötab igapäevakiirustel ja igapäevasõitudel. mõistad?
kui tekib vajadus millegi muu järgi, leian ka selle muu, seniks aga olen olukorraga rahul, st ei pea peidevalt pead vaevama mingi müstilise x faktori otsinguil.
ja oma silmaringi laiendan pigem teistel teemadel ja mingi must rõngas auto küljes minu kultuuritaset ja eruditsiooni küll ei näita.
06:23 05.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
A mida sa siis nii tulihingeliselt kommenteerid seda musta rõnga teemat, kui isegi ei koti see?!
07:14 05.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Sul jälle lugemispuue ja ei saanud minu jutu mõttest aru?
08:21 05.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
"ja oma silmaringi laiendan pigem teistel teemadel ja mingi must rõngas auto küljes minu kultuuritaset ja eruditsiooni küll ei näita. "
Sellise lause lugemine viitab, et tegelt on savi, mis autol all on, peaasi, et kuidagi peab, mitte, kas peab meeter kiiremini või aeglasemalt või on tõesti mu lugemisoskus kehva, võta sa nüüd kinni. Ei saagi aru, et miks üldse teemat kommenteerida, kui isegi tugitoolisportlik huvi puudub. Lihtsalt mingi irisemise vajadus, mis enne seda lauset kirjas on.
08:40 05.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Head rehvi peavad valima omale need kes omavad papist autot. Hea ja turvalise auto omajad võivad omale lubada ka odavat rehvi. Siin ongi see, et mille pealt sa kokku hoiad. :D

Valaks veel vähe õli siia lõkkesse.
09:29 05.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Issajummalaristike küll... oli ju kirjas, et autodel on olnud all just sedasorti must rõngas, mis teeb ära kõik vajaliku ning temalt nõutu ja edasine kärsalik peavaevamine teemal, et äkki mõni rõngas teeb seda veel paremini, minu silmaringi arendamise teema ei ole- ma olen leidnud rehvid, mis meie pere autode ja sõidustiiliga sobivad ning sellest piisab, et mitte tagasi ahviks taandareneda. Muuseas on minu autol hetkel all hoopis Hankooki lamellid ja taas tundub, et hinna-kvaliteedi-soorituse tase on minu ja selle auto jaoks sobivad. Kindlasti oleks testivõitja ostmine mõnede siinsete kommentaatorite silmis parim lahendus või siis iga-aastane uute ja paremate otsimine, aga kahjuks ei ole mu elu eesmärk ainult rehvidest mõelda. Ehk jõudis nüüd deusile midagi kohale või on veel millegi kallal irisemist?
10:05 05.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
Teema algataja ei küsinud Hankooke ega Nangkange, mul olid Audi all Nankangi miskid naelad, pidasid ka väga hästi, sama hästi kui Nokia Hakkapelitad. Just seepärast ma siin teemas olengi peamiselt vaikinud, sest valikute kohta pole mitte midagi öelda olnud, pigem üritan teema laiali valgumist pidurdada ainult jahutriibuvõistluseks minemisel.
11:38 05.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"mul olid Audi all Nankangi miskid naelad, pidasid ka väga hästi, sama hästi kui Nokia Hakkapelitad."

Test World ka kiitis Nangkange, eriti head olid need kuival asfaldil...
http://colesa.ru/test/55415
https://www.testworld.fi/tracks-and-facilities/
Aga mis nipiga sa need Hakkapelitadega samaväärseks said???
11:48 05.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
Audi 80'l oli 4x vähem kilovatte kui Fiatil, oli kergem ja lisaks olid Hakkapelitad aastal 2006 vms ning Nangkangid aastal 2011. Peale seda juba liikusin raskemate masinatega ja pole mõelnud naelade peale. Hakkapelitatega liikusin Haapsalu Valga suunas, Nankangidega Tartu-Tallinn suunas ja seda enne seda kellaaega, kui teed puhtaks lükati, ei saanud kurta midagi. Mõni inimene ongi tundlikum nende rehvide koha pealt ja ei saa seda pahaks panna aga näete, ma ei tule siia kirema, et pohh, mingi rehv alla ja tuld. Esiteks kui antakse valik, mida valida, siis võiks sealt nimekirjast midagi valida või vait olla, kui kogemus puudub ning teiseks nagu Kärss ütles, et miskipärast tahetakse ikka enda oma peale suruda kui parimat hoolimata sellest, et tegelt puudub täiesti kokkupuude nimekirjas olevatega.
12:37 05.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"Kuna selles nimekirjas loetletud rehvid on saanud niipalju neg vastukaja siis ostan kuulsamad ja kallimad ning testides kiidetud naastrehvid ning jätan margi omateada."
Edu, väga suure tõenäosusega me liikluses ei kohtu:)

Siin on venelased palju teste kokku kogunud: http://colesa.ru/test
Võib-olla mõned ei tea, et meie oludes kehtivad seal AINULT nende ajakirjade tehtud/tellitud TALVEREHVIDE testid (testib vist kõigile siiski Test World)

Eks igaüks peab ise otsustama mille järgi oma eelistusi teha - pidurdamine kuival asfaldil, jääl või lumel jne. Kõik on ära mõõdetud...

Авторевю
Moottori
Test World
Vi Bilägare
За рулем


12:46 10.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Veel teemast ehk niipalju,et hetkel pakkumisel interneti müügis tuntud tootjate nagu Pirelli,Bridgestone,Hankook naastrehve,mis odavamad kui palju kiidetud/laidetud SAVA.Ja milleks siis neid hiinakaid veel üldse võtta??
Sirvige netis ise,kui ei usu:)

15:27 10.10.2021
stammer (registreerimata)
Re: Naastrehvid
paar aastat tagasi oli Bridgestone talverehvide sooduskampaania. Miks hind soodne oli, sest DOT oli 3-4 aastat vana.
Olin aastaid Continentali naastrehvide (vana hea BD naast) kasutaja ja nüüd olen ühe talve sõitnud Hankook naastrehvidega. Pole nagu midagi halba öelda.
Muidugi on ka viimased talved lume poolest suht olematud olnud.
17:53 10.10.2021
Kärss
Re: Naastrehvid
# Miks hind soodne oli, sest DOT oli 3-4 aastat vana.

Ma avastasin sama asja hiljuti "vihmarehve" otsides, et mõnes netipoes läksid hinnad ikka juba veidralt odavaks teistega võrreldes, aga sama lugu, et müüdi mingeid vanu "uusi" laojääke. Samas igati tervitatav, et nad sellest veebilehel teavitasid ega lasknud kliendil endal seda avastust teha (kahtlustan, et neid pole vähe, kes ei oskaks kahtlustadagi ja pärast kiruvad foorumites, et aasta hiljem tuntud tootja "testivõitja" on omadustelt võrreldav hiinakatega).
18:15 10.10.2021
petsalist (registreerimata)
Re: Naastrehvid
hankooki naastrehv pidi iga aasta kehvemaks minema,isegi üks edasimüüja teles väitis seda,et järgmine talv omadused muutunud nagu öö ja päev
22:48 10.10.2021
Kumm läheb kõvaks (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Mul kui ma rehvi ostsin eelmine sügis siis oli DOT kõige olulisem näitaja mida taga ajasin. Paljud pakkusid 2019 aga õnnestus saada 2020 rehv (eelmine september ostsin, rehv toodetud juuni 2020) oligi see sama triangle icelynx.

Eks muidugi saab tutikaid michelin jne premium brändi kaupa 50 € tk aga DOT 2014 :D olen näinud müügikuulutusi
23:01 10.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Ma ostsin oma bussile just dunlopi m+s id alla mille dot on 2016. Noh, käega katsudes ei tundu just kõige pehmemad enam. Aga olen juba arvestanud, et pean talve tulles korralikud talvekad ostma ja need jätan suvekateks.
Ostsin need kuna suvekad poleks vist talveni välja vedanud.
07:28 11.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
rahva teadlikkus on tugevalt tõusnud- kui varem tõmmati näpuga üle mustri ja kohe oli selge, kas kõlbab talveks või ei (kõva või pehme kumm), siis nüüd jõllitatakse doti ja hoidku jumal kui see on vanem kui pool aastat- selline rehv on ju suisa ohtlik.
kui nüüd veel selgeks saadakse, milline rehv sobib põhjamaade talve ja milline on rohkem sooja euroopa oma (ilma külgseinalt sümboleid vaatamata), siis oleme saavutanud täiuse.
11:36 11.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"rahva teadlikkus on tugevalt tõusnud- kui varem tõmmati näpuga üle mustri ja kohe oli selge, kas kõlbab talveks või ei (kõva või pehme kumm)"

Siin on mõned nii profid kummisegu kõvaduse testijad, et käivad poest poodi oma küünega rehve surkimas kuni leiavad selle õige seguga talverehvi... Jube tundlikud näpud ja taadeldud küüned ikka vendadel, et leiavad erinevates kauplustes rehve surkides omale täpselt sobivad rehvid kõvadusega näiteks 63 Shore A või 66 Shore A või mis iganes Shore A numbrit nad parasjagu otsivad. Ullumaja!

Aga "lollidele" on värske TM talverehvide test siin vaadata: http://colesa.ru/test/69336
12:12 11.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Noh, kaks viimast on täpselt need mehed, kes ostavad läbisõitu mitte autot ja seda mida kõige valjemini reklaamitakse.
Kui sa ei suuda ise käega katsudes aru saada, et kas rehv on liialt jäik( kõva, libe jne), siis te ei tohiks rehve ostes ise küll ühtegi otsust teha. Ostke ikka seda rehvi mida kõige rohkem reklaamitakse( ka rehvitestides ;) ).
12:18 11.10.2021
maaks
Re: Naastrehvid
Selle testi põhjal oleks justkui see UltraGrip Arctic 2 päris OK valik, kui HKP10-t osta ei jaksa?
Minu rehvimüüja pakub oma lehel ka veel UltraGrip IceArctic rehvi, mis on ca 20€/tk soodsam - kas see on mingi eelmise aasta mudel?
13:12 11.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
enam ei testita ju rehve, nüüd on ämbritäis naelu mille vahelt natukene kummi paistab.
16:10 11.10.2021
njah bljah (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"kui nüüd veel selgeks saadakse, milline rehv sobib põhjamaade talve ja milline on rohkem sooja euroopa oma" - see on hea point ja kuna ma ise ei taha alt minna, siis lähen alati kindla peale välja ja ostannaastrehvi. Ma ei usu, et tehakse sooja euroopa turu jaoks naast rehvi. Seega valides naastu, välistad kohe selle probleeim, et ostad vale kliima lamelli
12:54 12.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"vanu" uusi reffe võib osta julgelt kui neid pole eelnevalt kuskil happetünnis 4-5 aastat leotatud, osooni täis pumbatud ja veel lisaks päikese all praetud teine 4-5 aastat.

Imeline areng on toimunud - 15-30 aastat tagasi sõideti pragunenud vallai prottidega ja kiideti neid taevani aga täna need samad vennad lahkavad kummisegusid molekulideni ja otsivad hullunult tolmu-, uduvihma-, halla-, musta jää- ja banaanikoorerehve.

https://www.michelinman.com/auto/tips-and-advice/advice-auto
/tire-buying-guide/when-do-i-need-new-tires
(Michelin ja Continental räägivad seda 10a juttu kindlasti selleks, et sa jummala eest neilt uusi rehfe ei ostaks:))
14:16 12.10.2021
hsd (registreerimata)
Re: Naastrehvid
30 aastat tagasi oli liiklus hõredam ja sõideti ka arukamalt.
19:23 12.10.2021
Kärss
Re: Naastrehvid
# 30 aastat tagasi oli liiklus hõredam ja sõideti ka arukamalt.

Mul on tunne, et sellist juttu räägivad need, kes sel ajal ise veel ei sõitnud. Autod olid kehvemad ja palju halvemas korras (sõitsingi reaalselt pool aastat nt piduriteta:), autosid oli oluliselt vähem... aga teed olid kitsamad ja seetõttu liiklus ei olnud hõredam (kui just tänast kolmes reas kõrvuti ummikus seismist võrdlusena liikluseks ei nimeta:), teekatte kvaliteet täielik katastroof, arvestatav osa juhtidest olid purjus või ostetud juhilubadega (see oli lihtne ja rohkem kat-e soovides ka odavam, kui ametlikult teha), täielik süüdimatus LE täitmise osas (iga miilitsa sai ära osta naeruväärse summaga) jne. Ainus, mis seda kõike tasakaalustas, oli liikluskindlustuse puudumine - ise teed ja ise vastutad. Veel enne, kui rubladest said kroonid, hakkas meil liikuma turul 10a+ vanu lääne rehve (täielikke pastlaid), mis olid veel kvaliteetsest ajastust pärit ja seetõttu ka väga heade pidamisomadustega (polnud mingi probleem sõita talved läbi poolkulunud suverehvidega, esimeste lääne autode saabumisega oli juba päris pidu käes). Sellepärast on see "hõredam ja arukamalt" üsnagi kontekstiväline üldistus ega peegelda tegelikkust, olgugi et see võib mingi mätta otsast vaadatuna ka õige olla (sest kindlasti oli ENSVs vaesemaid asulaid, kus oligi hõredam liiklus ja kurja kohaliku miilitsaülema tõttu sõidetigi arukamalt). Või kui täpne olla, siis enamus sõitsidki arukamalt ja vähemus kindlustas kurva statistika tekkimise, mida tänapäeval alati võrdluseks tuuakse). Tegelikkuses võiski kuni 90ndate lõpuni pea igal pool "tuima panna", lasta pidevalt põhjagaasiga maanteel, provotseerida endisi korrumpeerunud miilitsaid (keda tollal oli palju veel politseinikeks nimetada) end taga ajama ja teha väga palju asju, mis trükimusta ei kannata. Selle offtopiku peale võiks mõelda alati, kui räägitakse sellest mis oli ning milline oli nende praguliste Vallaide ja tont teab mis vaevumärgatava mustriga pastelde kontekst. St praegu on mul samad rehvid all uunikumil ja garantiilisel autol, millest ühega on probleemiks pidev juhiabide sekkumine, aga teise auto puhul puhkan talvel rooli taga kiirust ületades. Eks igaüks teeb ise omad järeldused, kumba silmas pidasin;)

TO njah bljah: on väga suur vahe, kas ostad need rehvid kergele putukale või raskele maasturile, kipakale metsaautole või pikale bussile, pehme või jäiga vedrustusega autole, laiasid "niidirulle" vajavale "rajaautole" või kitsekeeltega ökoliikurile, sõitmiseks üksinda või terve perega (st kandevõime piiril) jne. Siin pole võimalusi üldistamiseks, kuna eesmärgini viivad lahenduste variandid ongi väga erinevad. "All in one" lahenduste otsija, kes detailidesse laskuda ei oska, ongi lõpuks rahul iinakatega aasta või testivõitjatega mitu aastat ega peagi mõistma seda, mis oli vanasti (mu enda pikk offtopik), kuna sel ajal oli maailm täpselt sama kirju kui praegugi.
19:48 12.10.2021
stammer (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Kärss, kus riigis sa 30 aastat tagasi elasid?
20:58 12.10.2021
ddig
Re: Naastrehvid
Ma küll olin 30a tagasi suhteliselt noorukene aga mõningane karvakasv juba oli. Sellega koos tulid ka esimesed seiklused autodega linnaliikluses ning olen minagi mitu kuud ringi uhanud autoga millel pidurdas vaid üks tagaratas. Ei seganud ka see kui autol oli vaid 3s käik ning seda ei õnnestunud ka välja võtta, ehk siis tagurdada ei saanud ja kogu elu käis siduriga mängimise ümber. Kõik on võimalik :-)
17:17 14.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Tundub et siis Hankook tuleb osta hoopis ja kõik on rahul.
Laufenn rehvid ostaks,mis samuti Hankookile kuuluvad saan jälle vist noomida?
20:38 14.10.2021
. (registreerimata)
Re: Naastrehvid
noomida? johhaidii...keda kotib millega sa sõidad.
18:04 16.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Ega see igisev noomimine käib teemaga kaasas ja samas ausalt väga ei koti ka.Targemad võiks siis ise neid "õigeid" disainida tehastele.

Suur aplaus ka mõnede eestimaa interneti rehvimüüjate ees,kes LAUFENN rehve suudavad kallimalt müüa kui HANKOOK'e ,kes just lõi ise selle brändi,et hinda kliendile madalamal hoida ja tagada seejuures kõrge kvaliteet.

Muudetud 16.10.21 18:05

22:23 16.10.2021
Kpl (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Mina näiteks ostsin enda autole kasutatud brändi rehvid. Maksid viiendik sellest mis nad uuena maksaks. 2mm olid kulunud ma isiklikult arvan, et nad on iga kell paremad kui mingid uued hiinakad.
07:40 17.10.2021
Tangeriinid (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"...ma isiklikult arvan, et nad on iga kell paremad kui mingid uued hiinakad"

Täpselt, see on (rõhutan) sinu arvamus. Ja las ta jäädagi. Tõde võib aga ei pruugi see olla. Minu arvamus (rõhutan jällegi) on just vastupidi - uus hiinakas on kindlasti parem kasutatud brändikast. Seda ütlen kuna jäi väga rahule uute Hiina naastude sooritusvõimega.
09:11 17.10.2021
63amg (registreerimata)
Re: Naastrehvid
sooviks täpsustust sooritusvõime kohta.kui palju kukkus ringiaeg ja millisel rajal
13:04 17.10.2021
Kärss
Re: Naastrehvid
Oeh, Hiinast on tulnud aastakümneid nii s!tta kui ka kvaliteetseid maailma tipptooteid. Tuleb seda, mida tellitakse ja mille eest oldakse nõus maksma. Oleks väga imelik, kui see, mis kehtib äris kõige muu kohta, ei kehtiks äkki rehvide kohta. Ainult et argument, et "iinakas on s!tt", ei sobi kuidagi vastuargumendiks sellele, et mõni teine iinakas on hea ja kvaliteetne. Ega ka vastupidi. Seda sama nähtud ju piisavalt ka kvaliteetrehvide puhul, et oskavad küll aegajalt ämbreid kolistada ja murdosa praaki satub sisse ka kõige kvaliteetsemasse partiisse.
07:52 18.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
Veel siis näiteks:
SAVA vabrik on sloveenias,
Kormoran poolas,
Laufenn indoneesias ja poolas,
Barum tšehhis jne...,et need mu sõbrad pole siiski hiinakad.

Kõikki testivõitjaid leiab müügist MADE IN RUSSIA, et sest tehased pea kõigil seal püsti.Kvaliteet sama aga kuulujutud siiski jäävad.
Hiina rehv on ikka hiina rehv.Mul hiina Triangle suvekatel tõmbas nt 2.a kumm kõvaks ja nüüd undavad nigu hullud.Talvekateks neid ei julge siiski osta,kõhutunne on vasta.

Head nädala algust!
09:13 18.10.2021
Kpl (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Muidugi tuleb Hiinast ka häid rehve aga kui ta ikka maksab väga palju vähem siis ei saa eeldada head. Brändi rehvi kasuks räägib üldiselt ühtlane pidamine, mitte ei kuku järsku ära kui rehv on näiteks paar aastat olnud all.
11:44 18.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Laufenn on keskeuroopa kliimasse võib-olla hädaga isegi sobiv rehv aga meil kindlasti talvel eluohtlik või siis pead väga aeglaselt teistel jalus töllerdama ja tekitad ikkagi ohtlikke olukordi.
Selles selgitavas videos võrduks see Laufenn raudselt suvekummiga!
https://www.youtube.com/watch?v=Lp-rHe2J5x4
https://www.youtube.com/watch?v=lWUKEDAQFkc
Siin kummist ja punaselt selgitatud keskeuroopa rehv vs põhjamaade rehv:
https://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ
Mis krt teil on nende laufennide ja supersnowhuipanpingidega - ja kui küsitakse, et millisel meetodil neid testisid või mitu sek ringiaeg paranes siis on vaikus...
Kvaliteetrehvi Hankook ja Laufenni hinnavahe on ehk kõigest 1 Bock ja rehvid ostad ju aastateks... Siisus kraist - hoidke end, oma lähedasi ja kaasliklejaid!


11:53 18.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Kui sa ikka sõita ei oska, siis ei aita sind ka nokiani rehv. Ja kui mees mõõdab väärtusi bockides, siis on teda raske tõsiselt võtta. Rehvi pidamine on ainult üks kriteerium. Rehv mis hästi peab vihmaga ei pruugi olla hea kuivaga jne. Raskemal autol vajuvad mõned kalli brändi rehvid kurvis ikka usinalt läbi. Ja michelinid võid auklikel teedel üldse ära unustada. Need lähevad lihtsalt kõveraks.
Ja kes ikka rehvi ei oska valida vastavalt rehvi omadustele, see valib selle rehvi vastavalt hinnale ja nimele.
17:09 18.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"LAUFENN rehve suudavad kallimalt müüa kui HANKOOK'e ,kes just lõi ise selle brändi,et hinda kliendile madalamal hoida ja tagada seejuures kõrge kvaliteet."

See pole kindlasti nii, et Hankook või Michelin asutavad mingid Laufennid või Tigarid, et siis "kvaliteetrehve" hea hinnaga müüa.

Vaatasin ka neid KESKEUROOPA turule tehtud Laufenne - isegi sealsel turul stabiilselt viimase kaka seas... (meil kindlasti kõlbmatud talveks)

Just kaesin Michelinile kuuluvas tehases toodetud Tigar rehve:
http://colesa.ru/test/69466
Aga meil müüakse seda talverehvilaadset jura kui "made by Michelin" ja ostjad kiidavad:)

Kui olete testinud, et laufennid, sunnyd või mingid muud huipingpongid on "sama head või paremadki odavama raha eest" siis palun, andke ka siin foorumis oma mõõtmistulemustest ja testimise meetoditest teistele teada.

11:16 19.10.2021
kris1189
Re: Naastrehvid
Laufennidega kaks talve sõidetud, täiesti tavalised keskpärased rehvid, mis olid soodsa hinnaga. Igal juhul ostan parem need kui sama raha eest talve ära sõitnud kasutatud "kvaliteetrehvid".
Tehnikamaailma on küllalt teinud ka selliseid rehviteste, kus võetakse kasutatud kvaliteetrehvid. Sealt on näha olnud, et uuena testivõitjaks olnud rehvid võivad pärast ühte talve olla täielik prügi. See tuleb alati meeles pidada, et uuena testivõitjaks olemine ei kirjelda mitte kuidagi rehvi omadusi kasutatuna.
12:02 19.10.2021
Reimok2
Re: Naastrehvid
TM rehviteste puhta kullana võtta oleks väga rumal.Nende ajakirjanike mõõtmis tulemuste ja artiklite järgi eeldatavalt tuleks tehased nagu: Laufenn,Sava,Kormoran ka hiinakad Sailun,Triangle jne viivitamatult sulgeda ning omanikele määrata kohtu kaudu vanglakaristus või sunnitöö.
Samas Sailun reklaamib hetkel,et on Saksamaa EU sertifikaat... Saksamaa haloo...
Saksas on pehme kliima ja lund vähe ning talvläbi pigem vihm.Betoonist teed ja suured kiirused nõuavad neil just kõvasegu ehk maakeeli"keskeuroopa klotsi".
Selliseid rehve pidi ju meil keelatud olema siin müüa.Kuidas ku**t nad siia veel jõuavad on nüüd iseasi?Ühtegi made in china rehvi mina enam ei osta,see on kindel!
13:39 19.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
"TM rehviteste puhta kullana võtta oleks väga rumal.Nende ajakirjanike mõõtmis tulemuste..."
Mitte ükski TM ajakirjanike ei testi seal mitte midagi - see oleks ju sama, et: Stjoopa, Sita-Aadu või minu ema "ise testis reaalsetes oludes"

TM teste viib läbi TEST WORLD:
https://www.youtube.com/watch?v=S5gl1S0GMkk
https://www.youtube.com/watch?v=b_iriSObeLk
https://www.youtube.com/watch?v=B2ykCW_yXko
https://www.testworld.fi/tracks-and-facilities/

"Tehnikamaailma on küllalt teinud ka selliseid rehviteste, kus võetakse kasutatud kvaliteetrehvid. Sealt on näha olnud, et uuena testivõitjaks olnud rehvid võivad pärast ühte talve olla täielik prügi."

Tõesta - pole pideva TM testilugejana sellist asja veel kohanud... pole mõtet oma rämpsu siin esile tõsta kvaliteetrehve maha tehes. Kvaliteetrehvid on kvaliteetsed oma ettenähtud lõpuni.



13:47 19.10.2021
Ussrula123 (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Kas savavänni puhul on tegu bocki januse hüsteerikuga? Kogu aeg bocki libistades ei tohiks sa küll rehve testida.
Defineeri sõna "kvaliteetrehvid". Kunagi olid volks, sooda ja audi ka "kvaliteetautod" aga hetkel on mõned aasia masinad kvaliteediga neist mõõdas.
14:35 19.10.2021
kris1189
Re: Naastrehvid
Mõned kommenteerijad on vist oma rohud võtmata jätnud, sellist haiget hülgemöla tuleb, et vastik on lugeda. Häda on selles, et mõni teine samasugune juhtub äkki lugema ja jääb uskuma ning levitab seda edasi.

Kui juht on ise normaalsete sõiduoskustega, siis saab ta iga meil müüdava talverehviga sõidetud. Pole vaja illusioone luua, et ostad omale testivõitjad ja sõidad nagu noor juhakankkunen. Vastupidi, see liigne enesekindlus viib hoopis kraavi.
15:03 19.10.2021
Savavänn (registreerimata)
Re: Naastrehvid
Vabandan - Laufennid ei olegi just kõige kehvemad kesk-euroopa tingimustes ja meil siin eestis on need kindlasti veel palju paremadki:) Vabandust!
http://colesa.ru/test/69416
16:04 19.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
kris1189, see pole veel kõik, saaks ju t uletada siit edasi, et tegelt kehvad rehvid ongi 1% tegelaste vandenõu inimmasside ohjamiseks ja planeedi rohelisemaks pööramiseks selle läbi, et lõhkevad ja inimesed saavad surma ning auto läheb ka maha kandmisele, kui rehv alt veab. Kindlasti suudab mõne vandenõu ka kvaliteetrehvi kohta välja mõelda, tehakse beebidelt ära lõigatud eesnahkadest sünteesitud segust või midagi sellist (Usas võetakse neid eesnahku päris palju päevas maha).




Ma loodan, et keegi seda minu kirjutatud jama praegu tõepähe ei võtnud...
16:22 19.10.2021
kris1189
Re: Naastrehvid
16:41 19.10.2021
Deus
Re: Naastrehvid
See oli hea, ma pean selle ära bookmarkima.
22:01 19.10.2021
ddig
Re: Naastrehvid
Nagu tavaliselt, kipuvad äärmused domineerima :-)

Vaktsineerid, järelikult ostad naastud, sest naastuga on ikka kõige kindlam.
Oled nõus vaktsineerima, ostad lamellid, sest oled põhimõtteliselt turvalise liikluse poolt.
Kahtled, ostad lääne-euroopa lamellid, sest sa tegelikult ei tea, kas neid talverehve ikka üldse vaja läheb.
Oled vaktsiinivastane, ostad hiinakad, sest peavoolu kaubad on üsna kahtlased.
Oled lamemaalane, sõidad suvekatega, sest sind see ühiskond ja nende reeglid ei koti karvavõrdki.

Jah? Ei? Võib-olla :-)


Mul on kuuris ootamas allapanekut kõik kolm talvist rehvitüüpi (naast, pehme lamell, kõva lamell).
Enamus talviseid sõite teen kõva seguga lamelliga, sest põhitrassidel liigeldes saaks ka suverehviga kenasti hakkama aga, et mitte seadusega pahuksisse minna, siis on lääne-euroopa-lamell hea kompromiss. Mõni kilomeeter kiilasjääd ei ole minu jaoks põhjus talverehve, ammugi siis naaste, autole alla panna.

Kahel autol, sealhulgas sellel millega proua peamiselt sõidab, on talvel all pehmed lamellid, sest tema ei tunne ennast rooli taga sama vabalt nagu mina, ehk siis tema jaoks ei ole kontakt teega või selle puudumine iseenesestmõistetav. Väga talvistes oludes pikemaid sõite tehes eelistan ka ise pehmeid lamelle.

Kahel autol on all naastrehvid, ühel seetõttu, et sain need ostes autoga kaasa ning teisel seetõttu, et sellega sõidab peamiselt mu isa ja tal näikse see naast olema natuke kinnisidee.

Ühele autole lähevad selleks talveks ilmselt alla AT rehvid aga see on juba hoopis teine teema, sest nendega on libe isegi kuival asfaldil :-)

Eelmisel talvel oli meil siin üks eluäge jäävihma päev ning siis oli muidugi üsna tore, et rivist oli võtta ka naastrehvidega auto, sest libedus oli selline, et autost lastehoiuni ja tagasi jõudmine oli üsna meeleolukas ja ka preemium rehv ei tahtnud hästi vaalust välja ronida.

Pehme seguga lamellrehvid on minu praktikas nii hästi töötanud, et kes vähegi kahtleb naastu vajalikkuses (püüab sõltuvusest vabaneda) peaks nendega igas olukorras väga edukalt hakkama saama.

Kõva seguga lamellrehv sobib teadlikule kasutajale, sest kuigi need töötavad lumel väga hästi, siis jääl ei ole need ülemäära hea pidamisega ja eeldavad juhilt oma sõiduki ja teeolude tajumist.


Loomulikult jäävad alati igasugused erisused, kus ilma naastuta talvistes oludes hakkama ei saagi (sest koduvärava ees on jäine järsk tõus, või koduteele jääb jäine-tuuline-kaldega teelõik, kust läbi pääsemine oleks ilma naastuta loterii. Nendel puhkudel tuleb teha parim valik lähtuvalt konkreetsetest oludest. Igal muul kümnel juhul saab rehvivalikusse oluliselt paindlikumalt suhtuda.


Need, kellele meeldib testitulemusi analüüsida ja selle põhjal oma valik teha, kah ei eksi millegi vastu. Kui endal piisav kogemus või argumenteeritud eelistus puudub, siis on testide topid üldjuhul turvaline valik. Need on reeglina piisavalt tasakaalustatud omadustega, et sobivad nö igaühele.


Omamoodi ohtlik võib-olla naastrehvide nö ülimuslikuks pidamine. Pea igast selle teemalisest arutelust kipuvad läbi käima kunagi turul laialt levinud taastatud rehvid (nt. Master). Minu kogemused nende rehvidega on küll sellised, et suvaline lamellrehv (ka kõva seguga) võib isegi jääl paremini esineda. Ehk siis naastu olemasolu ei tähenda veel head pidamist jääl.
23:49 19.10.2021
Kärss
Re: Naastrehvid
# Mul on kuuris ootamas allapanekut kõik kolm talvist rehvitüüpi (naast, pehme
# lamell, kõva lamell). Ühele autole lähevad selleks talveks ilmselt alla AT rehvid

Mul täpselt sama lugu (naast, kõva ja pehme lamell ja AT), aga selle vahega, et mõnele jäävad ka suvekad:)

Ma eelmisele väga (piisavalt) põhjalikule kommentaarile lisaks aga juurde selle, et valikuid tehes tasuks mõelda ka auto ja selle kasutusharjumuste peale. Näiteks tühjalt sõitmiseks või ainult koormatuna sõitmiseks mõeldud nii esi- kui tagavedu oleks üsna mõistlik valida erinevat tüüpi rehvidega (mitte ainult naast vs lamelliversioonid, vaid ka rehvide laius, külgsein, kasutusse tulev rehvirõhk jne). Samuti võib olla pilt väga erinev olenevalt sellest, kas räägime mikroautost või mingist kahepooletonnise tühimassiga "laevast". Kui lisada muutujate hulka veel vajadus vedada aegajalt lubatud piiride lähedal oleva massiga käru, tekib pigem see küsimus, kas ikka üks auto peab absoluutselt kõike suutma. St sellepärast mul ongi erinevad autod erinevate rehvidega.

Illustreeriva absurdinäitena toon ka siin foorumis kirjeldatud üsna hiljutise olukorra, milleks oli pikk tripp Soome mägisemas osas väiksemat sorti esiveolise mahtuniversaaliga, milles istus alati 7 inimest ja sabas 1300kg kaaluv haagissuvila. Loomulikult nõuab selline kombo liiklemiseks täiesti erinevaid rehve, kui sama auto üksi sõitmiseks.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.