Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: TRAHV JA JUHILOAD ÄRA

12:29 02.08.2004
-A- (registreerimata)
Trahv ja juhiload ära
Minul selline küsimus.
Mind peatati Paldiski mnt.-l, lubatud sõidukiirus 50 km/h, minul kahjuks 75 km/h +/-5 (Stalker) Kohapeal määrati trahv 40 trahviühikut ja võeti load hoiule. Politsei sõnul otsustab ARK milline on karistus.
Miks tehakse kaks karistust?
Miks otsustatakse tagaselja?
15:55 02.08.2004
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Trahv ja juhiload ära
Juhiload võeti ära, kuna ilmselt on ka varasemaid kiiruseületamisi. ARK otsustab juhtimisõiguse peatamise. Kehtiv õigus ei käsitle seda karistuse, vaid haldussunnivahendina. Kuigi olemuslikku vahet tegelikult ei ole ning ilmselt tulebki seda käsitleda karistusena. Enne Riigikohtu põhiseaduslikkuse järelevalve kolleegiumi vastavat lahendit on aga kõik jutud kahekordsest karistamisest spekulatsioonid.

Vt ka varasemaid samasuguseid teemasid.
16:04 02.08.2004
CTR (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Tekkis selline küsimus teemat lugedes, et hiljuti juhtus sarnane lugu ühe sõbraga, tal aasta jooksul kaks kord kiiruseületust rohkem kui 20 kmh, seega võeti load ära 1 kuuks, nõustus kiirmenetlusega. Siis kirjutati talle välja ajutised load kuni 20. augustini, selleks ajaks on rikkumise toimumisest kuu aega muideks möödas. Et siis nüüd mu küsimus, vanasti kui mul politsei load ära võttis, pidin andma ära oma ajutised komisjonis, kuidas see karistuse asi kiirmenetluse puhul toimub, kas saab mingil momendil ARKilt kirja et lubade kehtivus on peatatud ja peab ajutised kuskile viima ja siis hakkab see kuu aega jooksma, millal võiks seda kirja oodata, rikkumisest nüüd möödas poolteist nädalat.
00:06 06.08.2004
HF (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
ARK saadab sinu aadressile kirja kus on kirjas mis kuupäevast kuni kuupäevani on sinu juhtimisõigus on peatatud. Alates 2002 septembrist, kui jõustus karistusseadustik, enam "kurjam" otseselt karistuse määrajaga ei kohtu, vaid saab nn. erapooletu otsuse. Otsus tähendab üldjoones kiiruseületamiste puhul seadusega ettenähtud juhilubade peatamisega 1 kuu (ja muidugi teel politsei poolt väljakirjutatud trahvi summade tasumist 15 päeva jooksul - kui ei ole tasutud, läheb kohtutäiturile, kes kirjutab otsa oma teenustasu). ARK poolt väljastatud otsusest tugevam on kohtu poolt määratud karistus n. korduva joobes juhtimise eest ühe aasta jooksul. See karistus võib ajaliselt olla aastaid (ka eluaegne autojuhtimiskeeld, mis on VIST juba saadaval).
Ja pollarile rääkimine, et ei ole saanud ARK-lt vastavasisulist kirja (samal ajal kui ajutine juhiluba kehtib kauem kui tõkend väljastati) toob sulle "erapooletult" kaela trahvi juhilubadeta sõiduki juhtimise eest.
23:30 12.09.2004
W (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
selline kysimus veel et kui mult võeti load ja anti ajutised, siis kas karistus 1 kuu hakkab pihta lubade äravõtmise ajast, olguki et mul on ajutised?
09:14 15.09.2004
siilionu (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
to -A-,
"kaks" karistust ongi sellepärast, et sinusarnastele juhmarditele hakkaks paremini meelde jääma, et reeglitest tuleb kinni pidada ja eksimusega vahele jäädes saab karistada (no OK, lubade äravõtmise asemel võiks olla 3x suurem rahatrahv). IRW
08:39 16.09.2004
Riigikohus (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Ega keegi ei tea, mis seal otsustati:

15.septembril kell 11 arutas Riigikohtu üldkogu Liiklusseaduse § 413 lg 1, lg 4 ja lg 8 põhiseaduslikkust. Taotlused põhiseaduslikkuse kontrolliks on esitanud Tallinna Halduskohus.

Vastavalt nendele sätetele saab juba eelnevalt väärteo eest rahatrahvi või arestiga karistatud isikutel teatud juhtudel Riiklik Autoregistrikeskus peatada ka juhtimisõiguse.

Tallinna Halduskohus leiab, et eelnevalt rahatrahvi või arestiga karistatud isikute juhtimisõiguse peatamine on nende teistkordne karistamine. Põhiseaduse kohaselt (§ 23 lg 3) kohaselt ei tohi kedagi teist korda kohtu alla anda ega karistada teo eest, milles ta on lõplikult süüdi või õigeks mõistetud.
14:26 16.09.2004
sull (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
pakun välja, et Eestis võiks kah asi nii kaugele jõuda, et lubasid ei võeta üldse ära nendelt inimestelt, kellel on juhiluba tööks vajalik: takso, varustaja, autojuht, jne. Mitmel pool on olnud kuulda, et suure rikkumise korral antakse load, mis kehtivad E-R 8-17, (või kui oled vahetusega tööl, siis vahetuse ajal) seega sa saad teha oma tööd, need load aga ei kehti nädalavahetusel ja õhtuti, sest tegelikult on see ju ebanormaalne, kui ma kaotan kah töö sellepärast, et load ära võeti. Toodame juurde asotsiaale.
17:02 16.09.2004
siilionu (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
sull, aga äkki on asjad niipidi: tegelikult on ebanormaalne liiklusreegleid rikkuda kui sellega sead ohtu oma töökoha ja tekitad võimaluse asotsiaaliks saada?!!
Ei jõua mitte kohale, miks karistus peaks olema midagi sellist mis ei koormaks ega takistaks, see annaks mõista et rikkumine on OK! Rikkuja ise peab mõtlema oma tegudega kaasneda võivatele tagajärgedele, miks see peaks karistaja (kaudselt ühiskonna) mure olema kui sa oma lolluste tõttu töö kaotad?
22:01 16.09.2004
klemm (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
rahatrahv on riigile sissetuleku allikas ja distsiplineerimis vahend. samas pooldan raskemate rikkumiste puhul lubade hoiule võtmist. korduv rikkumine tooks ka mingi jala olemise aja. samas eks see nagu 2x karistamine ole jah, kuid neid LE sigamoodi rikkujaid peab ka vastavalt karistama.
10:23 17.09.2004
VVV (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Õigusteoreetikud räägivad, et karistus peab olema vastav õigusvastase teo ühiskonnaohtlikusele. See, et mida rangem karistus seda parem kord, ei vii kuhugi. Maailma ajaloos korduvalt praktikas kontrollitud. Kah väidetakse täiesti kindlalt, et näiteks tahtlike tapmiste tase ei vähene mingil määral olenevalt sellest, kas karistusena on surmanuhtlus või seda ei ole. Karistuse rangus või raskus omab ainult väikest preventiivset effekti. Effektiivseks ennetamiseks peab hoopis rohkem ajusid liigutama, kui lihtsalt karistustele otsa väänamine.
10:25 17.09.2004
VVV (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Pealegi kui inimene teeb midagi õigusvastast ei mõtle ta sellest, kui palju ma karistada saan. Vaid sellest kas ma jään vahele või ei jää üldse. Lootes muidugi, et ei jää üldse.
10:27 17.09.2004
VVV (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Küsimus, et kui palju ma karistada saan, tekib ajus alles siis, kui juba oled vahele jäänud.
11:10 17.09.2004
to VW (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
see on juba inimese viga kui ta nii mõtleb.
12:38 17.09.2004
jaan (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Sull, sul on hea idee.
Kas ma siis 8-17 võin teha mida tahes? Mul ju töö nõuab ja seega minult ei saa sõiduõigust ära võtta (8-17).
13:32 17.09.2004
sull (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
asi on selles, et kui sa ikkagi teed miski rikkumise kah nende lubadega töö ajal, siis oma lollus ja siis jääd küll teatavaks ajaks jalameheks, sest kui siis kah õppust ei võta....
Nimelt on tegelikult aasta suht pikk aeg, kui politsei arvuti jälle puhas poiss oled. Kolm rikkumist ja oledki jalamees.
13:49 17.09.2004
siilionu (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
No tere sinisilmad! Seega peaks VVV meelest karistusi veel leevendama, kuna nagunii ei mõelda karistusele enne kui oled vahele jäänud, ja lisaks, ega karistamine (ehk järjest karmimalt karistamine) rikkumiste arvu vähenda! Kas siit järeldub, et kuna rikkumiste arv nagunii ei vähene, polegi mõtet karistada? mingil ajal poleks liiklusjärelevalvel siis justkui üldse mõtet. :))
Ma jälle pooldan et trahvid ikka suuremaks, no kas pole tore, et rikkujad midagi ei õpi ja muudkui jäävadki rikkuma ja riigile raha tuleb! Lollid jäävadki maksma, aju nagu jänestel.
Mis tapjate karistamist puudutab, siin pole eesmärk ju vaid tapja ümberkasvatamine vaid ka ühiskonna (kannatanu) õiglustunde rahuldamises. Kui karistus liiga leebeks kujuneb, suureneb omakohtu mõstmine, ja mis eriti halb, selle eest saab ju ka sama leebelt karistada! Vot seepärast tuleb ikka väänata rohkem, viriseksid enamjaolt pätid ja muidu piiripeal kõndijad.
Sulli meelest jälle võiks vabal ajal sõita kuidas juhtub, vaid tööajal peaks lollusi vältima!? läheb huvitavaks.
16:54 17.09.2004
sull (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Kui siilionu loeks kah mu varasemat postitust siis saaks ta vast aru, mida ma selle töö ja puhkeaja kohta ütlesin. Kuskil riigis (tuleb meelde tuletada millises) on nii, et rikkumise puhul, millega kaasneb karistuseks lubade ära võtmine, antakse sulle juhiload, mis kehtivad ainult sinu tööajal ja ainult neile, kellel on juhiluba tööks vajalik. nt 8-17-ni. Muul ajal sõites oled lubateda juht ja ka nende lubadega, mis lubavad sõita ainult tööasjus tööajal, mingi suure lollusega hakkama saades jääd kah neist ilma. Ja vaata siis ise kuidas hakkama saad- palka või juht omale. See on just selle mõttega, et inimene ei kaotaks oma tööd, kui load on talle sissetuleku allikaks. Teistkordsel rikkumisel võetaks kah need nn "piiratud ajaga load" ära, kuna on näha et inimene ei õpi vigadest. Kindlasti on seal veel palju juriidilisi nüansse, millal on vajalik juhiluba, millal mitte. Kas hommikul kontorisse sõitmiseks ja õhtul koju minekuks on autot ilmtingimata vaja? Samas aga Eestis arvan, et enamik juhte, kellel on load hoiule võetud, sõidavad edasi. Kui suur on võimaus, et selle 3-6 kuu jooksul politsei sind peab, kui vältida suuremaid vigu.
Võib olla on see jutt mul lihtsalt enda õigustuseks, sest sõidan nädalas sama palju, kui mõned 6 kuu jooksul ja neid trahve ikka kipub tulema.
17:21 20.09.2004
kyyp (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
ei saanud hästi nagu aru Kooli lapsi vedav bussijuht võib olla esmakordsel vahelejäämisel joobes las saab kaineks ning sõidab edasi. Huvitav kes lubaks peale juhtumit oma lapse sinna bussipeale. Mis puudutab töötuks jäämist on suuresti tööandja teha. Kui on väärt töömees siis viid ta 3 kuuks teisele tööle.
19:06 20.09.2004
sull (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
katsun leida selle artikli, kust selle kunagi lugesin. Kindlasti on selle asja juures palju nüansse. Täispeaga ohvritega liiklusõnetuse põhjustamine ei anna kindlasti õigust neile lubadele.
18:05 23.09.2004
koer9
Re: Trahv ja juhiload ära
kui palju saad ilma juhi loada sõdu est (alla 18 a)
10:12 01.09.2005
antstallinast (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
probleem on sellisete siilionudega kes ei viitsi oma ajusi liigutada et tegelda probleemiga ja ennetustööga, vaid viha, mõtlematuse, suurte trahvidega püüab läbi ajada.
10:15 01.09.2005
lubademees (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Kas nüüd annab ARK seadusevastaselt võetud load ilusti tagasi enne tähtaegselt?
16:35 01.09.2005
Erci (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Kui load on tööks hädavajalikud, siis just peaks liiklema LE järgi ja arvestama sellega, pealegi esimese rikkumisega kohe lube tavaliselt ei võeta.
22:30 03.09.2005
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Trahv ja juhiload ära
Lubademees, mida silmas pead?

Kui ARK on tõepoolest õigusvastaselt juhtimisõiguse peatanud, siis otsuse tühistamisel kohtu poolt on ARK loomulikult kohustatud juhiloa tagastama. Neid juhtumeid, kus ARK seadust eirates on juhtimisõiguse peatanud, on siiski väga vähe. Kui pead silmas 01.10.2005 jõustuvat liiklusseaduse muudatust, siis see ei muuda seadusevastaseks ARK varasemaid otsuseid.
10:03 04.09.2005
Lubademees (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
just pidasin silmas 01.10.2005 jõustuvat liiklusseaduse muudatust. Tänan
21:45 18.09.2005
Raul (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
Kuulsin tuttavalt, et varsti pidavat tulema mingi seadus mille tulemusena ARK ei peata juhtimisõigust üle 1a. Kas see on tõene jutt?
12:04 19.09.2005
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Trahv ja juhiload ära
ARK ei peata kahe nädala pärast enam üldse juhtimisõigust. Ja kõik rohkem kui 24 kuud pikad juhtimisõiguse peatamise tähtajad loetakse automaatselt 12 kuu pikkusteks.

Loe ka muid haakuvaid teemasid.
13:36 19.09.2005
uhmu (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
hr Sirk.
Kui juhtimisõigus on peatatud 15.09.04 24 kuuks kas siis enne oli kätte saamise aeg 15.09.06 aga kas siis nüüd saan kätte 01.10.05
13:42 19.09.2005
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Trahv ja juhiload ära
Jah, peale teooria ja sõidueksami sooritamist.
22:00 19.09.2005
uhmu (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
to hr. Sirk. Aga aadressilt Rahumäe tee 6 öeldi, et saan juhtimisõiguse alles 2007ndal aastal tagasi!!!
23:10 19.09.2005
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Trahv ja juhiload ära
Aadressil Rahumäe tee 6 asub Põhja Politseiprefektuuri Liiklusjärelevalve osakond. Selle asutuse töötajad ei ole Sinu juhtimisõigust peatanud ega saa ka otsustada selle, millal saad juhtimisõiguse tagasi.

Sinu algne küsimus ei sisaldanud aga ilmselgelt kogu vajalikku teavet. Kui Sulle väideti, et saad juhiloa tagasi 2007 aastal, siis peab Sul ilmselgelt olema veel mingi juhtimisõiguse peatamise otsus, kuna 15.09.2004 määratud 24-kuuline juhtimisõiguse peatamise tähtaeg ei saa lõppeda 2007 aastal.

Võta oma rikkumiste õiend, ARK otsused ning pane mõnes õigusbüroos konsultatsiooniaeg kinni.

Mõttetu on loopida siin foorumis sõnumeid, et keegi ütles teisiti.
09:53 20.09.2005
sepp (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
§ 7422. Mootorsõidukijuhi poolt lubatud sõidukiiruse ületamine

(1) Mootorsõidukijuhi poolt lubatud suurima sõidukiiruse ületamise eest kuni 20 kilomeetrit tunnis - karistatakse rahatrahviga kuni 10 trahviühikut.

Kui linnas on 20 üle, kas siis trahv ei peaks olema max 600 eeki ja lubasid ära ei võeta. Kui on juba 21 üle siis peaks selline olukord nagu siin alles tekkima
14:00 20.09.2005
lugeja (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära
to A
Sul oli kiirus 75 km/h 50 asemel.Kui Stalkeri viga 5 km/h maha arvata, siis jääb ületamiseks ju ainult 20 km/h. Selle eest on trahv max ainult 10 trahviühikut ja lube poleks tohtinud ära võtta.
12:11 11.03.2019
Venekeelse selgituse mida tule (registreerimata)
Re: Trahv ja juhiload ära

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.