Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: NAAST VÕI LAMELL?

08:48 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Kui mõni siinne naastuhunt Tänaku kõrvale istub, siis on kohe püksid pruuni täis. Sõidavad siin tavateedelgi oma naastudega kraavi, ei aita lolli ükski rehv.
10:33 24.03.2019
to kindlalt naast (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
to Lv
Võrdled autosporti ja tavaliiklust? Mis seal ühist? Kui selle aasta rallit jälgisid siis tead, et Tänak punnis kõigest väest ülesõitudel, et need naastud sealt rehvidest välja saada, sest kaotas aega nendega.

to Lamell pole alati ...
Kui sa eelnevalt tootja lehelt järele uurid või kasvõi siit küsid siis saad selle teada, kas on kõvem või pehmem segu. Sõidan ise lääne lamelliga ja kui natuke teemat tagasi kerid siis näed, et on teisigi sõitjaid.

to Navara3000
Kirjutasid juba enne, et vajad naaste Riiga sõitmiseks. Siin polegi midagi lisada, kui inimene ei saa suurel (põhi)mntel muidu hakkama siis anna andeks aga siin tõesti ei ole muud järeldust kui sõiduoskuste puudumine. Ära hakka üldse seda, kui teehooldus oleks nagu Euroopas plaplapla... asja kirjutama, sest järelikult ei tea, millest räägid.

to karvanjakole
Jah, teadmatus see on õnnistus!
10:37 24.03.2019
kiilasjää (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
No libedaga ja isegi kuival ajal peab ikke kõrvade vahel veits ka midagi olema. On nähtud liikluses neid talente, kel raskusi parkimisega, rääkimata siis liikluses kulgemisega. Olen nõus, mõnele ongi nael parim variant ja palju igasugu ,,juhiabisi'' siis lootus terveks jääda suurem. Igasugu aparaatidega tööl kui eraelus sõitnud 34a., põhja soomes, rootsis, põhja norras, venemaal ja olen ka naelikute pealt üle läinud kvaliteetsete lamellide peale ja pidamist küll ja küll ja sõitnud samamoodi probleemivabalt! Algavat kevadet ja ragistage ikka mai lõpuni ...
10:44 24.03.2019
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
sooja euroopa ja külmema põhjamaise euroopa lamellide erinevus on väga elementaarne- põhja mõeldud rehvidel on külgserv korraliku kandiga, mis tagab hea külgpidamise, soojamaa rehvil on see ümmargune, mis vähendab müra kiirteedel ja parendab juhitavust suurematel kiirustel. olgu seal rehviküljel mäetippude kujutis või lumehelves või m+s, vahet ei ole- korralikku põhjamaa talve mõeldud lamellid on eranditult kandilise külgservaga.
isegi kui rehvi nimes on sõna nokian, ei tähenda see ainult põhjamaale sobivat rehvi. näited erinevustest on siin:
http://www.nordictyres.com/index.php?page=Nokian%20Winter%20
Car%20Tyres&pageid=26

20:00 25.03.2019
toinoo
Re: Naast või lamell?
Tere! Viimaste postituste pressungil on jäänud mulje, et lamellidega sõitjad on lausa nö NÕUKA aja "kangelased" mil olid vaid võimalikud "tahma"rehvid ja... kommunismiehitaja sai hakkama iga probleemiga teel. Esimesed "naelikud" siginesid alla ainult TOOMPEA "kangelastele" ja kelle "möödavuhisemist" oli lausa hüpnootiliselt võimas tajuda=vaadata, JA... aru saada, et talvine-turvaline-kiire-jne. sõit on ikkagi oma teha!!! Esitaks küsimuse, kus on koolitus-valgustus-selgitus MEILE, milline lamell on meie vööndile sobilik=võimalik ja kas naast on samuti kuidagi tehtud=toodetud vööndi-ilm, olude arvestamisega või kuidas, kas keegi oleks ka nõus vastutama?!
Olen endiselt naastu "hull", sest nim. variant pole mind siiani alt vedanud.
Lugupidamisega T.
11:05 30.03.2019
Kärss
Re: Naast või lamell?
Kuidas küll see elu mõne jaoks nii mustvalge on, et lamellimehed ja naastumehed? Kui ma kirjutan, et ühel autol ühed ja teisel teised, kuid panen pildi naastudest, miks ma siis kohe naastumees olen? Või kui kirjutan, et mul on peaaegu kõik sõidud jää-lume peal, mitte linnas ega mitte mööda asfalti, kuidas see siis teid lõhub või õhku saastab? Võiks miks tahetakse keelata ära naaste nendelt, kes nendega haruharva üldse asfaldile satuvad?

Et mu kirjutatu naastude suunas liiga kallutatud poleks, panen pildi G.Chero all olevatest Hankooki lamellidest (RW08 Dynapro I cept)
http://www.hankookmasters.ee/ee/uudised/hankook-rw08-dynapro
-i-cept/

On auto all juba iidamast-aadamast, sõitnud rohkem asfaldil kui jääl/lumel, pidamine vaatamata vanusele igati hea ja ka silmaga nähtav kulumine pole nii suur probleem kui siin teiste näidete puhul. Teine pilt on samast rehvist nurga alt, kus on näha, kui sügavale protektori sisse lamellid ulatuvad ja kui heas seisukorras need ikkagi on. Näpuga katsudes on rehv samuti pehme (mida ei saanud öelda nt mõned aastad vanade Hankooki naastude kohta). Eks neid vihjeid tuleb siit ja sealt, et erinevalt varasemast ajast võib tänapäeval olla lamellide eluiga tõesti pikem naastude omast, kuid vihjete ja üksiknäidete asemel loeks huviga siiski põhjalikku uuringut, sest reeglipäraseid asju pole nagunii põhjust vaidlustada, kuid reeglite erandite põhjustest tahaks samas ikkagi aru saada.

Vaielgu vastu kes soovib, aga minu kogemused näitavad, et mida suurem-raskem auto, seda paremini seal lamellide head pidamisomadused (sh jää peal) esile tulevad ja seepärast on mul enamikel maasturitel, Chevy bussidel jt samuti alati lamellid all olnud. Isegi kergematel (Masterid-Transitid jms) saavad üllatavalt hästi lamellidega hakkama, samas kui mõnegi väikese sõiduauto puhul on lamellide pidamise vahe ostes ja paar aastat hiljem juba häiriv.
12:25 30.03.2019
Kunnnn (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
See on ju ammu teada tõde, et lamellid töötavad raskema auto all paremini.
13:21 30.03.2019
Kärss
Re: Naast või lamell?
See öeldi siin teemas maha juba 2004. aastal, aga point pole mitte lamell vs lamell kerge ja raske auto all, vaid see, et raske auto all on naast vs lamell omadused nii lähedal teineteisele, et legaalsetest naastudest rääkides ei näe ka ise põhjust raskematel autodel naaste kasutada. Millest ma veel ise päris lõpuni aru ei saa, on aga lamellide kulumise põhjused sarnases olukorras, nt siin teemas mu enda pildid (lamellrehvil või lamellid naastrehvil). Juht on sama, autod vägagi võrreldava kaalu ja kasutusprofiiliga. Paneb imestama, kas seda kõike saab lihtsalt rehvitootja/kummisegu erinevuste peale taandada, sest nii suured kvaliteedikäärid maailma tuntuimate rehvitootjate puhul tunduvad ebaloogilised. See kõik muidugi kinnitab acceleristas esitatud väidet, ainult et väite taga seisvaid põhjusi-detaile ei oska ise kusagilt välja kaevata...
20:36 30.03.2019
Kunnnn (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
Pilusilmade (hankook, yokohama, bridgestone, toyo ja hiinlased)talvekad kestavad kauem kuna nende rehvisegu läheb iga kasutatud aastaga aina kõvemaks. Üsna tihti tekivad neile paari aastaga praod sisse, aga mustri poolest võiks veel kümme aastat kasutada.
14:51 13.05.2019
Kärss
Re: Naast või lamell?
15:08 13.05.2019
Kõmmar (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
17:54 13.05.2019
63amg (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
saaks ainult kottida inimesi! viisakas oleks välja tuua numbrid,mitu liiklusõnnetust juhtub nn. lääneeuroopa lamellidega talve perioodil.s.t 3 kuu jooksul.talvekad on ju kohustuslikud ainult dets. jaan.veebr.
18:00 13.05.2019
selgeltnägija valerka (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
tean nii mõndagi jeebimeest kes lasevad kogu aeg http://us.coopertire.com/tires/discoverer-stt-pro.aspx ja ära nad sõidavad sest m+s peal
18:02 13.05.2019
... (registreerimata)
Re: Naast või lamell?
ei too sulle keegi neid numbreid välja, sest neid lihtsalt ei ole. kõik rehvimüüjate lobitöö, et saaks kallemaid rehve müüa ja rahvas ei telliks kuskilt lääne netipoest odavaid lamelle. lööd ikka kodumaise turu lukku siin nõutavate rehvidega ja oled või sees. siis ka hindu hea tõsta. business as usual. seliseid nõudeid, mis meil liiklusohutuse sildi all kehtestatakse, tehakse ainult ärilisel eesmärgil, liiklusohutusega pole sellel mingit pistmist, sest mingit statistikat avariide põhjuste kohta ei ole ega tule ja kui olekski, siis rehvide kaela saab ehk vaid murdosa avariidest ajada.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.