Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: BIODIISEL

01:51 13.11.2004
Känguru (registreerimata)
Biodiisel
Kuna Euroopa Liidus on lubatud kasutada biodiislit ja seda isegi soodustatakse maksu/aktsiisi vabastusega, siis langeb kahtluse alla erimärgistatud kütuste kasutamine kuna biodiisel on ju ka kollane ja seega "värvitud". Või äkki on kuskil seaduses kirjas, et erimärgistatud kütus on ainult sinist ja punast värvi?

Muide, kui kallata 10 liitri diisli sisse liiter toiduõli, siis haiseb nagu sõõrikuvabrik ;) ...
10:16 13.11.2004
micy (registreerimata)
Re: Biodiisel
mina ostan oliive ja pressin õunapressiga õli välja ja sõidan.ega ma loll ole et tankimas käin.
10:31 13.11.2004
sass (registreerimata)
Re: Biodiisel
aga kustkohast seda odavat biodiislit siis osta saab?
ärimehed ostsid ju valitsuselt seadusegi, et biodiislilt aktsiisi maksu ei ole vaja maksta ja Eesti põllumehed saavad nüüd tohutult tööd ja varsti rikkaks.
Lõppes asi sellega ,et ärimehed panevad seda biodiislit nsatuke diisli hulka ja suruvad kasumi taskusse.
diiselkütuse hinnalangust võite aga selle seaduse läbi näha tanklates, see maksab juba rohkem kui bensiin olgugi, et teistes riikides on diiselkütus ca 4 krooni 95 bensiinist odavam.
ostetud seadusteda ongi vist see lugu , et nad ei toimi vaid täidavad ainult ostja rahakotti.
16:02 13.11.2004
Hm (registreerimata)
Re: Biodiisel
Ühest küljest on biodiisel väga tervitatud asi, kui see peaks me põllumehi, kuidagi paremale järjele aitama, aga ometi selge on ka see, et kurikaelad hakka seda kurjast kasutama, kui talle mingeid soodustusi teha.

Üks isiklik kogemus ka. Olen mõned korrad Saksast ja Tshehhist antud ollust paaki valanud. Ta on teisest diislist tublisti lahjem ja seega kulu suurem - hinnavõit seega puudub. Edasi pidi seegi olema, et filtrid tuleb vahetada poole sagedamini. Ja viimaks, kui sõitsin saksas oma masinaga kuskil 150 km/h hakkas mootor lööke vahele jätma: nagu köhiks, see ei olnud pidev ehk nii mõnekümne km kohta üks turtsatus. Sarnast asja olen kogenud vaid siis, kui panin 50 liitri nafta kohta hajameelsusest 11 liitrit bensu - siis oli ka küttekulu tavalise 5,5 asemel ligi 7.
15:38 01.02.2006
Raps (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kas on siin foorumis liikujate seas tegelasi, kes võiksid kinitada ja sis ka jagada kogemusi biodiisli kasutajana? Tänan!
20:43 01.02.2006
AIVAR (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kasutaks kui oleks kuskilt osta. Seni kuni teda tanklatest osta ei saa on ta üks nõudega solgutamine.
14:05 19.08.2006
jann'q (registreerimata)
Re: Biodiisel
Biodiisel puhastab kütusesüsteemi, seeetõttu ongi soovitav pärast 250 km läbimist biodiisliga kütusefiltreid vahetada/puhastada või panna ennetavalt juba mingi el'cheapo kütusefilter kuhugile vahele.
10:17 20.08.2006
majonees (registreerimata)
Re: Biodiisel
taisto bussid sõidavad minu teada biodiisliga ja kimavad nagu hullud,ennem tulevad rattad alt kui mootor turtsub
10:26 20.08.2006
mees maalt (registreerimata)
Re: Biodiisel
paar korda olen biodiislit tankinud,ROHKEM EI TANGI. Biodiisel on lahjem,auto on kohe tuim.Küttekulu oma 2l/100 suurem.Filtri vahetasin ka igaksjuhuks peale seda biod ära.Nii,et see mis algul tundub hinnavõiduna,muutub hoopis kulukamaks.
10:40 20.08.2006
krööt (registreerimata)
Re: Biodiisel
Viimases Autobildis on sellest juttu, mehed lasid Golfi õhtale
11:28 20.08.2006
kallo (registreerimata)
Re: Biodiisel
Olen nüüd ise oma Toyotaga biodiisliga sõitnud umbes 6000km. Esimest korda vahetasin filtrit umbes 3000km läbimisel ja nüüd siis eile uuesti. Nimelt oli selline sümptom, et pump hakkas lagisema. Seda tegi seal sees siis eelpritsesurga regulaator. Viisin pumba igaks juhuks stendi, et mis seal sees võib viga olla, vaadati üle, seal töötas nagu vana mees, häda ei midagi. Pakuti välja, et asi võib tekkida sellest, et ei saa korralikult kütet peale. Paningi siis auto enda peenfiltri asemele selle väikese plastmassist filtri, mis käib vooliku vahele. Ja üllatus-üllatus, mootor töötaski korralikult.
Ehk siis.. kui biodiisli kasutamisele üle minna, peab autos puhas filter kaasas olema, et vältida üllatusi. Samuti ei tee paha sagedam filtri vahetus. Mis see vahetusintervall olla võiks, on vist individuaalne.

PS. Autobildis kirjutati sellest, kuidas suhteliselt uus Golf, kasutas kütusena puhast taimeõli. Mitte segi ajada taimeõli ja biodiislit!
12:01 20.08.2006
to: krööt (registreerimata)
Re: Biodiisel
Suurepärane näide ignorantsusest, et kui A. Bild kirjutab puhtast taimeõlist, siis kod. Krööt mõistab seda ikkagi kui biodiislit.

See tolleks.

Arvutuslikult ei piisa aga ka kogu eesti põllunduse rakendamisest (ropsi vms. kasvatamisel) et toota piisavalt peokütust eesti majandusele.

Seega pole biodiisel lahendus vaid lihtsalt võimalus, millega "mõned mehed" saavad raha teha.
17:23 20.08.2006
*G* (registreerimata)
Re: Biodiisel
viimasele: et siis ropsi kasvatades saab peokütust või :P oleks arvanud, et peokütusest saab ropsi, aga näed, nüüd osatakse teisipidi ka.

Mis puutub asja mõttekusse, siis biodiisli tootmine on oluliselt kallim, kui tavadiisli tootmine (tegelikult tootmine pole õige sõna, ütleme siis omahind Eestis). Sellest ka soov saada biodiislile aktsiisivabastus -- ilma oleks see kallim kui praegu kättesaadav diiselkütus.

Seega, selleks, et biodiisli arenguks 2 võimalust:
1) antakse aktsiisivabastus, biodiisel on 5 krooni odavam muust kütusest, rahvas läheb biodiislile üle. Tulemus, riigi rahakotti jõuab oluliselt vähem aktsiisi, teed lähevad veel hullemaks ja riik otsustab kas
a) kehtestada aktsiisi biodiislile (kaotades eelise) või
b) rahastada teedeehitust teistest allikatest (teemaksud, automaksud jne -- kaotades senini kehtinud suhtelise võrdsuse, kus teed rohkem kasutavad ka maksid rohkem)
2) fossiilkütuse hind tõuseb märgatavalt, tehes biodiisli hinna vastuvõetavaks ka koos aktsiisiga. Siin on probleem eelkõige selles, et arvestades biodiisli (korraliku, mitte nõrutatud taimeõli) tootmiseks minevaid ressursse, tuleb Eestisse arvatavasti üks suurtootja. Tema hinnapoliitika saab olema väga lihtne: Tavadiisli hind - 50 senti. Tavainimesele on võit peaaegu olematu.

Viimane punkt ongi imho kõige tähtsam. Eestis ei ole hinnasõda bensiinimüüjate hulgas. On tobe loota, et tekib patriotismist nõretav kodumaine firma, kes müüks omahinnaga biodiislit või ostaks seda rohkema kui sandikopikate eest kokku talupidajatelt. Tuletagem meelde piima kokkuostuhindadega mängimist..
Söötis põldudel mingi kultuuri kasvatamine ja kütuseraha (vähene) jõudmine põllumeestele on muidugi positiivne, kuid päris kindlasti ei ole see mingi võluvits.

On olemas üks teine energialiik, mida ei ole kuigi lihtne niiviisi diferentseerida (a la AINULT autokütus, seega saame hindadega mängida) ja mis on täiesti olemas ka automootorina -- nimelt elekter. Tootmisvõimsused on olemas, (tuuma)elektrijaamad on toodetud energiaühiku kohta ühed puhtamad üldse, jaotusvõrk on valmis ja tegemist on universaalse ja hästikäideldava energialiigiga, mille kasutegur moodsates mootorites ületab tunduvalt sisepõlemismootorite oma.

Kokkuvõttes, pakuks, et võidukäigu teevad pigem elektriautod (olgu siis sisepõlemine+tavaakud+elekter või vesinikmootorid) kui biodiisel.
23:17 20.08.2006
GOLF autobildis (registreerimata)
Re: Biodiisel
mootor jooksis kokku ja kõik muu kah. lugege ja naerge kaasa
09:00 22.08.2006
Hm (registreerimata)
Re: Biodiisel
Ilmselt tuleb *G*-iga nõustuda. Enamasti sünnivad need asjad, mid on kellelegi majanduslikult kasulikud. Ökoloogilises perspektiivis on inimestel veel suht üks-kõik.

Kui inimesed suudaks aru saada, et ühel päeval saab meil lihtsalt õlipoiss otsa (tegelikult keegi ju ei tea millal) ja sellega seoses tekib suht korralik kaos, siis ehk suudetaks ka mõista ja ka kasutusele võtta alternatiivseid energiaallikaid. Seni aga valitseb suht mõtteviis, et lähimas tulevikus on kõik endine ja peaasi, et ma odvamalt hakkama saan.
20:08 22.08.2006
misiganes (registreerimata)
Re: Biodiisel
>tegemist on universaalse ja hästikäideldava energialiigiga, mille >kasutegur moodsates mootorites ületab tunduvalt sisepõlemismootorite >oma.


ootoot...kas sa arvutasid ikka kasutegur(elektrijaamas)*kasutegur(mootoris)?
13:35 23.08.2006
126
Re: Biodiisel
Proovisin suurel Volvo bussil kasutada.Oh jumal hoidku!Minek kadus kohe ära.Vähegi kiirendad siis ajab hallikasmusta tossu.Kulu kohutav.2 korda kleepusid kinni etteandepumba klapid.Filtrid ka kohe täis.Kulutasin selle paagitäie kuidagi ära.Sellesse ämbrisse enam ei astu.Mis Taistosse puutub siis nende juhid räägivad et neil filtrid ära võetud,muidu võimatu sõita,eriti talvel.Pirukalõhna jutt täitsa õige,ehkki mulle meenutab rohkem burgeriputka lõhna.
13:56 23.08.2006
v6sa
Re: Biodiisel
126: tõenäoliselt said kütusepaagi ja -torustiku siis puhtaks. RME lahustab hästi kõiksugust ***** ja saasta, mida meile kütuse pähe müüdav põlev(enamasti)vedelik on sinna astatega tekitanud.

Kui see oli ikka RME ja mitte kodus salajase retsepti järgi seatud "biotiisel".

Aga jah, RME tootmiseks vajalikku tooret meie maa kasvatada ei suuda. Samas suudab siiski tekitada ca 60 tuhat tonni seda vedelikku - ikkagi arvestatav kogus...
16:04 23.08.2006
kasutaja (registreerimata)
Re: Biodiisel
mina olen sõitnud nüüd a´la 1000 km favoras müüdava biodiisliga ja hetkel veel mingeid muudatusi ei ole täheldanud. Siiani sõitsin statoiliga.
10:11 25.09.2006
Tavotinippel (registreerimata)
Re: Biodiisel
Siinkohal toon välja veel ühe miinuse. Nimelt biodiislit kasutades PEAB tihedamalt vahetama ka mootoriõli. Seoses biodiislis sisalduva taimse suhkruga ja väga kõikuva kvaliteediga(sest euroopas ei ole standardeid veel paika pandud) toimub mootoriõli suhkrustumine ehk kristalliseerumine. Et olla maksimaalselt kindel et mootoriga midagi EI juhtuks soovitavad õlitootjad vahetada seda 2x tihedamini. Ehk siis kui siiani sõitsid 10000 siis nüüd vaheta 5000 pealt.
14:08 25.09.2006
v6sa
Re: Biodiisel
Tavotinippel: RME jaoks on standard olemas. Kui hästi seda järgitakse, on iseasi.
Saad Sa anda mõne allika oma väite tõestuseks. Just see suhkrute teke huvitaks...

Õli ja filtrite tihedama vahetamise soovitus on küll kõigil mootoritootjatel ühine, kuid seda põhjendatakse reeglina põlemisprotsessi iseärasustest tingitud sadestiste tekkega. Rohkem nagu tahma pärast on seda soovitust antud.
17:13 27.09.2006
bio (registreerimata)
Re: Biodiisel
need, kelle masin biodiisliga ei sõida - minge laske mootorit remontida!
Kõik 90 ja hiljem tehtud sõiduautode diislid on sertifitseeritud biodiisliga sõitma. See on tootjate väide, mitte minu väljamõeldis. Kui biodiisli tankimise järel miskit turtsuma või suitsema hakkas, siis näitab see seda, et biodiisel toob vigase mootori vead paremini välja.
18:02 27.09.2006
Mahno (registreerimata)
Re: Biodiisel
Filtrite kiirema vahetuse põhjuseks algul pole mitte see, et biodiisel stasem oleks, vaid see, et tal on paremad pesuomadused kui tavadiislil, mistõttu too peseb paagist ja torustikust lahti selle sta, mis seal tavadiisli kasutamise ajal on sadenenud. Filter püüab selle siis kinni ja läheb umbe. Sagedasem filtrite vahetamise vajadus peaks natukese kasutamisega kaduma, sest pestakse lahti mis pesta annab, ülejäänu jääb pidama.

Kel vana diiselmootor on ei maksa sellest 5000km õlivahetusest ka väga kurb olla, sest reeglina vanade diiselmootorite õli vahetusvälp pole nagunii 10 000km vaid pigem 7500. Nii et väga hullusti ei hävigi.
20:25 27.09.2006
AIVAR (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kasutage väikeseid läbipaistvaid eelfiltreid ,siis näete mis soga sealt paagist tuleb ja kuna järgi jääb. Neid tuleb algul lihtsalt tihedamalt vahetada muud muret polegi. Vanal autol on õli tõesti kasulikum tihedamini vahetada kui tehas ette näeb ,muidugi kui mootorist hoolid ja ei ela mõtteviisiga ,et ah nagunii müün homme ära.
20:26 27.09.2006
AIVAR (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kasutage väikeseid läbipaistvaid eelfiltreid ,siis näete mis soga sealt paagist tuleb ja kuna järgi jääb. Neid tuleb algul lihtsalt tihedamalt vahetada muud muret polegi. Vanal autol on õli tõesti kasulikum tihedamini vahetada kui tehas ette näeb ,muidugi kui mootorist hoolid ja ei ela mõtteviisiga ,et ah nagunii müün homme ära.
10:55 01.10.2006
marita57
Re: Biodiisel
Bio ajab jama!

bio (registreerimata) 17:13 27.09.06
"Kõik 90 ja hiljem tehtud sõiduautode diislid on sertifitseeritud biodiisliga sõitma. See on tootjate väide, mitte minu väljamõeldis."

Paraku on siiski tegemist väljamõeldisega. Ntx Volkswagen (läbi oma ametliku maaletooja Saksa Auto) konkreetselt keelab kasutada biodiislit mootorites, mis pole eraldi spetsiaalselt ümber seadistatud biodiisli kasutamiseks!
20:33 01.10.2006
J (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kütus nagu kütus ikka oma omapäradega - ei nõua mootorilt midagi erilist. Ainult:
- ca 10% väiksem võimsus = suurem kulu
- hüdroskoopne
- lahustavad omadused /värvkate
- talvine käivitamine
- jäägid settivad õlisse = kiirem õlivahetus.
20:48 01.10.2006
junga (registreerimata)
Re: Biodiisel
volksu tankimisluugil kiri peal ,mis keelab igasuguse biiodiisli.2006 1,9 Td PD.
21:53 01.10.2006
J (registreerimata)
Re: Biodiisel
Loomulikult autovalmistajatele see ei meeldi - auto kaotab ju osa oma tehnilistes parameetritest ja hooldusnäitajatest. See on äriprobleem, mitte tehniline.
20:14 02.10.2006
väänik (registreerimata)
Re: Biodiisel
Sai ka paar kuud biodiisliga sõidetud. Kulu oli tiba suurem, kuid mootor käis vaikselt ja tahmas vähem. Jama sellest et pärast seda 3 kuud vahetasin välja kõik küttetorustiku platik ja kummi osad.
16:17 03.10.2006
v6sa
Re: Biodiisel
väänik: mis autoga (aastakäik kah siis)?

Kummidetailide "sulamine" on teada. Plastdetailide kahjustumisest kuulen esimest korda... Kust küte pärines? Favorast?
00:32 04.10.2006
bio (registreerimata)
Re: Biodiisel
tundub, et biodiisli osas tuleb veel valgustustööd teha. Nimelt sisaldavad kõik madal väävlisisaldusega naftadiislid, mida tanklas osta saab, vähemalt 5% biodiislit. Sest muidu väävlita naftadiisel mootori kõrgsurvepumpa ei määri. Mõned kütusemüüjad segavad ka rohkem biodiislit hulka, olenevalt kohalikest maksudest jms. Kui nüüd volkari mootorid tõesti seda biodiislit ei kannataks, siis ei sõidaks need mootorid ju eriti kaua, sest biodiislita diiselkütet EU tanklatest praktiliselt ei leia. Meie tanklates müüdav pestud ahjuküte ei lähe arvesse!
See, et biodiisli sisaldus väike on, et tähenda, et selle mõju olematuks muutuks, lihtsalt aeglasem on ehk rohkem kütet vaja mootorist läbi lasta. Pole nagu kuulda, et volkari diiselmootorid kiirelt häviks. Niipalju siis volkari ametlilkust teatest. Kuid siin juba seletati asja point ära, see biodiisli mittesobimise jutt on äriline, mitte tehniline. Lihtsalt biodiisliga sõites ei vasta mootori tehnilised näitajad enam töötja andmetele ja siin oleks ju hea konks tehase kohtusse kaebamiseks.

Asjakohane oleks veelkord üle rääkida, et taimeõli ja biodiisel on täiesti eri asjad. Otsepritse diislid, nii volkari kui teiste omad, ei kannata taimeõliga sõitmist. Vanem tehnika, traktorid jms. aga sõidab puhta taimeõliga.
00:20 14.11.2006
asine (registreerimata)
Re: Biodiisel
Vaata www.boulderbiodiesel.com seal on kirjas kuidas kodus valmistada biodiislit.
Inglismaal aetakse kodudes biodiislit nagu meil aetakse õllet või puskarit.
www.biodiesel.org sealt peaks saama vastavat koolitust.
Kandid ahju!
00:28 14.11.2006
asine (registreerimata)
Re: Biodiisel
Saksamaal maksab biodiisel pool naftadiisli hinnast,Iirimaal maksab 60 eurosenti liiter, nafta oma euro liiter.
Inglismaal kui politseinik leiab sinu sõiduki baagist biodiislit siis ta soovib näha maksekinnitust biodiisli kohta. Iirimaal on biodiisel maksuvaba.
Kandid ahju!
11:41 14.11.2006
Hm (registreerimata)
Re: Biodiisel
no päris nii ka ei ole, et Saksamaal maksab pool naftadiisli hinnast. Aastapäevad tagasi oli vahe kuskil maks 15 - 20 %. Samas biodiisliga sõites on kütusekulu ka nii enam-vähem 10 - 15 % suurem. Kui arvestada, et filtrit tuleb sagedamini vahetada, siis see vahe Saksamaal on suht olematu. Ise Saksamaal sõites olen pigem isegi eelistanud mingi kallimat diislit (tehtud samuti naftast, nime ei mäleta.) Igaljuhul on ta tuntavalt kallim tavalisest diislist, kuid kütusekokkuhoid liitrites on tuntav (kuigi odavam on sõita tavalise diisliga.)
19:05 10.03.2007
qw133 (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kahjuks on teema tolmukorra all.....ja need suured "ettevõtjad" samuti.Ja arvatavasti ei saagi sellest asja, enne kui inimesed ei ole võimelised suhteliselt lihtsalt ISE biodiislit endale valmistama (umbes nagu komposti kompostivalmistamiskastides, mis igas teises Hobbyhallis reklaamis näha...).
00:20 11.03.2007
Kenguru
Re: Biodiisel
Ega ikka ei ole päris tolmukorra all! Ma ostan endiselt Maximast toiduõli ja kallan seda vabalt paaki. Vajadusel lisan nn ehtsat diislit ja asi ok. Milles küsimus?
13:03 12.03.2007
Peeedu (registreerimata)
Re: Biodiisel
Tegelikult on biodiisel jälle üks pseudoroheline imerohi.
Kõrge saagikusega Hollandis saab hektarilt umbes 700 liitrit õli. Kuna põllu harimine ja kõva väetamine, et sellist saaki saaks ja mitte ainult ühel aastal kulutab ka üpris palju ressursi siis tootmine ei ole mitte odav.

Eestis me 700 liitrit kätte hektarilt ei saa. Ja nagu öeldud kulub kütet ka põllu harimisel koristamisel ja seemne viimisel õlipressimistehasesse ja sealt tanklasse. Nii tuleb iga väiksema eratarbimises sõiduauto kohta paar-kolm hektarit põllumaad. Kui tõeliselt biodiisel massidesse viia siis näiteks Eestis lihtsalt pole põllumaad, et valmistada sadadetele tuhandetele autodele õli. ja mujal Euroopas samuti ei saa kogu muud põllumajandustootmist seisma panna.
Peale selle biodiisliga on külmadega kordades rohkem probleeme kui naftadiisliga kuna hangub palju kõrgemal temperatuuril.

Volkariga tehti katse Autobildis. Kunagi G2 sõi poe taimeõli mis mühises aga uuega olid tõsised probleemid.

Nii, et kõigepealt tuleb kokku leppida mis see biodiisel on. Kui palju seal peab taimset õli olema, et olla biodiisel ja kas mõne tootja auto seda sööb ja garantii säilib.

Arvatavasti mingil hetkel aga saabub sellega taas kriis kuna massilisel kasutamisel selgub, et maakeral pole põllumajanduslike maid piisavalt, et toota vajaliku kogust ning tegelik kasutegur kui arvestada väetiste tootmise keskkonna saastamine ning see, et õlitaimede kasvatamiseks vajaliku traktorikütuse kogus nullivad igasuguse effekti.

Seni muidugi saab maksupoliitikaga biodiisli puudujäägid ära petta kuid ole nõus sellega, et energeetiksa probleemide lahenduse võti on pigem üksikisikus kes peab oma tarbimisharjumusi ning energiakulu piirama kui mingi ülevalt tulev õnn. Seda sai nõuka ajal piisavalt näha.
10:13 09.10.2019
biokomponendiga kütus (registreerimata)
Re: Biodiisel
Pikem artikkel biodiisli "puhtast südametunnistusest" emakese Maa suhtes....

"Ups! Biokütused hoopis lisavad CO2 heitmeid!

Selgus, et õhinaga väljakuulutatud rohekütus saastab keskkonda hoopis enam kui puhas fossiilkütus. Eriti puudutab see diiselkütuse hulka lisatavat palmiõli, mille tootmise tarbeks on miljonid hektarid troopilisi metsaalasid monokultuurseks muudetud ja varem süsinikku seotuna hoidnud puit lihtsalt ära põletatud. Tulemus? Selleks hetkeks, kui palmiõli fossiilkütusega segatuna on mootoris põlemisprotsessi läbinud ja süsihappegaasina väljub, on seda kokkuvõttes umbes kolm korda rohkem kui tavalist fossiilset diislikütust kasutades.."

https://ekspress.delfi.ee/arvamus/ups-biokutused-hoopis-lisa
vad-co2-heitmeid?id=87672553
10:21 09.10.2019
. (registreerimata)
Re: Biodiisel
See on juba ammu teada, ainult pimedad ja kurdid euroametnikud ei tea seda. Õigemini ei taha teada.
12:59 09.10.2019
wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Totter artikkel. Metsas puu sidus süsihappegaasi, aga õlipalm ei seo?
Õlipalm tekitab õli mittemillestki?
See süsinik, mis bioõli põlemisel tekib, on õhus olevast süsihappegaasist fotosünteesi käigus palmi poolt kogutud süsinik. Tegu on loodusliku ringlusega, kõrvalt ei tule grammigi.
13:52 09.10.2019
to wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Püüa mõista: Eriti puudutab see diiselkütuse hulka lisatavat palmiõli, mille tootmise tarbeks on miljonid hektarid troopilisi metsaalasid monokultuurseks muudetud ja varem süsinikku seotuna hoidnud puit lihtsalt ära põletatud.

See tähendab, et troopilised metsad, mis siiani puhastasid õhku, on lihtsalt maha põletatud loomaks palmiistandusi ja kogu see põletamisega tekkinud co on jõudnud atmosfääri lihtsalt niisama. Ja palmiõli lisaks põletades tekib seda veelgi juurde.
14:08 09.10.2019
wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Eks ma küsin siis uuesti: Kui palm kasvab metsas, siis ta seob süsinikku, kui istanduses, siis ei seo?
Kust tuleb süsinik mida palmiõli sisaldab?
Sellega olen 100% päri, et monokultuuride kasvatamine vähendab planeedi liigirikkust, aga artikkel polnud sellest, vaid väideti, et palm toodab õli justkui mittemillestki (jumala armust?) ja seetõttu tekib süsihappegaasi atmosfääri aina juurde ja juurde.
14:25 09.10.2019
looder23
Re: Biodiisel
Wb, selgitame siis uuesti. Selleks, et istandust luua, päästetakse valla sinna metsa aegade algusest kogunenud süsihappegaas. Tõmbad tikku ja pahh, õhus. Nüüd on vaja veits harida, toota, transportida, ümber toota, transportida. Selle käitlemiseks on juba kordades rohkem paisatud õhku süsihappegaasi kui see istandus kasvamisega tagasi seob. Ja nii ongi, et ühe Saabi saamisest lõpptootjani on ressurssi raisatud rohkem kui see sidunud on. Ainus jume asjal oleks, et sellest saagist saaks kogu tootmisele, töötlemisele, transportimisele kulunud energia + veel teistele ka. Aga seda ei ole. Palmiõli on ainult murdosa meie kütused, aga selle murdosa saamiseks on valla päästetud rohkem süsihappegaasi kui seda poleks üldse tootma hakatud.
14:27 09.10.2019
to wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kuidas sa ikka aru ei saanud- troopiliste vihmametsade niisama mahapõletamine, et rajada palmiistandusi, tekitab liigse co. Ja kaua see palmgi seda co-d jõuab siduda kui ta peagi maha raiutakse ja saastavaks kütuseks muudetakse. Ühesõnaga seni aastatuhandeid kasvanud ja õhku puhastanud põlismetsade asemele istutatakse kiiresti kasvavad õlipalmid, mis sama kiiresti kütuseks tehakse.
14:37 09.10.2019
wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Kui ütleme 100 T biomassi põletatakse ning asemele rajatakse palmiistandus, mis sisaldab 100T biomassi, kui palju süsihappegaasi atmosfääri juurde tuleb?
"Õhu puhastamine" - põlismetsa süsinikubilanss on nullilähedane - biomassi juurde ei teki. Õhust korjab süsinikku ära kasvav puu - see kui biomassi juurde tekib. Ehk siis toimub looduslik ringlus - palmiistandus seob selle süsiniku, mis põlismetsa põletades vabanes.
Fossiilset kütust põletades tekib atmosfääri, vastupidi, süsinikku aina juurde.
15:09 09.10.2019
to wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
15:35 09.10.2019
looder23
Re: Biodiisel
Wb, sama maa-ala kohta ei suuda sa istutada sama biomassimahuga istandust, kui sa seal põlismerss maha põletasid. Töötlemine lisaks, transport ka. Seal ei kasutata seda sama palmiõli vaid murdosa fossiilses kütuses.
15:57 09.10.2019
jee.kim (registreerimata)
Re: Biodiisel
Biomassindus(kütused jne), veganlus jmt on loodusele veelgi kurnavamad, sest tegu on väga väikese energiasisaldusega "toorainega" ning ega ka monokultuursus mingi "õnnistus" pole...
01:07 11.10.2019
Midagi katki (registreerimata)
Re: Biodiisel
Jeekimil on õigus, rõhk on monokultuursusel. Juba keskaegses Eestis (ning mujal kindlasti varemgi) kasutati nelja põllu süsteemi, kus samal pinnasel kasvatati eri aastail eri sorte ning lisaks jäeti põld taastumiseks sööti. Pikka aega samas kohas sama taime kasvatamine kurnab mulla ära, kuigi muude liikide jaoks toitaineid jätkuks. Lisaks veel ektensiivne monokultuursus, kus üksiku haiguspuhanguga muutub suur maaala võib lühikese ajaga saagituks.
Vihmametsa põllumajanduseks võtmine on üldse loll mõte kiire mullarežiimi tõttu. Sealne mets on sisuliselt hiiglalai, aga madal kompostihunnik. Taimestik ise on küll lopsakas, aga muld on toitainevaene nagu Põhja-Eesti pankrannik., sest kõik mis kõduneb läheb kohe kasutusse.

Kõrvalteemas tuli jutuks biogaas. Kas viimane võiks olla Eesti oludes co2 mõttes parim lahendus, kui tootmine on tarbijate lähedal ning toore tekib niikuinii põllumajandusliku kõrvalsaadusena? Elekter on siinkandis teadupärast maailma üks mustemaid
09:33 11.10.2019
wb (registreerimata)
Re: Biodiisel
Biogaas on hea mõte, aga, et ta tasuv oleks, tuleks teda toota suurtes kogustes - hakata midagi kasvatama spetsiaalselt biogaasi jaoks või vedama toorainet kaugelt kokku (räpane transport!).
Paralleelina: Kui biodiislit teha vanast fritüürimisõlist, on ka see igati loodussõbralik, aga samuti kogused on kasinad.
Mis takistab Eestil elektrit "puhtamaks" muuta? Pakun, et sama, mis takistab muude "roheliste" kütuste kasutamist - raha ja eelarvamused.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.