Tehnoülevaatus

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

Haagis

Tsiklimees
10:55 15.08.2005
Oman üht ise ehitatud haagis (markeerimata) aastast 94. Haagis on vastavuses oma ehitusaegsetele nõuetele. Ka on omavalmistatud haakeseade. Enne arvele võtmist käis asi ka eksertide valvsa pilgu all. Nüüd siis teatatakse et pean välja vahetama haakeseadme. Kas sellistel nõuetel on alust kui asi vastas omaaegsetele nõuetele? Teine küsimus on see et kui aastal 94 polnud sellel haagisel kohustuslikud küljetuled, siis kas praegu peavad need olema?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
18:36 15.08.2005
Küsimus kuulub rohkem juristidele ja puudutab seaduse tagasiulatuvat jõudu ja sellest tulenevaid kohustusi.
On olemas "Õigustloovate aktide eelnõude normitehnika eeskiri" , mis ütleb:
§ 20. Seaduse tagasiulatuv jõud

(1) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on keelatud, kui see toob kaasa isiku kohustuste või vastutuse suurenemise või õiguste või vabaduste vähenemise või muu negatiivse tagajärje.

(2) Tagasiulatuvalt kohaldatavad sätted on lubatud üksnes lõikes 1 nimetamata juhtudel ja põhjendatud vajaduse korral.

Kahjuks ei ole enam kusagilt võtta 1994 aasta määrust. Usun, et siis võibolla tõesti ei nõutud tehases tehtud haakeseadet.

See kes nõuab tehases tehtud haakeseadet toetub täna kehtivale seadusele mis ütleb:
6) kuni 3,5-tonnise täismassiga haagise (O1 ja O2 kategooria) haakeseade peab olema ühendatav vedukauto haakeseadme kuulpoldiga, mille sfääri läbimõõt on 50 -0,6 mm ja poldi kaela läbimõõt – 29 -2 mm
7) haakeseade ja selle kinnitus peab vastama direktiivi 94/20/EÜ nõuetele;

Juhul kui leiate raamatukogust 1994 aastal kehtinud seaduse ja seal sees ei ole viidet direktiivi 94/20/EÜ nõuetele siis võite muidugi protestida. Isiklikult arvan, et ega siis see uus haakeseade nüüd siis "tükki küljest ei võta" ja selleks, et närvikulu kokku hoida võib ju teha investeeringu.

Mis puudutab küljehelkureid siis:
3) 1994. a või hiljem valmistatud O kategooria sõidukitel peavad olema külgedel 3000 mm vahedega helkurid. Kui see pole võimalik kere ehituse eripära tõttu, võib seda vahet pikendada kuni 4000 mm-ni. Vähemalt üks helkur peab paiknema sõiduki keskmisel kolmandikul. Kõige tagumise külgmise helkuri tagumine serv ei tohi olla sõiduki tagumisest servast kaugemal kui 1 m. Helkuri ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 900 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm.
Külgmiste helkurite värvus peab olema merevaigukollane;
Alla 6 m pikkusele sõidukile on küljeääretulede paigaldamine soovitatav.
Haagist loetakse ka sõidukiks kuna:
26) haagis on mootorsõidukiga haakes liikumiseks valmistatud või selleks kohandatud sõiduk.
Seega kui Teie haagis on alla 6M pikk siis ei saa keegi ei edasiulatuvalt ega ka tagasiulatuvalt nõuda küljeääretulesi.
Tsiklimees
22:58 15.08.2005
Aastal 94 olin ise veel studendi staatuses kui käru ehitasin. Seadustest ei tea miskit. Tean vaid et paavli tn. ülevaatuses (ARK registreerimiseelne tehn. ülevaatus) ütles miski ekspert et "praegu veel võib olla oma ehitatud haakeseade aga uuest aastast enam ei registreeri sellist käru". Et siis võeti veel vastu asi. Siiani olen ülevaatustelt läbi saanud. Nüüd aga anti käsk ära vahetada. Endal oli tõrge et kui mingi sõiduvahend on ehitatud oma aja nõuetele vastavalt, siis milline seadusepügal ulatub aegatetaha ja tühistab need nõuded?
Asja konstruktsioonist nii palju et läheb standardse auto haakekonksu otsa ja on tugevama ning lollikindlama kinnitusviisiga kui poe omad.
argo116
22:09 25.11.2006
2005 septembris ostsin haagise bestnetist kuu hiljem avastasin registri tunnistusel vea kogukaalu 1300kg asemel oli 750kg, siis saatsin bestnetti mitu faksi registritunnistusest, küll polnud loetav küll läks faks kaduma lõpuks lubati asi ära lahendada. lahendati novembrikuuni, kuni sinna oli tulnud tööle keegi uus, kes hakkas ka selle asjaga tegelema. taheti, et tooksin haagise Tallinna, seda polnud võimalik teha kuna olin juba eelnevalt registritunnistuse sinna saatnud. Siis sai kokku lepitud, et tulevad koju ja löövad vin koodi ringi ja võetakse kui uut haagist ja antakse uus numbrimärk ja vana kantakse maha. Vin koodis oli tegelikult ringi lüüa kaks numbrit. Registris oli mul juba arvel kaks haagist, liikluskindlustus saatis juba koju kirja, et olete võtnud arvele haagise vaja teha liikluskindlustus. Küsisin veel Tallinna ARK-ist kas võib lubada numbri üle lüüa, ei ole probleemi öeldi. Nüüd novembris läksin ülevaatusele, vin kood võltsitud annan asja kriminaalpolitseile ja jäigi tunnistusele ülevaatuse tempel saamata. Nüüd Öeldi Bestnetis, tooge haagis neile, käiame vana vin koodi maha ja lööme vin koodi täielikult uue. Ma maksi haagisest 27000 hoobilt koos registreerimise teenustasuga. Ei mõista kas ka saan lõpuks ka haagise? Mida arvate klienditeenindusest bestneti moodi?
Peep
13:49 17.01.2007
Tere.
Mul on küsimus haagise kohta. Asi selline et olen kuulnud , et sõltuvalt kokkuleppest on võimalik ülevaatajat ka koju traktorit vaatama kutsuda. Mul on kodus maz tüüpi kerghaagis kuid uuel autol pole kärukonksu aga vaja haagisele ülevaatus teha. Kas ülevaataja haagist ei saa väljaspool ülevaatuspunkti vaadata või on see vaja ilmtingimata kohale viia?

Tänud ette ära!
xxz
19:52 17.01.2007
kas ülevaataja võtab oma piduri stendi ja co mõõtja kaasa ning tulebki?
Kapten Trumm
19:56 17.01.2007
kui oskad,loe enne tekst labi!inimesel on kerghaagis(ilma piduriteta,ilma mootorita)
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:44 18.01.2007
Tere Peep.
Haagise ülevaatusel peab nägema kuidas auto haakes töötavad piduri-suuna- ja parktuled. Samuti peab nägema kui kindel on haagise kinnitus. Seega ei tohi haagist vaadata ilma vedukita. Seega peaksite leidma tuttava kes aitab haagise toimetada ülevaatusele. Nii vastab Teile riigiametniku ülesandeid täitev eraisik.
Peep
14:17 18.01.2007
Aga kui tal on endal haagise vedamiseks soblik sõiduk ja seega ka pistik ja ta on nõus sellega kontrollima?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
14:40 18.01.2007
Teie soov on mõistetav ja mina isiklikult ei näe sellises kohaletulekus küll midagi taunivat kuna tõesti traktoreid ja nende haagiseid saab ette näidata ka oma kodus kui lepitakse ülevaatajaga kokku.
Vastavalt seadusele: "Sõidukite ülevaatust korraldab ja selle nõuetekohast läbiviimist ning kvaliteeti kontrollib ARK" siis esitage oma küsimus kirjalikult ARK tehnoosakonnale.
Kuna tehnoülevaataja on saanud väga raske karistuse palju väiksema "kõrvalsammu eest" siis mina ei soovita ühelgi tehnoülevaatajal teha nii nagu Teie seda tahate.
granada
00:10 20.01.2007
tegelikult , kus on kirjas , et haagis peab olema vedukauto konksus. Samuti võib poolhaagise ülevaatusele esitada näiteks teisel haagisel olevana. Nende(ülevaatajate elik riigiametnike) oma mure , kuidas pistikust pinged sisse saavad.
xxx
08:22 20.01.2007
Ma arvan vastupidi, et see on autoomaniku asi.Ttema peab sõiduki esitama ülevaatusele komplektsena ? See tähendab, et kõik tuled ja värgid peavad olema töövalmis. Selle haagise peal haagise võib ta ju sama kiirelt minema kärutada siis kui sinna tõi kui asja toimima ei saa?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
13:41 20.01.2007
Austatud hr. granada.
Olete küllaltki toimekas kommenteerija siin autofoorumis aga minule tundub, et Teie ei ole märganud sellist pisiasja, et ülevaatajad ei ole riigiametnikud. Kliendi kahjuks pean tõdema, et õigemaks peetakse kui tehnoülevaatusele tuleb haagis haakes vedukiga ja mitte ükski ülevaataja ei hakka vaatama kuidas pistikus olevaid kontaktiklemme saaks pingestada. Meie ei pea teada saama kas elektripirn süttib kui temani tuleb elektrivool. Meie peame teada saama seda kas auto pidurikontaktilt tulev signaal jõuab läbi autol oleva pistikuühenduse haagisel oleva piduritule pirnini. Samas näeme kuidas peab vastu suunatule relee jne. Ei ole psüholoog, sellepärast ei anna hinnangut Teie mõttekäigule. Avaldan oma isiklikku arvamust, et selline suhtumine tehnoülevaatajasse võib tunduda üleolevana ja ta ei soodusta kliendi ja klienditeenindaja vahelist suhet.
granada
13:39 21.01.2007
/Meie peame teada saama seda kas auto pidurikontaktilt tulev signaal jõuab läbi autol oleva pistikuühenduse haagisel oleva piduritule pirnini/
Kas peaks nüüd nii aru saama, et kui autole nn paigaldatud haakeseade , siis ülevaatuse läbimiseks peab kusagilt ka haagise leidma?( vaevalt küll , kuna sellest vaadatakse suure kaarega mööda ja testseade maksab ka miljoni) Nähtud küllaldaselt nn. rendihaagistega liikuvaid isendeid , millel haagisel küll tulukesed ei toimi aga ülevaatus läbitud.
/mitte ükski ülevaataja ei hakka vaatama kuidas pistikus olevaid kontaktiklemme saaks pingestada. / Puhtalt suhtumise küsimus, mis klienti küll psühholoogile numbrit kinni panema ei sunni. Rohkem näitab see riigi poolt "võimu" saanud erafirma suhtumist.

Muudetud 21.01.07 14:05

xxx
17:26 21.01.2007
Enne rendihaagise väljastamist kontrollib haagise valdaja visuaalselt kas kõik tuled rakenduvad probleemideta. Kui auto pistik on vigane ja mõni tuli ei sütti, siis haagist ei väljastata.
Kapten Trumm
09:49 22.01.2007
kui ma oman haagist,siis mitte keegi ei saa mind käskida omada autot.järelikult võin haagise treila peal kohale toimetada.haagise ülevaatus on ülevaatuspunkti probleem.tuleb soetada vastavad seadmed või leida muud lahendused.
Pipi pikksukk
11:20 22.01.2007
Kapten Trumm sa suht mägedesse tõusnud, mis putru hommikul sõid? Ma arvan et see on siiski sinu probleem oma haagisele mingi vedukauto ette vaadata. Muu lahendus leitaksegi ,et sind saadetakse pikalt.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:24 22.01.2007
Austatud Hr. Granada.
Kui autole on paigaldatud haakeseade siis on ARK tehnoosakond nõudnud ka elektripistiku kontrolli. Meil on näiteks omavalmistatud kontrollkarp tulede ja "isase" pistikuga. Sellise seadme abil saab kontrollida tuledele signaali tulekut ilma haagise olemasoluta. Kuidas seda tehakse on tõesti ülevaatuspunkti oma rida sest sellise kontrollseadme olemasolu ei ole kohustuslik. Kas ja kui tihti kontrollitakse haagise pistiku korrasolekut on iseasi, minu arust tehakse seda harva kui tuleb auto ülevaatusele ilma haagiseta. Selline testseade läks maksma 170 krooni ja 3 tundi nokitsemist. Teile teen hinnaalandust ja võin müüa sellise seadme palju odavamslt kui 1 miljon. Riigi poolt "võimu" saanud erafirma suhtub enamasti klienti mõistvalt. Rohkem on probleeme klientidega kes ei ole veel täiskasvanuks saanud ja ajavad lapsikut jonni. Sellistel juhtudel trükin seadusesätte paberile ja ulatan jonnijale. Tegelikult on sellist liigutust vaja läinud umbes 5-el korral 10 aasta jooksul sest valdav enamus ülevaatuspunkti klientidest on haritud inimesed.

Austatud Hr.Kapten Trumm
Kui Teie suudate välja mõelda kuidas tehnoülevaataja saab täita järgmisi seadusega ettenähtud kontrollimistoiminguid siis nõustun Teie poolt pakutud lahendusega.
6) kuni 3,5-tonnise täismassiga haagise (O1 ja O 2 kategooria) haakeseade peab olema ühendatav vedukauto haakeseadme kuulpoldiga, mille sfääri läbimõõt on 50 -0,6 mm ja poldi kaela läbimõõt – 29 -2 mm (vt joonis 53). Kuulpoldi kinnitus sõidukile on näidatud joonisel 53 lõigetel A–A ja B–B. Kuulpoldi kõrgust teepinnast mõõdetakse täismassiga vedukil;
8) kõikide haagiste haakeseadmed, v.a haagistel, mis haakeseadme katkemisel isepidurduvad, peavad olema dubleeritud julgestuskettide või -trossidega;
granada
03:28 23.01.2007
/Sellistel juhtudel trükin seadusesätte paberile ja ulatan jonnijale/ copipastest siia piisaks küll. Saaks siis lõplikult selgeks seaduse , milles/õigemaks peetakse kui tehnoülevaatusele tuleb haagis haakes vedukiga/ .
/Teie ei ole märganud sellist pisiasja, et ülevaatajad ei ole riigiametnikud./
/Nii vastab Teile riigiametniku ülesandeid täitev eraisik. /
On siis või ei ole? Või on/ei ole vastavalt vajadusele?
herr kaptenile antud vastusest võib lugeda välja , et peale haagise tuleb ka kogu vahmiil autosse pakkida ja tavaar ka veel peale laduda ,et kodanik ülevaataja saaks kuulpoldi kõrgust teepinnast mõõta.Seadusega ettenähtud turvaketid on ikkagi haagise , mitte veduki küljes.
Ja jonni jätkub kauemaks, või vähemalt seniks , kuni vastus käes..
Villu
21:40 01.02.2007
Tervist hr.Millert. Ei hakka uut teemat tegema,aga küsin siin,et kas autole võib ise ka haagisekonksu valmis teha ja seda autole kinnitada?Kas ülevaatusel saab see olema probleemiks?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
10:10 02.02.2007
Tere Villu.
Miks ka mitte kui Teil jätkub aega ja raha. Infot nõuete, mõõtude, kinnituse ja muu sarnase jaoks saate järgnevatelt veebiaadressidelt:
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12756413
Vaadake Kood 626. Täis- ja kesktelghaagise ning nende veduki haakeseade Lõige 6 ja Joonis 53. Haakeseadme kuulpolt ja selle paigaldamise mõõtmed.
Samuti 7) haakeseade ja selle kinnitus peab vastama direktiivi 94/20/EÜ nõuetele;
http://europa.eu.int/eur-lex/et/dd/docs/1994/31994L0020-ET.d
oc

Kui teil ei jätku raha ega aega siis soovitan Teie autole sobiva haakeseadme osta kasvõi romulast. Peaasi, et ei oleks deformeerunud ega liiga roostes, et kuulpolt ei oleks liiga kulunud ja elektriühenduse pistik oleks samuti olemas.
tõkisking
20:26 27.02.2007
Autol ja haagisel peab olema kaks kasutamiskõlblikku, ratta läbimõõdule vastavat tõkiskinga. Kas ma sain õigesti aru , et kui ma lähen autoga millel on taga kerghaagis ülevaatusele, peab olema mul ette näidata 4 tõkiskinga?

aitäh
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
09:43 28.02.2007
Saite õigesti aru. Kui ei ole eraldi tõkiskingi ka haagisele siis tavaliselt kordusülevaatust ei määrata aga asjast räägitakse kui sedagi. Tõkiskingade puudumist ei loeta "liiklus- ja keskkonnaohtlike rikete puuduste" hulka ja fikseeritakse pisiveana-pisipuudusena mis ei anna põhjust kordusülevaatuse määramiseks.
Tsiklimees.
15:08 02.03.2007
Tõkiskinga teema on tsipa naljakas. Endal numbrid nii et käru ja autoga korraga ülevaatusel käimine on võimatu. Kui siis käruga ülevaatusele läksin, tõstsin tõkiskingad autost kärusse. Lahendus on üldjuhul JOKK. Paraku praktikas ei tule ette sellist olukorda kus tuleb tõsta korraga nii käru kui ka autot. Kui ka mõlemil peaks liiklussituatsioonis kumm purunema, siis vahetamine toimub ikka üks ratas korraga (ka kärul on oma tagavararatas). Kahte tungrauda ju ei nõuta!
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
17:04 02.03.2007
Tsiklimehega 100% nõus. Väike täpsustus - Haagise kohta ei kehti "registreerimismärgi viimase numbri reegel" seega saab haagist näidata koos autoga. Haagis saab ülevaatuse üheks aastaks või kaheks aastaks selle kuuni mis kuus tehti ülevaatus.
Tsiklimees.
11:57 05.03.2007
Hea info. Olen alati jälginud numbrit ja keegi pole öelnud ka. :)
lumeinimene
18:57 06.03.2007
See seadus tuli vist eelmine aasta ja ega keegi ei hakka ju sulle seda ütlema kui sa ei küsi
niminiminimi
19:23 26.04.2007
Tuttavad tahavad ehitada omale sõiduki haagise. Millised oleksid nõuded selle ehitamiseks? Ja kui palju see maksma läheks (pean silmas paberimajandust- mitte materjalide ja töö kulu)?
Peetres
08:47 16.07.2007
Asi selles et tegin haagise kerele kapremondi ja kõik tuled ja helkurid eemaldatud. Et siis mis helkurid seal kohustuslikud on ja tuled? Laius 235 cm ja pikkus 450. Oskab keegi aidata? Ette tänades
Lugeja
09:06 16.07.2007
.
19:47 07.03.2020
Kuidas praegu piduritega haagissuvila ülevaatus käib- mida üldse kontrollitakse, kuidas kontrollitakse pidureid?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
16:47 08.03.2020
Kontrollitakse tavaliselt õues tuled, vin kood, andmesilt, rehvid, haakeseade, kere, registriandmed + 2 tõkiskinga.
Nonäedsasiis
20:30 09.03.2020
Maanteeameti omadel ju tuline õigus!
Nüüd ongi selgelt arusaadav selle kiirendus-pidurdusraja tähtsus ja otstarve!
Kuidas muidu pealejooksupidureid kontrollida?
Mina omaltpoolt teen ettepaneku see rada teha piisavalt lai, nt ikka haagissuvila maksimaalpikkus + haakeseade+ maksimum sõiduauto pikkus, olgu vähemalt siiski 20m lai.
Kuna erinevate ilmastikuolude korral on haardetegur erinev, tuleks kõik rajada siseruumi ja pind millel pidurdamine toimub peab olema spetsiaalne erisegu ja ilmtingimata sertifikaadiga. Fikseeritud, kontrollitava elektrooniliselt juhitava, ühtlase temperatuuriga muidugi!
Suvila on raske ja minek vaevaline- kiirendusmaa võiks olla nõutav vähemalt 300 meetrit.
Ohutuse nimel peab kõigeks valmis olema!
Kuidas on selline võimalus seni kahe silma vahele jäänud?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
20:52 09.03.2020
Millest Te räägite, milles on Maanteeameti omadel õigus? Kes või mis on Maanteeameti omad? Kas ma olen olnud talveunes ja sellepärast ei taipa, millest räägite? Millise määruse järgi peab hakkama haagissuvilate piduritesti tegema? Minule paistate olevat inimene kes absoluutselt teemat ei valda ja siin absurdiinfot jagate.
pohik
21:16 09.03.2020
Kas HR. Mait ei saa aru, et Nonäedsasiis on postitanud selle loo suure irooniaga ?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
22:28 09.03.2020
Kuna riigiametnike rumalusest nõutav äkkpidurdustest alles reedel vigastas ülevaatusele tulnud riigikodaniku, kes viidi kiirabiga haiglasse siis on teema minu jaoks kuritegelik ja irooniast kaugel. Tunnen siin kaasa pidurite testimisel kukkunud mootorratturile ja palun vabandust tema käest, et meid juhivad lollid ametnikud kelle pädevus on tappev - esialgu vigastusi tekitav.
Mahno3
08:41 10.03.2020
Mõnedes kohtades on mootorratta pidurdustestiks stend ka (Raes mul nii eelmisel aastal pidureid kontrolliti).

Samas kui kodanik ei suuda väikese kiiruse pealt planeeritud äkkpidurdusega püsti jääda, äkki läkski veel hästi. Suurema kiiruse pealt ilma planeerimata päris liikluses oleks kiirabi asemel kasti saanud. Ma ei tea, mis rattast jutt, aga tavalise maanteerehviga ongi praegu külma ja märjaga rõvelibe.
Nonäedsasiis
16:32 10.03.2020
See õnnetus ju lausa hüüdis tulles!
Lisaks eelpoolkirjeldatud neljarattaliste tarbeks tehtud "kiirendus-pidurdusrajale" no vaja kiirkorras esitada nõue ka kaherattaliste sõidukite tarbeks- ohutuse tagamiseks peavad olema pidurduskohast edasi kõik polsterdatud ohutuse tagamiseks, keskel meetrilaiune sertifitseeritud koostisega pidurdamiseks vajalik ala.
Kuna kohe algab hooaeg, tuleks jätta kirjeldet nõude täitmiseks maksimum kaks nädalat- vastavate tingimuste mittetäitmine toob kaasa ülevaatuspunkti sulgemise.
Ikka ja jälle- teie ohutuse nimel, ohutut liiklemist teile!
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
20:32 10.03.2020
Ülevaatuspunkte ei suleta kuna õigusriigis ei oma määrus tagasiulatuvat jõudu, mina panen homme kodulehele teatise, et ei saa teostada tsiklitele ülevaatust. Küll aga oleks aeg esitada ministeeriumile kahjunõue mõõteriista eest mida ei saa kasutada kuna puudub vastav territoorium. Mis teha kui ministeeriumis ja maanteeametis istuvad nii elukauged asjapulgad - ega vist ei olegi muudkui nad välja vahetada kuid enne tuleks üleriigiliselt esitada kahjunõue saja ülevaatuspunkti poolt, nii umbes 100 000 eurole. Siseministeeriumis on näiteks inimesed kes mõistavad kui rumal on nõuda tsiklile äkkpidurdust 30 - 40 km/h liikumise pealt sellepärast on neil omas eeskirjas https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1040/5201/8019/MKM_2704
2018_m23lisa%203.pdf#

- 1.2.2. L-kategooria sõiduki katsetamisel ei pea kasutama aeglustusmõõdikut.
siberia
23:10 10.03.2020
Öironõuded ei kohusta mootorrattale ülevaatust tegema ja Soomes :) on kõik mootorrattad ülevaatusvabad.
Igasuguste kahjunõuete esitamise asemel oleks otstarbekam see tsikliporr ülevaatuspunktides lõpetada.

Sellessamas Soomes ongi ametlik põhjendus, et tehniliste rikete tõttu satuvad tsiklid õnnetusse haruharva ja pole mõtet lolli mängida (Trafi)
Enda mootorratas on mul samuti Soome registris, see on tervisele kasulikum:)
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
00:07 11.03.2020
Kuidas lõpetada mootorratta pornograafiat? Kui teisedki lõpetavad ülevaatuste tegemise tsiklitele siis las nad seda teevad KUID 1000€ on juba välja käidud mittevajaliku mõõteriista ostmise kohustuse täitmiseks. Pole riista - lõpetatakse leping ülevaatuspunktiga, nii lihtne see ongi. Mõned on soetanud endile tsiklite testimiseks rullstendid ja sinna siis need mootorrattad ka üle kolivad, kuid jäävad ATV-d mis mootorrattana arvel. Kui ei esitata kollektiivset kahjunõuet siis sellega allutakse lõpmata kaua kestnud mõnitamistele kus oleme kulutanud MILJONEID tõsirumalate ametnike kompetentsituse peale. Teie mõtteid (nõustuda mõttetu "rahapõletusega") jagavaid orjameelsed ja alandustega leppijaid kes löövad käega ja ei hakka vastu lauslollusele on liiga palju sellepärast ma arvan, et jään ainukeseks kui esitan kahjunõude. Eesti rahvas on orjarahvas, sellepärast meist ei saa mitte kunagi normaalset ühiskonda ja süvariiki ei juurita siit mitte kunagi. Kõigega leppiva nõukogude inimese mentaliteet on juba meil genoomi sisse juurdunud nõuka okupatsiooniga ja paljud jeestlasedki juba ihkavad tagasi nõukogude liitu.
Kõik oleme kaasosalised muide
01:11 11.03.2020
§ 22. Osavõtja

(1) Osavõtjad on kihutaja ja kaasaaitaja.

(2) Kihutaja on isik, kes tahtlikult kallutab teise isiku tahtlikule õigusvastasele teole.

(3) Kaasaaitaja on isik, kes tahtlikult osutab teise isiku tahtlikule õigusvastasele teole füüsilist, ainelist või vaimset kaasabi.

(4) Osavõtjale mõistetakse karistus seaduse sama sätte järgi, mille järgi vastutab täideviija, kui käesoleva seadustiku §-s 24 ei ole sätestatud teisiti.

(5) Kaasaaitaja puhul võib kohus kohaldada käesoleva seadustiku §-s 60 sätestatut.

Kuna maksame makse- nendest peetakse üleval psühhopaatsete kalduvustega ja elule- tervisele ohtlikke ametnikke, on kõik maksumaksjad selles jandis kaasaaitajad.
Lisaks on igal määrusel või seadusel küljes ka konkreetsete ametnike nimed, keda saab süüstada.
Rahvalt pressitakse selliste ja muude kõikvõimalike lolluste korraldamiseks raha välja ja seda raisatakse ka ühiskonnaohtlike ettevõtmiste tarbeks ohjeldamatult.
Ise ju oleme nõus.
.
10:21 11.03.2020
. Mis süvariigist jutt käib? Ise naudite süvariigi monopoolseid hüvesid oma firmaga.
Süvariigist
12:00 11.03.2020
Süvariik on justnimelt selline riik, kus nt tsiklimehe kummulikeeramise otsustab mingi tegelane, kes sellise sõiduriistaga ise meetritki sõitnud pole.
Siin juba kõvatati, et 40 km/h juures peaks tsiklimees olema võimeline korrektselt ja püstijäädes pidurdama.
Hästi, nõus, aga seda siledal, roopassesõitmata, kuival ja puhtal asfaldil.
Asfaldil võib olla liiv, mis sekundi murdosaga kogu ilu rikub. Märg nt kerge roobas, mis viib koheselt juhtratta mittesoovitud suunas jms.
Vanale tsiklihundile on savi muidugi, sest kõik temas töötab reflektoorselt. Mõneaastase suvestaažiga tegelane on kummuli 300 kg all siiski tõenäosusega kasvõi 5% ja see on 5 tsiklivenda sajast kiirabikorda.
Kuna otsuseid võtavad vastu ametnikud, kes ei oma asjust vähimatki ettekujutust ja teevad seda represseerides- siis just see ongi süvariiki iseloomustav tunnus!
Otsuseid tehakse otsustajate pärast, mitte kodanike elu parendamiseks!
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
14:08 11.03.2020
Lisaks veel, et kuidas on lood mootorratta rehvi haardeteguriga kui õues alles varakevad? Seltsimees punktile niipalju, et Maitene OÜ ei ole süvariigi osa kuna meie ei tegele sullerdamisega ega oma suva järgi reeglite tõlgendamisega. Minu töö on raske ja eriti raske mentaalselt kuna näen kuidas süsteem laguneb ja muutub üha enam nõukogude aegseks käsu/keelu majanduseks kus ei peeta paljuks vormistada tingimisi vanglakaristus ausale ülevaatajale.
63amg
16:44 11.03.2020
tsiklimees võib ju talvel ka ülevaatusele tulla.toon tsikli käru peal kohale.kuidas ülevaatust õues teostatakse,kui sajab lund.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
23:51 11.03.2020
Hr.63amg.
Olete siin foorumis palju oma aega kulutanud tõe otsimiseks, nüüd kulutan oma aega Teile tõe kuulutamiseks ja maalin tegelikust olukorrast pildi, mitte kusagil euroopalikus ühiskonnas vaid kvaasiriigis jeestis. Vastaval meie riigis kehtestatud ülevaatuskorrale - tulles ülevaatusele tsikkel haagisel ja talvel, peate uksepealt tagasi keerama sest ülevaatusmäärus näeb ette äkkpidurduse testi kus peab kiirendama tsikli kiiruseni 35-40 km/h ja siis pidurdama, et oleks saavutatud vajalik aeglustus. Kuna reeglina ei oma ülevaatuspunkt lepingut ilmataadiga siis see kedagi ei koti sest on nõue, et piduritest peab olema tehtud kuival rõhtsal teel. Nii Te siis lahkute ülevaatuspunktist kaasas soovitus üles otsida internetist, mõni ülevaatuspunkt mis omab tsikli pidurite testimise staatilist piduristendi mis asub siseruumis. Täna on juba teada juhtum kus riigikodanikule anti ülevaataja poolt juhis kliendile kes pidi Maanteeameti koostatud juhisele vastava pidurikatse tegema, mis lõppes nii. et härra viidi Tartus kiirabiga haiglasse kuna tsikkel läks koos omanikuga uppi.
Kallutaja7656
00:53 12.03.2020
Kuidas 2012 aasta haagisel udutuld kontrollitakse,kui auto on 88 aastast ja udutule lülitit pole?
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
09:00 12.03.2020
Kui ei ole võimalik kontrollida siis eeldatakse, et tuli on korras.
Autode pidureid
11:41 12.03.2020
...jms kontrollivad ülevaatuse töölised. Kas see nõue tsiklite puhul ei kehtigi?
2.ratas
12:45 12.03.2020
Piipu, oma naist ja motikat teise mehe kätte ei anta.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
15:31 12.03.2020
Samade põhimõtetega meeskodanik tuli oma autoga ja kuna ta ei lubanud autosse istuda siis ütlesime headaega. Mis puudutab oma naist siis peab hommikul seksima, nii olete kindel, et olete täna esimene.
mnjah55
16:11 12.03.2020
eks ka kolmanda jala terviseks juuakse vist hirmus, et jagamise ajaks ei jõua longates õigeks ajaks kohale
2.ratas
16:12 12.03.2020
Mis sellise autoga teha, kuhu ei tahaks sisse istuda? Nii räpane on...
...
16:32 12.03.2020
Kuidas ta siis üldse oma ülevaatuse tehtud saab, kui kedagi autosse ei luba? Või mis ta siis üldse üv punkti sõidab? Ostku uus ja sõidab seni, kuni üv pole vaja teha ja siis ostab jälle uue.
Mahno3
02:36 13.03.2020
Mis praktiline mõte on trügida tsikliga ülevaatusele lumesajus vedades teda haagisega. Sõitma ju nagunii ei hakka. Kui ilm ilusaks läheb, siis tuledki.

Teiseks, kui on väga vaja, eks vedage siis oma haagis Maitene asemel mõnda kohta, kus pidureid stendis kontrollitakse. Raes nii tehakse, ilmselt on kohti veel.

Kolmandaks. Maitene õue peal 40 pealt mingeid liigutusi teha pole väga reaalne, sest see on väga pisike, autosid täis ja ebatasane. Samas - ma olen seal piisavalt käinud ja keegi pole nõudnud seda kiirust (ja millega seda siis mõõdetakski). Siiani on piisanud, et ülevaataja näeb, et tsikkel pidurdab.

Ja neljandaks saan ma väga hästi aru, miks ülevaatustöötaja ei taha võõra tsikliga paarutama ja loha pidurdama hakata. Tsiklid on väga erinevad, remont kukkumise korral tihti väga kallis. Ja 100+ kw tsikkel on paras loom, mis kogemuseta kergelt käest läheb.
Mait Millert- Laki tänava tehnoülevaatus
09:28 13.03.2020
Neid kohti kus 35-40 pealt teha ohutut pidurdust on minu arvamuse kohaselt väga vähe aga GPS kiirusmõõtjaga piduriaeglustuse mõõtja PEAB kõigil olema. Siit näide kui absoluutselt arrogantsed ja nartsisistlikud on meie reeglite koostajad. Minule saadeti kiri kus oli - kui soovid, et Sind kuulda võetakse siis loo endale ülevaatustöötajate organisatsioon, meie ei hakka iga üksiku ülevaatajaga iga kord eraldi teemasid arutama. Kümned korrad pöördumisi Maanteeametisse ja Ministeerimisse sooviga anda minule võimalus tutvuda muudatusplaanidega on kui herneid vastu seina visata. No ei sobi ju kui sekkub inimene kes suudab midagi teismoodi välja pakkuda kui kontorirotid kes ei ole päevagi ülevaatust teinud. Ja see juhtum kus pidurikatsetusel kukkus inimene on nüüd tulemus mis tekkinud sellest, et reeglite koostajad ei taha kaasata neid kes igapäevaselt kontrollivad sõidukeid - no ei saa meeskonda võtta endast targemaid. Kuni 01.02.2020 kehtis tsiklite pidurikatse sellisena, et võeti sörkjooksu kiirus ja tehti pidurdus. Usun millegipärast, et Maanteeameti juhend aeglustiga pidurite katsetamisteks on koostatud inimese poolt kes ei ole "tsiklivend".

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte