Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Küsi spetsialistilt

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

 
Laki tänava tehnoülevaatus (sissesõit territooriumile, kus töötame, asub Laki 11A vastas Tallinnas) alustas oma tööd aprillis 2002. Autode kontrollimisega olen ise tegelenud 10 aastat. Olen valmis vastama Teie küsimustele, mis puudutavad sõiduautode ja kuni 3,5t täismassiga veoautode tehnoülevaatust ja sellega seonduvat.

Tean, et tehnoülevaatust puudutavat ei saa alati võtta üheselt kuna palju oleneb hetkesituatsioonist, probleemküsimuste kogumi suurusest ja seaduse tõlgendusoskusest. Kui probleemide lahendamisel leitakse kompromisse, siis ei tohi need seadusega vastuollu minna. Vaatamata sellele, et tuginen oma vastuses kehtivatele seadustele, ei saa igas olukorras võtta minu selgitusi kui absoluutset tõde. See tähendab, et minu infot ei tohi kasutada à la Mait Millert ütles, et nii on õigem.

Minu poolt juhitav Maitene OÜ on eraõiguslik juriidiline isik, kes on sõlminud halduslepingu ARK-ga. Mainitud leping annab õiguse teostada riiklikku järelvalvet, st mootorsõidukite ja nende haagiste tehnoülevaatust. Vaatamata sellele, et minu seisukohad ühtivad enamasti ARKi ametnike seisukohtadega, pean vajalikuks ära märkida, et Maitene OÜ ega mina isiklikult ei saa foorumites esindada Riiklikku Autoregistrikeskust, ametnikke ega nende seisukohti. Haldusleping ei näe ette sellist võimalust.

Mait Millert
Maitene OÜ tegevjuht
telefon 715 4246
www.maitene.ee
 

TEEMA: HIRM KORDUSÜLEVAATUSE EES

14:21 07.12.2018
to ei karda (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
See nii ja naa. Et samas, mida sa ronid sinna ülevaatusele, kui pole sada prossa kindel ja lasknud enne pädevas kohas auto tehniline seisund ja muu kõik üle vaadata kellelgi. Olen ka paar korda läinud ülevaatusele lampi, et ehk on korras, kui sain korduva. Ülevaataja öelnud, et mida sa tuled sellise autoga siia juba, millel silmaga nähtavad asjad viltu. Samas kõik õige ju, sest ei lasknud ennem töökojas üle vaadata. Nüüd alati, kui ülevaatusele lähen, siis lasen auto põhjalikult üle vaadata ja vajadusel teen korda ja alles siis ülevaatusele.
Paljudes kohtades on ülevaatuspunkt ja töökoda samas kohas, nii et ei pea kuskile extra selleks ronima, saab vajadusel auto korda teha ja siis koheselt ka ülevaatusele. Seega ei näita need punased märked ja korduvad passis midagi muud, kui lampi peale lennatud, et ehk saan läbi ja hooletut omanikku. Auto peab korras olema kogu aeg, mitte ainult ülevaatuse ajaks.
14:53 07.12.2018
Marek Erm (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ülevaatus peakski olema koht kus korraliselt käia auto tehnoseisundit kontrollimas. Miks enne kontrolli veel kontrollida? Korduv pole häbiasi vaid sulle antakse teada kui midagi vajab korda tegemist. Ja pigem ei usaldaks töökodasi hirmust,et nad võivad üritada sulle määrida teenuseid, mida sa tegelikult ei vaja või isegi ei vahetata. Ülevaatuspunktil selline omakasu puudub.
17:55 07.12.2018
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kuna alati kirjutan ainult neid asju mida ise olen kogenud siis tean lugematu arvu juhtumeid kus remonditöökoja inimesed on absoluutselt alatult käitunud klientidega ja mida vanem klient seda suurema arve saab teha ... Tuleb meelde kolm kõige räigemat kliendi lüpsmist.
1.Väga tuntud südamekirurgi (enam ei praktiseeri vaid peab loenguid nii siin kui välisriikides) autol ei töötanud ühe ratta seisupidur ja ta läks remonti mustamäel ühte remondifirmasse. Autol vahetati tagakettad, piduriklotsid, pidurite sadulad ja masin tuli kordusülevaatusele. Seisuiduril oli sama puudus alles kuna piduritross oli kinni jäänud. Kuna minul on olemas autode remondiaegade normatiivid programmis "Autodata" siis selgus, et auto remont käis nii:
A)Tõsteti masin üles ja vahetati klotsid. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
B)Tõsteti masin üles ja vahetati suportid. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
C)Tõsteti masin üles ja vahetati pidurikettad. Korjati masin kokku ja lasti ratastele.
Läksin vanahärraga koos sinna remonditöökotta , et küsida vahetusmeistrilt normtundide liitmise kohta, mille peale ei osanud mees muud öelda kui: "Koduse töö olete hästi teinud".
2.Vanaproua autol ei olnud korras seisupidur ja tema autol vahetati TAGASILD!
3.Pensionäri autol oli peale sukka heitgasitorus 1 millimeetrine pragu mis 7 sentimeetrit pikk kuid sellest aitas, et heitgaside arvutuslik lambda "nõudis" kordusülevaatuse vormistamist. Papi tuli paari päeva pärast tagasi nägu rõõmust säramas, et nüüd ei pea tema väga kaua sellise probleemiga jändama. Autol vahetati heitgaaside väljutamise kollektorist alates kuni sommutiotoru väljundini KOGU heitgaasitorustik ja maksma läks see 700€. Ülevaatusel positiivse otsuse saamiseks oleks piisanud kuumakindla kleeplindiga prao teipimisest ... Kui pensionär sai meie jutust aru, kui alatult on temaga käitunud remondimehed siis suuri vaevu suutis vanamees pisaraid tagasi hoida. Järgmine päev helises ülevaatuspunktis telefon ja see pask mis tolle remonditöökoja juhtaja suust tuli ülevaatuspunkti suunas oi oi oi!
Kindasti on normaalseid töökodasid kuid mi9na eelistaks Marek Erm seisukohta. Mine ülevaatusele ja võta nimekiri mis vaja teha ning Teril jääb üle loota, et ei vahetata tagasilda või kogu heitgaasitoristikku.
19:02 07.12.2018
Nii toimitaksegi (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Kohalikku remonditöökotta minnakse korduva puhul koos ülevaatusaktiga.
Koos autoomanikuga valitakse vajalikud vahetatavad sõlmed, kusjuures omanikul on võimalus ise hindu vaadata ja valida sobivad.
Remondiaeg rehkendatakse kokku ja hoiatatakse, et üllatuste puhul võib aega rohkem minna, ka võib tekkida vajadus mõne sõlme avamisel täiendavate juppide järele- seega võib masin remonti jääda ka järgmiseks päevaks, et jupid kohale jõuaksid.
Kas remondiprotsessi juures viibid või mitte- valib omanik ise. Olen viibinud mõni kord. Kõik mis kokku keeratakse, läheb kokku puhastatult ja tõrvaga, kuumust saavad pronksiga. Tolmukummi vahetusel pestakse püsikiirusliigend säravpuhtaks ja kokku läheb uue määrdega.
Töö teostamisel mingeid suitsupause ei tehta, kokku keeratakse dünamomeetriga, isegi rattad pannakse alla dünamomeetriga.
Minu autol läks üks sõlm demonteerimisel puruks, see vahetati järgmiseks päevaks töökoja kulul ja kuna mul päev raisku läks- toodi auto mulle kohale, mitte ma ei pidanud 20 km kaugusele järele minema.
Kord avastati, et see kaitseplekilätakas ketaspiduri taga logiseb- poldiauk oli ka suureks kulunud. Töö käigus võeti seegi maha ja tehti korda.
Sellesse tillukesse töökotta on järjekord muide 2-3 nädalat.
23:47 07.12.2018
Marko
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Sellisesse kohta peabki saba olema. Ainult nii saabki klienti hoida.
22:35 09.03.2019
6RN42 (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Lühikokkuvõte: kaabakaid leidub kõikjal!
08:08 10.03.2019
Kurb on see (registreerimata)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
et kedagi ei saa usaldada. Olen sellega nõus:

Ülevaatus peakski olema koht kus korraliselt käia auto tehnoseisundit kontrollimas. Miks enne kontrolli veel kontrollida? Korduv pole häbiasi vaid sulle antakse teada kui midagi vajab korda tegemist. Ja pigem ei usaldaks töökodasi hirmust,et nad võivad üritada sulle määrida teenuseid, mida sa tegelikult ei vaja või isegi ei vahetata. Ülevaatuspunktil selline omakasu puudub.

Aga ülevaatuspunkt lasi läbi BMW mille roolivõlli leevendit hoidsid koos kaks niiti ja Subaru mille tagumised piduriklotsid olid metallini kulunud. Ma ei taha niimoodi sõita aga ülevaatusel tunnistati autod sõidukõlbulikuks. Mõlema vea jälile saime alles nädalaid pärast ülevaatust.
10:20 10.03.2019
vanames
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Tagumised piduriklotsid kulunud metallini ja ise ei tunne ega KUULE seda, ? raske juhus.
Ning kas tõesti pole rataste vahetuse ajal lihtsalt olnud huvi visata pilk klotsidele, kõik ju nähtaval, ei mõista!
12:35 10.03.2019
Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Hirm kordusülevaatuse ees
Ühe ülevaatuspunkti ühe töötaja hajameelsus konkreetsel kontrollimisel ei näita üldist olukorda, sellega ju nõustute? Murega on ikka mõistlik minna probleemse sõlme tuvastamisele, sooviga saada teada kui kaua annab veel sõita sest hetkel ei ole aega ega raha remondiks. Ülevaatus on rutiinne tegevus, mille käigus võib mõni asi märkamata jääda sest tihti on just kliendid need kes lausa segavad auto kontrollimist. Olin auto all kanalis kui üks kodanik küsis, kas teie teete tehnoülevaatust? Teine küsis, et mis teil bensiin maksab, eks ta mõtles sellega ülevaatushinda. Kust teil sisse sõita saab, kas te olete avatud, kaua läheb, kas teil lõunat kaa on, mitmes mina olen, kas saab reguleerida tulesid jne. Inimene on nii kärsitu, et ei lase minul rahulikult mõne minuti autot kontrollida. Neid asju ei tule just iga päev aga nn. praaki ikka tuleb mis ei tähenda, et liiklusesse satuks pidevalt ohtlikke autosid. Pigem suunab mittekorras masinaid teedele kehtiv määrus mis teatud juhtudel lubab tuksis pidurite ja rooliga isegi taksoteenust osutada kuni 2 kuud kui reg. tunnistusel on märge mis näitab hetkel olevat ülevaatuse kehtivust. Muuseas - metallini kulunud piduriklotsi haardetegur on suurem kui kattega klotsil, isiklikult tegin kunagi ammu oma vana Opeliga sellise loomkatse.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.