Sisene

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: VÄSIMUS

16:28 12.03.2006
kalmer91
Väsimus
LE paragraf 67 sätestab, et juht ei tohi juhtida väsimusseisuses.
Kui olen teenistuses 12 tundi so 20.00-08.00 ja peale seda on vaja sõita autoga ca 25 km kas ma jään õigeks kui keeldun sõidust viidates väsimusele. See 12 h on pidev teenistus ilma puhkeajata.
Ja jälle käitsevägi.
21:50 12.03.2006
Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
Re: Väsimus
Kui tunned end väsinuna, siis loomulikult ei või sõita. Väsinud võid olla peale 2 tundi, kuid ei pruugi olla ka peale 24-tunnist ärkvelolekut.
11:42 14.03.2006
Janar (registreerimata)
Re: Väsimus
Parem sõida väsinult - muidu pannakse äkki peldikuid küürima :-)

Aga iseenesest, kui antakse kaitseväes käsk ikkagi LE'd rikkuda - kumb on ülemuslikum - kas LE või militaarülemuse käsk? Ehk siis kas on alluval õigus ülemuse käske eirata?
12:03 14.03.2006
Mees metsast (registreerimata)
Re: Väsimus
Vaevalt "militaarülemus" Sind rooli ajab kui Sa jalapeal magama jääd, Sind saadetakse midagi muud tegema.

Head mehed küll - siis kui õhtul ööklubisse ja sealt edasi mõne naisterahva juurde vaja minna oleks siis vaevalt et väsimusest juttu tuleks.
08:58 15.03.2006
kalmer91 (registreerimata)
Re: Väsimus
to: Janar peldikuid küürima ei panda, tegu kutselisega.
to mees metsast. vaata asi on põhimõttes, asi nimelt KV haru so piirivalvega ja küsimuse point pole selles et kas magama või mitte lihtsalt meil 12 tunnised vahetused peale mida peab veel omast ajast sõitma riigi masinaga kordonisse tagasi( ja ei vaja komme et mine jalgsi)
ja nüüd kujuta ette panen pambusesse kes siis vastutab- sõidan ju väljaspool nn teenistusaega.
23:11 15.03.2006
isomarx (registreerimata)
Re: Väsimus
PV ei ole KV haru. PV on Siseministeeriumi haldusalas olev üksus. KV aga Kaitseministeeriumi halduses.Ja teenistus on teenistus ise oled omale selle pika ja raske tee valinud. Kui ei jõua vali teine elukutse.Samas ma ei väida et antud olukord oleks õige või normaalne.Alati on õigus keelduda täitmast käsku mis on vastuolus EV seadustega kui see ei aita siis on õigus pöörduda kõrgema ülema poole ja kanda antud probleemist ette temale. JÕUDU
00:16 16.03.2006
kalmer91 (registreerimata)
Re: Väsimus
to isomarx
aitäh vastamast ja kui veits tähelepanelikumalt lugeda siis ma ei kaeba, et ei jõua lihtsalt otsisin lihtsamat ja probleemitumat põhjust keelduda ja samas õigeks jääda.
ja sellega olen ka nõus, et PV on SM haldusalas olev üksus, kuid meil kehtivad kõik KV määrustikud. aga see selleks, arvan, et teema on ennast ammendanud ja probleem ( vist) lahendatud.
09:19 16.03.2006
Mees metsast (registreerimata)
Re: Väsimus
to kalmer91
Vaata asi ongi rohkem põhimõtetes. Oma õiguste tagaajamine on üks tänuväärt tegu kuid teatud piire ületades muutub see asi juba tähenärimiseks ja läheb üle eestlaslikuks jonniajamiseks.
Kui Sul tööjuures on keegi maha visanud paberi siis kelle kohustus oleks see ülesse võtta - kas koristaja? Põhimõtteliselt küll, kuid minu silmis on selle paberitüki maas vedelemises "süüdi" mitte see inimene, kes selle maha poetas, vaid see, kes paberitükki nägi kuid astus sellest lihtsalt üle (koristamine ei ole ju tema kohustus).
Rohkem sallivust ja mõistmist.
Peace, kalmer91.
10:04 16.03.2006
BadJ77 (registreerimata)
Re: Väsimus
KV's töötades ma olin teenistuses 24h vahetuse (magada sain sellest 4h), ning enne seda ja peale sõitsin tavaliselt 150km maha - ning ei nurisenud, oleks võinud ka Tlnas elada ja üürida elukohta, aga see oleks kallim olnud, ning kuna Eesti teises otsas oli lisaks teine sissetulekuallikas, siis nii sõitsingi 2x nädalas 24h vahetusi tegema. Tõsi teel oli autopiloot peal, aga vahepeatused ja kohv ei lasknud isegi unele mõelda. Inimesed ja nende organismid on loomulikult erinevate vajadustega, seepärast enda jutuga nagu midagi halba ei mõelnudki.
13:03 25.04.2021
Kärss
Re: Väsimus
Tõin särtsuautode teemast offtopiku siia teemasse üle.

# # Kullerfirmades tehakse väsimatult ja ohtlikuks muutumata ka 12 tunniseid vahetusi

# Kus just teeb pause iga paarikümne minuti tagant (linnas) või maanteel
# seadustest tulenevalt iga 4 vms tunni tagant.

Kuna tutvusringkonnas on üsna palju sellega tegelejaid ja aegajalt on olnud vaja asendada, siis (kontrolli puudumise tõttu?) on reaalsus selline, et 12 tunnine vahetus üritatakse sõita ära nii kiiresti kui võimalik ilma igasuguste pausideta. Mis on ka loogiline, sest igaüks tahab varem koju saada ja pikemaks veniva tööpäeva lõpuks võib inimene olla lõpuks ka väsinum (eriti, kui selle tõttu veel õhtustesse ummikutesse töö nihkumine omakorda kojujõudmist edasi lükkab). Aga on päevi, kus venib tööpäev ka pikemaks. Eks sealt ka põhjused, miks nad kihutama kipuvad;) Aga samas on see minu silmis igati ok, kuni seda tööd teevad inimesed, kes on võimelised niimoodi tööd tegema, sest probleemi teravik asub hoopis hommikul kl 7 tööle sõitjate kohal.

Arstina tegin kunagi aasta otsa iga nädalavahetus ühe 24h valve, mõnikord harva ühe 12h valve veel kohe otsa (täiesti aktsepteeritav, teised tegid ka:), mingeid pause polnud ette nähtud ja selline töö nõuab "natuke" rohkem keskendumist kui ringteel tiirutamine paari reeglit järgides. Samuti ei jäta ükski arst pooleli 15-20 tunniseid operatsioone sellepärast, et keegi on kusagil mingid pausid välja mõelnud ja las patsient ootab nii kaua narkoosis.

Ma nimetaks inimeste keskendumisvõime drastilist langust üldse üheks kõige suuremaks meditsiiniliseks probleemiks viimaste aastakümnete jooksul. See ei paista välja mitte ainult liikluses, vaid igal pool: päevas ühe raamatu läbi lugemine tundub tänapäeva noortele juba ulme, üheski kommentaariumis ei suuda üle poolte inimestest lugeda kolmest lausest pikemaid kommentaare jne. AInult et raamatute lugemisel jääb silmaring kitsaks, see on isiklik probleem. Kulleritöö võtavad tõenäoliselt üsna varsti arvestatavas mahus üle isesõitvad autod (õigemini kaubiku mõõdus pakirobotid), aga arstid ei saa ka tulevikus jätta pooleli ühtegi operatsiooni ja detailidesse laskumata on ja jäävad olema põhjused, miks seal poolikut tööd teistele reeglina üle ei anta (erandid jäävad ikka reegleid kinnitama). Miks ma seda offtopikut kirjutasin? Arstiks ei lähe õppima mingid üliinimesed, vaid täiesti tavalised hilisteismelised, kellel on huvi, puudub reeglina igasugune ettekujutus asjast ja kes tegid nõutud riigi/sisseastumiseksamid piisavalt headele hinnetele/punktidele. Edasi osa läheb tööle, kus tehaksegi tööd tavaliste tööpäevade kaupa, teine osa teeb sealt kõrvalt valveid, kolmas ja üldse mitte väike osa valib sellise töögraafiku, mida seadus tegelikult ei luba (mitte ei tee igapäevaselt 20h oppe, vaid töötab ühe kohaga riigi raviasutuses ja teise täiskohaga erameditsiinis või üldse piiri taga). Miks nende heade spetsialistide kallal ei iriseta? Miks ei peaks olema selleks võimelised teised inimesed, kelle lähtekoht 18 aastasena oli sisuliselt sama? Kas liikluses osalejad on Sinu arvates kuidagi alamväärsemad ega suuda vähem keskendumist nõudvat tööd teha? Ma ei suuda hästi leida õigustust, miks peaks üldse andma juhtimisõiguse inimestele, kes peale ärkamist roolis ikka edasi "magavad" või on roolis peale 8h tööpäeva lõppu täiesti hajevil? Autojuhiluba kui selline pole ju inimõigus, vaid tunnistus, et inimene on võimeline seaduse poolt ette antud raamides ohutult liiklema.

#inimese keskendumisvõime enamasti ei ole tervislik probleem ning muutub päevast
#päeva. Selle pärast kedagi kuidagi piirata/karistada/mõnitada on jätkuvalt üsna jabur.

Tõin selle välja kui minu silmis demagoogia tipptaseme! Esiteks, keskendumisvõime langus on individuaalne ja vägagi meditsiiniline probleem, millega oleks mõistlik arvestada tervisetõendi väljastamisel (kuna arvestamata jätmine kajastub paljuski kurvas liiklusstatistikas). Teiseks väide, et see on kuidagi piiramine/karistamine/mõnitamine, on täpselt sama, nagu prillikandjalt roolis prillide nõudmine on automaatselt piiramine/karistamine/mõnitamine. Ainult automaatkasti jaoks load teinute mitte lubamine manuaalkastiga auto rooli on piiramine/karistamine/mõnitamine. B kat load teinute mitte lubamine E kat rooli on piiramine/karistamine/mõnitamine. Jetilubade omaniku mitte lubamine lennukit juhtima või inimesi opereerima on piiramine/karistamine/mõnitamine. Siin käis ju jutt puhtalt põhjus-tagajärg teljest. Seadus paneb paika raamid ja inimene peab neis raamides hakkama saama. Aga kui inimene jääb mingite omaduste tõttu raamidest väljapoole, siis õnneks alati ei kanta inimest kohe maha, vaid tehakse erand. Me keegi ei taha, et kanapimedad (hemeraloopiat põdevad inimesed) sõidaksid pimedas ega keskendumisraskustega inimesed (nt 90 aastased) üldse auto roolis, sest tervisetõendi väljaandjal olid ühelt poolt veidi süümekad ja teiselt poolt pole ka temalt nõutud väga konkreetsete meetodite abil selliste juhtimist segavate olukordade kindlakstegemine. Need iga 100km tagant laadimist nõudvad vanad särtsukad võivad seda probleemi ju edasi lükata ja inimesi laadima (puhkama) sundida, aga see, kui inimeste keskendumisprobleeme muul viisil ei ravita või ei hakata täiesti väljaarendatavate võimete alusel neid võimeid eristama, määrab paratamatult nn tulevikuautode arengusuuna, kuna see on liiklusohutuses medali teine pool autode turvavarustuse kõrval. Aga seadused on tehtud mitte sellest, mis on olulisem, vaid mida on kergem kontrollida-karistada ja nüüd ongi telefoni käes hoidmine ohtlikum sigareti käeshoidmisest (sest telefoniga rääkimine häirivat keskendumist rohkem kui autos viibijatega rääkimine), mujal lubatud "väike promill" on tembeldatud ohtlikumaks üleväsimusest (sest seda ei saa mõõta), prillide puudumine on ohtlikum udustest klaasidest (mõned uued autod tänapäeval ei suudagi klaase puhtana hoida) ja neil kõigil on oma roll selles, kui kiiresti inimene rooli taga väsib vaatamata sellele, et juba see individuaalne piir erineb kordades (isegi 10+ korda).
18:06 25.04.2021
R.K. (registreerimata)
Re: Väsimus
Selles on sul õigus, ei viitsind minagi rohkem, kui kolm lauset su juttu lugeda, no naits rohkem. Aga see ei ole keskendumises kinni.
19:58 25.04.2021
turul kondaja (registreerimata)
Re: Väsimus
Võib sisse tuua ka teema töölistest, kes teevad kuskil pärapõrgus oma vahetusi (vahel paar järjest) ja siis paarutavad paarkümmend kilomeetrit pimedat teed koju. Lisaks ka turvad, kes kah vist siiani teevad neid 24 tunniseid vahetusi ja kah sõidavad pärast seda koju, teisse või isegi ülejärgmisesse valda.
20:25 25.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Väsimus
Üks väsinud vend tänastes uudistes, 28aastane ja ega saagi enam vanemaks.
22:36 25.04.2021
Kärss
Re: Väsimus
TO R.K.: mina kah ei loe seda, mis huvi ei paku. Aga mul on niipalju enesekriitikat, et ei kommenteeri kah kunagi seda, mida mõttega läbi pole lugenud.
07:07 26.04.2021
R.K. (registreerimata)
Re: Väsimus
Kui auditoorium magama kipub jääma, mõtleb hea lektor ennekõike enda vigade peale, et mis puudu on, millega seltskonda ärkvel hoida. Sama on igava, tühermaal kulgeva sileda ja sirge teega. Kisub ju silma kinni? Mõlemal juhul võid olla nii keskendunud kui veel suudad, lõpuks teed ikkagi peatuse.
Ps. Võiksid ise kah mõne asja enne mõttega läbi lugeda. Paar lauset et tohiks ju palju olla.
09:50 26.04.2021
labjakas (registreerimata)
Re: Väsimus
# on reaalsus selline, et 12 tunnine vahetus üritatakse sõita ära nii kiiresti
# kui võimalik
Seega, selle asemel, et nõustuda, et inimene on peale puhkamist võimelisem ohutumalt liiklema nendid sa olemasoelvat olukorda kui paratamatust, mitte ei rõhuta, et seda peaks parandama?
Kah variant. Umbes sama nagu öelda, et mehelt kodus peksa saamine on paratamatus ja selle probleemiga polegi mõtet vaeva näha. (Vat seda nüüd võib demagoogiana võtta)

# Tõin selle välja kui minu silmis demagoogia tipptaseme!
Ja sellele järgneb sinu poolt kaheksa lauset demagoogiat. Vat see on tipptase!
Ning minu öeldu ei ole kusagilt otsast demagoogia.
Sina nimetasid inimest, kes peale 6 tundi pausideta tihedas liikluses sõitmist tundis, et turvalisem oleks lõpetada LUMEHELBEKESEKS. Ehk leidsid, et vastutustundlik käitumine on väärt sildistamist/mõnitamist. Antud juhul siis väsimuse tunnistamine vääris mõnitamist.
Järgmine kord, kui sa oled öösel kehvasti maganud ja seetõttu ei ole nii ergas, mõtle uuesti kuidas keskendumisvõime ei ole päevast päeva muutuv.
Ma olen nõus, et väsinud juht ei peaks rooli istuma. Täiesti nõus, pole ju teisiti väitnudki. Sinu algne pakkumine, et inimene tuleks ära märgistada lube tehes, mis keskendumisvõimega ta on aga on jätkuvalt jaburus.


# Ma nimetaks inimeste keskendumisvõime drastilist langust üldse üheks
# kõige suuremaks meditsiiniliseks probleemiks viimaste
# aastakümnete jooksul.
Ma arvan, et siin teed sama seose nagu levinud väitega, et viimase paarikümne aastaga on vaimsete probleemide arv kasvanud hüppeliselt. Ei ole probleem kasvanud, see on lihtsalt esile toodud, sellest on rääkima hakatud. Probleem kui selline on koguaeg olemas olnud. Ka samas või väga sarnases mastaabis.
13:34 26.04.2021
Kärss
Re: Väsimus
# Kui auditoorium magama kipub jääma

Mul pole ülikoolis loenguid pidades kunagi selliseid probleeme olnud (sest eelistan suhelda auditooriumiga nn loengu pidamise asemel), aga see siin ei ole auditoorium, kes vajaks õpetamist, kes peab olema võimeline õpitu peale eksami tegema või kelle magamine mulle kuidagi korda läheks. See on kõigest foorum. Ei enamat. Koht mõttevahetuseks. Kui mõtted ei haaku ja vahetust ei teki... so what? Ma loen ise vaid väikest osa foorumist (sest muu ei huvita) ega eelda absoluutselt, et kõiki peaks huvitama see, millest mina kirjutan.

# Kisub ju silma kinni? Mõlemal juhul võid olla nii keskendunud kui veel suudad,
# lõpuks teed ikkagi peatuse.

# selle asemel, et nõustuda, et inimene on peale puhkamist võimelisem
# ohutumalt liiklema nendid sa olemasoelvat olukorda kui paratamatust

Midagi pole teha, aga minu mõttekäigud on paratamatult seotud sellega, mida olen õppinud ja ise kogenud. See, kui inimene väsib ära, on väga konkreetne fakt, mida ei saa rääkida ilusamaks ega ignoreerida. Aga asi pole väsimuses, vaid selles, mida selle teadmisega edasi teha? Kas 10 minutit peatust võtab väsimuse ära? Aga tund aega peatust? Kui see tund aega oleks võimalik linade vahel vaikuses ja pimeduses magada, siis võiks võiks juba edasi arutada, aga ka tunni ajaga ei ole võimalik läbida kõiki puhkamiseks vajalikke unefaase. Kui ei sõida just ringi elamuautoga, on kõigi ülejäänud liiklejate puhul sisuliselt kaks valikut: kas oled väsinud praegu või raiskad aega ja oled vahetult enne sihtpunkti jõudmist veel oluliselt rohkem väsinud kui praegu. Kumb on ohutum? Monotoonsusele saab tõmmata puhkamise asemel piiri ka näiteks ühe õuna söömisega rooli taga (aju nn tööpõhimõte, niisamuti nagu kiireks uinumiseks on loendamisharjutused, tuntuim nt lammaste lugemine;), aga väsimuse (otseselt reaktsioonikiiruse langus) puhul tuleb see väsimus lõpetada puhkamisega nii vara kui võimalik. Pauside tegemise tõttu tund või paar hiljem enne sihtkohta jõudmine tähendab veel aeglasemaid reaktsioone. Kusjuures kõik põhineb eeldusel, et "silm hakkab kinni vajuma". Ma pole enam noor ja üle 40 tunni järjest sõitmist nõudvaid (ja seetõttu muidugi väga tasuvaid) otsi võtan tänapäeval vastu pigem erandkorras, aga ma ei tea, mida tähendab see, et maantee on monotoonne ja silm hakkab kinni vajuma. Pole siiani juhtunud. Tõenäoliselt hakkab kunagi juhtuma. Kui juhtub, siis seetõttu minu liigitamine liikluses teistest ohtlikumaks ei ole ahistamine vaid hädavajalik kõigi teiste ohutuse huvides!

# LUMEHELBEKESEKS. Ehk leidsid, et vastutustundlik käitumine on väärt
# sildistamist/mõnitamist. Antud juhul siis väsimuse tunnistamine vääris mõnitamist.

Ei, see on Sinu väljamõeldis ega lange kusagilt kokku sellega, mida lumehelbekeste all mõistetakse. Lumehelbekesed on tuulte tõmmata-lükata, ei liigu ise vaid just tuulega ja vähegi ebasobiva temperatuuri puhul sulavad hetkega ära. Antud kontekstis on lumehelbeke see, kes püstitab omale ajuvaba eesmärgi teadmata ja tundmata omaenda piire ja võimeid. Nagu tänapäeval igal pool foorumites, et lubatakse teha eiteaisekahmisasju, ehitada valmis uhked-keerulised projektid ja mis kõik veel. Lubadus oli enne, kui tutvumine sellega, kas ta üldse selleks võimeline on ja põhjendused leitakse niisama lambist, sest põhjendus ei pea nende arvates ju millelgi põhinema. See, et kui enam sõita ei suuda ja siis lõpetas, oli loomulikult ainuõige ja tõenäoliselt ka ainuvõimalik, mida end sellisesse "pea-ees tundmatus kohas" olukorda panduna oli võimalik teha. Hea oli, et tegi.

# Sinu algne pakkumine, et inimene tuleks ära märgistada lube tehes, mis
# keskendumisvõimega ta on aga on jätkuvalt jaburus.

Ma enda teada rääkisin küll tervisetõendist, millel põhineb nt ka vaegnägijate märge lubades. Kuna Sa vist meelega ei taha aru saada, millest ma räägin, siis meenutan nt Subaarikut jt selliseid roolikeeramise staare, kes kunagi eksami ajal on suutnud keskenduda nii palju, et load kätte saada, aga reaalses liikluses või pikemat aega järjest hiljem (sh vanuse kasvades) enam ei suuda. Samal põhjusel on ka tervisetõendi pikkus erinevas vanuses erinev, kuid keskendumisvõimet, mis on liikluses võtmetähtsusega omadus, ei peeta vajalikuks hinnata. Vaata oma laste koolikaaslasi, kas neist kõigist tulevad kunagi vastutustundlikud juhid? Tunnen inimest, kes jäi klassi korduvalt istuma, lapsest saadik juba täielik keskendumisvõime puudumine jne. Selle kõige juures sümpaatne ja üldse mitte pahatahtlik inimene. Aga kõigi imestuseks suutis teha juhiload ja sõitnud seejärel aastas mitu autot mahakandmisele, põhjustanud lugematul hulgal avariisid, plekimõlkimisi jms. Maksab seetõttu lihtsalt kõrge(i)mat kindlustust ja kõik ongi juriidiliselt korrektne - täiesti ohtlik ja rooli sobimatu inimene on juhilubade kõlbulik. Kas ikka peaks olema? Kas Subaarikult võeti juhtimisõigus õigel ajal või äkki liiga hilja... või äkki ikkagi veel liiga vara? ;)

# siin teed sama seose nagu levinud väitega, et viimase paarikümne aastaga
# on vaimsete probleemide arv kasvanud hüppeliselt. Ei ole probleem
# kasvanud, see on lihtsalt esile toodud, sellest on rääkima hakatud.

Ma ei tea, kas ka Sina oled hariduselt arst, aga selliseid "fakte" esitades võiks siiski millelegi tugineda. On kasvanud hüppeliselt lisaks registreerimistele ka probleemid, aga põhjuste kohta on hetkel pigem hüpoteesid kui teooriad. Raske on öelda, milline osakaal nii vaimsetes probleemides kui ka keskendumisvõime languses on haridusel, toitumisel, inimeste võõrdumisel reaalsusest (reaalsete inimeste abil suheldakse pigem ekraanidega), kõikmõeldavatel eri arvutisimulatsioonidel (lapsest peale Carmageddonit-GTA-d mänginuil tekib illusioon oma võrratutest auto käsitsemise oskustest) ja tegu-tagajärg teljel vastutuse puudumisest (mina ei vastuta, kindlustus maksab, purjus peaga rooli istudes oled illegaal ja mõtled sellele, kuidas mitte vahele jääda, mitte kuidas ohutumalt liigelda, rääkimata aju võimest tõmmata "pidurit" enne "meri põlvini" staadiumisse jõudmist). Seda nimekirja saaks jätkata lõputult, ainult et see kõik on paratamatu ühiskonna areng, mis kasvatab juurde uusi probleeme (lisaks neile, mis nüüd koduseinte vahelt paremini avalikkuse ette imbuvad).

Hästi üldistatult saab vast öelda, et paljude probleemide allikas on keskkond, mille jaoks pole inimesed evolutsiooniliselt (veel) kohastuda jõudnud ega jõua niipea. Sellepärast seal, kus Sina näed sildistamist, oleks vaja näha probleeme, mis tuleb defineerida, kiiresti ära tunda ja lahendada seal, kus võimalik. Neile, kes kohastumad kehvemalt, on ohtlik lubada sama palju, kui neile, kes on kohastunud paremini. Kehvem ei tähista siin inimest, vaid konkreetset omadust - need "kehvemad" on milleski muus jälle paremad.

Rääkides nüüd väsimusest ja keskendumisvõimest: üks jääb roolis tukkuma tunniga, teine teiselpool ööpäeva piiri, seda ei saa lahendada nii, et paneme lubatud piiriks keskmiselt 12h. Äkki oleks pidanud panema 6h või 3h... kas see lahendab probleemi selle jaoks, kes muutub liikluses ohtlikuks juba tunni möödudes? Kas lubatud max kiiruse langetamine kusagil 90 pealt 50 peale lahendab selle probleemi, et nende jaoks, kes seal avariisid põhjustavad (kelle jaoks puudub võime oma piire tunda ja ise targalt otsustada) sõidavad kas nagunii kiirust ületades või on tähelepanu hajumise tõttu ka vähendatud piirkiirus kaugelt liiast? Liiklusstatistika tõestab, et lahendamist vajavaid kitsaskohti pole mitte vähe.
14:54 26.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Väsimus
Loodan, et nii mõnigi lapsevanem haarab peast, kui peab võimalikuks, et ka tema võsuke võib mõelda sarnaselt...
Nimelt kuulsin suht uskumatut hüpoteesi 16 aastase noormehe suust. Milleks mulle autokool ja load? Sõidan lihtsalt samamoodi, kui GTA mängus, saan ju seal viimasel ajal päris ilma avariideta hakkama ju?
19:11 26.04.2021
arvoLM (registreerimata)
Re: Väsimus
Mida auditoorium arvab, kas "rullnoklus" ja väsimus autoroolis on võrreldavad? Tartu Ülikool on teinud uurimuse rullnokluse väljajuurimiseks ja tuli välja, et sundraviga oleks see võimalik, aga meie demokraatlikus riigis ei tule kõne alla, kuna oleks inimõiguste rikkumine. On täiesti reaalselt olemas GMO põhine ravimeetod, aga kuna see kuulub siiski psühhiaatrilise ravi valdkonda... Keemiline hoiakute muutmine. Ka väsinud peaga sõitmine algab eluhoiakutest. Ahjaa, läheme minu küsimuse juurde, ise arvan, et väsinud inimene roolis on rullnokaga sama ohtlik, kuna lähtepunkt on sama: oma võimete ülehindamine.
Ise olen käinud liikluspsühholoog Gunnar Meinhardi loengutes ja võiksin siin sel teemal jahuda mitu päeva, sarnaselt Kärsale leian, et ei ole siin foorumis selleks kõige sobivam koht. Vähemalt mitte niikaua, kuni auditoorium muutub väärikamaks, tõsiseltvõetavamaks. Hetkel tundub, et need inimesed on olemas, kellega saaks dialoogi pidada, aga nad ei satu siia. Ja paluks nüüd üksikutel eranditel mitte solvuda.
20:44 26.04.2021
C4 (registreerimata)
Re: Väsimus
Väsimus rooli taga. Kõik inimesed ei taipa, mida see tähendab. Ma olen Saksamaal ametlikult rooli taga magama jäänud. Ei mäleta kui pikalt teel otse sõitsin kuid ärkasin pika müristamise peale, mille vaod olid asfaldisse freesitud teeserva. Hiljem töötasin bussijuhina 18 tundi ööpäevas- alustasin kl 06,00 ja lõpetasin kl 24.00. Koju sain kl 00,30, et hommikul jälle kl 05.30 ärgata. Vot see oli elu. Kõige raskem aeg oli peale lõunat alates 15,00 kuni 18,00. Ei soovita mitte kellelegi seda enam.
17:41 27.04.2021
Kärss
Re: Väsimus
# Koju sain kl 00,30, et hommikul jälle kl 05.30 ärgata. Vot see oli elu. Kõige raskem
# aeg oli peale lõunat alates 15,00 kuni 18,00. Ei soovita mitte kellelegi seda enam.

Veelkord, inimesed on erinevad, Sulle ei sobinud, kellelegi teisele võib sobida. Aga kunagi polnud kindlustusi ja seetõttu tegid sellist tööd ainult sellised inimesed, kellele sobis. Mul pole midagi selle vastu, kui seda tööd teevad sellisel kujul inimesed kes suudavad, et muusikat teevad need kes viisi peavad, et lennukitega lendavad need kellel iga asja peale pea ringi ei hakka käima jne. Need kõik on sellised "eriomadused", mis ühel on ja teisel pole.

Kaubaveo pakkumine FB-s (man+van):
# Tallinn-Berliin: 18h
# Tallinn-Zagreb: 25h
# jne

Hirmutaks, kui seda pakuks uus turule siseneja, kes lihtsalt arvab, et ta suudab. Ei hirmuta üldse, kui seda teeb kogu täiskasvanu elu sellega tegelenud kõikmõeldavaid lube-kindlustusi jne omav professionaal.

09:56 02.05.2021
wb (registreerimata)
Re: Väsimus
See ongi põhjus, miks teen riikidevahelised reisid lennukiga. Ei taha oma tervisega riskida sõites samadel teedel, kus sõidavad "väsimatud superjuhid".
10:40 02.05.2021
ConnorFlint
Re: Väsimus
Kui endal roolis olles vässu ründab, proovin ikka kuskil (mitte rooli taga) silma korra looja lasta, selmet võidelda võimete piiril.
Aastaid tagasi, sõites kaubikuga Göteborgis Stokki sai korda mitu pidama jäädud.
Hommikul hotellis kõht täis ning suund Stoki poole. U 2h hiljem hakkab silm uduseks minema, kohe esimene parkla (juhtus suur veokite plats olema), ühe metsatuka varju, et päike une ajal lolliks (v siis lollimaks...) ei kuumutaks, kuna oli küllaltki kuum suvepäev ning silm kinni...
Silm kinni küll, a päris magama ei jäänudki. Pärast u 15min une ootust uuesti hoog sisse ning kas see oli Jumpy (tolleks hetkeks u aasta vana) rehvimühin või mis, a üsna varsti hakkas jälle udu silmmile tulema.
Uus katse: platsile, protseduuri kordus - no kuram... Ei tule säukest kena und.
Uuestu mootorile hääled sisse. Olles juba jõudnud Stoki külje alla haarab vässu uuesti piloodi ameti. A kuna nüüd olin jõudnud linna liiklusesse, silm enam nii ähmas polnud. Olles laevas kajutisse jõudnud, tuli laastav uni kohe ja korralik.
Mingil määral pean väsimuse süüdlaseks selja taha jäänud päris intensiivset töönadalat ja teisalt, "mõnusalt" kumisevat Jumpy sissekostvat sõidumüra.
Teada tuntud tõde, et masinal ja masinal on müra vaatevinklist vahe ja kui vähegi on juba väsimuse tundemärke "all", siis sõidumüra on kut tekk sellele peale ning ongi ZzzZzzz....
11:34 02.05.2021
63amg (registreerimata)
Re: Väsimus
no selline pidev magamise vajadus on individuaalne.mõni inimene ei suudagi üle 2 tunni roolis olla.koguaeg on vaja mingeid nosimis,kohvi ja pissipeatusi teha
12:28 04.05.2021
v6sa
Re: Väsimus
Ning vajadus muutub ka ajas.

Varem polnud muret tõmmata jutiga Sakust Saatsesse, teha põllul paar tundi tööd ja sama jutiga tagasi. Aga nüüd, kümmekond aastat hiljem, siis tagasisõidul peab kusagil metsa vahel veerand tundi und laskma. Või sohvrit vahetama.

Veerand tundi piisab hästi. Lööb paariks tunniks klaariks.M ul on kolleeg, kes ei suuda uinuda, kuigi silmnähtavalt roolis tukub. Aga paneb tassi kohvi iga tunni tagant ja ei mingit und. Mulle kohv ega toniseerivad joogid mingit olulist positiivset mõju ei avalda.

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

FOORUMI REEGLID

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

VASTA TEATELE

Nimi
Teema 
Pildid + lisa pilte
Sisu
Soovin vastuseid   e-postile:
Kontrollkood
Sisesta pildil nähtav kood. Registreerinud kasutajad ei pea seda tegema.