Audi

Foorumid

Küsimused ja arvamused automarkidest

foto@auto24.ee

Tehnika

Sõidukite modifitseerimine ja tuunimine

Mototehnika

Teised sõidukiliigid

Muud foorumid

Autosport

TEEMA: MULTI OR TIPTRONIC?

20:12 15.05.2005
algaja (registreerimata)
multi or tiptronic?
Mis vahe on multitronic ja tiptronic audi k.kastidel ..kumba eelistada ..head ja vead?
23:23 15.05.2005
John (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Kas su eesmärk on automaatkast osta või auto? Milleks te vaevate ennast selliste pseudoprobleemidaga? Mine vaata auto üle ja kui sõita on hea, osta ära :)
14:47 16.05.2005
On küll vahe (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Multitronic on variaatorkäigukast e. vahetab käike ilma jõnksuta ja tööpõhimõtte on hoopis teine, samas räägitakse ka, et ei pidavat hästi vastu pidama.Tiptronic on tavaline automaatkast koos käsitsivahetus võimalusega.
14:50 16.05.2005
to rain (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
kas audil pole mitte tiptronic...?
14:55 16.05.2005
On küll vahe (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Mõlemad on audil.Multitronic ainul väiksematel mootoritel.
18:24 16.05.2005
? (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Kus maalt hakkab väike mootor?

Multitronicul on ka käsitsi käiguvahetamise võimalus. Minu A4 2.4 on see vähemalt nii - 6käiguline. Edasi läheb hästi ja käiguvahetust tunda ei ole. Väga rahul olen!!!
18:46 16.05.2005
Q peal (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Siis on veel selline, mis vahetab ise käike, kuid on tavaline käsikast. Seal saab samuti tippida käike üles-alla, kui soovid.
20:20 16.05.2005
waterman (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Multitronic on kindlasti ühtlasemalt käike vahetav ja "tõelisem" automaatkäigukast. Töökindlusega olevat algul probleeme olnud, aga alates 2002 julgeks küll juba võtta.
Samas näiteks quattrot saab vaid tiptronic käigukastiga.
21:18 16.05.2005
algaja (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Asi selge!
On plaan osta auto.kastiga masin - siiani olen neist eemale hoidnud (kui kunagi leian sobiva) :)
Tänud asjaliku info eest!
21:58 16.05.2005
? (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Ühte asja unustasin mainimata...Multitronic on ökonoomsem kui manuaalkäsikast! Vähemalt 2.4 mootoriga! Proovitud! Ja sõidumõnu on uskumatu. Minu 2002a A4 vahetab sujuvamalt käike kui 2003a E klassi MB atm.

To Q peal - sa vist ei saa asjast aru või on su väljendusoskus segane :) Nii TT kui MT on mõlemal käikude käsitsivahetamise võimalus
21:59 16.05.2005
NoNake (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Audil on hetkel tootmises kolm erinevat automaatkasti:
Multitronic on astmeteta variaatorkast, ainult et rihma asemel kasutab Audi spetsiaalset ketti. Tiptronic on klassikaline automaatkast. DSG on sportliku suunitlusega kahe siduriga kast.
Kõik kastid võimaldavad käsitsi käiguvalikut. Multitronicul on selleks elektrooniliselt fikseeritud 6 erinevat ülekannet.
08:23 17.05.2005
com (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Multi-mugav ja kiire(kyll mitte esimesed 20 m) aga nörguke,remont mega kallis.Tip-aeglane(vahetused ja kiirendus),aga lollikindel.
09:05 17.05.2005
TT (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
merss pole veel siiani kunagi automaatkasti vahetussujuvusega hiilanud
nüüd uus 7-käigune on juba suht hea (siis CLS-l)
kuid sellelgi on omad nüansid, mis teatud mõttes peale ei lähe
näiteks minuteada (niipalju kui sai proovitud jamanuaalist ei hakanud otsima) ei ole MB tiptronicul automaatset sportreziimi ja manuaalsel vahetamisel fikseeritud 7-ndat käiku kah pole vaid siis lööb taas D-drive ette, ka mna vahetus stiilis vasak-parem pole vist mujal väga kasutust leidnud (ma mõtlen autospordis)

audi multitronic ei vaheta ju üldse käike - sest seal neid ju pole (otsi tehnilisest kirjandusest variaatorkäigukast)
ja neid käsistsilülitatavaid käike nö. imiteeritakse tarkvaraga fikseerides teatud ülekande
iseenesest ülekandearvu muutmisega saab hakkama ja muu polgi primaarne
suure väände jaoks vist ei sobi või pole veel vastupidavaks saadud

09:20 17.05.2005
Quattro (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
To:Nonake jutu jätkuks. Hetkel on juba uued käigukastid : 7 käiguline multitronic (pannakse ainult peale esiveolistele(nii oli ka varem)välja arvatud viimane mudel A3 (põhjus->risti mootor)) ja 6 käiguline tiptronic (paigaldatakse quattrote puhul).
10:24 17.05.2005
Q peal (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
? ei saanud ise asjast aru. Mersu kasutab nime Sprintshift, seal aind automaatne sidur, kangi kuliss meenutab tavalise automaadi oma. Sellise erinevusega, et sõiduks on ainult D täht üksinda ja kangi kõrvale lükates on +ja- isevahetamise võimalus. Kast ise tavaline. Ei tea, kuidas teised tootjad seda nimetavad.
12:03 19.05.2005
Kunn (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Mul on 3,0 quattro A6 ja sel peal multitronic (ehk siis variaator), päris jõnksuvaba see ei ole, aga tunduvalt sujuvam kui tavaline automaat. Tavaline, ehk tiptronic audi puhul on vana hea autommat, multitronic siis variaator (võllide ja rihmaga). Kiirendus on hea, aga kohalt minekul sellist "jalaga selga" efekti siiski ei ole. Aga kiiruse kasvades on tunne muidugi mega (162 kw ikkagi). Eks kiirelt 0-100 sõitmiseks ole teised autod...
12:53 19.05.2005
k6 (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Zimtronic on ka olemas, juht peab ise automaatselt käike vahetama...
03:06 09.12.2006
kuule kunn (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
quattrole ei panda multitronicut.
10:21 09.12.2006
NoNake (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Kunn, sul on täiesti tavaline Tiptronic seal peal ja need jõnksud, mis sa tunned on täiesti tavalise automaatkasti täiesti tavalised käiguvahetuse jõnksud.
10:41 09.12.2006
atenea (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
olen ka asja uurinud, kuivõrd sõidan ise juba 2 nädalat multitronicuga ja hetkel megarahul. käiguvahetust tõepoolest nagu polekski, saab ka ise sudida aga sel ei näe mõtet. kohalt minekuga küll tiba uimane, sellegipoolest jätan foori all paljud endast maha. ja säästlik on ka. atomaadi kasuks otsustasin pidevates ummikutes istumise pärast, usu - mugavus loeb. siin samas foorumis on tõsiseid õudukaid mt vigade kohta, aga vt autoneti samast foorumit ja kuuled järgmisi õudukaid tt kohta. aga nt audiklubi foorumist ei leidnud mingit sarnast vigisemist. eks ikka palju oleneb iseenda (no ja ka eelmise omaniku) sõidustiilist, hooldusest ja ka puhtalt õnnest/ebaõnnest
21:58 09.12.2006
to atenea (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Käiguvahetust ei saagi olla, kuna Multitronicu puhul KÄIGUVAHETUST EI TOIMU. Ülekanne muutub sujuvalt. Ei ole fikseeritud ülekandeid. **** ma ei saa aru, kuidas lambad sellest aru ei saa.
22:33 09.12.2006
käima (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
loe ja imesta, mitte midagi ei saa aru. tehku keegi spetsialist kõigile arusaadavaks, mis on siis multitronic, steptronic, tiptronic jne. midagi ei saanud aru.
22:59 09.12.2006
to atea (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
vahe ongi selles, et tiptronicu õudukad maksavad 30 tuhat, aga multitroniku omad 100 000 eeku. vigisetakse mõlemal puhul. kui rahast ****** siis muidugi mugav sõita. ise kiman manuaaliga ja vigisen kui mingi 5 kilo tuleb millegi eest maksta. makstes ikka vigisetakse.
17:58 10.12.2006
au (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
multitronic kastil on ettenähtud kindel õlivahetusperiood (peast ei tea aga uurin välja ja annan teada).tiprtonig kastil väidetavalt ei peaks õli vahetama aga 150000-200000 pael on õli juba piisavalt must,et võiks vahetada.
19:33 11.12.2006
au (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
vabandust eelmises väike viga sees,üleliigne EI (väidetavalt peaks)
multitronic katstil on õlivahetus ettenähtud iga 60000 km tagant, soovituslikult tiptronicul iga 120000km tagant.
14:08 06.11.2021
Tont ja Tont (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Kokkuvõtvalt siis multitronic on variaatorülekanne. Mis tähendab sagedasemaid hoolduseid kui tavalise automaatikastiga ning iga hooldus on ka kallim. Üldjoontes on rasketes oludes, kehval teel ja neljarattaveoga või käru vedades on variaatorülekanne mehaaniliselt nõrgem, võib hakata libisema ja minna kergemini rikki. Variaatorülekanne tähendab seega summaarselt auto peale suuremaid kulusid. Kuigi maanteel võib ju olla pisut mugavam ja võib olla tiba väiksema kütusekuluga kui tavaline (automaat)käigukast. Arusaadav, et kõige suuremate mootorite jaoks variaatorülekannet pole saada.
14:32 06.11.2021
A66 (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Esiteks, see teema on 16 aastat vana. Vahepeal saialetile tulnud uut toodangut. Igasigu troonikuid ja värki. Ole hea ja kirjuta asjadest mida tead. Lihtsalt mingit mulli ajada pole ju tarvis.

Muudetud 6.11.21 15:32

15:01 06.11.2021
AntiOpel (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Tihedamate ja kallimate hoolduse jutt on BS kuubis. Hooldatakse nagu tavalist automaatkasti. Pea kõik jaapanlased kasutavad variaatorit, ise olen pidanud peres 2 CVT kastiga autot kõrvuti nö tavalise automaadiga ja kulud on sisuliselt samad. Variaator on kiirendamisel gramm lärmakam, samuti ka uimasem, kuid see-eest sujuvam. Kütusekulu vahe on grammides.
Aga kaevata üles 16a vana teema....noh, ilmselt saag sai käima tõmmatud.
15:03 06.11.2021
AntiOpel (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
Ahjaa, Audi puhul on asi lihtne. Esiveolistel on multitronic ehk siis variaator. Nelikveolistel on tiptronic. Tänapäeval kasutab Audi neil nime S-Tronic ning tegemist on VAG DSG kastidega. Kas enam CVT-d kasutavad, ei ole kindel. Väiksematel mudelitel ilmselt ikka. Kuid nimi on ikka S-Tronic.
16:48 06.11.2021
A66 (registreerimata)
Re: multi or tiptronic?
01J Continuously Variable Transmission (CVT) - VL300-F max. 310 Nm
01L 5-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 5HP24 - -
01M 4-Speed Automatic Transmission (AT) VW - -
01V 5-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 5HP19 - -
02E 6-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ250-6F/6Q max. 350 Nm
09A 5-Speed Automatic Transmission (AT) Jatco - max. 350 Nm
09B 5-Speed Automatic Transmission (AT) Jatco - max. 350 Nm
09D 6-Speed Automatic Transmission (AT) AISIN TR-60SN AL750-6Q max. 1000 Nm
09E 6-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 6HP26A61 AL600-6Q max. 700 Nm
09G 6-Speed Automatic Transmission (AT) AISIN TF-60SN AQ250-6F max. 350 Nm
09K 6-Speed Automatic Transmission (AT) AISIN AQ250-6F max. 400 Nm
09L 6-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 6HP19A AL420-6Q max. 500 Nm
09P 8-Speed Automatic Transmission (AT) AISIN AQ450-8F/A -
0AM 7-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ200-7F max. 250 Nm
0AN Continuously Variable Transmission (CVT) - VL380-F max. 380 Nm
0AT 6-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 6HP19X AL420-6A max. 360 Nm
0B5 7-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DL501 -
0B6 6-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 6HP28AF AL651-6Q max. 700 Nm
0BH 7-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ500 -
0BK 8-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 8HP55AF AL551-8Q max. 700 Nm
0BL 8-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 8HP90AF AL951-8Q max. 1000 Nm
0BQ 6-Speed Automatic Transmission (AT) ZF 6HP32X AL950-6A max. 1000 Nm
0BT 7-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ500 max. 600Nm
0C8 8-Speed Automatic Transmission (AT) AISIN AL1000 max. 1000 Nm
0CF 5-Speed Manual Transmission (MT) - MQ100 max. 120 Nm
0CT 5-Speed Automated Manual Transmission (ASG) - SQ100 max. 120 Nm
0CW 7-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ200-7F max. 250 Nm
0D9 6-Speed Direct-Shift Gearbox (DSG) - DQ250-6A max. 350 Nm

Millise neist nüüd ära lahkame Tont, äkki alustad?
Omalt poolt lisaks veel uusimad DL 381 ja DL 382.
Äkki räägid neist ka midagi?