UUED MUDELID

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Väikeseerias valmistatav erimudel Lamborghini Sián Roadster on oma 819 hobujõuga margi kõige võimsam auto. Tegemist on hübriidiga, kus 6,5-liitrine V-12 sisepõlemismootor annab 785 hobujõudu ja käigukastis ...

TULEVIKUAUTOD

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?(4)

Iisraeli firma Urban Aeronautics püüab tõsimeeli saada sõidu-, lennu- ja müügiküpseks kütuseelemendiga "lendautot". Vertikaalstardi ja -maandumisega Cityhawk eVTOL mahutaks kuus inimest ning sel oleks kaks ...

AUTOTÖÖSTUS

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii(4)

Täna kell 10.52 juhtus Tallinnas Lennujaama tee ja Sepise tänava ristmikul avarii, kus põrkasid kokku peateel liikunud isejuhtiv auto Iseauto ja sõiduauto Škoda Octavia. Ehkki Octavia juht tunnistas oma ...

AUTONDUS

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal(5)

Reisisari „Žiguliga isamaal“ teeb tänavu suvel Eestile tiiru peale. Ida-Virumaal kohtusime kuulsa leiutajaga ning saime Narva karjääris istuda hiiglasliku ekskavaatori juhikohale. Lõpuks ometi sai jälle ...

LIIKLUS

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?(10)

Hea sile, värskelt hööveldatud kruusatee, millel palju lahtist kiviklibu. Jorss naaber­külast on päevinäinud Volkswagen Transporterile umbes 100 km/h sisse ajanud ja tuleb vastu, kivipilv ümber auto kaugele ...

MOOTORISPORT

F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

Renault andis Racing Pointi võistkonna vastu sisse ametliku protesti seoses FIA F1 reeglite Lisa 6 rikkumisega. Antud reegel loetleb need autode osad, mida võivad ja mida ei tohi võistkonnad omavahel ...

PROOVISÕIDUD

Uus Leon: suurem, praktilisem, keerulisem

Uus Leon: suurem, praktilisem, keerulisem(4)

Kui disain välja arvata, sarnaneb kuulsa kolmiku – Golf, Octavia ja Leon – Hispaania versioon väga oma sõsaratega. Uuest Golfist ja Octaviast oleme kirjutanud ning üldjoontes kehtib nendest räägitu ka Leoni ...

RALLY ESTONIA

Rally Estonia rallipassid tulevad müüki augusti alguses

Rally Estonia rallipassid tulevad müüki augusti alguses

FIA WRC autoralli maailmameistrivõistluste etapp Rally Estonia sõidetakse 4.-6. septembril Tartu, Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel. Teisipäeval avalikustati esmane info rallipasside müügi osas ...

SISUTURUNDUS

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

AUTO24 TV

Ford Puma - auto24 proovisõit

Ford Puma - auto24 proovisõit(5)

Ford Pumat mäletavad autohuvilised 90ndate lõpust kui väikest, sportliku olekuga kupeed. Nüüd on aga ajad muutnud ja vastavalt turu nõudlusele on Pumast saanud hoopis pisike ja krapsaka olekuga ...

MARGID

ABG Titan ABT AC Acura Aixam Alfa Romeo Alpina Alpine Apex Apollo Apple Aprilia Arctic Cat Ariel Artega Aston Martin Astra Audi Aurus Austin Autobianchi Avia Belarus Belaz Benelli Bentley Bimota BMW Bombardier Borgward Brabus Brilliance Bristol Buell Bugatti Buick BYD Cadillac Cagiva Can-Am Case CAT / Caterpillar Caterham Chevrolet Chrysler Citroen Claas Concorde Cupra CZ Dacia Daewoo DAF Daihatsu Daimler Datsun Dehler Dethleffs DeTomaso Deutz Deutz-Fahr DFSK Dinli Dnepr Dodge Dong Feng Donkervoort DS Ducati Eterniti Fendt Ferrari Fiat Fisker Ford Foton Gas Gas GAZ Geely Gemballa Genesis Ginetta GMC Google Great Wall Gumpert Harley-Davidson Hino Honda Hummer Husaberg Husqvarna Hymer Hyosung Hyundai Ikarus Indian Infiniti Innocenti Isuzu Iveco IZ Jaguar Jawa JCB Jeep Jensen John Deere K Kabe Kamaz Karma Kawasaki Keeway Kia Koenigsegg Kögel Komatsu KTM Kymco Lada Lagonda Laika Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Liaz Lifan Ligier Lincoln Linhai LMC Lotus Lynk & Co M Mahindra MAN Maserati Massey Ferguson Maybach MAZ Mazda McLaren McLouis Mega Mercedes-AMG Mercedes-Benz Mercury MG MINI Mitsubishi Morgan Morris Moskvich Moto Guzzi Moto Morini MV Agusta Neoplan Nissan NSU Oldsmobile Opel Pagani Pannonia PAZ Peugeot Piaggio Plymouth Polaris Polestar Pontiac Porsche Proton Puritalia Qoros RAF Ram Renault Respo Rolls-Royce Rover Royal Enfield RS 09 Saab Sachs Samsung Saturn Scania SCG Schmitz Scion SEAT Setra Shelby Shuanghuan Skoda Smart Solaris Spyker SsangYong Stels Subaru Suzuki T-40 Talbot Tata Tatra Tesla Thomas Tiki Treiler Tirsan Toyota Trabant Triumph TVR UAZ Ural Valmet Valtra Van Hool Vauxhall VAZ Venturi Vespa Victory VinFast Vjatka Volkswagen Volvo Westfalia Wiesmann Willys Yamaha ZAZ Zetor ZIL ZIS Zuck

Motorsi Proovisõit - Nissan Leaf

Gleni uue lemmikauto Nissan Leafi uus mudel on toonud endaga kaasa päris palju uuendusi. Üks päris oluline uudis on näiteks see, et auto hind on muutunud omajagu soodsamaks. Aga see ei ole veel kõik. HD ...

KOMMENTAARID (38)

Mäits 19. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Väga õige! Enne proovige sõita ja siis alles targutage.
JalgRatta saateid võiks veel teha. Elektriratastest. Häid komplekte on palju oma ratta tuunimiseks.
Tom 19. august 2013  17:34 Ebasobiv kommentaar
Väga hea ja põhjalik ülevaade. Loodan, et Glen teeb ka edaspidi Motorsi Proovisõidu saadet, sest Väintsiga võrreldes on need palju informatsiooni rikkamad. Viimaselajal ei saa Väintsi ülevaadetest eriti mingit asjalikku infot auto kohta.
yup 19. august 2013  19:11 Ebasobiv kommentaar
Mul on au tunda prouat, kes kasutab sarnast asja (jup, sotstöötaja)
Nutt ja hala on talvisel ajal... läbisõit ülipisike + kütet ei kannata kasutada, kui tahad kuskile jõuda. Mõte iseenesest on Ok.. aga meie kliimasse on see natuke vara. Ehk siis, kui kannatab a 400km laadimisega = talvel 150 + soe salong. Ning ei maksaks unustada seda tõsiasja https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEfjcQvtpNaiIdARQDIVM4SwKAlUC_ARkW8x81svbbvRH90nRTmw
to yup 19. august 2013  20:17 Ebasobiv kommentaar
imiev ja leaf on nagu öö ja päev.
Glen 19. august 2013  20:33 Ebasobiv kommentaar
Seda viimast tõsiasja tasuks ka siis meenutada, kui järgmine kord pesumasin ja elektriradikas sisse lülitada, trolliga sõita Balti jaama ja sealt uue elektrirongiga Keilasse ja tagasi. Liigeldes tihti Tallinnas ka motika-jalgratta-rolleriga, oleks igatahes väga tänuväärne oodata rohelist foorituld mõne Leafi taga, mitte nägupidi "korstnas", nagu enamasti juhtub. Ja kolmandaks-neljandaks tasub mainida, et kõik Eesti kiirlaadijad kasutavad 90% tuuleenergiat, ülejäänu 10% miski muu taastuv kraam. Ja viiendaks on Leaf ja iMiev autodena teineteisest isegi kaugemal kui päev ööst - olles mõlemaga lähemalt tutvust teinud. :) Ahjaa, ja õhksoojuspump on talve peale mõeldes tugev argument, ning kel tõesti hirm külmetada, saab eelmise Leafi puhul ka Webasto lisada. Ning ei tasu ka unustada, et isegi korstnaga põlevkivi-jaam töötab ca 40-44% kasuteguriga 24/7, erinevalt bensukast, mis ideaaljuhul saab oma 25-30% liikumiseks kätte alles soojana. Külmast peast on aga tossu veelgi rohkem kui "asja". Vat selline emotsionaalne postitus sai. :)
pistjuulin 19. august 2013  21:22 Ebasobiv kommentaar
Jaaaa. Pistikulukk on küll hea aga mis lukk seda kaablit teiseltpoolt seina küljes kinni hoiab. Selle saab ju ikka välja tõmmata.
G60 20. august 2013  01:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei tea hetke numbreid aga aastat 15 tagasi üks kütuse tootmisega seotud kodanik ütles, et ühe liitri bensiini tootmiseks kulub 4 liitrit, seda siis osaliselt piltlikult, et energiakulu ja raiskamine on tohutu vedelkütuse tootmises. Ma kahtlustan, et tänaseks pole sel alal väga palju muutusi toimunud.
Kui 4WD elektriautoga saab talvel -30 kraadiga Tartu-Tallinn edasi-tagasi otsa ära teha nii, et toas on +20 kraadi, siis ostan omale ka elektrika ja mulle tundub, et see aeg pole enam kaugel. Hind muidugi peab olema samaväärse õlipõletajaga võrdne ja mulle tundub, et ka see on varsti reaalne.
Glen: kus krt sa varem olid, tahan sinu autoülevaateid tulevikus ka näha, väga prof tase.
Glen 20. august 2013  02:28 Ebasobiv kommentaar
Selleks, et hinnad langeksid ja kilomeetrid pikeneksid, peab keegi ka tänaseid autosid ostma. Mida rohkem on ootajaid, seda kaugemas tulevikus need head asjad on, kahjuks. ;) Ja tegelikult on veel üks nüanss, mis enamasti märkamata jääb, kui sõiduulatustest räägitakse. Esimese hooga tundub, et vaja on vaid suuremat akut ja kohe sõidakski rõõmsalt maailma lõppu. Tegelt aga ilmneb siis kohe probleem nr 2. Maanteel 100 km/h sõites kulub ca 18 kW ainult auto liigutamisele, see number ei muutu ka tulevikus asjade arenedes, sest peamine takistus kiirele liikumisele on õhk. Mis tähendab, et 400 km läbimiseks on vaja ca 72 kWh jagu energiat. Täna võib igaüks omale koju ilma erilise probleemita panna 3,3 kW laadija (16A), mis laeb Leafi 24 kWh aku täis ca 8 tunniga - esiteks väga sobiv aeg öö pikkust arvestades, teiseks ei pea sentimeetri jämedusi juhtmeid vedama jne. Kui aga akusse on vaja pumbata kolm korda rohkem, siis sama võimsuse juures tähendaks see juba 24 tundi, mis väga tore ei tundu. Et taoline aku sama ajaga täis saada, oleks va juba 10 kW laadijat ehk ca 50A voolu 240V juures, väikse varuga. Ka tänane 40 kW kiirlaadija poleks enam väga "kiire" taoliste 72 kWh akude laadimisel... Niiet eks asi peab arenema tasapisi, ja algab see tänaste autode ostmisest. :)
Glen 20. august 2013  02:38 Ebasobiv kommentaar
Pistjuulin – sealt laadija poolt pole midagi välja tõmmata, kui just kääridega juhtme kallale ei lähe. Juhe nimelt on laadija küljes ilma igasuguste pistikuteta. ;)
Peeter 20. august 2013  10:11 Ebasobiv kommentaar
Lgp Glen, sooviksime väga saada samast autost saadet talvel, kui väljas on -20 C. Kas teeksid seda rõõmu meile? Väga huvitav oleks sellise pakasega teada kuidas soojendus töötab, elektroonika, läbisõit jne. Pidavat olema lumistel teedel väga kehv läbivus ja juhitavus.
olgem ausad 20. august 2013  11:02 Ebasobiv kommentaar
jutt on hea,reaalus on aga tegelikult midagi muud.Eriti talvel -15...-20 kraadi juures.Lisaks kui võtta turuhindu luksautode kohalt,siis ilmselge on mille kasuks valiks-korraliku bensiinimootoriga luksauto.Tänapäeval soovides olla roheline saab võimalik olla vaid korraliku hübriidiga sõites,aga ka need maksavad kohutavat hinda
Kristjan 20. august 2013  11:34 Ebasobiv kommentaar
Keegi siin mainis, et talvel pidavat olema kehv läbivus ja juhitavus.
Absoluutselt ei vasta tõele see väide.
Ise olen nüüdseks juba ühe talve sõitnud Leafiga ja võin kinnitada, et nii läbivus kui ka juhitavus on oluliselt paremad kui enamikul tavalistel autodel.
Põhjuseid selleks on mitmeid.
Kuna raske aku on auto põhja all, siis raskuskese on väga madalal, samas on Leaf ise suht suure kliirensiga, mistõttu ei jää kergesti põhja peale. Sisepõlemismootoriga autod ei saa pakkuda madalat raskuskeset ja suurt kliirensit samaaegselt.
Läbivusele mõjub hästi ka see, et "gaasipedaaliga" saab ülisujuvalt veojõudu doseerida, see muudab võimalikuks kohaltvõtud sügavas lumes ja libedatel kallakutel. Ja kui auto peakski lumme takerduma, saab teda ka "kiikuma" ajada, et lumest välja pääseda.

Talvel tulevad kasuks k a istmesoojendused ja roolisoojendus. Nende elektritarve on auto mootoriga võrreldes suht tühine ja mõju läbisõidule jääb vaid paari protsendi piiridesse.

Kui enamasti linnas kasutada, siis on Leaf ka talvel ideaalne auto. Ja kui vahest ongi vaja mõni pikem sõit teha, siis pole probleemi, laadijaid on terve Eestimaa täis.

G60 20. august 2013  12:13 Ebasobiv kommentaar
Minu töös tuleb tihti ette olukordi kus mingi spets seade tuleb viia Tartu-Tallinn vahet teise linna, seal üles panna ja siis veel samal päeval kodulinnas mingi töö teha, mul pole aega, et oodata päevas mitu korda aku laadimist. Samas mõte elektriautost meeldib mulle küll ja mul kodus elektrikaablid kah veetud tuleviku perspektiivi silmas pidades aga päris nii palju ei tahaks omale ampreid osta, see ka maksab ja ka elektikontroll vaatab siis asju karmimate reeglite järgi.
Ehk tuleb kasutusse ikkagi lähiajal mingi etem aku mis mahutab rohkem energiat vähema kaalu juures, aegajalt on ju uudiseid olnud mingitest nano akudest ja muudest katsetamisel olevatest "patareitehnoloogiatest". Ehk mõnest katsetusest saab ka asja kunagi. Mingi katsetuse järgus olev nanoaku oli ju selline mille laadimine võttis aega 10 sekundit, ei leia praegu linki.
Ja muidugi min 22cm kliirensiga 4WD elektriauto oleks abiks.
milleks ilustada 20. august 2013  16:07 Ebasobiv kommentaar
Istmesoojendused ja roolisoojendus võtab vaid paar protsenti!? Keda sa petad :D Neid elektriautosid on siin katsetatud kordi ja kordi ning jõutud ikka ja jälle sinna-see sobib vaid teiseks autoks perre kui rahakott puuga seljas on ning linnasiseseks asjaajamiseks.Kuid ka siis pead pidevalt asju "ette planeerima" et mitte oma tühja akuga teeäärde lollina seisma jääda
Kristjan 20. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Aku maht on 24 kWh, istmesoojendus on 50-75 W.
Lähteandmed on olemas, edasi võid ise arvutada kui suurt mõju aku tühjenemisele avaldab istmesoojenduse kasutamine.
Glen 20. august 2013  17:22 Ebasobiv kommentaar
Eks vaielda võib lõputult, aga täiesti sõbralikult soovitaks kõigil skeptikutel võtta Leaf ja proovida. Kristjan tõi väga õiged punktid välja juhitavuse osas, sellist kliirensi ja raskuskeskme kombinatsiooni ei paku ükski teine auto. Rääkimata täiesti teistlaadi mugavast ja vaiksest sõidufiilingust - kuni ei proovi, ei tea. Tõsi, Jaapani Leaf pakub küll sõidu- ja istmekomforti rohkem. ;) Ja rahakotist rääkides – kui see on määrav. Leafi 5a ja 100 000 km läheb elektrikuluna maksma ca 2500-3000 euri, hooldused 540, kokku ca 3500. Vähegi asisema bensuka puhul (mis mingilgi määral konkureerib Leafi dünaamikaga) on kütusekulu ca 10 000-12 000 euri + hooldused sama aja peale kusagil 1000-2000, kokku vaat et 14 000 (tänaste hindade juures). Praegu veel saab Acenta kätte 19 000ga. Ainus tõsiseltvõetav puudus ongi "elektripaagi" suurus – ja kui see on määrav, siis Leaf ei sobi, lihtne. Nagu öeldud, Eestis on aga täna veerand Euroopa kiirlaadijatest ja ega väike "bensupaak" ei muuda siis autot sõidu- ja mugavusomaduste osas kuidagi halvemaks. Ja need omadused on Leafil kuradi head. Pluss igast muud küberneetilised omadused, mida polegi ühelgi bensukal.
Mäits 20. august 2013  18:01 Ebasobiv kommentaar
Kas tõesti puudub neil akudel soojendus küttekaabli näol ja soojustus? Tõstaks talvel läbisõitu.
Kristjan 20. august 2013  18:05 Ebasobiv kommentaar
Skeptikutel on kaks põhiargumenti, millest kumbki ei ole tegelikult kuigi hästi põhjendatav.

Esiteks väidetakse, et selle auto pidamine on kallim kui tavalise auto pidamine. Tegelikult ei ole, kui võtta aluseks see, et praegu saab toetusega osta ja võtta võrdluseks mõni sama klassi ja sarnase varustusega tavaline uus auto.
Kui piisavalt palju sõita, siis tuleb tegelikult odavam kilomeetri hind. Piisavalt palju võiks olla näiteks 80 km päevas nagu on paljudel töö ja kodu vahet liikumine. Sellisel juhul käiks enamus laadimisi kodulaadijas ja ei peaks kiirlaadijas ootama. Ja liisinguperioodi lõpuks on auto veel täies elujõus. Maailmas on hetkel teada mitmeid Leafe, mis on läbinud 100 000 km ringis ja akud on endiselt täiesti korras.

Teisena käiakse välja väide, et ei saa inimese kombel Tallinnast Tartusse sõita. Siinkohal tuleb aru saada, et need ei olegi elektriauto sihtgrupp, kes väga tihti peavad pikki vahemaid läbima. Selleks, et korra kvartalis Tallinn Tartut sõita, sobib elektriauto väga hästi. Ja kui keegi nüüd väidab, et tema aeg on liiga kallis, et aegajalt kiirlaadijas peatuda, siis mul tekib küsimus, et miks ta üldse ise roolis istub. Nii hinnalise ajaga kodanikul peaks juba palgaline autojuht olema ja äkki isegi eralennuk.
G60 20. august 2013  21:57 Ebasobiv kommentaar
Vastupidi, aega on vähe ja tööd palju aga tänase ahistava maksusüsteemi juures on odavam ise natuke rohkem rabada kui üks spetsialist juurde palgata, sest nii hästi ka ei lähe, et stabiilselt mingi kaks tonni kellegi teise tööjõuks ära maksta koos maksudega ja palgafondi kogumisega, aga see on juba offtopic.
Asi rohkem põhimõttes, kiire elutempo juures on tihti päevad kui sõita tuleb rohkem kui 200km päevas, tihti on sõidud ootamatud ja pole võimalik alati keset päeva oodata paar tundi kuni aku laeb. Õigemini minu töö juures on mul tihti mitmetunnised tööd kuskil kliendi juures aga iga maja nurgapeal pole ju laadimise kohta. Jah, paar tundi päevas kuskil ebasobiva aadressiga paigas aku laadimist oodata on välistatud.
Samas elektriauto mulle väga meeldib, sain esimesega sõita astal 1987 ühe tehase territooriumil, selline pealt lahtine ilma ninata kastikas, kasti all oli tohutu suur pliiakude komplekt, aku üksi kaalus üle tonni. Jube vahva oli sõita. See aparaat oligi mõeldud ainult tehase siseseks kola veoks. Sealt alates olen tahtnud omale ka elektrikat. Veel on vara siiski.

Kas keegi teab kui pikk on Leafil aku garantii ja mis see maksab? Keegi ei julge rääkida mis saab 5....6 aasta pärast kui aku hakkab läbi saama. Tänane auto kestab ca 400 000 km ilma suurema remondita. Kas te kodanikud arvestate kilomeetri hinna sisse ka aku vahetuse? Räägime kilomeetri hinnast 300 000km kohta ja siis hakkavad alles numbrid rääkima ja võrdlus tekkima. Kui on teada, et aku tuleb vahetada näiteks 150 000 km juures, siis selle auto hind müües enne seda on ka naeruväärselt väike ja sinna see kilomeetri sääst läheb. Mina oma autod olen ostnud uuena ja müün ca 120....150K km juures.
hoolduskulud odavamad? 20. august 2013  22:02 Ebasobiv kommentaar
kulla mehed-mis saab kolme,nelja või viie aasta pärast kui need akud on end mnetanud või suure osa oma protsendist kaotanud?Mis siis teie hoolduskulu tuleb uute akude näol? :)
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Pereveoautod. Suurte Ameerika maastikuautode test

Pereveoautod. Suurte Ameerika maastikuautode test(10)

Kui tohutu suure pikapiga sõitma harjunud ameeriklane loob pere, ostetakse autoks tohutu suur džiip, mille kõrval X5 sarnane euroluksus paistab mänguautona ning mis sisimas on sarnaselt tolle pikapiga samuti ...

Uus Leon: suurem, praktilisem, keerulisem

Uus Leon: suurem, praktilisem, keerulisem(4)

Kui disain välja arvata, sarnaneb kuulsa kolmiku – Golf, Octavia ja Leon – Hispaania versioon väga oma sõsaratega. Uuest Golfist ja Octaviast oleme kirjutanud ning üldjoontes kehtib nendest räägitu ka Leoni ...

Rehvitest. Suurem, laiem, parem?

Rehvitest. Suurem, laiem, parem?(1)

Laiad rehvid näevad ägedad välja, kuid võivad auto sõiduomadusi märkimisväärselt muuta. Ja sageli üldsegi mitte paremaks, nagu tõestab viies eri mõõdus suverehvide test. Kõik sai alguse tuunijatest. Laiade ...

Tulevased youngtimer’id: V-8 mootori ja käsikastiga!

Tulevased youngtimer’id: V-8 mootori ja käsikastiga!

Moodne aeg on seda tüüpi autod välja suretanud: Audi S4 on üks neist haruldustest, mida tehti V-8-mootori ja käsikastiga.  Nii 10–15 aasta eest pakkus Audi võimsaid, kiireid ja erilisi autosid täiesti ...

Lennukiga auto

Lennukiga auto

Olgu tee ja maastik milline tahes, Franklin Airmani juht näeb tuuleklaasist lennukit alati. Nime Airman sai mudel lennunduspioneer Charles Lind­berghi järgi, kes tegi esimesena soololennu üle Atlandi ...

Hamilton võttis kindla võidu

Hamilton võttis kindla võidu

Spielbergi ringrajal sõidetud hooaja teise etapi, Steiermarki GP võitis kindlalt Lewis Hamilton ja Mercedesele kindlustas kaksikvõidu Valtteri Bottas. Oma võimu näitas Hamilton juba laupäeval toimunud ...

Küsimus lugejalt: Kuhu kadus teekattemärgistus?

Küsimus lugejalt: Kuhu kadus teekattemärgistus?

Mis põhjusel on paljudes kohtades ära kaotatud teekattemärgistus? Näiteks ­Tallinna-Tartu maanteel Tallinna poole sõites on kiirteel ridadevaheline katkendjoon kohati pikalt maha freesitud. Sama näeb ...

 
Suvesoe testiperiood

Suvesoe testiperiood

Kui kõige külmem talveilm paneb auto proovile ühtpidi, siis vahepealne kuum ilm pani jälle teistpidi. Pärast esmast läbikukkumist Audi õnneks läbis testi. Esimesed soojad ilmad mais paljastasid ...

Cadillac ATS: ebapopulaarne, kuid üsna töökindel

Cadillac ATS: ebapopulaarne, kuid üsna töökindel

Cadillaci väikseim sedaan uuena palju ostjaid ei leidnud, kuid auto sõiduomadused on väga head ning töökindluski päris korralik. Cadillac ATS kuulub nende autode hulka, mis tulid ja nägid, kuid ei võitnud. ...

Brutaalsus uues mõõtkavas

Brutaalsus uues mõõtkavas

Kas oskad sõita või mitte, aga läbi aegade ühe võimsama ja kiirema Ameerika päritolu auto rooli tagant tõustes oled tänulik, et lepikus ei lõpetanud. Ameeriklased teevad muskel­autosid, eks ole. Autosid, ...

Kolumn. Vabamäe: Tüdrukud, kus te olete?

Kolumn. Vabamäe: Tüdrukud, kus te olete?

Koroonakriis on seks korraks vist möödas. Kes iganes esimesena ütles, et „head kriisi ei tohi raisku lasta“, on paljud sellest tõeterast õppust võtnud. Näiteks kui praktiliselt kogu autosport langes piirangute ...

Autolehe 15. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 15. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Kõigi aegade võimsaim Lamborghini! 19autolise väikeseeriana valmistatav ja juba ette ära müüdud Lamborghini Sián Roadster on tänu 819 hobujõule margi kõigi aegade kõige võimsam auto. Katuseta maanteeraketti ...

Eduloo järgmine vaatus

Eduloo järgmine vaatus(2)

Tiguan on Volkswageni grupi praegustest mudelitest kõige edukam, eelmisel aastal läks neid üle maailma kaubaks ligi 911 000. Nüüd lisanduvad mudelivalikusse ka läbi aegade võimsaim Tiguan ning ...

Tere tulemast Speedest Glassdrive Racingule!

Tere tulemast Speedest Glassdrive Racingule!

Pärast aastast vaheaega on meil rõõm teatada, et Eesti vanim autode ja mootorrataste kiirendusvõistlus Speedest tuleb tagasi! 13 aastat on möödas viimasest võistlusest Tartu Ülenurme lennuväljal. Võistlusi ...

Rally Estonia rallipassid tulevad müüki augusti alguses

Rally Estonia rallipassid tulevad müüki augusti alguses

FIA WRC autoralli maailmameistrivõistluste etapp Rally Estonia sõidetakse 4.-6. septembril Tartu, Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel. Teisipäeval avalikustati esmane info rallipasside müügi osas ...

 
Päeva leiud. Kolm erilist kahe uksega Peugeot´d

Päeva leiud. Kolm erilist kahe uksega Peugeot´d

auto24.ee kuulutuste seast leiab vähemalt kolm erilist kahe uksega Peugeot´d, millega sõites saab olla kindel, et ülearu sageli teist samasugust liikluses ei kohta. 999 eurot maksab vaid 3,7 meetrit pikk ...

Millistel juhtudel küsib kindlustus liikluskahju põhjustajalt raha tagasi?

Millistel juhtudel küsib kindlustus liikluskahju põhjustajalt raha tagasi?

Kui üldiselt on teada, et joobes juhi põhjustatud kahjud jäävad lõpuks tema enda kanda, on teisigi olukordi, mil kindlustus võib kahju põhjustajalt raha tagasi küsida. „Eestis juhtub suurusjärgus 100 ...

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii

Tallinnas juhtus isejuhtiva sõidukiga avarii(4)

Täna kell 10.52 juhtus Tallinnas Lennujaama tee ja Sepise tänava ristmikul avarii, kus põrkasid kokku peateel liikunud isejuhtiv auto Iseauto ja sõiduauto Škoda Octavia. Ehkki Octavia juht tunnistas oma ...

BMW esitles esimest elektrilist X-mudelit

BMW esitles esimest elektrilist X-mudelit

BMW esitles oma esimest elektrilist X-mudelit iX3, mis suudab ühe laadimisega läbida kuni 460 kilomeetrit. BMW teatel pakub see sama funktsionaalsust ja ruumikust nagu sisepõlemismootoriga "emamudel" X3. ...

Ford Puma - auto24 proovisõit

Ford Puma - auto24 proovisõit(5)

Ford Pumat mäletavad autohuvilised 90ndate lõpust kui väikest, sportliku olekuga kupeed. Nüüd on aga ajad muutnud ja vastavalt turu nõudlusele on Pumast saanud hoopis pisike ja krapsaka olekuga ...

Jeep valmistas V-8 mootoriga Wrangleri

Jeep valmistas V-8 mootoriga Wrangleri

Jeep tegi Wranglerist 6,4-liitrise V-8 mootoriga ideeauto Wrangler Rubicon 392 Concept. Jõuallikas arendab 456 hobujõudu ja 610 njuutonmeetrit ning kiirendab auto paigalt 60-miilise tunnikiiruseni (97 km/h) ...

Tristan Viidas tõi Saksamaalt koju kaks võitu

Tristan Viidas tõi Saksamaalt koju kaks võitu

Tristan Viidase nädalavahetus Saksamaal Nürburgring Langstrecken Serie võistlustel möödus üliedukalt, saavutades oma klassis kaks esikohta kahel etapil. Mõlemal päeval võidutses eestlane Mercedes-AMG GT4 ...

 
FOTOD. Ford Bronco tuleb tagasi

FOTOD. Ford Bronco tuleb tagasi (3)

Ford avaldas uue Bronco fotod ja andmed. Esmakordselt ajaloos saab Bronco ka neljaukselise kere. Nelja uksega versioon on 4,8 meetrit pikk, kaheukseline 4,4, telgede vahe on vastavalt 2,9 ja 2,55 meetrit. ...

Porsche hakkab kolbe 3D printima

Porsche hakkab kolbe 3D printima(2)

Porsche kasutab küll 3D printimist prototüüpide valmistamisel ning klassikalistele autodele mõndade varuosade tegemisel, kuid nüüd teatati, et uue 911 GT2 RS jõuallikale hakatakse 3D printeri abil valmistama ...

Kolm kiiret luukpära 5000 euro eest. Mida müüakse?

Kolm kiiret luukpära 5000 euro eest. Mida müüakse?(12)

Kiire ja hea juhitavusega auto ostmiseks ei pea alati meeletuid summasid kulutama. Mida huvitavat leiab auto24.ee portaalist, kui eelarveks on 5000 eurot? Autoleht pole ise nende sõidukite tehnilist ...

Eesti drifti hooajaga tehti algust Kehalas

Eesti drifti hooajaga tehti algust Kehalas

Kehalas toimunud Balti meistrisarja avaetapile oli kogunenud võistlejaid kõigist Balti riikidest ja kõigi kolme riigi esindajad jõudsid ka pjedestaalile. Nädalavahetusel Kehala rajal toimunud Baltikumi ...

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Morgan valmistas viimase terasraamiga auto

Briti autotootja Morgan lõpetas terasraamiga autode valmistamise. Viimane terasraamiga Morgan pandi kokku eelmisel nädalal (7. juulil). Morgan on tuntud n-ö vanaaegsete uute autode tootja ning kõnealune raam ...

VIDEO: Koenigsegg tegi Regerast filmi

VIDEO: Koenigsegg tegi Regerast filmi

Rootsi superautode tootja Koenigsegg väntas lühimängufilmi „Time To Reign“ („Aeg valitseda“, toim.), kus näitlevad autotootja enda töötajad ning tegevusse on kaasatud ka 1500hobujõuline sportauto Regera. ...

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

 
F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

F1: Renault andis sisse protesti Racing Point tiimi vastu

Renault andis Racing Pointi võistkonna vastu sisse ametliku protesti seoses FIA F1 reeglite Lisa 6 rikkumisega. Antud reegel loetleb need autode osad, mida võivad ja mida ei tohi võistkonnad omavahel ...

Felix Rosenqvist teenis karjääri esimese etapivõidu Indycar sarjas

Felix Rosenqvist teenis karjääri esimese etapivõidu Indycar sarjas

Indycar sarjas sõideti nädalavahetusel kaks etappi Elkhart Lake’i ringrajal, kus esikohad noppisid Scott Dixon ja Felix Rosenqvist. Elkhart Lake’is toimunud esimeses sõidus juhtis pikalt parimalt ...

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

Teist nädalavahetust järjest Spielbergi ringrajal Austrias sõidetud etapi võitis Lewis Hamilton ja Mercedesele kindlustas kaksikvõidu Valtteri Bottas. Hamilton haaras stardi järel liidrikoha, aga juba ...

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

Spielbergi ringrajal sõidetud Steiermarki GP kvalifikatsiooni võitis Lewis Hamilton edestades Max Verstappenit enam 1,2 sekundiga. Austrias avanesid taevaluugid enne laupäeval toimuma pidanud kolmandat ...

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Formula Renault Eurocup sarja avaetapil Monza ringrajal saavutas Paul Aron teises sõidus 13. koha, aga avasõidus oli eestlane sunnitud katkestama. Kvalifikatsioonides sõitis Paul Aron välja 15. ja 13. ...

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonial sõidetakse valdav osa kiiruskatsete kilometraažist laupäeval ja seetõttu tehakse stardijärjekorra määramiseks võistlusele erand. MM-sarja reeglite järgi stardivad sõitjad võistluse esimesel ...

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

Austrias toimuva Steiermarki GP vabatreeningutel sõitis reedel päeva kiireima aja välja Red Bulli sõitja Max Verstappen. Hollandlane sõitis parima ringiaja teisel vabatreeningul ja edestas teist aega ...

 
F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

Esialgselt F1 kalendrisse kuulunud kaheksale etapile lisati veel kaks, septembris Mugello ja Sotši ringradadel toimuvad võistlused. Mugello ringrajal toimub F1 etapp esimest korda sarja ajaloos ja see ...

Nivast sai taas Lada

Nivast sai taas Lada(1)

Juulist kannab nn "uus" Niva (VAZ-2123) iluvõrel taas Lada stiliseeritud lodja kujutist ning džiibi täisnimeks on Lada Niva, sest AvtoVAZ ostis mõne aja eest General Motorsilt tagasi ameeriklastele kuulunud ...

FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele

FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele(5)

Tähistamaks Lamborghini asutamist 1963. aastal ehitas sportautotootja koos Italian Sea Groupiga kiirkaatri Tecnomar for Lamborghini 63. Piiratud seeriana valmiv alus on numbrimaagia rõhutamiseks 63 jala ...

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?(4)

Iisraeli firma Urban Aeronautics püüab tõsimeeli saada sõidu-, lennu- ja müügiküpseks kütuseelemendiga "lendautot". Vertikaalstardi ja -maandumisega Cityhawk eVTOL mahutaks kuus inimest ning sel oleks kaks ...

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

Hübriidjõuallikaga takso TX kannul sai Hiina Geelyle kuuluv London Electric Vehicle Company (LEVC) valmis ka sarnase välimusega kaubiku, mil liignimeks VN5. Kaht euroalust  mahutav, 5,5 m3 kaubaruumimahu ja ...

Ineos ihkab Smarti tehast

Ineos ihkab Smarti tehast

Briti noorim autotootja Ineos (vaata selle nädala Autolehte) pani seisma Portugali ja Walesi tehase ehitamise, sest Daimler hakkas ootamatult otsima uut omanikku Smarti Prantsusmaal asuvale vabrikule ning ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks Steiermarki GP nime kandvale F1 etapile Austrias, teeb nädalavahetusel hooaja esimese stardi Formula Renault sarjas Paul Aron. Vormelautodel möödunud aastal debüteerinud ja Itaalia F4 sarjas kolmanda ...

 
Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot

Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot(16)

auto24.ee-sse on viimase paari päeva jooksul müügile pandud mitu odava hinnaga sõidukit, milliseid meie liikluses just igapäevaselt ei kohta. 450 euro eest on võimalus saada mahtuniversaali Daihatsu Move ...

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Väikeseerias valmistatav erimudel Lamborghini Sián Roadster on oma 819 hobujõuga margi kõige võimsam auto. Tegemist on hübriidiga, kus 6,5-liitrine V-12 sisepõlemismootor annab 785 hobujõudu ja käigukastis ...

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi näitas kupeeliku kerejoonega ideeautot Q4 e-tron Sportback ning andis teada, et tootmisse läheb see järgmisel aastal. Tehniliselt on Sportback identne ja mõõtudelt väga sarnane möödunud aastal Genfi ...

Cupra esimene elektriauto: el-Born

Cupra esimene elektriauto: el-Born(2)

Seati sportlik alammark Cupra avalikustas fotod ja mõningad andmed oma esimesest elektriautost el-Born. Auto esitlus toimub järgmisel aastal. Seat näitas el-Borni läinud aasta Genfi näitusel ideeautona, ...

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R Limited Edition püstitas Suzuka ringrajal esiveoliste ringirekordi ajaga 2.23,993. Ka vormel 1 võistlusi võõrustav rada on 5,8 kilomeetrit pikk. Honda on seda kasutanud oma sportlike ...

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Lõuna-Eesti üks vanemaid automüüjaid Carring ja Jeepi ametlik esindaja Eestis United Motors on sõlminud koostöölepingu ning eile avas Tartus klientidele uksed uus Jeepi müügi- ja teeninduskeskus. Tänavu ...