UUED MUDELID

Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Stonicu EcoDynamics+ nime kandev poolhübriid-tehnoloogia kasutab üheliitrist kolmesilindrilist bensiinimootorit ja 48-voldist startergeneraatorit. Viimane võimaldab mootoril rohkemates olukordades välja ...

TULEVIKUAUTOD

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillac toob sel nädalal avalikkuse ette oma esimese elektriauto: luksusdžiibi Lyriq. See ehitatakse General Motorsi uuele elektriautoplatvormile ja Lyricule järgnevad teised elektri-Cadillacid, tootja on ...

AUTOTÖÖSTUS

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga(2)

Yokohamas asuvas Nissani uues meelelahutus- ja infokeskuses Nissan Pavilion saab elektriauto omanik parkimise eest maksta auto akut tühjaks laadides. Nissani teatel on tegu maailma esimese sarnase ...

AUTONDUS

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

Üleeile tähistas oma 70. sünnipäeva maailma vanim säilinud Volkswagen T1 Transporter „Sofie“, mis veedab üpriski aktiivseid vanaduspäevi Volkswageni enda autokollektsioonis. Volkswagen T1 tootmine läks ...

LIIKLUS

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni(4)

Veetsin tänavu eriti eksootilise puhkuse, mis koroonajärgsel ajastul tähendas autoreisi Soome. 1150 kilomeetrit ja viis päeva, et nii endal kui ka päkapikkudel jaguks aega ka puhkamiseks, autojuhil kas või ...

MOOTORISPORT

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga(4)

Itaalias sõidetud Rally di Alba võitis Thierry Neuville, kes edestas tiimikaaslasi Ott Tänakut ja Pierre-Louis Loubet’d. Üheksast kiiruskatsest kaheksal sõitis parima aja välja Neuville, kes edestas Tänakut ...

PROOVISÕIDUD

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

Uuena hinnati Porsche Cayenne’i omasuguste seas üheks paremaks kui mitte kõige etemaks. Nüüd võib raporteerida, et ka töökindlus on korralik. 2010. aastaks ehk teise põlvkonna Cayenne’i – tehasekoodiga 958 ...

PÄEVAUUDISED

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Eesti uute sõiduautode turg jätkab koroonaviiruse pandeemiast tingitud madalseisust kosumist ja juulis müüdi uusi sõiduautosid juba üle kahe tuhande, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. ...

TRANSPORT

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km(2)

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinnas elektribussi. Elektribuss suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit ning TLT analüüs näitab, et seni ...

AUTO24 TV

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit(14)

Autoklass, kus BMW X6 on saanud pikalt domineerida, muutub üha populaarsemaks: lisandunud on Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe ja ega Mercedeski saa loorberitele puhkama jääda - uus GLE Coupé näeb välja veelgi ...

MARGID

ABG Titan ABT AC Acura Aixam Alfa Romeo Alpina Alpine Apex Apollo Apple Aprilia Arctic Cat Ariel Artega Aston Martin Astra Audi Aurus Austin Autobianchi Avia Belarus Belaz Benelli Bentley Bimota BMW Bombardier Borgward Brabus Brilliance Bristol Buell Bugatti Buick BYD Cadillac Cagiva Can-Am Case CAT / Caterpillar Caterham Chevrolet Chrysler Citroen Claas Concorde Cupra CZ Dacia Daewoo DAF Daihatsu Daimler Datsun Dehler Dethleffs DeTomaso Deutz Deutz-Fahr DFSK Dinli Dnepr Dodge Dong Feng Donkervoort DS Ducati Eterniti Fendt Ferrari Fiat Fisker Ford Foton Gas Gas GAZ Geely Gemballa Genesis Ginetta GMC Google Great Wall Gumpert Harley-Davidson Hino Honda Hummer Husaberg Husqvarna Hymer Hyosung Hyundai Ikarus Indian Infiniti Innocenti Isuzu Iveco IZ Jaguar Jawa JCB Jeep Jensen John Deere K Kabe Kamaz Karma Kawasaki Keeway Kia Koenigsegg Kögel Komatsu KTM Kymco Lada Lagonda Laika Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Liaz Lifan Ligier Lincoln Linhai LMC Lotus Lynk & Co M Mahindra MAN Maserati Massey Ferguson Maybach MAZ Mazda McLaren McLouis Mega Mercedes-AMG Mercedes-Benz Mercury MG MINI Mitsubishi Morgan Morris Moskvich Moto Guzzi Moto Morini MV Agusta Neoplan Nissan NSU Oldsmobile Opel Pagani Pannonia PAZ Peugeot Piaggio Plymouth Polaris Polestar Pontiac Porsche Proton Puritalia Qoros RAF Ram Renault Respo Rolls-Royce Rover Royal Enfield RS 09 Saab Sachs Samsung Saturn Scania SCG Schmitz Scion SEAT Setra Shelby Shuanghuan Skoda Smart Solaris Spyker SsangYong Stels Subaru Suzuki T-40 Talbot Tata Tatra Tesla Thomas Tiki Treiler Tirsan Toyota Trabant Triumph TVR UAZ Ural Valmet Valtra Van Hool Vauxhall VAZ Venturi Vespa Victory VinFast Vjatka Volkswagen Volvo Westfalia Wiesmann Willys Yamaha ZAZ Zetor ZIL ZIS Zuck

Motorsi Proovisõit - Nissan Leaf

Gleni uue lemmikauto Nissan Leafi uus mudel on toonud endaga kaasa päris palju uuendusi. Üks päris oluline uudis on näiteks see, et auto hind on muutunud omajagu soodsamaks. Aga see ei ole veel kõik. HD ...

KOMMENTAARID (38)

Mäits 19. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Väga õige! Enne proovige sõita ja siis alles targutage.
JalgRatta saateid võiks veel teha. Elektriratastest. Häid komplekte on palju oma ratta tuunimiseks.
Tom 19. august 2013  17:34 Ebasobiv kommentaar
Väga hea ja põhjalik ülevaade. Loodan, et Glen teeb ka edaspidi Motorsi Proovisõidu saadet, sest Väintsiga võrreldes on need palju informatsiooni rikkamad. Viimaselajal ei saa Väintsi ülevaadetest eriti mingit asjalikku infot auto kohta.
yup 19. august 2013  19:11 Ebasobiv kommentaar
Mul on au tunda prouat, kes kasutab sarnast asja (jup, sotstöötaja)
Nutt ja hala on talvisel ajal... läbisõit ülipisike + kütet ei kannata kasutada, kui tahad kuskile jõuda. Mõte iseenesest on Ok.. aga meie kliimasse on see natuke vara. Ehk siis, kui kannatab a 400km laadimisega = talvel 150 + soe salong. Ning ei maksaks unustada seda tõsiasja https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEfjcQvtpNaiIdARQDIVM4SwKAlUC_ARkW8x81svbbvRH90nRTmw
to yup 19. august 2013  20:17 Ebasobiv kommentaar
imiev ja leaf on nagu öö ja päev.
Glen 19. august 2013  20:33 Ebasobiv kommentaar
Seda viimast tõsiasja tasuks ka siis meenutada, kui järgmine kord pesumasin ja elektriradikas sisse lülitada, trolliga sõita Balti jaama ja sealt uue elektrirongiga Keilasse ja tagasi. Liigeldes tihti Tallinnas ka motika-jalgratta-rolleriga, oleks igatahes väga tänuväärne oodata rohelist foorituld mõne Leafi taga, mitte nägupidi "korstnas", nagu enamasti juhtub. Ja kolmandaks-neljandaks tasub mainida, et kõik Eesti kiirlaadijad kasutavad 90% tuuleenergiat, ülejäänu 10% miski muu taastuv kraam. Ja viiendaks on Leaf ja iMiev autodena teineteisest isegi kaugemal kui päev ööst - olles mõlemaga lähemalt tutvust teinud. :) Ahjaa, ja õhksoojuspump on talve peale mõeldes tugev argument, ning kel tõesti hirm külmetada, saab eelmise Leafi puhul ka Webasto lisada. Ning ei tasu ka unustada, et isegi korstnaga põlevkivi-jaam töötab ca 40-44% kasuteguriga 24/7, erinevalt bensukast, mis ideaaljuhul saab oma 25-30% liikumiseks kätte alles soojana. Külmast peast on aga tossu veelgi rohkem kui "asja". Vat selline emotsionaalne postitus sai. :)
pistjuulin 19. august 2013  21:22 Ebasobiv kommentaar
Jaaaa. Pistikulukk on küll hea aga mis lukk seda kaablit teiseltpoolt seina küljes kinni hoiab. Selle saab ju ikka välja tõmmata.
G60 20. august 2013  01:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei tea hetke numbreid aga aastat 15 tagasi üks kütuse tootmisega seotud kodanik ütles, et ühe liitri bensiini tootmiseks kulub 4 liitrit, seda siis osaliselt piltlikult, et energiakulu ja raiskamine on tohutu vedelkütuse tootmises. Ma kahtlustan, et tänaseks pole sel alal väga palju muutusi toimunud.
Kui 4WD elektriautoga saab talvel -30 kraadiga Tartu-Tallinn edasi-tagasi otsa ära teha nii, et toas on +20 kraadi, siis ostan omale ka elektrika ja mulle tundub, et see aeg pole enam kaugel. Hind muidugi peab olema samaväärse õlipõletajaga võrdne ja mulle tundub, et ka see on varsti reaalne.
Glen: kus krt sa varem olid, tahan sinu autoülevaateid tulevikus ka näha, väga prof tase.
Glen 20. august 2013  02:28 Ebasobiv kommentaar
Selleks, et hinnad langeksid ja kilomeetrid pikeneksid, peab keegi ka tänaseid autosid ostma. Mida rohkem on ootajaid, seda kaugemas tulevikus need head asjad on, kahjuks. ;) Ja tegelikult on veel üks nüanss, mis enamasti märkamata jääb, kui sõiduulatustest räägitakse. Esimese hooga tundub, et vaja on vaid suuremat akut ja kohe sõidakski rõõmsalt maailma lõppu. Tegelt aga ilmneb siis kohe probleem nr 2. Maanteel 100 km/h sõites kulub ca 18 kW ainult auto liigutamisele, see number ei muutu ka tulevikus asjade arenedes, sest peamine takistus kiirele liikumisele on õhk. Mis tähendab, et 400 km läbimiseks on vaja ca 72 kWh jagu energiat. Täna võib igaüks omale koju ilma erilise probleemita panna 3,3 kW laadija (16A), mis laeb Leafi 24 kWh aku täis ca 8 tunniga - esiteks väga sobiv aeg öö pikkust arvestades, teiseks ei pea sentimeetri jämedusi juhtmeid vedama jne. Kui aga akusse on vaja pumbata kolm korda rohkem, siis sama võimsuse juures tähendaks see juba 24 tundi, mis väga tore ei tundu. Et taoline aku sama ajaga täis saada, oleks va juba 10 kW laadijat ehk ca 50A voolu 240V juures, väikse varuga. Ka tänane 40 kW kiirlaadija poleks enam väga "kiire" taoliste 72 kWh akude laadimisel... Niiet eks asi peab arenema tasapisi, ja algab see tänaste autode ostmisest. :)
Glen 20. august 2013  02:38 Ebasobiv kommentaar
Pistjuulin – sealt laadija poolt pole midagi välja tõmmata, kui just kääridega juhtme kallale ei lähe. Juhe nimelt on laadija küljes ilma igasuguste pistikuteta. ;)
Peeter 20. august 2013  10:11 Ebasobiv kommentaar
Lgp Glen, sooviksime väga saada samast autost saadet talvel, kui väljas on -20 C. Kas teeksid seda rõõmu meile? Väga huvitav oleks sellise pakasega teada kuidas soojendus töötab, elektroonika, läbisõit jne. Pidavat olema lumistel teedel väga kehv läbivus ja juhitavus.
olgem ausad 20. august 2013  11:02 Ebasobiv kommentaar
jutt on hea,reaalus on aga tegelikult midagi muud.Eriti talvel -15...-20 kraadi juures.Lisaks kui võtta turuhindu luksautode kohalt,siis ilmselge on mille kasuks valiks-korraliku bensiinimootoriga luksauto.Tänapäeval soovides olla roheline saab võimalik olla vaid korraliku hübriidiga sõites,aga ka need maksavad kohutavat hinda
Kristjan 20. august 2013  11:34 Ebasobiv kommentaar
Keegi siin mainis, et talvel pidavat olema kehv läbivus ja juhitavus.
Absoluutselt ei vasta tõele see väide.
Ise olen nüüdseks juba ühe talve sõitnud Leafiga ja võin kinnitada, et nii läbivus kui ka juhitavus on oluliselt paremad kui enamikul tavalistel autodel.
Põhjuseid selleks on mitmeid.
Kuna raske aku on auto põhja all, siis raskuskese on väga madalal, samas on Leaf ise suht suure kliirensiga, mistõttu ei jää kergesti põhja peale. Sisepõlemismootoriga autod ei saa pakkuda madalat raskuskeset ja suurt kliirensit samaaegselt.
Läbivusele mõjub hästi ka see, et "gaasipedaaliga" saab ülisujuvalt veojõudu doseerida, see muudab võimalikuks kohaltvõtud sügavas lumes ja libedatel kallakutel. Ja kui auto peakski lumme takerduma, saab teda ka "kiikuma" ajada, et lumest välja pääseda.

Talvel tulevad kasuks k a istmesoojendused ja roolisoojendus. Nende elektritarve on auto mootoriga võrreldes suht tühine ja mõju läbisõidule jääb vaid paari protsendi piiridesse.

Kui enamasti linnas kasutada, siis on Leaf ka talvel ideaalne auto. Ja kui vahest ongi vaja mõni pikem sõit teha, siis pole probleemi, laadijaid on terve Eestimaa täis.

G60 20. august 2013  12:13 Ebasobiv kommentaar
Minu töös tuleb tihti ette olukordi kus mingi spets seade tuleb viia Tartu-Tallinn vahet teise linna, seal üles panna ja siis veel samal päeval kodulinnas mingi töö teha, mul pole aega, et oodata päevas mitu korda aku laadimist. Samas mõte elektriautost meeldib mulle küll ja mul kodus elektrikaablid kah veetud tuleviku perspektiivi silmas pidades aga päris nii palju ei tahaks omale ampreid osta, see ka maksab ja ka elektikontroll vaatab siis asju karmimate reeglite järgi.
Ehk tuleb kasutusse ikkagi lähiajal mingi etem aku mis mahutab rohkem energiat vähema kaalu juures, aegajalt on ju uudiseid olnud mingitest nano akudest ja muudest katsetamisel olevatest "patareitehnoloogiatest". Ehk mõnest katsetusest saab ka asja kunagi. Mingi katsetuse järgus olev nanoaku oli ju selline mille laadimine võttis aega 10 sekundit, ei leia praegu linki.
Ja muidugi min 22cm kliirensiga 4WD elektriauto oleks abiks.
milleks ilustada 20. august 2013  16:07 Ebasobiv kommentaar
Istmesoojendused ja roolisoojendus võtab vaid paar protsenti!? Keda sa petad :D Neid elektriautosid on siin katsetatud kordi ja kordi ning jõutud ikka ja jälle sinna-see sobib vaid teiseks autoks perre kui rahakott puuga seljas on ning linnasiseseks asjaajamiseks.Kuid ka siis pead pidevalt asju "ette planeerima" et mitte oma tühja akuga teeäärde lollina seisma jääda
Kristjan 20. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Aku maht on 24 kWh, istmesoojendus on 50-75 W.
Lähteandmed on olemas, edasi võid ise arvutada kui suurt mõju aku tühjenemisele avaldab istmesoojenduse kasutamine.
Glen 20. august 2013  17:22 Ebasobiv kommentaar
Eks vaielda võib lõputult, aga täiesti sõbralikult soovitaks kõigil skeptikutel võtta Leaf ja proovida. Kristjan tõi väga õiged punktid välja juhitavuse osas, sellist kliirensi ja raskuskeskme kombinatsiooni ei paku ükski teine auto. Rääkimata täiesti teistlaadi mugavast ja vaiksest sõidufiilingust - kuni ei proovi, ei tea. Tõsi, Jaapani Leaf pakub küll sõidu- ja istmekomforti rohkem. ;) Ja rahakotist rääkides – kui see on määrav. Leafi 5a ja 100 000 km läheb elektrikuluna maksma ca 2500-3000 euri, hooldused 540, kokku ca 3500. Vähegi asisema bensuka puhul (mis mingilgi määral konkureerib Leafi dünaamikaga) on kütusekulu ca 10 000-12 000 euri + hooldused sama aja peale kusagil 1000-2000, kokku vaat et 14 000 (tänaste hindade juures). Praegu veel saab Acenta kätte 19 000ga. Ainus tõsiseltvõetav puudus ongi "elektripaagi" suurus – ja kui see on määrav, siis Leaf ei sobi, lihtne. Nagu öeldud, Eestis on aga täna veerand Euroopa kiirlaadijatest ja ega väike "bensupaak" ei muuda siis autot sõidu- ja mugavusomaduste osas kuidagi halvemaks. Ja need omadused on Leafil kuradi head. Pluss igast muud küberneetilised omadused, mida polegi ühelgi bensukal.
Mäits 20. august 2013  18:01 Ebasobiv kommentaar
Kas tõesti puudub neil akudel soojendus küttekaabli näol ja soojustus? Tõstaks talvel läbisõitu.
Kristjan 20. august 2013  18:05 Ebasobiv kommentaar
Skeptikutel on kaks põhiargumenti, millest kumbki ei ole tegelikult kuigi hästi põhjendatav.

Esiteks väidetakse, et selle auto pidamine on kallim kui tavalise auto pidamine. Tegelikult ei ole, kui võtta aluseks see, et praegu saab toetusega osta ja võtta võrdluseks mõni sama klassi ja sarnase varustusega tavaline uus auto.
Kui piisavalt palju sõita, siis tuleb tegelikult odavam kilomeetri hind. Piisavalt palju võiks olla näiteks 80 km päevas nagu on paljudel töö ja kodu vahet liikumine. Sellisel juhul käiks enamus laadimisi kodulaadijas ja ei peaks kiirlaadijas ootama. Ja liisinguperioodi lõpuks on auto veel täies elujõus. Maailmas on hetkel teada mitmeid Leafe, mis on läbinud 100 000 km ringis ja akud on endiselt täiesti korras.

Teisena käiakse välja väide, et ei saa inimese kombel Tallinnast Tartusse sõita. Siinkohal tuleb aru saada, et need ei olegi elektriauto sihtgrupp, kes väga tihti peavad pikki vahemaid läbima. Selleks, et korra kvartalis Tallinn Tartut sõita, sobib elektriauto väga hästi. Ja kui keegi nüüd väidab, et tema aeg on liiga kallis, et aegajalt kiirlaadijas peatuda, siis mul tekib küsimus, et miks ta üldse ise roolis istub. Nii hinnalise ajaga kodanikul peaks juba palgaline autojuht olema ja äkki isegi eralennuk.
G60 20. august 2013  21:57 Ebasobiv kommentaar
Vastupidi, aega on vähe ja tööd palju aga tänase ahistava maksusüsteemi juures on odavam ise natuke rohkem rabada kui üks spetsialist juurde palgata, sest nii hästi ka ei lähe, et stabiilselt mingi kaks tonni kellegi teise tööjõuks ära maksta koos maksudega ja palgafondi kogumisega, aga see on juba offtopic.
Asi rohkem põhimõttes, kiire elutempo juures on tihti päevad kui sõita tuleb rohkem kui 200km päevas, tihti on sõidud ootamatud ja pole võimalik alati keset päeva oodata paar tundi kuni aku laeb. Õigemini minu töö juures on mul tihti mitmetunnised tööd kuskil kliendi juures aga iga maja nurgapeal pole ju laadimise kohta. Jah, paar tundi päevas kuskil ebasobiva aadressiga paigas aku laadimist oodata on välistatud.
Samas elektriauto mulle väga meeldib, sain esimesega sõita astal 1987 ühe tehase territooriumil, selline pealt lahtine ilma ninata kastikas, kasti all oli tohutu suur pliiakude komplekt, aku üksi kaalus üle tonni. Jube vahva oli sõita. See aparaat oligi mõeldud ainult tehase siseseks kola veoks. Sealt alates olen tahtnud omale ka elektrikat. Veel on vara siiski.

Kas keegi teab kui pikk on Leafil aku garantii ja mis see maksab? Keegi ei julge rääkida mis saab 5....6 aasta pärast kui aku hakkab läbi saama. Tänane auto kestab ca 400 000 km ilma suurema remondita. Kas te kodanikud arvestate kilomeetri hinna sisse ka aku vahetuse? Räägime kilomeetri hinnast 300 000km kohta ja siis hakkavad alles numbrid rääkima ja võrdlus tekkima. Kui on teada, et aku tuleb vahetada näiteks 150 000 km juures, siis selle auto hind müües enne seda on ka naeruväärselt väike ja sinna see kilomeetri sääst läheb. Mina oma autod olen ostnud uuena ja müün ca 120....150K km juures.
hoolduskulud odavamad? 20. august 2013  22:02 Ebasobiv kommentaar
kulla mehed-mis saab kolme,nelja või viie aasta pärast kui need akud on end mnetanud või suure osa oma protsendist kaotanud?Mis siis teie hoolduskulu tuleb uute akude näol? :)
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

F1: Bottas edestas kvalifikatsioonis Hamiltoni

F1: Bottas edestas kvalifikatsioonis Hamiltoni(1)

Silverstone’i ringrajal sõidetava F1 70. aastapäeva GP kvalifikatsioonis sõitis parima ringiaja välja Valtteri Bottas. Soomlane edestas tiimikaaslast Lewis Hamiltoni 0,063 sekundiga. Kolmanda kohaga ...

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

F1: Hamilton ja Bottas olid vabatreeningute kiireimad

Silverstone’i ringrajal teist nädalavahetust järjest toimuva F1 etapi reedese päeva vabatreeninguid valitsesid Mercedese sõitjad. Ennelõunasel sessioonil edestas Valtteri Bottas napilt Lewis Hamiltoni, aga ...

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

FOTOD. „Sofie“ lugu: maailma vanim Volkswagen Transporter sai 70aastaseks

Üleeile tähistas oma 70. sünnipäeva maailma vanim säilinud Volkswagen T1 Transporter „Sofie“, mis veedab üpriski aktiivseid vanaduspäevi Volkswageni enda autokollektsioonis. Volkswagen T1 tootmine läks ...

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

VIDEO. Mees ehitas 17 aastat keldris Lamborghinit. Aga müüs selle ikkagi maha

Üks ameeriklane ehitas endale 17 aastat Lamborghinit, kusjuures auto kätte saamiseks keldrist tuli osa maja maha lõhkuda. Lapsest saadik Lamborghini Countachi fännanud ameeriklane asus oma keldris tööle ...

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong

Tallinnasse tuleb Ferrari esindussalong(6)

Ferrari esindaja ning Soome suurim luksusautomüüja Luxury Collection avab augustis Tallinnas Ferrari ja teiste superautode esindussalongi. Ferrari ja ka teiste superautode Luxury Collection esindussalong ...

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Päeva leiud. Harjumaal pandi kaks superautot korraga müüki

Äsja pandi Harjumaal müügile 2015. aasta Audi R8 (610 hj) ja sama vana McLaren 650S (650 hj), kusjuures mõlemit müüb sama müüja. Tegu on tippklassi superautodega, mis on tänaseski mõttes väga-väga kiired. ...

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks

Cadillaci elektridžiip Lyriq sai avalikuks

Cadillac avalikustas oma esimese elektriauto Lyriq, mis põhineb täiesti uuel platvormil ja sõidab tänu mahukale akule ühe laadimisega umbes 500 km. Kuna tegu on General Motorsi spetsiaalselt ...

 
VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

VIDEO. Autooksjonid taasalustavad: üheksa miljoniautot korraga!

Septembri alguses peetakse Suurbritannias kevadel ära jäetud autooksjon, kuhu pannakse vaid 15 autot. Tegu on automaailma koorekihiga, sest üheksale neist oodatakse miljonihinda. Seejuures pole jutt ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Algaval nädalavahetusel kihutavad F1 autod teist korda järjest Silverstone’ ringrajal, kus sõidetakse F1 sarja 70. aastapäeva nime kandev Grand Prix. Lewis Hamilton juhib nelja etapi järel MM-sarja 88 ...

Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa astus sammu lähemale tiitlivõidule

Antonio Felix da Costa võitis teise Berliinis sõidetud elektrivormelite etapi ja kasvatas tublisti oma edumaad punktitabelis. DS Techeetah võistkonna sõitja da Costa oli taas kiireim ka kvalifikatsioonis ...

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega

F1: Mercedes pikendas lepingut Valtteri Bottasega(5)

Mercedese F1 tiim pikendas lepingut Valtteri Bottasega aasta võrra ja seega jätkab soomlane võistkonnas vähemalt kuni 2021. aasta lõpuni. Valtteri Bottas on sõitnud Mercedese tiimis alates 2017. aastast ja ...

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Päeva leiud: just müügile tulnud kiire lahtine auto

Tea, kas lahtiste autode omanikud mõtlevad juba sügisele, aga igal juhul on viimastel päevadel järjest müügile tulnud kabriolette ja rodstereid, mis mitmel puhul on mõeldud ka kiiremaks sõiduks.  ...

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km

Elektribussi test Tallinnas: odav sõit ja ühe laadimisega kuni 180 km(2)

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinnas elektribussi. Elektribuss suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit ning TLT analüüs näitab, et seni ...

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Uute sõiduautode müük kosub jätkuvalt

Eesti uute sõiduautode turg jätkab koroonaviiruse pandeemiast tingitud madalseisust kosumist ja juulis müüdi uusi sõiduautosid juba üle kahe tuhande, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit. ...

 
Bentley tahab elektriautonduses revolutsiooni teha

Bentley tahab elektriautonduses revolutsiooni teha (2)

Bentley soovib kolme aastaga välja arendada uued keskkonnasõbralikud elektrimootorid. OCTOPUS nime kandva arendusprogrammi eesmärgiks on luua haruldasi metalle mitte kasutav jõuallikas, mis oleks täies ...

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

FOTOD. Gordon Murray T.50: superauto hinnaga 2,83 miljonit eurot

Legendaarse McLaren F1 järglane on hullumeelsete näitajatega ja hullumeelselt kallis auto. Kokku tehakse vaid 100 T.50 ja vaatamata 2,8 miljonit eurot ületavale hinnasildile on enamik autodest juba müüdud. ...

Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Kia Stonic muutub mudelivärskendusega poolhübriidiks

Stonicu EcoDynamics+ nime kandev poolhübriid-tehnoloogia kasutab üheliitrist kolmesilindrilist bensiinimootorit ja 48-voldist startergeneraatorit. Viimane võimaldab mootoril rohkemates olukordades välja ...

Elektrivormelite etapi võitis punktitabeli liider da Costa

Elektrivormelite etapi võitis punktitabeli liider da Costa

Antonio Felix da Costa saavutas esikoha Formula E sarja kuuendal etapil, mis oli esimene kuuest Berliinis toimuvast võistlusest. DS Techeetah võistkonna sõitjad da Costa ja Jean-Eric Vergne alustasid ...

Terviseamet Lõuna-Eesti Ralli toimumisele piiranguid ei sea

Terviseamet Lõuna-Eesti Ralli toimumisele piiranguid ei sea

22.-23. augustil sõidetava Eesti Meistrivõistluste 2. etapi korraldusmeeskond kinnitab, et 18. RedGrey Team Lõuna-Eesti Ralli toimumine on planeeritud täies mahus ja hetkeseisuga ühegi ametkonna poolt ralli ...

Elektrivormelite sarjas tehakse täna algust Berliini etappidega

Elektrivormelite sarjas tehakse täna algust Berliini etappidega

FIA Formula E sarja kuues hooaeg, mis jäi koroonaviiruse pandeemia tõttu pooleli, lõpetatakse kuue etapiga Berliinis. Elektrivormelite sarja hooajast jõuti läbi viia viis etappi ning Tempelhofi lennuväljal ...

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

„Teine“ Cayenne – vastupidav, aga mõni häda siiski on

Uuena hinnati Porsche Cayenne’i omasuguste seas üheks paremaks kui mitte kõige etemaks. Nüüd võib raporteerida, et ka töökindlus on korralik. 2010. aastaks ehk teise põlvkonna Cayenne’i – tehasekoodiga 958 ...

 
Juubelisõit legendiga

Juubelisõit legendiga

Range Rover tähistab tänavu 50. sünnipäeva. Suhtumaks juubilari sobiliku aupaklikkusega, ei kamandanud me teda maastikule, vaid kulgesime mööda erisuguseid teid. Ja auto üllatas meid. Asi ei ole selles, kas ...

Aasia köök. Testis Honda CR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-5 ja Subaru Forester

Aasia köök. Testis Honda CR-V, Hyundai Tucson, Mazda CX-5 ja Subaru Forester(17)

Kompaktsete linnadžiipide menüüst leiab tohutu laia valiku. Võrdlustesti saab korraldada ainuüksi Jaapani ja Korea autodega – aga ka siis ei mahu kõik ühte testi. Seekord on teemaks Aasia köök ehk neli ...

Vana nimi, aga hoopis teistsugune auto

Vana nimi, aga hoopis teistsugune auto

Uue põlvkonna Land Rover Defenderis on spartalikkus asendunud luksusega. Land Rover Defenderi uus põlvkond meenutab hoopis rohkem margi teisi praeguseid mudeleid kui vana Defenderit. Iseenesest on see ...

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Žiguliga isamaal: Retked Peipsi ääres ja Lõuna-Eestis

Eestimaa avastustuur viis meid kokku puukujuritega ja tsiklimeestega, kes sõidavad vaid ühel rattal. Erilise kogemuse pakkus aga Setumaa. Jätsime Narva ja Ida-Virumaa industriaalse piirkonna seljataha ning ...

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit

Mercedes-Benz GLE 400 d Coupé - auto24 proovisõit(14)

Autoklass, kus BMW X6 on saanud pikalt domineerida, muutub üha populaarsemaks: lisandunud on Audi Q8, Porsche Cayenne Coupe ja ega Mercedeski saa loorberitele puhkama jääda - uus GLE Coupé näeb välja veelgi ...

Tulevased youngtimer’id: Veokimaailma Corvette

Tulevased youngtimer’id: Veokimaailma Corvette

Autokontsernid teevad harva hulljulgeid otsuseid, mille tulemusel lipsab tootmisse auto­sid, mis halli loogika järgi pidanuks jääma näitusesaali. Chevrolet SSR on kindlasti üks hulljulgemaid, mis eales ...

Tühja rehviga võiduka lõpuni

Tühja rehviga võiduka lõpuni

Briti GP viimased ringid kujunesid purunenud rehvide tõttu eriti dramaatiliseks, ka võidu pälvinud Lewis Hamilton ületas finišijoone tühjeneva rehviga. Mercedes näitas taas ülekaalukat kiirust juba ...

 
Lugeja küsib: Mis on vahet Ameerika ja Euroopa versioonil? 

Lugeja küsib: Mis on vahet Ameerika ja Euroopa versioonil? 

Paljusid autosid on müüdud nii Euroopasse kui ka Ameerikasse. Viimaseid tuuakse siia kasutatuna päris palju, nt Cadillacid, Ford Mustangid, Lexused, Infinitid. Mis neil peale tulede ja raadio sageduste veel ...

Vedrustuse tõstmine: mõtle hästi läbi, miks ja kuidas

Vedrustuse tõstmine: mõtle hästi läbi, miks ja kuidas

Maastikuauto kõrgemaks tõstmine tagab parema läbivuse, aga oskamatu ümberehitus võib selle ka täiesti ära rikkuda. Kui tekib soov autot tõsta, võiks esimene küsimus olla, kas seda on päriselt vaja või saab ...

Autopäevik. Ootamatu purunemine

Autopäevik. Ootamatu purunemine(5)

Toyota vastupidavusele pole mul jätkuvalt etteheiteid ja pealegi tuleb vanema autoga ringi liikudes ikka olla valmis mõningateks ootamatusteks. Pikemate suvesõitude ootuses ja Avensise läbisõitu vaadates ...

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni

Kolumn. Ots: Eksootilisest Soomest tumehelbekesteni(4)

Veetsin tänavu eriti eksootilise puhkuse, mis koroonajärgsel ajastul tähendas autoreisi Soome. 1150 kilomeetrit ja viis päeva, et nii endal kui ka päkapikkudel jaguks aega ka puhkamiseks, autojuhil kas või ...

Autolehe 5. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 5. augusti uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Cadillaci elektrilüürika algab sel nädalal Seeriaauto ehitatakse General Motorsi värskele elektriautode platvormile. Viimane võimaldavat kasutada akusid mahutavusega 50–200 kWh. Suurema kliirensiga ...

BMW iX3: palju asju esmakordselt

BMW iX3: palju asju esmakordselt

Rivaalidega võrreldes pole BMW esimene, kes täiselektrilise džiibi välja toob, küll aga on iX3 BMW enda jaoks paljudes asjades esimene. Esiteks on tegu BMW esimese elektrilise maastikuautoga, aga ühtlasi ...

 
Drifti hooaeg jätkub sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis

Drifti hooaeg jätkub sel nädalavahetusel Laitse Rallypargis

Sel reedel ja laupäeval toimub Laitse Rallypargis kauaoodatud “Jump for Drift”, mis on Eesti ja Läti drifti meistrivõistluste teine etapp ning street ja semipro klassi neljas etapp. Kohale on oodata üle 80 ...

Volvo müüs juulis rohkem uusi autosid, kui mullu

Volvo müüs juulis rohkem uusi autosid, kui mullu

Volvo teatas, et müüs juulis globaalselt 14,2 protsenti rohkem autosid kui aasta tagasi samal kuul. Euroopas, Hiinas ja Ameerika Ühendriikides läks kaubaks 62 291 seda marki sõidukit, märkimisväärne on ...

Eestis on müügil sõjaeelne uunikum

Eestis on müügil sõjaeelne uunikum

Portaalis auto24.ee on müügile tulnud Morris 8 Series E aastast 1939. Tegemist on Briti klassikuga, mida toodeti aastatel 1938–1948 enam kui 120 000 tükki. Tänaseks on auto muutumas üsna haruldaseks, eriti ...

FCA grupp hakkab tootma 27 miljonit maski päevas

FCA grupp hakkab tootma 27 miljonit maski päevas

Mitmed Euroopa riigid valmistuvad võimalikuks uueks koroonapuhanguks ning FCA grupp teatas, et avab Itaalias kahes tehases tootmisliinid meditsiiniliste maskide valmistamiseks. Mirafiori ja Pratola Serra ...

Ford Transit Custom pistikuhübriid säästab õhku

Ford Transit Custom pistikuhübriid säästab õhku(3)

Ford varustas uued Transit Custom pistikuhübriidid süsteemiga, mis lülitab kaubiku teatud piirkondades automaatselt ümber vaid elektrilisele režiimile. Nii loodetakse linnaõhku senisest vähem saastada. ...

Turbatööstuse ristmik muudetakse ohutumaks

Turbatööstuse ristmik muudetakse ohutumaks

10. augustil 2020 alustab TREF Nord AS Tallinna–Pärnu–Ikla maantee km 120 asuva ristmiku ümberehitamist. Ehitustöödega rajatakse ristmiku ohutumaks muutmiseks Pärnu–Tallinna suunale vasakpöörderada Nurme ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Päeva leiud: väljast tavaline, aga kui gaasi vajutad ...

Aina „rohelisemaks” muutuvas automaailmas jäävad sellised autod üha harvemaks: tavamudelite võimsad versioonid, mis suudavad nii hobujõudude kui ka kiirendusvõime poolest konkurentsi pakkuda sportautodele.  ...

 
Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillaci elektriauto on valmis

Cadillac toob sel nädalal avalikkuse ette oma esimese elektriauto: luksusdžiibi Lyriq. See ehitatakse General Motorsi uuele elektriautoplatvormile ja Lyricule järgnevad teised elektri-Cadillacid, tootja on ...

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi

Audi sõitjad valitsesid DTM sarja avaetappi(1)

Saksamaa turismiautode DTM sarja hooaeg lükati käima Spa ringrajal toimunud kahe sõiduga, mis kulgesid Audi sõitjate domineerimisel. Mõlemas võistlussõidus mahtusid esiviisikusse vaid Audi sõitjad, kellest ...

F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

F2 sarjas lisandus kaks uut etapivõitjat

Silverstone’i ringrajal sõidetud F2 sarja kahes võistlussõidus lisandus tänavuste võitjate nimekirja kaks uut nime. Venemaa võidusõitja Nikita Mazepin edestas esimeses sõidus hiinlast Guanyu Zhou’d ja ...

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

FOTOD. Ajaloolised autod ja superkrossisõitjad kihutasid Pärnus

auto24ringil toimus laupäeval Ants Seiler Cup, mis kuulus Erki Spordi superkrossisarja ja kus osalesid ka ajaloolised ringrajaautod. Supekrossi klasside parimad olid: Erki Külvi (esivedu), Aivo Ojala ...

Lexus uuendab LS-i

Lexus uuendab LS-i(4)

Alates 2017. aastast müügil olev Lexus LS-i viies põlvkond läbib mudelivärskenduse, mis toob kaasa palju väikeseid muutuseid disainis, sõitjateruumis ja varustuses.  Uued on LS-i esi- ja tagatuled, samuti ...

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga

Elektriautode uued võimalused: maksa akus oleva energiaga(2)

Yokohamas asuvas Nissani uues meelelahutus- ja infokeskuses Nissan Pavilion saab elektriauto omanik parkimise eest maksta auto akut tühjaks laadides. Nissani teatel on tegu maailma esimese sarnase ...

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Kolmas Mazda BT-50 tehakse Isuzu baasil

Mazda esitles kolmanda põlvkonna pikapit BT-50, aga erinevalt eelkäijatest ei sünni see koostöös Fordiga.  Kui kaks esimest BT-50 põlvkonda tehti koos Fordiga (Fordi vastav mudel oli Ranger), siis uus ...

 
Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga

Ralli: Tänak pidi leppima Neuville’i järel teise kohaga(4)

Itaalias sõidetud Rally di Alba võitis Thierry Neuville, kes edestas tiimikaaslasi Ott Tänakut ja Pierre-Louis Loubet’d. Üheksast kiiruskatsest kaheksal sõitis parima aja välja Neuville, kes edestas Tänakut ...