UUED MUDELID

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

Hübriidjõuallikaga takso TX kannul sai Hiina Geelyle kuuluv London Electric Vehicle Company (LEVC) valmis ka sarnase välimusega kaubiku, mil liignimeks VN5. Kaht euroalust  mahutav, 5,5 m3 kaubaruumimahu ja ...

TULEVIKUAUTOD

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi näitas kupeeliku kerejoonega ideeautot Q4 e-tron Sportback ning andis teada, et tootmisse läheb see järgmisel aastal. Tehniliselt on Sportback identne ja mõõtudelt väga sarnane möödunud aastal Genfi ...

AUTOTÖÖSTUS

Valmis 450 000. Lada Vesta

Valmis 450 000. Lada Vesta(6)

AvtoVAZ raporteerib, et alates 2015. aasta septembrist on müüdud 450 000 Vestat. Iževski tehases valminud juubeliauto on sinist värvi ja Luxe varustuses Vesta Cross universaal, millel on 1,6liitrine mootor ...

AUTONDUS

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

Aston Martin ehitas mudeli DB5 baasil 25 autost koosneva väikeseeria, mis sai James Bondi filmist "Goldfinger" nähtud spioonivarustuse. Äsja valminud autot tutvustab Aston Martin ka väikese videoklipi ...

LIIKLUS

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?(10)

Hea sile, värskelt hööveldatud kruusatee, millel palju lahtist kiviklibu. Jorss naaber­külast on päevinäinud Volkswagen Transporterile umbes 100 km/h sisse ajanud ja tuleb vastu, kivipilv ümber auto kaugele ...

MOOTORISPORT

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

Ferrari mahajäämus lähimatest konkurentidest sunnib Itaalia tiimi kiirustama SF1000 auto uuendustega. Juba hooajaeelsetel testisõitudel Barcelonas sai Ferrari tiimile selgeks, et nende uuel autol on ...

PROOVISÕIDUD

Säästumaja ratastel

Säästumaja ratastel(15)

Tartus Respo tehases valmistatav Mini-caravan on sobilik automatkajale, kes loeb raha, luksust taga ei aja, aga tahab siiski ööbida mugavamalt kui telgis. Kui hästi üldiselt öelda, siis Mini-­caravan on ...

PÄEVAUUDISED

Dodge toodab kõige kiiremaid sedaane ja linnadžiipe

Dodge toodab kõige kiiremaid sedaane ja linnadžiipe(21)

Dodge toob 2021. aastal turule sedaani Charger SRT Hellcat Redeye, mille kompressoriga ülelaetud 6,2-liitrine V-8 teeb 808 hobujõudu ning 958 njuutonmeetrit. Tegu on maailma kiireima ja võimsaima ...

SISUTURUNDUS

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

AUTO24 TV

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit(19)

Kui varemalt on hübriidajami saanud omale uus Honda CR-V, siis nüüdseks on hübriidiks muutunud ka Honda praegune pesamuna Jazz.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Honda Jazz e:HEV): 

MARGID

ABG Titan ABT AC Acura Aixam Alfa Romeo Alpina Alpine Apex Apollo Apple Aprilia Arctic Cat Ariel Artega Aston Martin Astra Audi Aurus Austin Autobianchi Avia Belarus Belaz Benelli Bentley Bimota BMW Bombardier Borgward Brabus Brilliance Bristol Buell Bugatti Buick BYD Cadillac Cagiva Can-Am Case CAT / Caterpillar Caterham Chevrolet Chrysler Citroen Claas Concorde Cupra CZ Dacia Daewoo DAF Daihatsu Daimler Datsun Dehler Dethleffs DeTomaso Deutz Deutz-Fahr DFSK Dinli Dnepr Dodge Dong Feng Donkervoort DS Ducati Eterniti Fendt Ferrari Fiat Fisker Ford Foton Gas Gas GAZ Geely Gemballa Genesis Ginetta GMC Google Great Wall Gumpert Harley-Davidson Hino Honda Hummer Husaberg Husqvarna Hymer Hyosung Hyundai Ikarus Indian Infiniti Innocenti Isuzu Iveco IZ Jaguar Jawa JCB Jeep Jensen John Deere K Kabe Kamaz Karma Kawasaki Keeway Kia Koenigsegg Kögel Komatsu KTM Kymco Lada Lagonda Laika Lamborghini Lancia Land Rover Lexus Liaz Lifan Ligier Lincoln Linhai LMC Lotus Lynk & Co M Mahindra MAN Maserati Massey Ferguson Maybach MAZ Mazda McLaren McLouis Mega Mercedes-AMG Mercedes-Benz Mercury MG MINI Mitsubishi Morgan Morris Moskvich Moto Guzzi Moto Morini MV Agusta Neoplan Nissan NSU Oldsmobile Opel Pagani Pannonia PAZ Peugeot Piaggio Plymouth Polaris Polestar Pontiac Porsche Proton Puritalia Qoros RAF Ram Renault Respo Rolls-Royce Rover Royal Enfield RS 09 Saab Sachs Samsung Saturn Scania SCG Schmitz Scion SEAT Setra Shelby Shuanghuan Skoda Smart Solaris Spyker SsangYong Stels Subaru Suzuki T-40 Talbot Tata Tatra Tesla Thomas Tiki Treiler Tirsan Toyota Trabant Triumph TVR UAZ Ural Valmet Valtra Van Hool Vauxhall VAZ Venturi Vespa Victory VinFast Vjatka Volkswagen Volvo Westfalia Wiesmann Willys Yamaha ZAZ Zetor ZIL ZIS Zuck

Motorsi Proovisõit - Nissan Leaf

Gleni uue lemmikauto Nissan Leafi uus mudel on toonud endaga kaasa päris palju uuendusi. Üks päris oluline uudis on näiteks see, et auto hind on muutunud omajagu soodsamaks. Aga see ei ole veel kõik. HD ...

KOMMENTAARID (38)

Mäits 19. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Väga õige! Enne proovige sõita ja siis alles targutage.
JalgRatta saateid võiks veel teha. Elektriratastest. Häid komplekte on palju oma ratta tuunimiseks.
Tom 19. august 2013  17:34 Ebasobiv kommentaar
Väga hea ja põhjalik ülevaade. Loodan, et Glen teeb ka edaspidi Motorsi Proovisõidu saadet, sest Väintsiga võrreldes on need palju informatsiooni rikkamad. Viimaselajal ei saa Väintsi ülevaadetest eriti mingit asjalikku infot auto kohta.
yup 19. august 2013  19:11 Ebasobiv kommentaar
Mul on au tunda prouat, kes kasutab sarnast asja (jup, sotstöötaja)
Nutt ja hala on talvisel ajal... läbisõit ülipisike + kütet ei kannata kasutada, kui tahad kuskile jõuda. Mõte iseenesest on Ok.. aga meie kliimasse on see natuke vara. Ehk siis, kui kannatab a 400km laadimisega = talvel 150 + soe salong. Ning ei maksaks unustada seda tõsiasja https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEfjcQvtpNaiIdARQDIVM4SwKAlUC_ARkW8x81svbbvRH90nRTmw
to yup 19. august 2013  20:17 Ebasobiv kommentaar
imiev ja leaf on nagu öö ja päev.
Glen 19. august 2013  20:33 Ebasobiv kommentaar
Seda viimast tõsiasja tasuks ka siis meenutada, kui järgmine kord pesumasin ja elektriradikas sisse lülitada, trolliga sõita Balti jaama ja sealt uue elektrirongiga Keilasse ja tagasi. Liigeldes tihti Tallinnas ka motika-jalgratta-rolleriga, oleks igatahes väga tänuväärne oodata rohelist foorituld mõne Leafi taga, mitte nägupidi "korstnas", nagu enamasti juhtub. Ja kolmandaks-neljandaks tasub mainida, et kõik Eesti kiirlaadijad kasutavad 90% tuuleenergiat, ülejäänu 10% miski muu taastuv kraam. Ja viiendaks on Leaf ja iMiev autodena teineteisest isegi kaugemal kui päev ööst - olles mõlemaga lähemalt tutvust teinud. :) Ahjaa, ja õhksoojuspump on talve peale mõeldes tugev argument, ning kel tõesti hirm külmetada, saab eelmise Leafi puhul ka Webasto lisada. Ning ei tasu ka unustada, et isegi korstnaga põlevkivi-jaam töötab ca 40-44% kasuteguriga 24/7, erinevalt bensukast, mis ideaaljuhul saab oma 25-30% liikumiseks kätte alles soojana. Külmast peast on aga tossu veelgi rohkem kui "asja". Vat selline emotsionaalne postitus sai. :)
pistjuulin 19. august 2013  21:22 Ebasobiv kommentaar
Jaaaa. Pistikulukk on küll hea aga mis lukk seda kaablit teiseltpoolt seina küljes kinni hoiab. Selle saab ju ikka välja tõmmata.
G60 20. august 2013  01:08 Ebasobiv kommentaar
Ma ei tea hetke numbreid aga aastat 15 tagasi üks kütuse tootmisega seotud kodanik ütles, et ühe liitri bensiini tootmiseks kulub 4 liitrit, seda siis osaliselt piltlikult, et energiakulu ja raiskamine on tohutu vedelkütuse tootmises. Ma kahtlustan, et tänaseks pole sel alal väga palju muutusi toimunud.
Kui 4WD elektriautoga saab talvel -30 kraadiga Tartu-Tallinn edasi-tagasi otsa ära teha nii, et toas on +20 kraadi, siis ostan omale ka elektrika ja mulle tundub, et see aeg pole enam kaugel. Hind muidugi peab olema samaväärse õlipõletajaga võrdne ja mulle tundub, et ka see on varsti reaalne.
Glen: kus krt sa varem olid, tahan sinu autoülevaateid tulevikus ka näha, väga prof tase.
Glen 20. august 2013  02:28 Ebasobiv kommentaar
Selleks, et hinnad langeksid ja kilomeetrid pikeneksid, peab keegi ka tänaseid autosid ostma. Mida rohkem on ootajaid, seda kaugemas tulevikus need head asjad on, kahjuks. ;) Ja tegelikult on veel üks nüanss, mis enamasti märkamata jääb, kui sõiduulatustest räägitakse. Esimese hooga tundub, et vaja on vaid suuremat akut ja kohe sõidakski rõõmsalt maailma lõppu. Tegelt aga ilmneb siis kohe probleem nr 2. Maanteel 100 km/h sõites kulub ca 18 kW ainult auto liigutamisele, see number ei muutu ka tulevikus asjade arenedes, sest peamine takistus kiirele liikumisele on õhk. Mis tähendab, et 400 km läbimiseks on vaja ca 72 kWh jagu energiat. Täna võib igaüks omale koju ilma erilise probleemita panna 3,3 kW laadija (16A), mis laeb Leafi 24 kWh aku täis ca 8 tunniga - esiteks väga sobiv aeg öö pikkust arvestades, teiseks ei pea sentimeetri jämedusi juhtmeid vedama jne. Kui aga akusse on vaja pumbata kolm korda rohkem, siis sama võimsuse juures tähendaks see juba 24 tundi, mis väga tore ei tundu. Et taoline aku sama ajaga täis saada, oleks va juba 10 kW laadijat ehk ca 50A voolu 240V juures, väikse varuga. Ka tänane 40 kW kiirlaadija poleks enam väga "kiire" taoliste 72 kWh akude laadimisel... Niiet eks asi peab arenema tasapisi, ja algab see tänaste autode ostmisest. :)
Glen 20. august 2013  02:38 Ebasobiv kommentaar
Pistjuulin – sealt laadija poolt pole midagi välja tõmmata, kui just kääridega juhtme kallale ei lähe. Juhe nimelt on laadija küljes ilma igasuguste pistikuteta. ;)
Peeter 20. august 2013  10:11 Ebasobiv kommentaar
Lgp Glen, sooviksime väga saada samast autost saadet talvel, kui väljas on -20 C. Kas teeksid seda rõõmu meile? Väga huvitav oleks sellise pakasega teada kuidas soojendus töötab, elektroonika, läbisõit jne. Pidavat olema lumistel teedel väga kehv läbivus ja juhitavus.
olgem ausad 20. august 2013  11:02 Ebasobiv kommentaar
jutt on hea,reaalus on aga tegelikult midagi muud.Eriti talvel -15...-20 kraadi juures.Lisaks kui võtta turuhindu luksautode kohalt,siis ilmselge on mille kasuks valiks-korraliku bensiinimootoriga luksauto.Tänapäeval soovides olla roheline saab võimalik olla vaid korraliku hübriidiga sõites,aga ka need maksavad kohutavat hinda
Kristjan 20. august 2013  11:34 Ebasobiv kommentaar
Keegi siin mainis, et talvel pidavat olema kehv läbivus ja juhitavus.
Absoluutselt ei vasta tõele see väide.
Ise olen nüüdseks juba ühe talve sõitnud Leafiga ja võin kinnitada, et nii läbivus kui ka juhitavus on oluliselt paremad kui enamikul tavalistel autodel.
Põhjuseid selleks on mitmeid.
Kuna raske aku on auto põhja all, siis raskuskese on väga madalal, samas on Leaf ise suht suure kliirensiga, mistõttu ei jää kergesti põhja peale. Sisepõlemismootoriga autod ei saa pakkuda madalat raskuskeset ja suurt kliirensit samaaegselt.
Läbivusele mõjub hästi ka see, et "gaasipedaaliga" saab ülisujuvalt veojõudu doseerida, see muudab võimalikuks kohaltvõtud sügavas lumes ja libedatel kallakutel. Ja kui auto peakski lumme takerduma, saab teda ka "kiikuma" ajada, et lumest välja pääseda.

Talvel tulevad kasuks k a istmesoojendused ja roolisoojendus. Nende elektritarve on auto mootoriga võrreldes suht tühine ja mõju läbisõidule jääb vaid paari protsendi piiridesse.

Kui enamasti linnas kasutada, siis on Leaf ka talvel ideaalne auto. Ja kui vahest ongi vaja mõni pikem sõit teha, siis pole probleemi, laadijaid on terve Eestimaa täis.

G60 20. august 2013  12:13 Ebasobiv kommentaar
Minu töös tuleb tihti ette olukordi kus mingi spets seade tuleb viia Tartu-Tallinn vahet teise linna, seal üles panna ja siis veel samal päeval kodulinnas mingi töö teha, mul pole aega, et oodata päevas mitu korda aku laadimist. Samas mõte elektriautost meeldib mulle küll ja mul kodus elektrikaablid kah veetud tuleviku perspektiivi silmas pidades aga päris nii palju ei tahaks omale ampreid osta, see ka maksab ja ka elektikontroll vaatab siis asju karmimate reeglite järgi.
Ehk tuleb kasutusse ikkagi lähiajal mingi etem aku mis mahutab rohkem energiat vähema kaalu juures, aegajalt on ju uudiseid olnud mingitest nano akudest ja muudest katsetamisel olevatest "patareitehnoloogiatest". Ehk mõnest katsetusest saab ka asja kunagi. Mingi katsetuse järgus olev nanoaku oli ju selline mille laadimine võttis aega 10 sekundit, ei leia praegu linki.
Ja muidugi min 22cm kliirensiga 4WD elektriauto oleks abiks.
milleks ilustada 20. august 2013  16:07 Ebasobiv kommentaar
Istmesoojendused ja roolisoojendus võtab vaid paar protsenti!? Keda sa petad :D Neid elektriautosid on siin katsetatud kordi ja kordi ning jõutud ikka ja jälle sinna-see sobib vaid teiseks autoks perre kui rahakott puuga seljas on ning linnasiseseks asjaajamiseks.Kuid ka siis pead pidevalt asju "ette planeerima" et mitte oma tühja akuga teeäärde lollina seisma jääda
Kristjan 20. august 2013  17:13 Ebasobiv kommentaar
Aku maht on 24 kWh, istmesoojendus on 50-75 W.
Lähteandmed on olemas, edasi võid ise arvutada kui suurt mõju aku tühjenemisele avaldab istmesoojenduse kasutamine.
Glen 20. august 2013  17:22 Ebasobiv kommentaar
Eks vaielda võib lõputult, aga täiesti sõbralikult soovitaks kõigil skeptikutel võtta Leaf ja proovida. Kristjan tõi väga õiged punktid välja juhitavuse osas, sellist kliirensi ja raskuskeskme kombinatsiooni ei paku ükski teine auto. Rääkimata täiesti teistlaadi mugavast ja vaiksest sõidufiilingust - kuni ei proovi, ei tea. Tõsi, Jaapani Leaf pakub küll sõidu- ja istmekomforti rohkem. ;) Ja rahakotist rääkides – kui see on määrav. Leafi 5a ja 100 000 km läheb elektrikuluna maksma ca 2500-3000 euri, hooldused 540, kokku ca 3500. Vähegi asisema bensuka puhul (mis mingilgi määral konkureerib Leafi dünaamikaga) on kütusekulu ca 10 000-12 000 euri + hooldused sama aja peale kusagil 1000-2000, kokku vaat et 14 000 (tänaste hindade juures). Praegu veel saab Acenta kätte 19 000ga. Ainus tõsiseltvõetav puudus ongi "elektripaagi" suurus – ja kui see on määrav, siis Leaf ei sobi, lihtne. Nagu öeldud, Eestis on aga täna veerand Euroopa kiirlaadijatest ja ega väike "bensupaak" ei muuda siis autot sõidu- ja mugavusomaduste osas kuidagi halvemaks. Ja need omadused on Leafil kuradi head. Pluss igast muud küberneetilised omadused, mida polegi ühelgi bensukal.
Mäits 20. august 2013  18:01 Ebasobiv kommentaar
Kas tõesti puudub neil akudel soojendus küttekaabli näol ja soojustus? Tõstaks talvel läbisõitu.
Kristjan 20. august 2013  18:05 Ebasobiv kommentaar
Skeptikutel on kaks põhiargumenti, millest kumbki ei ole tegelikult kuigi hästi põhjendatav.

Esiteks väidetakse, et selle auto pidamine on kallim kui tavalise auto pidamine. Tegelikult ei ole, kui võtta aluseks see, et praegu saab toetusega osta ja võtta võrdluseks mõni sama klassi ja sarnase varustusega tavaline uus auto.
Kui piisavalt palju sõita, siis tuleb tegelikult odavam kilomeetri hind. Piisavalt palju võiks olla näiteks 80 km päevas nagu on paljudel töö ja kodu vahet liikumine. Sellisel juhul käiks enamus laadimisi kodulaadijas ja ei peaks kiirlaadijas ootama. Ja liisinguperioodi lõpuks on auto veel täies elujõus. Maailmas on hetkel teada mitmeid Leafe, mis on läbinud 100 000 km ringis ja akud on endiselt täiesti korras.

Teisena käiakse välja väide, et ei saa inimese kombel Tallinnast Tartusse sõita. Siinkohal tuleb aru saada, et need ei olegi elektriauto sihtgrupp, kes väga tihti peavad pikki vahemaid läbima. Selleks, et korra kvartalis Tallinn Tartut sõita, sobib elektriauto väga hästi. Ja kui keegi nüüd väidab, et tema aeg on liiga kallis, et aegajalt kiirlaadijas peatuda, siis mul tekib küsimus, et miks ta üldse ise roolis istub. Nii hinnalise ajaga kodanikul peaks juba palgaline autojuht olema ja äkki isegi eralennuk.
G60 20. august 2013  21:57 Ebasobiv kommentaar
Vastupidi, aega on vähe ja tööd palju aga tänase ahistava maksusüsteemi juures on odavam ise natuke rohkem rabada kui üks spetsialist juurde palgata, sest nii hästi ka ei lähe, et stabiilselt mingi kaks tonni kellegi teise tööjõuks ära maksta koos maksudega ja palgafondi kogumisega, aga see on juba offtopic.
Asi rohkem põhimõttes, kiire elutempo juures on tihti päevad kui sõita tuleb rohkem kui 200km päevas, tihti on sõidud ootamatud ja pole võimalik alati keset päeva oodata paar tundi kuni aku laeb. Õigemini minu töö juures on mul tihti mitmetunnised tööd kuskil kliendi juures aga iga maja nurgapeal pole ju laadimise kohta. Jah, paar tundi päevas kuskil ebasobiva aadressiga paigas aku laadimist oodata on välistatud.
Samas elektriauto mulle väga meeldib, sain esimesega sõita astal 1987 ühe tehase territooriumil, selline pealt lahtine ilma ninata kastikas, kasti all oli tohutu suur pliiakude komplekt, aku üksi kaalus üle tonni. Jube vahva oli sõita. See aparaat oligi mõeldud ainult tehase siseseks kola veoks. Sealt alates olen tahtnud omale ka elektrikat. Veel on vara siiski.

Kas keegi teab kui pikk on Leafil aku garantii ja mis see maksab? Keegi ei julge rääkida mis saab 5....6 aasta pärast kui aku hakkab läbi saama. Tänane auto kestab ca 400 000 km ilma suurema remondita. Kas te kodanikud arvestate kilomeetri hinna sisse ka aku vahetuse? Räägime kilomeetri hinnast 300 000km kohta ja siis hakkavad alles numbrid rääkima ja võrdlus tekkima. Kui on teada, et aku tuleb vahetada näiteks 150 000 km juures, siis selle auto hind müües enne seda on ka naeruväärselt väike ja sinna see kilomeetri sääst läheb. Mina oma autod olen ostnud uuena ja müün ca 120....150K km juures.
hoolduskulud odavamad? 20. august 2013  22:02 Ebasobiv kommentaar
kulla mehed-mis saab kolme,nelja või viie aasta pärast kui need akud on end mnetanud või suure osa oma protsendist kaotanud?Mis siis teie hoolduskulu tuleb uute akude näol? :)
Nimi :
Nimi :
Kommentaar :
Kommentaar :
 

VEEL UUDISEID

Ford Puma - auto24 proovisõit

Ford Puma - auto24 proovisõit(1)

Ford Pumat mäletavad autohuvilised 90ndate lõpust kui väikest, sportliku olekuga kupeed. Nüüd on aga ajad muutnud ja vastavalt turu nõudlusele on Pumast saanud hoopis pisike ja krapsaka olekuga ...

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

F1: Lewis Hamilton noppis kindla võidu

Teist nädalavahetust järjest Spielbergi ringrajal Austrias sõidetud etapi võitis Lewis Hamilton ja Mercedesele kindlustas kaksikvõidu Valtteri Bottas. Hamilton haaras stardi järel liidrikoha, aga juba ...

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

F1: Vihmasajus sõidetud kvalifikatsiooni võitis Hamilton

Spielbergi ringrajal sõidetud Steiermarki GP kvalifikatsiooni võitis Lewis Hamilton edestades Max Verstappenit enam 1,2 sekundiga. Austrias avanesid taevaluugid enne laupäeval toimuma pidanud kolmandat ...

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Paul Aroni debüüt Formula Renault sarjas kujunes keeruliseks

Formula Renault Eurocup sarja avaetapil Monza ringrajal saavutas Paul Aron teises sõidus 13. koha, aga avasõidus oli eestlane sunnitud katkestama. Kvalifikatsioonides sõitis Paul Aron välja 15. ja 13. ...

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonia ajaks muudetakse stardijärjekorra reeglit

Rally Estonial sõidetakse valdav osa kiiruskatsete kilometraažist laupäeval ja seetõttu tehakse stardijärjekorra määramiseks võistlusele erand. MM-sarja reeglite järgi stardivad sõitjad võistluse esimesel ...

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

F1: Vabatreeningutel oli kiireim Max Verstappen

Austrias toimuva Steiermarki GP vabatreeningutel sõitis reedel päeva kiireima aja välja Red Bulli sõitja Max Verstappen. Hollandlane sõitis parima ringiaja teisel vabatreeningul ja edestas teist aega ...

F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

F1: Kalendrisse lisati etapid Mugellos ja Sotšis

Esialgselt F1 kalendrisse kuulunud kaheksale etapile lisati veel kaks, septembris Mugello ja Sotši ringradadel toimuvad võistlused. Mugello ringrajal toimub F1 etapp esimest korda sarja ajaloos ja see ...

 
FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele

FOTOD. 4000 hj: Lamborghini läheb merele(4)

Tähistamaks Lamborghini asutamist 1963. aastal ehitas sportautotootja koos Italian Sea Groupiga kiirkaatri Tecnomar for Lamborghini 63. Piiratud seeriana valmiv alus on numbrimaagia rõhutamiseks 63 jala ...

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

auto24 laen – mugavaim viis uue auto soetamiseks

Soojade suveilmade lähenedes on kahtlemata nii mõnelgi tulnud mõttesse soetada endale uus auto, millega mööda kaunist kodumaad ringi rännata. Kui sobiv auto on enda jaoks välja valitud, kerkib sageli esile ...

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?

FOTOD. Kütuseelemendiga lendauto – ulme või mitte?(3)

Iisraeli firma Urban Aeronautics püüab tõsimeeli saada sõidu-, lennu- ja müügiküpseks kütuseelemendiga "lendautot". Vertikaalstardi ja -maandumisega Cityhawk eVTOL mahutaks kuus inimest ning sel oleks kaks ...

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

FOTOD. Londoni taksost sai kaubik

Hübriidjõuallikaga takso TX kannul sai Hiina Geelyle kuuluv London Electric Vehicle Company (LEVC) valmis ka sarnase välimusega kaubiku, mil liignimeks VN5. Kaht euroalust  mahutav, 5,5 m3 kaubaruumimahu ja ...

Ineos ihkab Smarti tehast

Ineos ihkab Smarti tehast

Briti noorim autotootja Ineos (vaata selle nädala Autolehte) pani seisma Portugali ja Walesi tehase ehitamise, sest Daimler hakkas ootamatult otsima uut omanikku Smarti Prantsusmaal asuvale vabrikule ning ...

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Nädalavahetuse autospordivõistlused

Lisaks Steiermarki GP nime kandvale F1 etapile Austrias, teeb nädalavahetusel hooaja esimese stardi Formula Renault sarjas Paul Aron. Vormelautodel möödunud aastal debüteerinud ja Itaalia F4 sarjas kolmanda ...

Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot

Päeva leiud. Kolm odavat ja erilist autot(15)

auto24.ee-sse on viimase paari päeva jooksul müügile pandud mitu odava hinnaga sõidukit, milliseid meie liikluses just igapäevaselt ei kohta. 450 euro eest on võimalus saada mahtuniversaali Daihatsu Move ...

 
Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Kõige võimsam Lamborghini teeb 819 hobujõudu

Väikeseerias valmistatav erimudel Lamborghini Sián Roadster on oma 819 hobujõuga margi kõige võimsam auto. Tegemist on hübriidiga, kus 6,5-liitrine V-12 sisepõlemismootor annab 785 hobujõudu ja käigukastis ...

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi Q4 e-tron Sportback tuleb järgmisel aastal

Audi näitas kupeeliku kerejoonega ideeautot Q4 e-tron Sportback ning andis teada, et tootmisse läheb see järgmisel aastal. Tehniliselt on Sportback identne ja mõõtudelt väga sarnane möödunud aastal Genfi ...

Cupra esimene elektriauto: el-Born

Cupra esimene elektriauto: el-Born(1)

Seati sportlik alammark Cupra avalikustas fotod ja mõningad andmed oma esimesest elektriautost el-Born. Auto esitlus toimub järgmisel aastal. Seat näitas el-Borni läinud aasta Genfi näitusel ideeautona, ...

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R-i eriversioon püstitas rekordi

Honda Civic Type R Limited Edition püstitas Suzuka ringrajal esiveoliste ringirekordi ajaga 2.23,993. Ka vormel 1 võistlusi võõrustav rada on 5,8 kilomeetrit pikk. Honda on seda kasutanud oma sportlike ...

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Carring sai valmis uue salongi ja hakkas müüma Jeepi

Lõuna-Eesti üks vanemaid automüüjaid Carring ja Jeepi ametlik esindaja Eestis United Motors on sõlminud koostöölepingu ning eile avas Tartus klientidele uksed uus Jeepi müügi- ja teeninduskeskus. Tänavu ...

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga

F1: Renault sõlmis lepingu Fernando Alonsoga(1)

Renault võistkond teatas täna, et on sõlminud kaheaastase lepingu Fernando Alonsoga. Kuuldused kahekordse maailmameistri naasmisest F1 radadele liikusid juba nädalavahetusel toimunud Austria GP ajal ja täna ...

Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Baltimaade parimad driftijad võistlevad sel nädalavahetusel Kehalas

Drifti hooaeg saab alguse juba sel nädalavahetusel Kehala rajal, kus asuvad võistlustulle Baltimaade parimad sõitjad. Sõidetakse kolmes klassis, tänavaautodele mõeldud Street klass, kus saab alustada oma ...

 
F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

F1: Robert Kubica naaseb F1 auto rooli

Nädalavahetusel toimuva hooaja teise etapi reedesel vabatreeningul sõidab Alfa Romeo autol Robert Kubica. Möödunud hooaja järel Williamsist töökohata jäänud poolakas sõlmis käesolevaks aastaks testisõitja ...

Turvatoolitest: enamik on head

Turvatoolitest: enamik on head

26 uusima turvahälli ja -tooli testi lõpetas väga hea tulemusega üks ja heaga 17 lapseistet, kuigi katsed olid karmid. Lapseistmete 26 uue mudeli testimisel sai vaid üks hindeks „väga hea“ ja üks „puuduliku“, ...

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Kas kõige praktilisem väikeauto?

Honda Jazz asendab praktilisuse poolest küllap paljudele suuremat autot, aga ajab seejuures läbi väga väikese kütusekuluga. Ehkki moodsama disainiga, säilitas uue põlvkonna Jazz vana põhiomaduse, ...

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Suhteliselt lihtne, aga ikkagi probleemidega Alfa

Alfa Romeo MiTol napib margile omast sportlikku karakterit ning ka vastupidavus jätab soovida. Fiat Grande Puntoga samale platvormile ehitatud väikest Alfat on algusest peale omajagu tümitatud. Juba ...

Maksimalisti maastikuauto

Maksimalisti maastikuauto(1)

„Kui sobivat ei müüda, tuleb see ise ehitada,“ leidis Ain Meister ja pani omavahel kokku Land Rover Defenderi ning Mercedes-Benz CLS-i. Ain Meisteri Land Rover Defender on Autolehe lugejale varasemast ...

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal

Žiguliga isamaal: teekond algas Ida-Virumaal(4)

Reisisari „Žiguliga isamaal“ teeb tänavu suvel Eestile tiiru peale. Ida-Virumaal kohtusime kuulsa leiutajaga ning saime Narva karjääris istuda hiiglasliku ekskavaatori juhikohale. Lõpuks ometi sai jälle ...

Säästumaja ratastel

Säästumaja ratastel(15)

Tartus Respo tehases valmistatav Mini-caravan on sobilik automatkajale, kes loeb raha, luksust taga ei aja, aga tahab siiski ööbida mugavamalt kui telgis. Kui hästi üldiselt öelda, siis Mini-­caravan on ...

 
Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit

Honda Jazz e:HEV - auto24 proovisõit(19)

Kui varemalt on hübriidajami saanud omale uus Honda CR-V, siis nüüdseks on hübriidiks muutunud ka Honda praegune pesamuna Jazz.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Honda Jazz e:HEV): 

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

Tulevased youngtimer’id: Väljast Itaalia, seest Ameerika

GTV järeltulija Brera pole sugugi puhtatõuline Itaalia auto. Margi fänne see ärritab, kuid ilusa ja erilise hobiautona on Breragi tulevikus kahtlemata hinnas. GTV ja Spider püsisid lõpuks tootmises väga ...

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Rohkelt üllatusi ja põnevust Põltsamaa kardivõistlusel

Laupäeval Põltsamaa Kuningamäe kardirajal sõidetud Eesti meistrivõistluste teisel etapil jäi kiireimas võistlusklassis võit koju: KZ2-klassi parim oli Kaspar Kallasmaa. EMV II etapi raames sõidetud 42. ...

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallipaast sai vägeva lõpu

Rallisõpradele oli Viru ralli kui paastuaega lõpetav lihavõttepüha, millele andis erilise väärtuse maailma­meistrite Ott Tänaku / Martin Järveoja startimine. Viimati sõideti Eesti meistrisarjas mullu ...

Bottas võitis põneva avaetapi

Bottas võitis põneva avaetapi

Valtteri Bottas juhtis hooaja avaetappi Austrias stardist finišini. Tiitlikaitsja Lewis Hamilton pidi leppima neljanda kohaga. Mercedese sõitjad näitasid võimast minekut juba vabatreeningutel ja noppisid ...

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Küsimus lugejalt: kui kliimaseadmes on külmaainet rohkem, siis kas sellest võib tekkida probleeme?

Mul on hobiauto ja igapäevaauto ning mõlemal ütles kliimaseade kuuma ilmaga üles. Uuel autol lasin kliimaseadme lihtsalt ära täita, aga sinna pandi külmaainet rohkem, kui tehas ette näeb. Kas sellest võib ...

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Autopäevik. See ajab kohe närvi!

Mind ajab heas mõttes lausa närvi, kui näen taas mõnd hoolega ümber ehitatud autot – hakkavad endalgi käed sügelema! Aga on ka mõni asi, mis suurendab närvipinget mitte just sama heas mõttes. Veel mõni ...

 
Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?

Kolumn. Tigas: Mis teil viga on?(10)

Hea sile, värskelt hööveldatud kruusatee, millel palju lahtist kiviklibu. Jorss naaber­külast on päevinäinud Volkswagen Transporterile umbes 100 km/h sisse ajanud ja tuleb vastu, kivipilv ümber auto kaugele ...

Autolehe 1. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

Autolehe 1. juuli uudised, nädala pildid ja nädalavahetuse eelinfo

MM-ralli tuleb Eestisse Koroonaviiruse tõttu pooleks aastaks katki jäänud autoralli MM-võistluste järgmisena peetav etapp sai nimeks Rally Estonia ja see sõidetakse Lõuna-Eestis 4.–6. septembrini. Ralli ...

Uus Citroën  C4: kõik moodsad trendid koos

Uus Citroën  C4: kõik moodsad trendid koos(2)

Citroën C4 naaseb džiibilikult, saab elektriversiooni, palju ekraane ning juhiabisüsteeme. Paari aasta eest turult kadunud Citroën C4 järglane saab ajastule vastavalt silmatorkavalt džiibiliku disaini ning ...

Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Päeva leid: kaks vana, aga väärikat BMW 5. seeriat

Korralikku vana viienda seeria BMW-d pole Eestist leida sugugi lihtne, aga nüüd tuli korraga neid müügile lausa kaks. BMW 525iX, 1992. Hind: 3000 eurot Ilusat punast värvi ja korraliku varustusega E34, ...

Valmis 450 000. Lada Vesta

Valmis 450 000. Lada Vesta(6)

AvtoVAZ raporteerib, et alates 2015. aasta septembrist on müüdud 450 000 Vestat. Iževski tehases valminud juubeliauto on sinist värvi ja Luxe varustuses Vesta Cross universaal, millel on 1,6liitrine mootor ...

Maanteemuuseum ootab lugusid ja fotosid Ladast

Maanteemuuseum ootab lugusid ja fotosid Ladast (9)

Eesti Maanteemuuseum tähistab 25. juulil oma sünnipäeval ka 50 aasta möödumist VAZ 2101 Žiguli ehk rahvakeeli Kopika seeriatootmise algusest. Selleks puhuks valmib nostalgiline näitus, mille tarbeks ootab ...

 
Ford Pumast tehakse sportversioon

Ford Pumast tehakse sportversioon

Sellest, et Ford teeb Pumast ka kiirema-võimsama versiooni, on automeedias päris palju räägitud. Lõplik kinnitus selle kohta tuli aga alles nüüd, kui Ford avalikustas sotsiaalmeedias esimese Puma ST pildi. ...

FOTOD. Ohekatkul sõideti veoautokrossi

FOTOD. Ohekatkul sõideti veoautokrossi

Ohekatku rajal sõideti veoautokrossi Eesti meistri- ja Balti karikavõistluste esimene etapp. Uus aasta on toonud juurde nii uusi sõitjaid kui asutosid. Kokku käis kolme klassi (GAZ-51/52, GAZ-53 ja ...

FOTOD. Uus Octavia RS tuleb kolme erineva mootoriga

FOTOD. Uus Octavia RS tuleb kolme erineva mootoriga(17)

Neljanda põlvkonna Octavia RS tuleb müügile nii hübriid-, bensiini- kui ka diiselmootoriga. 2,0 TSI Octavia RS-i ja pistikuhübriidist Octavia RS iV võimsus on sama 180 kW (245 hj), 2,0 TDI võimsus jääb ...

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

F1: Ferrari kiirustab autot uuendama

Ferrari mahajäämus lähimatest konkurentidest sunnib Itaalia tiimi kiirustama SF1000 auto uuendustega. Juba hooajaeelsetel testisõitudel Barcelonas sai Ferrari tiimile selgeks, et nende uuel autol on ...

Thierry Neuville osales rallikrossivõistlusel

Thierry Neuville osales rallikrossivõistlusel

Põhjamaade rallikrossisarja RallyX Nordic etapil Höljesi rajal osales nädalavahetusel ka Thierry Neuville, kes kihutas crosskart klassis. Hyundai rallitiimi sõitja saavutas Timmy Hanseni tiimi autol ...

Päeva kuulutus: päris sile „Mosse“

Päeva kuulutus: päris sile „Mosse“

Oksjoniportaalis osta.ee on müügil 1986. aasta Moskvitš IŽ 412, mis paistab piltide järgi olema väga heas korras. Autoleht pole Moskvitši seisukorda kontrollinud, kuid müüja sõnul autol suurem rooste puudub ...

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

VIDEO: James Bondi Aston Martin sai valmis

Aston Martin ehitas mudeli DB5 baasil 25 autost koosneva väikeseeria, mis sai James Bondi filmist "Goldfinger" nähtud spioonivarustuse. Äsja valminud autot tutvustab Aston Martin ka väikese videoklipi ...

 
Täna algasid Võõbu–Mäo uue teelõigu ehitustööd

Täna algasid Võõbu–Mäo uue teelõigu ehitustööd

Täna algasid uue neljarajalise Võõbu–Mäo teelõigu ehitustööd objekti alguses Võõbu sõlmes, Korba sillal ning samaaegselt toimub trassi koridoris kändude juurimine ja kaevetööd. Võõbu–Mäo teelõik asub ...