Seati Cupra-mudelid on juba mitmete aastate vältel pakkunud adrenaliinirikkaid sõiduemotsioone. Eelmise aasta lõpus aga teatas Seat, et Cuprast saab nüüd eraldiseisev automark, mille mudelirivisse hakkavad ...
Tootetutvustus ajakirjanike poolt on tootjatele odav reklaam. Pane paak täis ja anna auto kätte. Noh tõsisemal juhul tuleb neid ka kuskile sõidutada ja toitlustada aga võrreldes reklaamklipi tegemisega ja selle teles ettemängimisega kukepea.
Seetõttu ei saa masinat mutta tampida. Mõni keskendub tugevatele külgedele ja mainib mokaotsast puudusi. Aga kuna elus kõik on vaieldav ...
Pigem kui jälgid samade tegijate erinevaid arvustusi õpid lugema ridade vahelt kas kiitus ja laitus mulle ka korda läheb.
odav reklaam ja odav müügijutt. sepp räägib tootest, mis küll tegelikult on turbomootoriga nelikveoline crossover-auto, justkui see oleks originaalne, ainulaadne ning unikaalne. odav väljamõeldis. väga odav trikk meelitada kedagi seda uskuma. Libatekst "sellele pole konkurenti". Võrreldavaid analooge on pika nimekirja jagu.
sellised on toodetud eelmisest sajandist alates, nt forester. Forester XT roolis olen ise lumes möllanud ja paljude teiste püssidega saab 4 ratast libeda peal ringi ajada.
mida aeg edasi, seda rohkem on tootjad võlunud hobuseid kapoti alla. kellel on tarvis megakiirendust võib täna tellida Tesla ModelX ja kellel vähem raha siis ModelY, mis maksab vähem kui antud toode aga kiirendab paremini.
Võta nüüd hoogu maha, Model Y AWD hind ALGAB 52 tuhandest dollarist. Ja euroopa mudelite tootmine ei alga enne 2021. aastat. Ja olles oma silmaga näinud vanemaid Teslasid, siis enne 2022 või 2023 mudeliaastat ei julgeks seda küll osta, liiga palju kvaliteedivigu esimestel aastatel.
Maailmas on 1 riik, kus elektrikaid subsideeritakse suures mahus, see on Norra. Eesti ei ole ega saa mitte kunagi Norraks, meil puuduvad taolised strateegilised maavarad.
Mida rohkem on elektrikaid, seda vähem neid toetatakse riigi poolt, Taani näiteks loodab aastaks 2022 saada elektrikate maksustamise samale tasemele bensukate ja disladega ehk siis tasemele 100% müügihinnast (jah, lugesite õigesti, SADA protsenti). Ka Norra hakkab aasta-aastalt suurendama elektrikate iga-aastast auto- ja teemaksu. Võidavad need, kes oma autod lähiajal ostavad, paari-kolme aasta pärast ostjad kaotavad juba suurelt.
Ja kuna meil automaksu nagunii pole ja kredexi käenduse jätkumine on samuti ebakindel ja nagunii väikesemahuline, siis maksame meie elektrikate eest alati rohkem ja need masinad jäävad luksuskaubaks veel pikaks ajaks.
Kui kõik elektrikaid täis ja kõik uhavad neid laadida nagu nutifone siis huvitav mis see elektrihind tegema hakkab? Ega te ometi arva et elektrikaga saab sama odavalt sõita nagu täna? Vaevalt et see palju soodsamaks bensukast läheb kuna kui on võimalus siis kooritakse maksen ii et vähe pole.
Paanikaks pole põhjust. Miks elektrile peaks aktsiise veel eraldi juurde panema selle eest et autosid saab liigutada. Täna on elektritoitel väga palju seadmeid ja aktsiis on sama kõigile. Vähemalt kodutarbijal nagu mina.
Pigem on praegu ja edaspidi ikka maksustamise eesmärk karistada neid kes raiskavad loodust ehk sisepõlemismootorid. Hetkel ongi juba topeltmaksustamine, st kõigepealt autotootjalt heitmenormide trahvirahad ning tarbijalt kütuseaktsiis. Elekter jääb soodsamaks sest seda tuleb eelistada sest selline on jätkusuutlik mõtteviis ja poliitika.
Veider koogelmoogel ikka. Keegi mõtles et oleks lahe äriplaan teha veel üks uus automark. Noh sellise virtuaalse brandi. Et mittemidagi uut ei tee aga kujutame ette et kõik on uus ja äge. Kõigepealt oli logo vaja, ju vist oli keegi äsja transformer filmi sisse elanud ning tegi popi ja noortepärase käkerdise. Ja veljed tuleb disainida. Tehtud! Aga muud polegi vaja meisterdada, saab võtta Seati kirjadega esilambid ja teisi olemasolevaid tükikesi ja skoda tehases pannakse kompott kokku ning palun väga ongi sündinud midagi täiesti uut.
Haige et isegi ekraanimenüüs ei viitsitud seat logo asendada transformersarvikuga
Jutt elektriautode keskkonnasäästlikkusest on rumal müüt, mida kultiveeritakse müügimeeste osavate juttudega. Säästlikkuse argumendi murrab autode endi tootmise ja hilisema utiliseerimise ning ümbertöötlemisega kaasnev saaste, mis elektriautodel on võrreldes sisepõlemismootoriga autodega oluliselt saastavam. Elektriautode tootmine sõltub suurel määral kättesaadavatest loodusressurssidest, mis juba täna on ammendumise piiril. Teine teema on kasutatava elektri tootmise viisist. Eestis kasutatakse selleks teadagi mida. Kuid tuulikute endi tootmise, hooldamise ja lühikese elueaga kaasnev saaste ei korva kohe kuidagi elektri tootmise säästlikkust või hüdroenergia tootmiseks vajalik maastiku ümberkujundamine ning looduskeskkonna mõjutamine. Sealjuures ilmnevad kümned muud põhjused, miks meile reklaamitud "roheline " energia oma sisult ei ole sugugi roheline. Kuid ometi leidub neid, kes kuulutavad suure suuga müügimeeste juttu tõe pähe. Eks sekte ja nende järgijaid on leidunud aastatuhandeid ja arvata, et inimene on täna targem kui varem, on naiivne.
Cupra test oli aga tore ja mulle meeldis :) Jätkake samas vaimus.
Tegelikult on asi on väga lihtne: sisepõlemismootori heitgaasid on otse inimeste poolt sissehingatavas õhus. Kui mul on õue peal elektriauto, siis seda saasta ma sisse ei hinga. Kui siiski kuskil tekib elektritootmise protsessiga kahjulik saaste, siis kodu-õhk on ikkagi puhas. Hiina megaummikutes on nii ehk naa olematu kvaliteedi õhk, mind see otseselt ei tapa. Mina ja mu lähedased oleks kindlalt kvaliteetsemas keskkonnas kui el.auto ostaks.
Lihtsustatud näide on täna olemas - mul on el.muruniiduk ja see ei plärise ega tossa ega vibreeri rõvedalt. Elu on ilusam kui naabril, kes kasutab bensukat.
Mind väga tegelt ei häiri et minu koju tuleb elekter ida-virust, kus tekib mingi saaste. Mind absoluutselt ei sega mõte et minu muruniiduk võib olla kunagi hiljem mingi jääde, mida peab ümbertöötlema. Ma suren enne ise ära kui see aparaat alla annab
Elektrikas ise ei saasta aga selle tootmine saastab ja selle utiliseerimine. Maakera on ümmargune ja see jutt et mind ei koti kuidas tootmine loodust räsib on ikka väga piiratud vaateväljaga indiviidile.
Läbi aegade kõige mastaapsem heitgaaside kohta valetamine on VW dieselgate. Antud juhul siin me räägime uuest sportlikust automargist, mis eritab heitgaase rohkem kui tegelikult edasi liikumiseks hädapärast vajalik oleks ning see on VW toode, siis need kiidulaulu inimesed on pehmelt öeldes rumalad. Tulla seletama et elekter nagu kuskil ikka natuke saastab...
Elektrimootoril on selged eelised. Vaataks pilti laiemalt! Kas kuskil on mõni golfirada, kus tohiks sõita ringi tossava sõidukiga? Ei tahaks sellisel küll ise ringi jalutada. Mitte ei usu et keegi golfi mängides viltu vaatab sellele et vajaliku elektri tootmisega rikutakse loodust. Kui inva-scooter kaubanduskeskuse koridoris sõidab, siis mõtleb keegi põlevkivi saastamise peale? Kui osadel järvedel on lubatud vaid el paatidega sõita, siis keegi nuriseb?
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
Volvo Trucksi FH veokite mudeliseeria saab Volvo FH Aero turuletulekuga uue pereliikme - aerodünaamilise kujunduse ja uuenduslike funktsioonidega FH Aero pakub uuel tasemel energiatõhusust ja on saadaval ...
Uus Golf on nüüd saadaval ka pikema sõiduulatusega pistikhübriidajamiga, pakkudes elektrienergiaga umbes 100 km ja kogu sõiduulatust kuni 1000 km. Lisaks uuendustele sõiduulatuses ja jõuallikates täiustab ...
Ka Mercedese suur ja luksuslik GLS läbis hiljuti mudeliuuenduse - seega vaatame ka meie üle, mida kujutab endast värskenduskuuri läbinud linnadžiipide S-klass.
Globaalne autotootja Great Wall Motor (GWM) toob Eestis, Lätis ja Leedus turule elektriauto GWM Ora ning aasta teisel poolel ka pistikhübriidi GWM Wey. Kõrgelt hinnatud ohutusstandarditega GWM Ora 03 on ...
„Uurisime inimestelt kuivõrd nad nõustuvad erinevate elektriautode kasutamist puudutavate väidetega ja märkimisväärselt suur osakaal oli neid, kes vastasid, et nad „ei oska öelda“ – sõltuvalt küsimusest ...
Teise põlvkonna Peugeot 2008 on mingil põhjusel meie proovisõiduvideotest senimaani välja jäänud - ja seda enam on põhjust sellest autost nüüd video teha, kuna 2008 läbis äsja mudeliuuenduse.
Lisaks on ...
Eesti mainekaim autoauhind – Eesti aasta auto – kuulub kolmandat korda Peugeot´le, kui pingelisest punktilugemisest väljus suurima punktisummaga Peugeot 408.
66 punkti kogunud Peugeot´le pakkusid enim ...
Uue aasta esimese proovisõiduvideo peategelaseks on üks korralik "meestekas" ehk kõige pikema kerega Land Rover Defender 130, millel kapotiall 400-hobujõuline bensiinimootor ja mida võib teatud tingimustel ...
Korralikud rehvid tagavad ohutu sõidu, seetõttu on oluline, et õigel ajal oleksid õiged ja kvaliteetsed rehvid all. Kuidas tunda ära, et rehvid vajavad vahetamist ja millal on vajalik vahetada suverehvid ...
Renault Espace on nelja aastakümne ja viie põlvkonna vältel tuntust kogunud kui legendaarne ja avar mahtuniversaal. Ent nüüd on Espace'i olemus muutunud kohanedes uute aegadega ning Espace on astunud suure ...
Tänapäevased autod sisaldavad mitmeid juhiabisüsteeme, mis aga talve tulles aeg-ajalt ootamatul viisil käituma hakkavad.
„Talve ja lume saabudes esineb tõrkeid kõikides juhiabisüsteemides,“ nentis ELKE Auto ...
Rahvusvahelise Autospordiliidu (Federation Internationale de l'Automobile ehk FIA) otsuse kohaselt hakkavad Vormel E sarja elektrivormelid alates 2026. aasta hooajast kasutama vaid rehvitootja Bridgestone ...
KOMMENTAARID (44)