Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Elektriautod muutuvad üha sarnasemaks "tavaliste" autodega - seda võib öelda nii Jaguar I-Pace'i kui ka Nissan Leafi teine generatsiooni kohta. Järgmise sammu on teinud Audi, kelle uus elektriline e-tron ...
Njaa, 28kWh/100km on ikka päris kopsakas kulu. Norm oleks ikka sinna 20 kanti aga teisalt pea kolme tonnine masin ja raske jalg siis muidugi kaovad kulonid akust kui nõiaväel. Lisaks muidugi see 95kW aku on loodud ainult kiiraaldimiseks, sest näiteks kodusel teel püüda seda täis laadida ühefaasilisest 16A pistikupesast võtab see ei rohkem ega vähem kui 95 / 3.6 = 26.4 tundi.
Esimesed elektrikad olid ikka jubedad küll.Teslast alates on asi hoopis paremaks muutunud.See audi täitsa kobe.Kuna suudetakse teha akud millega võiks nii 800-1000 kilta ühe laadimisega läbida?
No lihtne ju - kui elektrikulu on 28kWh/100km siis 1000 km läbimiseks peaks olema 300kW akupakid peal. Aga seda laeksid nii kaua et kaob nagu point ära. Isegi selle "väikese" 95kW akude täislaadimine mega super kiirlaadijast võtab oma aja. Rääkimata siis 3-4 korda suuremast akupakist. Eks muidugi auto kaal oleks ka siis juba miskine 4 tonni sellise koguse akude puhul - ei saa nagu neam B-kategooriaga hakkama.
Samas ma arvan, et tueb omaks õvtta see nutitelefoni laadne laadimisetsükkel, kus iga päev mingid tunnid istub auto saba seinas. Mitte ei ahmi omale korraga miskise suure koguse elektrit peale, vaid hoiad pidevalt piisavalt, et saaks liikuda järgmisesse laadimispunkti. Kunagi sai ka mobiiliga nii, et korra paari nädala tagant laadisid, aga nüüd on juba palju aastaid inimesed harjunud iga õhtu oma telefonid seina torkama. Eks sama asi peab ka elektriautodega juhtuma.
Tulevikuprobleem on ilmselt see, et "elektrilaadimisjaamades" pole vabu kohti ja ilmselt lähedalasuvad kaubanduskeskused on raffast täis kes ootavad kuna nende auto laetud saab. Hotellidele ka hea äri.
Norra youtuber Teslabjörn tegi jaanuaris samast autost ülevaate: https://www.youtube.com/watch?v=xd9IGis-r7M
Korralikult bugine on see auto aga eks neid asju parandatakse loodetavasti käigu pealt, enamasti tegu tarkvaraliste apsakatega.
Samas ülevaates käsitletakse ka kiirlaadijate teemat, nimelt Norras on nüüdseks kohal loodetavasti juba ka vedelikjahutusega laadimiskaablid mis võimaldavad oluliselt rohkem ampreid läbi lasta ja saabki 150kw/h kiirusega laadida.
Ma tahaks siinkohal veelkord meelde tuletada, et sisepõlemismootoriga autosid on arendatud 100+ aastat ja elektriautosid selliselt tõsiseltvõetavalt viimased 7 aastat, niiet kogu see areng on tegelikult olnud meeletult pöörane ja kui sellise tempoga asjad edasi arenevad siis võib sellest maailmast veel asja saada :) Seoses selle laadimisküsimusega veel üks märkus, nimelt on jätkuvalt kodus laadimine kõige soodsam ja pikas perspektiivis võiks kodus laadimise puhul kasutada päikeseenergiast saadud elektrit auto laadimiseks (Tesla wall + solarroof), mitte põlevkivist/õlist saadud kütuse konvertimine elektriks. Viimaste aastate areng on ka näidanud seda, et ka Eestis on päikesepõlde järjest kerkimas, niiet väga lootusetu see siiski pole (Eestis päikeseenergia tootmine) ja kui päikesepaneelid on juba integreeritud katusekivi sisse, siis on see ka praktiline. Eestis aitaks kindlasti suure sammu edasi see, kui Elmo laadimisvõrgule tehtaks juurde erinevad maksemeetodid (nagu mündipesulas on), et ka juhuslikud "tankijad" ei jääks pika ninaga.
Kui toodad ise omale elektri ja salvestad seda oma akusse, siis ei saa keegi küsida raha selle eest.
Ilmselgelt leitakse lähimate aastate jooksul ka parem akukeemia koostis mis võimaldab toota oluliselt suurema energiatihendusega akusid, et poleks vaja 300-500kg ballasti endaga kaasa tassida. Kui võrrelda Tesla esimest Model S-i ja praegust Model 3 performace mudelit, siis vahe on jällegi mäekõrgune- Esimese Model S-iga ei saanud kiiremini kui 210km/h sõita ja sedagi kõigest 15-20km, siis nüüd Model 3 ( loe "odavauto") performance suudab koos antitiivaga põrutada 260 km/h ja inverterid/akud ei kuumene selle peale üle. Kahe mudeli vahe kõigest 7 aastat.
To Klemm,ja muidugi elavad tulevikus kõik autoomanikud eramajas mille katusel päikesepaneelid.Ja kindlasti on majaümber tohutud hektarid tuleviku tarbeks et sinna päikesepaneelid kasvama panna.Küsimus mitu katust peab olema kortermajal et kõik saaks oma elektrit toota?
To Johh:
Nii kahju kui ka pole, siis maailm on ääretult ebaõiglane paik kus olla, niiet ilmselgelt kõik kortermaja elanikud ei saa endale ilmselgelt mitte kunagi elektriautot osta, veelvähem tõenäoline, et kõik neid kortermaja päikeseenergiaga laadida.
Kui aga innovatsiooni ei toeta siis liiguksime siiani veel hobustega.
juba praegu on isegi Eestis juba trend, et need, kes elavad suuremate linnade ümber või äärelinnas korteris, oma majas või majaosas, soovivad liikuda kesklinna poole. Mujalt väiksematest asulatest tulijad võtavad nende koha äärelinnas või linna ümber üle. Kesklinna uutesse kortermajadesse ei õnnestu enam Tallinnas müüa ära parkimiskohtasid, kuna järjest rohkem inimesi ei oma enam autot või on pere kohta autode arv vähenenud. Kesklinnas ei ole ka autot vaja, isesõitvate autode tulekul kaob enda auto omamise mõte üldse ära või siis kaob parkimise mõte ära, kuna isesõitev auto oleks kogu aeg sõidus.
Ma prognoosin, et isegi tagurlikus Tallinna kesklinnas lähemal 10 aastal autoga liiklejate arv väheneb oluliselt, linnakeskkond muutub vaiksemaks ja see kaotab mõtte otsida paremat elukeskkonda äärelinnast, kuna jala, jalgrattaga, elektriõukekaga, taksoga, trammiga kesklinna piirdes väikese ajakuluga omi igapäevaasju ajada, on palju mugavam ja vähem ajakulukas. Kui Te mõtlete natuke kastist välja, siis isiklik auto on äärmiselt ebamõistlik igapäevane tarbeese. ma ei hakka sellest rääkimagi, et see on keskkonnavaenulik ja päriselu näitab, et viib tihti inimeste rahakotist ka iga kuu 20% või isegi rohkem sissetulekust. no ja 1,5 tonnise sõidukiga vedada valdavalt i1 inimest ja väikest pagasit - no ei ole mõistlik, eriti siis kui auto on elektriline ja tuleb kaasa vedada akude näol arutut lisaraskust.
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
Volvo Trucksi FH veokite mudeliseeria saab Volvo FH Aero turuletulekuga uue pereliikme - aerodünaamilise kujunduse ja uuenduslike funktsioonidega FH Aero pakub uuel tasemel energiatõhusust ja on saadaval ...
Uus Golf on nüüd saadaval ka pikema sõiduulatusega pistikhübriidajamiga, pakkudes elektrienergiaga umbes 100 km ja kogu sõiduulatust kuni 1000 km. Lisaks uuendustele sõiduulatuses ja jõuallikates täiustab ...
Ka Mercedese suur ja luksuslik GLS läbis hiljuti mudeliuuenduse - seega vaatame ka meie üle, mida kujutab endast värskenduskuuri läbinud linnadžiipide S-klass.
Globaalne autotootja Great Wall Motor (GWM) toob Eestis, Lätis ja Leedus turule elektriauto GWM Ora ning aasta teisel poolel ka pistikhübriidi GWM Wey. Kõrgelt hinnatud ohutusstandarditega GWM Ora 03 on ...
„Uurisime inimestelt kuivõrd nad nõustuvad erinevate elektriautode kasutamist puudutavate väidetega ja märkimisväärselt suur osakaal oli neid, kes vastasid, et nad „ei oska öelda“ – sõltuvalt küsimusest ...
Teise põlvkonna Peugeot 2008 on mingil põhjusel meie proovisõiduvideotest senimaani välja jäänud - ja seda enam on põhjust sellest autost nüüd video teha, kuna 2008 läbis äsja mudeliuuenduse.
Lisaks on ...
Eesti mainekaim autoauhind – Eesti aasta auto – kuulub kolmandat korda Peugeot´le, kui pingelisest punktilugemisest väljus suurima punktisummaga Peugeot 408.
66 punkti kogunud Peugeot´le pakkusid enim ...
Uue aasta esimese proovisõiduvideo peategelaseks on üks korralik "meestekas" ehk kõige pikema kerega Land Rover Defender 130, millel kapotiall 400-hobujõuline bensiinimootor ja mida võib teatud tingimustel ...
Korralikud rehvid tagavad ohutu sõidu, seetõttu on oluline, et õigel ajal oleksid õiged ja kvaliteetsed rehvid all. Kuidas tunda ära, et rehvid vajavad vahetamist ja millal on vajalik vahetada suverehvid ...
Renault Espace on nelja aastakümne ja viie põlvkonna vältel tuntust kogunud kui legendaarne ja avar mahtuniversaal. Ent nüüd on Espace'i olemus muutunud kohanedes uute aegadega ning Espace on astunud suure ...
Tänapäevased autod sisaldavad mitmeid juhiabisüsteeme, mis aga talve tulles aeg-ajalt ootamatul viisil käituma hakkavad.
„Talve ja lume saabudes esineb tõrkeid kõikides juhiabisüsteemides,“ nentis ELKE Auto ...
Rahvusvahelise Autospordiliidu (Federation Internationale de l'Automobile ehk FIA) otsuse kohaselt hakkavad Vormel E sarja elektrivormelid alates 2026. aasta hooajast kasutama vaid rehvitootja Bridgestone ...
KOMMENTAARID (14)