Renault on alates 1980. aastast müünud üle 3 miljoni Master kaubiku ja algusest peale on neid valmistatud Ida-Prantsusmaal Batillys. Mudeli värvikas ajalugu on kestnud üle 40 aasta kolme põlvkonna jooksul ja ...
Ka esimese põlvkonna Hyundai Kona paistis silma oma julge ja omanäolise välisdisainiga, aga sellele vaatamata osutus Kona üheks igati mõistlikuks linnadžiibiks. Kona teine põlvkond on nüüd mõõtmetelt ...
Eelmisel nädalal toimunud Eesti aasta auto 2024 sõidupäev andis autoajakirjanikene enne lõplikku otsuse tegemist veel korra läbi mõelda, kas valida uueks aasta autoks Honda CR-V, Hyundai Ioniq 6, Hyundai ...
Läti Aasta Autoks 2021 valiti eestlastegi suur lemmik Škoda Octavia.
Lisaks üldvõidule tunnistati Octavia võitjaks ka pereautode seas. Lisaks Octaviale jõudsid Läti aasta auto konkursil tänavu finaali Kia ...
viimasele*= ise olid ju viimane
sellise arusaama ja loogikaga inimesed sõidavad skodaga ja punkt.
elu tuleb nautida, mitte liikuda käruga punktide a, b, v, g vahet.
Ma ei tea auto küll see asi pole mida ma nautimiseks nimetaks. Selleks ikka teised vahendid. Ma mõistan, et mõni läheb ägeda auto peale kihevile aga saa aru, kõik ei ole sellised ja mõni tahabki vaikselt veereda oma sihtkohta kus siis juba tähtsamate asjadega tegeleda.
Kirjelda siis ka meile oma masinaparki, mis sulle meeletuid naudinguid pakub. Usaldusväärsuse nimel võiks konkreetsed mudelid siia ritta panna, et ka teised elust mõnu oskaks tunda. Mängu ja unistusteautod arvesse ei lähe.
VW grupp on üks väheseid firmasid, mis toodab juhi kõrvalistujale sobilikke autosid. Nimelt on neil võimalus toetada käsi ukse eendile ja kurvides kinni hoida ülevalt põiki alla kulgevast ukse käepidemest, mis on täpselt käelaba kohal. Enamus autodel selline mõnus uksekäepide puudub ja peab küünitame ukse kohal ehk lae all oleva käepidemini.
Eks sellisel üritusel on alati jama, et kui ajakirjanikud ja fännid saaks oma südametahtmist siis oleks aasta auto hind kuuekohaline ja kisa taevani.
Kui valida üdini praktiliselt jälle kisa igav poekäru. Valid midagi uutmoodi hiljem selgub, et täielik käkk. See uus ei toimi nii hästi kui vana ja laguneb kiiremini. Eks sama mustrit ole Euroopa aasta auto valimisel kuue aastakümne jooksul küllalt nähtud, et teine või kolmas koht on ajaloo silmis õigem kui võitja.
Lätlased seekord valisid ühe tee. leedukate ID3 on teine ja näis mis eestlastel välja tuleb.
Skoda on ikkagi VW. Vaadake Kärsa linki foorumis, mis ppdutab VW kvaliteeti tänapäeval... Kõik tootjad püüavad oma tooteid parendada kuid VW poliitika kõnnib vastuvoolu. Ikka veel. Juba palju aastaid.
Ma maadlesin jahutusvedeliku lekke pärast juba 1980-ndate VW-dega ja Audidega. Aastatel 1990-ndatel ikka samade hädadega... 2000-ndatel hakkasid kummitama airbagi veateated ja ukselukkude ning keskluku teema. Lisaks juba 80 000 juures vahetust vajavad amordid. Lisaks veel kahemassiline hooratas, mis nõudis vahetust juba iga 50000 km juures. Läksin lõpuks üle Jaapani ja Prantsuse autodele ja mida imet, mitte ühtegi probleemi autode kasutusaja jooksul.
Ju siis on nn. õige kombinatsioon. Ntks 1,9 Tdi 85 kw või mõni 1,6 bens. 2009a miskit parandati kuid nagu lugeda oli, tulid teised vead või samad uues kuues.
Sellegipoolest meeldib uus Octavia kuid kahtlused jäävad mootorite osas.
Nagu Rootsi tuttav, endine Mercedese hooldusmeister ütles juba mõned aastad tagasi, et tänapäeval on kõik automargid head, ainult et mõni on teistest veidi parem. Ja tõsi ta on, võib öelda ka vastupidi, et mõni auto on teistest nigelama kvaliteediga.
Siin globaliseeruvas maailmas on turg metallide ja plastide mingi keskmise kvaliteedi paika peenhäälestanud: autode füüsilisel vastupidavusel ei ole suuri vahesid, vahe on elektroonika hulgas ja tehniliste lahenduste keerukuses. Need viimased põhjustavad rikete esinemise tõenäosuse olulise kasvu.
Eriti ühtlane harju keskmine vastupidavus on Euroopas valmistatud autodel. Kui võtta pärast 2005. aastat valmistatud autod, siis romulasse jõuavad Dacia ja Mercedes enam vähem samal ajal, ehki hinnavahe on 4 kuni 10-kordne. Üks väsib lihtsalt kiiresti ja teisele saab saatuslikuks elektroonika ja teniline keerukus ehk nende kallis remont, mis ületab teatud hetkel tasuvuse piiri, kuigi salong ja kere näe ad veel kobedad välja. Rikas enam ei soovi remontida ja vaene enam ei suuda remontida.
Kaasajal tuleks autode kvaliteeti hinnata pigem garantiiperioodi põhjal ehk esimese 5 aasta põhjal. Kui oled teeninduse püsiklient on tegemist rämpsuga ja kui oled remonditöökoja jaoks kadunud hing 5 aastat, on tegemist kvaliteediga. (Manuaalis ettenähtud hooldused jätame arvestusest välja.)
Rooli ja pedaalide vahel pole murekohti. Meie firmal 5 autot ja 5 erinevat juhti- kõigil tekib sama viga enne kui 100 th täis saab. Murekohad on pigem merkeli poliitika kus kästakse odavaid ja kahtlaseid materjale katsetada. VW onkaelanisita sees. Ühelgi teisel mootoril ei väsi metallid ega õlipumbad ega kao jahutusvedelik.
Kummaline, et kõik õnnetud isendid sulle on sattunud, endal sama margiga hoopis teised kogemused. Huviga aga kuulaks ära, millised on need muretud jaapanlased ja prantslased. Mark, mudel ja sünniaasta oleks vägagi teretulnud.
Kunagi oli rate.ee, kus rullnoksid end koos oma autodega eksponeerisid. Mida äbarikum mehike ja vaimuvaesem tekst, seda võimsama mootoriga autoga. Auto on säänsetele võimalus alaväärsuskompleksist tingitud probladega võidelda. Teine vahend on anonüümsetes foorumites räusata ning kõvatada.
Vaadates kuidas nö valge töökaubikuga piitsa antakse arvata võib, et ka sõiduautodega tehakse sama. Sõitmist palju, ja kiire kogu aeg. Lisaks vahest on tunne, et kui ülemus baasmasina ostis siis spetsell roobatakse, et uue saaks ja ülemus rohkem panustaks autosse.
Pluss muidugi täiesti absurdne kasutamine. Vaatan iga päev kuidas Omniva pirukad kortermajas iga trepikoja ees peatuvad.. No starterid ja sidurid ning esimene käik saavad nädalas rohkem vatti kui mõne eraauto puhul aastatega. Juhiuks ka. Ja samas võtab kogu protsess rohkem aega kui suurem pakk sülle haarata ja mitu trepikoda jalgsi läbi käia. Ja väga tihti isegi jalad ei kulu vähem, sest sõidetakse maja ette parema küljega ja käiakse iga kord ümber auto mis on pikem maa kui otse minna.
Samas vahest tavaautoga mõnel viletsal teelõigul jäävad pidevalt maasturimehed jalgu. Oleks nagu nende tee ja selleks ostsid, et oi meil teed halvad aga mina sõidukaga taga vannun ja libista sidurit, sest isegi esimese käiguga lihtsalt liiga aeglane kiirus.
Autojuhtimine on massides ja kõvasti alla käinud ja need kes taipasid ja oskasid tehnikat säästlikult kasutada surevad välja.
Eelmisel nädalal toimunud Eesti aasta auto 2024 sõidupäev andis autoajakirjanikene enne lõplikku otsuse tegemist veel korra läbi mõelda, kas valida uueks aasta autoks Honda CR-V, Hyundai Ioniq 6, Hyundai ...
Renault on alates 1980. aastast müünud üle 3 miljoni Master kaubiku ja algusest peale on neid valmistatud Ida-Prantsusmaal Batillys. Mudeli värvikas ajalugu on kestnud üle 40 aasta kolme põlvkonna jooksul ja ...
Ka esimese põlvkonna Hyundai Kona paistis silma oma julge ja omanäolise välisdisainiga, aga sellele vaatamata osutus Kona üheks igati mõistlikuks linnadžiibiks. Kona teine põlvkond on nüüd mõõtmetelt ...
Kuigi Eesti inimeste jaoks on Maxus uus nimi, siis mõnedel turgudel on Maxuse nime kandvad autod müügil olnud juba üle 10 aasta. Seekord proovivad aga hiinlased Mifa 9-ga kanda kinnitada luksuslike ...
Iveco on teinud oma ajaloo suurima, miljardieurose investeeringu, et uuendada oma tootevalikut. See tähendab põhjalikku täiustamist terves mudelivalikus, sealhulgas populaarse kergtarbesõiduki Daily ...
Honda CR-V on on eestlaste lemmikuna läbi aastate figureerinud korduvalt müügitabelite tipus. Täna on meil proovisõiduks täiesti uus kuuenda põlvkonna CR-V, mis on võrreldes eelkäijatega päris palju ...
Tänavuse aasta teises pooles on uute sõiduautode müük püsinud kuude lõikes stabiilsena, aga on eelmise aastaga võrreldes plussis.
Eestis müüdi oktoobris 1726 uut sõiduautot ja enam-vähem samas suurusjärgus ...
Mercedes-Benzi legendaarne E-klass on jõudnud oma kuuenda põlvkonnani ja proovisõiduks on meil uue E-klassi pistikhübriid. Aga millises suunas on liikunud uue E-klassi sõiduomadused - kas endiselt soovitakse ...
Sellel aastal juba 24. korda toimuval Eesti aasta auto konkursil pääses erandlikult finaali mitte kuus, vaid seitse autot.
Pärast lisahääletust jäid kaks autot võrdsete punktidega ikkagi kuuendat kohta ...
Peugeot edev ja sportliku välimusega 508 universaal on läbinud mudeliuuenduse, mille käigus on ka mootorivalik oluliselt muutunud. Seekord on meil proovisõiduks pistikhübriid, millega peaks saama elektri ...
Kõigile uutele, peale 1. oktoobrit registreeritud Mazda sõidukitele kehtib garantii 6 aastat või 150 000 läbisõidu kilomeetrit, olenevalt sellest, kumb enne täitub. Mazda varasem garantiiaeg oli kolm aastat. ...
Kütusefilter on olemas kütust kasutaval sõidukil, olgu selleks tavaline sõiduauto, veoauto, mootorratas, paat või muu. Kütusefilter võimaldab mootorisse mineva kütuse hoida puhtana. Seega pole üllatav, et ...
Eestimaalasi kostitas eelmisel nädalal esimene sahmakas lund ja lörtsi, mis jäi küll üürikeseks, kuid talv hiilib iga päevaga ligemale ning seetõttu on juba mõistlik rehvitöökotta aeg kinni panna, et ...
Kuigi ajastu on selline, et väikeautode turuosa muutub aasta-aastalt väiksemaks ja ka saadaolevate autode valik järjest kahaneb, otsustas Renault oma populaarset superminit siiski uuendada.
Proovisõiduauto ...
Prantsuse autotootja Citroën avalikustas 18. oktoobril oma kõige värskeima mudeli, mis lubab revolutsiooni elektrisõidukite turul - 320-kilomeetrise sõiduulatusega uue ë-C3 hind üheksas Euroopa riigis algab ...
Koroonapandeemia, Ukrainas toimuv sõda ja ebakindel aeg majanduses on muutnud Eesti inimeste ostukäitumist ning tehasest ei tellita endale autosid enam sellises mahus nagu varasemalt, selgub Topauto ...
Škoda Karoq sai viimase mudelivärskenduse käigus mitmeid tehnilisi uuendusi ning meie proovisõiduauto oli seekord kõige uhkemas SportLine varustuses. Aga kui sportlik siis on see sportliku nimega väike ...
Sõidukite täisteenusrendi ettevõte Mobire Group tuli välja lühirendi teenusega Mobire Go. Lühirent on digitaalne autorendi lahendus nii era- kui äriklientidele, mis võimaldab autot rentida ühest päevast mõne ...
Põhjaliku värskenduskuuri läbinud Volkswagen Touareg on nüüd saadaval Volkswageni müügiesindustes ning selle hind algab 72 700 eurost.
„Touaregil on algusest peale olnud oma kindel suur austajaskond. Selle ...
Eestis püsib uute sõiduautode müük üheksa kuu kokkuvõttes plusspoolel, septembris kasvas ka elektriautode osakaal.
Septembris müüdi Eestis 1733 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta sama kuu tulemusele alla ...
Opeli sportlikud mudelid on läbi aegade pakkunud lõbusaid sõiduelamusi, olgu siis tegi vanema Kadett GSi või värskema Astra OPC-ga. Tänaseks on aga Opeli GSi ja OPC mudelid jäänud minevikku, appi on võetud ...
Eesti Autoomanike Liidu juhatuse hinnangul on automaksu eelnõuga edasiliikumine olukorras, kus selle vastu koguti enam kui 77 tuhat allkirja ning kus enne valimisi selleteemalist arutelu ei peetud, ühtlasi ...
Volvo Defense, Volvo Trucks ja Riigi kaitseinvesteeringute keskus ja Läti kaitseministeerium sõlmisid logistikaveokite tarnimise raamlepingu. Volvo valiti üheks kahest tarnijast, kes 7 aasta jooksul tarnivad ...
Subaru tõstis oma müügimahu Eestis uuele rekordtasemele - möödunud kuul müüdud 93 autot märgib margi läbi aegade parimat septembrikuu müügitulemit. 2022. aasta septembriga võrreldes on Subarute müük kasvanud ...
SsangYong proovib ennast taas Eesti turul sisse seada - suvel proovisime ära äsja Eestisse jõudnud täiesti uue Musso ja nüüd vaatame üle ka värskenduskuuri läbinud Rextoni, mille konkurentideks saab pidada ...
Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) võitsid Tšiili MM-ralli 42,1sekundilise eduga Thierry Neuville / Martin Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees.
Kolmas koht kuulus Elfyn Evansile / Scott ...
Polestar on alguse saanud võidusõidumeeskonnast, mis hiljem muutus ametlikuks Volvo kiirete autode osakonnaks. Tänaseks on Polestar aga iseseisev automark, mis keskendub elektriautode tootmisele. Nende ...
Auto on valdavale osale inimestest mitte ainult lõbusõidukaarik, vaid ka igapäevaselt hädavajalik tööriist. Auto töökorras hoidmine peaks olema iga autoomaniku prioriteet, kuna ka väikese probleemi, nagu ...
Topauto avas Tallinnas Sõpruse puiesteel uue kontseptsiooniga autosalongi CUPRA Garage, mis hakkab müüma ainult CUPRA brändi sõidukeid. CUPRA Garage soovib pressiteate sõnul eristuda traditsioonilistest ...
Audi e-tron oli turuletuleku hetkel põhimõtteliselt üksi - ei BMW-l ega ka mitte Mercedesel polnud talle ühtegi konkurenti vastu pakkuda. Nüüd on aga ajad muutunud ja saadaval on nii BMW iX kui Mercedes EQE ...
Andres Arnover (Ford Mustang) lõpetas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistlused hooaja kokkuvõttes Pro Modified klassis pronksmedaliga.
“Arvestades Pro Modified klassi tihedat konkurentsi, olen pronksiga ...
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kia populaarne kompaktmaastur Sportage on jõudnud olulise verstapostini - praeguseks maailmas müüdud üle seitsme miljoni autoga on see olnud üks Kia edukaim mudel ning alates 2015. aastast on Sportage üldse ...
Maserati esimene mudel, mis neil 1947. aastal tootmisesse jõudis, oli GT-auto nimetusega 1500 Gran Turismo, seega on Gran Turismod Maserati jaoks vägagi olulised. Aga mida kujutab endast tänapäevane Maserati ...
Eestis kerkis uute sõiduautode müük ka augustis plusspoolele, ehkki veidi tagasihoidlikumalt kui eelmistel kuudel.
Augustis müüdi Eestis 1768 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta augustikuu müüginumbri ...
MINI esitles 5. septembril alanud Müncheni rahvusvahelisel autonäitusel eelkäijast suuremat ja elektrilisemat viiendat mudelipõlvkonda, mis annab nii Cooperi kui Countrymani ostjale võimaluse valida mitme ...
Pikalt oodatud Opeli elektriauto on viimaks Eestis müügil ning uue Opel Astra Electricuga saab ühe laadimisega läbida mugavalt kuni 418 kilomeetrit.
Esialgu pakutakse hea varustusega erimudelit Business ...
Reedel algab Tartu Näituste messikeskuses järjekorras 28. auto- ja tehnikamess Motoshow, kus uutest sõiduautodest ja tarbesõidukitest tuleb esitlemisele 30 marki. Esmakordselt tuuakse laiema publiku ette ...
Renault esitles IAA mobiilsusmessil oma uut maasturit, elektrilist Scenic E-Techi, mis on Renault' sõnul uue põlvkonna pereauto praegusele ajastule. Selle disain järgib tema sugulase Espace'i stiili, mis ...
Cayenne'i omanikud, kes plaanivad omale uut autot osta, on sageli probleemi ees, et mida uueks autoks valida. Üks variantidest on näiteks uuendatud Cayenne, mis on Porsche sõnul läbi aegade nende kõige ...
BMW on ka varem kohaldanud sisepõlemismootoriga mudeleid ümber elektriautodeks ja senimaani on see neil päris edukalt õnnestunud - heaks näiteks on kasvõi BMW iX3. Nüüd on aga BMW võtnud ette oma M-seeriasse ...
Väga vanad autod kogunevad 2. septembril LaitseRallyParki, kusjuures pealtvaatajad näevad neid nii seismas kui ka sõitmas – rääkimata võimalusest ise mõnes autovanuris kaasa sõita!
LaitseRallyPark korraldab ...
Mazda on ka varemalt harrastanud tehnoloogilises mõttes vastuvoolu ujumist ja näib seda traditsiooni jätkavat, tuues turule uue tagaveolise suure mootoriga linnadžiibi, mis pealegi on varustatud suure ...
Laupäeval 12. augustil toimub Haapsalu lähistel Kiltsi lennuväljal lõppkiirusvõistlus V&K Teed One Mile Challenge 2023. Võisteldakse saavutamaks paigaltstardist suurimat lõppkiirust ühe-miilise (1609 m) ...
Hyundai eelmine täiselektriline Ioniq 5 pälvis ohtralt kiidusõnu ja pärjati isegi Eesti aasta auto tiitliga. Ioniq 6, mis pälvis ka maailma aasta auto tiitli, on aga oluliselt erineva välimuse ja olemusega ...
Eesti pikima ajalooga kiirendusvõistluse Speedest traditsioon jätkub juba sellel laupäeval, 29. juulil Ülenurme lennuväljal.
“Kui teised Eesti veerandmiilil toimuvad kiirendusvõistlused sõidetakse Kiltsi ...
Citroën, mille kokkukuivanud mudelivalikusse kuulusid mõned aastad tagasi ainult paar üksikut sõiduautot, on asunud nüüd oma mudelirivi hoogsalt pikendama - ja peab ütlema, et nende uued mudelid on päris ...
11.–12. augustil Pärnus toimuva HRX Suure Võidusõidu ajal saab iga huviline esimest korda näha Eesti inseneride loodud superautot Kalana, mis maksab üle miljoni euro.
Suure Võidusõidu asutaja ja Eesti ...
Youngtimer Camp on 25aastaste ja vanemate sõidukite kogunemine ja näitus, mis toimub LaitseRallyPargis 29. juulil juba seitsmendat korda.
Hetkeseisuga on näitusele registreerunud ligi 300 autot. Kokku ...
KOMMENTAARID (20)