Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Kui veel mõned aastad tagasi tähendas hübriidauto säästlikku ja sageli ka tagasihoidlike kiirendusomadustega sõidukeid, siis vähemalt Porsche jaoks on tänaseks kõik sootuks teistpidi - nii Panamera kui ka ...
See auto ei ole märsilohistajatele või sendisaagijatele. Selle auto ostab inimene, kellel on aastane sissetulek alates mitmest miljonist. Mina loobusin mõne aasta eest autost, kuna auto pidamise ja sõitmisega seotud kulud on häirivalt suured ja vastu saadav elukvaliteedi tõus olematu. Mulle piisas mõtteharjutusest, et mitu päeva ma töötan kuus selleks, et omada autot ja sõita autoga. Mul olid autoga seotud kogukulud 10-11% sissetulekust, aastane läbisõit 10000 km. Praegu kasutan lihtsalt rohkem taksot ja rendiautot ning elukorraldus ilma autota on ise muutunud selliseks, et autoga siiberdamise vajadus on oluliselt vähenenud - ehk siis takso- ja rendiauto kilomeetreid on vähem kui pool sellest, mis varem ise oma autoga sõitsin. No ja kui Citybee auto kasvõi vanalinna parkida ja lühirendi lõpetamisel näiteks 5 eur makstes teadmisega, et kõik on hinna sees ja lisakulusid ei lisandu hiljem, on ikka hea tunne. lööd ukse kinni ja parkimise, tankimise, hoolduse, pesu, rehvivahetuse jne jne seotud probleemid lahendab keegi teine.
rendikate müügimehe loba. auto on juba ammu tarbeese ja kõik ei osta autot liisinguga ja kõik ei sõida 50k autodega. Löö nüüd oma viie aasta rendikulud kokku ja mõtle, kas ikka oled plussis. Oma auto müüd maha, aga rendiautole tehtud kulu ongi puhas kulu.
Viimase autoga seotud kõik kulud kokku 4 aastasel perioodil (arvestades ka auto hinna langust) oli mul kuus keskmiselt 250 eur (4 aasta peale kokku 12k eur). otsin kasutatud auto 10000 eur eest, keskmine bensiinikulu oli 8,2l sajale (valdavalt linnasõit), sõitsin 10000 km aastas, kindlustus (kaskot ei olnud), hooldused, pisiremont, kulumaterjalid, tasuline parkimine (kasutasin minimaalselt), üksikud trahvid, rehvivahetus, TÜV, jne kokku keskmiselt 500 eur aastas (pigem on midagi arvestamata). Lõpuks müüsin auto 5000 eur eest maha. km hind tuli seega 0,3 eur. Lisaks oli 10000 eur auto all kinni 4 aastat. Kui mul oli auto, siis kasutasin lisaks aegajalt ka taksot, pikemaid otsi sõitsin võimalusel bussiga või rongiga, mis võimaldas aega kasulikult ära kasutada. Mitu aastat olen nüüd hoolsalt jälginud, kui palju mul siis kulub raha rendiauto ja takso peale - aastas kokku 2000 eur. See on kolmandik vähem kui enda autoga seotud kulud olid. Samas ma ei pidanud enne eraldi arvestust, kui palju ma enne enda auto kõrvalt taksoga sõitsin (mõnesaja eur eest aastas ikka). Arvuta kuidas tahad, auto on märkimisväärne kulu.
kui see auto ostuks 4 aastaks kinni pandud 10k eur oleks teeninud näiteks Mintoses portaali keskmist 12% tootlust, siis 4 aastaga oleks raha juurdekasv netos (tulumaks maha) 4588 eur. seda siis kui saadud intressid oleks pidevalt reinvesteeritud. See on siis lisaks veel märkimisväärne alternatiivkulu, mis kaasneb auto omamisele. Liisinguga oleks saanud osaliselt vähendada, samas oleks kasko siis lisaks liisingu intressile ja lepingutasule vahet jälle vähendanud. Ühesõnaga ütlen seda, et kui sissetulek ei ole just 5000 netos või rohkem, siis võiks ikka tõsiselt mõelda, kas auto pidamisel on mõtet.
Loen ja imestan. "Auto on märkimisväärne kulu." No ma ei tea. Söök on ka märkimisväärne kulu. Samuti eluase. Mu arust teenitakse raha selleks, et mõnusalt ja mugavalt elada. Ilma märkimisväärsete kuludeta elavad vist kodutud. Kui needki...
Kõige märkimisväärsem kulu on uuema auto puhul tavaliselt hinnalangus. Seda finantseeritakse liisinguga parasjagu varuga, et heal juhul saab pärast järgmise liisingu sissemaksu teha.
Ei tea, kas tal sellepärast just mõttetum elu on kui kellelgi teisel. Lihtsalt inimeste prioriteedid on erinevad. Eks igaüks ise teab, kuidas enda teenitud raha kulutada.
PS Autota elu oleks mu jaoks küll liiga keeruline, kuna peres ka mitu last. Lihtsam on maksta ja autot pidada.
Söömist ja auto omamist ei saa küll võrrelda,pr.Eevi.Üks on eluliselt vajalik ilma milleta lihtsalt sured ära.Kui sul autot ei ole siis sa vist ära ei sure?:):) Olgu mis tahes,auto omamine on kulu,mis võtab raha ka siis kui sa ei sõida (ülevaatused,kindlustused jne.)Suht mõttetu raharöövel.Linnas elades ma kindlalt autot ei omaks.Maal on teine teema.Seal ilma lihtsalt ei saa
Vaese inimese jaoks on auto kindlasti kulu. Aga olla omadega toime tulev ja elada nagu vaene - mis mõte raha omamisel siis on? Reisimas käia praegu ei taha, kui kinnistusraamatus ligi 10 kinnistut, siis neid ka juurde vaja pole. Toime tulevatel omad mured: pole sellist autot tootmises, mis täiega meeldiks. Näiteks Cybertruck näeb lahe ja turvaline välja, aga see ei tule niipeagi müügile.
Proovige järgi ilma autota. Linnas elades. Pakun, et aasta pärast enamus ei pea enam isiklikku autot elukvaliteedi lahutamatuks osaks. Küsimus on, mis jääb auto alla kuluva raha tõttu tegemata? See on pigem mingites mõttestampides kinni et auto peab olema.
Lumesaan, atv ,tsikkel autod jne.Need on olemas,kui mõtekaks keegi seda peab on tema probleem.Kindlasti saab ilma nendeta kuid arvan et elu pisut igavavõitu.Sama võib oma eluaseme kohta küsida,on ju olemas üürikad.
las olla see auto, motikas, ATV, miks mitte ka kaater või lennuk. Kui raha on või kogu elu keerlebki auto või tsikli jms ümber ja see meeldib. Tunnen mitut inimest, kelle sissetulekust julgelt enamus läheb autode ja/või motikate alla + nende tuunimine. Silm särab ja ise rahul. Pereelud pole neil paraku püsinud
Samuti tunnen ma kahte inimest, kellel on raha miljonites, aga autot ei ole, ei ole kunagi olnudki ja ei kavatse ka osta. Ei ole koonrid vaid elavad normaalset elu, peres lapsed jne.
kui mul oleks sissetulek piisav, siis ma heameelega sõidaks oma sõidud miks mitte ka selle sama Porsche Panameraga. tõenäoliselt küll S mersu, LS Lexuse või veel parem kui RR-ga. sõidaks tagaistmel loomulikult. Ehk autojuhi palkamiseks peaks ka veel raha olema. Kuna palk on mul praegu 3000 neto, mul on ka lapsed, eluasemelaenud jms, siis isegi odavat autot omades läheb asi juba närutamiseks. näiteks sportlik laps tahab klassikasuuskade kõrvale ka vabatahnika suuskasid (suvehooajaks vastavalt rullsuuskasid) või maastikuratta kõrvale ka maanteeratast, aga näe ei saa, kuna aastas 97% ajast seisva ja kolnal väärtust kaotava auto liising ja püsikulud vajavad maksmist :). mis elu see niimoodi on?
Porsche Eesti ja maailma teine F2 sõitja Paul Aron teatasid reedel CarStadtis toimunud pressibriifingul koostööst. Auto100, Porsche Eesti toetab talendika võidusõitja alanud hooaega ning Paul Aron liitub ...
Alates turule toomisest 2021. aastal on Springi Euroopas müüdud juba üle 140 000 sõiduki. Nüüd põhjaliku uuenduskuuri läbinud ja uue Dusteri sarnase välimuse saanud Spring pakub endiselt soodsa hinnaga ...
Tänases proovisõiduvideos vaatame üle Jeepi kõige suurema ja luksuslikuma mudeli Grand Wagoneeri, mis võiks vabalt konkureerida näiteks Cadillac Escalade'iga. Ja nagu selgus, siis tegelikult on sellest ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt põhjustati mullu liiklusõnnetusi veerandiga kõigist äpitaksodest, lisaks põhjustati äpitaksodega kaks korda rohkem liikluskindlustuse juhtumeid kui ...
1979. aastal loodud ja sellel aastal turule jõudev uus Mercedes-Benz G-klass hoiab endiselt kindlat kohta luksuslike maastikuautode hulgas - uued versioonid toovad G-klassile elektrifitseeritud mootorite ...
Tiguan on täna Volkswageni üks kõige edukamaid mudeleid ja hiljuti jõudis Eestisse selle uus kolmas põlvkond. Lisaks turboga varustatud diiselmootorile (TDI) ja kerghübriid-bensiinimootorile (eTSI) on uus ...
Ega meil Mazda MX-30-le toona muud väga ette heita polnudki kui seda, et Mazda insenerid olid otsustanud nende esimesele elektriautole suhteliselt väikese akupaki paigutada ja seetõttu jäi ka auto ...
26. oktoobril peetakse Unibet Arenal vaatemängulise X-Trial’i maailmameistrivõistluste etapp, mis toob siinse publiku ette ala absoluutse maailma paremiku. Triali maailmatippe on Tallinnasse meelitatud juba ...
2010. aastal turule toodud ja 2017. aastal uuendatud Dusterist tuleb turule uus mudel, mis jätkab juba sissetallatud rada, pakkudes mõistliku hinnaga ja nüüd veelgi ruumikamat linnadžiipi, mida on võimalik ...
BMW Vision Neue Klasse X, mis jõuab tootmisse 2025. aastal, kujutab endast täiselektrilist sportmaasturit ning on osa Neue Klasse seeriast. Lisaks tavapärasele sõidukile on see multifunktsionaalne akupank.
...
Parkimisettevõte Snabb võimaldab Tallinnas Kaarli pst 2 asuvas parklas tasuta parkida 21. märtsist kuni 27. märtsini 2024.a.
“Näeme, et suur hulk kasutajaid ei ole vanalinna parklaid külastanud ning pigem ...
Fordi erinevate Raptoritega oleme läbi aegade korduvalt sõitnud ja nüüd on meil proovimiseks kõige uuem F-150 baasile ehitatud Raptor, millel aiste vahel 456 hobujõuline mootor.
Eeloleval nädalavahetusel peetakse Tartu Näituste messikeskuses motomessi Motoexotica, mis tähistab 20. aastapäeva läbi aegade mitmekesiseima mototehnika väljapanekuga. Näitusel on uute mootorrataste ja ...
Sõidukimüüja AutoHalle uuendas oma kaubamärki – alates tänasest, 11. märtsist tegutseb ettevõte Auto Bassadone nime all. Ettevõte esindab 11 automarki ja pakub enam kui 100 automudelit, olles Eestis kõige ...
Touareg on läbi aegade olnud üks täitsa nägus auto ja ega ka selle äsja mudeliuuenduse läbinud Touaregi välimusele meil midagi ette heita pole. Aga nagu selgub, siis on sellel autol siiski üks teine päris ...
Veebruaris jätkus Eesti uute sõiduautode turul kerge langus, aga seevastu kasvas jõudsalt tarbesõidukite müük.
Eestis müüdi veebruaris 1440 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta veebruarikuu tulemusele alla ...
Inchcape Eesti BMW esindustesse jõudnud uus elektriline kupeemaastur iX2 xDrive30 on seitsmes BMW poolt väljatöötatud elektriauto.
Inchcape Motors BMW ärijuht Margus Viilebergi sõnul on iX2 tulek ...
Seoses saabuva kevadega meenutab Liiklusjärelevalvekeskus oma Facebooki lehel inimestele haagiste kasutamisega seotud reegleid.
Liiklusjärelevalvekeskus kirjutab haagiste kohta järgnevalt: haagiste kohta ...
Topauto ostis Pärnus Catweesi autokeskuse, millega lisandus ettevõtte müügivalikusse uue automargina Honda.
Tehinguga omandas Topauto Pärnus nii Keskuse tänaval asuva 0,33 hektari suuruse kinnistu koos ...
Sõiduki ohutust silmas pidades on vähesed autosüsteemid nii olulised kui pidurisüsteem. Linnatänavatel kulgemisest kuni maanteedel sõitmiseni: korralikult toimiv pidurisüsteem on ohutuks teekonnaks äärmiselt ...
Täna proovime järele äsja uuenduskuuri läbinud GLE Coupé, mille diiselmootor tähisega 450 d on muide tänasel päeval kõige võimsam sõiduautodele paigaldatav diiselmootor.
Kia Corporation ja Hyundai Motor Company teatasid, et teevad koostööd Korea teadus- ja tehnoloogiainstituudiga KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology), et arendada uue põlvkonna isejuhtiva ...
Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho AS koondab pressiteate sõnul lähiaastatel oma esinduste võrgu Tallinnasse, Tartusse ja Pärnusse, tõhustades müügi- ja hooldusteenuste osutamist Eesti turul ning ...
Scenic E-Tech electric valiti Euroopa aasta autoks. Konkursi tulemused kuulutati välja Genfi rahvusvahelisel autonäitusel Šveitsis esmaspäeval, 26. veebruaril.
Esimeses hääletusvoorus, mis toimus ...
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) statistika kohaselt toimus tänavu jaanuaris 3800 liikluskindlustuse juhtumit, mille hinnanguline kogukahju on 8,6 miljonit eurot. See on viimase paari aasta suurim ...
Dacia avaldas täna uudise oma uuendatud täiselektrilisest mudelist Spring, mis on muutunud pressiteate sõnul veelgi ahvatlevamaks ja funktsionaalsemaks. Auto, mida on müüdud üle 140 000 ühiku alates 2021. ...
BMW i-seeria ehk elektrimudelite perekond üha laieneb ning täna vaatame üle täiselektrilise 5. seeria BMW, mis sisenes kategooriasse, kus on juba ees ootamas Mercedes EQE ja Porsche Taycan.
Proovisõiduauto ...
Uuel Superbil on mootorivalikus kolm TSI bensiinimootorit, millest üks on kerghübriid, kaks diislit ja uus pistikhübriidajam, mille elektriline sõiduulatus WLTP tsüklis on üle 100 kilomeetri. Mootorite ...
Täna on meil proovisõiduks midagi väga erilist, põrgulikult võimsat ja Eesti tingimustes ainulaadset - see on Riviani kõige käredam elektriline kastikas R1T Quad Motor.
Ja kui te küsite, kas see driftib, ...
Meie turu jaoks uued GWM ORA 03 elektriautod on jõudnud ametlikult Eestisse ja autode müük algab sel laupäeval, mis tagab ka sõidukite kohese kättesaadavuse. Autod on saadaval proovisõitudeks ja tutvumiseks ...
Eelmise aasta lõpus jõudis Eestisse üks täiesti uus auto, mis kannab nime Torres. Küll on aga veidi keerulisem lugu selle auto margiga - täna on selle nimeks SsangYong Torres, aga lähiajal saab sellest ...
Olgugi et autovarguste hulk on viimastel aastatel oluliselt vähenenud, pole see kuriteoliik siiski kusagile kadunud: läinud aastal varastati üle Eesti 69 autot.
„Avatakse elektroonilise seadmega uksed, ...
BMW esitles uuendatud 4. seeria kupeed ja kabrioletti, mille välisilme, sisekujundus ning juhtimis- ja operatsioonisüsteem on saanud värskenduse võrreldes eelkäijaga.
Esiosas paistab silma uue disainiga ...
Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, ...
ID.3 oli Volkswageni esimene suurem tulemine elektriautode turule - ja paraku sai uus ID.3 ka päris palju kriitikat. Nüüd on kohale jõudnud ID.3 mudeliuuendus ja vaatamegi järele, et kas ja millised arengud ...
Volvo Trucksi FH veokite mudeliseeria saab Volvo FH Aero turuletulekuga uue pereliikme - aerodünaamilise kujunduse ja uuenduslike funktsioonidega FH Aero pakub uuel tasemel energiatõhusust ja on saadaval ...
Uus Golf on nüüd saadaval ka pikema sõiduulatusega pistikhübriidajamiga, pakkudes elektrienergiaga umbes 100 km ja kogu sõiduulatust kuni 1000 km. Lisaks uuendustele sõiduulatuses ja jõuallikates täiustab ...
Ka Mercedese suur ja luksuslik GLS läbis hiljuti mudeliuuenduse - seega vaatame ka meie üle, mida kujutab endast värskenduskuuri läbinud linnadžiipide S-klass.
Globaalne autotootja Great Wall Motor (GWM) toob Eestis, Lätis ja Leedus turule elektriauto GWM Ora ning aasta teisel poolel ka pistikhübriidi GWM Wey. Kõrgelt hinnatud ohutusstandarditega GWM Ora 03 on ...
„Uurisime inimestelt kuivõrd nad nõustuvad erinevate elektriautode kasutamist puudutavate väidetega ja märkimisväärselt suur osakaal oli neid, kes vastasid, et nad „ei oska öelda“ – sõltuvalt küsimusest ...
Teise põlvkonna Peugeot 2008 on mingil põhjusel meie proovisõiduvideotest senimaani välja jäänud - ja seda enam on põhjust sellest autost nüüd video teha, kuna 2008 läbis äsja mudeliuuenduse.
Lisaks on ...
Eesti mainekaim autoauhind – Eesti aasta auto – kuulub kolmandat korda Peugeot´le, kui pingelisest punktilugemisest väljus suurima punktisummaga Peugeot 408.
66 punkti kogunud Peugeot´le pakkusid enim ...
Uue aasta esimese proovisõiduvideo peategelaseks on üks korralik "meestekas" ehk kõige pikema kerega Land Rover Defender 130, millel kapotiall 400-hobujõuline bensiinimootor ja mida võib teatud tingimustel ...
Korralikud rehvid tagavad ohutu sõidu, seetõttu on oluline, et õigel ajal oleksid õiged ja kvaliteetsed rehvid all. Kuidas tunda ära, et rehvid vajavad vahetamist ja millal on vajalik vahetada suverehvid ...
Renault Espace on nelja aastakümne ja viie põlvkonna vältel tuntust kogunud kui legendaarne ja avar mahtuniversaal. Ent nüüd on Espace'i olemus muutunud kohanedes uute aegadega ning Espace on astunud suure ...
Tänapäevased autod sisaldavad mitmeid juhiabisüsteeme, mis aga talve tulles aeg-ajalt ootamatul viisil käituma hakkavad.
„Talve ja lume saabudes esineb tõrkeid kõikides juhiabisüsteemides,“ nentis ELKE Auto ...
Rahvusvahelise Autospordiliidu (Federation Internationale de l'Automobile ehk FIA) otsuse kohaselt hakkavad Vormel E sarja elektrivormelid alates 2026. aasta hooajast kasutama vaid rehvitootja Bridgestone ...
KOMMENTAARID (49)