Stiilselt värskendatud Rolls-Royce Phantom võib esmapilgul välja näha kui seni müügis olnud mudel, kuid milleks peaks parandama asja, mis katki pole? Samas on vahepeal turule jõudnud Mercedes-Maybach ja uus ...
Muskelautode kuldne ajastu on vaikselt lõpule jõudmas, kuid rõhk on sõnal vaikselt. Nimelt teeb järgmine aasta debüüdi 2024. aasta Ford Mustang, mis on pühendatud mudeli 60. aastapäevale.
Praeguseks on ...
Sarnaselt teiste automarkidega on ka Nissanil suured plaanid mudelivaliku elektrifitseerimiseks. Hetkel on plaanis 15 uut elektriautot aastaks 2030. Uued mudelid vajavad ka sportlikemaid variante ning ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Käesoleva hooaja järel elektrivormelite MM-sarjast lahkuva Mercedese võistkonna ostab ära McLaren.
Jätkuvalt oma haaret autospordis laiendav McLaren liitus paar aastat tagasi Indycar sarjaga ja alanud ...
Transpordiamet soetab järgmiseks aastaks kolm komplekti personaalseid kaameraid ja võtab need kasutusele tehnoülevaatuspunktidele järelevalve teostamisel.
“Loobusime kohustusest kasutada neid niinimetatud ...
Škoda Fabia on läbi aegade olnud soodsa hinnaga ja odavailmelise salongiga praktiline väikeauto. Nüüd on Fabia omajagu suuremaks kasvanud, aga kuidas on lood tema muude omadustega?
Proovisõiduauto ...
Masendav kütusekulu, miks sellist jama teha. Esimene R3 fabia htp mootoril oli ka kulu 5.9 ja selle ka saavutas. Nüüd üle 10 aasta on möödas ja sellised kulunumbrid, täiesti mõttetu jama! Ja auto on ju ikka väga väike!
Huvitav,kas müüakse mõnda uut autot(mitte mopeedautot),mille hind ei ületa 10000 eurot või sellise hinnaga enam uut autot ei saa,kuna isegi kõige väiksema varustustasemega autodel on juba niipalju lisavarustust,mis kõik ju maksab ja see hinna üles viibki.
kui väike see Fabia nüüd ikka reaalsuses on? või kui suureks-paksuks on inimesed läinud, et autod tehakse järjest suuremaks +11cm pikkust ja +5cm laiust on sellel Fabial võrreldes eelmise mudeliga.
Kütusekulu ei ole võimalik ju lõpmatult alla viia, kui auto läheb samal ajal suuremaks ja raskemaks. Reaalsus on see, et näiteks VW Golf 1 kütusekulu oli väiksem kui on täna Golfil ja põhjus on selles, et täna on Golf tühjalt sama raske, kui Golf 1 täiskoormatult
Fabia tegelt piisavalt suur. Näiteks pagassi mahub täpselt 4 16 tollist rehvi. Samas 2016 aasta a6 avantil pead istmed alla laskma,kui jooksu 17 tolliseid sinna panna tahad
Siiski on 3 silindri mootorid parajad võrrid. Loomulikult saab nendega sõita ja liikuda kuid siis peaks tulema ka oluline kütusekulu vähenemine, kui 3 silindriline peal on. Kiirustel kuni ca 60 on enam vähem, maanteel aga või siis raskema koormaga / nelja inimesega jääb see mikromootor jänni tegelikult.
Samas on sellel ja taolistel autodel oma segment olemas ning kellel vaja, ostab.
Oma olemuselt ei ole halb auto kindlasti, Skoda kvaliteet ja tase on tõusnud ning täiesti arvestatav. Minu soovitus potensiaalsele ostjale on kindlasti, kui vähegi rahakott võimaldab, siis 1,5 TSI valida mootoriks. Kütusekulus ei kaota midagi, küll aga sooritusvõime kasvab korralikult ja saab sõidust ka veidi mingit mõnu tunda - 110 kw on paras sellise auto jaoks.
no olgem ausad, ei jää see DSG kastiga 9,9 sek sajani kiirendusega Fabia maanteel kuskil jänni kui ka 4 inimest on sees ja pagasiruum täis. Jätad mõne möödasõidu kohe esimesel võimalusel tegemata jõuad suhtpunkti paar minutit hiljem ja ei juhtu midagi.
kellele meist ei meeldiks, kui igaks juhuks on autol peal võimsam mootor, aga reaalne vajadus on ikka väga küsitav. oluline (rohkem kui liiter) kütusekulu vahe linnas on kindlasti olemas, maanteel vahet ei ole.
htp mootor oli ilma turbota, seega näitab, et üldse ei ole mõtet neid vidinaid külge panna. Saaks raha ainult näpistada, muud midagi. See HTp vääris oma nime - käima läks nagu diisel ja väänas väga madalalat kenasti!
Ma ise teen vähe möödasõite aga miks on vaja nii kiiresti mööda saada?Kas selleks,et vastutulijaid on palju ja sõiduaeg on nii planeeritud,et kaua kellegi taga sõita ei ole võimalik?Minu auto mootori võimsus on 88 kw.Heal juhul vajutan gaasipedaali poole peale,ehk kasutan ära 44 kw.Kui 44 kw mootoriga autoga kasutada viienda käigu asemel näiteks neljandat või kolmandat käiku,kas siis ei saa kiiremini edasi?Mina ostsin enda auto kasutatult ja pigem välimuse järgi.Eelmine auto oli tunduvalt vanem ja võimsust 54 kw,millest oli ka minu jaoks küll aga nohh,ega ma mingi möödasõidukunn ka pole ja ega teagi sellest palju.
Mis jutt see nüüd on? Just möödasõidud on ohtlikud. Ja õnnetusse põhjustajana satuvad just need võimsama mootoriga autod, kes teevad möödasõite rohkem. Kui kolonn sõidab näiteks 85 km/h ja keegi ei tõmble, pole mingit ohtu.
No kuulge, on pereautod, pensionäriautod ja keigari ehk peenutseva ehk moenarri autod. Eraldi veel metsa-, jahi- ja maamehe autod.
Olles pensionär, ei oma möödasõit mingit tähtsust. Mõned kilomeetrid poodi, apteeki ja arsti juurde. Nende asutuste parklad on puupüsti täis pargitud, järelikult peab auto olema parajalt väike, et mahuks seal manööverdama. Lisaks hea hinna ja kvaliteedi suhtega. Vanainimesele ei meeldi mööda remondisalonge jõlkuda. 23 000 Škoda võrri eest on liiga palju, samas hea varustusega mopeedauto maksab ka 17 000. Ise eelistan Korea väikeautosid -- soodsad ja moodsad + pikk garantii ja palju lisavarustust juba alghinnas.
Loe ja imesta. Kõik käib ainult oma mättaotsast.Kõige hullemad ongi just 90 alas 85ga liiklejad , kes koguvad enese seljataha kolonni.Ja just siis algabki see möödapressimine.Ja nüüd tuleb mingi debiil ja hakkab väitma et kui palju sa ajaliselt võidad kui 90ga sõidad. Ei hakka sellistega "võidu jooksma".
kolonnid on meil loomulikult ohtlikud, kuna meil ei hoita pikivahet ja siis käib pidev tilbendamine ja pidurdamine/kiirendamine.
kuni 1000 eur saab korraliku Audi 80 poes käimiseks ja ei pea laskma uut autot toota :) ning ei pea ka remonditöökodade vahet käima, sest need kestavad kenasti poeskäigud ilma möödumisteta ära!
Kas sa autokoolis pikivahe terminiga tutvusid? Kui jah, siis mitu sekundit peab maanteel olema pikivahe? Võttes kolonni kiiruseks 80 km/h ning rakendades valemit distants=kiirus*aeg, kui palju peab meetrites olema pikivahe?
Siin lähenetakse probleemile läbi tagumiku ehk läbi urruaugu: sõiduk peab olema võimas, et kollonist mööduda?! Hoopis maanteed peavad olema piisavalt laiad ja ohutud, mitte autod mingid sportautod.
Euroopas mitmes riigis ei kasutata enam maanteede ehitamise põhjendusel võidetud minuteid, kuna inimene ei tee nende võidetud minutitega midagi kasulikku. Samuti on näiteks Hollandis max kiirus tõmmatud 100 peale kiirteedel kuna nii on saastamine 20% väiksem. Ehk siis mida vähem jõutakse Eestis neid 2+2 teid välja ehitada, seda kasulikum maksumaksjale. Max kiirused tuuakse alla nagunii ja noorem põlvkond sõidab autoga vähem.
Ideaalses maailmas, kus juhid üksteisega arvestavad, saabki 44kW masinaga ka maanteesõidud tehtud.
Paraku ei ela me ideaalses maailmas. Kui palju mööda maanteid sõita, siis kohtab igasuguseid tegelasi. Eriti toredad on need maailmaparandajad, kes sõidavad spidoka järgi 90 km/h, kurvis lasevad 80 peale ja enne kiiruskaamerat pidurdavad 70 peale. Ja siis kui keegi julgeb nendest mööda sõita, siis lisavad kiirust. Sellistega koos liiklemiseks (ilma, et närvirakke liialt palju kuluks) ongi vaja 200kW autot. Kõlab küll mõttetu "võidurelvastumisena", aga nii paraku on. Kusjuures selle puhul on veel huvitav fenomen, et mitte ükski keskmisest võimsama auto omanik ei mängi maanteel selliseid kiusamise mänge.
Euroopas on uute sõiduautode müük süvenevas languses, mis on tingitud jätkuvatest tarneprobleemidest, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Euroopa Liidu riikides müüdi aprillis ainult 684 ...
Käesoleva hooaja järel elektrivormelite MM-sarjast lahkuva Mercedese võistkonna ostab ära McLaren.
Jätkuvalt oma haaret autospordis laiendav McLaren liitus paar aastat tagasi Indycar sarjaga ja alanud ...
Lamborghini teatas, et liitub kestvussõitude MM-võistlustega 2024. aastal ja ehitab selleks otstarbeks uue LMDh klassi võistlusauto.
Lisaks on Lamborghinil kavas osaleda ka Põhja-Ameerika sportautode IMSA ...
Monaco tänavarajal toimunud demonstratsioonsõidul lõhkus Charles Leclerc vastu rajabarjääri põrutades 1974. aasta Ferrari F1 auto.
Traditsiooniliselt toimub kaks nädalat enne F1 Monaco etappi kuulsal ...
Mainekal Imola ringrajal toimunud European Le Mans sarja teisel etapil näitas Eesti võidusõitja Martin Rump koos oma tiimi Absolute Racinguga head kiirust. Paraku tabas eestlase võistkonda ebaõnn ja ...
Nädalavahetusel sai driftihooaeg Riias Bikernieki rajal täishoo sisse: algasid Eesti, Livonia ja Balti meistrivõistlused ning jätkusid Eesti karikavõistlused.
Klassidele Semipro ja Pro oli Riias toimunud ...
IMSA Prototype Challenge sarja teisel etapil Mid-Ohio ringrajal saavutas Tõnis Kasemets soolosõiduga teise koha.
Tõnise nädalavahetus kujunes pingeliseks, sest kuna ta ise töötab ühe Indycar sarja tiimi ...
Neljast nädalavahetusel Genki kardirajal stardis olnud eestlasest sõitis parima koha välja Markus Kajak, kes saavutas KZ2 klassis neljanda koha.
Belgias Genki kardirajal lõppenud Euroopa meistrivõistluste ...
Berliinis sõidetud Formula E MM-võistluste kaheksanda etapi võitis valitsev maailmameister Nyck de Vries.
Kolmandalt kohalt võistlust alustanud Mercedese tiimi sõitja Nyck de Vries tegi suurepärase stardi ...
Reedel ja laupäeval, 13. – 14. maini sõideti Raplamaal, Märjamaa ja Rapla valla teedel autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste 3. etapp – Rapla Ralli 2022.
Võistlusele startis kokku 82 ekipaaži nii ...
Indianapolise tavarajal toimunud Indycar sarja 5. etapi võitis Andretti autosport võistkonna sõitja Colton Herta.
Vahelduvates ilmastikuoludes sõidetud võistlus Indianapolises kulges mitmete avariide ja ...
Autoralli Soome meistrivõistluste etapil, Länsirannikon rallil saavutas Egon Kaur neljanda koha.
Volkswagen Polo GTI R5 autol osalenud Egon Kaur võitis kaks kiiruskatset ja omas võimalusi esikohale kuni ...
Berliinis nädalavahetusel sõidetavast kahest elektrivormelite MM-etapist esimese võitis Venturi tiimi sõitja Eduardo Mortara.
Juba kvalifikatsioonis head kiirust näidanud Mortara alustas võistlust parimalt ...
Algaval nädalavahetusel sõidetakse kaks MM-etappi elektrivormelitel ja rahvusvahelistes sarjades on võistlustules ka mitu Eesti autosportlast.
Berliinis jagatakse Formula E MM-võistluste punkte kahel päeval ...
Eesti autoralli meistrivõistluste 3. etappi, Rapla rallit juhib avapäeva järel Ford Fiesta R5 autol sõitev Priit Koik.
Reedel sõideti Rapla rallil kaks pikemat kiiruskatset ja kaks lühikest katset Rapla ...
Neli Eesti kardisportlast alustasid kardispordi Euroopa meistrivõistluste hooaega Belgias, Genki kardirajal.
Reedel peetud kvalifikatsioonis näitas head hoogu ühena kolmest eestlasest klassis KZ2 võistlev ...
Transpordiamet soetab järgmiseks aastaks kolm komplekti personaalseid kaameraid ja võtab need kasutusele tehnoülevaatuspunktidele järelevalve teostamisel.
“Loobusime kohustusest kasutada neid niinimetatud ...
Hiiglaslik Escalade maastur on saanud esimest korda Cadillaci sportliku V-embleemi. See tähendab väga palju võimsust ja ka hinda. Eks pea kolm tonni kaaluv linnamaastur vajabki suuri numbreid, et see ka ...
Stiilselt värskendatud Rolls-Royce Phantom võib esmapilgul välja näha kui seni müügis olnud mudel, kuid milleks peaks parandama asja, mis katki pole? Samas on vahepeal turule jõudnud Mercedes-Maybach ja uus ...
Statistika järgi juhtub ühes päevas keskmiselt ligi 100 kindlustusjuhtumit. Päris tuntava osa nendest juhtumitest moodustavad ka olukorrad, mis on seotud kokkupõrgetega reastumisel.
Kuidas ohutult ...
Mercedes-AMG leidis uue nipi, millega pigistada väikesest mootorist välja ohtralt hobujõude – abimootoriga turbokompressor. Turbode tootja Garrett lisas ülelaaduri turbiine ühendavale võllile 4 cm paksuse ...
Muskelautode kuldne ajastu on vaikselt lõpule jõudmas, kuid rõhk on sõnal vaikselt. Nimelt teeb järgmine aasta debüüdi 2024. aasta Ford Mustang, mis on pühendatud mudeli 60. aastapäevale.
Praeguseks on ...
Superkrossi karikavõistluste suvine hooaeg algab pühapäeval võistlusega LaitseRallyPark´is Milworksi karikatele.
Tavapäraselt on kavas eraldistardist sprindisõidud ja ühisstardist krossivõistlus. “Meeldiv, ...
Laupäeval suvehooaega alustaval Misso Karikal osalevad lisaks autoklassidele ka SSV-bagid.
“Talvistel Misso karikasarja võistlustel nad osalesid, kuid suvistel etappidel ei ole varem startinud,” sõnas ...
Sarnaselt teiste automarkidega on ka Nissanil suured plaanid mudelivaliku elektrifitseerimiseks. Hetkel on plaanis 15 uut elektriautot aastaks 2030. Uued mudelid vajavad ka sportlikemaid variante ning ...
Bentley esimest linnamaasturit Bentaygat on saatnud suur müügiedu, kui rekordilisel eelmisel aastal moodustas see enam kui kolmandiku müüdud autodest. Nüüd lõpuks lisandub mudelivalikusse pikema teljevahega ...
Uus Range Rover Sport ronis ülemaailmse debüüdi raames Islandil üle maailma suurima omataolise Karahnjukari tammi, pistes samal ajal rinda 750 tonni minutis langevate veevoogudega. Kriitilistel hetkedel ...
Megane'i nimi on tänaseks juba pea kolme aastakümne jooksul tähistanud mõistliku hinnaga umbes Golfi suurust väiksemat pereautot. Hiljuti müügile jõudnud uus futuristliku välimusega elektriauto Megane E-Tech ...
Autoralli MM-sari tähistab tänavu 50. sünnipäeva ja juubeliüritusele Portugali ralli ajal koguneb hulk maailmameistreid.
Portugalis toimuvatel üritustel osalevad Walter Röhrl, Ari Vatanen, Miki Biasion, ...
Täiselektriline variant Transiti kaubikust toob kaasa uue disaini ja on suur samm Fordi tarbesõidukite elektrifitseerimise osas. Kuigi E-Transit Custom jõuab tootmisse alles järgmise aasta teises pooles, on ...
Oliver Randalu saavutas Drift Mastersi Euroopa meistrivõistluste avaetapil teise koha, jäädes alla vaid mullusele meistrile Piotr Wiecekile.
“Eelinfo põhjal tundus, et rada on pigem lihtsamapoolne, kuid ...
Drifti Street-klassi Eesti karikavõistluste avaetapi Kehalas võitis Frank Passer, kes alistas finaalis Kristjan Järve. Kolmanda koha sõidus oli Kirill Žukov parem Sergei Sestopalovist.
Finaali ärevaim ...
Natuke rohkem kui kuu aega tagasi nägime esimest pilti Ferrari peatselt saabuvast ja ühtlasi ka esimesest linnamaasturist. Nüüd teame natuke rohkem ka sellest, mida kapoti alt leida võib.
Ferrari tegevjuht ...
Mopeedautosid ehk L6e-kategooria (neljarattaline mootorsõiduk) sõidukeid saab tehnoülevaatusele esitada alates 1. juulist ja tehnoülevaatus tuleb teostada kuue kuu jooksul ehk hiljemalt 2023. aasta 1. ...
Brabus avaldas järjekordse ekstreemse maasturi nimega Crawler. Auto, mis polegi isegi tänavalegaalne, on kõike muud kui tagasihoidlik.
Crawler on ehitatud eraldi terasest torukonstruktsioonile ning esi- ja ...
Imola ringrajal peetud TCR-klassi kereautode Itaalia meistrivõistluste teisel etapil jäi Ruben Volt napilt võidust ilma, aga kokkuvõttes tõusis ta teisele kohale.
Laupäeval olid kõrges mängus ka teised ...
Imola ringrajal sõidetud Formula Regional by Alpine sarja teisel etapil tõusis Paul Aron esimeses sõidus poodiumile ja teenis punkte ka teises sõidus.
Kvalifikatsioonid ei kulgenud Paul Aronil kõige ...
Spa ringrajal vahelduvates ilmaoludes sõidetud kestvussõidu MM-võistluste teise etapi võitis Toyota meeskond Alpine’i tiimi ees.
Ardennide mäestikus asuvale Spa ringrajale tüüpiliselt kimbutasid kuival ...
Kardispordi rahvusvahelisse tippu kuuluv Läti kardisõitja Tomass Štolcermanis püstitas Eesti meistrivõistluste avaetapil Raplas uue rajarekordi.
KZ2 klassi võitnud Štolcermanis läbis võistluse sees ringi ...
Miami GP võitis suurepärase etteaste teinud tiitlikaitsja Max Verstappen, kes edestas Ferrari sõitjaid Charles Leclerci ja Carlos Sainzi.
Stardist pääses edukalt minema Leclerc, kelle kannule tõusis ...
Miami GP kvalifikatsioonis saavutasid kaksikvõidu Ferrari sõitjad Charles Leclerc ja Carlos Sainz.
MM-sarja liider Charles Leclerc oli oma tiimikaaslasest 0,190 sekundi võrra kiirem ja kolmandaks jäetud ...
Miami GP reedel sõidetud kahel vabatreeningul sõitsid parimad ringiajad välja Charles Leclerc ja George Russell.
Miami tänavarajal sõidetud esimesel vabatreeningul oli kiireim MM-sarja liider Charles ...
Tänavu on alternatiivkütuseid kasutavate autode osakaal uute sõiduautode müügitulemustes pidevalt ületanud 40% piiri, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit.
Alternatiivkütuseid kasutavate ...
Algaval nädalavahetusel kihutavad F1 autod esmakordselt Miami ringrajal, aga mitmeid teisi põnevaid võistlusi toimub nii meil kui mujal.
Järjekordne F1 etapp sõidetakse eelseisval nädalavahetusel uuel Miami ...
Kardispordi Eesti meistrivõistluste esimene etapp toimub laupäeval Rapla rajal. Võistlust on võimalik jälgida otseülekandes EAL Youtube kanali vahendusel.
Avaetapil osalevad klassid Cadet, Micro 60, Mini ...
Misso rallikrossirajal algab laupäeval Liqui Moly Eesti autokrossi meistrivõistluste suvine hooaeg.
“Eks suvise hooaja algus läheb ikka nii, et kõiki autosid ei jõuta valmis, kuid sellest hoolimata on ...
Mazda on CX-5 puhul otsustanud jääda kõige harjumuspärase juurde - selle mootorid on tänapäeva mõistes suure töömahuga ja ilma turbota ning ka hübriidajamit selle auto kapotialt ei leia. Aga kuidas siis ...
Lamborghini avaldas esimesed fotod oma uuest võistlusautost Huracan GT3 EVO2, mis jõuab ringradadele 2023. aastal.
Uue põlvkonna GT3 klassi autol on vabalt hingav 5,2-liitrine V10 mootor, millel võimsust ...
Eestis on nüüd on võimalik tutvuda ja tellida kahte esimest EQE versiooni: EQE 350+ ja Mercedes-AMG EQE 43 4Matic, mille hinnad algavad vastavalt 74 400 ja 105 840 eurost.
EQE pakub tootja sõnul pisut ...
Riias sõidetud ringrajasõidu Eesti meistrivõistluste avaetapil DeWalt Grand Prix´l saavutas Romet Reisin osavõturohkeimas BMW 325 Cup klassis parima eestlasena kolmanda koha.
36 osalejaga klassis võitis ...
KOMMENTAARID (33)