Ford Ranger on ka Eestis üsna populaarne kastikas, mida näeb tänavatel päris sageli. Nüüd võtsime proovisõiduks uue Rangeri tavaversiooni, sest Ranger Raptori proovisõit on meil juba tehtud.
...
Eelmisel nädalal toimunud Eesti aasta auto 2024 sõidupäev andis autoajakirjanikele enne lõpliku otsuse tegemist võimaluse veel korra läbi mõelda, kas valida järgmiseks aasta autoks Honda CR-V, Hyundai Ioniq ...
Liiklusjärelevalvekeskus kutsub kõiki kuni reedeni jagama infot kohtadest, kus autojuhid liiklejate hinnangul pidevalt kiirust ületavad.
Oma tähelepanekutest tuleks teada anda veebilehel ...
Peamised koputajad on ju need vennad kes kuskil 90 alas 65-70nega ködistavad ja kui sa neist mööduda julged siis ei jõua seda telefoni nüüd ära krabada, küll pildistada/filmdia ja kaebe kõnet teha :D :D
Võib-olla peaks üle vaatama, kas need kiirust jm. piiravad märgid/alad on põhjendatud või loodud ainult riigikassa täitmiseks. Maksuameti käepikendused ju eriti agaralt arusaamatute piirangute ja liiklusskeemide juures raha kasseerimas. Kõik see statistikale (exeli tabel) üles ehitatud süsteem ei päde. Juba vanarahvas teadis, et on olemas väike vale, suur vale ja siis tuleb statistika.
Aga millegipärast on linn paarutavaid autosid täis, kes sülitavad nii kiirusepiirangule kui ka muule. Oleksin esimesena poolt 30km/h linnakiirusest. Maanteele paneks hoopis keskmise kiiruse kaamerad. Tavakaamerad rapivad ainult rohelisi juhte ja flegmasid. Lisaks tooks linna mürakaamerad.
Tundub, et kogu liiklusjärelevalve seisnebki salajases kiiruse mõõtmises ja valguskiirusel arvete saatmises. Võiks parem linnas lahtiste silmadega ringi sõita ja vaadata kus näiteks on ajuvabad fooritsüklid, kus űhe lainega läheb läbi vaid üks auto jne jne
Kas tõesti on kehtestatud piirkiiruse ületamine ainus rikkumine?! Sel juhul pakuks kõik avalikus kasutuses olevat sõiduteed. Head kanapüüdmist kelluga!
Igasugu kõrvalteedelt ettekeerajad ning suunatuletud junnid on tunduvalt ohtlikumad.
Teeme talgud: pange kitse. Siis saame "karistada" neid, kes sõiduga hakkama saavad. Kolime 4 realistele talguid tegema. Paneme kaameraid maanteedele, kus on 99% tõenäosus, et raha tiksub. Aga ärme tee kunagi liiklusjärelvalvet. Teeme ainult nagu mingi põhikooli kiusaja. Kotime neid, kes kindla peale minek.
Aga kunagi ei mõtle keegi, et need liiklusprobleemid võibolla saavad alguse sigulliajastu reeglitest, mis endiselt läbi mõtlemata. Ja keegi kunagi ei mõtle kontrollida liikluses neid juhte kes sõiduga hakkama ei saa. Ette keeramised, eluohtlikud manöövrid, teiste takistamine, oskamatus. Kui näiteks on range reegel, et purjus peaga ei sõida, siis miks on reegel olematu oskamatu juhi osas? Liiga palju on neid, kes liikluses ei tohiks olla. Eriti maanteedel. Aga eks see on tagajärg sellele, et liikluseksam jälgib pigem kuidas nõmme tänavatel vigursõitu tehakse ja maanteele ei pöörata tähelepanu. Kui keegi teeks dokumentaali sõites läbi suuremate linnade ja suuremad maanteed, saaks kokku panna väga hea materjali. Sellega saaks politseid harida, et mis tegelikult on meie liikluses probleem. Unustage ära need kiirused ja läbi kiiruste talgude mingi ähvardamine. Vaja sellest sigullimehe mentaliteedist ja ajastust välja kasvada!
ära aja mingit jama. liigne kiirus on üks olulisemaid õnnetuste põhjustajaid, lisaks joobele. ka ohtlikud manöövrid on tihti seotud kiirustamisega (ohtlikud möödasõidud jne). ette keeramised, teiste takistamine ei tekita tavaliselt õnnetusi. kui just jälle keegi kiirust ei ületa ja ette keeraja ei oska sellega arvestada. eriti linnakeskkonnas on see tavaline. kui kiirusepirang on 50 ja keegi sõidab 70, siis talle tundub pidevalt, et keegi keerab talle ette.
sigulliajastu ei puutu üldse asjasse. Linnas jalakäijaga kokkupõrkel saab jalakäija surma 10-15% tõenäosusega, kui auto sõidab otsa 50 km/h, juba 65 km/h kiiruse korral tõuseb jalakäija surma saamise tõenäosuse % 80 peale. Ja linnas on ka müra teema, 30 km/h sõitev auto teeb ligi 2 x vähem rehvimüra kui 50km/h sõites. seega jutt, et meil on kiiruse piirangud kuidagi liiga piiravad, on täiesti jama.
Arenenud riikides langetatakse linnas kiirused 30-40 peale ja maanteedel samuti. mitmes riigis on 100 max, ka kiirteedel ja põhjus on ennekõike saastamine. 100 km/h sõites saastab auto 20% vähem kui 120 km/h sõites
Naljanumber - kõigepealt täitke (patrullis puudu olevad) ametikohad, mis on likvideeritud ja ka lahtilastud (kuna ei tehtud koroona vaksiini), et linnas ja maanteel oleks aru saada, et politei on KOHAL.
Aga muidu võite minna Järvevana teele - ikka leidub keegi kes sõidab 75-ga sõitvast autost nagu postist mööda. Tõeline hitt on liikuv kaamera 50 alas, 30m enne 70 märki ( VM ja K-Rauta vahel) - see ei paranda liiklusohutust vaid täidab riigikassat. Huvitav mis sorti M -peab inimene olema, et kaaskodanikke lihtsalt kottida (sama küsimus ka selle Skoda ekipaaži kohta.)
Lugupeetud kommentaator 11. septembrist kell 21:59 võiks ise lõpetada jama ajamise. Liigne kiirus üksinda küll õnnetuste põhjus ei ole. See oleks umbes sama hea, kui hakata tulekahjude põhjuseks nimetama liigset kuumust. Jah, kiirus võib tihti olla kaasnev tegur, aga põhjus seisneb enamasti just kellegi hooletuses, tähelepanematuses vms. Kui meenutan liikluses silma jäänud ohtlikke olukordi, siis 90-95% neist on tingitud sellest, et keegi on hakanud end teistest kõvemaks liiklejaks pidama ja mingi ohtliku manöövri sooritanud – ja see pole sugugi alati seotud sellega, et antud juht oleks muidu kupatanud nagu oleks tuhat kuradit kannul. Minule tundub kõige pädevam kusagilt kuuldud mõttetera, et ohtlik pole mitte mõõdukas kiiruseületamine, vaid agressiivne kihutamine.
Edasi – millistes arenenud riikides siis see asula 30 kmh piirang juba valdav on? Wikipedia andmetel on 50 kmh asula kiirusepiirang nt Austrias, Taanis, Soomes, Prantsusmaal, Saksamaal, Prantsusmaal jne. Muidugi on riike, kus tõepoolest järjest rohkem piirangut 30 peale seatakse (nt Holland), aga sildistada seda mingisuguse üleüldise suundumusega on ka liialdus. Pealegi lähenetakse arenenud riikides liiklusohutusele märksa rohkem kaasusepõhiselt, mitte ei lajatata igal pool 30ga, mis õnne majja tooks. Lisaks - miks keegi ei räägi nt Taani 2000ndate kogemusest, kus teatud kiirteedel tõsteti kiirusepiirangut 110lt 130 peale? Kusjuures sellele eelnes samuti enne kõva politsei kriitika, et see on ikka väga ohtlik eksperiment, aga praktikas liiklusõnnetuste arv hoopis vähenes. Asjatundjad seletasid seda fenomeni sellega, et kiiruste erinevused vähenesid. Taani on samuti riik, kus paar aastat tagasi tõsteti veoautode lubatud kiirust 10 kmh võrra. Nii et see kiiruse teema pole sugugi nii ühene kui meil siin üritatakse alalõpmata demonstreerida. Kusjuures sellele maaniale on ka päris lihtne seletus olemas, mida on hästi näha siis, kui teemaks tõusetub küsimus, kas ja kes peaks talvise teehoolde kvaliteeti hindama. Loogiliselt võiks selleks asutuseks olla politsei, aga siiani pole see realiseerunud, sest... libedust on ju keeruline mõõta! Täpselt samal põhjusel on just kiirus politsei jaoks igati sobiv liiklusohutuse tegur, mille ümber mõõdutundetult lokku lüüa, sest seda on lihtne ja turvaline fikseerida. Hakata mässama mingite bussirajal sõitjatega, pidevate nõelujatega või muude huligaanidega võtab palju rohkem aega ja kätkeb riski vaidlustusteks.
Lõpetuseks – isiklikult ei ole kindlasti mingi patoloogiline kiirusemõõtmise vastane. Aga mind sügavalt häirib, kui see muutub nagu eesmärgiks iseeneses, nagu paraku ka selles liiklustalgute üleskutses rõhutakse ainult kiirusele, kuigi kõikvõimalikke ohtlikke kohti ja käitumismustreid on mujalgi hulgaliselt. No mille pärgli pärast ma näen politseid kiirust mõõtmas ainult Tartu maantee neljarealistel lõikudel, kus pole vist 20 a mitte ühtegi rasket liiklusõnnetust toimunud? Miks ei tegeleta palju põhjalikumalt nt tõukeratturite problemaatikaga, kus kuuldavasti iga nädal hulk lapsi päris tõsiselt viga saab? Kui patrull korra kuuski mõne koolimaja juures kiivrita ratturitele selgitustööd teeks, siis oleks sellest ennetuse mõttes sada korda rohkem kasu kui kuskil sirge peal +10ga kulgejaid noppida.
1. ega siis kogu linnas/asulas ei panda reeglina kuskil 30 km/h. kõikides nendes riikides on asulates ja linnades 40 ja 30 km/h alasid, pea alati seal, kus on rattateid ja radasid autoteede vahetusse tehtud jne.
2. see, et kiirus ei ole üksi kunagi põhjus, ei ole üldse oluline. Kiirus on alati reageerimist ja pidurdusmaad pikendav. Meil oli aastaid tagasi 100 km/h lõike tavalisetel 1+1 sirgetel teedel, aga tulemus oli see, et siis sõideti igal pool kiiremini ja õnnetuste arv kasvas. ja lõppude lõpuks kui sa paned autopiloodi peale, uutel autodel on enamusel see adaptiivne, siis milles on üldse probleem? ei ole ju vajadust sirgel sõita 110-ga 90 alas. Keegi ei käsi ju autoga sõita nii linnas kui maanteel kui hakkama ei saa.
Politsei tööd ma ei tea ja ega ei huvita kah. nende nõelumiste avastamine, selle kohta tõenduse kogumine ja siis lõpuks ka rikkuja kinni pidamine, on tõenäoliselt suht keeruline. teadupärast jääb mel politseinikke iga aasta vähemaks (töölt lahkub rohkem kui juurde tuleb) ja neile igasugu ülesandeid veel juurde panna on tõenäoliselt ebareaalne. teede hoolduse tellib kas transpordiamet (riigimaanteed) või kohalik omavalitsus ning nende asi on kontrollida ka tellitud teenuse nõuetele vastavust.
Kokkuvõttes - Mingi vastutus peab ikka autojuhitdele ise ka jääma - esiteks korralikud rehvid ja teeoludele vastav kiirus. ja kogu lugu.
Ford Ranger on ka Eestis üsna populaarne kastikas, mida näeb tänavatel päris sageli. Nüüd võtsime proovisõiduks uue Rangeri tavaversiooni, sest Ranger Raptori proovisõit on meil juba tehtud.
...
Novembris jätkus Eesti uute sõiduautode turul tempokas tõus ja 11 kuu müük ületas 21 tuhande auto piiri.
Novembris müüdi Eestis 1827 uut sõiduautot, mis ületas möödunud aasta novembrikuu tulemuse 27,9%. ...
Hedin US Motors, Euroopa ametlik Ford F-150 maaletooja ja distribuutor, toob Eestisse maailma enimmüüdud pikapi. Ikooniline F-150 jõuab ametliku edasimüüja Info-Auto Fordi salongidesse juba 2023. aasta ...
Eelmisel nädalal toimunud Eesti aasta auto 2024 sõidupäev andis autoajakirjanikele enne lõpliku otsuse tegemist võimaluse veel korra läbi mõelda, kas valida järgmiseks aasta autoks Honda CR-V, Hyundai Ioniq ...
Renault on alates 1980. aastast müünud üle 3 miljoni Master kaubiku ja algusest peale on neid valmistatud Ida-Prantsusmaal Batillys. Mudeli värvikas ajalugu on kestnud üle 40 aasta kolme põlvkonna jooksul ja ...
Ka esimese põlvkonna Hyundai Kona paistis silma oma julge ja omanäolise välisdisainiga, aga sellele vaatamata osutus Kona üheks igati mõistlikuks linnadžiibiks. Kona teine põlvkond on nüüd mõõtmetelt ...
Kuigi Eesti inimeste jaoks on Maxus uus nimi, siis mõnedel turgudel on Maxuse nime kandvad autod müügil olnud juba üle 10 aasta. Seekord proovivad aga hiinlased Mifa 9-ga kanda kinnitada luksuslike ...
Iveco on teinud oma ajaloo suurima, miljardieurose investeeringu, et uuendada oma tootevalikut. See tähendab põhjalikku täiustamist terves mudelivalikus, sealhulgas populaarse kergtarbesõiduki Daily ...
Honda CR-V on on eestlaste lemmikuna läbi aastate figureerinud korduvalt müügitabelite tipus. Täna on meil proovisõiduks täiesti uus kuuenda põlvkonna CR-V, mis on võrreldes eelkäijatega päris palju ...
Tänavuse aasta teises pooles on uute sõiduautode müük püsinud kuude lõikes stabiilsena, aga on eelmise aastaga võrreldes plussis.
Eestis müüdi oktoobris 1726 uut sõiduautot ja enam-vähem samas suurusjärgus ...
Mercedes-Benzi legendaarne E-klass on jõudnud oma kuuenda põlvkonnani ja proovisõiduks on meil uue E-klassi pistikhübriid. Aga millises suunas on liikunud uue E-klassi sõiduomadused - kas endiselt soovitakse ...
Sellel aastal juba 24. korda toimuval Eesti aasta auto konkursil pääses erandlikult finaali mitte kuus, vaid seitse autot.
Pärast lisahääletust jäid kaks autot võrdsete punktidega ikkagi kuuendat kohta ...
Peugeot edev ja sportliku välimusega 508 universaal on läbinud mudeliuuenduse, mille käigus on ka mootorivalik oluliselt muutunud. Seekord on meil proovisõiduks pistikhübriid, millega peaks saama elektri ...
Kõigile uutele, peale 1. oktoobrit registreeritud Mazda sõidukitele kehtib garantii 6 aastat või 150 000 läbisõidu kilomeetrit, olenevalt sellest, kumb enne täitub. Mazda varasem garantiiaeg oli kolm aastat. ...
Kütusefilter on olemas kütust kasutaval sõidukil, olgu selleks tavaline sõiduauto, veoauto, mootorratas, paat või muu. Kütusefilter võimaldab mootorisse mineva kütuse hoida puhtana. Seega pole üllatav, et ...
Eestimaalasi kostitas eelmisel nädalal esimene sahmakas lund ja lörtsi, mis jäi küll üürikeseks, kuid talv hiilib iga päevaga ligemale ning seetõttu on juba mõistlik rehvitöökotta aeg kinni panna, et ...
Kuigi ajastu on selline, et väikeautode turuosa muutub aasta-aastalt väiksemaks ja ka saadaolevate autode valik järjest kahaneb, otsustas Renault oma populaarset superminit siiski uuendada.
Proovisõiduauto ...
Prantsuse autotootja Citroën avalikustas 18. oktoobril oma kõige värskeima mudeli, mis lubab revolutsiooni elektrisõidukite turul - 320-kilomeetrise sõiduulatusega uue ë-C3 hind üheksas Euroopa riigis algab ...
Koroonapandeemia, Ukrainas toimuv sõda ja ebakindel aeg majanduses on muutnud Eesti inimeste ostukäitumist ning tehasest ei tellita endale autosid enam sellises mahus nagu varasemalt, selgub Topauto ...
Škoda Karoq sai viimase mudelivärskenduse käigus mitmeid tehnilisi uuendusi ning meie proovisõiduauto oli seekord kõige uhkemas SportLine varustuses. Aga kui sportlik siis on see sportliku nimega väike ...
Sõidukite täisteenusrendi ettevõte Mobire Group tuli välja lühirendi teenusega Mobire Go. Lühirent on digitaalne autorendi lahendus nii era- kui äriklientidele, mis võimaldab autot rentida ühest päevast mõne ...
Põhjaliku värskenduskuuri läbinud Volkswagen Touareg on nüüd saadaval Volkswageni müügiesindustes ning selle hind algab 72 700 eurost.
„Touaregil on algusest peale olnud oma kindel suur austajaskond. Selle ...
Eestis püsib uute sõiduautode müük üheksa kuu kokkuvõttes plusspoolel, septembris kasvas ka elektriautode osakaal.
Septembris müüdi Eestis 1733 uut sõiduautot, mis jäi eelmise aasta sama kuu tulemusele alla ...
Opeli sportlikud mudelid on läbi aegade pakkunud lõbusaid sõiduelamusi, olgu siis tegi vanema Kadett GSi või värskema Astra OPC-ga. Tänaseks on aga Opeli GSi ja OPC mudelid jäänud minevikku, appi on võetud ...
Eesti Autoomanike Liidu juhatuse hinnangul on automaksu eelnõuga edasiliikumine olukorras, kus selle vastu koguti enam kui 77 tuhat allkirja ning kus enne valimisi selleteemalist arutelu ei peetud, ühtlasi ...
Volvo Defense, Volvo Trucks ja Riigi kaitseinvesteeringute keskus ja Läti kaitseministeerium sõlmisid logistikaveokite tarnimise raamlepingu. Volvo valiti üheks kahest tarnijast, kes 7 aasta jooksul tarnivad ...
Subaru tõstis oma müügimahu Eestis uuele rekordtasemele - möödunud kuul müüdud 93 autot märgib margi läbi aegade parimat septembrikuu müügitulemit. 2022. aasta septembriga võrreldes on Subarute müük kasvanud ...
SsangYong proovib ennast taas Eesti turul sisse seada - suvel proovisime ära äsja Eestisse jõudnud täiesti uue Musso ja nüüd vaatame üle ka värskenduskuuri läbinud Rextoni, mille konkurentideks saab pidada ...
Ott Tänak / Martin Järveoja (Ford Puma Rally1) võitsid Tšiili MM-ralli 42,1sekundilise eduga Thierry Neuville / Martin Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) ees.
Kolmas koht kuulus Elfyn Evansile / Scott ...
Polestar on alguse saanud võidusõidumeeskonnast, mis hiljem muutus ametlikuks Volvo kiirete autode osakonnaks. Tänaseks on Polestar aga iseseisev automark, mis keskendub elektriautode tootmisele. Nende ...
Auto on valdavale osale inimestest mitte ainult lõbusõidukaarik, vaid ka igapäevaselt hädavajalik tööriist. Auto töökorras hoidmine peaks olema iga autoomaniku prioriteet, kuna ka väikese probleemi, nagu ...
Topauto avas Tallinnas Sõpruse puiesteel uue kontseptsiooniga autosalongi CUPRA Garage, mis hakkab müüma ainult CUPRA brändi sõidukeid. CUPRA Garage soovib pressiteate sõnul eristuda traditsioonilistest ...
Audi e-tron oli turuletuleku hetkel põhimõtteliselt üksi - ei BMW-l ega ka mitte Mercedesel polnud talle ühtegi konkurenti vastu pakkuda. Nüüd on aga ajad muutunud ja saadaval on nii BMW iX kui Mercedes EQE ...
Andres Arnover (Ford Mustang) lõpetas kiirendusspordi Euroopa meistrivõistlused hooaja kokkuvõttes Pro Modified klassis pronksmedaliga.
“Arvestades Pro Modified klassi tihedat konkurentsi, olen pronksiga ...
Alkoholi või narkootilise aine mõju all on aasta jooksul sõidukit juhtinud 18000-40000 elanikku, selgus Turu-uuringute AS-i tehtud uuringust.
Viimase 12 kuu jooksul on mootorsõidukit juhtinud alkoholi või ...
Kia populaarne kompaktmaastur Sportage on jõudnud olulise verstapostini - praeguseks maailmas müüdud üle seitsme miljoni autoga on see olnud üks Kia edukaim mudel ning alates 2015. aastast on Sportage üldse ...
Maserati esimene mudel, mis neil 1947. aastal tootmisesse jõudis, oli GT-auto nimetusega 1500 Gran Turismo, seega on Gran Turismod Maserati jaoks vägagi olulised. Aga mida kujutab endast tänapäevane Maserati ...
Eestis kerkis uute sõiduautode müük ka augustis plusspoolele, ehkki veidi tagasihoidlikumalt kui eelmistel kuudel.
Augustis müüdi Eestis 1768 uut sõiduautot, mis ületas eelmise aasta augustikuu müüginumbri ...
MINI esitles 5. septembril alanud Müncheni rahvusvahelisel autonäitusel eelkäijast suuremat ja elektrilisemat viiendat mudelipõlvkonda, mis annab nii Cooperi kui Countrymani ostjale võimaluse valida mitme ...
Pikalt oodatud Opeli elektriauto on viimaks Eestis müügil ning uue Opel Astra Electricuga saab ühe laadimisega läbida mugavalt kuni 418 kilomeetrit.
Esialgu pakutakse hea varustusega erimudelit Business ...
Reedel algab Tartu Näituste messikeskuses järjekorras 28. auto- ja tehnikamess Motoshow, kus uutest sõiduautodest ja tarbesõidukitest tuleb esitlemisele 30 marki. Esmakordselt tuuakse laiema publiku ette ...
Renault esitles IAA mobiilsusmessil oma uut maasturit, elektrilist Scenic E-Techi, mis on Renault' sõnul uue põlvkonna pereauto praegusele ajastule. Selle disain järgib tema sugulase Espace'i stiili, mis ...
Cayenne'i omanikud, kes plaanivad omale uut autot osta, on sageli probleemi ees, et mida uueks autoks valida. Üks variantidest on näiteks uuendatud Cayenne, mis on Porsche sõnul läbi aegade nende kõige ...
BMW on ka varem kohaldanud sisepõlemismootoriga mudeleid ümber elektriautodeks ja senimaani on see neil päris edukalt õnnestunud - heaks näiteks on kasvõi BMW iX3. Nüüd on aga BMW võtnud ette oma M-seeriasse ...
Väga vanad autod kogunevad 2. septembril LaitseRallyParki, kusjuures pealtvaatajad näevad neid nii seismas kui ka sõitmas – rääkimata võimalusest ise mõnes autovanuris kaasa sõita!
LaitseRallyPark korraldab ...
Mazda on ka varemalt harrastanud tehnoloogilises mõttes vastuvoolu ujumist ja näib seda traditsiooni jätkavat, tuues turule uue tagaveolise suure mootoriga linnadžiibi, mis pealegi on varustatud suure ...
Laupäeval 12. augustil toimub Haapsalu lähistel Kiltsi lennuväljal lõppkiirusvõistlus V&K Teed One Mile Challenge 2023. Võisteldakse saavutamaks paigaltstardist suurimat lõppkiirust ühe-miilise (1609 m) ...
Hyundai eelmine täiselektriline Ioniq 5 pälvis ohtralt kiidusõnu ja pärjati isegi Eesti aasta auto tiitliga. Ioniq 6, mis pälvis ka maailma aasta auto tiitli, on aga oluliselt erineva välimuse ja olemusega ...
Eesti pikima ajalooga kiirendusvõistluse Speedest traditsioon jätkub juba sellel laupäeval, 29. juulil Ülenurme lennuväljal.
“Kui teised Eesti veerandmiilil toimuvad kiirendusvõistlused sõidetakse Kiltsi ...
Citroën, mille kokkukuivanud mudelivalikusse kuulusid mõned aastad tagasi ainult paar üksikut sõiduautot, on asunud nüüd oma mudelirivi hoogsalt pikendama - ja peab ütlema, et nende uued mudelid on päris ...
KOMMENTAARID (19)