Eile avati Helsingi messikeskuses motomess MP 2013, selle raames tutvustatakse hooaja uusi kaherattalisi, tehakse kaupa varustusega ning näidatakse tuunitud mootorrataste paremikku.
Järgneb galerii messil väljas olnud uudismudelitest.
Aprilia
Itaalia mootorrattatootja Aprilia pidas Helsingis väljas olnud masinatest kõige olulisemaks matkamootorratast Caponord. Tegu on 1,2-liitrise 128-hobujõulise mootoriga matkaenduuroga, millega loodetakse veidigi sisse süüa BMW "gessude" turuosasse. Soomes väljas olnud masina kõrval oli küll silt "Prototype".
Pisike mudelivärskenduse osaks sai möödunud aastal ka Aprilia RSV4, selle neljasilindriline V-mootor peaks suutma endast välja pigistada 184 hobujõudu.
Oma debüüdi meie laius- ja pikkuskraadidel tegi ka Aprilia RSV4 Factory ABS. Peamiseks uudiseks ABS-pidurite lisandumine ning Brembo M4 monobloc pidurisadulad.
185-hobujõulise motokaunitari eest tuleb välja käia minimaalselt 22 000 eurot.
Meil peetakse motorollereid eelkõige teismeliste sõidukiteks, lisaks ka veel tüütult aeglasteks. Aprilia SRV 850 kummutab mõlemad müüdid: näeb välja soliidne ja hoiab enda käes maailma kiireima rolleri tiitlit: 75-hobujõulise mootori abil suudab ta kihutada kuni 200 kilomeetrit tunnis, sada kilomeetrit tunnis saadakse kätte viie sekundiga.
BMW
BMW põhiliseks uudiseks oli loomulikult täiesti uus BMW R 1200 GS, kõigi matkaenduurode vaarisa ja turuliider. Värskeim versioon on saanud kombineeritud jahutusega (õhk/vesi) kahesilindrilise boksermootori, millel võimsust 125 hobujõudu. Sidur on nüüd märg, käigukast aga mootoriga ühes tervikus.
BMW-dele kohaselt on lisavarustuse loetelu äärmiselt pikk, rattale saab tellida näiteks LED-esituled või elektrooniliselt reguleeritava vedrustuse ESA uusima versiooni.
Selle lõbu hind: meil üle 15 000 euro. Esimesed julged on oma sissemaksed juba teinud.
Neile, kellele asfalt on südamelähedasem, on BMW mudeliuudiste seas F 800 GT. Kahesilindrilise mootoriga ratas asendab mudelit F 800 ST.
Kui kruus hirmasti meeldib, aga suure "gessu" jaoks jaksu pole, on abiks mudel F 700 GS.
BMW superbike'de valiku täheks on hetkel BMW HP4. Tegu on mudeli S 1000 RR edasiarendusega, mis on orienteeritud eelkõige ringrajal kihutava publiku vajadustele. 193 hobujõust peaks piisama ka kõige nõudlikumale maitsele.
Varakult tuleb hakata mõtlema ka noorele ostjaskonnale: BMW tunnustega vudiratas.
Can-Am
Kui mootorrattaga kihutamine tundub veidi ohtlik, saab sama naudingu kätte Can-Am Spyderit juhtides. Välja näeb ta küll nagu ratastega mootorsaan.
Ducati
Itaalia mootorrattatootja Ducati oskab teha efektseid ja nobedaid kaherattalisi. Üheks selle väite tõestuseks Multistrada 1200 S Touring, mootorratas, mis seob ülihea juhitavuse ja emotsionaalse jõuallika matkamootorratastele omase mugavusega.
Seiklushimulistel mootorratturitel, kes linnatänavatel aega surnuks sõidavad, tasub pilku heita Ducati Hypermotardi suunas. 204 kilo, 150 hobujõudu ja välimus, mille nimel ollakse valmis surema.
Väljas olid ka teised kohustuslikud Ducati mudelid: Diavel, Monster ja Streetfighter.
Honda
Honda väljapaneku vaieldamatu pärl oli retrostiilis mootorratas CB 1100. Juba ammu müügil Jaapani ja Austraalias, kuid alles nüüd teel Euroopasse. Ümber poodiumi sumisenud keskealiste meeskodanike parv andis selgelt mõista, et see masin võtab nii mõnegi kliendi.
Honda Goldwingi praegune versioon hakkab konkurentide pakutavaga võrreldes väsima, kuid asendust pole veel näha. Seega tuleb ajutiselt hakkama saada vaid visuaalse tuuninguga.
Tavalisele mootorrattaostjale mõeldud Honda CB 500 on hetkel saadaval kolmes erineva disainiga versioonis. Valikus on tavamootorratas, bike kui ka veidi enduuromootorrattaid meenutav ratas.
See mootorratas peaks aga saama sama kuulsaks kui legendaarne Honda Monkey: uhiuus noortemootorratas Honda MSX 125.
Midagi krossisõpradele: Honda CRF 450 R. Võrreldes aasta varasema mudeliga on muutunud kõik: raam, jõuallika detailid, esihark.
KOMMENTAARID