Kui sportlikud luukpärad näitavad oma häid omadusi peamiselt kiirendustel ning mõnikord ka kurvilistel teedel, siis nende praktiline külg on alati veidi küsitav. 2015. aasta Audi RS3 proovib aga tõestada, et ta ei ole pelgalt 4,3 sekundi auto vaid midagi palju enamat.
RS3 interjöör on Audile kohaselt kõrgtasemel viimistluse ning kvaliteetsete salongimaterjalidega väga viisakas. Kuna Audi RS3 baseerub siiski A3 Sportbackil, siis omab ta ka samu praktilisi omadusi. Autosse mahub kenasti neli täiskasvanut ning 280 liitrit pagasit. Tagumise istme seljatugede allaklappimisega suureneb pagasiruumi võimekus 1120 liitrini. Jõulises Audis on hulgaliselt silmapaistvaid detaile, mis autot seestpoolt erilisemaks teevad: kontrastvärvi õmblustega sportistmed, Alcantara nahaga kaetud sportrool ja salongidetailid, metalsed pedaalid, punast värvi sisuga ventilatsiooniavad, turborõhu näidik näidikuplokis ning palju-palju muud.
RS3 kapoti all on 2,5-liitrine viiesilindriline bensiinimootor, mis toodab muljetavaldavad 367 hobujõudu ning 465 Nm pöördemomenti. Lisaks tekitab jõuallikas väljalaskega koostöös väga asjakohast heli: madalatel pööretel kostub meeldiv lõrin, mis kusagil 4000 pöördest alates kõrvupaitavaks metalseks sümfooniaks muutub. Käiku alla vahetades või jalga gaasipedaalilt vabastades paugub summuti erilise aktiivsusega. RS3 on tõesti väga nobe: tahhomeetri nõel liigub uskumatu kiirusega pöörete piiraja suunas ning paigaltstardist saja kilomeetrise tunnikiiruse saavutamiseks kulub vaid 4,3 sekundit. Auto pidurid tekitavad aga vähem entusiasmi, sest ükskõik kui hea mulje need suured ja punased RS-logodega pidurisuportid jätavad, siis pärast korduvaid jõuliseid pidurdusi on RS3 piduripedaal ebameeldivalt vetruv. Samuti ei tekita RS3 head kindlat tunnet ka kurvilisel teel - rool ei anna piisavalt tagasisidet ja tundub pisut tuim.
Värske Audi RS3 Sportback on sobilik kiirusearmastajale, kellele auto ka aeg-ajalt pisut praktilist külge peaks suutma näidata. Otse, kiiresti ja valjult sõitmisega saab ta väga hästi hakkama, kurvilisel rajal ta kahjuks end nii koduselt siiski ei tunne. Baasvarustusega RS3 Sportbacki hind on 53 500 eurot.
Audi RS3 Sportback
Mootor: 2,5-liitrine
Kütuse liik: bensiin
Võimsus: 270 kW (367 hj) @ 5500 p/min
Pöördemoment: 465 Nm @ 1625 p/min
Käigukast: 7-käiguline automaat
Veoskeem: nelikvedu
Tippkiirus (km/h): 250
Aeg 0-100 km/h (s): 4,3
Keskmine kütusekulu (l/100 km): 12,7
Pikkus/laius/kõrgus (mm): 4343/1800/1411
Pakiruumi maht (l): 280-1120
KOMMENTAARID