Briti autoajakiri Evo sai proovida Porsche uut sportautot 911 GT2 RS, mis varustatakse mitmete uudsete tehniliste lahendustega, mida varem pole Porsche seeriatoodangule pakutud.
Kõige põnevamaks neist on vee sissepritse, mille ülesandeks on vähendada mootorisse mineva õhu temperatuuri, seda kuni 15 kraadi võrra. Vee hoidmiseks on auto pardal 5-liitrine veepaak.
Sarnast süsteemi kasutab juba BMW, seda mudelil M4 GTS.
GT2 RS-i jõuallikas on üle võetud aga mudelilt 911 Turbo S, kuid saab kaks suuremat turbot ja suurema turborõhu. Autole on ette nähtud ka titaanist väljalaskesüsteem ja tugevdatud kolvid, kepsud ning väntvõll.
Mootori võimsuseks lubatakse üle 650 hobujõudu, mootor töötab paaris seitsmekäigulise kahe siduriga automaatkäigukastiga.
Nullist sajani peaks GT2 RS kiirendama vähem kui kolme sekundiga. Tegu on väga hea tulemusega, sest GT2 RS on vaid tagaveoline. 200 kilomeetrit tunnis peaks saabuma vähem kui üheksa sekundiga, auto maksimaalkiirus on aga üle 340 kilomeetri tunnis.
Selleks, et auto oleks selliste suurte kiiruste juures ka veel juhitav, võetakse praktiliselt üks ühele üle võidusõiduauto 911 Cup vedrustus ning lisatakse sellele veel nelikroolimise süsteem.
GT2 RS-i tühimass peaks auto loojate kinnitusel jääma alla 1500 kilo. Need, kelle jaoks see veel natukene liiga palju tundub, saavad tellida nn Weissach paketi, mis võtab auto kaalust veel 30 kilo. See saavutatakse muuhulgas titaanist turvapuuri ja magneesiumist velgede kasutamise abil.
Nürburgringil peaks 991 GT2 RS suutma läbida ühe ringi vähem kui seitsme minutiga.
Auto hinda praegu ei mainita, kuid tõenäoliselt on see üle 200 000 euro. Vähemalt esimese aasta toodang on praegu juba ette broneeritud, seega peaks GT2 RS-st unistajad oma hoiupõrsa lähimas Porsche esinduses juba praegu tühjaks tegema.
KOMMENTAARID