Sel nädalal Hiinas Chengdu's avatud autonäitus märgib ühe teekonna lõppu: kohalik autotootja Qoros loobub iseseisvate mudelite arendamisest ning hakkab edaspidi pakkuma kohaliku autotootja Chery toodangul põhinevaid veidi muudetud välimusega liikureid.
Esimeseks selliseks masinaks on Qoros Model Young ehk maasturi Chery Tiggi 7 uute logodega versioon.
Algselt esitleti Qorost kui ainulaadsete autode tootjat, mis pidi vallutama nii Euroopa kui ka muu maailma, kuid napid müüginumbrid (2013. aastal müüdi ühe edasimüüja abil Euroopas vaid 51 autot, kodumaal Hiinas möödunud aastal aga napid 24 000) sundisid suurtest ambitsioonidest loobuma.
Sellele viitab ka loobumine osalemisest kevadisel Genfi autonäitusel, kus Qoros oli oma napi tegevusaja jooksul alati esindatud.
Samuti on meediasse jõudnud info, et suure entusiasmiga ettevõttesse tööle võetud spetsialistid Euroopast on lahkunud või lahkumas, seda labase rahapuuduse tagajärjel.
Seega on Qorose omanikele jäänud viimane õlekõrs: pakkuda "uute" mudelite pähe juba tootmises olevate, kuid teiste brändide all müüdavaid sõidukeid.
Tõenäoliselt ei saa asja ka Shanghai autonäitusel esitletud ning Koenigseggiga koostöös sündinud ideeautost Qoros Model K-EV, mille arendamiseks ei jätku lihtsalt vahendeid.
Kui aga Hiina turg ei võta Qorose kaubamärki kandvaid sõidukeid omaks, saab kogu brändi tegevus tõenäoliselt kiire lõpu.
KOMMENTAARID