Hiina idufirma Byton, mida juhib BMW I-osakonna endine boss Carsten Breitfeld, esitles tarbeelektroonika messil CES uue elektrilise crossoveri prototüüpi.
Tegu on preemiumklassi autoga, mis on väidetavalt juba tootmisküps. Müügile jõuab auto siiski alles 2019. aastal.
Ettevõte ise lubab, et sõiduulatus ühe laadimisega on kuni 323 miili (520 kilomeetrit) ja hinnaks lubatakse 45 000 dollarit (37 500 eurot).
Klientidele pakutakse autot kahes variandis: ühe 270-hobujõulise tagarattaid vedava elektrimootoriga või siis kahe mootoriga nelikveolise autona. Viimasel juhul on jõuallikate kasulik koguvõimsus 470 hobujõudu.
Mootorite tööks vajalik aku on peidetud auto põhja alla. Sarnaselt jõuallikale on akusid kahte versiooni, lihtsama sõiduulatus on 400 kilomeetrit.
Väidetavalt on auto võimeline liikuma iseseisvalt, seda neljanda põlvkonna automaatpiloodi toel.
Pikkust on elektrilisel crossoveril 4850 millimeetrit, laiust 1940 millimeetrit ning kõrgust 1650 millimeetrit. Veereb auto 22-tollistel rehvidel ja velgedel.
Ukselukkude asemel on autol kaamerad, mis tuvastavad autole lähenevaid isikuid ja avavad ukse vaid neile, kellel on selleks õigus.
Interjööris on kõige efektsemaks elemendiks hiiglaslik ekraan, mis asendab klassikalist näidikuteplokki. Ekraani pikkus on 1250 millimeetrit ning laius 250 millimeetrit. Ettevõte ise on sellele ekraanile nimeks andnud "Shared Experience Display". Veel üks, vaid juhile mõeldud 8-tolline ekraan on peidetud rooli südamikku.
Lisaks on kõik auto istmed varustatud kaameratega, mis tuvastavad istmes viibija ja seadistavad auto istme tema eelistuste kohaselt.
Lisaks crossoverile plaanib Byton hiljem müügile tuua ka sama veermikku kasutava sedaani ja mahtuniversaali.
KOMMENTAARID