Elektriauto Mia on üks omapärasemaid sõidukeid, mida Eestis osta võib. Lisaks erilisele disainile-ehitusele on see elektriautode seas odav – toetusega saab lihtsaima Mia kätte vähem kui 13 000 euroga.
Miat valmistatakse kolmes versioonis Prantsusmaal. Kui senini eesti turul soodsaima elektriauto Mitsubishi i-MiEVi eest küsitakse 29 500 eurot, siis Mia hinnad algavad istmeteta ühekohalise kaubiku (Mia U) puhul 24 499 eurost. Kolmeistmeline „lihtsalt” Mia maksab 25 500 eurot ning pikendatud telgede vahe ja nelja kohaga Mia L 26 600 eurot. Poole sellest katab veel ostutoetus.
Loodud läbi ja lõhki linnaautoks, on Mia kujult kaubikulaadne kere ülimalt pisike, vaid 2,87meetrine (i-MiEVist veel peaaegu 35 cm lühem) ja täiesti isemoodi disainiga.
Sõiduauto kohta ebatavaline on ka uste ja istmete lahendus. Külgedel on sel kaks liugust, mis linnade kitsastes tingimustes ei nõua lahtitegemisel lisaruumi ning võtavad avanedes lisaks veel kaasa ka osa katusest ja põrandast, tehes sedasi juhikohale istumise hõlpsamaks. Juhiiste asub nimelt auto telgjoonel ja muidu oleks sinna ronimine üsna vaevaline kondiväänamine.
Reisijate kohad on paigutatud aga külgedele juhist tahapoole. Selline istmelahendus tuleb paljudele kindlasti tuttav ette McLaren F1 superautolt ning vaatamata Mia ja McLareni kohta kehtivale „siga ja kägu” võrdlusele, õigustab nii väikeses sõidukis see end täiesti. Kolmele on tibatilluke Mia tõesti väga avar ega jäta seest sugugi pisiauto muljet. Reisijad naudivad isegi enamat jalaruumi kui ükskõik millises suures sedaanis: nad võivad oma jalgu sirutada kuitahes kaugele ette, jalgu ei sega toolide seljatoed ja jalad ei sega juhti. Mia L-i, millega meiegi sõitsime, tagumine iste on vormitud kolmele, kuid laiuselt sobib see paremini ikkagi kas kahele täiskasvanule või siis kolmele lapsele.
Et autosse sisse saada, tuleb vajutada kõige pealt küljel olevat suurt lille. Seejärel plõksatab uks lahti. Juhi jalaruum on otsekui relsside vahel, armatuurlaud asub külgedelt õhus ja otse rooli taha on paigutatud pisike elektrooniline infotabloo. Käigukang puudub, selle asemel on nupp, millest saab valida edasi- või tagasikäigu. Kindalaegast pole samuti, kuid õnarusi ja taskuid, kuhu asju paigutada, küll.
Mia sõidab nagu ühelt väikeselt elektriautolt ootakski. Kiirendab kohalt üsna reipalt, kuid et hobujõude on sõltuvalt akukomplektist u 800–850 kg kaaluval linnaautol vaid 24, saab jaks üsna kiirelt otsa. Sellest piisab küll liikluses püsimiseks, kuid ei enamaks. Tippkiiruseks märgitakse 100 km/h ja pika proovimise peale on see allamäge tõenäoliselt ka saavutatav, kuid stressivabalt liigub Mia maksimaalselt 70–80 km/h. Ootuspäraselt on tagaveolise linnaauto tugevam külg manööverdamine, vaid 8,6meetrise pöörderingiga Mia keerab end tõeliselt kitsastes oludes esimese korraga ümber, kuid kohati on probleeme nähtavusega. Näiteks asub uksepost tavaautodega võrreldes hoopis teises kohas ja jääb ikka täpselt pilgule ette.
Roolivõimendi puudub, aga hakkama saab hästi ka selleta. Raskem on leppida juhikoha puudulike reguleerimisvõimalustega. Kas olete varem näinud autot, mille juhiistme seljatoe kallet ei saa reguleerida? Mial ei saa! Ning et ka roolisamba asend on püsivalt fikseeritud, võibki mugava asendi leidmine võimatuks osutuda. Harjumuspärasega võrreldes tuleb veelgi mõni järeleandmine teha. Näiteks asuvad ventilatsioonisüsteemi avad vaid auto eesotsas, nii et meiegi proovisõidul tõmbusid külgaknad kohe seest niiskeks. Ka on ventilaator tõeliselt lärmakas. Nagu elektriautode puhul kombeks, ei taha Mia ka soojaks minna, kuid selle vastu müüakse lisavarustusena gaasikütteseadet. Hind on sel krõbedad 3000 eurot (toetusega õnneks siiski 1500), kuid kui autot on plaanis ka suvisest muul ajal kasutada, tuleb see kindlasti soetada.
Varem proovitud Hiina päritolu mikro-elektriautode kõrval on Mia sõitjateruumi koostekvaliteet ning kasutatud materjalid igati korralikud. Sama käib sõiduomaduste kohta – Mia on mõistlikult mugav ja juhitav ning sellega tõesti julgebki teiste autode vahel 70ga sõita. Ent kui võrdluseks võtta suurtootjate autod, siis päris samaväärset kvaliteeditunnetust või sõidumugavust-juhitavust Mia ei paku.
Võimalikke akulahendusi on kaks: baasvariandis 8 kWh akud võimaldavad sõita kuni 80 km kaugusele ning kui ostate 12 kWh akukomplekti, siis 125 km kaugusele. Kiirlaadija puudub, kuid et akud on üsna väikesed, lubab tootja, et nende täislaadimine kodusest vooluvõrgust võtab aega maksimaalselt vaid kolm tundi (16 A; 12 kWh korral viis tundi).
Kui tavaliselt oleme näinud, et elektriautode lubatud kilometraaž kahaneb reaalsuses märgatavalt, siis Mia sõitis enneolematult – lausa 100protsendiliselt täpselt: alustasime 78 kilomeetriga ekraanil, lõpetasime 22ga ja maha sõitsime vahepeal 56 kilomeetrit.
Tehnilised andmed
Hind | 26 600 € (toetusega 13 300 €) |
Mootor | elektrimootor |
Võimsus | 18 kW (24 hj) 5000 p/min |
Pöördemoment | 58 Nm 0–5000 p/min |
Käigukast | puudub |
Tippkiirus | 100 km/h |
Aeg 0 - 100km/h | 32 s |
Hooldevälp | 10 000 km |
Kütusekulu(l/m/k) | - |
Garantii | 2 aastat (akud ja jõuõlekanne 5 aastat / 80 000 km) |
varustus
ESP | - |
Esitulede pesurid | - |
Eesmised udutuled | - |
Valuveljed | olemas |
Peeglisoojendus | - |
Istmesoojendus | - |
Konditsioneer | - |
Juhiistme kõrguse reguleerimine | - |
Kiirushoidik | - |
Vihmasensor | - |
Raadio | - |
Bluetooth | - |
AUX-sisend | - |
Turvapadjad | 1 |
El. aknad | 0 |
KOMMENTAARID