Juba mõnda aega oli teada, et Porsche toob 4. septembril avalikkuse ette oma elektrilise superauto ning viimastel nädalatel näidati uue auto võimekust erinevate tippmarkide püstitamisega ringradadel. Nüüd on ta siis valmis ja Taycani esitlus toimus eile samaaegselt kolmel kontinendil.
Esimesed mudelid uues elektriautode seerias on Taycan Turbo S ja Taycan Turbo, mis on Porsche võimsaimad elektrimootoriga autod. Lahjemad versioonid saabuvad müügile veidi hiljem. Lipulaev Taycan Turbo S teeb 560 kW (761 hj) ning Turbo võimsuseks märgitakse 500 kW (680 hj). Pöördemoment on mõlemal muljetavaldavad 1050 Nm. Kiirendus paigalseisult sajani võtab kummalgi mudelil aega vastavalt 2,8 ja 3,2 sekundit. Ühe akutäiega suudab Taycan Turbo S läbida kuni 412 kilomeetrit, Turbo sõiduulatus on pisut pikem: 450 kilomeetrit. Mõlema mudeli tippkiirus on 260 km/h.
Taycanil kasutatakse kahte elektrimootorit, üks esi- ja teine tagarataste jaoks. Seega on auto nelikveoline. Kui tavaliselt elektriautodel käigukaste pole, siis Taycanile paigaldati kahekäiguline käigukast, mis teeb paigalt kiirenduse veelgi tõhusamaks. Teine käik lülitub sisse stabiilse sõidu ajal ja aitab autol energiat säästa.
Sõitjateruumis annavad tooni hiiglaslikud ekraanid armatuurlaual, kuid kujustuses on selgelt tuntav teisteltki Porschedelt tuttav joon.
Taycan on esimene seeriaviisiliselt toodetav elektriauto, millel kasutatakse 800 voldist tehnoloogiat, mis lubab veidi enam kui viie minutiga laadida akudesse piisavalt voolu 100 kilomeetri läbimiseks. 80% akude laadimiseks kulub aega 22 ja pool minutit. Sportauto jaoks vast olulisemgi on see, et 800 voldise tehnoloogiaga on võimalik teha järjest palju täisvõimsusel kiirendusi ning anda endast maksimum ringrajal ilma, et elektriauto akud kuumeneks üle. Vähemalt nii näitasid viimased tootjapoolsed testid enne auto esitlust.
KOMMENTAARID