Daimleri hinnangul läheb luksusautode turul äri ka lähiaastail tõusujoones – tõus tulevat kiirem kui rahvalikumatel markidel – ehk Mercedes-Benzi tulevik näib helge. Sellele vaatamata pingutab Mercedese omanik Daimler lähiaastail kõvasti püksirihma, sest CO2 heitme kärpimise surve koos hübriid- ja elektriautode väljatöötamisega neelab raha tohutult.
2022. aasta lõpuks peab mersu sõiduautotööstus personalikulu kokku tõmbama miljardi (!) euro võrra. Muuhulgas koondatakse selleks osa juhtkonnast. Investeeringud kinnisvarasse, seadmetesse ning uurimis- ja arendustöösse külmutatakse 2019. aasta tasemel. Kaubikutööstuses (Mercedes-Benz Vans) tõmmatakse materjali- ja personalikulu kokku 100 miljoni euro jagu. Kõige selle tulemusel peaks sõiduauto- ja kaubikuosakonna rentaablus tõusma 2020. aastal vähemalt 4% ja 2022. vähemalt 6% juurde, kui jätta kõrvale USA võimalikud imporditollid.
Kuna veokimüük tõotab lähiaastail langeda (bussidel samas tõusta), võetakse karmi käega ette eriti just Euroopa veokitootmine, kuigi see on tavaliselt hulga kasumlikum äri kui sõiduautode valmistamine. Seal lõigatakse personalikulu maha 300 miljoni euro võrra ja kõikvõimalikke muid kulusid 250 miljoni jagu. Lisaks lubatakse ümber korraldada müügiorganisatsioon. Kärbete tulemusel peaks Daimler Trucks & Buses tõstma rentaabluse järgmisel aastal 5% ja 2022. vähemalt 7% juurde.
Karmi kärpe tulemusel tahab kontsern jõuda nii kaugele, et kassas oleks üle 10 miljardi euro vaba raha. Aeg näitab, kuidas mõjub niivõrd armutu kokkuhoiuprogramm Mercedeste kvaliteedile, sest … kuidas õnnestub sama head asja toota sadu miljoneid odavamalt?
KOMMENTAARID