Tänavu saab 30aastaseks ehk jõuab ametlikku vanasõidukiikka ridamisi mudeleid, millest paljud tunduvad endiselt üpriski moodsad.
Kas Audi 100 (C4), BMW 3. seeria (E36) või Volkswagen Transporter (T4) on vanasõidukid? Ilmselt vastaks paljud sellele küsimusele eitavalt, kuid ometigi saavad kõik nimetatud tänavu 30 aastat vanaks ehk neid esitleti 1990. aastal. 30 aastat on aga rahvusvaheliselt tunnustatud piir, millest alates saab konkreetset mudelit vanaautoks pidada.
1990. aasta oli mälestusväärsete autode osas üpriski rikkalik, nagu selgub juuresolevast galeriist. Audi 100 (C4) jäi viimaseks säärase indeksiga suureks Audiks ja paistis omal ajal silma nii turvalisuse kui ka ökonoomsusega. Sama aasta mudel Audi S2 seevastu panustas oma 230 hobujõuga spordile, tehes seda nii kupee, universaali kui ka sedaanina. BMW 3. seeria (E36) kujunes omaette legendiks, mis elab hobiautona jõudsalt tänaseni. Samas kui Buick Park Avenue kujutas moodsat automoodi Atlandi teisel kaldal. Võimsa edasimineku tegi Nissan keskklassi mudeliga Primera, mis tuli Euroopa aasta auto konkursil 1991. aastal teiseks. Alla tuli tal vanduda üksnes Prantsuse väikeautole Renault Clio, mida on tänaseks toodetud üle 15 miljoni. Täiesti uut ajastut alustas Volkswagen oma tarbesõidukipõlvkonnaga T4, mis lõpuks läks tagamootorilt moodsamale esimootorile üle. Uudiseid oli 1990. aastal Volvolgi, kes tõi välja oma uued esindusmudelid 940 ja 960.
KOMMENTAARID