Kui võimsad on Eesti järelturu kõige võimsamad sõiduautod? Selgub, et isegi 700-st hobujõust jääb esikolmikusse jõudmiseks väheks, kuid 800 „hobust“ on üsna piisav.
Valiku tegime auto24.ee portaalis pakutavate autode seast ja võtsime arvesse vaid reaalselt Eestis asuvaid sõidukeid. Ühtlasi jätsime kõrvale uued autod, kuigi nendegi seas on mõned päris võimsad. Esikolmikusse sattus juhtumisi üks sedaan, üks universaal ja üks kupee – just sellises jõujärjekorras.
1. Brabus 800, 2011 – 800 hj / 588 kW
Eesti järelturu kõige võimsam auto on 800hobujõuline Brabuse tuninguga S-klass. See super-Mercedes valmis 2011. aastal ning peidab kapoti all hiigelsuurt mootorit: 6,3liitrine V-12 on kahe turboga ülelaetud ja tagab tippkiiruse üle 300 km/h. 2,2tonnine autohiiglane rüüpab linnas meelsasti üle 22 l / 100 km, kuid see huvitab ilmselt väheseid. Brabuse ostmiseks tuleb välja käia 55 000 eurot.
2. Audi RS 6 Avant, 2009 – 750 hj / 551 kW
Kõnealusel RS 6-l oli juba originaalis hirmuäratav mootor: Lamborghini juurtega viieliitrine V-10, millele Saksa insenerid lisasid kaks turbot. Tulemuseks oli 580 hobujõudu, kuid selle universaali endisele omanikule jäi jõust väheks. Praegune forsseering tagab 750 hj ehk 551 kW, kusjuures kogu kupatuse eest küsitakse kõigest 24 000 eurot. Siiski tasub mainida, et superuniversaali läbisõit läheneb 300 000 kilomeetrile.
3. Dodge Challenger SRT Hellcat, 2018 – 717 hj / 527 kW
Kui jätta kõrvale tuuninguautod ja rääkida otse tehasest tulnud sõidukitest, oleks Hellcat võidumees – 717 hobujõudu tagaveolises muskelautos seljatab kõik ülejäänud originaalautod. Uueohtu kupee on kaks aastat vana ja vaid 2166 km läbisõiduga. Hinda küsitakse 61 900 eurot.
KOMMENTAARID