Pardakaamera on kasulik seade igale autojuhile, kes soovib liikluspilti jäädvustada. Suurim kasu seadmest on liiklusõnnetuse korral, kui on tarvis välja selgitada õnnetuses süüdi olnud osapool või selgeks teha muud üksikasjad. Samas võib see olla ka meelelahutuslik vidin, mille abil salvestada autoga läbitud teekonda või jäädvustada naljakaid seiku liikluses. Järgnevalt toome välja olulised näitajad, mille järgi pardakaamerat valida. Laia valiku autokaameraid leiab Hansaposti tootevalikust.
Hind
Hind on üks oluline näitaja, mis paljude jaoks valiku tegemisel piirangu seab. Pardakaamerate hinnad jäävad enamasti 50 ja 300 euro vahele. Küll aga ei tasuks valiku tegemisel eeskätt vaid hinnast lähtuda. Esmalt on oluline läbi mõelda, millised funktsioonid kaameral olema peaksid. Seejärel saab valida seadme juba sobivas hinnavahemikus.
Videopildi kvaliteet
Kvaliteedi juures peaks silmas pidama kolme näitajat: resolutsiooni, kaardivahetussagedust ning objektiivi kvaliteeti. Hea videopildi salvestamiseks võiks resolutsioon olla vähemalt 720 HD Ready või 1080 FullHD. Kaadrisagedus võiks olla 30 kaadrit sekundis, mis tagab detailide teravuse säilimise ka kõrge sõidukiiruse juures.
Mälukaart
Mälukaart peaks olema mahult suur ja kiire. Suurem maht hoiab ära ohu, et liiklusõnnetusele eelnev lõik üle kirjutatakse. Mälukaardi klass võiks olla vähemalt 10 ning maht 16 GB või suurem. Aeglase mälukaardiga võib tekkida olukord, kus salvestatavat videot ei suudeta piisava kiirusega mälukaardile jäädvustada ja videoregistraator võib salvestada failid vigaselt või seade võib hoopis kokku joosta.
Salvestamine pimedas
Kuna pimedat aega on palju ning suur osa õnnetusi toimub pimedas, siis on soovituslik soetada pardakaamera, millel on infrapunaliides. Vältida tasuks LED-valgustit, kuna sellega peegeldub auto esiklaas salongi tagasi ja suurt kasu öisest filmimisest pole.
Liikumisandur
Liikumisanduriga kaamera hakkab sõitu alustades automaatselt salvestama. Samuti tuvastab andur liikumise pargitud auto juures ja filmib üles auto ees askeldavad inimesed, mis toimib hästi näiteks varaste tegevuse salvestamiseks.
Vaatenurk
Vaatenurga laiusest sõltub, kui palju infot jääb kaamerapildile. Üldjuhul piisab 120-140 kraadist, mis tuvastab ka vastassuunast tuleva auto numbrimärgi. Kallimatel kaameratel võib ulatuda vaatenurk 178 kraadini. Seejuures tasub aga meeles pidada, et kaugel paiknevad objektid võivad jääda pildile veidi moonutatult.
Salvestamine
Pardakaameraid saab jaotada ka salvestamise viisi järgi. Soodsamatel kaameratel puudub video üle salvestamise võimalus ehk mälukaardi täitudes uut infot peale ei jäädvustata. Veidi kallimatel autokaameratel on salvestamise funktsioon ning kaardi täitudes hakatakse vana materjali üle kirjutama.
Kiirendusandur
Osadel pardakaameratel on G-sensor ehk kiirendusandur, mis tuvastab järsu kiirusemuudatuse või kokkupõrke ning tõstab pärast filmimise lõpetamist videoklipi eraldi kausta, kus seda üle kirjutada ei saa. See tagab, et olulised videod on alati käepärast. Selleks, et kõiki pidurdusi ja aukudest läbisõitmisi ei peetaks säilitamist vajavaks informatsiooniks, tuleks G-sensori tundlikkust ise reguleerida. Leidub ka mudeleid, mis suudavad registreerida oma sõidurealt kõrvalekaldumisi ja eessõitvale autole liiga lähedale jõudmist ning juhti hoiatada.
Kaamera laadimine
Oluline punkt, mida ei tasuks tähelepanuta jätta on kaamera laadimise võimalus. Tavaliselt laetakse neid sigarisüütajast, kuid rippuvad kaablid võivad ette jääda ning lõpuks segama hakata. Kui pardakaamerat kasutada igapäevaselt, tasuks kaaluda toitekaabli paigaldamist nii, et see oleks peidetud paneelide ja polstrite alla.
GPS võimekus
Osadel kaameratel on olemas GPS funktsioon, mis salvestab auto kiiruse ja asukoha koordinaadid video logisse, mis tuleb kasuks õnnetuse toimumise puhul. Tavaliselt teeb GPS pardakaamera 30-50 euro võrra kallimaks.
KOMMENTAARID