Porsche salaladudest pudeneb välja virnade viisi lahedate autode eri valmidusastmes prototüüpe ja kavandeid (vaata ka seda kirjutist), mis mingil põhjusel siiski tootmisse ja poodi ei jõudnudki.
Enamikul juhtudest oli põhjuseks ilmselt liiga väikeseks ennustatud tootmismaht ja/või kõrge hind (siinkohal pole silmas peetud isegi avafotol olevat hüpersuperauto Vision 920 mullust kavandit, vaid pigem allpool olevaid palju maisemaid sõidukeid) mis oleksid aga ikkagi alla tõmmanud Porsche kui VW kontserni põhilise rahamasina kasumlikkust. Miks peaks nägema liigset vaeva ja katsetama vahvate, aga nišitooteks jäävate autodega, kui massiautod müüvad niigi mühinal?
Macan Vision Safari (2013)
Telgede lühem vahe, 5 asemel vaid 3 ust, etemad maastikuvõimed tänu tõstetud vedrustusele ja suurematele ratastele – väiksem ja sportlikum Macan oleks olnud tore täiendus pereemalikule põhimudelile isegi siis, kui sel poleks olnud ideeauto turvapuuri, sest nelikvedu ja võimas mootor oleksid teinud sellest ahvatleva maastikulelu. „Mkm,“ ütlesid aga raamatupidajad ja nišiauto läkski kolikambrisse.
904 Living Legend (2013)
Tilluke autoke oleks pidanud taaselustama 1960ndatel valmistatud 904. Kupee kavatseti ehitada Volkswageni toonase hüperökoauto XL1 süsinikplastist kandmikule ning jõuallikaks kavandati VW kontserni kuuluva Ducati mootorratta V-2-mootorit. Ütlemata on selge, et rikkamaks poleks Porsche sellist mänguasja valmistades saanud …
911 Vision Safari (2012)
Maastikusuutlikumaks kohendatud 911 jõudis isegi sõitva prototüübi staatusse ning sellega kihutati võidu arendusjärgus Cayenne’ide-Macanidega, aga ju tundus 911 kõrberallimälestusi taaselustav uusversioon siiski massimüügiks liiga radikaalne oma tõstetud vedrustuse, laiendite ja kõrgeprofiilsete maastikurehvidega, turvapuurist ja minimalistlikuks tühjendatud kabiinist rääkimata. Porsche enda asemel teenivad sarnaste „Dakari-911“ tootmisega nüüd raha Gemballa sarnased tuuningukojad.
Vision 916 (2016)
Minimalistlik elektrimootoriga sportauto sobituks margi algusaegade looga perfektselt ja miks ei võiks see 21. sajandil väljagi näha sellisena nagu joonistustel? Nelja rummumootoriga 916 sai eriti madalaks litsutud esi- ja tagaosa ning väidetavalt oleks saanud ka auto tühimassi litsuda üsna kasinaks, kui oleks raatsitud kasutada kalleid ja kergeid materjale, kompenseerimaks aku mitmesajakilost massi.
KOMMENTAARID