Porsche esitles koostöös oma mootorispordiosakonnaga valminud uut 911 GT3.
Suur osa GT3 tehnikast on üle võetud võistlusautodelt: näiteks pärineb seadistatav aerodünaamika ja osaliselt ka vedrustus GT-klassi võistlusautolt 911 RSR. Neljaliitrine vabalt hingav kuuesilindriline boksermootor võimsusega 375 kW (510 hj) põhineb aga võistlusauto 911 GT3 R jõuallikal.
Tippkiirusega 320 km/h (PDK-käigukastiga 318 km/h) on uus mudel veelgi kiirem kui eelmine 911 GT3 RS. Kiirendus 0–100 km/h võtab aega 3,4 sekundit ning Nürburgringi Põhjasilmusel ehk Nordschleifel püstitas 911 GT3 uue rekordi: sellest sai esimene vabalthingava mootoriga seeriaauto, mis suutis purustada seitsme minuti piiri. Täpsemalt oli ajaks 6 minutit ja 59,927 sekundit. Lühema 20,6-kilomeetrise ringi, mida varem võrdlusena kasutati, läbis 911 GT3 ajaga 6.55,2.
Vaatamata laiemale kerele, suurematele ratastele ja täiendavatele tehnilistele seadmetele jäi uue GT3 mass samale tasemele eelkäija omaga. Käsikäigukastiga auto kaalub 1418 kilo, PDK-ga 1435 kilo. Massi vähendamise nimel kasutatakse näiteks süsinikplastist esikapotti, kergemaid klaase ja pidurikettaid, sepisvelgi ja tavalisest kümme kilo kergemat väljalaset. Porsche Exclusive Manufakturi valikust on saadaval näiteks süsinikplastist katus ja süsinikkorpusega küljepeeglid. Tavamudeliga võrreldes on mitmeti muudetud ka sõitjateruumi.
Uue 911 GT3 baashind on Eestis 168 240 eurot ning esimesed autod peaks siia jõudma suvel.
KOMMENTAARID