Dacia teatas, et alates 2025. aastast osalevad nad tootjana World Rally-Raid Championship sarjas, mille kõrghetkeks on Dakari ralli - vastupidavuse ja tugevuse lõplik katsumus. Dakar on erakordne inimlik seiklus, mis on 40 aasta jooksul toonud kokku üle 60 rahvuse ja 500 seikleja. Dakar on ideaalne näide "ratsionaalse" ja "emotsionaalse" tasakaalust, mis on Dacia DNA keskmes.
Ralli-Raid on inimlik ja sportlik seiklus, mis sobib ideaalselt Dacia brändi kuvandiga: see on jõuline seiklus nelikveolise prototüübi roolis, mis on välja töötatud ekstreemsetes tingimustes ellujäämiseks; see on ökonoomne seiklus, kus Dacia võidusõiduauto töötab sünteetilisel kütusel; ja see on oluline, kuid samas põnev seiklus ambitsioonika eesmärgiga, mis ei jäta ruumi üleliigsele.
Dakari ralli saab olema Dacia katsepolügoon ja ideede labor. See annab võimaluse katsetada uusi nutikaid lahendusi "à la Dacia" nii välistingimustes kui ka energiavalikute osas.
Enne 2025. aasta hooaja väljakutsetele asumist pannakse Dacia prototüübid juba 2024. aastal proovile Rallye du Maroci võistlusel.
Dacia toetub tugevale ja kogenud tehnilisele meeskonnale
Dacia toetub selle põneva projekti puhul Renault Grupi oskustele ning Suurbritannia motospordi- ja insenerikontserni Prodrive kogemustele ralliautode prototüüpide väljatöötamisel, mida tuntakse üle maailma.
Prodrive on olnud üks maailma motospordi juhtivaid tegijaid peaaegu 40 aastat, olles aidanud erinevatel brändidel võita mitmeid rahvusvahelisi meistrivõistlusi.
Prodrive on olnud seotud Dakari ralli ja Rally-Raidiga alates 2020. aastast, osaledes viimasel kolmel Dakari rallil oma meeskondade disainitud ja juhitud autodega, saavutades 2022. ja 2023. aastal üldkokkuvõttes teise koha koos Sébastien Loebiga, kes on nüüd osa uuest Dacia meeskonnast.
Dacia juhtideks on Sébastien Loeb ja Cristina Gutierrez Herrero
Hispaania rallisõitja Cristina Gutierrez Herrero oli esimene hispaanlane, kes lõpetas Dakari ralli autode kategoorias 2017. aastal. Ta on juba 31-aastaselt osalenud seitsmel Dakari rallil aastatel 2017–2023. Lisaks on Cristina alates 2012. aastast olnud Hispaania maastikuralli meister naiste kategoorias.
49-aastane Prantsuse rallisõitja Sébastien Loeb võitis ralli maailmameistri tiitli üheksa korda järjest aastatel 2004–2012. Teda peetakse üheks kõigi aegade suurimaks rallisõitjaks ning ta on üks motospordi kõige edukamaid sõitjaid. Loeb on osalenud Dakari rallil alates 2016. aastast. Alates 2021. aastast võistleb ta Dakari rallil Bahrain Raid Xtreme Hunteri meeskonna eest, mille on välja töötanud Briti Prodrive'i meeskond.
Dacia prototüüp töötab Aramco sünteetilisel katsekütusel
Dacia prototüüp töötab sünteetilise katsekütusega, mida tarnib Aramco, energia- ja keemiasektori liider maailmas.
Aramco sünteetilisi kütuselahendusi toodetakse taastuva vesiniku kombineerimisel CO2-ga, mille tulemuseks on tänapäevaste mootoritega ühilduv väiksema süsinikusisaldusega kütus.
KOMMENTAARID